eitaa logo
رسانه پریزاد
5.1هزار دنبال‌کننده
817 عکس
895 ویدیو
21 فایل
📱محلی برای تقویت مبانی دینی 📚 ▶️ رسانه مذهبی در پایتخت معنوی ایران مشهد مقدس🔅 🟢 آموزش الفبای دینی 😍 مدرسه دین شناسی 👌 کپی=حلال ارتباط با ادمین: @admin_dinbin
مشاهده در ایتا
دانلود
15.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پشت پرده کامل ماجرای اخیر آقای صدیقی 🤔 قضیه جعل امضاء چیست؟ 📌اگر برای شماهم علامت سوال‌هایی ایجاد شده، کلیپ را با دقت مشاهده کنید. با ما همراه باشید... 🆔️ @parizadmedia
📝پرسش: چطور می‌شود اثبات کرد غربی ها هم همچون شرقی ها فطرتی خداجو دارند و نیازمند ارتباط با خدا هستند ‼️⁉️ پاسخ: انسان فطرتی الهی دارد و اين فطرت در اثر عوامل بيدار كننده و هشدار دهنده بيدار می شود. اين عوامل بيدار كننده در زندگی اكثر انسا‌ن‌ها وجود دارند، بنا بر اين غربی ها نيز همچون شرقی ها و بلكه همانند همه انسان‌ها نيازمند به رابطه با خدا هستند و اين رابطه را نيز احساس می كنند و برای پاسخ به اين نياز واقعی خويش تلاش می كنند. ذكر گوشه‌هايی از يافته‌های يك نظرسنجی، میتواند اين مدعا را وضوح بيشتری ببخشد. 82 درصد پاسخ‌دهندگان آمريكایی به پرسش‌های اين نظرسنجی خود را يك فرد مذهبی توصيف میكنند، و 60 درصد ايشان مذهب را در زندگی خود خیلی مهم میدانند. اين رقم در كل اروپا 63 درصد و در انگلستان 55 درصد و برای فرانسه 48 درصد میباشد. 44 درصد مردم امريكا گفته‌اند كه لااقل هفته‌ای يك بار در مراسم مذهبی (كليسا) شركت میكنند. هرچند اين رقم در برخی از كشورهای اروپايی همچون انگلستان و فرانسه و سوئد بسيار كمتر از اين عدد است كه شايد بتوان علت آن را سابقه نه چندان درخشان كليسا در اروپا عنوان كرد در حالی كه اين سابقه تاريك در امريكا وجود ندارد. و بالاخره اين كه 96 درصد امريكاييان خود را معتقد به خدا می دانند. اين رقم در اروپا حدود 75 درصد است. بر اساس اين آمار می توان گرايش روزافزون مردم به اديان ديگر را نيز اضافه كرد. نياز اصيل انسان نه تنها باعث گرايش مردم به اديان الهی شده است، بلكه اديان غير الهي كه رايحه‌ای از معنويت برای انسان به ارمغان بياورند نيز مورد استقبال بشر غربی قرار گرفته‌اند. در اين ميان اديان و فرقه‌های جديد را نيز نبايد از نظر دور داشت همه اين نشانه‌ها بيان‌گر اين است كه جمعيت انسانی بدون خدا نمی تواند زنده بماند حتی اگر انسان‌های نادری يافت شوند كه هيچ گاه به ياد خدا نباشند. 💡 با ما همراه باشید... 🆔️ @parizadmedia
✳️ «معنویت» به معنای «شئون غیر مادی انسان» است و دین اسلام در کنار توجه به امور مادی، به این بُعد از زندگی انسان ها نیز توجه نموده است. زندگی ائمه معصوم(ع) که بر اساس تعالیم اسلامی شکل گرفته است نیز مملوّ از معنویت بوده و در کنار التزام به اصلاح امور دنیوی، به این مسأله نیز توجه کافی داشته اند. لینک رسانه پریزاد در ویراستی ✔️ 💡 با ما همراه باشید... 🆔️ @parizadmedia
