eitaa logo
پریشانه ها🏹زمان زمانه جنگ است اگر غافل نباشیم🏹
190 دنبال‌کننده
254 عکس
346 ویدیو
4 فایل
گاهی متن گاهی شعر دل نوشته های خودمانی ضمنأ هر که را پسندیدی عضو کن ارتباط با ادمین @Halehosseini
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ وقتی به شاهچراغ حمله شد، گفتند: ❗️جای گشت ارشاد، امنیت مردم رو تامین کنید. ▪︎ولی وقتی تروریستها را دستگیر کردند، هشتگ نه به اعدام راه انداختند. ◾️ اسرائیل، نطنز و اصفهان را زد و شهیدان شهریاری و احمدی روشن را ترور کرد، گفتند: دیدید روسیه اس۳۰۰ نداد. ▪︎ غزه اسرائیل را با طوفان الاقصی زد، نوشتند: خون رو با خون جواب نمیدن. ▪️ طالبان، پنجشیر را تصرف کرد: غوغا راه انداختند که : حکومت، حاضر به دفاع از مظلومان افغانی نیست! اما از مظلومین فلسطین که دفاع شد، گفتند: نه غزه، نه لبنان! تحریم که شدیم، تحلیل کردند که : به خاطر دشمنی تان با آمریکا است. ◾️ اما وقتی امریکا از برجام خارج شد: نوشتند :به خاطر حمله شما به سفارت عربستان بود! ▪︎رییسی بدون برجام، تحریم را بی اثر کرد، گفتند: پولش رو که نمی‌تونید بیارید چه فایده! ▪︎ پولها که آزاد شد، گفتند: همه رو دادید فلسطین! ▪︎ یه همت دانشمندان جوانمان واکسن ساختیم. توییت زدند که :آب مقطره. ▪︎ واکسن را با پیگیری آقای رئیسی وارد کردیم، نوشتند: چینیه به درد نمیخوره! ▪️ با عربستان جنگ دیپلماتیک داشتیم، فریاد زدند: دیپلماسی بلد نیستید. ▪︎با عربستان ارتباط برقرار کردیم، ناگهان گفتند: چی شد از شعارهای انقلاب عقب نشینی کردید؟! ▪︎هیاتها رونق گرفت، نوشتند: عزا بسه مردم نیاز به شادی دارند. ▪︎جشن شادی چند کیلومتری غدیر برگزار شد، گفتند: امارات ماهواره فرستاده هوا شما ایستگاه صلواتی می زنید. ▪️ماهواره فرستادیم هوا، ناجوانمردانه گفتند: وقتی مردم تو اجاره خونه مانده‌اند، ماهواره چه فایده داره! ▪︎با چین قرارداد ساخت مسکن و با روسیه قرارداد همکاری بلند مدت نوشتیم، تحلیل نوشتند که:کشور رو فروختید به چین و روسیه. ▪︎روسیه اسلحه از ما خرید: گفتند در جنگ اوکراین دخالت کردید! ▪︎اعلام بی طرفی کردیم: گفتند از اسرائیل ترسیدید. ▪︎اسرائیل رو بزنیم: مقصر مائیم،چون چوب کردیم لانه زنبور. ▪️نزنیم میگن: ایران ترسید. ▪️خلاصه ما هر کاری بکنیم زیر سئوالیم. چون نوکران کدخدا شبانه روز مشغول کارند ▪️واقعا" باید در کلاس درس اینا شاگردی کنه
صفات الهی ۲ روایات توحیدی روایات دو دسته اند دسته ای فارغ از سوال ها به اصل مطلب در توصیف الهی پرداخته‌اند این روایات عمدتا در دعاها خصوصا جوشن و صحیفه سجادیه ع و زیارات مثل دعای انتهای زیارت امام رضا ع آمده است دسته دوم در فضایی صادر شده که پر بوده از توهمات فلسفی زنادقه و مجسمه و اشاعره به فرمایش علامه طباطبایی رض با ورود فلسفه در جهان اسلام تا مدتها بد فهمی ها و جدل واره بودن مباحث موجب انحرافات بسیاری شد افرادی مثل ابن مقفع توانستند با ترجمه آثار بسیاری یک تهاجم علمی و فرهنگی به دین را رقم زنند لذا بخش عمده روایات صادقین ع به بعد در پاسخ گویی به شبهات و تصریح به این است که پس از اثبات اصل وجود خدای تعالی با ادله ساده قرآنی برای شناخت خدای متعال به همان صفات قرآنی مراجعه کنید و از بحث های عقلی که پایه آن تشبیه و مقایسه خالق و مخلوق است پرهیز کنید رک اصول کافی ابواب توحید این روایات اگرچه در فضای کلامی صادر شده ولی در لابلای آن نکات جالبی درباره شناخت خدا از راه آثار ( علت و معلول ) و شناخت قلبی و رؤیت قلبی خدای متعال از راه درک عظمت او (باب ابطال الرؤیه) بیان شده است عمده این مباحث برای پاسخ به خصم است ولی آنچه ایمان زا است همان دسته اول است که هماهنگ با قرآن از صفاتی چون رازقیت و قدرت سخن می گوید که انسان در زندگی دنیایی بدان محتاج است و با عمل به دستورات می تواند تاثیر آن را در زندگی دیده باور خود را با حس کردن این نتایج و تبلور این صفات در زندگی افزایش دهد وقتی مومنی با ترک حرام رازقیت فوق العاده الهی را می بیند مومن تر شده در راه خدا مستحکم می شود @Parishaneha
