🏴 استاد حسن رحیمپور ازغذی در مراسم تشییع پیکر مرحوم طالب زاده :
ما مردان بزرگ را تا وقتی هستند اذیت میکنیم و وقتی رفتند تجلیل میکنیم. آنچه از همه بیشتر درباره نادر طالبزاده اهمیت داشت روحانیت او بود. من روحیه روحانی به اندازه او کم دیدم. ما هدف معنوی کم داریم. او ریا نمیدانست اهل تهجد و نماز شب بود. هر فرصتی گیر میآورد مشغول نماز قضا میشد و مطلقاً ریاکاری را بلد نبود.
در حالی که بسیاری مشغول فوت و فن ریاکاری هستند اما گاهی حس میکردم او نفس ندارد و در بین همه طوفانهایی که به صورتش میخورد هدف را گم نمیکرد. در دورهای که دوستان به دشمن میپیوستند و او برعکس از دل دشمن به جبهه انقلاب آمد. ما به آدمهایی مثل او که در ترافیک انقلاب گیر نکردند به شدت نیاز داریم. او هرچه جلوتر آمده انقلابیتر شده است و حتی این اواخر که گرفتار بیماری بود یک مرد دهه شصتی و پنجاهوهفتی بود.
اذیتها و توهینهای مکرری از طرف جبهههای مختلف از دشمنان، ناخودی ها، خودیها و نخودیها صورت میگرفت اما نادر طالبزاده خود را معطل اینها نمیکرد. او هیچ گاه واکنش شخصی نشان نداد و من اینجا به همه نهادهای رسمی و فرهنگی کشور عرض میکنم که چرا همیشه عقبید؟ دیر میفهمید! چند ساعت دیر میرسید. او از همه شما گله داشت، به خصوص از کوتولههایی که از او عبور میکردند و هنوز فکر میکنند عبور از مردان بزرگ هنر است.
او کاروان یک نفره داشت. درس مهمی که نیروهای متدین باید به آن توجه کنند این است که او متفکر و خلاق بود و تولید معنا میکرد. بسیاری هستند که در طول این سالها فقط مصرف کننده بودهاند. طالبزاده جزو مصرفکنندگان ایدئولوژی انقلاب نبود، گزارههای فکر شده از سر شعور دینی و سیاسی از او میشنیدیم. ما به حزب اللهی متفکر و خلاق نیاز داریم. حزب اللهی عوام و مصرفکننده نمیتوانند کاری کنند.
در دورهای که بسیاری از بزرگنماها شک کردند و برگشتند و گفتند نکند خونهایی که ریخت و شعارهای که داده شد دروغ بود! اما طالبزاده بیشتر ایمان آورد. او به تنهایی پشت خاکریز میجنگید حتی اگر دیگران خاکریز را ترک میکردند. او یک چریک رسانهای عرصه بینالملل بود و در جهت جهانی کردن انقلاب در پوست خود نگنجید. آن هم در زمانی که بسیاری این انقلاب کبیر را میخواهند به صغیر تبدیل کنند و آن را به دیپلماسی بفروشند.
در دورهای که بسیاری با رسانه کار میکنند اما نمیدانند رسانه چیست، او کار کرد. او جرات خطشکنی داشت. خیلیها در کنار محاسبات انقلاب یک پرونده شخصی برای منافع شخصی خود دارند اما او خطشکن بود. او در زمانیکه که خیلیها آرزو دارند به آن طرف خندق بروند، از آن طرف به این طرف آمد. در معرفینامه جبهه، خیلی راست و حسینی گفته بود که آن طرف تحصیل کرده است و فردی که ثبت نام کرد از چهره و تیپ او ترسید و او در جای دیگر رفت و گفت بیسواد است تا توانست ورود کند.
