eitaa logo
علیرضا پناهیان
140.4هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
92 فایل
کانال رسمی نشر آثار علیرضا پناهیان صوتی (آرشیو سخنرانی‌ها) @Panahian_mp3 سایت Panahian.ir پیامگیر: @panahian_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 این کار به عهده شماست! بسم الله .. 👈🏼 الان جای خالی است. 🔻بچه‌های دبیرستانی با این کار صاحب درآمد خواهند شد! 💪🏼 این راه قوی شدن ماست @Panahian_ir
💌 نگاه میکروسکوپی خدا به خوبی‌های ما @Panahian_ir
📌پایۀ اساسی تبلیغ مؤثر «گفتگوی چهره‌به‌چهره» است 📌حضرت زهرا(س) یک‌بار سخنرانی کرد؛ چهل‌روز گفتگوی چهره‌به‌چهره 📌انتخابات، فرصتی است که می‌توانیم روش تبلیغ چهره‌به‌چهره را به‌کار بگیریم 🔻 انتخابات، فرصتی برای معرفی حقایق دین - ۲ 🔸 ایام انتخابات فرصتی برای تبلیغ دین است و پایۀ اساسی تبلیغ مؤثر «گفتگوی چهره‌به‌چهره» است. در قرآن هم یکی از پایه‌های اصلی، گفتگو است و عبارت‌هایی که با «قال... قالوا...» شروع می‌شود، در قرآن فراوان است. 🔸 بسیاری از افراد جامعه در سخنرانیِ عمومی به‌سهولت مخاطب شما قرار نمی‌گیرند اما حاضر به گفتگوی چهره‌به‌چهره با شما هستند و حاضر به شنیدن سخنان شما در متن یک گفتگو هستند. 🔸 امر تبلیغ، محدود به سخنرانیِ عمومی نیست و ما طلبه‌ها نباید خودمان را به کار تبلیغیِ عمومی و سخنرانی در مجامع عمومی، متوقف کنیم. بسیاری از سخنان ائمۀ هدی(ع) در متن گفتگو بوده است، نه در قالب خطبه و سخنرانی. 🔸 برای گفتگوی چهره‌به‌چهره-خصوصاً در باب انتخابات- اگر بخواهیم یک الگویی قرار بدهیم، این الگو، حضرت زهرا(س) است. ایشان چهل شبانه‌روز درِ خانه‌های مهاجرین و انصار را زد و با آنها گفتگو کرد (اختصاص/ 184) 🔸 حضرت زهرا(س) یک‌بار در مدینه سخنرانی کردند اما بعد، چهل روز گفتگوی چهره‌به‌چهره با افراد انجام دادند. ما هم بعد از یک سخنرانی، شاید لازم باشد صدبار با مخاطبِ خودمان، گفتگو کنیم و سؤال و جواب، بین ما رد و بدل بشود. 🔸 البته ما سخنرانی را نفی نمی‌کنیم، اما خصوصاً در ایام انتخابات، اکثر کسانی که در سخنرانیِ عمومی، مخاطب ما قرار نمی‌گیرند، با گفتگوی چهره‌به‌چهره، می‌توانیم نیازشان را بر طرف کنیم و معارف دین را به آنها منتقل کنیم. 🔸 طلاب سراسر کشور از جمله تهران، در ایام قبل از انتخابات‌ها، یکی از وظایف دینی و شرعی خود را همین گفتگوها بدانند؛ مثلاً در هر محله‌ای، یک طلبه‌ای وقت مفصل بگذارد برای گفتگوی چهره به چهره با مردم. 👤علیرضا پناهیان 🚩 فاطمیه ۷۲تن - ۹۸.۱۰.۲۵ 👈🏻صوت + متن کامل: Panahian.ir/post/5920 ✅ کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah
🔸خاصیت خوب فتنه‌های آخرالزمان 🔻رسول خدا(ص) فرمودند: در آخرالزمان از فتنه بدتان نیاید؛ زیرا آن فتنه‏‌ها منافقان را [رسوا و] نابود می‌کند. @Panahian_ir