صفات الهی ۳ توحید فلسفی و کلامی کلام ریشه بحث را از کتاب و سنت گرفته با ادله نقلی و عقلی در صدد دفاع از دین است از این رو مباحث توحیدی کلام در فضای پاسخ به اشکالات مخالفان شکل گرفته است و دانستن آن برای مدافعان دین لازم و برای عموم در حدی است که دچار شبهه شده اند یعنی باید نیاز سنجی کرد اگر زمینه شبهه ای مطرح بود مباحث کلامی مرتبط با مردم در میان گذاشته شود والا طرح عمومی این مباحث مضر و حداقل خسته کننده خواهد بود بسا افرادی که شبهه را طرح کرده از تبیین پاسخ در خور عاجز می مانند گرفتاری کتاب های دینی مدارس و دانشگاه ها هم امروزه همین مسأله است فلسفه یک بحث آزاد عقلی است و البته چون در محیط اسلامی رشد یافته کم کم به ابزار دفاع از دین تبدیل شده است خصوصا از زمان تالیف تجرید الاعتقاد خواجه طوسی رض قرابت فلسفه و کلام به اتحاد و یگانگی گراییده است در این باره چند نکته مهم است مباحث فلسفی کاملا تحلیلی و بر پایه تحلیل مفهوم وجود و تشکیک و علیت شکل گرفته و از همین دریچه وارد مسائل توحیدی می شود این نگاه از آفتی که مشبهه و مجسمه دچارش شده بودند دور است چون آفت تشبیه و تجسیم وقتی است که مسائل توحیدی از دریچه مفاهیم ماهوی دیده شود در روایات هم به امکان استدلال توحیدی علی و معلولی ( اثر و موثر) تاکید شده با این حال اولا استدلال های فلسفی پیچیده و دارای مقدمات علمی پیچیده است و همان‌قدر که برای زمین زدن خصم و منکر توحید مفید است عمومی کردن آن موجب انزجار عموم از معارف می شود ثانیا فلسفه علم به احوال کلی وجود است ولی توحید علم احوال وجودی جزئی است از این رو در اینکه فلسفه می تواند در توحید و الهیات بالمعنی الاخص ورود کند یا خیر در میان فلاسفه اختلاف است ثالثا خداشناسی فلسفی هیچ تحریک عملی ایجاد نمی کند بشر از اینکه خدایش واجب الوحود است و دارای صفات جلال و جمال با بیان فلسفی است بیشتر خسته می شود تا جذب ولی خدایی که قرآن و ادعیه معرفی می کنند رفع کننده نیازهای بشر دارای نقش ملموس در زندگی و قابل درک برای همه است با این بیان مباحث فلسفی هم چون کلام برای متخصصان دینی علمی لازم و برای دفاع از دین ابزاری قدرتمند است ولی عمومی کردن معارف فلسفی موجب انزجار و دلزدگی عمومی از معارف خواهد شد که امروزه در سطح مدارس و دانشگاه ها این دلزدگی مشهود است رابعاً علامه طباطبایی ره در المیزان میفرماید ورود مباحث فلسفی و علمی جدلی از خارج به جهان اسلام و اشتغال مسلمانان به این مباحث به جای اشتغال به مسائل اصلی کتاب و سنت آفتی است که تا امروز گریبان بسیاری از علوم اسلامی را گرفته است ایشان می‌فرمایند فلاسفه ای چون فارابی و صدرا کوشیدند بین مباحث فلسفی و دین آشتی دهند کمتر موفق شدند علوم عقلی در توجیه بسیاری از تفصیلات امور دینی عاجز هستند و در این باره باید بر نصوص دینی تکیه کرد امام رض که به اعتقاد بسیاری بزرگترین فیلسوف عصر ماست از تدریس عمومی متون دقیق فلسفی به شدت پرهیز داشته اند رک کتاب آیه الله بروجردی ره نوشته علی دوانی ره @Parishaneha
قرآن نور سوره فرقان فَلَا تُطِعِ ٱلۡكَٰفِرِينَ وَجَٰهِدۡهُم بِهِۦ جِهَادٗا كَبِيرٗا (٥٢) پس كافران را [كه انتظار دارند از ابلاغ وحى باز ايستى] فرمان مبر و به وسيلۀ اين [قرآن] با آنان جهاد [ى فرهنگى و تبليغى] كن دانلود برنامه اندرویدی قرآن نور: https://myket.ir/app/org.crcis.quran
