eitaa logo
پیام رسان ولایت
77 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
5.6هزار ویدیو
56 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: دنیای اسلام مقابل ظلم و فساد حکام خبیث سعودی بایستد 🔸جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای اعدام جمعی از فعالان مذهبی و اجتماعی به صورت دسته جمعی توسط رژیم آل سعود را محکوم کرد. 🔹در این بیانیه آمده است: پایان شب سیاه خفقان، دیکتاتوری و خونریزی آل سعود نزدیک است و جبهه عظیم مجاهدان مسلمان حرمین‌شرفین و سایر سرزمین‌های مقدس را از چنگال ستم ورزی فرزندان شیطان رها خواهد کرد. sapp.ir/darmahzareostadborojerdi
شماره یک 👇👇 💫نشست تخصصی و توانمند سازی السابقون / اساتید /مداحان جلسات خانگی ماه مبارک رمضان 🕌 ✨با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار می شود 📆 زمان۱۲ اردیبهشت ماه ۹۸ ⏰ ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۹ بعداز ظهر از کلیه خواهران مبلغین واساتید ومداحان جلسات خانگی در خواست می گردد هرچه سریعتر تصویر کارت ملی + شماره تماس به شماره زیر ارسال فرمایید ۰۹۱۹۰۸۸۳۹۲۷ @fsn1367 عترت هیات رزمندگان اسلام خواهران سازمان بسیج مداحان ومدیران هیئات کشور وسپاه سیدالشهدا (ع) حضرت رسول (ص) امور بانوان خانه مداحان 🔅آدرس متعاقبا اعلام خواهد شد 🔅 ثبت نام تا دوشنبه ۹ اردیبهشت میباشد❌ اطلاع رسانی شود🙏 @safiranzynab
قال الإمام عليّ عليه السلام: إنَّ الدُّنيا خَيرُها زَهيدٌ ، وشَرُّها عَتيدٌ ، ولَذَّتُها قَليلَةٌ ، وحَسرَتُها طَويلَةٌ ، تَشوبُ نَعيمَها بِبُؤسٍ ، وتَقِرنُ سُعودَها بِنُحوسٍ ، وتَصِلُ نَفعَها بِضُرٍّ ، وتَمزِجُ حُلوَها بِمُرٍّ . دنيا خوبش ناچيز است و بدش حاضر و آماده . لذّتش اندك است و افسوسش طولانى. خوشى اش با رنج آميخته است، خوش بختى اش با بدبختى قرين است ، سودش به زيانْ پيوسته است، و شيرينى اش با تلخى ممزوج است. غرر الحكم : ح 3676 ، عيون الحكم والمواعظ : ص 146 ح 3235 sapp.ir/b.tollab 🍃🍃🍃 دنیایی که خوبیش کم و بدیش آماده لذتش اندک بود و افسوس بجا مانده این جا جای ماندن نیست برادر من در عوض هرخوشی به ما رنجی داده سود و زیانش همیشه بوده پیوسته با هر تلخی شیرنیش رخت بر بسته كَلَّا بَلْ تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ وَ تَذَرُونَ الْآخِرَةَ جهاد و تلاش کنید ، وقت کمی مانده خادم الرضا"ع" #پیام_رسان_ولایت @payyyam
🍃🌸〰〰〰〰〰 استاد قرائتی آیاتی از سوره قیامة كَلَّا بَلْ تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ «20» وَ تَذَرُونَ الْآخِرَةَ «21» وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ ناضِرَةٌ «22» إِلى‌ رَبِّها ناظِرَةٌ «23» وَ وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ باسِرَةٌ «24» تَظُنُّ أَنْ يُفْعَلَ بِها فاقِرَةٌ «25» چنين نيست (كه مى‌پنداريد) بلكه به اين دنياى زودگذر دل‌بسته‌ايد. و آخرت را رها كرده‌ايد. چهره‌هايى در آن روز شاداب و با طراوت است و به (لطف و پاداش) پروردگارشان چشم دوخته‌اند. و چهره‌هايى در آن روز گرفته است. زيرا مى‌داند مورد عذابى كمر شكن قرار مى‌گيرد. 