ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز (45).mp3
9.16M
🔈ختم گویای #نهج_البلاغه در ۱۹۲ روز.
🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام)
🔷 سهم #روز_صد_وهفتاد_ویکم : از خطبه ۷۲ تا خطبه ۶۹
#ندای_نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
🌹سهم #روز_صد_وهفتاد_ویکم: خطبه ۷۲ تا ۶۹ #نهج_البلاغه
❈════ ೋ🌿🌹🌿ೋ════❈
📜 #خطبه72 : ( مردم را آموزش داد تا چگونه بر پیامبر «صلی الله علیه وآله وسلم» درود فرستند )
1️⃣ ويژگيهای پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم)
♦️بار خدايا! ای گستراننده هر گسترده و ای نگهدارنده آسمان ها و ای آفريننده دل ها بر فطرت های خويش، دلهای رستگار و دلهای شقاوت زده. گرامی ترين درودها و افزون ترين برکات خود را بر محمد(صلی الله علیه و آله) بنده و فرستاده ات اختصاص ده، که خاتم پيامبران گذشته و گشاينده درهای بسته و آشکارکننده حق با برهان است. دفع کننده لشکرهای باطل و در هم کوبنده شوکت گمراهان است، آنگونه که بار سنگين رسالت را بر دوش کشيد و به فرمانت قيام کرد و به سرعت در راه خشنودی تو گام برداشت. حتّی يک قدم به عقب برنگشت و اراده او سُست نشد و در پذيرش و گرفتن وحی نيرومند بود، حافظ و نگهبان عهد و پيمان تو بود و در اجرای فرمانت تلاش کرد تا آنجا که نور حق را آشکار و راه را برای جاهلان روشن ساخت و دل هايی که در فتنه و گناه فرو رفته بودند هدايت شدند. پرچم های حق را برافراشت و احکام نورانی را برپا کرد؛ پس او پيامبر امين و مورد اعتماد و گنجينه دار علم نهان تو و شاهد روز رستاخيز و برانگيخته تو برای بيان حقايق و فرستاده تو به سوی مردم است.
2️⃣ دعا برای پيامبر (صلی الله علیه وآله وسلم)
♦️ پروردگارا! برای پيامبر(صلی الله علیه و آله) در سايه لطف خود جای با وسعتی بگشای و از فضل و کرمت پاداش او را فراوان گردان. خداوندا! کاخ آيين او را از هر بنايی برتر و مقام او را در پيشگاه خود گرامی تر گردان و نورش را کامل گردان و پاداش رسالت او را پذيرش گواهی و شفاعت و قبول گفتار او قرار ده، زيرا که دارای منطقی عادلانه و راه جداکننده حق از باطل بود. بار خدايا! بين ما و پيغمبرت در نعمت های جاويدان و زندگانی خوش و آرزوهای برآورده و خواسته های به انجام رسيده، در کمال آرامش و در نهايت اطمينان همراه با مواهب و هدايای با ارزش جمع گردان.
❈════ ೋ🌿🌹🌿ೋ════❈
📜 #خطبه71 : (در سال ۳۷ هجری و پس از فریب خوردن کوفیان از مکر و حیله عمروعاص و معاویه، هشدار گونه فرمود:)
🔹 علل نكوهش اهل عراق
♦️پس از ستايش پروردگار، ای مردم عراق! همانا شما به زن بارداری می مانيد که در آخرين روزهای بارداری، جنين خود را سقط کند و سرپرستش بميرد و زمانی طولانی بی شوهر ماند و ميراث او را خويشاوندان دور غارت کنند. به خدا سوگند، من با اختيار خود به سوی شما نيامدم بلکه به طرف ديار شما کشانده شدم، به من خبر دادند که می گوييد علی دروغ می گويد، خدا شما را بکشد، بر چه کسی دروغ روا داشته ام؟ آيا به خدا دروغ روا داشتم؟ در حالیکه من نخستين کسی هستم که به خدا ايمان آوردم. يا بر پيامبرش؟ در حالیکه من اوّل کسی بودم که او را تصديق کردم! نه، به خدا هرگز، آنچه گفتم واقعيّتی است که شما از دانستن آن دوريد و شايستگی درک آن را نداريد، مادرتان در سوگ شما زاری کند. وای، وای، سردهد. پيمانه علم را به شما به رايگان بخشيدم اگر ظرفيّت داشته باشيد، «و به زودی خبر آن را خواهيد فهميد.»