پهلوان پنبه های خریدنی هرچقدر امکانات بدهی هرچقدر پول بدهی آنکه دلش در گرو خدمت نیست آنکه باور ایمانی ایثار و گذشت از دنیا برای دیگران را ندارد با کمی بیشتر میرود باید زندگی کارمند و قاضی و دکتر و استاد و غیره را به قدر کفاف فراهم کرد ولی اینکه مدام تبعیض در درآمدها را به بهانه حفظ استعداد ها رسمی کنیم کار غلطی است و بی نتیجه ورزشکاری همه امکانات را گرفت بعد رفت برای بلغارها کار کرد چون طمع پروری نتیجه ندارد باید محور قانون گذاری و اجرا تقوا باشد محور تقوا در امور مادی کنترل خود خواهی سیری ناپذیر - تعبیر قرآن کنترل شح نفس- است جامعه ای رنگ سعادت را می بیند که این خودخواهی را لجام زند رک سوره مبارکه حشر آیه نهم حالا هی حقوق و ویزیت پزشک و فلان و بهمان را زیاد کنید به بهانه جلوگیری از مهاجرت استعدادها آنها هم بروند و به ریش همه بخندند جز با تربیت تقوا محور جامعه رنگ صلاح و سعادت نمی بیند @Parishaneha
قرآن نور سوره حشر وَٱلَّذِينَ تَبَوَّءُو ٱلدَّارَ وَٱلۡإِيمَٰنَ مِن قَبۡلِهِمۡ يُحِبُّونَ مَنۡ هَاجَرَ إِلَيۡهِمۡ وَلَا يَجِدُونَ فِي صُدُورِهِمۡ حَاجَةٗ مِّمَّآ أُوتُواْ وَيُؤۡثِرُونَ عَلَىٰٓ أَنفُسِهِمۡ وَلَوۡ كَانَ بِهِمۡ خَصَاصَةٞ<em class="sajavandi-sign">ۚ</em> وَمَن يُوقَ شُحَّ نَفۡسِهِۦ فَأُوْلَـٰٓئِكَ هُمُ ٱلۡمُفۡلِحُونَ (٩) و [براى] كسانى [از انصار است] كه پيش از مهاجران در سراى هجرت و ايمان [يعنى مدينه] جاى گرفتند، [و] كسانى را كه به سوى آنان هجرت كرده اند دوست دارند، و در سينه هاى خود نياز و چشم داشتى به آنچه به مهاجران داده شده است نمى يابند، و آنان را بر خود ترجيح مى دهند، گرچه خودشان را نياز شديدى [به مال و متاع] باشد و كسانى را كه از بخل و حرصشان بازداشته اند، اينان همان رستگارانند دانلود برنامه اندرویدی قرآن نور: https://myket.ir/app/org.crcis.quran
مشروطه و جمهوریت ۱ در بررسی های دینی گاه به دنبال نصوص و روایات می گردیم ولی مهمتر از آن بررسی یک موضوع با کلیت دین و شریعت است کسانی تلاش کرده اند با تکیه بر نصوص عامه و خاصه وجهی برای جمهوریت بسازند مانند تمسک به روایات بیعت و مانند آن جدا از خدشه های سندی و دلالی این استدلال ها ناسازگاری نتیجه با کلیت شریعت خط بطلانی است بر این تلاش ها وقتی شریعت مدعی بیان همه قوانین است (جامعیت دین) وقتی اجتهاد و عنصر زمان و مکان ضامن پویایی و جریان فقاهت در طول زمان است وقتی فقیه جامع شرایط به عنوان حاکم در زمان غیبت جعل شده است معلوم می شود نمی توان برای جمهوریت و میل عامه نقش قانون گذار تعیین کرد معلوم است نمی توان برای جمهوریت و میل عامه نقش تعیین راهبرد تعیین کرد پس نقش مردم و انتخابات در نگاه اسلامی چیست ؟؟ @Parishaneha
مشروطه و جمهوریت ۲ امام رض در کشف الاسرار -که متاسفانه نشر نمی شود- پایه های فکری خود را بیان فرموده است اصل حکومت اسلامی با محوریت فقیه نظام تفکیک قوا و جایگاه مجلس در نظام اسلامی به عنوان برنامه ریزی برای اجرای شریعت با تصریح به عدم اعتقاد به دموکراسی غربی و مشروطه و استبداد در سالهای نهضت هم تاکید می کنند که اولا نهضت اسلامی استمرار مشروطه و غیره نیست ثانیا سه رکن بیشتر ندارد رهبری مرجعیت و همراهی روحانیت انقلابی و پشتیبانی عموم مردم روحانیت انقلابی با تبیین مواضع امام خمینی ره نقش واسط را بازی کرده ایمان مردم را به صحنه آورد با این تاریخ و سیره که امام ره مکرر بدان تصریح دارند نقش مردم کاملا واضح است در این نگاه محور اهداف الهی از پیش تعیین شده است که حتی رهبر حق تغییر در آن را ندارد و فقط نقش کاشف و بیانگر و مجری را دارد در این بین مسأله رای و میل مردم چه می شود سیره نبوی ص و علوی ع نشان می دهد اولا حاکمیت می بایست مدافع حقوق مردم در قانون گذاری و اجرا باشد نفی قوانین تبعیض آمیزی چون سهام بیشتر پیشگامان جهاد از بیت المال و پیگیری و برخورد با بی اعتنایی مسئولان به مردم عادی ( نامه به عثمان بن حنیف) و یا برخورد با بد خلقی مسئولان ( نامه به این عباس و برخورد رسول خدا ص با حاکم بحرین ) و نمونه های دیگر ثانیا احترام به امیال و رسومی که منافات با شریعت ندارد و گاه حتی