هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
ظرفیتشناسی حکمت متعالیه در تولید علم دینی، بخش ۱، حمید پارسانیا.wma
10.32M
ظرفیتشناسی حکمت متعالیه در تولید علم دینی، بخش یکم
حمید پارسانیا
دی۱۳۹۲
دانشگاه علوم اسلامی رضوی
#صوت #علم_دینی #حکمت_متعالیه
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
ظرفیتشناسی حکمت متعالیه در تولید علم دینی، بخش ۲، حمید پارسانیا.wma
9.01M
ظرفیتشناسی حکمت متعالیه در تولید علم دینی، بخش دوم
حمید پارسانیا
دی۱۳۹۲
دانشگاه علوم اسلامی رضوی
#صوت #علم_دینی #حکمت_متعالیه
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
فص یونسی در حکمت نفس انسانی، حمید پارسانیا.pdf
367.1K
فص یونسی در حکمت نفس انسانی
حمید پارسانیا
فصلنامۀ «آیین حکمت»، سال یکم، پاییز۱۳۸۸، مسلسل ۱
#مقاله #ابنعربی
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
عقلانیت سکولار و قدسی در ساحت جهاندانی، جهانداری و جهانآرایی، حمید پارسانیا.pdf
508.5K
عقلانیت سکولار و قدسی در ساحت جهاندانی، جهانداری و جهانآرایی
حمید پارسانیا
اصغر اسلامیتنها
فصلنامۀ «آیین حکمت»، سال پنجم، تابستان۱۳۹۲، مسلسل ۱۶
#مقاله #عقل #ماکس_وبر #علامه_طباطبایی
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
صدرالمتألهین و تقریر سینوی برهان صدیقین، حمید پارسانیا.pdf
249.3K
صدرالمتألهین و تقریر سینوی برهان صدیقین
حمید پارسانیا
فصلنامۀ «آیین حکمت»، سال دوم، تابستان۱۳۸۹، مسلسل ۴
#مقاله #ملاصدرا #ابنسینا
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
بررسی پدیدارشناسی در فیزیک کوانتومی و حکمت صدرایی، سیدامیر سخاوتیان و حمید پارسانیا و مسعود عبداللهزاده.pdf
592.7K
بررسی پدیدارشناسی در فیزیک کوانتومی و حکمت صدرایی
سیدامیر سخاوتیان
حمید پارسانیا
مسعود عبداللهزاده
فصلنامۀ «آیین حکمت»، سال دوازدهم، بهار۱۳۹۹، مسلسل ۴۳
#مقاله #فیزیک #حکمت_متعالیه
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسۀ ۱، حمید پارسانیا.mp3
10.11M
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسهٔ یکم
حمید پارسانیا
مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران
#صوت #درسگفتار #فلسفه #علوم_انسانی
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسۀ ۲، حمید پارسانیا.mp3
10.42M
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسهٔ دوم
حمید پارسانیا
مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران
#صوت #درسگفتار #فلسفه #علوم_انسانی
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسۀ ۳، حمید پارسانیا.mp3
10.17M
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسهٔ سوم
حمید پارسانیا
مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران
#صوت #درسگفتار #فلسفه #علوم_انسانی
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسۀ ۴، حمید پارسانیا.mp3
9.41M
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسهٔ چهارم
حمید پارسانیا
مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران
#صوت #درسگفتار #فلسفه #علوم_انسانی
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسۀ ۵ و پایانی، حمید پارسانیا.mp3
10.17M
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسهٔ پنجم و پایانی
حمید پارسانیا
مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران
#صوت #درسگفتار #فلسفه #علوم_انسانی
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
پژوهشهای دفتر تبلیغات اسلامی آیندهنگرانه باشد، حمید پارسانیا.mp3
6.99M
پژوهشهای دفتر تبلیغات اسلامی آیندهنگرانه باشد
حمید پارسانیا
۲۹آذر۱۳۹۹
اختتامیهٔ نمایشگاه پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی
#صوت
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
بررسی دیدگاه علامه مصباح در باب تحول علوم انسانی.mp3