🍃🌸 نکته ها : «ناضِرَةٌ» شادابى ناشى از دريافت نعمت‌هاى فراوان است. چنانكه در جاى ديگر فرمود: شايد مراد از «ناظِرَةٌ» انتظار دريافت نعمت باشد. چنانكه در روايتى از امام رضا عليه السلام آمده‌ است: «مشرقة تنتظر ثواب ربها» آنان در انتظار پاداش پروردگارشان هستند. گرچه اين آيه مى‌فرمايد: «إِلى‌ رَبِّها ناظِرَةٌ» مردم به سوى پروردگارشان نظر مى‌كنند. امّا بر اساس آيه‌اى كه مى‌فرمايد: «لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ» «2» ديدگان تو را در نيابند، خداوند با چشم سر ديده نمى‌شود و در قيامت مردم به لطف پروردگار نظر دارند. «باسِرَةٌ» به معناى گرفتگى چهره است. «فاقِرَةٌ» از «فقار» به معناى ستون فقرات است. فقير نيز از همين ريشه و به معناى كسى است كه به خاطر نادارى گويا ستون فقراتش شكسته است. مراد از فاقره كمرشكن است. 🍃🌸 پیام ها : 1- سؤال و پرسش روانكاوى لازم دارد؛ زير سؤال بردن قيامت به خاطر دلبستگى به دنياست. يَسْئَلُ أَيَّانَ يَوْمُ الْقِيامَةِ ... كَلَّا بَلْ تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ 2- علاقه به دنيا زمانى بد و قابل سرزنش است كه يا شديد باشد: «لِحُبِّ الْخَيْرِ لَشَدِيدٌ» «3» و يا ملازم رها كردن قيامت باشد. «تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ وَ تَذَرُونَ الْآخِرَةَ» 3- علاقه به دنيا بسترى براى انكار معاد است. «تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ وَ تَذَرُونَ الْآخِرَةَ» 4- دنيا زودگذر است. گويا دنيا براى به آخر رسيدن عجله دارد و به سرعت سپرى مى‌شود. «تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ» 5- يك دل، دو دوستى برنمى‌دارد. «تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ وَ تَذَرُونَ الْآخِرَةَ» 6- انسان از عَجَل آفريده شده: «خُلِقَ الْإِنْسانُ مِنْ عَجَلٍ» «4»، اگر با عقل و وحى خود را مهار نكند، تنها به فكر دنياى عاجل است. «تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ» 7- يكى از شيوه‌هاى تربيت مقايسه بين كفر و پاداش است: «وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ ناضِرَةٌ- وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ باسِرَةٌ» 8- مسايل روحى و روانى در چهره انسان اثر مى‌گذارند. رنگ رخساره خبر مى‌دهد از سّر ضمير. «وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ ناضِرَةٌ- وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ باسِرَةٌ» 9- كسانى كه در دنيا تنها خداوند را عبادت كردند: «فَادْعُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ» «1»، تنها به او توكّل كردند: «عَلَيْهِ تَوَكَّلْنا» «2»، تنها نسبت به او خاشع بودند و از احدى نهراسيدند: «لا يَخْشَوْنَ أَحَداً» «3»، تنها از او كمك خواستند: «إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ» و ...، در آن روز نيز تنها به او نظر دارند. «إِلى‌ رَبِّها ناظِرَةٌ» 10- دلبستگى به دنيا و رها كردن آخرت سبب اندوه و گرفتگى چهره در قيامت است. تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ ... وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ باسِرَةٌ تفسیر نور 🍃🌸〰〰〰〰〰〰〰〰 @payyyam
