فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖منبر کوتاه 🔖
🎥#تصویری
🔅چرا باید در عید غدیر اطعام داد؟
🔰#استاد_پناهیان
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖منبر کوتاه 🔖
🎥#تصویری
🔅چه کنم غم از دل برود؟
🔰#استاد_پناهیان
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
🔻 آیا مشکل مردم در نپذیرفتن ولایت علی(ع) اطاعت مطلقه از ایشان بود؟
🔻 چرا مردم از امثال معاویه و یزید، اطاعت مطلقه داشتند اما برای علی(ع) کم گذاشتند؟
🔸 موفقیت علی(ع) در جامعه وابسته به مردم است؛ چون به فهم، اقدام و احساس مسئولیت مردم میدان میدهد
🔸 ولایت، زیاد به مردم فرمان نمیدهد چون خود مردم باید بسیاری از فرمانها را تشخیص بدهند و اقدام کنند
🔸 چرا غدیر نگرفت؟ چون پیامبر از شیوههای متداول حکمرانی استفاده نکرد
🔸اگر مردم جهان شیوۀ حکمرانی رسولخدا(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را بفهمند، جذب آنها خواهند شد.
🔸 در هر کدام از دولتها بهنحوی مردم در اقتصاد، کنار گذاشته شدند و این منشأ مشکلات اقتصادی است
ــــــــــــــــــ
👈 علیرضا پناهیان:
غدیر عید ولایت و حکومت است نه عید صرفاً اعتقادی. امام بدون حکومت هم مقامات معنوی خود را دارد. غدیر اعلام اجرای امامت در جامعه است، وقتی رسولخدا(ص) دست امیرالمؤمنین(ع) را بهعنوان امامِ مردم بالا برد معنایش این بود که اگر علیّ(ع) را یاری نکنید او بر شما بهزور، فرماندهی نمیکند، اگر به او حمله کنند و شما او را یاری نکنید او شمشیر نمیکشد، او فرماندهی است که به شما زیاد فرمان نمیدهد چون خودتان باید بسیاری از فرمانها را تشخیص بدهید، او بسیاری از حقایق را نمیگوید چون خودتان باید آنها را درک کنید. اینطور نیست که یک فرمانروا معرفی شود و بگویند: مردم از او اطاعت کنید.
اینکه پیامبر(ص) فرمود «اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَه» (امالی صدوق، ص347) در واقع روش حکمرانی امیرالمؤمنین(ع) است. خلافت علیّ(ع) بدون نصرت مردم تحقق پیدا نمیکند و موفقیت علیّ(ع) در جامعه وابسته به مردم است.
مشکل مردم در نپذیرفتن ولایت امیرالمؤمنین(ع) اطاعت مطلقه از آن حضرت نبود چون مردم از امثال یزید و معاویه و... اطاعت مطلقه کردند، در واقع مردم احساس مسئولیت نمیکردند؛ حتی اگر این احساس مسئولیت نداشتن، منجر به این بشود که یک دیکتاتور به آنها زور بگوید و آنها را در جنگ به کشتن بدهد. حضرت علیّ(ع) بیتالمال را نهتنها غارت نمیکرد بلکه آن را بهطور مساوی توزیع میکرد، امّا معاویه بیتالمال را غارت میکرد و ناعادلانه توزیع میکرد. امیرالمؤمنین(ع) بهسادگی دستور نمیداد. آن حضرت به فهم مردم، اقدام مردم و احساس مسئولیت مردم میدان میداد.
چرا ماجرای غدیر نگرفت، درحالیکه هنوز امیرالمؤمنین(ع) حکومت نکرده بود؟! رسولخدا(ص) ده سال بر آن جامعه حکومت کرد و بعد از آن، مردم به جانشین او توجه نکردند. رسولخدا(ص) فرمود: «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلَاه»(همان) مردم ثابت کردند پیامبر(ص) مولای آنها نیست. آیا حکومت پیامبر(ص) ضعیف بود؟ واقعیت این است که پیامبر(ص) با روشهایی مثل ترساندن مردم و... پایۀ حکومت خود را محکم نکرده بود. برای اینکه جهان را متوجه علیّ(ع) کنیم، لازم نیست به آنها اصول عقاید بگوییم تا آنها عقیدۀ ما را پیدا کنند، ما باید ولایت را به آنها معرفی کنیم. اگر مردم جهان شیوۀ حکمرانی رسولخدا(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را بفهمند جذب آنها خواهند شد.