28.57M
بررسی دیدگاه علامه مصباح در باب تحول علوم انسانی
محمد غروی
حمید پارسانیا
علی مصباح
محمدعلی محیطیاردکان
۱۶بهمن۱۳۹۹
مجمع عالی حکمت اسلامی
#صوت
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
سیدجمالالدین اسدآبادی و فکر معاصر جهان اسلام، حمید پارسانیا.mp3
36.62M
سیدجمالالدین اسدآبادی و فکر معاصر جهان اسلام
حمید پارسانیا
۱۸اسفند۱۳۹۹
دانشگاه علوم اسلامی رضوی
#صوت
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
نقش فلسفه و حکمت در برونرفت بحرانهای انسانی معاصر، حمید پارسانیا.mp3
45.86M
نقش فلسفه و حکمت در برونرفت بحرانهای انسانی معاصر
حمید پارسانیا
۲۲اسفند۱۳۹۹
هفتمین دورهٔ علمیپژوهشی مشکات، انجمن علمی دانشجویی الهیات دانشگاه امام صادق(علیهالسلام)
#صوت #فلسفه
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
حرفی تازه در پیوند اخلاق و عرفان، حمید پارسانیا.mp3
26.81M
حرفی تازه در پیوند اخلاق و عرفان
حمید پارسانیا
۱۴اردیبهشت۱۴۰۰
ویژهبرنامهٔ «آیه در آینه»، خانهٔ اخلاقپژوهان جوان
#صوت #اخلاق #عرفان
@ethicshouse
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
عقلانیت وحیانی بهروایت تسنیم، حمید پارسانیا.mp3
22.55M
عقلانیت وحیانی بهروایت تسنیم
حمید پارسانیا
۲۰اردیبهشت۱۴۰۰
سلسهنشست وضعیت تفکر در ایران معاصر، خانهٔ اندیشمندان علوم انسانی
#صوت #عقل #قرآن #تفسیر #علامه_جوادیآملی
@iranianhht
@hparsania
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
حکمت متعالیه و انقلاب اسلامی و فرهنگ، حمید پارسانیا.mp3
44.44M
حکمت متعالیه و انقلاب اسلامی و فرهنگ
حمید پارسانیا
۲۴شهریور۱۴۰۰
پژوهشکدهی علوم و اندیشهی سیاسی و مرکز همکاریهای بینالملل
#صوت #حکمت_متعالیه #انقلاب_اسلامی #فرهنگ
@isca24
@hparsania
هدایت شده از عباسی
💎 #حمیدپارسانیا
💠 سایت
💠 http://parsania.net
💠 ایتا
💠 eitaa.com/parsania_net
💠 اینستاگرام
💠 h.parsania1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگوی شیرین و قابل تأمل #ابن_سینا و #صدرالمتألهین در فلسفه درباره فلسفه مرگ
ذَٰلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّ مَا يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ هُوَ الْبَاطِلُ وَأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ
حقیقت این است که خدای یکتا حق مطلق است و هر چه جز او خوانند باطل صرف است، و علوّ مقام و بزرگی شأن مخصوص ذات پاک خداست.
حافظ: سرو چمان من چرا ميل چمن نمي کند
همدم گل نمي شود ياد سمن نمي کند
دي گله اي ز طره اش کردم و از سر فسوس
گفت که اين سياه کج گوش به من نمي کند
تا دل هرزه گرد من رفت به چين زلف او
زان سفر دراز خود عزم وطن نمي کند
پيش کمان ابرويش لابه همي کنم ولي
گوش کشيده است از آن گوش به من نمي کند
با همه عطف دامنت آيدم از صبا عجب
کز گذر تو خاک را مشک ختن نمي کند
چون ز نسيم مي شود زلف بنفشه پرشکن
وه که دلم چه ياد از آن عهدشکن نمي کند
دل به اميد روي او همدم جان نمي شود
جان به هواي کوي او خدمت تن نمي کند
ساقي سيم ساق من گر همه درد مي دهد
کيست که تن چو جام مي جمله دهن نمي کند
دستخوش جفا مکن آب رخم که فيض ابر
بي مدد سرشک من در عدن نمي کند
کشته غمزه تو شد حافظ ناشنيده پند
تيغ سزاست هر که را درد سخن نمي کند
#فلسفه_مرگ
💠eitaa.com/parsania_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افقهای علوم انسانی در کتاب «#جهانهای_اجتماعی» نوشته حجت الاسلام دکتر #حمید_پارسانیا
کتاب «جهانهای اجتماعی» در بخش علوم اجتماعی در پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه به عنوان کتاب برگزیده انتخاب شده است.
در كتاب جهان هاي اجتماعي ابتدا كنش انساني و اجتماعي، و به تبع آن ها علوم انساني و علوم اجتماعي مبتني بر بنيان هاي هستي شناختي و انسان شناختي حكمت اسلامي توصيف و تعريف مي شود.