کوتاه آمدن از کار درست به خاطر اصرار مردم تا مردم به اشتباه خود پی برند مثل پاسخ مثبت به اصرار کوفیان به ابقاء ابوموسی چرا که حاکمیت اسلامی اگرچه هدفی جز اجرای شریعت توسط صالحان ندارد ولی حاکم اسلامی مانند همه مومنان مامور به مماشات با مردم است ولی از مجلس پنجم به بعد گروه هایی با اهداف سیاسی و اقتصادی پز روشنفکری دادند و کوشیدند با تحریک امیال حرام در مردم برای خود رای جمع کنند و سپس برای تثبیت خود همواره بر عادی سازی این خلاف شرع ها تاکید کرده آنرا ابزار رای آوری قرار داده اند مسأله ورزش بانوان دوچرخه سواری بانوان و کم کم شل حجابی و حالا بی حجابی مماشات با این سیاست مداران بی اعتقاد و مصلحت اندیشی مدام شورای نگهبان کار را به جایی رسانده که افراد رسمی برخی دولت ها رسماً از لزوم نظر سنجشی درباره اجرای احکام شریعت سخن گفتند بر شورای نگهبان این نگهبانی مبارک @Parishaneha
🔻دین‌شناسیِ دین‌ستیزانۀ شریعتی: ماتریالیسمِ دیالکتیک در دامان اسلام 🖊مهدی جمشیدی ۱. من در سال‌های اخیر، پژوهشی را با عنوان «استاد مطهری و چپ‌های ایرانی» نگاشته‌ام که در قالب کتاب، منتشر خواهد شد. در فصلی از این کتاب، به ماجرای تقابل و تعارض استاد مطهری با علی شریعتی پرداخته‌ام و به‌گمانم، تمام یا اغلب مواضع استاد مطهری را دربارۀ شریعتی در آن آورده‌ام. پیش از این هم به سبب مناقشه‌ها و مباحثه‌هایی که وجود داشت، این مسأله را از نظر بسیاری از بزرگان و اصحاب معرفت، مطالعه و دربارۀ آنها تأمّل کرده‌ام. به جز این، در دورۀ کوتاهی از حیات فکری‌ام نیز اندک تمایلی به نوشته‌های شریعتی داشته‌ام و آنها را با دقت مطالعه کرده‌ام. ۲. استاد مطهری، چندی پس از آن‌که شریعتی را به حسینیۀ ارشاد دعوت می‌کند، به‌تدریج درمی‌یابد که تفکّر شریعتی، آغشتۀ به «ماتریالیسمِ دیالکتیک» است و او در حقیقت، سرباز همان دشمنی است که مطهری برای مبارزه با آن، شریعتی را به حسینیه فراخوانده است. از سوی دیگر، مطهری درمی‌یابد که شریعتی، انحراف‌ها و التقاط‌ها و کج‌اندیشی‌هایش را پذیرا نیست و می‌خواهد به مسیر خویش ادامه بدهد. شریعتی که اینک، قدرت اجتماعی یافته و مخاطبانش حتی از مطهری نیز فزونی گرفته‌اند، دیگر حاضر نیست دین‌فهمیِ خود را ذیل نظارت مطهری، تعریف کند. از جمله دلایل اصلیِ کناره‌گیری مطهری از حسینیۀ ارشاد، همین خطی بود که شریعتی در پیش گرفت؛ چیزی که «مارکسیسمِ اسلامی» خوانده می‌شد. طرح شریعتی، «پروتستانتیسم اسلامی» بود و نه «بازگشت به خویشتن اسلامی»، و مطهری، این حقیقت را فهمیده بود و نمی‌توانست نسبت به آن بی‌تفاوت باشد. ۳. مطهری در حاشیۀ کتاب‌های شریعتی، نکته‌های انتقادی و چالشی‌ای نگاشته که در سال‌های اخیر، سه جلد از آنها منتشر شده‌اند. این مواضع، «صریح» و «گزنده»‌اند؛ چنان‌که در آنها، مطهری هم از آفات اخلاقی شریعتی می‌گوید و هم از آفات اعتقادی او. در بخش فکری، مطهری بارها تصریح می‌کند که گفته‌های شریعتی، دربردارندۀ «انکار دین» است و با «ضروریّات دین»، نمی‌خواند. مطهری تأکید می‌کند که شریعتی، «نگاه ابزاری» به دین دارد و برای وی، دین و غیردین، هم‌عرض هستند. به دلیل فشارهای اجتماعی که حامیان متعصّب شریعتی ایجاد کرده بودند، مطهری هرگز نمی‌توانست این مواضع را عیان کند، اما خوشبختانه این یادداشت‌های شخصی، به جا مانده و امروز می‌توان به‌روشنی فهمید که مطهری، وی را فردی التقاطی می‌دانسته که از مرزهای قطعیّات دین، عبور کرده بود. اگر نامۀ محرمانۀ مطهری به امام خمینی را نیز به این مواضع اندرونی وی اضافه کنیم، داستان بسی غم‌انگیزتر نیز می‌شود؛ آن نامۀ تند و صریح، تفکّر شریعتی را یک بحران بزرگ و انحطاط جدّی نشان داد که بلای جان دین و تفکّر دینی در ایران شده است. ۴. به‌نظرم تنها کسی‌که نقدهایش به شریعتی در آن دورۀ تاریخی، در پوسته و ظاهر متوقف نمانده بود و همانند مطهری، عمق و اتقان معرفتی داشت، استاد مصباح بود. وی به‌صورتی عجیب، موضعی مطابق مطهری داشت و هر دو، یک سخن را می‌گفتند. دیگران، یا چنین درکی نداشتند و انحراف و التقاط را تشخیص نمی‌دادند، و یا حسّاسیّت چندانی نداشتند و ستیز با التقاط، دغدغۀ اصلی‌شان نبود. خصوصیّت «التقاط‌ستیزی»، یکی از وجوه اشتراک مطهری و مصباح بود؛ با این‌که این دو، آمدوشد چندانی با یکدیگر نداشتند. به یاد دارم که یک‌بار از استاد مصباح پرسیدم که شما ارتباط جدّی و مستمر با استاد مطهری داشتید؟ ایشان با همان تواضع همیشگی پاسخ دادند که: من در آن زمان، بچه بودم و با ایشان، فاصلۀ فراوان داشتم. کسانی‌که امروز، استاد مصباح را به دلیل مخالفت با شریعتی ملامت می‌کنند، نمی‌گویند که موضع مطهری، تندتر از او بود. ۵. اگر شریعتی در دهۀ پنجاه، یکی از پرچم‌داران التقاط «اسلام» و «مارکسیسم» بود و بدین‌جهت، تباهی و ضلالت آفرید و نقش منفی و مخرّب ایفا کرد، در دهۀ هفتاد و هشتاد که مارکسیسم از سکه افتاده بود و لیبرالیسم در جامعۀ ایران، غوغا انگیخته بود، التقاط «اسلام» با «لیبرالیسم»، رونق یافته بود. این التقاط، سه لایۀ موازی و فزاینده داشت: عبدالکریم سروش در حلقۀ کیان، مسیر «لیبرالیسم معرفتی» را در پیش گرفت و به قبض و بسط معرفت دینی و نسبیّت فهم دینی و پوپریسم رسید؛ اکبر هاشمی‌رفسنجانی در دولت سازندگی، مسیر «لیبرالیسم اقتصادی» را انتخاب کرد و به تعدیل اقتصادی و اقتصاد آزاد و اشرافیّت و تکنوکراتیسم و ثروت‌های بادآورده رسید؛ محمد خاتمی نیز در دولت اصلاحات، مسیر «لیبرالیسم سیاسی» را پیمود و به دموکراتیزاسیون و تساهل‌وتسامح و اباحه‌گری و سکولاریسم رسید. برداشت من این است که تعبیر «واگرایی‌های دهۀ هفتاد» که آیت‌الله خامنه‌ای به کار برده است، اشارۀ هوشمندانه به همین خطِ التقاطیِ سه‌لایه است. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
◾️ السَّلامُ عَلَیکِ یا صَغیرَةَ رُکنِ الهُدَی 🔘 کامل ترین لیست کتب حضرت رقیه در ایتا ◾️ ۱۶ کتاب رایگان درباره آن حضرت ۱. الرقیة المُرتقی 👈 دانلود ۲. فاطمه سه ساله 👈 دانلود ۳. رقیه بنت الحسین 👈 دانلود ۴. غم‌نامه حضرت رقیه 👈 دانلود ۵. ستاره درخشان شام 👈 دانلود ۶. زیارتنامه حضرت رقیه 👈 دانلود ۷. السیدة رقیة بنت الإمام 👈 دانلود ۸. دانستنیهای حضرت رقیه 👈 دانلود ۹. مصیبت‌نامه حضرت رقیه👈 دانلود ۱۰. کتابشناسی حضرت رقیه 👈 دانلود ۱۱. بانک جامع حضرت رقیه 👈 دانلود ۱۲. اسیر عشق، سفیر دمشق 👈 دانلود ۱۳. السیدة رقیة بنت الحسین 👈 دانلود ۱۴. هویت تاریخی حضرت رقیه 👈 دانلود ۱۵. پژوهشی پیرامون حضرت رقیه 👈 دانلود ۱۶. پنجاه سند در اثبات حضرت رقیه 👈 دانلود ♻️ در ثواب نشر این لیست سهیم باشیم              ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
شما از سردار رادان عزیز خبر دارید؟؟؟ از لایحه عفاف و‌حجاب چی؟؟؟ از قالیباف و اژه ای بزرگوار چی من خبر دارم به کف جامعه نگاه کنید وضع حجاب رو ببینید بعد عزیزان رو از ته دل دعا کنید
🎥 آیین رونمایی از مستند این خانه روشن است 🏡 روایتی از روضه‌هایی که زندگی می‌کنیم 🎤 باحضور و سخنرانی حجت‌الاسلام سید مهدی خضری حاج رحیم آبفروش و مداحی حاج علی فرمانی 🗓 ۴شنبه ۲۴مرداد۱۴۰۳ 🕔 ساعت ۱۷ 📍 قزوین، بلوار آیت‌الله مدرس، سینما بهمن 🔗 سامانه دعوت: 📞 09912700724 🌐 Davatt.ir 📱 @Davatt_ir 📲 @Davatt_admin 🌐 وب‌گاه | ایتا | بله | روبیکا | تلگرام | اینستاگرام