در بحث اقتصاد هم مشارکت واقعی مردم بسیار اهمیت دارد. اگر اقتصاد، به معنای واقعی «مردمی» بشود مشکلی در اقتصاد نخواهیم داشت اما وقتی مردم از عرصۀ اقتصاد کنار بروند، گرفتاریها شروع میشود. در سالهای اخیر، در هر کدام از دولتها بهنحوی مردم کنار گذاشته شدند.
امروز مسجد فقط محل جمعشدن برای مراسم است درحالیکه مسجد فقط جای مراسم نیست. اهل مسجد از شغل همدیگر خبر ندارند، از گرفتاری همدیگر خبر ندارد و... . مسجد تا روز قیامت محل زندگی و سرچشمه رفاه و آبادانی مردم است. باید با هم آشنا و رفیق باشیم. اکثر مساجد ما مثل نمازخانهای بین راهی است که افراد همدیگر را نمیشناسند و کاری به کار هم ندارند!
هیچوقت دولت نمیتواند در ایفای نقش، جای ملت را بگیرد. وقتی همه چیز دولتی شد مثل این است که همۀ طلاهای یک محل در یک خانه جمع بشود و اعلام بشود که طلاها اینجاست. هیچ عاقلی این کار را نمیکنند؛ چون دزدها طمع میکنند و بالاخره یک راهی برای غارت طلاها پیدا میکنند.
چرا همۀ ما پولمان را در بانک میگذاریم و بعد صف میایستیم که وام بگیریم؟! امام باید جماعت را دور هم جمع کند، با هم مهربان کند، تعاونی راه بیندازند و دلگرمی به افراد بدهد تا با هم همکاری کنند. جشن غدیر، جشن مساجد هم هست چون در غدیر تکلیف امام جماعت مشخص میشود و بعد هم باید مردم بیایند و او را نصرت کنند.
🚩 شب عید غدیر ۱۴۰۲، مسجد و حسینیه یوم الغدیر
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
🔸 برای تبلیغ به دانشی گستردهتر از فقه نیازمندیم
🔸 تا زمانیکه در حوزه علمیه، تبلیغ را محتاج دانش ندانیم در کار تبلیغ موفق نخواهیم بود
🔘 نباید تبلیغ را به ذوق، شخصیت و منشِ مبلغ واگذار کرد
🔘 آشنایی با فقه، برای تبلیغ کافی نیست؛ رکن اصلی در تبلیغ انگیزهدادن است اما فقه نمیگوید چگونه در مخاطب انگیزه ایجاد کنیم
🔘 مبلغ، هم باید اسلامشناس باشد و هم بتواند مخاطب را انگیزمند به دینداری کند؛ برای اینکار، انسانشناسی و روانشناسی دینی لازم است
🔘 متأسفانه بعضیها تبلیغ و منبر را برای افراد بیسواد میدانند!
---------------------
#علیرضا_پناهیان در اجتماع مبلغین اصفهان:
جریان تبلیغ در کشور یک جریان مظلوم و مهجور است. اخیراً رهبر انقلاب مطالبی را درباره اهمیت تبلیغ صریحاً بیان کردند و فرمودند که درباره تبلیغ نگران هستند و تبلیغ در حوزه در درجه اول اولویت قرار ندارد و این وضعیت باید تغییر کند و اولویت اول حوزه کار تبلیغ باشد.
اگر حوزه بخواهد تبلیغ را در اولویت اول قرار دهد، باید تغییراتی در فصلهای دورس حوزه انجام شود. صرف آشنایی با فقه به معنای خاص، برای امر تبلیغ کافی نیست.
