eitaa logo
علیرضا پناهیان
140.7هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
92 فایل
کانال رسمی نشر آثار علیرضا پناهیان صوتی (آرشیو سخنرانی‌ها) @Panahian_mp3 سایت Panahian.ir پیامگیر: @panahian_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حرف‌های به ظاهر منطقی کفار رو بشناسیم! 👈 این یکی از آمادگی‌های دوران ظهور است ➖ برگرفته از جلسات «آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟» ج۳، سحرها، شبکۀ ۳ تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟/ ج ۱۷ - قسمت اول 🔸 زندگی در زمان امام زمان(عج)، بر اساس رقابت نیست 🔸 زندگی رقابتی، عامل برتری‌جویی و فساد استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: در سورۀ قصص، خداوند متعال می‌فرماید: «تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذينَ لايُريدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَ لا فَساداً»(سوره قصص، آیه۸۳)؛ آخرت برای کسانی است که در دنیا... دنبال برتری‌جویی نیستند. در این آیه فساد بعد از برتری‌جویی قرار گرفته است. طبیعی هم هست نتیجۀ برتری‌جویی، فساد است. این خیلی مهم است. برتری‌جویی در زندگی رقابتی بسیار زیاد است. ما خیلی وقت‌ها در مورد زندگی رقابتی خودمان می‌گوییم که اشکال ندارد و مدیریتش می‌کنیم، برایش قانون می‌گذاریم و مدیر و ناظر قرار می‌دهیم ولی شرایط درست نمی‌شود. ما باید قصۀ رقابتی زندگی کردن به معنای رایج کلمه را از بین ببریم. نتیجه رقابتی زندگی کردن فساد است و اگر هزار تا قوۀ قضائیه هم اضافه شوند، نمی‌توانند آن را کنترل کنند. در روایتی امیرالمؤمنین علی(ع) فرموده است: «إِنَّ الرَّجُلَ لَيُحِبُّ أَنْ يَكُونَ شِسْعُ نَعْلِهِ أَفْضَلَ مِنْ شِسْعِ صَاحِبِهِ فَيَدْخُلَ فِي هَذِهِ الْآيَةِ تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَ لا فَساداً »(مجمع البیان، ج۷، ص۴۲۰). دوست داشته باشی بند کفشت بهتر از رفیقت باشد، یکی از کسانی هستی که علوّاً فی الأرض را می‌خواهی و موجب فساد می‌شود. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر هفدهم رمضان @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 الفبای زندگی رو به بچه‌ها یاد بدیم! 👈 این موضوع رو قبل از هر چیزی به کودکان منتقل کنیم ➖ برگرفته از جلسات «تربیتِ تقوا محور در خانواده، مسجد و مدرسه» در فاطمیۀ بزرگ تهران، جلسۀ ششم هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
💌 مدیر ولایی مثل معلم است @Panahian_ir
1402_02_11_Panahian_MojtamaeKosareVelayat_3EghdameAsasieMoallem.mp3
8.1M
🔉 سه اقدام اساسی معلم 🔹دلسوزی مؤمن برای دیگران، یکی از مراتب معلمی 🔹کنجکاوی، محوری مهم در وجود انسان 🔹اولین اقدام اساسی معلم؛ هدایت کنجکاوی دانش‌آموز 🔹دومین اقدام اساسی معلم؛ واقع‌گرا کردن دانش‌آموز و خارج کردن او از خیال‌بافی 🔹سومین اقدام اساسی معلم؛ پرورش عقلانیت در دانش‌آموز 🔹معلم، افراد را عاقل بار می‌آورد 🔹معنای عقلانیت 🔹تأثیر مهارت‌های رفتاری معلم بر تعلیم عقلانیت 🔹جنگ تحمیلی، عامل واقع‌بینی و افزایش عقلانیت جوانان بود @Panahian_ir @Panahian_mp3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌بعد از ظهور کسی داستان زندگی ما را باور نخواهد کرد! 👈 باور نمی‌کنند که ما درس می‌خواندیم تا کارمند شویم... ➖ برگرفته از جلسات «تربیتِ تقوا محور در خانواده، مسجد و مدرسه» در فاطمیۀ بزرگ تهران، جلسۀ ششم هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