🔸 عقلانیت ظهور و حکمرانی مهدوی 🔻علیرضا پناهیان، مسجد مقدس جمکران 👈🏻صوت: 📎 Panahian.ir/post/5925 @Panahian_ir
🔸فریاد‌های فاطمیه بر سر جامعه دینی 🔻علیرضا پناهیان، حسینیه آیت‌الله مرعشی نجفی 👈🏼دریافت صوت: 📎 Panahian.ir/post/5926 @Panahian_ir
| ضرورت اول در فضای سیاسی جامعه @Panahian_ir
◾️ شهادت حضرت زهرا(س) تسلیت باد @Panahian_ir
🔴چه می‌شود که ولیّ خدا در جامعه، مظلوم واقع می‌شود؟ 🔴 با حرف باطل، می‌شود یار حسین(ع) را تبدیل کرد به قاتل حسین(ع)! 👈🏻 فریادهای فاطمیه بر سر جامعۀ دینی(ج١) 🔰 ما باید فعل و انفعالاتی را که در یک جامعۀ دینی رخ می‌دهد و موجب می‌شود ولیّ خدا در جامعه مظلوم واقع شود، بشناسیم. باید بدانیم چه می‌شود که جامعۀ دینی وقتی صدای نالۀ دختر پیامبر(ص) را می‌شنود، تکان نمی‌خورَد و جواب نمی‌دهد؟ چه می‌شود که این جامعه، امام‌حسین(ع) را «قربه‌الی‌الله» به قتل می‌رساند؟ 🔰 اگر صرفاً بگوییم: «یک‌سری آدم‌های بدی بودند که این جنایت‌ها را انجام دادند!» این یعنی برخوردِ سطحی با دین! این‌کار خیلی ناجوانمردانه است و خودش یک‌جور غریب‌گذاشتنِ اهل‌بیت(ع) محسوب می‌شود. این اولیاء خدا در متن یک «حادثۀ اجتماعی» غریب و مظلوم واقع شده‌اند نه در اثر یک تصادف یا اتفاق ناگهانی! 🔰 همان‌طور که نفسِ انسان، مراتب مختلفی دارد(از نفسِ امارۀ بالسوء تا نفسِ لوامه و...) و گاهی دچار بیماری می‌شود، جامعه هم گاهی، بیمار می‌شود. بیماریِ جامعه در زمان حضرت زهرا(س) چه بود که موجب غربت و مظلومیت ایشان شد؟ 🔰 حضرت زهرا(س) دو ویژگی مهم را که موجب تباهی جامعه می‌شود، بیان فرمود: «الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِیلِ الْبَاطِلِ الْمُغْضِیَةَ عَلَى الْفِعْلِ الْقَبِیحِ الْخَاسِر» یکی اینکه: وقتی حرف غلط می‌شنوید، سریع‌تر از حرف درست می‌پذیرید. دوم اینکه: کار قبیحی که به منافع شما ضرر می‌زند را می‌بینید اما چشم‌پوشی می‌کنید. 🔰 جامعه‌ای که «الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِیلِ الْبَاطِلِ» باشد، در آن جامعه سخن باطل زودتر می‌گیرد و راحت‌تر می‌شود «جوّسازی» کرد و با شایعه می‌شود مردم را اداره کرد. 🔰 «عبیدالله بن زیاد» به کوفه آمد و یک حرف باطل را وسط انداخت و گفت: «لشکر یزید در راه است! اگر به حسین کمک کنید، شما را خواهند کشت! نکند می‌خواهید جنگ‌هایی مثل صفین، دوباره رخ بدهد؟» یعنی با یک حرف باطل، ترس از جنگ راه انداخت و با آن، امام‌حسین(ع) را کشتند! با همین حرف باطل، یار امام‌حسین(ع) را تبدیل کردند به قاتل امام‌حسین(ع)! 👤علیرضا پناهیان 🚩هیئت ثارالله قم - ۹۸.۱۱.۶ 👈🏻 متن کامل + صوت: 📎 Panahian.ir/post/5932 @Panahian_ir
Rozeh-Panahian-MesleMadar.mp3
1.97M
🏴 #روضه | مثل مادر ... @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 فاطمۀ من! دلم تنگ شده ... #تصویری #روضه @Panahian_ir