ما در حوزه، به فقه به معنای اخص کلمه میپردازیم و با فقه میخواهیم مکلف را از مقام حیرت خارج کنیم. اما در تبلیغ، رکن اساسی این است که بتوانیم دانشمندانه به مخاطب انگیزه بدهیم درحالیکه شاید در طول تحصیل در حوزه علمیه، حتی دو واحد هم در اینباره درس نخوانیم.
مبلغ لازم است «اسلامشناس» باشد. تا زمانی که در حوزه علمیه، تبلیغ را محتاج دانش ندانیم، در تبلیغ موفق نخواهیم بود.
عالمان دینی در مساجد و محافل مذهبی از شخصیت خوب خود بیش از هر چیز دیگری بهره میبرند و این در تبلیغ بسیار موثر است و از طرف دیگر نیز تعداد زیادی از مخاطبان، فطرت خود را شکفته کردهاند و به شایستگی متأثر میشوند، اما باید برای دلهایی که آماده نیستند و به عالمان دینی مراجعه نمیکنند فکری کرد و امروز بسیاری از جوانان ما رجوعی به دین ندارند.
تأثیر مبلّغ به عنوان برانگیزاننده مخاطب یک امر مهم است. فقه نمیگوید چگونه در مخاطب انگیزه ایجاد کنیم، مبلغ، هم باید اسلامشناس باشد و هم باید مخاطب را برای دینداری انگیزمند کند و برای انگیزمند کردن، انسانشناسی و روانشناسی دینی لازم است و ما در این زمینه کم کار کردهایم.
شناخت مخاطب برای امر تبلیغ مهم است. ما برای مخاطبشناسی گاهی باید فرد فرد مخاطبین را بشناسیم و بلکه باید به مخاطبشناسی از حیث جامعهشناسی توجه داشته باشیم و باید ببینیم نبض زمان در جامعه چگونه میزند.
ما باید جامعه، فرهنگ و ادبیات آن را بشناسیم. ما میخواهیم با مردمی صحبت کنیم که اخلاق را یک رفتار فردی میدانند، لذا باید جامعه را شناخت تا وقتی کلمهای میگوییم، دریابیم جامعه چه برداشتی از آن میکند. اما طلبه در حوزه علمیه چنین درسهایی نمیخواند.
ما برای تبلیغ، نیاز به دانش داریم و نباید تبلیغ را به ذوق، نفس، شخصیت و منش مبلغ واگذار کرد و نباید تبلیغ را به دانشهای موجود در حوزه واگذار کرد و مبلغ نباید خودش را از دانش مستغنی ببیند.
اکثر آیات قرآن، تبلیغی است ولی این آیات را باید طبقهبندی کرد و در تبلیغ، از آنها بهره گرفت. ما برای تبلیغ نیازمند دانش هستیم؛ دانشی گستردهتر از فقه به معنای خاص و نیازمند مجاهدت علمی هستیم، مجاهدتی بیشتر از آنچه یک فقیه در موضوعات رایج نیاز دارد. فقه میخواهد مکلف را از حیرت در مقام عمل خارج کند، اما تبلیغ میخواهد در انگیزههای مخاطب وارد شود و تصویر صحیحی از دین، در ذهن او ایجاد کند.
باید تأسف خورد از اینکه برخی تبلیغ و منبر را برای افراد بیسواد میدانند. رهبر انقلاب درباره هیچ موضوعی به این سادگی ابراز نگرانی نکردند؛ حتی پیرامون فتنههای اخیر و مسائل خارجی و… این درحالی است که برخی از ما تبلیغ را نشناختهایم.
وقتی میخواهیم به تبلیغ دین بپردازیم باید محتوایی تولید کنیم و این محتوا باید عالمانه باشد و به بخشهایی از دین که به آن پرداخته نشده و اصلیترین، مهمترین و زیربناییترین بخشها هستند بپردازیم؛ بخشهایی که با احساسات دینی ما نیز همراه باشد.