طالبزاده الگوی بسیاری خوبی است برای کسانی که وارد عرصه هنر میشوند تا ببینند میشود تا آخر مجاهد ماند گرچه از دو طرف بیمهری دید.
https://rahbordemoaser.ir/fa/news
/131693
کانال اصلی اندیشه پژوهان استاد حسن #رحیم_پور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
❇️✅ مسابقه #کتابخوانی از ۳ اثر استاد مطهری ره( حکمتها و اندرزها، نظام حقوق زن در اسلام و ۲۰ گفتار) به مناسبت آغاز هفته گرامیداشت مقام #معلم و #شهادت استاد #مطهری (ره )
✅ از فردا؛ ساعت ۸ شب سوالات بارگذاری خواهد شد.
✅ هر شب به ۱۰ نفر برگزیده، در پایان هفته معلم جوایزی اهداء خواهد شد.
✅ فایل PDF کتابها ، در کانال ارسال می شود.
https://shad.ir/parvareeshi
🌺🌺🌺🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🌺🌺
🌺
«باسمه تعالي»
بخشنده ترين شما كسي است كه دانشي بياموزد و آن گاه، دانش خود را بپراكند.
«ميزان الحكمه؛ ح ١٣٨٢٥»
با سلام و احترام؛
ضمن عرض تبریک و تهنیت سالروز آسمانی شدن استاد فرزانه، «شهيد مرتضي مطهري» و تبریک هفته تكريم و بزرگداشت مقام والای «معلم» و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک عید سعید فطر به استحضار میرساند در سامانه ضمن خدمت دوره: 《برنامه ریزی و مدیریت فعالیت های اردویی 》
با کد ۹۴۰۰۴۱۲۰ فعال و آماده ثبت نام می باشد.
مستدعیست در تمامی گروههای قابل دسترس (مدیران ،معاونین پرورشی ،مربیان ،مربیان بهداشت و...)اطلاع رسانی نموده تا کلیه همکاران در این دوره آموزشی شرکت نمایند شرکت در این دوره آموزشی جهت اخذ مجوز برگزاری اردو توسط مدیران مدارس و نیز انجام فعالیت همکاران در برگزاری اردو الزامی می باشد.
«تن پوش سبز عاشقى
برازنده قامتتان
و كوچه باغ هاى انديشه
معطر از هر نفَستان»
اداره فرهنگی ،هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی استان
🌺
🌺🌺
🌺🌺🌺🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
*❓یک سوال مهم: چرا با وجود چنین موفقیت های اقتصادی و همچنین مهار #تورم و پایین آمدن نقطه ای آن، هنوز گرانی وجود دارد؟*
*آیا دولت در مهار تورم به مردم دروغ گفته است؟*
*اگر نه، حقیقت چیست؟*
*✔۱_ واقعیت این است که نه کارشناس دولت دروغ گفته؛ نه ما اشتباه نوشتیم و نه مردم عزیز که از گرانی می نالند اشتباه کرده اند*
*👈 مشکل جای دیگری است. آنچه به عنوان تورم اعلام می شود #گرانی نیست بلکه #سرعت_گرانی است*
*👈👈 مشکل اینجاست که بسیاری از عزیزان معنای تورم را بد متوجه شده اند و اینجا وظیفه من و شما هست که این موارد را در کانال ها و جلسات حضوری برای مردم جا بیاندازیم، تورم به معنای سرعت رشد قیمت است، نه به معنای قیمت!*
*❗️یعنی چه؟*
*✔۱_ فرض کنید قیمت یک کالا الان ۱۰۰ تومان است، ماه بعد می شود ۲۰۰ تومان ، یعنی در این یک ماه ، ۱۰۰ درصد قیمتش گران شده، درست؟ خب حالا برویم سراع حالت دیگر*
*👈 فرض کنید این کالایی که قیمتش شده ۲۰۰ تومان، در ماه بعدی قیمتش بشود ۲۵۰ تومان ، یعنی ۵۰ تومان افزایش قیمت داشته، اما تورم ۵۰ درصد کاهش داشته!!!*
*متوجه شدید؟ یعنی در ماه اول سرعت رشد قیمت ۱۰۰ درصدی بود، الان در این ماه بعدی سرعت شده ۵۰ درصد*
*قیمت باز هم بالاتر رفته، اما با سرعت پایین تر*