ظرافت سیاست ترکیب کابینه برخی از اصولگرایان را ذوق زده و برخی اصلاح طلبان را مایوس کرده ولی هردو بیجاست ترکیب کابینه با نگاه دقیق در راستای همان شعارهای قفسی پزشکیان است او کشور را به خاطر سیاست خارجی قفس می نامید و آشکارا از سیاست فروش نفت دولت شهید رئیسی انتقاد می‌کرد نکته کلیدی و حساس دیگر رفع تسلط کارگزاران بر شرکت های مهم تامین اجتماعی در دولت شهید رئیسی بود با این نکات به ترکیب کابینه نگاه کنید نفت به حلقه زنگنه برمیگردد شرکت های تامین اجتماعی به دست کارگزاران می افتد صنعت و تجارت هم به زیر سلطه اتاق بازرگانی و به تصریح مرعشی به زیر سلطه کارگزاران باز میگردد سیاست خارجه هم به دست برجامی ها می افتد اقتصاد هم رسما به دست کارگزاران می افتد اینها در موقعیت فعلی کشور وزارت خانه های کلیدی است که می توان با آن روند دولت رئیسی را متوقف کرد حالا کشور و ورزش دست قالی باقی ها باشد مهم نیست راهبرد کشور را همان وزارت خانه های کلیدی مشخص می کنند پزشکیان می داند حالا دیگر شعار ورزش بانوان و ورزشگاه و شلوغ کاری های سیاسی در وزارت کشور یا تند روی در غربزدگی وزارت ارشاد جواب نمی دهد جامعه کشش فشار سیاسی ندارد از نظر ورزشی و فرهنگی هم در مرزهای بی دینی هستیم و فعلا زمینه پیشروی بیشتر برای غربگرایان نیست لذا وزارت خانه های بی خاصیت یا کم خاصیت را به اصولگرایان قالی بافی سپرده تا فشار را برای تصاحب وزارت خانه های کلیدی کم کرده در یک معامله آشکار اصول گرایان را باز از جناح قالی باف دچار یک خطای راهبردی دیگر کند استعفای ظریف هم یک بازی است تا پزشکیان در نگاه خوش باوران اصولگرا زیباتر جلوه کند بدین سان اصلاحات می تواند قلوب راهبردی اقتصاد و مدیریت و سیاست کشور را تصاحب کند ظریف چه مسئولیت رسمی داشته باشد یانه رئیس راهبردی دولت است و هدف اصلی این راهبرد خارج کردن ایران از محوریت مقاومت است این را مواضع صریح ظریف پیش از انتخابات و مواضع این روزهای دوستانش در عکس العمل منفعلانه در برابر ترور هنیه نشان می دهد ما داریم اسرائیل و آمریکا را در منطقه خفه می کنیم اگر اصلاح طلبان در این مرحله نتوانند به کمک غرب بیایند دیگر تاریخ مصرفشان برای طرف غربی تمام شده وجهی برای حمایت غربی ها از اصلاح طلبان باقی نخواهد ماند این سر الاسرار شور و تلاش هوشیاران اصلاح طلب چون ظریف برای حضور در انتخابات بعد از آن همه تحریم انتخابات است فتامل @Parishaneha
هدایت قرآنی و اجتماع قرآن کتاب هدایت همه مردم (هدی للناس) به راه بدون فراز و نشیب و معتدل مادی و معنوی ( صراط مستقیم) تنها در سایه بندگی و اطاعت فرمان خداوند متعال است ( ان اعبدونی هذا صراط مستقیم) ولی بستر این هدایت اجتماع و تمدن است نه فرد محور همه دستورات ولایت است (باب دعائم الاسلام اصول کافی) احکامش اجتماعی است و حتی فردی ترین و مهمترین عبادتش نمازی است که جنبه اجتماعیش بیشتر است (,رک ولایت فقیه نوشته امام خمینی ره) اینها همه اجتماعی است پس هدایت قرآن در بستر اجتماع تعریف شده است از این منظر است که مدام در قصه ها از تمدن های برآمده و ساقط شده و حالات ایشان و علل فراز و فرودشان می گوید از این منظر قرآن را بنگریم که پر است از نظامات اجتماعی تمدن ساز و هشدار درباره نظامات تمدن سوز نگاه فردگرا به فقه ریشه در سکولاریسم اموی در فقه عامه دارد تسلط عامه بر جامعه و حکومت نداشتن شیعه موجب شده فقه ما نیز متاثر از جو زمانه در گذر زمان بیشتر فرد گرا و در پی رفع عقاب و جلب ثواب فرد مکلف باشد نتیجه این فقه فرد گرا و اصول عملیه محور می شود برجهایی که از همه جا سر برآورده و معماری های غربی رایج شده هیچ یک در نگاه فرد گرا مشکل زا نیست ولی در نگاه جامعه محور و نظام مند سنبل ها و نماد ها و شکل کلی یک شهر و چینش خانه ها و اتاق ها معنا دار و موثر است اینها واقعیت هایی است که متفکر غربی برای نفوذ دادن فکرش تا عمق جامعه به همه زوایایش فکر کرده و حتی برای آن وجه فنی مهندسی تراشیده ولی فقیه فرد محور اصلا بدان فکر نمی کند و بی فهم صحیح موضوع با اصل عملی جایزش می شمارد و آنگاه که نکبت این معماری با روح مادی و الحادی دامان جامعه اش را آلود فقط فریاد میزند چرا حکومت کاری نمی کند چرا برای حجاب و عفاف کاری نمی شود یا میزند به خط آخرالزمان و بلایایش در حالی که بلیه آخر الزمانی ما غفلت حوزه ها از نظامات اجتماعی و نقش آنها در دین داری و بی دینی جامعه است چه بخواهیم چه نه سازه ها اهداف پنهان و پیدایشان را به ما تحمیل می کنند پس از سبک معماری مدرن جامعه امروز توقع حیات دینی توقع نابجایی است سازه تسهیل‌گر اهداف بشر است سازه مناسب با بی عفتی یا شل دینی خودش سرباز شیطان است و مومن در جنگی مدام با محیط زندگی و کمند آنهایی که مقاومت کنند چنانکه می بینید چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید @Parishaneha