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 فرازی از وصیت نامه شهید حسین زارعی فرد اینک که با یاد خدا به جبهه مى روم نه براى انتقام از دشمنان است بلکه تنها هدفم از این کار احیاء دینم و و تداوم انقلابم مى باشد و براى رسیدن به این هدف پاى در چکمه مى کنم و خدا رابه یارى مى طلبم زیرا که هدفم خدا و مکتبم اسلام و مرادم روح الله است ارى مى روم تا به نداى هل من ناصر ینصرنى امام شهیدمان حسین (ع ) پاسخ مثبت دهم و مى روم تا به گفته اماممان خمینى بت شکن یا کشته شوم و یا بکشم چون دردو حال پیروزم مادرعزیزم من خود آزادانه شهادت را انتخاب کردم و منتظر شهادت بودم که به آن رسیدم . 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 امام خامنه ای حفظه الله تعالی : مسلمان با درسِ انتظار، تعلیم می گیرد که بن بستی درزندگی بشر نیست که باز نشود، وقتی درنهایتِ زندگیِ انسان، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، در بن بست های جاریِ زندگی هم همین فرج مورد انتظار است. ۱۳۸۴/۰۶/۲۹ ❣️ @Khamenei_Reyhaneh 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: دوستان آن حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باید دو مطلب مهم را رعایت کنند: یکی اینکه در شداید، برای فرج دعا کنند، که خود همین مژده‌ای است برای اینکه شداید به فرج متصل است. دیگر اینکه دعا کنند که ظهور آن حضرت برای اهل ایمان، همراه با عافیت باشد، و تا وقت ظهور با وجود بلاها و شداید، ثابت‌قدم و استوار در دین و عامل به تکلیف باشند ... @bahjat_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 حدیث روز : قال الإمام عليّ عليه السلام: إنَّ الدُّنيا خَيرُها زَهيدٌ ، وشَرُّها عَتيدٌ ، ولَذَّتُها قَليلَةٌ ، وحَسرَتُها طَويلَةٌ ، تَشوبُ نَعيمَها بِبُؤسٍ ، وتَقِرنُ سُعودَها بِنُحوسٍ ، وتَصِلُ نَفعَها بِضُرٍّ ، وتَمزِجُ حُلوَها بِمُرٍّ . دنيا خوبش ناچيز است و بدش حاضر و آماده . لذّتش اندك است و افسوسش طولانى. خوشى اش با رنج آميخته است، خوش بختى اش با بدبختى قرين است ، سودش به زيانْ پيوسته است، و شيرينى اش با تلخى ممزوج است. غرر الحكم : ح 3676 ، عيون الحكم والمواعظ : ص 146 ح 3235 sapp.ir/b.tollab 🍃🍃🍃 دنیایی که خوبیش کم و بدیش آ ماده لذتش اندک بود و افسوس بجا مانده این جا ، جای ماندن نیست برادر من در عوض هر خوشی به ما رنجی داده سود و زیانش همیشه بوده پیوسته با هر تلخی شیرنیش رخت بر بسته كَلَّا بَلْ تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ وَ تَذَرُونَ الْآخِرَةَ جهاد و تلاش کنید ، وقت کمی مانده خادم الرضا"ع" 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وال مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @payyyam
امام علی علیه السلام : كُنْ بَعِيدَ الْهِمَمِ إِذَا طَلَبْتَ كَرِيمَ الظَّفَرِ إِذَا غَلَبْت هر گاه در پی چیزی هستی ، بلند همت باش و آن گاه که چیره شدی ، در پیروزی کریم باش تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 448 ، ح 10276 🍃🍃🍃 برای آنچه می خواهی بلنـد همـت بـاش  وقتی پیـروز شدی و کریـم با عـزت بـاش چنگ زنید به ریسمانی الهـی ، حبل المتین خُذِالْعَفْوَ وَأْمُرْبِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ ان شاءالله خادم الرضا"ع" #پیام_رسان_ولایت @payyyam