| طرح معامله قرن؛ آغاز نابودی صهیونیست‌هاست .. @Panahian_ir
🔴فاطمیه یعنی اعتراض به جنایت «سکوت مردم» 🔴«جامعه‌ترس بودن» ریشۀ سکوت افراد در موقع امر به معروف و نهی از منکر است 🔴احساس ضعف و ترس نسبت به جامعه، عامل روانیِ گرایش به دین فردی است 👈🏻 فریادهای فاطمیه بر سر جامعۀ دینی(ج۲) 🔰 چرا ما اکثراً دین را یک امر فردی می‌دانیم و زیاد به ابعاد اجتماعی دین، نمی‌پردازیم؟ ریشۀ این مشکل بیشتر از اینکه جهل ما باشد، یک ویژگیِ روحی و روانی‌ است که اکثر انسان‌ها دچارش هستند و آن «جامعه‌ترس» بودن است. 🔰 آدم‌ها نوعاً نسبت به جامعه، منفعل و ترسو هستند؛ یعنی از انبوهیِ جمعیت می‌ترسند و مقهور آن می‌شوند لذا نسبت به جامعه صرفاً احساس متأثرشدن دارند نه مؤثر بودن بر جامعه. 🔰 یکی از علامت‌های مقهورشدن و تحت تأثیر جامعه قرارگرفتن این است که اگر کسی یا گروهی، ما را تشویق کند حالمان خوب بشود و اگر ما را تحقیر و تمسخر کند، حالمان بد بشود. 🔰 کسی که نسبت به جامعه احساس ترس داشته باشد، نمی‌تواند اهلِ امر به معروف و نهی از منکر باشد و موقع امر به معروف، ساکت می‌شود. چون امر به معروف یعنی «من قدرت دارم جامعه را تغییر بدهم. من می‌خواهم بر جامعه تأثیر بگذارم و نمی‌خواهم از جامعه متأثر بشوم.» 🔰 تربیت دینی ما می‌گوید که نباید جامعه‌ترس، منفعل و متأثر نسبت به جامعه باشیم. اینکه خیلی‌ها امر به معروف و نهی از منکر را ترک می‌کنند به‌خاطر ضعف و انفعال نسبت به جامعه است. خیلی از آدم‌های خوب، حاضر نیستند از آبروی خود در راه دین خدا خرج کنند چون شجاعتِ این کار را ندارند. 🔰 اگر مسئولان جامعه‌ای بد باشند و خراب‌کاری کنند، آدم‌های خوب و معتبر جامعه هم مقصرند؛ چون اینها اگر فریاد بزنند، هیچ مسئولی جرأت خراب‌کاری نخواهد داشت. این آدم‌های خوب، کِی سکوت می‌کنند؟ وقتی که از جامعه بترسند، نه از خدا. 🔰 فاطمیه و عاشورا، در واقع قیام و اعتراض نسبت به جنایت مردم است؛ جنایت سکوت و تنهاگذاشتنِ ولیّ خدا! فاطمیه «به راه آوردنِ مردم» با پهلوی شکسته است. زینبیه هم فریاد بر سر مردم با چادر خاکی است. 👤علیرضا پناهیان 🚩هیئت ثارالله قم - ۹۸.۱۱.۷ 👈🏻 متن کامل + صوت: 📎 Panahian.ir/post/5936 @Panahian_ir
💌 تواضع و مهربانی @Panahian_ir
🌀 نتیجۀ ترساندن مردم از «بسته‌شدن کارخانه‌ها» چه شد؟ 🔻 از غیرخدا نترسیم (ج۳) 🔹 در روایت هست: خدا بر انسان مسلط می‌کند هرکسی را که از او بترسد «ما سلّطَ اللَّهُ على‏ ابنِ آدَمَ إلّا مَن خافَهُ ابنُ آدَمَ» (میزان‌الحکمه/5486) 🔹 انسان از هر چیزی که بترسد و به اقتضای آن ترس عمل کند، بر سرش می‌آید، جامعه هم از هرکسی یا هرچیزی بترسد، خدا بر سرش می‌آورد. طبیعتاً احتیاطِ نابجا و ترسِ نابجا چنین بدبختی را بر انسان وارد خواهد کرد که از هرچه بترسد طبق سنت الهی، مقهور آن خواهد شد. 