🍏بسته سلامت امروز؛ نشانههای گردش خون ضعیف
🔻ورم پاها
🔻گوارش ضعیف
🔻خستگی دائمی
🔻دست و پای سرد
🔻بروز لکههای پوستی
🔻ریزش مو و شکنندگی ناخنها
🔻سرماخوردگی، بیماریها و ابتلای مکرر به ویروسها
کانال خبری#پیام_نایین
@payamnaein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 رئیسجمهور: حل مشکلات با وجود جوانان باانگیزه امکانپذیر است/ با آدمهای فرصتطلب و ریاکار نمیتوان به جایی رسید
@payamnaein
Payamnaein.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۞﴾﷽﴿۞
🇮🇷اول دی ماه روز راهدار بر راهداران، مردان زندگی بخش، امید آفرین و ایثارگر گرامی باد.
#شب_یلدا_راهداری
#نایین
کانال خبری#پیام_نایین
@payamnaein
Payamnaein.ir
مشترک گرامی؛ با عنایت به افزایش مصرف گاز در روزهای سرد سال و به منظور تامین گاز همه هموطنان در سراسر کشور، مواردی همچون انشعابات غیرمجاز، سرقت گاز، استفاده از سیستمهای گرمایشی و گرماتابش ها در فضای باز، استفاده از وسایل گرمایشی در ویلاهای خالی از سکنه، عدم رعایت الگوی مصرف در اماکن عمومی و دیگر موارد بدمصرفی گاز را از طریق سامانه ۱۹۴ اطلاع دهید. شرکت گاز استان اصفهان
هدایت شده از محمد فرزانیان محمدی
مالهکشی روزنامه زنجیرهای
روی گرانسازی بیضابطه خودرو
🔰روزنامه اقتصادی وابسته به جریان سرمایهداری و غربگرا، دستور گرانسازی قیمت خودرو را «اصلاح قیمت» نامید و تحلیلی با عنوان «ترس پوشالی از آزادسازی» را به عنوان تیتر اول خود منتشر کرد!
🔻افزایش میانگین ۳۰درصدی قیمت خودروهای داخلی در حالی است که خودروسازان در نامهنگاری با معاون اول رئیسجمهور خواستار اعمال افزایش قیمت تا ۸۰درصد شده بودند.
🔻افزایش قیمت 30درصدی اما هرگز به مذاق افکار عمومی خوش نیامده و آنها این اتفاق را اجحاف در حق خود میدانند.
🔻 این مسئله ناشی از خطاهای سیاستگذار است، چه در ماجرای دخالت در تعیین قیمت خودرو و چه در داستان فریز طولانیقیمت.
🔻در واقع دستوری کردن قیمت خودرو، خطای نخست سیاستگذار محسوب میشود که تبعات منفی زیادی را ایجاد کرد، از جمله رانتی شدن بازار، ایجاد تقاضای کاذب و جولان دلالان و واسطهگران.
🔻 از طرفی، خودروسازان نیز (طبق ادعای خودشان) در زیان فرورفتند.
🔻 افت کمی و کیفی خودرو از دیگر تبعات منفی خطای نخست سیاستگذار در حوزه قیمت خودرو است.
🔻اما سیاستگذار نهتنها خطای نخست خود را جبران نکرد، بلکه در پروسه قیمتگذاری نیز رفتاری را که از تبعات این سیاست بکاهد، پیش نگرفت.
🔻اصلاح مستمر قیمت میتوانست حداقل سبب شود خودروسازان ادعای زیاندهی نکنند، ضمن آنکه فاصله با قیمت بازار نیز بهتدریج کاهش پیدا میکرد.
🔻اما افزایش قیمت کارخانهای خودروها حالا این پرسش را ایجاد کرده که تاثیر آن بر بازار چه خواهد بود؟
🔻تا لحظه تنظیم این گزارش، اتفاق شوکآوری در بازار خودرو از ناحیه اصلاح قیمت کارخانهای خودروها رخ نداده است؛ بااینحال ممکن است طی روزهای آینده، اثر این اتفاق، خود را در بازار نشان دهد.
🔻اما آیا منحنی قیمت خودرو در بازار نیز به اندازه میزان افزایش قیمت کارخانه بالا خواهد رفت؟ بههرحال هرچند افزایش قیمت خودرو، مطلوب مصرفکنندگان واقعی نیست، اما این نکته را نباید فراموش کرد که نفع و رانت ناشی از فریز و سرکوب قیمت، به جیب دلالان و واسطهگران میرود.
🔻 از طرفی، تبعات منفی فریز و سرکوب قیمت، مانند افت کمی و کیفی تولید، متوجه مصرفکننده واقعی میشود».
🔻این روزنامه ها که خود تا خرخره غرق در آگهیهای رانتی و انحصاری برخی شرکتهای دولتی است، توضیح نداده که سرنوشت مردم عادی و نیازمندان واقعی خودرو از طبقات پایین و متوسط چه میشود که یکشبه و به شکل ناگهانی با افزایش چند ده میلیونی و بعضا 150 تا دویست میلیون تومانی قیمت انواع خودرو رو به رو شدهاند و چرا هر بار گرانسازی به بهانه آزادسازی و واقعیسازی قیمت و مقابله با دلالان، به روند گرانفروشی بیشتر در ماههای آینده و سپس تجویز دوباره همین نسخه مضحک ختم میشود؟
#روزنامه_کیهان
#خودرو
#تورم
دفتر سرپرستی روزنامه کیهان
👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2871525392Cb1b4e95339