〰〰〰〰〰🌸🍃 استاد قرائتی سوره اعراف ، آیه 199 خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ عفو و ميانه‌روى را پيشه كن (عذر مردم را بپذير و بر آنان آسان بگير)، و به كارهاى عقل پسند و نيكو فرمان بده، و از جاهلان اعراض كن. 🍃🌸 نکته ها : با آنكه براى كلمه‌ى «عفو»، چندين معنا بيان شده است: حدّ وسط و ميانه، قبول عذر خطاكار و بخشودن او، آسان گرفتن كارها، ولى ظاهراً در اين آيه، معناى اوّل مراد است. «خُذِ الْعَفْوَ»، به معناى عفو را در اختيار و كنترل خود داشتن و به جا استفاده كردن آن است، لذا در بعضى موارد بايد قاطعانه برخورد كرد، «وَ لا تَأْخُذْكُمْ بِهِما رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ» چنانكه‌ «أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ» به معناى آزاد و رها كردن جاهلان و دشمنان نيست، بلكه مراد با آنان نبودن و ميل به آنان نداشتن است، امّا گاهى موعظه، تذكّر و حتّى برخورد با آنان لازم است. «فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ عِظْهُمْ» اين آيه با تمام سادگى و فشردگى، همه‌ى اصول اخلاقى را در بر دارد. هم اخلاق فردى «عفو»، هم اخلاق اجتماعى‌ «وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ»، هم با دوست «عفو»، هم با دشمن‌ «أَعْرِضْ»، هم زبانى‌ «وَ أْمُرْ»، هم عملى‌ «أَعْرِضْ»، هم مثبت‌ «خُذِ»، هم منفى‌ «أَعْرِضْ»، هم براى رهبر، هم براى امّت، هم براى آن زمان و هم براى اين زمان. چنانكه امام صادق عليه السلام فرمودند: در قرآن آيه‌اى جامع‌تر از اين آيه در مكارم الاخلاق نيست. شكّى نيست كه عفو، در مسائل شخصى است، نه در حقّ النّاس و بيت‌المال. وقتى اين آيه نازل شد، پيامبر صلى الله عليه و آله از جبرئيل توضيح و شيوه‌ى عمل به اين آيه را درخواست كرد. جبرئيل پيام آورد: «تَعفُو عمّن ظلمك و تُعطى مَن حَرمك و تَصِل مَن قطعك»، از كسى كه به تو ظلم كرده در گذر، به كسى كه تو را محروم كرده عطا كن و با كسى كه با تو قطع رابطه كرده است، ارتباط برقرار كن. سراسر اين سوره، با تعبيرهاى گوناگون دعوت به اعتدال است. اعتدال در حقوق (آيه‌ى 29)، در مصرف (آيه‌ى 31)، در زينت (آيه‌ى 32)، در عبادت (آيه‌ى 56)، در خانه‌سازى (آيه‌ى 74)، در اقتصاد (آيه‌ى 85) و نسبت به شيوه‌ى اجراى حقّ و عدالت در امّت حضرت موسى عليه السلام و امّت حضرت محمّد صلى الله عليه و آله در آيات 157 و 181 نكات ارزشمندى آمده است. 🍃🌸 پیام ها : 1- همواره بايد راه ميانه واعتدال را پيشه كرد. «خُذِ الْعَفْوَ» 2- خوب بودن تنها كافى نيست، بايد در جامعه خوبى‌ها را ترويج و سفارش كرد .«وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ» 3- تنها پيامبر مخاطب آيه نيست، بلكه هر مسلمان و هر مبلّغ ومصلح اجتماعى بايد با لجوجان و جاهلان ياوه‌گو، برخوردى اعراض آميز داشته باشد و در برابر توهين و تهمت‌ها چشم‌پوشى و صبر كند، نه آنكه درگير و گلاويز شود .وَ أَعْرِضْ‌ ... 4- هم بايد به معروف امر كرد و هم شيوه‌ى امر كردن، بايد معروف و پسنديده باشد. «وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ» 5- مراد از جاهلان، نابخردان است، نه بى‌سوادان. «وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ» در فرهنگ قرآن و روايات، معمولًا جهل در برابر عقل است. 6- در شيوه‌ى اعراض و گذشت، نبايد به خواسته و گفته‌ى جاهلان كه بر خلاف مصلحت است توجّه كنيم، بلكه بايد محكم و استوار ايستاد. «أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ» 🍃🌸〰〰〰〰〰〰〰〰 @payyyam