🔹 رئیس‌جمهور ما در دورۀ اول، مردم را از بسته‌شدن کارخانه‌ها و فقر ترساند و مردم هم رأی دادند که بروند و مذاکره کنند! اما نتیجه‌اش چه شد؟ اینکه وضعیت فقر و بسته‌شدن کارخانه‌ها، بدتر شد. چرا؟ چون «ترسِ از بسته‌شدن کارخانه‌ها در اثر مقاومت در برابر استکبار» یک ترس غلط بود و «پناه‌بردن به مذاکره برای رفع آن نگرانی» کاری غلط‌تر بود. 🔹 مگر ما می‌توانیم حریف خدا و سنت‌های خدا بشویم؟! می‌گوید «از آن ترسیدی؟ من همان را بر تو مسلط می‌کنم!» البته بعدها مقصر نتیجه نگرفتن را «ترامپ دلقک» تلقی کردند درحالی‌که اشتباه اصلی، فاصله گرفتن از مقاومت و اعتمادکردن به مذاکره با دشمن بود؛ آن‌هم باوجود اینکه رهبر انقلاب فرموده بود که اعتماد نکنید. 👤علیرضا پناهیان 🚩دانشگاه تهران - ۹۸.۱۰.۱۹ 👈🏻 متن کامل: Panahian.ir/post/5912 @Panahian_ir
🎙 جدیدترین صوت های منتشر شده در سایت و کانال صوتی 🔻انتخابات، فرصتی برای معرفی حقایق دین 📎 Panahian.ir/post/5903 🔻پرسش و پاسخ دانشجویی در مورد ولایت فقیه 📎 Panahian.ir/post/5921 🔻عقلانیت ظهور و حکمرانی مهدوی | ۳جلسه 📎 Panahian.ir/post/5925 🔻فریادهای فاطمیه بر سر جامعه دینی | ۴جلسه 📎 Panahian.ir/post/5926 👈🏻 دریافت از کانال صوتی: @Panahian_mp3 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Panahian_ir
📌ششمین دوره «مبانی و مهارت‌های تربیت کودک» (زیر هفت سال) بر اساس دیدگاه‌های علیرضا پناهیان در 🔻 مدرس: حجت الاسلام دکتر علی میری 👈🏻اطلاعات بیشتر و ثبت نام: sokhanesadid.ir @sokhanesadid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 یک گفتگوی متفاوت در جلسه خواستگاری 🔻 از کجا بفهمیم آقاپسر اهل عشق و وفا است یا اهل هوس؟ @Panahian_ir
🔴مفهوم «دهکدۀ جهانی» را امام(ره) زودتر از خیلی‌ها مطرح کرد 🔴دعا برای فرج، نیاز به درکِ اجتماعی در اندازه‌های جهانی دارد 👈🏻 فریادهای فاطمیه بر سر جامعۀ دینی(ج۳) - ۱ 🔰 اگر ما صد نفر باشیم و داخل یک کشتی طوفان‌زده گرفتار شده باشیم، درک اینکه باید نسبت به‌هم حساس باشیم و کمک کنیم، آسان است. حالا که ما هشت میلیارد نفریم و روی کرۀ زمین زندگی می‌کنیم، آیا درک اینکه باید نسبت به هم احساس مسئولیت کنیم، واقعاً خیلی سخت است؟! 🔰 امروز اگر ما نسبت به جامعۀ بشری حساس باشیم، به این نتیجه می‌رسیم که باید برای این عالم، یک کدخدا تعیین کنیم، این مفهوم «دهکدۀ جهانی» را زودتر از خیلی‌ها، حضرت امام(ره) مطرح فرمود. 🔰 امام(ره) در سال۵۹ فرمود: امروز هر مسئله‏اى در یک گوشۀ دنیا واقع بشود، مسئله دنیاست، نه مسئله همانجا و این‌طور نیست که ربطی به نقاط دیگر دنیا نداشته باشد. منافع کشور ما و سایر کشورها، با هم پیوند دارند (صحیفۀ امام/ ١٣ / ١٣٣) 🔰 ما چرا می‌گوییم «اللّهمَّ عَجّل لولیّک الفرج»؟ دعا برای فرج، نیاز به درکِ اجتماعی در اندازه‌های جهانی دارد. آیا شما اخبار یمن، ونزوئلا، مکزیک، ژاپن و... را دنبال می‌کنید؟ آیا این مسائل برای شما اهمیت دارد و نسبت به آن حساس هستید؟ 🔰 یکی از علمای بزرگوار وقتی در بستر مرگ قرار گرفته بود، گریه می‌کرد و می‌گفت: من چطور به خدا جواب بدهم؟ گفتند: شما که خیلی وضعت خوب است! گفت: اگر خدا از من بپرسد «چرا به مردم ژاپن نرسیدی و حق را برای آنها روشن نکردی» چه جوابی بدهم؟ تا این حد، احساس مسئولیت می‌کردند. 🔰 حضرت زهرا(س) تا آن روزهای آخر هم جامعه را رها نکرد؛ ایشان چهل شبانه‌روز برای اینکه مردم را روشن کند، درب خانه‌ها را می‌زد و تک‌تک با آنها صحبت می‌کرد... 👤علیرضا پناهیان 🚩هیئت ثارالله قم - ۹۸.۱۱.۸ 👈🏻 متن کامل + صوت: 📎 Panahian.ir/post/5940 @Panahian_ir
📌همراه با نظرات شما 🔻رابطه با همسرو پدرو مادر و فرزندو ...همش باهم یکجا اصلاح میشه؛ بدون اینکه خیلی به خودت فشار بیاری! 💬 حدود دو ساله که سخنرانی های استاد رو گوش میکنم. مبحث رنج‌های زندگی و صبرش واقعا کل ساخته ها و پرداخته های ذهنیمو که طی سالها با داده های اشتباه محیط و مطالبه های غلط خودم ساخته بودم به کل از هم پاشید. همش میگم چرا یکی اینهارو تو مدرسه و دانشگاه و هیئت و سمینارها به ما نمیگه که یه ازریابی درست از راه و چگونگی طی اون داشته باشیم؟ رابطه با همسرو پدرو مادر و فرزندو ...همش باهم یکجا اصلاح میشه بدون اینکه خیلی به خودت فشار بیاری و عقده برات بشه. حسرت اینکه چرا زودتر این مباحث رو گوش نکردم زیاده.خیلی زیاد. من از دوره راهنمای کتابهای مذهبی زیادی خوندم همش راههای اصلاح و مراقبه و دلایل احکام و تاریخ اسلام و...ولی تابه حال اینطور تغییر نکردم اطرافیان هم میگن چقدر عوض شدی.کاش زودتر خودم و بقیه رو نجات میدادم از دست خودم سخنان استاد برداشت های خالص ونابی است که کاملا کارشناسانه از دین و بدون تحریف با سالها مطالعه دقیق بدست اومده و با بروزر رسانی عملیاتی شده و ساده در اختیار فطرتهای پاک برای رشد قرار گرفته. درهمین دو ساله که بنده پیگیر مباحثشون شدم جواب همه سوالاتم رو که بسیاری ازما و حتی قشر مذهبی حتی درگیر اون هستن رو پیدا کردم. 👤خانم میرزاپور، کارشناس پرستاری _____________ 👈🏻 توصیه راهبردی صبر در قرآن 📎 Panahian.ir/post/5781 👈🏻 محبت، روش تربیتی خدا 📎 Panahian.ir/post/1583 👈🏻 راز عبور از رنج های زندگی ‌و رسیدن ‌به ‌لذات بندگی 📎 Panahian.ir/post/3322 📩 شما می‌توانید نظرات خود در مورد هر کدام از مباحث علیرضا پناهیان را به صورت متن، صوت یا فیلم برای ما ارسال کنید. 🔻پیامگیر: @Admin_panahian @Panahian_ir
📌 پرونده ویژه انتخابات | کلیپ، صوت و متن 🔻مجموعه مباحث منتشر شده از دیدگاه‌های علیرضا پناهیان با موضوع انتخابات 👈 مشاهده و دریافت: 🔗 Panahian.ir/post/5941 @Panahian_ir