❈════ ೋ🌿🌹🌿ೋ════❈
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
🌹سهم #روز_صد_وهفتاد_ویکم: خطبه ۷۲ تا ۶۹ #نهج_البلاغه
❈════ ೋ🌿🌹🌿ೋ════❈
📜 #خطبه70 : ( در سال ۴۰ هجری سحرگاه نوزدهم ماه رمضان که ضربت خورد ، فرمود:)
🔹شكوه ها با پيامبر (صلی الله علیه وآله وسلم)
♦️همانگونه که نشسته بودم، خواب چشمانم را ربود، رسول خدا(صلی الله علیه و آله)را ديدم، پس گفتم ای رسول خدا! از امّت تو چه تلخی ها ديدم و از لجبازی و دشمنی آنها چه کشيدم، پيامبر(صلی الله علیه و آله)فرمود: نفرينشان کن. گفتم: خدا بهتر از آنان را به من بدهد و به جای من شخص بدی را بر آنها مسلّط گرداند. (کلمه «أود» يعنی کجی و انحراف و «لدد» يعنی دشمنی و خصومت، و اين از فصيح ترين کلمات است.)
❈════ ೋ🌿🌹🌿ೋ════❈
📜 #خطبه69 : ( در سال ۳۹ هجری پس از شنیدن غارتگریهای فرماندهان معاویه در { عین التمر} در نکوهش کوفیان فرمود:)
🔹علل نكوهش كوفيان
♦️چه مقدار با شما کوفيان مدارا کنم؟ چونان مدارا کردن باشتران نو باری که از سنگينی بار، پُشتشان زخم شده است و مانند وصله زدن جامه فرسوده ای که هر گاه از جانبی آن را بدوزند، از سوی ديگر پاره می گردد. هر گاه دسته ای از مهاجمان شام به شما يورش آورند، هر کدام از شما به خانه رفته، درب خانه را می بنديد و چون سوسمار در سوراخ خود می خزيد و چون کفتار در لانه می آرميد. سوگند به خدا، ذليل است آن کس که شما ياری دهندگان او باشيد، کسی که با شما تيراندازی کند، گويا تيری بدون پيکان رها ساخته است. به خدا سوگند، شما در خانه ها فراوان و زير پرچم های ميدان نبرد اندکيد و من می دانم که چگونه بايد شما را اصلاح و کجی های شما را راست کرد؛ امّا اصلاح شما را با فاسد کردن روح خويش جايز نمی دانم. خدا بر پيشانی شما داغ ذلّت بگذارد و بهره شما را اندک شمارد. شما آنگونه که باطل را می شناسيد از حق آگاهی نداريد و در نابودی باطل تلاش نمی کنيد، آن گونه که در نابودی حق کوشش داريد.
❈════ ೋ🌿🌹🌿ೋ════❈
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
گزارش موضوعات مهم خطبه ۷۲ تا خطبه ۶۹.mp3
3.94M
🔊 گزارش موضوعات مهم از خطبه ۷۲ تا خطبه ۶۹
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌹 طرح «باعلی تا مهدی» علیهما السلام
#ندای_نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#روز_صد_وهفتاد_ویکم
┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
#پرواز_در_آسمان_رجب ۸
#امام_زمان عج
#استاد_شجاعی 🎤
@ostad_shojae
🌸پاتوق بین الطلوعین در ایتا و تلگرام
@patoghbenotoloiin
پرواز در آسمان رجب 8.mp3
19.93M
#پرواز_در_آسمان_رجب ۸
أعْطِنی بِمسئَلَتی إیّاک 🌟...
از من بخواه؛ اما کـــم نَه ...
همه خیرهای عالَم را، بی واسطه در دامنت می گذارم، بی نگاه به سابقه ات ....
😍تو فقط بخـــواه!!