*✔۳_ فکر کنم کامل متوجه شده باشید، ماشین وقتی ۱۰۰ کیلومتر سرعت دارد هم در حال حرکت است، وقتی هم ۱۰ کیلومتر سرعت دارد هم در حال حرکت است!!! فقط میزان سرعت فرق دارد. پایین آمدن سرعت ماشین به معنای عقب رفتن ماشین نیست!!!*
*پس وقتی می گوییم تورم پایین آمده به معنی ارزان شدن قیمت ها نیست!!*
*بلکه به معنای این است کالایی که با سرعت ۱۰۰ درصدی در حال رشد قیمت بود، الان با سرعت مثلا ۶۰ درصدی و کمتر در حال گران شدن است،*
*✔۴_ این معنای ساده تورم را از هر اقتصاد خوانده ای بپرسید تائید می کند، پس این مرحله اول که باید تعریف درست از تورم به مردم گفته شود تا وقتی دولت اعلام می کند تورم پایین آمده ، آنها دولت را دروغگو خطاب نکنند . معنای صحیح باید برای مردم تبیین شود.*
*✔۵_ خب حالا سوال به حق شما عزیزان است که پس کی شاهد ارزان شدن خواهیم بود؟*
*👈 تا وقتی تورم بالا هست، انتظار ارزان شدن یا توقف قیمت ، انتظاری غلط است.* *▪️پس اول باید تورم مهار شود و سپس بعد از مهار شدن، پایین بیاید ، بعد از آن ما شاهد ارزانی خواهیم بود یا حداقل توقف گرانی*
*✔ چه کارهایی باعث کاهش تورم می شود؟*
*👈 این یک جواب تخصصی دارد اما چند کار مهم و زیربنایی در این زمینه بسیار موثر است*
*1️⃣ عدم قرض گرفتن از بانک مرکزی*
*2️⃣ تراز تجاری مثبت*
*3️⃣ فعال کردن کارگاه های تولیدی و...*
*▪️ همان طور که می بینید دولت دقیقا دست روی همین موارد گذاشته است، یعنی دولت طبق همان گفته رهبری در حال ریل گذاری است ، باید این چیزها درست شود تا بعدش شاهد ارزان شدن یا حداقل جلوی رشد قیمت ها گرفته شود*
*👌 این همان نکته ای است که رئیس جمهور محترم بارها فرمودند که اثرات این کارها در چند وقت بعد معلوم می شود ، رهبری عزیز هم در اول سال فرمودند برخی تحول ها یک مرتبه ایجاد نمی شود، باید مدت زمانی بگذرد*
*اینجاست که جوانان عزیز انقلابی باید این موارد را مو به مو برای مردم عزیز تبیین کنند تا از ایجاد یاس و ناامیدی جلوگیری شود، باور کنید درصد بالایی از افراد جامعه هنوز معنای صحیح پایین آمدن تورم را نمی دانند و آن را مساوی پایین آمدن قیمت می دانند!!*
*خواهشا این موارد را خوب برای مردم تبیین کنید تا نگاه مردم امیدوارانه تر شود.*
*✍️ احسان عبادی*
#تربیت_سیاسی_اجتماعی
https://shad.ir/parvareeshi
📢 *آیت الله شیرازی مرجع مشهوری که فتوای تحریم تنباکو را دادند پسری داشتند به نام سید هادی*
*سید هادی شیرازی ۴ پسر داشتند بنام های :*
*۱. سید حسن*
*۲.سید محمد*
*۳. سید صادق*
*۴. سید مجتبی*
*۱. حسن بعد از انقلاب در لبنان کشته شدند*
*۲. محمد در نجف ادعای مرجعیت کرد که چند تن از علما از جمله آیت الله خویی(ره) مرجعیت ایشان را تایید نکردند*
*وی در زمان اقامت امام خمینی(ره) در نجف، واکنشهایی منفی نسبت به ایشان داشت ، از جمله اینکه وقتی در نجف مردم تمایل داشتند امام خمینی(ره) امام جماعت نماز حرم امام علی علیه السلام باشند ، سید محمد مخالفت داشت*
*در زمان طاغوت ایران ، قرار بود شخصیت هایی چون سید محمد صدر در عراق و حضرت امام (ره) در ایران و سید موسی صدر در لبنان قیام کنند ، اما سید محمد صدر را شهید کردند و امام موسی صدر را نیز ربودند*