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 فرازی از وصیت نامه شهید احمد مفید به تعلقات دنیایی بی‌اعتنا باشیم که همه رفتنی هستند و آنچه ماندنی است آن چیزی است که برای خدا باشد. همیشه مراقبت از خویش را داشته باشیم که مهمترین عامل برای صعود بسوی او مراقبت از خویشتن است. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 امام خامنه ای حفظه الله تعالی : در این شعری که خواندید، اسم را آوردید، راجع به بهار سرودید و خواندید؛ من عرض میکنم . ️ همچنان که بهار، استعدادهای زیرزمینی و استعدادهای طبیعی را شکوفا میکند -در بهار درختان میوه میدهند، برگ و بار میدهند، سایه می‌اندازند؛ در بهار طبیعت زنده میشود و استعدادهای درونیِ خودش را بُروز میدهد- کار هم همین جور است؛ کار، همه‌ی استعدادهای باطنی و واقعی را در معرض بُروز و ظهور می‌آورد. ️ اگر باشد امّا این علم به کار نیفتد چه فایده‌ای دارد؟ اگر ابتکار و استعداد درونی در افراد باشد امّا کار نباشد و به کار نیفتد، این استعداد سودی به کسی نمیبخشد؛ کار است که استعدادها را، ظرفیّتها را، واقعیّتهای موجود را در منابع انسانی بُروز میدهد، ظهور میدهد و مورد استفاده قرار میدهد؛ خب این اهمّیّت کار است. @Khamenei_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ملتفت باشيم! دروغ به ما نگويند و دروغ خودشان را به ما نفروشند! از مردم دنيا، دروغ را نخريم! ما از و نمی‌توانيم دوری كنيم؛ اگر دوری كرديم، در دامن گرگ‌ها می‌افتيم، [و] خدا می‌داند آيا بعد، از دستشان نجات می‌يابيم؟[یا خیر؟] @bahjat_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 حدیث روز : امام علی علیه السلام : كُنْ بَعِيدَ الْهِمَمِ إِذَا طَلَبْتَ كَرِيمَ الظَّفَرِ إِذَا غَلَبْت هر گاه در پی چیزی هستی ، بلند همت باش و آن گاه که چیره شدی ، در پیروزی کریم باش تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 448 ، ح 10276 🍃🍃🍃 برای آنچه می خواهی بلند همـت بـاش  وقتی پیـروز شدی وکریـم با عـزت بـاش چنگ زنید به ریسمانی الهـی ، حبل المتین خُذِالْعَفْوَ وَأْمُرْبِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ ان شاءالله خادم الرضا"ع" 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وال مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @payyyam
سلام و درود خداونـد بر روحانی شهید او نـزد امـام زمانـش گشتـه رو سپیـد لاتَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْواتاً هستیـم عاشقـان شهادت بـا صـد امیـد ان شاءالله خادم الرضا"ع" #پیام_رسان_ولایت @payyyam
〰〰〰〰🌸🍃 استاد قرائتی سوره ال عمران ، آیه 169 وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ‌ و هرگز گمان مبر آنها كه در راه خدا كشته شده‌اند، مردگانند؛ بلكه آنها زندگانى هستند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند. 🍃🌸 نکته ها : ما بر مبناى قرآن كه شهيدان را زنده مى‌داند، به شهداى راه اسلام و خصوصاً شهداى كربلا سلام كرده، با آنان حرف مى‌زنيم و توسل مى‌جوييم. ابوسفيان در پايان جنگ احد با صداى بلند فرياد مى‌زد: اين هفتاد كشته‌ى مسلمانان در احد، به عوض هفتاد كشته‌ى ما در جنگ بدر. ولى رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: كشته‌هاى ما در بهشت جاى دارند، ولى كشتگان شما در دوزخند. 