📌 پرونده ویژه انتخابات | کلیپ، صوت و متن 📹 کلیپ های تصویری 🔻 آیا خدا سرنوشت مردم را به انتخابات واگذار می‌کند؟ 🔻 چگونه در انتخابات با مردم گفتگو کنیم؟ 🔻 معادلات قدرت را بشناس! 🎙سخنرانی صوتی 🔻انتخابات، فرصتی برای معرفی حقایق دین 🔻امتحان انتخابات؛ گروه‌گرایی یا ضابطه‌گرایی 🔻خدمتگزار بودن، اولین ویژگی برجسته حزب‌اللهی‌ها 🔻معنویت و سیاست 📃 متن جلسات 🔻یقیناً خدا از ما خواهد پرسید: چرا این فرد را انتخاب کردی؟ 🔻چگونه روشنگری کنیم؟ چه بگوییم؟ و چگونه؟ ➕ ۹کلیپ تصویری، ۲۲سخنرانی صوتی، ۱۱متن سخنرانی 👈 برای مشاهده و دریافت مطالب این پرونده به لینک زیر مراجعه کنید: 🔗 Panahian.ir/post/5941 @Panahian_ir
🔴 آیا حاضریم ۴۰روز مانند حضرت زهرا(س) درب خانه‌ها را بزنیم و روشن‌گری کنیم؟ 🔴 شاخص بلوغ انسان «اجتماعی‌شدن» و «حساس‌بودن نسبت به جامعه» است 👈🏻 فریادهای فاطمیه بر سر جامعۀ دینی(ج۳) - ۲ 🔰 علامت بلوغ یک انسان این است که بفهمد زندگی‌اش به حرکت جمع وابسته است و او هم نسبت به این حرکت جمعی، مسئولیت دارد. انسان نه‌تنها نسبت به جامعه، نباید منفعل باشد و نباید جامعه‌ترس یا جامعه‌گریز باشد بلکه باید نسبت به جامعه، حساس باشد و احساس مسئولیت کند. 🔰 ما نسبت به جامعۀ خودمان خیلی باید حساس باشیم. متأسفانه در هیئت‌ها و مساجد ما اصلاً این رسم نیست که بگویند: «الان نزدیک انتخابات است، بیایید چهل روز تا انتخابات، مثل حضرت زهرا(س) که روشن‌گری می‌کرد، برویم تک‌تک با افراد مختلف، صحبت کنیم و روشن‌گری کنیم.» 🔰 اگر شما بگویید: «یا حضرت زهرا! کاش ما آن زمان بودیم و شما را یاری می‌کردیم» خواهند فرمود: الآن هم مثل همان زمان است! شما ببینید من، در آن زمان چه‌کار کردم؟ شما هم همان کار را انجام بدهید... برخی از ما حتی این‌قدر زحمت نمی‌کشیم که با موبایل خودمان با چهل نفر تماس بگیریم و گفتگو کنیم، یا در شبکه‌های اجتماعی، با افراد مختلف، گفتگو کنیم و روشن‌گری کنیم! 🔰 آیت‌الله شاه‌آبادی(ره)-استاد حضرت امام(ره)- می‌فرمود: راه چاره این است که هر کسی برود ده نفر را-به این راه- بیاورد (شذرات‌المعارف/ ص۶۱ ) 🔰 آیا شما تا بحال شده است که به‌خاطر خدا بروید درِ یک خانه‌ای را بزنید و آنها را به حق دعوت کنید و آنها نپذیرند یا مسخره کنند؟ یا بگویند «اصلاً چرا آمدی درِ خانۀ ما را زده‌ای؟» و شما دست خالی و بی‌نتیجه برگردی؟ آیا تا حالا در این راه، حرف تلخ شنیده‌اید؟ 🔰 می‌دانید چقدر مادر ما فاطمۀ زهرا(س) رفت درِ خانه‌ها را زد اما در را به روی حضرت بستند و ایشان دست ‌خالی برگشت؟ اگر یک روز با شما این‌طور برخورد کنند، آیا فردایش باز هم حاضر هستی درِ خانۀ دیگری را بزنی؟ اما فاطمۀ زهرا(س) به‌این راحتی، جامعۀ خود را رها نکرد و تا چهل روز دست از این کار برنداشت (اختصاص/۱۸۴) 👤علیرضا پناهیان 🚩هیئت ثارالله قم - ۹۸.۱۱.۸ 👈🏻 متن کامل + صوت: 📎 Panahian.ir/post/5940 @Panahian_ir