eitaa logo
کانال پرورشی دبیرستان پسرانه صدرای خمین
145 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
367 ویدیو
103 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 نماز اول وقت را به تأخیر نیانداز❗️ 🔰 روزی به هنگام نماز، امام رضا علیه السلام به ابراهیم بن موسی فرمودند: «اذان بگو.» او از امام رخصت خواست تا همراهان نیز فرا رسند. حضرت فرمودند: «خدا تو را بیامرزد. نماز اول وقت را بدون عذر به تأخیر نینداز و اول وقت نماز را به پا دار.» ابراهیم بی درنگ برخاست و اذان گفت و نماز اول وقت خوانده شد. 📚 بحار الأنوار، ج ۴٩، ص ۴٩ پرورشی دبیرستان صدرا
جواد: جایگاه رزق در زندگی شما به اين نكته عنايت كنيد كه خود خداوند متعال مي فرمايد: من شما را براي بندگي روي زمين آفريده ام، در حالي كه اگر دنيا را خدا طوري خلق كرده باشد كه ما اسير رزق مان باشيم، پس عملاً به بندگي خدا نمي رسيم و لذا بايد رزق ما را از قبل تأمين كرده باشد تا ما دغدغة رزق نداشته باشيم و به همين جهت اولياء دين دائماً ما را متذكر اين نكته مي كنند كه؛ با حرصِ بيشتر، رزق بيشتر نصيب شما نمي شود، ولي فرصت بندگي خود را از بين مي بريد. پيامبر خدا(ص) مي فرمايند: «...اِنَّ الرِّزْقَ لا يَجُرُّهُ حِرْصُ حَريصٍ وَ لا يَصْرِفُهُ كِراهَةُ كارِهٍ» يعني؛ رزق را حرصِ حريصان افزون نكند و تنفر و ممانعت افراد، نقصانش ندهد. البته اگر انسان مؤمن وظيفه اش را نسبت به افراد جامعه درست انجام بدهد و در اين رابطه از رزقي كه برايش پيش مي آيد استفاده كند، اين را نمي گويند گرفتار رزق شدن. اين همان بندگي است كه در كنار آن رزق مورد نياز به راحتي مي رسد.
جایگاه رزق در زندگی شما به اين نكته عنايت كنيد كه خود خداوند متعال مي فرمايد: من شما را براي بندگي روي زمين آفريده ام، در حالي كه اگر دنيا را خدا طوري خلق كرده باشد كه ما اسير رزق مان باشيم، پس عملاً به بندگي خدا نمي رسيم و لذا بايد رزق ما را از قبل تأمين كرده باشد تا ما دغدغة رزق نداشته باشيم و به همين جهت اولياء دين دائماً ما را متذكر اين نكته مي كنند كه؛ با حرصِ بيشتر، رزق بيشتر نصيب شما نمي شود، ولي فرصت بندگي خود را از بين مي بريد. پيامبر خدا(ص) مي فرمايند: «...اِنَّ الرِّزْقَ لا يَجُرُّهُ حِرْصُ حَريصٍ وَ لا يَصْرِفُهُ كِراهَةُ كارِهٍ» يعني؛ رزق را حرصِ حريصان افزون نكند و تنفر و ممانعت افراد، نقصانش ندهد. البته اگر انسان مؤمن وظيفه اش را نسبت به افراد جامعه درست انجام بدهد و در اين رابطه از رزقي كه برايش پيش مي آيد استفاده كند، اين را نمي گويند گرفتار رزق شدن. اين همان بندگي است كه در كنار آن رزق مورد نياز به راحتي مي رسد.