*لذا سید محمد شیرازی، توقع داشت امام (ره) ایشان را بعنوان مرجع عراق معرفی کرده و از ایشان حمایت کنند ولی این طور نشد لذا به کویت رفتند*
*بعد از انقلاب و پس از رحلت امام (ره) ، سید محمد شیرازی به ایران آمده و در قم ساکن شد*
*در این حال وی دست به تفرقه زده و سبب شد تا سال ۸۰ در حبس خانگی باشد و سپس از دنیا رفت و بنا به مصلحت در حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) دفن گردید*
*بعد از سید محمد، برادرش سید صادق شیرازی جای او را گرفت و از اینجا، اتاق فکر انگلیسی شکل گرفت*
*یکی از تئوریسینها پیشنهاد داد: برای مقابله با حکومت شیعه در ایران باید یک حکومت شیعه را علم کنیم تا مذهب شیعه توسط خود شیعه از بین رود و بدین صورت، جریان شیرازی انتخاب شد و سید صادق در ایران و برادرش مجتبی در کویت با حمایت مالی دولت بریتانیا فعال شدند*
*بیش از ۱۵ سایت در اینترنت، وبیش از ۱۵ شبکه ماهوارهای در خدمت ایشان است*
*جریان شیرازی تخم نفاق را بین مذاهب اسلامی پاشیدند و با توهین به مقدسات اهل سنت توهین به عایشه، خلفا و ترویج جلسات لعن و قمه زنی و ... آتش کدورت بین سنی و شیعه را شعله ور کردند*
*توهینهای این جریان به ویژه توهینهای آشکار یاسر الحبیب مانند نگارش و انتشار کتاب الفاحشه وجه آخر للعائشه، سبب شیعه کشی بسیاری در مناطق مختلف دنیا شدند*
*این توهینها در شبکههای ماهوارهای مختلف جریان شیرازی به صورت مستقیم و در تندترین عبارات هیجان اهل سنت را علیه شیعه بر میانگیزد*
*یکی از این ویژگیهای؛ جریان شیرازی تکفیر است*
*علما و مراجع بسیاری مانند مرحوم حضرت آیتالله العظمی بهجت(ره) توسط این افراد تکفیر شدهاند*
*بنابراین به دلیل ممنوعیت فعالیت این جریان در ایران و سخنان مقام معظم رهبری علیه تشیع انگلیسی، حملات بسیاری را علیه ایشان آغاز کرده اند*
*جریان شیرازی در مقابل مقام معظم رهبری، هفته وحدت را به هفته برائت نامگذاری کردند*
*همچنین در تقابل با دیدگاه ایشان در مخالفت با قمهزنی به ترویج قمهزنی با تمام توان میپردازند*
*قمهزنی وجهه و تصویر بسیار نامناسبی را از شیعیان در رسانههای غربی ایجاد کرده است*
*هم اکنون این فرقه به بازوی دشمن برای تخریب شیعه و هجمه علیه علما و مراجع شیعی تبدیل شده است از آخرین اقدامات این افراد لیسیدن ضریح و حمله به حرم حضرت معصومه س در قم و شکستن درب حرم و حرم رضوی در مشهد است*
*شبکههای شیرازی نیز با پخش مستقیم این تصاویر، در راستای برنامههای هدایت شده انگلیس علیه تشیع حرکت میکنند که اسامی مدیران و برخی از شبکهها بشرح ذیل میباشد:*
🔥 *۱- صادق شیرازی*
🔥 *۲- سید مجتبی شیرازی*
🔥 *۳- حسن اللهیاری*
🔥 *۴- یاسرالحبیب*
🔥 *۵- محمد هدایتی*
🚫 *شبکهها:*
🚫 *۱- امام حسین۱*
🚫 *۲- امام حسین۲*
🚫 *۳- امام حسین۳*
🚫 *۴- اباالفضل العباس*
🚫 *۵- بقیع*
🚫 *۶- الانوار ۱*
🚫 *۷- الانوار ۲*
🚫 *۸- سلام*
🚫 *۹- چهارده معصوم*
🚫 *۱۰- شبكه اينترتی حضرت خديجه*
🚫 *۱۱- الزهرا*
🚫 *۱۲- المهدی*
🚫 *۱۳- مرجعیت*
🚫 *۱۴- امام صادق*
🚫 *۱۵- اهل بیت*
🚫 *۱۶- فدک*
*با انتشار گسترده این پیام در جهت بصیرت افزایی گام بردارید. اجرکم عندالله*
اینَ عمار
التماس دعا
#جهاد_تبیین
@parvareshii_alborz
@admin_parvareshi
فرم احصاء توانمندیهای و مربیان پرورشی را به آدرسهای بالا ارسال کنید.