باید در ادبیات تبلیغی یک تحول پدید بیاید. مردمی که غیردینی رفتار میکنند، اکثراً دچار سوءتفاهم هستند، باید تحولی در ادبیات دینی ایجاد کنیم که نتیجهاش این بشود که وقتی عالم دینی دیدند، بگویند «این فرد، متخصص سلامت فکری، تمرکز و قدرت ذهنی در انسان است و استقلال روحی و فکری برای آدمها مسئله اول اوست».
🚩 مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم اصفهان - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
🔻علیرضا پناهیان در نشست تخصصی نوحهسرایان و نغمهپردازان:
🔸معارف دینی تا زمانی که به زبان شعر در نیاید و در نوحهها جاری نشود، در سینهها باقی نمیماند
🔘هیچگاه از ادبیات کهن فارسی جدا نشوید؛ برای تقویت حماسهسرایی حتماً شاهنامه را مطالعه کنید
🔘امتیاز مهم نوحهسرایان، توصیف حقایق بهجای اثبات آنها است
🔘نوحۀ خوب میتواند به حل بحرانهای فرهنگی جامعه کمک کند
🔘امروز نیاز داریم نیمۀ دوم ولایتمداری یعنی ولایت عرضی و فداکاری برای یکدیگر در نوحهها مطرح شود
---------------------
#علیرضا_پناهیان:
سخنرانیها و معارف دینی ما تا زمانی که در اشعار ثبت نشود و به زبان شاعران نیاید، در سینهها باقی نمیماند. مضامین این اشعار هم تا وقتی که در متن نوحهها جاری نشود، ماندگار نمیشود.
تا زمانی که ساعتها سخنرانی، به کتاب تبدیل نشود و کتابها به شعر تبدیل نشود و شعرها به نوحه تبدیل نشوند و در قالبهای ملودیک در هیأتها خوانده نشود، آنچنان بقاء و گسترش پیدا نمیکند.
جنس قیام امامحسین(ع) تبلیغی است. براساس روایات، کسی که یک بیت شعر برای امامحسین(ع) بگوید و کسی که آن را بخواند پاداش باعظمتی برایش خواهد بود. لذا پاسخدادن به نوحه در هیأت هم دارای ثواب و پاداش است. (مَنْ أَنْشَدَ فِی الْحُسَیْنِ بَیْتاً... ؛ کامل الزیارات، ص104)
نوحهها باید هنرمندانه سروده شود و غیرمستقیم باشد و در آن، هرچه بیشتر از استعاره استفاده شود. در اشعار باید جملاتی وجود داشته باشد که بعدها به ضربالمثل تبدیل شود و افراد در اوقات مختلف زندگی، آن را بخوانند. مثلاً در روز دختر، مناسب است این شعر را پدرها برای دخترانشان بخوانند «دختر فکر بکر من، غنچۀ لب چو وا کند ؛ از نمکین کلام خود حق نمک ادا کند».
هیچگاه از ادبیات کهن فارسی جدا نشوید، مثلاً برای تقویت حماسهسرایی حتماً شاهنامه را مطالعه کنید که به روحیه حماسی شما در شعر گفتن کمک میکند. ترکیب نوحهها با اشعار کهن فارسی هم بسیار مهم است.
شما در نوحهها، روایت میکنید که در اصطلاح مداحی به «زبان حال» مشهور است. به تصویر کشیدن، مهمترین شاخصۀ کار شماست و ما در ادبیات دینی خودمان در این زمینه، ضعف داریم.
ما معمولاً حقایق دینی را اثبات میکنیم ولی سراغ توصیف آن نمیرویم. در ادبیات انقلابی هم همین ضعف را داریم. اما شما نوحهسرایان قدرت توصیف دارید و باید آن را حفظ کنید.
برخی روضهها هست که تاکنون خوانده نشده است. سوز روضه وداع حضرت زینب(س) با امامحسین(ع) بهخاطر، جدایی یک خواهر از برادرش است یا وداع با امام زمانش؟ بهخاطر وداع با امام زمانش است، ولی ما در این خصوص، کمتر شعر داریم.
