eitaa logo
پاسخ‌ سرای اصفهان
1.4هزار دنبال‌کننده
411 عکس
96 ویدیو
4 فایل
سرایی برای پاسخ به سوالات شما در موضوعات عقاید، اخلاق، احکام و مشاوره. وابسته به دفتر تبليغات اسلامی اصفهان💐 ارتباط با مدیر: @alijani110 ✅ فقه و احکام: @SALEHIAMIR ✅ مشاوره: @Maharat123 ✅ کلام و عقاید: @khameneieshQ ✅ اخلاق و تربیت: @islamic_ethic
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️أمیر 🌹نظیر 🌹 أسیر ⭕️ 🔻عن علی علیه السلام: احْتَجْ إلى مَن شِئتَ تَكُن أسيرَهُ ، و اسْتَغْنِ عَمَّن شِئتَ تَكُنْ نَظيرَهُ ، و أفْضِلْ على مَن شِئتَ تَكُن أميرَهُ . 🔻امام على عليه السلام: دست نياز به سوى هر كه خواهى دراز كن، تا او شوى. 🔺 از هر كه خواهى بى نيازى جوى، تا و همتاى او گردى. 🔺 به هر كه خواهى خوبى كن، تا و فرمانرواى او باشى. 📗ارشاد، ۳۰۳. @pasokhsara
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
37.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع ❗️ آیا بناء بر قبور، شرک است؟ 💬استاد جواد حیدری 🆔 @Shobhe_ShenaSi 🌏 ghorbanimoghadam.ir
🔒حکم خرید و فروش اکانت بازی­های آنلاینی که دارای مراحل متعدّد است و بازی در یک نوبت به پایان نمی­رسد چیست؟ 🔑-اگر از بازی‌های حرام نباشد و خرید و فروش اکانت آن خلاف قوانین مربوط نباشد، و از بازنده چیزی که ارزش مالی-هر چند با فروش اکانت- پیدا می کند گرفته نشده و به برنده اضافه نشود، فی نفسه اشکال ندارد. (امام خامنه ای) 🔑- بازی­های آنلاینی که دارای مراحل متعدّد است و بازی در یک نوبت به پایان نمی­رسد و نیاز به استمرار دارد، (چنانچه امتیاز (اکانت)­ آنها در عرف فی الجمله مورد معامله قرار می­گیرد، هرچند فرد قصد خرید و فروش آن را نداشته باشد) و نیز صحیح بودن معاملات آن مورد توقّف است؛ در غیر این صورت، اگر حاوی امر حرامی (۱) نباشد اشکال ندارد. (آیت الله سیستانی) 🔑-اکل مال بالباطل بوده و جایز نیست. (آیت الله مکارم) (1) اگر محتوای بازی - چه آنلاین و چه آفلاین - دارای تصاویر محرّک و مهیّج جنسی بوده یا موجب سستی در اعتقادات یا ترک واجبات شرعی کاربر گردد یا بازی با آن عرفاً مصداق ترویج باطل یا هتک مقدّسات محسوب گردد، انجام این گونه بازی‌ها جایز نیست و تشخیص موارد با مکلّف می­باشد. 📚آدرس: امام خامنه ای، استفتاء کتبی، سوال شماره 1319863 ، تاریخ: 1400/10/21؛ آیت الله سیستانی، توضیح المسائل جامع، ج2، م448 و 449. آیت‌الله‌مکارم، استفتاء موجود سایت انهار @pasokhsara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️شهدای گمنامی که تفحص می‌کنند از کجا تشخیص می‌دهند ایرانی است یا عراقی ❓ 👈 برای تشخیص شهدای ایرانی از سربازان عراقی راه‎های زیادی وجود دارد از جمله: 🔶 اول: تفحص اجساد شهدای ایرانی بیشتر در مناطقی صورت می‌گیرد که نیروهای ایرانی در آن مناطق متمرکز بودند و از خاطرات و تجربیات فرماندهان و سرداران جنگ برای شناسایی این مناطق استفاده می‌کنند. 🔷 دوم: شناسایی شهدای ایرانی از روی ابزار و وسایلی که همراه اجساد پیدا می‌شود مثل؛ 1️⃣ کلاه؛ کلاه عراقی‌ها طشتی شکل ولی کلاه ایرانی‌ها جمع و گردتر است. 🔻 کلاه پشمی عراقی‌ها دارای آویز در قسمت گوش و کلاه پشمی ایرانی‌ها دارای دید چشم و رنگ مشخص هستند. 🔻 روی کلاه ایرانی‌ها معمولا شعار انقلابی و اسلامی با پیشانی‌بند هست. 2️⃣ چفیه؛ شهدای ایرانی دارای چفیه با رنک سیاه و سفید هستند. 3️⃣ پیراهن؛ لباس فرم سپاه سبز رنگ و نازک و با آرم سپاه و لباس بسیجی‌ها سبز خاکی یا لنجی بودند ولی لباس عراقی‌ها سبز رنگ و ضخیم و در بغل بلوز آن‌ها دکمه هست. 4️⃣ فانسقه؛ فانسقه‌های ایرانی سبز و خاکی با قفل ساده ولی فانسقه‌های عراقی خاکی و مرغوب با قفل خاص بودند. 5️⃣ پوتین؛ پوتین‌های عراقی زیرشان نوشته‌های عربی هست ولی پوتین‌‌های ایرانی زیرشان لاتین یا فارسی نوشته شده است. 6️⃣ کتانی: نیروهای ایرانی کتانی می‌پوشیدند ولی نیروهای عرلقی کتانی نمی‌پوشیدند. 