eitaa logo
قرآن ومعارف اسلامی ( پیام آسمان) قم
952 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
2.2هزار فایل
این کانال جهت اطلاع رسانی ازفراخوان ها ،بخشنامه ها وفعالیت گروه آموزشی معارف اسلامی (قرآن وپیام آسمان)استان قم می باشد. نظرات، انتقادات و پیشنهادات دوستان و اساتید گرانقدر بی شک راهگشا و راهنمای کارماست. آیدی ادمین جهت ارتباط همکاران @Rostami14
مشاهده در ایتا
دانلود
نظر شیعه شده 🇺🇸 در مورد واقعه کانال رهیافته☝☝☝☝ مناسب جهت درس پنجم پیام هشتم🌸🌹🍀🌺
هدایت شده از یاداشت (احکام)
1_34590125.mp3
2.05M
🕌 مسجـــــدی ڪـه به سفـــارش امام حســـن عســـکری در قم (ع) ساختـــه شد. 👌 مسجدی مقدم بر مسجد جمکران
دانش افزایی🌺🌸🌹🍀👇👇👇
 علل بی انضباطی دانش آموزان ونحوه برخورد(2)🍀🌹🌸❤🌺🌹🍀 . اشباع :     رفتار نامطلوب شاگرد به مدت طولانی تقویت می‌شود تا دانش‌آموز اشباع شود و احتمال تكرار آن كاهش یابد یعنی درست برعكس خاموشی و این روش بر خلاف تنبیه جانبی ندارد. یادم میاد یک روز داشتم تکالیف بچه هارا نگاه می کردم که صدای ساز دهنی به گوشم رسید گفتم کی بود همه بچه ها از ترس ساکت شدند یکی از بچه ها گفت خانم فلانی بود نگاهش کردم گفتم چقدر قشنگ ساز دهنی میزنی! میتونی پنج دقیقه به پایان زنگ برای ما هم بزنی با تعجب نگاهم می کرد گفت دعوام نمی کنی گفتم نه چند دقیقه به زنگ هنرت را هم نشون ما بده گفت می ترسم از کلاس اخراج شوم.با اطمینان گفتم ...پنج دقیقه برای هنر نمایی بد نیست... . واین یک نمونه برخورداز نوع اشباع بود که دانش آموز دیگر نتوانست دربرابرش جبهه بگیرد....   . تقویت رفتار مغایر :  رفتاری را كه مغایر با رفتار نامطلوب است تقویت می‌كنیم كه خود از یك اصل روانشناسی ناشی می‌شود كه انسان نمی تواند خود را همزمان روی دو رویداد مخصوصا اگر مغایر باشد متمركز كند. 🍀🌹🌸❤🌺🌸 مشاوره و مذاكره با دانش‌آموز نامنظم : معلم می‌تواند در برابر دانش‌آموز نامنظم از شیوه ی صحبت آرام استفاده. در این روش معلم, مشاوره می‌كند چون دانش‌آموز در كلاس او بی نظمی كرده و معلم می داند در آن هنگام دانش‌آموز مشغول چه كاری است و آن شرایط را به خوبی می‌شناسد. در این هنگام معلم نباید از انتقاد زیاد استفاده كند چون باعث می‌شود دانش‌آموز حالت تدافعی به خود بگیرد و بهانه های بیشتری بتراشد. معلم باید از طریق مذاكره‌ای صریح به دانش‌آموز بفهماند كارش تا چه اندازه زشت بوده است و بازنده‌ی اصلی نیز خود دانش‌آموز است و اگر این رفتار نامطلوب راترك كند سود زیادی خواهد كرد. برای این كار معلم باید« ازباب پرسش » وارد شود برای مثال از شاگرد می‌پرسد «چرا به این كار(بی نظمی) پیشنهاد شدی » و به بهانه تراشی های وی توجه چندانی نمی‌كند در واقع معلم اعتقاد خودش راكه رفتاری هر قدر هم غیر قابل قبول و نامطلوب باشد هدف داراست اعلام می‌كند. 🍀🌹🌸🌺❤🍀🌹🌸🌺 اصل تقویت منفی :  برای اینكه دانش‌آموز را از انجام رفتار نامطلوبی باز داریم باید ترتیبی بدهیم كه هر زمان رفتار او در جهت مطلوب تغییر كرد به موقعیتی كه برای او ناخوشایند بوده است پایان می‌دهیم. در كاربرد این اصل پایان دادن باید به آسانی امكان داشته باشد زیرا در غیر این صورت دانش‌آموز فایده‌ای در تغییر دادن رفتار خود نمی‌بیند.  تنبیه:🍀🌹🌸🌺🌷🍀🌺🌸❤🍀  یعنی اضافه كردن یك محرك بیزار كننده به محیط پس از انجام رفتار نامطلوب این روش معایبی دارد: 1. باعث نابودی رفتار نمی‌شود و فقط آن را وا پس می‌زند. 2. سبب ترس یا نگرانی شدید می‌شود. و 3. از توجه دانش‌آموزان به فرد تنبیه گر كاسته می‌شود و به دستورهای او عمل نمی‌كند.   کانال راهنمای معلمی🍀🌹🌺❤🌸
نمودار دروس پنجم وششم پیام نهم☝
1_34803309.pdf
667.7K
کتاب بسیار مفید واحساسی کسی به من نگفت... بسیار جالب با موضوع مهدویت مقطع متوسط🌸❤🌺🌹🍀🌷