#امام_زمان عج
#استاد_شجاعی 🎤
@ostad_shojae
🌸پاتوق بین الطلوعین در ایتا و تلگرام
@patoghbenotoloiin
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب)
📖 منشور حکومت علوی
(شرح نهج البلاغه)آیت الله خامنه ای
📚 انتشارات انقلاب اسلامی
4⃣2⃣ (قسمت بیست و چهارم) معرفی جهتگیری حکومت اهل بیت علیهم السلام ( خطبه شقشققیّه/خطبه۳)
🔻 یکی از درخشان ترین جملات این خطبه مهم امیرالمؤمنین ، همین جملات است که دنبالهٔ بخش آخر از خطبه شقشقیه است. [ و من ] معتقدم به عنوان یک معرّف کامل از جهت گیری حکومت اهل بیت و به تعبیری حکومت علوی و [حکومت ] اسلامی، می توان این جملات را در ذهن نقش داد و [ نشان داد ] مردمانی که در طول تاریخ در راه ایجاد حکومت حقّ اسلامی ، فداکاری و مجاهدت کرده اند ، در راه چه هدف بزرگ و ارزشمندی مجاهدت و فداکاری کرده اند ؟ و اگر افرادی مثل امیرالمؤمنین زمام قدرت را به دست گرفته اند ، روی چه انگیزه ای این کار را انجام داده اند ؟ و اگر کسانی حکومت علوی را در طول تاریخ تشیّع به عنوان یک شعار معرفی کرده اند ، در زیر این شعار چه هدف بزرگی را مورد نظر داشتهاند؟ این جملات به ما می فهماند که امیرالمؤمنین و این جریانی که با نام علی در تاریخ اسلام به وجود آمده است - یعنی جریان تشیّع - اگر نفی رقبای علی را کرده است ، در حقیقت نفی چه چیزی را کرده و اگر اثبات کرده حکومت علی را و اگر پای این سخن تا پای جان ایستاده است ، چه چیزی را در حقیقت اثبات می کرده و سنگ چه هدفی را بهینه می زده است.
💠 مبارزهٔ امیرالمؤمنین با دشمنان بر سر اهداف
🔻 غالباً این تصوّر غلط وجود دارد که در تاریخ تشیّع و در معارف شیعه دو صف در مقابل هم معرفی شده اند که یک جریان حق و صف حق و جریان دیگر جریان باطل و صف باطل است و تصور می کنند اینجا جنگ میان این دو صف ، جنگ میان شخصها و افرادی است که با امیرالمؤمنین بر سر مقام خلافت منازعه کردند ؛ در حالیکه این جملات وقتی جهت گیری حکومت و تلاش علی را برای ما معین می کند ، در حقیقت به ما می فهماند که مبارزه میان اشخاص نیست ، مبارزه میان هدفها است ؛ مبارزه و مصادمه میان راه ها است .
🔻 آن کسی که در زمان امام صادق (علیه السلام) زندگی می کند ، اگر شیعه است ، معنای شیعه بودنش این است که با آن جریان و با آن راهی که با امیرالمؤمنین شروع شده است ، زندگی خود را مخلوط بکند و از آن جریان و راهی که به وسیلهٔ رقبای امیرالمؤمنین آغاز شده است خود را جدا و متمایز کند .
🔻 تشیّع دشمن سنّتی و تاریخی ندارد ؛ آن کسانی که به عنوان دشمنان تاریخی تشیّع معرفی می شوند ، از این جهت دشمن تشیّعند که راه تشیّع را بریده اند. از این جهت ملعون و مطرود دستگاه تشیّعند که مخالف با هدفهای تشیع زندگی کرده اند .
🔻رهبر عظیم الشأن شیعه [ یعنی ] امیرالمؤمنین و همهٔ پیروان و دنباله روان راهش با شخص کاری ندارند ؛ دنبال یک راهی هستند ، دنبال یک هدفی دارند راه پیمایی می کنند ؛ هر که در آن راه هست با آنها است ، هر که بر آن راه و علیه آن راه حرکت می کند و تلاش می کند دشمن آنها است... به هر صورت آن که علیه راه خدا راه می رود ، شیطان است .
↩️ ادامه دارد...