📝بشر امروز غربی چطور نیاز به ارتباط به خدا را در خود پاسخ می‌دهد یا به عبارتی شدت و ضعف معنويت بشریت تحت تأثير چه عواملی است ‼️⁉️ ۱: نياز انسان به رابطه با خدا همزاد او است، زيرا بر اساس فطرتی الهی خلق شده است. اين فطرت تغيير پذير نيست و از بين نيز نمی رود، اما ممكن است در اثر عوامل مختلف كارآیی فعلی را نداشته باشد و به تعبيری كه در سوره مباركه شمس آمده است مورد دسيسه قرار گيرد و مخفی شود و به عبارتی، فعليت نداشته باشد. برخی از اين عوامل عبارتند از: دنيازدگی،‌در پی لهو و لعب بودن و ... . ۲: چنان كه گفته شد فطرت انسانی هيچ گاه از بين نمی رود. در اين بين عواملی نيز وجود دارند كه در مواقعی خاص باعث بروز و ظهور فطرت انسانی می شوند. مواقعی همچون احساس بی پشتوانگی و تنهايی و به عبارت دقيق‌تر حالت اضطرار روحی انسان، و يا حالت تنهايی و انقطاع انسان از زندگی مادی و دنيوی. آن‌چه در اين موارد بروز می يابد و انسان به فطرت خويش رجوع كرده و خدا را ياد می كند، همان خروج از غفلت و يافتن حالت تذكر است. كه در آيات و روايات فراوانی مورد اشاره قرار گرفته است. ادامه دارد... 💡 با ما همراه باشید... 🆔️ @parizadmedia
✨ 📝 ممكن است انسانی در مدتی طولانی بلكه در تمامی عمر خويش خدارا به ياد نياورد، زيرا ممکن است حقيقت وجودی و فطرت خويش را در زير آواری از غفلت‌ها مخفی كرده باشد. بنابراين اگر كسی در غرب و يا شرق خدا را فراموش كرده و اصلاً با خدا ارتباطی ندارد باعث تعجب نخواهد بود. و توجه به اين نكته لازم است كه غفلت در واقع پاسخی دروغين به فطرت انسانی است و به همين دليل است كه انسان غافل احساس نياز به خدا نمی كند زيرا گمان دارد كه اين نياز پاسخ گفته شده است. بنابراين می توان پاسخ اول به پرسش شما را اين نكته دانست كه بسياری از انسان‌ها با غفلت از خدا و مشغول شدن به غير او پاسخی ناصحيح به نيازهای درونی خود میدهند و احساس سيری كاذب پيدا می كنند. بنابراين ديگر نيازی احساس نمی كنند تا در جستجوی خدا باشند. ولي آيا همه انسان‌هایی كه در مغرب زمين ساكنند چنين حالتی دارند‼️ قطعاً پاسخ منفی است. و چنان كه گفته شد انسان فطرتی الهی دارد و اين فطرت در اثر عوامل بيدار كننده و هشدار دهنده بيدار می شود. اين عوامل بيدار كننده در زندگی اكثر انسا‌ن‌ها وجود دارند، بنا بر اين غربی ها نيز همچون شرقی ها و بلكه همانند همه انسان‌ها نيازمند به رابطه با خدا هستند و اين رابطه را نيز احساس می كنند و براي پاسخ به اين نياز واقعی خويش تلاش می كنند. 💡 با ما همراه باشید... 🆔️ @parizadmedia
و مرد مانده برای کدام گریه کند؟ ❤️‍🩹 وطـــــــــــــــــــــن؟ ❤️‍🔥 و یا تنِ زن‌ها؟ 💔 و یا زنِ تن‌ها؟ 💡 با ما همراه باشید... 🆔️ @parizadmedia
25.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بشنوید! 😔 قضایای غزه نشان داد که چه ظلمی و ظلمتی بر دنیا حاکمه! 💡 با ما همراه باشید... 🆔️ @parizadmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝شبهه: اگر معنويت را كوشش در درك عميق از جهان هستی وموجودات زنده بخصوص انسان با هدف هر چه مهربانترشدن و مسئوليت احساس كردن نسبت به ديگر انسانها و حيوانات و طبيعت بناميم، قرآن چنين بخشی ندارد یا به عبارتی هفت شهر عشق را از قرآن و پيامبرش و خلفايش و امامانش نمی شود بيرون كشيد. پاسخ به شبهه: در این صورت هم دین اسلام مؤید وجود چنین حالات روحی در انسان است، لیکن در چارچوب تعریف شده ای که خارج از نظام فکری اسلام نباشد. برای اینکه بطلان این کلام که «هفت شهر عشق را از قرآن و پيامبرش و خلفايش و امامانش نمی شود بيرون كشيد» روشن شود، کافی است نگاهی به نامه امام علی علیه السلام به کارگزاران حکومت خود بیاندازیم. ایشان می نویسند: «در سر راه هيچ مسلمانى را نترسان يا با زور از زمين او نگذر، و افزون‏تر از