▪️بسمهتعالی
#کارگاه_خلاصه_نویسی
🪴کارگاه ما ۲روزه خواهد بود. شنبه و ۲شنبه [۲۹دی و ۱ بهمنماه] _ ۶ساعت
🕰ساعت ۱۸ الی ۲۱ [در بستر گوگلمیت و صوت جلسات نیز ضبط شده و در اختیار شما قرار میگیرد.]
💡برخی از سرفصلهای کارگاه:
_روشهای خواندن
_کتابها چه چیزی دارند؟
_مسئلهمندی در باب خواندن
_کتابخوانی یا اندیشهی مولف؟
_استانداردهاي کتاب کدامها هستند؟
_روشهای یادگیری
_خلاصهنویسی یا یادداشتنویسی؟
_مراحل خلاصهنویسی
_خوانش نقادانه و خلاصهنویسی در آثار شهید مطهری و ع.ص
و...
💰هزینهی این کارگاه کاربردی و مفید 600 هزار میباشد که برای ۱۵نفر اول با هدیهی ویژه 310 هزار محسوب میشود.
😍برای ثبتنام پیام بدهید 💜👇
@a_h_osali
#امیر_حسن_اوصالی
#بفرما_پاراگراف 👇
┄┅─═◈═─┅┄𑁍┄┅─═◈═─
☕️▣⃢🗞
https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
پاراگراف || امیرحسناوصالی
▪️بسمهتعالی #کارگاه_خلاصه_نویسی 🪴کارگاه ما ۲روزه خواهد بود. شنبه و ۲شنبه [۲۹دی و ۱ بهمنماه] _
بعد این کارگاه متوجه میشی یه سری از کتابهایی که خوندی صرفا انشاء بودن! و دلیل عدم رشد اندیشهت هم همین بوده!
بعد این کارگاه متوجه میشی کتاب خوب و مفید و استاندارد که ۱۰۰ باشه و ۹۰ رو هم پیشت نگه داره چه کتابیه.
بعد این کارگاه متوجه میشی برخی کتابهای مشهور صرفا با مافیا مشهور شدن.
تو این کارگاه از مافیای کتاب هم میخوام حرف بزنم.
۵نفر ظرفیت تا هدیهی ویژه مونده، زود نیاید دیگه باید با قیمت اصلی شرکت کنید.
پاراگراف || امیرحسناوصالی
بعد این کارگاه متوجه میشی یه سری از کتابهایی که خوندی صرفا انشاء بودن! و دلیل عدم رشد اندیشهت هم
#موقت
⛔️ اینو نمیخواستم بگم، ولی اگه فکر میکنی کتابهای حدادپور جهرمی و برخی پر فالووران ایتا و اینستا کتابهای خوبیند این کارگاه واجبه برات!
❌پنبهی خیلی از کتابهای مشهور رو میزنیم که صرفا انشاءنویس و کپینویس از نویسندگان دیگه هستن.
❓❓بس نیست عمر رو صرف کتابها و آدمهای بیخود بکنیم؟
#پاراگراف
🪴تنها محبت است که کهنه نمیشود ؛
همه چیز طراوت خودش را از دست میدهد
تازگی همهچیز، به کهنگی و پوسیدگی میگراید
زیباترین چهرهها، زیر چروکهای پیری دفن میشود
گَرد تیرۀ پیری، درخشنده ترین چشمها را از لَوَندی و فطانت میاندازد ولی محبت نه...!
📚بیهودگی
✏️احمد محمود
#امیر_حسن_اوصالی
#بفرما_پاراگراف 👇
┄┅─═◈═─┅┄𑁍┄┅─═◈═─
☕️▣⃢🗞
https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
#پاراگراف
🪴فکر نمیکنم چیزی به اندازه خنده واگیر داشته باشد. غم و اندوه هم میتواند واگیر داشته باشد. اما ترس چیز دیگریست،
ترس نمیتواند به راحتی شادی و غم سرایت کند و این بسیار خوب است. ما با ترسهایمان کمابیش تنهاییم.