#روز_صد_وهفتاد_ویکم
هدایت شده از آسمان مُفرَّح امید
#کارگاه_آنلاین_بین_الطلوعین
#دانشگاه_مادران
#طرحی_برای_بیداری_فردا
#پویش_با_علی_تا_مهدی
#من_نهج_البلاغه_می_خوانم
꧁تبـــیین نهــج الــبلاغـــه ꧂
❁باحضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین
#استاد_مهدوی_ارفع
🗓دوشنبهها زمان بهشتی #بین_الطلوعین به افق قم
🕰ساعت5:50
💎پرداخت معنوی ۲۰۰ صلوات
🌐مکان:
🔹اسکای روم(مسجد مجازی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی)
https://online.lmskaran.com/ch/android-club
________________________________
🔹پاتوق بین الطلوعین
https://eitaa.com/joinchat/1834549266C7106a1d010
🔹کانال آسمان مفرح امید
https://eitaa.com/joinchat/4014800930C77bea1fca3
#اطلاعیـــه
#تبیین_حکمت_های_نهج_البلاغه
💠سلام و نور فردا دوشنبهدرخدمت استاد محترم حاج آقای مهدوی ارفع هستیم و به سوالات شما در مورد موضوعات مرور شده در این هفته میپردازیم.
شماره خطبههای این هفته⬅️ ۱۱۳ تا ۶۹
لطفا سوالات خودتون رو در حوزه همین خطبهها آماده کنید ودر برنامه آنلاین از استاد بپرسید🙏
https://online.lmskaran.com/ch/android-club
🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱
#یادآوری
سلام و احترام
🌅کارگاه آنلاین در حال برگزاریست
🔹موضوع: تبیین نهج البلاغه
🔹مدرس:استاد مهدوی ارفع
🔻حضور در برنامه🔻
https://online.lmskaran.com/ch/android-club
#توجه
مخاطبینی که برای حضور در سایت مشکل دارندبا لینک زیر از لایو آپارات کارگاه رو دنبال کنند⬇️
https://www.aparat.com/Beinotoloein/live👈
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز (46).mp3
8.02M
🔈ختم گویای #نهج_البلاغه در ۱۹۲ روز.
🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام)
🔷 سهم #روز_صد_وهفتاد_ودوم : از خطبه ۶۸ تا خطبه ۶۵
#ندای_نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
سهم #روز_صد_وهفتاد_ودوم مطالعه نهج البلاغه خطبه ۶۸ تا ۶۵
┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄
📜 #خطبه68 : (پس از آنكه محمّد بن ابی بكر در مصر در سال ۳۸ هجری شهيد شد فرمود:)
🔹ستودن هاشم بن عتبه برای فرمانداری مصر پس از شهادت محمد بن ابی بكر
♦️می خواستم هاشم بن عُتبه را فرماندار مصر کنم، اگر او را انتخاب می کردم ميدان را برای دشمنان خالی نمی گذارد و به آنها (عمرو عاص و لشکريانش) فرصت نمی داد، نه اينکه بخواهم محمدبن ابی بکر را نکوهش کنم، که او مورد علاقه و محبّت من بوده و در دامنم پرورش يافته بود.
┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄
📜 #خطبه67 : (وقتی در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری ماجرای سقيفه را به امام رساندند پرسيد: انصار چه گفتند پاسخ شنيد كه انصار گفتند: زمامداری از ما و رهبری از شما مهاجرين انتخاب گردد. پس امام عليه السّلام فرمود)
🔹ردّ استدلال انصار و قريش نسبت به امامت در سقيفه
♦️چرا با آنها به اين سخن رسول خدا(صلی الله علیه و آله)استدلال نکرديد که آن حضرت درباره انصار سفارش فرمود: با نيکان آنها به نيکی رفتار کنيد و از بدکاران آنها در گذريد. [پرسيدند: چگونه اين حديث انصار را از زمامداری دور می کند؟. پاسخ داد:] اگر زمامداری و حکومت در آنان بود، سفارش کردن درباره آنها معنايی نداشت. [سپس پرسيد: قريش در سقيفه چه گفتند؟. جواب دادند: قريش می گفتند ما از درخت رسالتيم، امام(علیه السلام) فرمود:] به درخت رسالت استدلال کردند، امّا ميوه اش را ضايع ساختند.
┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄
📜 #خطبه66 : (در يكی از روزهای آغازين جنگ صفّين در سال ۳۷ هجری برای لشكريان خود ايراد فرمود)
🔹 آموزش تاكتيكهای نظامی
♦️ای گروه مسلمانان! لباس زيرين را ترس خدا و لباس رويين را آرامش و خونسردی قرار دهيد. دندان ها را بر هم بفشاريد تا مقاومت شما برابر ضربات شمشير دشمن بيشتر گردد. زِرِه نبرد را کامل کنيد، پيش از آنکه شمشير را از غلاف بيرون کشيد چند بار تکان دهيد، با گوشه چشم به دشمن بنگريد و ضربت را از چپ و راست فرود آوريد و با تيزی شمشير بزنيد و با گام برداشتن به پيش، شمشير را به دشمن برسانيد و بدانيد که در پيش روی خدا و پسر عموی پيغمبر(صلی الله علیه و آله)قرار داريد. پی در پی حمله کنيد و از فرار شرم داريد، زيرا فرار در جنگ، لکه ننگی برای نسل های آينده و مايه آتش روز قيامت است. از شهادت خرسند باشيد و به آسانی از آن استقبال کنيد. به آن گروه فراوان اطراف خيمه پر زرق و برق و طناب در هم افکنده (فرماندهی معاويه) به سختی حمله کنيد و به قلب آنها هجوم بريد که شيطان در کنار آن پنهان شده، دستی برای حمله در پيش و پايی برای فرار آماده دارد، مقاومت کنيد تا ستون حق بر شما آشکار گردد. «شما برتريد، خدا با شماست و از پاداش اعمالتان نمی کاهد».
┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄
📜 #خطبه65 : (در سال ۳۸ هجری پس از پايان جنگ صفّين در مسجد كوفه اين سخنرانی را ايراد كرد)
🔹خدا شناسی «شناخت صفات خدا»
♦️ستايش خداوندی را سزاست که صفتی بر صفت ديگرش پيشی نگرفته تا بتوان گفت، پيش از آنکه آخر باشد اوّل است و قبل از آن که باطن باشد ظاهر است. هر واحد و تنهايی جز او اندک است. هر عزيزی جز او ذليل و هر نيرومندی جز او ضعيف و ناتوان است. هر مالکی جز او بنده و هر عالمی جز او دانش آموز است، هر قدرتمندی جز او گاهی توانا و زمانی ناتوان است. هر شنونده ای جز خدا، در شنيدن صداهای ضعيف کر و برابر صداهای قوی، ناتوان است و آوازهای دور را نمی شنود. هر بيننده ای جز خدا، از مشاهده رنگ های ناپيدا و اجسام بسيار کوچک ناتوان است. هر ظاهری غير از او پنهان و هر پنهانی جز او آشکار است. مخلوقات را برای تقويت فرمانروايی و يا برای ترس از آينده يا ياری گرفتن در مبارزه با همتای خود و يا برای فخر و مباهات شريکان و يا ستيزه جويی مخالفان نيافريده است. بلکه همه آفريده های او هستند و در سايه پرورش او، بندگانی فروتن و فرمانبردارند. خدا در چيزی قرار نگرفته تا بتوان گفت در آن جاست و دور از پديده ها نيست تا بتوان گفت از آنها جداست. آفرينش موجودات او را در آغاز ناتوان نساخته و از تدبير پديده های آفريده شده باز نمانده است. نه به خاطر آنچه آفريده قدرتش پايان گرفته و نه در آنچه فرمان داد و مقدّر ساخت دچار ترديد شد. بلکه فرمانش استوار و علم او مستحکم و کارش بی تزلزل است. خدايی که به هنگام بلا و سختی به او اميدوار و در نعمت ها از او بيمناکند.
┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
گزارش موضوعات مهم خطبه ۶۸ تا ۶۵.mp3
3.96M
🔊 گزارش موضوعات مهم خطبه ۶۸ تا خطبه ۶۵
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌹 طرح «باعلی تا مهدی» علیهما السلام
#ندای_نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#روز_صد_وهفتاد_ودوم
┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب)
📖 منشور حکومت علوی
(شرح نهج البلاغه)آیت الله خامنه ای
📚 انتشارات انقلاب اسلامی
5⃣2⃣ (قسمت بیست و پنجم) احساس نیاز ملت مسلمان به حکومت علوی
🔻 بعد از آنکه خشم ملت مسلمان در مقابل بیدادگری های حاکم زمان آن چنان متمرکز شد و به صورت مشت گره کرده ای درآمد که اولین حاکم کشی در تاریخ اسلام به وقوع پیوست ، مسلمانان قرآن خوان و به قرآن احترام گذار خلیفه را در حالیکه قرآن می خواند کشتند و این کار را به قصد قربت کردند ، ناگهان تمام جامعهٔ اسلامی - چه آن کسانی که در نزدیک بودند و چه آن مردمی که در راه های دور و شهرهای دوردست زندگی می کردند ـ احساس کردند که باید شتر خلافت را در خانهٔ امیرالمؤمنین ، علی بن ابی طالب خوابانید ؛ این کالبد تشنه ، این بدن ضعیف شدهٔ بی حال ناگهان احساس کرد که به چه عنصری ، به چه رهبری ، به چه انسان بزرگی محتاج است .