❇️✅ سلام علیکم؛ خدمت همه معاونین و مربیان پرورشی؛
✅ فهرستِ انتظارات معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش از معاونین و مربیان پرورشی( که البته در برخی زمینه ها برنامه توانمند سازی عزیزان را خواهیم داشت).
✅ البته لازم به ذکر است که با مدیران مدارس برای تسهیل و کمک به پیشبرد امور محوله گفت و گوها و جلساتی خواهیم داشت.
۱. ایجاد #سینما_مدرسه در یکی از فضاهای مدرسه.
۲. هر مدرسه یک گروه سرود( کارگروه سرودی را متشکل از علاقمندان این حوزه سامان دهید)
۳. هر مدرسه یک گروه تئاتر( با محوریت تئاتر محتواهای درسی دانش آموزان، موضوعاتی مانند طنز فاخر و مفرّح، ارزشهای دینی مانند سخت کوشی، نظم ، حفظ محیط زیست و...)
۴. عضو کردن دانش آموزان در دو کانال سراسری معاونت پرورشی اداره کل( دانش آموزان ابتدایی یک کانال https://shad.ir/parvareesh ، دانش آموزان متوسطه اول و دوم یک کانال، https://shad.ir/parvareeshi )
۵. هر مدرسه سه اردوی فرهنگی، تربیتی( بازدید از موزه عبرت در تهران( متوسطه اول و دوم) ، اردوی یک روزه درون مدرسه ای( راجع به برنامه ها و چگونگی اجرای آن در همین گروه گفت و گو خواهیم داشت) اردوی تفریحی، فرهنگی درون استانی همراه با برگزاری جلسه تریبون آزاد در محل اردوگاه)
۶. برگزاری کیفی مناسبات ملی و مذهبی در مدرسه( لیست مناسبات و برنامه های پیشنهادی را توسط کار گروهی ویژه دنبال کنید)
۷. عضو کردن همه معاونین و مربیان در کانال معاونین و مربیان پرورشی در شادhttps://shad.ir/alborzhamdel_4461
۷.برگزاری محافل انسی با قرآن و عترت( حداقل هر ماه ۱ مورد؛ فهرست اساتید قران و دانش آموزان برتر قرآنی امسال و سالهای گذشته را بانک کنید و در اختیار مدارس قرار دهید)
۸. تشکیل جلسه ثابت قرآن و آموزش عملی نماز و احکام مبتلابه ( فوق برنامه) در مدرسه برای دانش آموزان علاقمند و تربیت دانش اموزان برای شرکت در مسابقات مدرسه، ناحیه و استان و کشور
۹. برگزاری جلسات مشاوره تحصیلی ویژه دانش آموزان با محوریت موضوعاتی مانند: روش های ایجاد انگیزه، درباره افت تحصیلی،مدیریت زمان، تمرکز حواس، نحوه مدیرینه بهینه فضاهای مجازی، روشهای مطالعه و...که این موارد را از مشاور مدرسه و در صورت نبود خودتان با همکاری کارشناسی مشاوره در منطقه پیگیری می نمائید.
۱۰. برگزاری جلسات مشاوره ویژه اولیاء دانش آموزان با محوریت آسیب های اجتماعی و روان شناسی نوجوان( هر ماه ۱ جلسه؛ با محوریت پیگیری و پاکار آوردن مشاور مدرسه در صورت نبود خود معاون و یا مربی) همراه با نمایشگاه کتابها و محصولات فرهنگی مرتبط با نوجوان و آسیبهای اجتماعی.( در این زمینه از کمک مشاوره منطقه و اداره کل هم میتوانید بهره بگیرید.)
۱۱. حضور فعال در شوراهای مختلف مدرسه و از جمله شورای مدرسه و تسلط معاونین و مربیان پرورشی بر آئین نامه اجرایی مدارس.
۱۲. راه اندازی تشکیلات فرهنگی و پرورشی در مدرسه با استفاده از ظرفیت دانش آموزان و معلمان و اولیاء و..
۱۳. فعال بودن در جشنواره های مهم پرورشی مثل جشنواره فردا، نوجوان سالم، دانایی توانایی و ....
۱۴. برگزاری مسابقات کتابخوانی، مقاله نویسی،خلاصه نویسی، سخنرانی با موضوعات قرآن، مسابقه ستاره ها( از ۱۰۰ خاطره شهید)،مسابقات آیات کتاب درسی، مسابقه ۷×۴ سوره های جزء سی ام، مسابقه مهارتها و کار مفید و....
۱۵. برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، تریبون آزاد و تبیینی با موضوع فواید #حجاب و #پوشش، دستاوردهای انقلاب اسلامی، پاسخ به شبهات در طول سال با محوریت کتابهایی چون دکل، صعود چهل ساله و پاسخ به پرسشهای حجاب موسسه خیبر
۱۶.نصب پوسترهای نمایشگاهی با موضوعاتی چون؛ جنگ نرم، صهیونیزم، تاریخ مستطاب آمریکا، پوسترهای آسیب های اجتماعی و موضوعات مبتلا به نوجوانان و جوانان.(پوسترها را ما در چند شماره تهیه می کنیم و گردشی با هماهنگی معاونین در اختیار قرار میدهیم)
۱۷.برپایی نماز جماعت در مدرسه با استفاده از روحانی محل، معلمین و اساتید خود مدرسه و تشویق و حمایت از اقامه کنندگان نماز
۱۸.برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و معرفی کتاب با روشهای گوناکون و فعال سازی کتابخانه مدرسه و در صورت نبود ایجاد کتابخانه ولو با کتابهای معدود با کیفیتِ فرهنگی( برنامه خلاقانه ترویج کتابخوانی)
۱۹. هر مدرسه یک هیئت دانش آموزی که با هماهنگی با اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان کار آن را سامان دهید.
۲۰.برگزاری مراسم جشن تکلیف با محوریتِ تبیین تکلیف و مباحث مربوط به آن (در مدارس ابتدایی و متوسطه اول)
۲۱. برگزاری نشست ها و گفت و گوهایی ویژه ی مهدویت؛ انتظار و امام شناسی
۲۲. ساماندهی روحانیون طرح امین با اولویت مدارسی که معاون و مدیر ندارند و توجیه و توانمندسازی این مبلغین جهت چگونگی حضور در مدرسه)
۲۳. برپایی نمایشگاههای کارآفرینی دانش آموزان و تسهیل فروش محصولات در مدرسه و در کانونهای تربیتی.
#فراخوان 🚩خیمه ما
🔎 شناسایی و معرفی #هیئت_مذهبی دانش آموزی شاخص
👨🏻🏫 مدیران محترم مدارس می توانند؛ در قالب یک کلیپ ۵ دقیقه ای🎬(از زبان خودشان، معاون/ مربی پرورشی یا دانش آموز مسئول هیئت) به معرفی هیئت دانش آموزی مدرسه خود اقدام و فعالیت های شاخص هیئت را، همراه با دلایل موفقیت و ویژگی های ممتاز آن بیان نمایند.