پیشنهاد میکنم برای روضهخوانی زاویۀ دیدهای جدید را ارائه کنید. آیا گریه امامحسین(ع) برای حضرت علی اکبر(ع) صرفاً به دلیل از دست دادن فرزند بود؟ نه؛ بهخاطر این بود که او «اشبه الناس به رسولالله خَلقاً و خُلقاً» بود و چنین فردی را شهید کرده بودند. چرا این رویکردها را کمتر در روضهها داریم؟
مضامین انقلابی را با زاویۀ دید مسائل عاشورایی میتوان رشد داد. نوحۀ خوب میتواند به حل بزرگترین بحرانهای فرهنگی جامعه کمک کند؛ ناشکری، ناامیدی و ندیدن نیمه پر لیوان، از جمله معضلات امروز جامعه است. این موضوع را میتوان با امامحسین(ع) که دارای دعای عرفه است حل کرد؛ دعایی که از ۱۱۰ سطرش، ۵۰ سطر آن تشکر از خداست!
مثلاً احساس افتخار را چگونه میتوان با زاویه دید خود بیان کرد؟ راه کربلای امامحسین(ع) باز شده است ولی ما هنوز در هیأتها میگوییم «این دل تنگم غصهها دارد و کربلا میخواهد...» الآن وقت بیان حرفهای جهانی دربارۀ امامحسین(ع) است.
ما امروز نیاز داریم که نیمه دوم ولایتمداری را در جامعه بیان کنیم. البته بیان رویکرد نوکر و ارباب هم خوب است اما باید به بحث «ولایت عرضی» و رابطۀ بین مؤمنین ولایتمدار وارد شویم. از شما تقاضا دارم موضوعاتی مانند «به هم پیوستن» و اینکه ما برای هم بمیریم و با هم مهربان باشیم و... را در قالب نوحه، میان هیأتیها ترویج کنید. الآن مشکلات جامعه ما با اصلاح حکمرانی مردمی حل میشود.
🚩 نشست تخصصی نوحهسرایان و نغمهپردازان - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هشدار مهم استاد پناهیان / خبری در راه است...
مقدمه یک امتحان بزرگ الهی فراهم شده است
مراقب باشید...
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 یک پیشنهاد جالب برای تفریح با خدا
🔸استاد پناهیان
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 خدا چقدر دوستمان دارد؟
🔸استاد پناهیان
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
📚حکایتی عجیب از پیامبر اکرم(ص) و خمره پر رمز و راز!
یک حکایت عجیب و شنیدنی درباره حضرت محمد(ص) و جوانی خاطی را می شنوید که چگونه خداوند مقابل رسول اکرم آبروی وی را حفظ کرد.
روزی جوانی با خمره ای بر دوش در حال عبور از گذری بود که با حضرت محمد(ص) مواجه شد. درون خمره این جوان مملو از شراب بود و او بسیار خجول و وحشت زده از این که مبادا رسول خدا متوجه محتوای خمره شود،در همین افکار غوطه ور بود که ناگهان پیغمبر درباره آنچه جوان نگرانش بود پرسش کردند.
پسر دست و پای خود را گم کرده بود و برای حفظ آبرویش مقابل حضرت بزرگوار، جز تمسک جستن به خداوند راهی مقابل خود نمی دید.بنابر این در اوج شرمساری آماده نشان دادن محتوای خمره گشت در حالی که راجع به آن دروغی بزرگ گفته بود.اما در فیلم زیر ماجرا را از زبان حجت الاسلام ولمسلمین علیرضا پناهیان می شنوید که چگونه خداوند حیثیت این جوان را حفظ کرد.
📝از انچه بر دیگران گذشت، درست زیستن را بیاموزیم°';🕯;'`°
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 #تلنگر
☝️خمره شرابی که عسل شد ...!
🎙 استاد #پناهیان
✍️داستان زیبای جوانی که
از خدا خواست آبرویش را
پیش پیامبر اکرم (ص) حفظ کند!
📝از انچه بر دیگران گذشت، درست زیستن را بیاموزیم°';🕯;'`°
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنان تند حجت الاسلام پناهیان علیه عاملان اصلی بی بندوباری
🔹بی شرف و رذل آن سیاستمداری است که بخاطر انتخابات وعده بی بندوباری می دهد!
در تمام دنیا ریشه بی بندوباری سیاسی است!
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚شما نماز شب نخونی, چپ نمیکنی بیفتی توی درّه,
👌 ولی سحرها یه چیزایی میدن که هیچوقتِ دیگه نمیدن.
🎤استاد پناهیان
💠رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
«برشما باد خواندن نماز شب اگرچه یک رکعت باشد.»
📚کنز الاعمال،ج ۷،ص ۷۸۶
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂 آخرین حرف امام حسین علیه السلام قبل از شهادت🥺😭
🎙حجت الاسلام پناهیان
خدا چه نعمتی بهتر از حسین🌱
میتونست به ما بده؟
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
✨به رسم ادب روزمونو
🖤 با سلام بر
✨سرور و سالار شهیدان
🖤 اقا اباعبدالله
✨شروع میکنیم
🖤 السلامُ علی الحُسین
🖤وعلی علی بن الحُسین
🖤وعلی اُولاد الـحسین
🖤وعَلی اصحاب الحسین
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
📌چرا عزاداری امام حسین(ع) از اول محرم شروع میشود؟
دلایل مختلفی میتواند داشته باشد:
🔻احادیثی که میگوید ائمه از اول محرم محزون بودند و ذکر مصیبت را آغاز میکردند.
🔻آمادگی عزاداران برای اینکه بتوانند مصیبتهای سنگین روز عاشورا را تحمل کنند.
🔻فرصتی برای افزایش توجه دلهای غافل تا مبادا در روز عاشورا بیاحساس حاضر شوند.
🔻نوعی اعلام آمادگی برای نصرت و یاری امام حسین(ع) و جلوگیری از غربت و مظلومیت ایشان در عاشورا.
👈 متن کامل این یادداشت علیرضا پناهیان:
panahian.ir/post/2522
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
📌علیرضا پناهیان در گفتگو با مدیران صدا و سیما:
🚨وقت آن است که رسانه جلوی تلقی اشتباه از دین را بگیرد
پناهیان با انتقاد از تلقی عقیدتی، اخلاقی، احکامی، عاشقانه و فردی از دین، از مدیران رسانه ملی خواست در برنامههای مختلف دراینباره روشنگری کنند:
🔻تصورم از قدرت صداوسیما و رسانه این است که میتواند موجب تحول در حوزه علمیه، آموزش و پرورش و عرصههای سیاسی شود. من یک نگاه حداکثری به میزان اثرگذاری صداوسیما دارم. معتقدم با همین بدنه و طیفی که اکنون در صداوسیما فعالیت میکنند، میتوان آن انتظار حداکثری را رقم زد.
🔻وقت آن است که رسانه جلوی تلقی اشتباه از دین را بگیرد. اول تلقی عقیدتی ازدین، دوم تلقی اخلاقی از دین، سوم تلقی احکامی از دین، چهارم تلقی رمانتیک و عاشقانه و پنجم تلقی فردی از دین. اکنون زمان آن است که تنها یک تلقی از دین را در جامعه جا بیندازید و آن تلقی عقلانی، علمی و واقعبینانه است.
🔻ما با آموزش دین که از تشریح اصول عقاید شروع میکنیم، سکولاریسم را دامن میزنیم.
🔻 اصلاحطلبها علیه ارزشها قیام نکردند، بلکه علیه دانش قیام کردند.
🔖منبع: روزنامه جام جم، شمارۀ ۶۵۳۰ - ۲۸ تیر ۱۴۰۲، گزارش از گفتگوی علیرضا پناهیان با مدیران صدا و سیما
panahian.ir/post/7947
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
1402.04.27-Panahian-ImamSadeghUni-AkharinGameRahaee-01-32k.mp3
15.49M
🔉 آخرین گام رهایی
🔰 جلسۀ اول: ضرورت و نتایج رهایی برای انسان
🕌 دانشگاه امام صادق(ع)، ۱۴۰۲.۰۴.۲۷
👈 کیفیت بهتر:
📎 panahian.ir/post/7948
#محرم_۱۴۰۲
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
📌نتیجۀ تفسیر نادرست از میل مقدس «رهایی»!