🔻وقتی آگاهی مردم ، رشد و شعور اجتماعی و اسلامی ملت مسلمان به درجهٔ مطلوب برسد ، رهبرش را می شناسد ؛ اگر با شخص نشناسد ، با شخصیت می شناسد .
🔻ناگهان همهٔ جامعهٔ اسلامی احساس کردند که علی می خواهند ؛ احساس کردند که آن ارادهٔ قاطع را لازم دارند ؛ احساس کردند که آن دل قوی و بزرگ و آن روح استوار برای ادارهٔ جامعهٔ آنها ضروری است ؛ لذا می گوید : « فَمَا رَاعَنِی » ، ناگهان دیدم مردم ریختند اطراف خانهٔ من ، امیرالمؤمنین در مقابل تقاضای عمومی ملت مسلمان قرار می گیرد و خلافت را می پذیرد ؛
🔻آقا چرا خلافت را پذیرفتید ؟ بعد از ۲۵ سال جفا به شما ، بعد از آنکه آن کسانی که نمی توانستند این صفحه را با خط خوش بنویسند ، با خط ناخوش خود مغشوشش کردند، چرا نرفتید مجدداً مثل یکی از آحاد رعیت زندگی کنید ، بگذارید طلحه و زبیر و عبدالله عمر و دیگران و دیگران زمام حکومت و خلافت را به دست بگیرند و شما به آنها کمک کنید ؟ مولای ما امیرالمؤمنین ( صلوات الله وسلامه عليه ) جواب می دهد به این سؤال و در این جواب جهت گیری حکومت خود و فلسفهٔ اساسی تلاش بسیار پررنج خود را بیان می کند .
↩️ ادامه دارد...
#روز_صد_وهفتاد_ودوم
هدایت شده از آسمان مُفرَّح امید
#کارگاه_آنلاین_بین_الطلوعین
#دانشگاه_مادران
#طرحی_برای_بیداری_فردا
#امام_علی
#روز_پدر
✍ برای " رونماییِ علی علیهالسلام "
خدا هم قاعده را بر هم زد و ...
کعبه، به پیشواز نوزادی، سینه گشود !
تا در هزار تویِ حقیقتِ خانه یِ خدا (توحید)؛
رمزِ اعجازانگیز "ولایت" پنهان شد...
فقط رمزگشایانِ خردمند میدانند؛
" این خانه ولی دارد "! 💫
⚡️نـــوجــــــــــوان⚡️
👨💻استاد #سید_محسن_اصغری_نکاح
🔻دکترای روانشناسی
🔺دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
🕰زمان:سه شنبه ها زمان بهشتی #بین_الطلوعین به افق قم
ساعت: 5:45
💠پرداخت معنوی ۲۰۰ صلوات
📌مکان:آنلاین
💻اسکای روم مسجد مجازی سردار حاج قاسم سلیمانی
https://online.lmskaran.com/ch/android-club
💻 آپارات
https://www.aparat.com/Beinotoloein/live
─┅═༅🔸𖣔🔸༅═┅─
🔹پاتوق بین الطلوعین
https://eitaa.com/joinchat/1834549266C7106a1d010
🔹کانال آسمان مفرح امید
https://eitaa.com/joinchat/4014800930C77bea1fca3
#خلاصه_کارگاه
همسفر سلام🌱
روزگارت آرام
برای حضور در برنامهی آنلاینِ روز سهشنبه بین الطلوعین با موضوع #نوجوان خلاصهی کارگاه جلسهی پیش اینجاست 👇👇🙏🌷