👌🏻 خلاقیت، جامعیت و ابتکار عمل از مهم ترین ملاک های انتخاب آثار برتر می باشد.
🎁از صاحبان آثار برتر با اهدای لوح تقدیر وزارتی، هدایای نفیس و نیز بسته فرهنگی اقلام هیئت، تقدیر خواهد شد.
🤳شناسه کاربری ارسال آثار در شبکه شاد:🔰
@kheymema
⏳ مهلت ارسال آثار: پایان خرداد ماه ۱۴۰۱
➕جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال هیئت های مذهبی مراجعه فرمایید.🔰
📲 @heyatdaneshamozimedu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شخصی سازی پیامهای رسانه ای در کارزار #جنگ_ترکیبی علیه #ایران؛ شماره_۱
✅ سلام و خدا قوت به همه همکاران عزیز؛
این کار باقیات الصالحات و ذخیره قبر و قیامت شما خواهد بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️✅ #سینما_مدرسه چیست؟ و چه کارکردهایی دارد؟
شماره_۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ هر مدرسه یک گروه #سرود
شماره_۳
✅ سلام، ضمن خدا قوتی به سرکار خانم مالمیرلطفا فقط مسائل و مباحث مهم در این کانال بارگذاری شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ هر مدرسه یک گروه #تئاتر
شماره_۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ عضو کردن دانش آموزان در دو کانال پرورشی در شبکه #شاد
شماره_۵
🔴امام نماد انقلاب است/شباهتهایی میان امام خمینی و امیرالمومنین وجود دارد که مایهی افتخار است
♦️رهبرمعظم انقلاب:۳۰ سال است از امام بزرگوار در مثل چنین روزی سخن میگوییم. بعد از این هم ملت ما همواره از امام سخن خواهد گفت و شایسته هم همین است؛ زیرا امام نماد انقلاب است و این کشور بدون موتور پرقدرت انقلاب به هدفها و آرزوهای بزرگ خود دست نخواهد یافت.
♦️ میان این پیرو صادق و حقیقی امیرالمؤمنین، و آن پیشوای والا و بزرگ، شباهتهایی وجود دارد که مایهی افتخار ملت ایران و امت اسلامی است.
♦️توجه به این شباهتها مهم و مفید است برای پیدا کردن راه درست و همچنین برای آشنایی بیشتر با امام بزرگوارمان. ۹۷/۳/۱۴
🔰اولین شباهت میان امام خمینی و امیرالمؤمنین: صلابت و ایستادگی در عین لطافت و رقت
♦️یک شباهت میان امام خمینی و امیرالمؤمنین این است: در امیرالمؤمنین دو خصوصیت ظاهراً متضاد جمع شده بود: یکی «صلابت و ایستادگی و شدت» و یکی «لطافت و صفا و رقت».
♦️این هر دو در امیرالمؤمنین در اوج و در کمال خود وجود داشت؛ صلابت و شدت در برابر هر حرکت نابحق در برابر ظلم و ظالم و در برابر انحراف از راه خدا و طغیانگری و اغواگری. امیرالمؤمنین در مقابل اینها با منتهای صلابت و استحکام میایستاد که نظیر آن دیده نشده است تا امروز.
♦️لطافت و رقت در مقام مواجهه با ذکر الهی و یاد الهی از سویی، و در برخورد با مظلومین و محرومان و ضعفا و مستضعفان از سوی دیگر.
🔺این دو خصوصیت متضاد در امیرالمؤمنین علیهالسلام، عیناً در امام راحل ما هم مشاهده میشود. از یکسو صلابت، استحکام، ایستادگی محکم در مقابل ستمگران و بدیها، در مقابل رژیم منحط و طاغوتی پهلوی که مثل صخرهی مستحکمی ایستاد؛ در مقابل آمریکا مثل کوه ایستاد، در برابر تهدیدها، در برابر صدام متجاوز، در جنگ تحمیلی و جنگ هشتساله، در برابر فتنههای داخلی، در برابر حتی شاگرد قدیمی و صحابی قدیمی خود بهخاطر رفتار نامتناسب او ایستاد و هیچ تعارفی نداشت.