💌 موتور وجودی انسان @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟/ ج ۱۷ - قسمت دوم 🔸آیا رقابت، عامل پیشرفت است؟ 🔸زندگیِ مبتنی بر رفاقت، نه رقابت 🔸ولایت، تنها عامل از بین بردن حسادت استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: در جواب روشنفکرانی که می‌گویند غربی‌ها در اثر رقابت پیشرفت کردند، باید پرسید: ۱. آیا غربی‌ها از آغاز تا الان بدون جنگ، جنایت و خونریزی پیشرفتی کردند؟ ۲. آیا غربی‌ها بدون ظلم به ملت‌های مستضعف و غارت آنها، پیشرفت کردند؟ ۳. آیا پیشرفت‌ آنها در میان مردم خودشان، حقیقی بوده؟ آیا بدبختی‌هایی که در میان مردم‌شان هست را ما می‌پذیریم؟ آیا حاضریم تعداد زندانی‌هایمان به اندازه زندانی‌های آمریکا باشد؟ غربی‌ها در درون خودشان موفق نبودند. جنایت‌ها و جنگ‌هایشان، یکی از عوامل پیشرفت‌ غرب بوده و دائماً هم در حال غارت هستند و اگر غارت نکنند نمی‌توانند جایی را مدیریت کنند. تکنولوژی دارند ولی نمی‌توانند مدیریت کنند، چون زندگی رقابتی جواب نمی‌دهد. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر هفدهم رمضان @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 کفر آدما اینجوری در میاد! 👈تا حالا به این فکر کردید چرا بعضیا کافر میشن؟ راز ماجرا اینجاست ➖ برگرفته از جلسات «آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟» جلسۀ پنجم، سحرها، شبکۀ ۳ تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
◾️عزاداری ظهر شهادت امام صادق(ع) 🗓 شنبه ۱۵ اردیبهشت، از نماز ظهر 📍در فاطمیه بزرگ تهران 🔰هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) ➖ پخش زنده از روبیکا: Rubika.ir/panahian_ir @Panahian_ir
📌همراه با نظرات شما | نظرات ارسالی مخاطبان غیر فارسی‌‌زبان 💬 Hope this msg reaches in good health. I just wanted to reach out and say, don’t know who runs this profile- however mashAllah May Allah swt grant you all ajr for the postings and really good perspectives you always put out. It’s totally wholesum!!! I live in Oslo, and this profile on Instagram always makes my day. Bless you all inshaAllah!🙏🏾🫶🏽 💬امیدوارم این پیام در حالی به شما برسه که در سلامت باشید. من فقط می‌خواستم پیام بدم و بگم نمی‌دونم چه کسی داره این صفحه رو اداره می کنه - با این حال ماشالله. دعا می کنم خدا به همتون اجر بده به خاطر پستهاتون و همچنین به خاطر دیدگاه های خیلی خوبی که همیشه منتشر می کنید. خیلی کامل و خوبن! من در اسلو زندگی می کنم و این صفحه در اینستاگرام همیشه روزم رو می سازه و خوشحالم میکنه. خدا به همتون خیر بده ان شا الله. 💬 My everyday problems solve with your each lecture 💬 مشکلات روزمره من با هر یک از سخنرانی های شما برطرف میشه. ◽️نظر در مورد کلیپ آغوش خدا 💬 Salaam from Kashmir aaga Jaan My closest teacher May Allah bless uuu 💬 سلام از کشمیر. آقا جان شما عزیزترین معلم من هستید. خدا خیرتون بده. ◽️نظر در مورد کلیپ تو باارزشی @Panahian_ir