حقوق الهى از او مگير. هر گاه به آبادى رسيدى در كنار آب فرود آى، و وارد خانه كسى مشو. سپس با آرامش و وقار به سوى آنان حركت كن تا در ميانشان قرار گيرى، به آنها سلام كن و در سلام و تعارف و مهربانى كوتاهى نكن. سپس مى‏گويى: «اى بندگان خدا، مرا ولىّ خدا و جانشين او به سوى شما فرستاده تا حق خدا را كه در اموال شماست تحويل گيرم. آيا در اموال شما حقّى است كه به نماينده او بپردازيد؟» اگر كسى گفت: نه، ديگر به او مراجعه نكن و اگر كسى پاسخ داد: آرى، همراهش برو، بدون آن كه او را بترسانى يا تهديد كنى يا به كار مشكلى وادار سازى. هر چه از طلا و نقره به تو رساند بردار و اگر داراى گوسفند يا شتر بود بدون اجازه‏اش داخل مشو كه اكثر اموال از آن اوست. آنگاه كه داخل شدى مانند اشخاص سلطه‏گر و سختگير رفتار نكن. حيوانى را رم مده و هراسان مكن ... در رساندن حيوانات آنان را به دست چوپانى كه خير خواه و مهربان، امين و حافظ كه نه سختگير باشد و نه ستمكار، نه تند براند و نه حيوانات را خسته كند بسپار. هر گاه حيوانات را به دست فردى امين سپردى، به او سفارش كن تا: «بين شتر و نوزادش جدايى نيفكند، و شير آن را ندوشد تا به بچّه‏اش زيانى وارد نشود. در سوار شدن بر شتران عدالت را رعايت كند و مراعات حال شتر خسته يا زخمى را كه سوارى دادن براى او سخت است بنمايد. آنها را در سر راه به درون آب ببرد، و از جاده‏هايى كه دو طرف آن علف زار است به جادّه بى علف نكشاند، و هر چند گاه شتران را مهلت دهد تا استراحت كنند...». 💡 با ما همراه باشید... 🆔️ @parizadmedia
💠 نمونه های رفتاری ائمه معصوم(ع) در امور دنیوی نشان دهنده آنست که در عین توجه به لزوم اخذ خراج و مالیات، به مسائل معنوی و به اصطلاح «درک موجودات با هدف احساس مسؤولیت» نیز توجه کافی داشته به گونه ای که می توان آن را پیشتاز تمامی تفکرات بشر دوستانه و حمایت از حیوانات و محیط در جهان امور دانست. لینک رسانه پریزاد در ویراستی ✔️ 💡 با ما همراه باشید... 🆔️ @parizadmedia
✳️ مهم‌ترين علت گرايش به مذهب كه به شهادت آمار رو به گسترش است، سرخوردگی بشر جديد از زندگی جديد و مدرن خويش است كه او را به شدت نيازمند تكيه‌گاه روانی كرده است. احساس نياز به تكيه‌گاه يكی از عوامل بازگشت به فطرت الهی خويش است. لینک رسانه پریزاد در توییتر ✔️ 💡 با ما همراه باشید... 🆔️ @parizadmedia
13.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راز ناقوس رمزگشایی صدای ناقوس توسط امیرالمومنین علیه السلام استاد مهدی امین‌فروغی به سند معتبر از حارث اعور نقل شده است که روزی با حضرت امیرالمومنین علی (ع) به شهر حیره می رفتم که ناگاه به دیری رسیدیم که ترسایی در آنجا ناقوس می نواخت، پس حضرت فرمود: ای حارث؛ آیا می دانی این ناقوس چه می گوید؟! عرض کردم: خدا و رسول خدا و پسر عمّ رسول خدا بهتر می دانند. سپس حضرت علی (ع) بیان داشتند: مَثَل می زند برای دنیا و خرابی و بی وفایی آن و می گوید: لا اله الا الله حَقاً حَقاً صِدقاً صِدقاً اِنَّ الدُّنیا قَد غَرَّتنا وَ شَغَلَتنا وَ استَهوَتنا، یَابن الدُّنیا مَهلاً مَهلاً یَابن الدُّنیا دَقّاً دَقّاً یَابن الدُّنیا جَمعاً جَمعاً تُفَنی الدُّنیا قَرناً قَرناً، ما مِن یَومٍ یَمضی عَنا اِلا اَوهی مِنا رُکناً، قَد ضَیّعنا داراً تَبقی وَ اَستَوطَنا داراً تَفنی لَسنا نَدری ما قَرَّطنا فِیها اِلا لَو قَدمتنا. @cafe_fekr