7️⃣ وسایل دیگر هم با هم مختلف بودند از جمله؛ جوراب، جا خشابی، کوله آرپی جی، سرنیزه، اسلحه و مهمات خاص، نارنجک، کمک‌های امدادی، ماسک، آمپول تزریق، چکمه شیمیایی، شعار، محتویات جیب و ... 8️⃣ پلاک ♦️ سوم: بر فرض اینکه هیچ یک از این‌ها نباشد و شک کنند، با آزمایشات دی ان ای می‌توانند حداقل ایرانی بودن آن را تشخیص دهند. @pasokhsara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ پرســـ❓ــش آیا گسترش ظلم و گناه می‌تواند ظهور را نزدیک کند؟ 🛑 مقدمه روایتی از وجود مقدس پیامبر عظیم‌الشان اسلام که کسی در صحت آن شکی ندارد و از جهت سند و قطعیت مورد اتفاق شیعه و اهل‌سنت است. حضرت می‌فرمایند: (لَو لَم يَبْقَ مِن الدُّنيا إلاّ يَومٌ واحدٌ لَطوّلَ اللّه ُ ذلكَ اليومَ حتّى يَبعَثَ فيهِ رجُلاً مِن وُلدي يُواطئُ اسمُه اسمِي يَملَؤها عَدلاً و قِسْطا كما مُلِئتْ جَورا و ظُلما) اگر از عمر دنيا جز يك روز باقى نمانده باشد خداوند آن روز را دراز مى گرداند تا مردى از نسل مرا برانگيزد كه همنام من است و دنيا را از عدل و داد مى آكند همچنان كه از ستم و بيداد آكنده شده است. 📚الغيبة، للطوسی، جلد۱، صفحه۴۲۵   📚سنن ابن ماجة، ج۲، ص۹۲۹ 📚صحيح مسلم، كتاب الامارة، باب 1، شماره 10 📚مسند احمد بن حنبل، ج5، ص۸۶ اما متاسفانه برخی افراد به غلط گمان کرده‌اند طبق این روایت باید برای اینکه ظهور زودتر محقق شود می‌بایست در جامعه ظلم و جور را شیوع دهیم. در ذیل به برخی از نکات و دلائل در رابطه‌ی با نادرستی برداشت برخی افراد از این حدیث نبوی، اشاره شده است: 1⃣ در این روایت دستوری به شیوع ظلم و جور نشده است بلکه پیامبر دارند خبر می‌دهند از اینکه در آخرالزمان در آستانه‌ی ظهور چنین اتفاقی خواهد افتاد. 2⃣ شیوع ظلم با زیاد شدن ظالم تفاوت دارد؛ به عنوان مثال وقتی وارد محیطی می‌شویم که بوی عطر تمام فضا را گرفته است اما نمی‌شود از شیوع بوی عطر نتیجه بگیریم هر کسی در این محیط قرار دارد عطر زده است زیرا چنین برداشتی نادرست است. در آستانه‌ی ظهور نیز ظلم و جور جهان را‌ فرامی‌گیرد اما اینطور نیست که همه‌ی مردم ظالم شوند و دست به ظلم و ستم بزنند‌. 3⃣ امام‌زمان برای مقابله‌ی با ظلم و گستراندن عدل ظهور می‌کنند پس چگونه ممکن است شیوع ظلم و جور را بپسندند، افرادی که به نیت الهی برای خسنودی امام‌زمان می‌خواهند ظلم و جور را در عالم گسترش دهند زیرا امام زمان -عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- به همان سیره‌ی جدشان رسول‌الله -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم- عمل خواهند کرد و به امر الهی برای مقابله با ظلم ظهور می‌کنند حال چگونه ممکن است ایشان اعمال ظالمانه و مخالف با عدل الهی را بپسندند. @pasokhsara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠پرسش: آیا «قدم بد» داشتن که در بین مردم رایج است و به بعضی از افراد نسبت داده می شود، حقیقت دارد؟ ✍️ پاسخ: اگر منظور از «قدم بد» داشتن، این است که؛ فلان فرد به خاطر اخلاق بد و یا گنه‌کار بودن، باعث می‌شود رزق و روزی و برکت در زندگی تحت تأثیر قرار بگیرد، صحبت صحیحی است. در قرآن کریم، ریشه‌ی بلا و مصیبت، اعمال ناشایست انسان بیان‌شده است. در سوره‌ی شوری آمده است: «وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْديكُم»؛ «هر مصيبتى به شما رسد به خاطر اعمالى است كه انجام دادهايد». (1) در روایتی از امام صادق علیه‌السلام می‌خوانیم: «إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَيَنْوِي الذَّنْبَ فَيُحْرَمُ رِزْقَهُ»؛ «مؤمن با نیت بر گناه از رزق خود محروم می‌شود». (2) ولی اگر منظور از «بدقدم» بودن مطلب دیگری است، خرافه بوده و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان دیگران را متهم به این امور کرد. نتیجه اینکه: بر اساس آیات و روایات، علت شومی و محرومیت‌ها، اعمال انسان‌ها هست و نه «پاقدم» و «بدقدم» بودن. پی‌نوشت‌ها: 1. شوری/30 2. ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، النص، ص: 241 @pasokhsara ..