🔰امام، مقتدر مظلومی بود که پیروز نهایی حوادث میشد
♦️شباهت دوم میان امام خمینی و امیرالمؤمنین(ع): در امیرالمؤمنین یک پدیدهی شگفتآوری وجود دارد. سه خصوصیت بهظاهر ناسازگار در امیرالمؤمنین جمع شده است: امیرالمؤمنین، هم انسان قوی و مقتدر و قدرتمندی است، هم درعینحال مظلوم است و هم درعینحال در حوادث گوناگون پیروز نهایی است.
♦️همین سه خصوصیت در امام بزرگوار ما نیز جمع شده بود. امام بزرگوار، یک انسان قوی و مقتدر بود؛ انسانی که توانست حکومت طاغوتی دیکتاتوری وراثتی را بعد از 2 هزار سال از اریکهی قدرت به زیر بکشد؛ این خیلی قدرت میطلبد. او توانست آمریکا را که منافع حیاتی برای خود در اینجا تعریف کرده بود، شکست بدهد و به عقبنشینی وادار کند.
♦️درعینحال امام بزرگوار ما مظلوم بود؛ رفتارهایی از کسانی که آن رفتارها از آنها توقع نمیرفت، صورت گرفت که اینها مایهی مظلومیت امام است. دلتنگیهای امام که در لابهلای مطالب او امروز مشاهده میشود حاکی از همین مظلومیت اوست.
پیروزی امام نیز در استحکام نظام اسلامی، در بقای نظام اسلامی، در رشد و توسعه و پیشرفت نظام اسلامی، خودش را نشان میدهد.
🔺بسیاری از آرزوهای امام بعد از رحلت امام تحقق پیدا کرد. خودباوری، خودکفایی، پیشرفت علمی و فناوری و سیاسی کشور، توسعهی صفحهی نفوذ کشور و جمهوری اسلامی در منطقهی وسیع غرب آسیا و شمال آفریقا، اینها چیزهایی بود که اتفاق افتاد و این پیروزی گفتمان امام و راه امام و روش امام بود.
❓سه جبهه دشمن مقابل امام خمینی چه کسانی بودند؟
♦️ شباهت سوم میان امام خمینی و امیرالمؤمنین(ع): سرفصل سوم، «نشانهشناسی دشمنان امیرالمؤمنین» است که این هم درسآموز است. جبههی مقابل امیرالمؤمنین را شما ملاحظه کنید؛ در تاریخ مشخص شده است: قاسطین، مارقین، ناکثین.
♦️قاسطین یعنی دشمنان بنیادین حکومت امیرالمؤمنین، ناکثین یعنی دشمنان سستبنیادی که بیعت را زیر پا گذاشتند بهخاطر آلودگی دنیوی و تعلقات مادی، و مارقین کجفهمها و نادانها و جاهلهایی که به خیال تبعیت از قرآن در مقابل قرآن مجسم که امیرالمؤمنین علیهالسلام بود ایستادند.
♦️در مورد امام هم همین سه جبهه وجود داشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگان آنها در داخل، قاسطین در مقابل امام بزرگوار ما بودند؛ اینها کسانی بودند که با اصل حکومت جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و حاکمیت انسانی مثل امام بزرگوار مخالف بودند.
🔺در جبههی مخالفین امام، ناکثین یعنی بیعتشکنان، همان همرهان سستکمربند بودند؛ وای از این همرهان سست کمربند!
مارقین هم آن کسانی بودند در مقابل امام بزرگوار ما که موقعیت کشور و انقلاب و موقعیت ملت ایران را نفهمیدند، جبههبندی دشمنان را نشناختند، شیوههای دشمنی دشمنان را درک نکردند، به چیزهای کوچک سرگرم شدند و عظمت حرکت امام را نتوانستند تشخیص بدهند.
htt
هدایت شده از معاونین و مربیان پرورشی البرز
کانال پرورشی ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم در شبکه #شاد