3.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عصبانیت خاخام یهودی از سیاستهای منطقه ای ایران و قاسم سلیمانی زیرنویسهایش را بخوانید‼‼➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
شناخت مقام حضرت فاطمه (س) وقتي پيامبر خدا(ص) مي فرمايند: «فاطِمَةُ بِضْعَةٌ مِنّي»؛ يعني فاطمه پاره اي از من است، خبر از حقيقتي بزرگ مي دهد، چراكه حضرت كسي نيست كه صرفاً بر اساس عاطفه پدري، چنين سخني را بگويد، چون اوّلاً؛ دخترانِ ديگري هم داشته اند و چنين حرف هايي در مورد آن ها نفرموده اند. ثانياً؛ خداوند در مورد پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد: «ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوي»؛ يعني او از سر ميل خود سخن نمي گويد. پس بايد دقّت كرد تا ببينيم ايشان با گفتن: «فاطِمَةُ بِضْعَةٌ مِنّي»؛ چه پيامي را به بشريت داده و چه رازي را براي انسان ها گشوده اند. حتماً مي دانيد كه قضيه از اين قرار بوده كه به گفتة مالك بن اَنس؛ پيامبرخدا(ص) در حالي كه با اصحاب خود نشسته بودند، سؤال كردند: چه كسي مي داند بهترين عمل براي زن چيست - چون سؤال از بهترين عمل براي زن بود- علي(ع) سؤال را با فاطمه(س) در ميان گذاشت، فاطمه(س) فرمود: «بهترين وظيفه و عمل براي زن آن است كه نامحرمي او را نبيند و او هم نامحرمي را نبيند»؛ امير المؤمنين(ع) آمدند و جواب فاطمه زهرا(س) را مطرح كردند، پيامبر خدا(ص) سؤال كردند: اين جواب را از چه كسي آموختي؟ حضرت علي(ع) عرض كرد: از فاطمه. پيامبر(ص) در حالي كه از آن جواب به شعف آمده بودند، فرمودند: «فاطِمَةُ بِضْعَةٌ مِنّي»؛ يعني فاطمه پاره اي از من است، چون  رسول خدا(ص) مي فهمند جايگاه اين جواب كجاست، كسي كه با جبرئيل ارتباط دارد و آگاه به خزينه هاي غيب الهي است، جايگاه جملات را مي داند. در واقع رسول الله(ص) مي خواهند بفرمايند علم فاطمه از خزينه نبوّت و رسالت است، يعني شعور فاطمه زهرا(س) در كنار شهود معنوي پيامبرخدا(ص) است و عجيب است كه علي(ع) هم از چنين مقامي آگاهي دارند و لذا به جاي اين كه خودشان جواب رسول خدا(ص) را بدهند، مي دانند در اين موضوع كشف فاطمه(س) معتبر است و لذا به ايشان رجوع مي كنند و از حقيقتي كه فاطمه(س) به دست آورده است استفاده مي كنند و به محضر رسول خدا(ص) ارائه مي نمايند.  شايد برايتان سؤال پيش آيد كه چرا بالأخره اصحاب نظر خودشان را نگفتند، و يا چرا لااقل امير المؤمنين(ع) نظر خودشان را نفرمودند، و چرا فاطمه زهرا(س) به راحتي نظر دادند. يادتان باشد در محضر پيامبر خدا(ص) كسي حق نظر دادن دارد كه مطمئن باشد نظرش حق است، با گمان ها و احتمال ها كه نمي توان در محضر رسول خدا(ص) اظهار نظر كرد. كسي در آن محضر حق نظر دارد كه در مقام كشف حقيقت باشد و متوجّه باشد كه آن كشف، كشف معصومانه است و اظهارنظر صريح و بدون تأمل فاطمه زهرا(س) نشان مي دهد كه خداوند حقيقت چنين موضوعي را علاوه بر پيامبر(ص) در اختيار فاطمه زهرا(س) قرار داده است. استاد طاهرزاده
*۴۲ سال ؛ ایران در میدان ...!*
🔴مدعیان بدون عمل‼️‼️‼️ ⚪️يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ 🔴ای کسانی که ایمان آورده‌اید! چرا سخنی می‌گویید که ( بدان) عمل نمی‌کنید‼️⁉️ 📚قرآن مجید ، سوره مبارکه صف، آیه ۲ پرورشی دبیرستان صدرا