#جهانهای_اجتماعی
#حمید_پارسانیا
#علوم_انسانی_اسلامی
💠 eitaa.com/parsania_net
حمید پارسانیا
💎 #حمیدپارسانیا 💠 سایت 💠 http://parsania.net 💠 ایتا 💠 eitaa.com/parsania_net 💠 اینستاگرام 💠 h.p
با سلام و احترام خدمت مخاطبان فرهیخته و گرامی و ضمن عرض پوزش نسبت به مشکلی که در سایت استاد پارسانیا به وجود آمده است؛ مستحضر هستید که سایت در مرحله آزمایش است و به زودی مشکلات برطرف خواهد شد؛ موفق باشید.
حمید پارسانیا
✍️ مقاله پژوهشی «مدینه فاضله مجازی» منتشر شد
✨با توجه به اهمیت حکمرانی در فضای مجازی محققان و نظریهپردازان کشورمان میکوشند ضمن انتشار مقالات علمی و پژوهشی در حوزههای مرتبط با فضای مجازی راهنمایی مناسب برای اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر فضای سایبر را ارائه دهند.
🔸در همین راستا عزیز جعفرپور آقابیگلو، #حمید_پارسانیا و علیاصغر اسلامی تنها، مقالهای با عنوان «مدینه فاضله مجازی» را به رشته تحریر درآورده و کوشیدهاند نظرات خود را برای تعیین چارچوب نظری حکمرانی فضای مجازی ارائه دهند. در سالهای اخیر با توسعه دسترسی همگانی به اینترنت و توسعه پهنباند ثابت و سیار تعداد کاربران فضای مجازی و بهویژه شبکههای اجتماعی در کشور تا حد زیادی افزایش یافته است و اگرچه این موضوع سبب توسعه کسبوکارهای مجازی شده ولی آسیبهای جبرانناپذیر فرهنگی را نیز به کشور وارد کرده است.
🔸وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم با ارائه برنامه شبکه ملی اطلاعات در تلاش است تا بخشی از نابسامانی موجود در فضای مجازی کشور را برطرف ساخته و اینترنت ایمن و پاک را در اختیار عموم مردم قرار دهد. بدون شک مقالات علمی و پژوهشی در این حوزه میتواند چراغ راه مسئولان توسعهدهنده شبکه ملی اطلاعات باشد. در بخشی از مقاله مدینه فاضله مجازی آمده است: «برای فارابی هدف اساسی فلسفه، سیاست است اما سیاست که همان تدبیر و اداره مدینه باشد صرفاً وسیلهای است جهت تحصیل السعاده نه امری مقصود بالاصاله. به همین جهت است که تدبیر مدینه نزد او با اخلاق پیوندی وثیق دارد چرا آنچه تحصیل سعادت را امکانپذیر میسازد جز اکتساب فضائل اخلاقی نیست.»
📌چکیده
✨برای فارابی هدف اساسی فلسفه، سیاست است اما سیاست که همان تدبیر و اداره مدینه باشد صرفا وسیلهای است جهت " تحصیل السعاده " نه امری مقصود بالاصاله. به همین جهت است که تدبیر مدینه نزد او با اخلاق پیوندی وثیق دارد چرا آنچه تحصیل سعادت را امکانپذیر میسازد جز اکتساب فضائل اخلاقی نیست. فارابی یادآور میشود که اکتساب فضائل اخلاق و تحصیل سعادت تنها با معاونت و یاری دیگران و در اجتماع مجال تحقق پیدا میکند.
✨بدین ترتیب اجتماع از نظر او وسیله است نه هدف و به همین اعتبار اداره اجتماع نیز چیزی جز نیل به سعادت دنیا و عقبی نیست. در این مقاله با روش کتابخانه ای و تحلیلی-پدیدارشناسانه، ضمن غور در آرای فارابی درباره مدینه، چارچوب نظری برای حکمرانی فضای مجازی ارائه میشود. بدین نحو که فارابی در مدینه فاضله، حاکم اصلی را فرد ولی یا حاکم اول میداند و کلا عوام از اساس با خیالشان میزیند از این رو تذهیب قوه خیال عامه اهمیتی زیاد دارد. نسبت فارابی با فضای مجازی آنجاست که اولا این فضا خود جامعه است و ثانیا فضای مجازی در گفتگو و شکل بخشی قوه خیال است و خود هم ساخته خیال انسانی است. در مدینه فاضله مجازی حاکم مجازی، افاضل مجازی، ذوالسنه مجازی و مقدرون و مالیون مجازی تعریف میشوند.
🔻لینک دانلود مقاله: https://journals.isu.ac.ir/article_75821_c2a9174641200ccad2ac62881c05a92a.pdf
💠 eitaa.com/parsania_net