🌸نكاتى پيرامون شهيد و شهادت‌ : 1. در روايات آمده است كه شهيد، هفت ويژگى اعطايى از جانب خداوند دارد: اوّلين قطره‌ى خونش، موجب آمرزش گناهانش مى‌گردد. سر در دامن حورالعين مى‌نهد. به لباس‌هاى بهشتى آراسته مى‌گردد. معطّر به خوش بوترين عطرها مى‌شود. جايگاه خود را در بهشت مشاهده مى‌كند. اجازه‌ى سير و گردش در تمام بهشت به او داده مى‌شود. پرده‌ها كنار رفته و به وجه خدا نظاره مى‌كند. 2. پيامبر صلى الله عليه و آله از شخصى شنيد كه در دعا مى‌گويد: «اسئلك خير ما تسئل» خدايا! بهترين چيزى كه از تو درخواست مى‌شود به من عطا كن، فرمود: اگر اين دعا مستجاب شود، در راه خدا شهيد مى‌شود. 3. در روايت آمده است: بالاتر از هر نيكى، نيكوترى هست، مگر شهادت كه هرگاه شخصى شهيد شود، بالاتر از آن خيرى متصوّر نيست. 4. در روز قيامت، شهيد مقام شفاعت دارد. 5. از امام صادق عليه السلام روايت شده است كه فرمود: در قيامت لغزش‌هاى شهيدبه خودش نيز نشان داده نمى‌شود. 6. شهداى صف اوّلِ حمله و خط شكن، مقامشان برتر است. 7. مجاهدان از درب مخصوص وارد بهشت مى شوند و قبل از همه به بهشت مى‌روند و در آنجا جايگاه مخصوصى دارند. 8. تنها شهيد است كه آرزو مى‌كند به دنيا بيايد و دوباره شهيد شود. 9. بهترين و برترين مرگ‌ها، شهادت است. 10. هيچ چيز نزد خداوند محبوب‌تر از قطره‌ى خونى كه در راه او ريخته شود، نيست. 11. در قيامت، شهيد سلاح به دست، با لباس رزم و بوى خوش به صحنه مى‌آيد و فرشتگان به او درود مى‌فرستند. 12. امامان ما شهيد شدند. بسيارى از انبيا ورهروان وپيروان آنان نيز شهيد شدند. «وَ كَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ» ، «يَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ الْحَقِّ» حضرت على عليه السلام با داشتن دهها فضيلت اختصاصی، تنها وقتی که در آستانه شهادت قرار گرفت فرمود: «فزت و ربّ الكعبة» او اوّل كسى بود كه ايمان آورد، جاى پيامبر صلى الله عليه و آله خوابيد، برادر پيامبر شد، تنها خانه‌ى او به مسجد پيامبر درب داشت، پدر امامان و همسر زهرا عليها السلام بود. بت‌شكن بود، ضربت روز خندق او، از عبادت ثقلين افضل شد. امّا در هيچ يك از موارد مذكور نفرمود: «فزت» 14. على عليه السلام مى‌فرمود: قسم به خدايى كه جان فرزند ابوطالب در دست اوست، تحمّل هزار ضربه شمشير در راه خدا، آسان‌تر از مرگ در رختخواب است. 15. على عليه السلام در جنگ احد ناراحت بود كه چرا به شهادت نرسيده است تا اينكه مژده شهادت در آينده را از پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله دريافت كرد. 16. در عالم حيوانات نيز گوسفندِ مرده بى‌ارزش است، گوسفندى كه به سوى قبله و با نام خدا ذبح شود، ارزش دارد. 17. همان گونه كه كور، مفهوم بينايى را درك نمى‌كند، در دنيا نيز انسان‌ها حيات شهدا را درك نمى‌كنند. 18. وقتى انفاق مال در راه خدا، قابليّت رشد تا هفتصد برابر و بيشتر را دارد، شهادت و ايثار خون و جان، در راه خدا چگونه است؟ 🍃🌸 پیام ها : 1- شهادت، پايان زندگى نيست، آغاز حيات است. بسيارى از زندگان مرده‌اند، ولى كشتگان راه خدا زنده‌اند. «بَلْ أَحْياءٌ» 2- شهادت، باختن و از دست دادن نيست؛ بلكه يافتن و به دست آوردن است. «بَلْ أَحْياءٌ ... يُرْزَقُونَ» 3- كشته شدن، آنگاه ارزشمند است كه در راه خدا باشد. «قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ» 4- تصوّر هلاكت و يا خسارت براى شهيد، تفكّرى انحرافى است كه بايد اصلاح شود. «لاتحسبنّ» تفسير نور(10جلدى)، ج‌1، ص: 650 🍃🌸〰〰〰〰〰〰〰〰 @payyyam
مأمور خدایم و عاشقی مرام ماست در راه عشق عبـد بودن پیام ماست سهـل است دادن جان در ره هدف پایان مأموریـت نیمـه تمام ماست پایان مأموریت بسیجی شهادت است ان شاءالله شاعر : خادم الرضا"ع" #پیام_رسان_ولایت @payyyam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا