هجده سالگی سن عجیبیه!
چون در عین زیبایی و جذابیت ، پر از فراز و نشیبِ
ولی مطمئنم کسی مثل تو قطعا قراره به بهترین شکل ممکن از پسش بر بیاد :)
ورودت به این سن عجیب و سخت مبارک ناحله خانوم ، دخترکِ نویسندهِ هنرمندِ ساکن در شهر عجایب!
امید بهترینها در کنار لبخند روی لبت برات رقم بخوره...♡
همون طور که گفتم مهمترین چیز تو عکاسی ترکیب بندی و خلاقیته !
نه بالا بودن پیکسل دوربین گوشی یا حتی دوربین داشتن...
حالا ترکیب بندی یعنی چه ؟!
ترکیب بندی به صورت کلی در هنرهای تجسمی به معنای تنظیم جایگاه اجزای یک اثر است که هنرمند برای ایجاد وحدت و تناسب بین بخشهای مختلف اثر خود به کار میبرد.
ترکیب بندی به روشی گفته میشود که عکاس عناصر صحنه را به شیوهای در کادر عکس خود قرار دهد که روایتگر داستانی باشد و یا یک پیام را منتقل کند..
+ اگر ترکیب بندی به صورت اصولی انجام نشود، از بهترین سوژه ها هم نمی توان عکس جذابی خلق کرد.
+ اما سوژه های گاها بسیار ساده به کمک یک ترکیب بندی ماهرانه می توانند تبدیل به آثاری فاخر و ماندگار شوند. هدف از ترکیب بندی انتقال مفاهیم به بیننده، چینش منظم عناصر و ایجاد تعادل بصری در عکسها است.
#یاد_بگیریم
ترکیب بندی در عکاسی دارای ۶ عنصر اصلیه که در بعضی مواقع بر اساس خود این عناصر و گاهی اوقات هم با ترکیبشون قوانین معروف عکاسی مثل یک سوم ، تقارن و... که احتمالا اسمشون را شنیده باشید شکل گرفته و ساخته میشه...
حالا اون شش عنصر چیا هستن ؟!
#یاد_بگیریم
1. شکل :
در اصطلاحات پایه، شکل به یک قسمت تخت و محصور (بسته) از فضا گفته می شود.اَشکال را می توان با رنگ ها و خطوط ایجاد کرد، اما همه اَشکال به دو بُعد طول و عرض محدود می شوند.
ما دو نوع شکل داریم
هندسی : دارای لبه های مستقیم و مشخص هستند. آنها از زوایا و خطوط واضح و یکنواخت تشکیل شده اند. شما اغلب اشکال هندسی را در سازه های مصنوعی مانند ساختمان ها خواهید یافت. و این اشکال اغلب در عکاسی انتزاعی و معماری نمایان می شوند.
ارگانیک : پر از منحنی هستند و ممکن است از نظر هندسی کامل نباشند. آنها طبیعی و غیر یکنواخت هستند. ما اشکال ارگانیک را در طبیعت پیدا می کنیم. به عنوان مثال، آنها را در منحنی شاخه درخت یا شکل یک گلبرگ گل پیدا خواهید کرد.
+ شکلها از زمان آغاز عکاسی حضور پررنگی داشته اند...
#یاد_بگیریم
2. فرم :
فرم ها در هنرهای (تجسمی) با شکل ها تفاوت دارند، از این جهت که سه بُعدی در نظر گرفته می شوند – و دارای طول، عرض و عمق هستند. فرم ها می توانند هندسی یا آزاد و بدون هیچ گونه مرز مشخص یا بصری باشند. در قالب های دو بُعدی مانند نقاشی و عکاسی، فرم های سه بُعدی با ویژگی هایی مانند خط، حرکت و مقدار (تاریکی و روشنایی) ایجاد می شوند.
+ فرمها حضور ثابتی در تاریخ عکاسی داشته اند...
#یاد_بگیریم