برخی از امیال انسان، امیال اصیلی هستند، مثل میل به لذت و راحت. ولی برخی اصیل نیستند، مثل حسادت. میل به رهایی، یک خواستۀ اصیل و مقدس است. ممکن است برخی عالمان دینی از این میل تفسیر نادرستی کرده باشند و آن را به فرار از بندگی خدا تفسیر کنند. این تفسیر نادرست، باعث میشود هر انسانی که در خودش این خواسته و میل اصیل را میبیند، از این دین و از این بیان دینی و از این عالم دینی بدش بیاید. ما باید در ادبیات دینیمان تجدیدنظر کنیم!
👈 متن کامل:
panahian.ir/post/7949
🔻آخرین گام رهایی - جلسه اول
🔈 صوت: @panahian_mp3
#محرم_۱۴۰۲
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
📌 کسی که «میل به رهایی» ندارد، خودش را زود و ارزان میفروشد!
ممکن است «میل به رهایی» گاهی منحرف شود و آسیب داشته باشد، اما آسیبش کمتر از نداشتن «میل به رهایی» است. زیرا کسی که میل به رهایی نداشته باشد، زود بندۀ غیر خدا میشود و خودش را ارزان میفروشد.
🔻آخرین گام رهایی - جلسۀ اول
👈 متن و صوت:
#محرم_۱۴۰۲
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 #درس_اخـــلاق
🔻استاد پناهیان
🔻لطفا حواست رو جمع کن...!
شیطان نمیگذارد که آدم های مذهبی و آدم های خوب، گناهان درشت انجام دهند؛ چون آدم خوبی هست و سریع توبه می کند.
شیطان نمیگذارد زیاد حساس شوید و فقط پیج شل می کند و در لحظه ای حساس به یک باره همه فشار خود را به انسان تحمیل می کند.
در روایت است که نهایت تلاش شیطان برای گمراه کردن انسان، زمان مرگ است.
🔻.
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غیر تو هیچکسی منو دوست نداره ک 💔 .
#عزیزم_حسین🌱
#محرم🏴
🥀🥀
🍃💔💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀 #محرم
🍂تو خونهی کرمتم ابالفضل
🍂دیوونهی حرمتم ابالفضل
🎤 #محمود_کریمی
#اللهم_ارزقنا_کربلا #محرم😭🤲
#امام_حسین #امام_زمان #کربلا
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
📌دو مصیبت بزرگ در فقدان میل به رهایی
هرجا میل مقدس به «رهایی» در انسان از بین رفته، انسانها دچار دو مصیبت بزرگ شدهاند؛ یک. پذیرش ظلم سلطهطلبها. دو. ضعیف شدن «امکان دعوت به خدا» و «انگیزۀ حرکت به سمت خدا»
🔻آخرین گام رهایی - جلسۀ اول
👈 متن و صوت: panahian.ir
#محرم_۱۴۰۲
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org
📌میل به رهایی، علت حضور در مجلس حسین(ع)
🔻گریۀ بر حسین(ع)، لحظۀ رهایی است!
لحظههایی که برای حسین(ع) گریه میکنی و لذت میبری، لحظههای رهایی توست که در دنیا به این سادگی گیر نمیآید. برای رهایی است که به مجلس حسین(ع) میآییم. بعضیها با نامش مست و رها میشوند چون یادش مثل شراب طهور است. ما هم به همین رهایی میخواهیم برسیم. امام زمان را هم برای رهایی صدا میزنیم. غیر از رهایی، آیا حرف دیگری هم داریم؟
🔻آخرین گام رهایی - جلسۀ اول
👈 متن و صوت: panahian.ir
#محرم_۱۴۰۲
💠 کانال حجت الاسلام پناهیان
🆔 @panahiian_org