🌱 همراهان عزیز، سلام! از اینکه در کنار ما و همراهمان هستید، خوشحالیم و سپاس‌گزار. امیدواریم محتواهایی که تولید می‌کنیم، موردپسند، مفید و موجب حال خوب شما شده باشد. اگر از همراهان قدیمی ما باشید، می‌دانید که ما یک تیم مستقل و غیر دولتی هستیم و حمایت های مالی شما عزیزان نقش بسزایی در ادامه فعالیت‌های ما دارد. اگر از تولیدات و فعالیت های ما رضایت دارید و آن را برای خود و جامعه مفید می‌دانید، و دوست دارید با حمایت خود ما را در این مسیر همراهی کنید؛ می‌توانید از روش‌های زیر اقدام کنید: 🔻شمارۀ کارت، شبا بانک ملت، به نام مؤسسۀ راهبردی تنهامسیر ◽️ کارت
6104338800576825
◾️ شبا
IR750120000000009108477517

از همراهی شما عزیزان بسیار ممنونیم.💐 @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟/ ج ۱۸ - قسمت اول 🔸زندگی بر اساس مواسات، نیاز امروز جامعه 🔸نقش هیئت‌ها و مساجد در زندگی بر اساس مواسات استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: ابلیس وقتی نتواند ما را از کارها و حرف‌های خوب جدا کند، ما را به حرف‌ها و کارهای خوبی وسوسه می‌کند که برای این زمان نیست. مثلاً اینکه از فضائل امیرالمؤمنین(ع) سخن بگوییم اما از عوامل غربت ایشان صحبت نکنیم تا آن عوامل را در جامعه ریشه‌کن کنیم، این می‌شود حرفی که برای زمان ما نیست. یعنی آدم ممکن است حرف خوب بزند ولی در واقع دچار مکائد ابلیس شده باشد. نیاز امروز جامعه ‌ما، اجتماع مؤمنین است تا مدعیان محبت به اولیاء خدا در محبت به یکدیگر از هم سبقت بگیرند. چیزی که جامعۀ ما را نجات می‌دهد، رسیدن به ساختاری است که در آن در مورد چگونگی و محلّ پول درآوردن با همدیگر ایثارگرانه برخورد کنیم، نه فقط در مورد محلّ پول خرج کردن. ما باید در بخش فرهنگی و بخش حکمرانی نیز با یکدیگر مواسات کنیم. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر هجدهم رمضان @Panahian_ir
930530-Panahian-Gomnam-CheraImamSadeqQiamNakard-18k.mp3
6.01M
📌چرا امام صادق(ع) قیام نکرد؟ 🔹امام صادق(ع) به دنبال یک موفقیت پایدار بود نه موفقیتِ ناپایدار 🔹حکومت ناپایدار، خوب‌ها را سیبل دشمن می‌کند 🔹توقع امام صادق(ع) از یارانش برای برقراری حاکمیت، در حدّ شیعۀ تنوری بود 🔹سطح یارانی که امام صادق(ع) می‌خواست، از یارانِ خوب امیرالمؤمنین(ع) هم بالاتر بود 🔹تعجب ندارد اگر اکثر سیاسیون بلغزند، سیاست «مردان خیلی بزرگ» می‌خواهد! 🔹پاسخ امام صادق(ع) به ابومسلم خراسانی: نه تو آدمِ منی، و نه زمانه زمانۀ من است! 🔹اگر فقط«رجال حضرت» باشیم ظهور رخ نمی‌دهد؛ زمانه هم باید زمانۀ حضرت باشد/ باید زمانه را تغییر دهیم! 🔹امام صادق(ع): محبین ما سه گروه هستند/ یک گروه، علنی ما را دوست دارند ولی اگر پایش بیفتد ما را می‌کُشند! @Panahian_ir @Panahian_mp3
◾️شهادت امام صادق(ع) تسلیت باد @Panahian_ir
Panahian-Clip-MajarayZibaKhademManzelEmamSadegh.mp3
2.58M
🎵ماجرای زیبای خادم منزل امام صادق(ع) @Panahian_ir
◾️عزاداری ظهر شهادت امام صادق(ع) 🗓 شنبه ۱۵ اردیبهشت، از نماز ظهر 📍در فاطمیۀ بزرگ تهران 🔰هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) 👈 پخش زنده از شبکه افق: telewebion.com/live/ofogh @Panahian_ir