سرخوشی و غفلت طوفان الاقصی و وعده صادق دو ضربه جبران ناپذیر به استکبار جهانی بود ولی اگر سرخوش از پیروزی دشمن را دست کم نمی گرفتیم امروز کاممان شیرین تر بود غفلت در نگهبانی از ارزشمند ترین نیروهای کشور که هیچ چیزی جایشان را پر نمی کند _تعبیر حضرت آقا درباره شهید رئیسی و همراهانش - و غفلت عجیب در نگهبانی از هنیه بهانه بدی آب و هوا و تلفن همراه خارجی فقط بهانه برای پوشش بر کم کاری و غفلت است بدنه مردم توقع جدیت بیشتر دارد @Parishaneha
امنیت و قالی بافی مگر می شود علم خود را کنار بگذاریم و به گزارش دستگاه امنیتی اعتماد کنیم وزیر پیشنهادی رفاه و وزیر پیشنهادی بهداشت سوابق روشنی در مخالفت با نظام و همکاری و دفاع صریح از فتنه و فتنه گران دارند حالا قالی باف مدعی شده دستگاه های امنیتی گفته اند وزرای پیشنهادی هیچ مشکل امنیتی ندارند یک نفر این وسط دروغ می گوید قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس 🐓 پیدا کنید پرتغال فروش را یک پاس گل دیگر از سردار قالی باف به اصلاح طلبان کجایند حضراتی که یک پارچه گفتند وظیفه شرعی است به قالی باف رای بدهیم !!؟؟ @Parishaneha
فقط به نام تویی که دوستت دارم ۱ دلتنگ می شوم برای شب‌هایی که می آمدی از راه خسته کلت را زیر متکا میگذاشتی و میخوابیدی پاسدار کمیته حضرت روح الله تو در تاریکی چشم های نگران مرا نمی دیدی ولی من با دیدن قامت مردانه ات آرام می‌گرفتم و میخوابیدم دلم تنگ می شود برای آن برف های پر پیمان که با هم می‌رفتیم سراغ وانت آبی تا گرم و روشن شود تا از این همه برف رها شود تو سر سر خوران میرفتی و من با دست های یخ زده دم بخاری نفتی مان که حالا با مهندسی تو گازوئیلی شده بود آرام می‌گرفتم دلم تنگ میشود برای چهره پریشانت وقتی موتور آب خراب می شد و برای بار چندم سفرمان کنسل می شد تو در گیر یک دنیا گرفتاری و من بیخیال دنیا با قر قر دلم آرام می شد و نمی فهمیدم آن همه دغدغه را دلم تنگ می شود برای تو آنگاه که در آبیاری بند آب در رفت و مرا میان گلها نشاندی و گل روی پایم ریختی تا بند را آب نبرد و من گریه میکردم که چرا پدرم مرا زیر گل می کند بند که بند آمد خندیدی گفتی پاشو برو یعنی ای ترسوی نفهم دلم تنگ شده برایت وقتی ترس کودکانه ام از موش هایی که در اتاق دامداری رژه می‌رفتند را درک کردی و بردی مرا پشت تریلی تراکتور خواباندی دل تنگ آن صبحانه های دامداری هستم یک کتری پر از شیر و منی که دیرتر از خواب پاشدم و تا تمامش نمی‌کردم رها نمی‌کردم دلم برای کودکی پر از خاطره نفس به نفس با تو تنگ شده کاش نوجوانی و خامی سراغم نمی آمد کاش می شد جوان نشد کاش کودکی می ماندم در آغوش گرم مردانه ات بابا @Parishaneha
کوتاه و گویا درباره کربلا قطعا ریشه انحرافات جامعه رسول خدا ص پس از ایشان از دست رفتن حاکمیت و انحراف از ولایت بود رک باب دعائم الاسلام کافی و مهمترین وظیفه اجتماعی مومنان خصوصا ائمه اطهار علیهم السلام اقامه حکومت اسلامی است پس برپایی حکومت هدف همیشگی اهل ایمان است و به تعبیر حضرت امام خمینی ره بالاترین هدف اجتماعی است ولی در عصر سیدالشهدا علیه السلام همه پیش بینی ها حاکی از عدم همراهی مردم بود رک به گفتگوی ناصحان به امام ع ولی جامعه به جایی رسیده بود که ادامه تقیه موجب هدم دین بود در این موقعیت قیام واجب است باید راه هدایت گشوده می شد به هر قیمتی طبق حدیث ثقلین رمز هدایت پیروی از کتاب و عترت بود و استمرار حاکمیت بنی امیه بدون قیام خونین به معنای فراموشی مرجعیت اهل بیت علیهم السلام و انحراف همیشگی امت بود سید الشهدا ع یا باید با اقامه حکومت مرجعیت اهل بیت علیهم را احیا میکرد یا با نبرد خونین و اقامه حجت بر امت به قیمت جان و اسارت ( تحلیل علامه طباطبایی ره از واقعه عاشورا ) @Parishaneha