📚دختر پرتقالی
✏️یوستین گردر
#امیر_حسن_اوصالی
#بفرما_پاراگراف 👇
┄┅─═◈═─┅┄𑁍┄┅─═◈═─
☕️▣⃢🗞
https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
#شبانه_نویسی
🪴کتابها موجود عجیبی هستند. رند تمامعیار! طوری لباس مولف را بهتن کردهاند که اصلا فکرش را نمیکنی! یکباره چشمت را باز میکنی و خودت را مرید میبینی! مرید بیچون و چرا! مرید مولف! مرید یک زاویهی دید محدود! مرید تحقیقات دیگری! کتاب را با عنوان "حافظ به گفتهی حافظ" میخری، اما "حافظ بهزعم استعلامی" برداشت میکنی! عنوانش رمان است و ارتداد، ولی ادای "نادر ابراهیمی" را در میآورد. رمان که جای پیامدادن و محتوا را در چشموچار مخاطب فرو کردن نیست؛ اگر دنبال پیامدادنی، برو مقاله بنویس. حال کتابخوان فرهیختهای میپرسد: کتابی سراغ داری که اندیشهی مولف نباشد؟ اصلا مگر نمینویسد که اندیشهاش را بهرخ بکشد؟
اینبار صدایم را در گلو تنظیم میکنم و بلند جواب میدهم: سوال خوبی پرسیدی جوان! من مینویسم پس اندیشمند هستم. ولو به غلط! یا اندیشه دارم و اثری سرپا مینویسم و یا ذهنی پوچ دارم و انشاءنویسی خود را به اسم جستار و روایت در آستین مخاطب پنهان میکنم. اما مسئله اینجاست که من تا چهاندازه توانستهام "حقیقت" را روشنگری کنم؟! من همانجا تمام میشوم که تو[مخاطب] آغاز میشوی! و این همان تفاوت کتابخوانهای آزاداندیش با کتاببازهای منجمد است! این میخواند تا تولید کند و آن میخواند تا پز بدهد! این میخواند تا نزاعی را حل کند، آن میخواند که ساعت مطالعاتیاش را ماست بمالد! کتابخوانهای حرفهای از تاریخ موضوع و مسئله آغاز میکنند. و اینجا میبینیم که "زرینکوب" غوغا کرده است. او با تاریخ سراغ مسئله میرود. سیر و تطورش را که سنجید، حالا برایش بامداد و کارنامه و ترازو دستوپا میکند.
باید دانست که هیچ کتابی حاوی تمام حقیقت نیست! و پایان کتاب به مثابه پایان مولف است در ِآن موضوع و الا که کتاب پایانی نداشت! حال مولف تمام شد، تو نیز تمام میشوی؟ حال عالمی از حماسهی کربلا سخن گفت، بعد از او انسداد از بالا نازل شده است؟ پس چرا عبور نمیکنیم؟! پس چرا تولید نمیکنیم؟! ۵۰سال منبع ما در باب حجاب باید "مسئلهی حجاب" باشد؟! تحقیق دیگری نیاز نیست؟ ابعاد دیگری خلق نشده؟ عرف و مقتضیات زمان را چه کنیم؟!
حال باز خودت را به آغوش کتاب میسپاری یا با او رفاقتی متقابل شروع میکنی؟!
امیرحسن نوشته.
#امیر_حسن_اوصالی
#بفرما_پاراگراف 👇
┄┅─═◈═─┅┄𑁍┄┅─═◈═─
☕️▣⃢🗞
https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
#پاراگراف
🪴همیشه داشتن و از دست دادن به مراتب آدم را بیشتر ناراحت می کند تا این که از اول نداشته باشی ...
- خالد حسینی میگه.
#امیر_حسن_اوصالی
#بفرما_پاراگراف 👇
┄┅─═◈═─┅┄𑁍┄┅─═◈═─
☕️▣⃢🗞
https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
پاراگراف || امیرحسناوصالی
▪️بسمهتعالی #کارگاه_خلاصه_نویسی 🪴کارگاه ما ۲روزه خواهد بود. شنبه و ۲شنبه [۲۹دی و ۱ بهمنماه] _
#خلاصه_نویسی
▪️فرم از کاستن بهدست میآید. و زیبایی خلاصهنویسی نیز از این مسیر عبور میکند.
✔️برای مثال وقتی بهکسی گفته میشود فیلمی را که دیده یا کتابی که مطالعه کرده را بهصورت خلاصه توضیح بدهد، با یک شلمشوربایی در ذهن خود مواجه میشود و قادر به یک ارائهی منسجم در باب گزارههای درونذهنی نخواهد بود.