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 سلام و احترام به اطلاع دانش اموزان می رساند که تا دهم اردیبهشت فرصت دارند اثار خود را جهت شرکت در مسابقات علمی پژوهشی بارگذاری نمایندو یا اینکه اطلاعات ثبت شده خود را ویرایش نمایند طبق دستورالعمل زیر با تشکر پژوهش سرای دانش اموزی امکان ثبت نام و ویرایش در جشنواره علمی و پژوهشی از امروز تا تاریخ ۱۴۰۰/۲/۱۰ در سامانه همگام امکان پذیر می باشد ✅✅✅✅✅✅✅ افرادی که در رشته و یا گرایش مورد نظر خود ثبت نام نکرده اند و یا اشتباه در گرایش های دیگر شرکت کرده اند سریعا اطلاعات خود را اصلاح نمایند با تشکر پرورشی دبیرستان صدرا 🌹🌹
🔴ارزيـابى خـويش امام باقِر عليه السلام فرمودند: ⚪️اِذا اَرَدْتَ اَنْ تَعْلَمَ اَنَّ فيكَ خَيْراً فَانْظُرْ اِلى قَلْبِكَ، فَاِنْ كانَ يُحِبُّ اَهْلَ طاعَهِ اللّه ِ وَيُبْغِضُ اَهْلَ مَعْصِيَتِهِ فَفيكَ خَيْرٌ وَاللّه ُ يُحِبُّكَ، ...... 🔴 هرگاه خواسـتى بدانى خيرى در تو هست يا نه، به دل خودت نگاه كن. ⁉️ 🔴اگر ديـدى دلت، خـداوند را دوسـت دارد و از گنهكاران بدش مى آيـد، در تـو خـيرى هست و خـداوند دوستت دارد. 🔴و اگر ديدى دلت اهل طاعت خدا را دوست ندارد، برعكس آن، از خوشش مى آيد، در تو نيست، ‼️ خداوند هم از تو بدش مى آيد. 🔴انسان با كسى است كه دوستش مى دارد. 📚اصول کافی ، جلد۲ ، ص۱۲۷ پرورشی دبیرستان صدرا
متن و ترجمه دعای شبهای ماه مبارک رمضان 👇👇👇👇 http://alhassanain.org/m/persian/?com=content&id=22 التماس دعا🙏 پرورشی دبیرستان صدرا
انسان از منظر دین ذاتي بودنِ نياز انسان به خدا به اين معني نيست كه انسان فقير است، بلكه به این معناست که انسان عين فقر است، همچنان كه غني بودن خداوند هم بدان معني نيست كه خداوند ذاتي است كه صفت او غنا باشد، بلكه او عين غنا است. به همين جهت قرآن مي فرمايد: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنتُمُ الْفُقَرَاء إِلَی اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ» اي انسان ها! شما فقيران محتاج به خداوند هستيد و خداوند غني و ستوده است.  چنانچه ملاحظه مي فرمائيد انسان در اسلام ، با تمام وجود عين نياز به حق است و كمالِ وجودي او فقط در رابطه با خداوند تأمين مي شود و در راستاي توجه به كمال وجودي انسان است كه موضوع سبكباري انسان جهت پرواز به سوي خداوند مطرح است تا بفهمد هرچه غير خداوند است براي انسان دست و پاگير است و به همین دلیل است که خداوند مي فرمايد: «وَ ما لَكُمْ اِذا قيلَ انْفِروا فِي سَبيلِ الله اَثّاقَلْتُم اِلي الْاَرْضِ اَرَضيتُم بِالْحَيوة الدُّنْيا مِنَ الاخِرَة» چه مي شود كه چون به شما گفته شود در راه خدا گام برداريد، گرانبار به سوي زمين دل بسته ايد، آيا به زندگي دنيا شادمانيد؟ تعلقات زمين شما را به سوي خود كشيده و مانع پرواز شده است. در راستاي همين نوع نگرش به انسان است كه حضرت علي(ع) در خطبه ي 21 نهج البلاغه مي فرمايند: «تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا» سبكبار شويد تا برسيد. استاد طاهرزاده