💠 روز 💠 🚩 حسرت زیارت 🔻امام جعفر صادق علیه‌السلام: عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع مَا مِنْ أَحَدٍ یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِلَّا وَ هُوَ یَتَمَنَّى أَنَّهُ زَارَ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ ع لَمَّا یَرَى لِمَا یُصْنَعُ بِزُوَّارِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ مِنْ کَرَامَتِهِمْ عَلَى اللَّهِ ◼️ هیچ کس نیست در روز قیامت مگر اینکه آرزو می‌کند، ای کاش امام حسین علیه‌السلام را کرده بودم، آن هنگامی که می‌بیند که با زوار امام حسین علیه‌السلام چه می‌کنند، چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می‌شوند. 📚 وسائل الشیعه/ ج۱۴/ص۴۲۴ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
منبع شناسي کربلا نگاه نخست قدمت محور است میکوشد بر منابع اولیه تکیه کند و هرچه در غیر آنست را رد می کند موسوعه امام حسین علیه السلام و منبع شناسی های مطرح این روزگار از آقای اسفندیاری و جعفریان و ۰۰۰ در این دسته اند نگاه دوم بر نگاه اول نقد دارد مرحوم علامه شعرانی در ذیل ذوالجناح این نقد را مطرح کرده است خلاصه کلام ایشان اینکه اگر مولف اهل وثوق بوده و اگر منبع شناسی می دانسته نمی توان افزوده های او را که در کتب قدما نیست به جعل و قصه پردازی منتسب کرد چرا که بسیاری از منابع در دست آن مولفان چون سید بن طاووس بوده ولی به ما نرسیده است پس انتساب گزارش قصه گونه یا از دهان روضه خوان ها به امثال سید بن طاووس - کارشناسی در برنامه تلویزیونی - غلط فاحشی است به علاوه به شهادت نویسنده موسوعه کربلا برخی افزوده های منابع متاخر مثل اسرار الشهاده مرحوم دربندی ناشی از دقت روی گزارش ها و پیدا کردن ربط گزارش ها و یافتن نکات لابلای متون است به قضاوت علامه جعفر مرتضی عاملی بسیاری از اشکالات امثال محدث نوری و به تبع آن شهید مطهری ره تنها استبعاد است نه نقد علمی رک (تحریف شناسی عاشورا ) نکته پایانی اینکه تحقیقات تاریخی قرینه محور است و باید نصوص تاریخی را با قراین عقلایی و زمان و مکان و جغرافیای انسانی و طبیعی مورد بررسی قرار داد با این نگاه گاه منابعی که چون مقتل منسوب به ابی مخنف که بسیار مورد هجمه ابطلال است ممکن است احیا شود به شهادت یکی از جغرافی پژوهان ارجمند مختصات جغرافیایی مطرح در این کتاب بسیار دقیق بوده و نشان از آگاهی گسترده مولف دارد هرچند ابی مخنف مشهور نباشد علامه احمدی میانجی و شاگردش علامه جعفر مرتضی عاملی ره در این روش قرینه محور بی شک گوی سبقت را از دیگران ربوده اند و دکتر بیضوت هم با همین روش و با نگاه باز به همه منابع گذشته و معاصر در ارائه یک متن منسجم موسوعه ای در موسوعه کربلا بسیار موفق عمل کرده است @Parishaneha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ نادر از دست ندید! واکنش احساسی به تربت ویژه سید الشهدا شرکت حفاری به حاج قاسم توضیح میده: وقتی در حرم امام حسین علیه السلام خاک ۶ متری زیر صحن را خارج کردیم، دیدم بو و حال عجیبی داشت و روز عاشورا به رنگ سرخ در میامد. 😢 اللهم ارزقنا... 🌹جهت شادی ارواح طیبه شهدا، صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحمت خدا بر آن مسئول که تمام توان خود را برای خدمت به زوار اباعبدالله الحسین بکار می‌برد؛ روحمان به یادت شاد ... ┄┅═✧☫ گونی نیوز ☫✧═┅┄ 🇮🇷 @gooninews