💌 برای علاقمند شدن به خدا @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟/ ج ۱۸ - قسمت دوم 🔸ضرورت مواسات بین مؤمنین 🔸تأثیر ولایت بر مواسات و تحکیم روابط مؤمنین 🔸روایتی در مورد تمسک به ولایت امیرالمؤمنین(ع) استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: یهود نظرش این است که اگر امّت پیغمبر(ص) اتحاد داشته باشند، یهود از بین می‌رود. برای همین یهود همیشه از زمان پیامبر اکرم(ص) تلاش کرده که مؤمنین با هم اختلاف داشته باشند. امیرالمؤمنین(ع) در مورد ارتباط صمیمی و اتحاد با مؤمنین می‌فرماید: «إِنَّمَا أَنْتُمْ إِخْوَانٌ عَلَى دِينِ اَللَّهِ مَا فَرَّقَ بَيْنَكُمْ إِلاَّ خُبْثُ اَلسَّرَائِرِ وَ سُوءُ اَلضَّمَائِرِ فَلاَ تَوَازَرُونَ وَ لاَ تَنَاصَحُونَ وَ لاَ تَبَاذَلُونَ وَ لاَ تَوَادُّونَ»(نهج البلاغه، خطبه ۱۱۳). شما برادران دينى هستيد، چيزى جز ناپاكى درون و زشتى باطن ميان شما جدايى نيفكنده است. برای همین يكديگر را در امور يارى نمى‌كنيد و خير يكديگر را نمى‌خواهيد و به يكديگر چيزى نمى‌بخشيد و با هم دوستى نمى‌ورزيد. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر هجدهم رمضان @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ این دانش‌آموز رو از مدرسه اخراج کنید! ➖ برگرفته از جلسات «تربیتِ تقوا محور در خانواده، مسجد و مدرسه» در فاطمیۀ بزرگ تهران، جلسۀ چهارم هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
940310_Panahian_Madreseyekhub.mp3
6.44M
📌مهمترین راهبرد تربیتی در مدرسه 🔹ضرورت پرهیز از اهداف متعدد تربیتی در مدرسه 🔹بهترین و ضروری‌ترین هدف تربیتی کدام است؟ 🔹از مدرسه، انتظار مسجد را نداشته باشیم 🔹احتمال دل‌زدگی دانش‌آموزان در بسیاری از روش‌های تعلیم دینی 🔹دیندار و اهل بیتی شدن دانش‌آموز، چگونه میسر می‌شود؟ 🔹آشنایی با مفهومی محوری به نام ادب 🔹رشد استعدادها، در گرو ادب است 🔹۷ تا ۱۴ سالگی، دوران آموزش ادب 🔹آموزش ادب، وظیفۀ محوری والدین و مدرسه @Panahian_ir @Panahian_mp3
💌 با کودکان مهربان باشیم @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟/ ج ۱۹ - قسمت اول 🔸دو وجه مظلومیت امیرالمؤمنین(ع)؛ دشمنی دشمنان حسود و فداکاری نکردن یاران 🔸طرح دین برای مواجهه با دشمنان حسود استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: مظلومیت امیرالمؤمنین علی(ع) را در دو بخش باید دید. یک بخش از مظلومیت حضرت مربوط به دشمنانی است که عناد ورزیدند، حسادت کردند و با حضرت جنگیدند و بخش دیگر که بیشتر موجب مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) شد، آنهایی بودند که مستقیم عناد نورزیدند، اما یاری هم نکردند و برای حضرت فداکاری نکردند. این بخش از تاریخ زندگی امیرمؤمنان(ع) مورد غفلت واقع شده است. سیدالشهدا(ع)، در حماسۀ باعظمت کربلا، آن قربانی عظیم را دادند برای اینکه این افراد را رسوا کنند؛ افرادی که زمان امیرالمؤمنین(ع) بودند ولی کم گذاشتند. امیرمؤمنان(ع) خود با قاسطین، مارقین و ناکثین درگیر شدند، حضرت زهرا(س) هم غاصبین را رسواکردند. در واقع کسانی که در زمان امیرالمؤمنین(ع) به ایشان ظلم کردند و رسوا نشدند، در کربلا غربال شدند. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر نوزدهم رمضان @Panahian_ir