▪️در عصر شتاب و سرعت که مردم محتوای ساندویچی را پسند میکنند، باید خلاصهنویسی، خلاصهگویی و نحوهی خواندن را بلد باشیم.
▪️برخی کتابها را باید با یک خواندن اجمالی فیتیلهپیچ کرد! برخی کتابها ارزش وقت ندارند!
🎁۱ نفر ظرفیت مانده تا هدیهی ۱۵نفر اول تمام بشود.
بخاطر ایام ولادت حضرت علیاصغر، امامجواد و امیرالمؤمنین'علیهمالسلام' ۱۵نفر بعدی بهجای 600هزار، با370 میتوانند در این کارگاه ۲روزه شرکت کنند.
🎁🎁 ثبتنام 👇👇
@a_h_osali
#امیر_حسن_اوصالی
#بفرما_پاراگراف 👇
┄┅─═◈═─┅┄𑁍┄┅─═◈═─
☕️▣⃢🗞
https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
#پاراگراف
🪴تعقل فراتر از دانش است، علم و دانش شرط لازم، مقدم و ضروری برای تعقل است، اما کافی نیست. براساس آموزههای قرآنی عقلِ نظری برای سعادت بشر کافی نیست. از اینروی، مادۀ عقل عمدتاً معطوف به عقلِ عملی بوده و در برابر مادهی فکر که نوعاً بعد نظریِ عقلانیت را توضیح میدهد، بعد عملی عقلانیت را تشریح میکند. عقلانیت قرآنی بر خدامحوری استوار است و یکی از مبانی عقلانیت وحیانی رسیدن به خدامحوری براساس تعقل است. دانش نظری در این زمینه هر چند لازم کافی نیست. بلکه علاوه بر دانش به تعقلی هم نیاز است که نظر را به عمل متصل کند. قرآن کریم، با استعاره خانۀ عنکبوت، زندگی مبتنی بر بنیاد غیرالهی را سست ترین بنیاد تلقی میکند و به عقلانیت خدا محور دعوت میکند.
✏️کریم خانمحمدی
📚قرآن و عقلانیت ارتباطی _ ص286
#امیر_حسن_اوصالی
#بفرما_پاراگراف 👇
┄┅─═◈═─┅┄𑁍┄┅─═◈═─
☕️▣⃢🗞
https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
#پاراگراف
🪴زندگی میکنم ...
حتی اگر بهترینهایم را
از دست بدهم!
چون این زندگی کردن است که
بهترینهای دیگر را برایم میسازد...
چگوارا میگه.
#امیر_حسن_اوصالی
#بفرما_پاراگراف 👇
┄┅─═◈═─┅┄𑁍┄┅─═◈═─
☕️▣⃢🗞
https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
#پاراگراف
🪴رنج را دوست ندارم، هرگز دوست نخواهم داشت، اما باید قبول کنم که آموزگار خوبی است ...
_کریستین بوبن میگه
#امیر_حسن_اوصالی
#بفرما_پاراگراف 👇
┄┅─═◈═─┅┄𑁍┄┅─═◈═─
☕️▣⃢🗞
https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
#نقد_نوشت
🪴مسئولین فرهنگی جالبانگیزناکی داریم. برای کارهای تصنعی، تزئینی، کیکتولد و ایستگاه بهلیمو و چای حاضرند هزینههای لاکچری کرده و با عکسبازیهای پیدرپی از تمامی زوایای دید و فروکردن در چشموچار این و آن ادعای کار فرهنگیشان را اثبات کنند، اما برای کارهایی مثل نشریه، فصلنامه، دورهمی کتاب و نقدِ فیلم که ارکان فرهنگ را شامل میشوند، آنچنان تنگ میشوند که تا مرز منفجر شدن نیز میروند.
🪴قائل به مرزبندیهای تصنعی نیستم، اما نگاهی به فعالیتهای روشنفکران معاصر و چپ که بیاندازیم، میبینیم که تمامی نشریهها، مجلات و گعدههای فیلم و کتاب را تصاحب کردهاند؛ و دوستان انقلابی ما نیز خرکیف از جمعیت چندکیلومتری در اعیاد!
#از_رنجی_که_میبریم
_امیرحسن با رنج نوشته.... .
#امیر_حسن_اوصالی
#بفرما_پاراگراف 👇
┄┅─═◈═─┅┄𑁍┄┅─═◈═─
☕️▣⃢🗞
https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8