6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خادم الرضا"ع":
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🍃🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🍃
رسول خدا صلی الله علیه و آله :
مَن وَلّی مِن أمرِ المُسلِمینَ شَیئا فَوَلّی رَجُلاً و هُوَ یَجِدُ مَن هُوَ أصلَحُ لِلمُسلِمینَ مِنهُ فَقَد خانَ اللّه َ و رَسُولَهُ.
کسی که عهده دار یکی از امور مسلمانان شود و فردی را سرپرست کاری کند، با این که می تواند کسی را که برای مسلمانان بهتر از او باشد بیابد، به خدا و رسولش خیانت کرده است.
سنن بیهقی، ج ۱۰، ص ۱۱
🍃🌹🍃
کسی که می شود عهده دار امور مسلمانها
با اینکه بداند بهتر از او هست برای کارها
خیانت کرده به خدا و رسول بدانیم این را
چقدر خیانت شد به این نظام و به مردم ما
کاش فکر عاقبت باشند و فکر آینده این مردم
هزینه به بار نیاورند بیش از این برای کشور ما
قالَ اجْعَلْنِي عَلى خَزائِنِ الْأَرْضِ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ
حضرت یوسف هم گفت شایستگی های خود را
کسی شایستگی دارد واجب است وارد میدان شود
باید نجات دهیم از این وضعیت مردم و کشور را
ان شاء الله
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
〰〰〰〰〰🇮🇷🌹🍃
استاد قرائتی حفظه الله
سوره یوسف
قالَ اجْعَلْنِي عَلى خَزائِنِ الْأَرْضِ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ «55»
(يوسف) گفت: مرا بر خزانههاى اين سرزمين (مصر) بگمار، زيرا كه من نگهبانى دانا هستم.
🍃🌹نکته ها:
سؤال: چرا يوسف پيشنهاد اعطاى مسئوليّت براى خود را مطرح كرد؟ يا به تعبير ديگر؛ چرا يوسف طلب رياست كرد؟
پاسخ: او از خواب پادشاه مصر، احساس خطر و ضرر براى مردم كرد و خود را براى جلوگيرى از پيشآمدهاى ناگوار اقتصادى، لايق مىدانست، پس براى جلوگيرى از ضرر، آمادگى خود را براى قبول چنين مسئوليّتى اعلام كرد.
سؤال: چرا يوسف از خود تعريف و تمجيد كرد، مگر نه اين است كه قرآن مىفرمايد: «فَلا تُزَكُّوا أَنْفُسَكُمْ» خود را نستاييد؟
پاسخ: ستايش يوسف، ذكر قابليّتهاو توانايىهاى خود، براى انجام مسئوليّت بود، كه مىتوانست جلو آثار سوء قحطى و خشكسالى را بگيرد، نه به خاطر تفاخر و سوء استفاده.
سؤال: چرا يوسف با حكومت كافر همكارى كرد؟ مگر قرآن از آن نهى نكرده است. وَ لا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا ...
پاسخ: يوسف، براى حمايت از ظالم اين مسئوليّت را نپذيرفت، بلكه به منظور نجات مردم از فشار دوران قحط سالى، به اين كار اقدام نمود. يوسف هرگز حتّى يك كلمه تملّق هم نگفت.
در تفسيرنمونه آمده است: مراعات «قانون اهم و مهم» از نظر عقل و شرع يك اصل است.
شركت در نظام حكومتى شرك، جائز نيست ولى نجات يك ملّتى از قحطى مهمتر است. به همين دليل، يوسف عليه السلام مسئوليّت سياسى نپذيرفت، تا مبادا كمك به ظالم شود، مسئوليّت نظامى نپذيرفت، تا مبادا خون به ناحقّى ريخته شود. فقط مسئوليّت اقتصادى آن هم براى نجات مردم را برعهده گرفت. «3» امام رضا عليه السلام فرمود: هنگامى كه ضرورت ايجاب كرد كه يوسف سرپرستى خزائن مصر را بپذيرد، خود پيشنهاد داد.
علىبن يقطين نيز به سفارش امام كاظم عليه السلام در دستگاه بنىعباس وزير بود. وجود اينگونه مردان خدا مىتواند پناهگاه مظلومان باشد. امام صادق عليه السلام فرمود: «كفّارة عمل السلطان، قضاء حوائج الاخوان» كفارهى كار حكومتى، بر آوردن نيازمندى برادران دينى است.
از امام رضا عليه السلام پرسيدند: شما چرا ولايتعهدى مأمون را پذيرفتهايد؟ در جواب فرمود: يوسف كه پيامبر بود در دستگاه مشرك رفت، من كه وصىّ پيامبرم، در دستگاه شخصى كه اظهار مسلمانى مىكند رفتهام بگذريم كه پذيرفتن من اجبارى است، در حالى كه يوسف عليه السلام با اختيار وبه خاطر اهميّت موضوع، آن مسئوليّت را پذيرفت.
هنگامى كه يوسف مقام ومنزلت پيدا كرد، تقاضاى ديدار والدين نكرد، بلكه تقاضاى مسئوليّت خزانهدارى نمود، زيرا ديدار جنبهى عاطفى داشت و نجات مردم از قحطى، رسالت اجتماعى او بود.
در انتخاب و گزينش افراد، به معيارهاى قرآنى توجّه كنيم. علاوه بر «حفيظ و عليم» بودن، معيارهاى ديگرى در قرآن ذكر شده است، از آن جمله:
1. ايمان. «أَ فَمَنْ كانَ مُؤْمِناً كَمَنْ كانَ فاسِقاً لا يَسْتَوُونَ»
2. سابقه. «وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ. أُولئِكَ الْمُقَرَّبُونَ»
3. هجرت. «وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ لَمْ يُهاجِرُوا ما لَكُمْ مِنْ وَلايَتِهِمْ مِنْ شَيْءٍ»
4. توان جسمى و علمى. «وَ زادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ»
5. اصالت خانوادگى. «ما كانَ أَبُوكِ امْرَأَ سَوْءٍ»
6. جهاد و مبارزه. «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدِينَ عَلَى الْقاعِدِينَ أَجْراً عَظِيماً»
🍃🌹پیام ها:
1- هر جا لازم باشد، بايد داوطلب مسئوليّتهاى حسّاس شد. قالَ اجْعَلْنِي ...
2- نبوّت، از حكومت و سياست جدا نيست، همچنان كه ديانت، از سياست جدا نيست. «اجْعَلْنِي عَلى خَزائِنِ... »
3- در به كارگيرى افراد لايق، علاقه شخصى او در نظر گرفته شود. اجْعَلْنِي عَلى خَزائِنِ الْأَرْضِ ...
4- ابتدا احراز شايستگى، سپس درخواست مسئوليّت. أَسْتَخْلِصْهُ ... اجْعَلْنِي
5- وقتى در كارى مهارت داريد، اعتماد به نفس داشته باشيد و خود را عرضه كنيد. «اجْعَلْنِي عَلى.... »
6- در هر موقعيّتى كه فرد قرار دارد بايد به نظرات افراد پايينتر و مشاوران امين توجّه داشته باشد.
7- تابعيّت منطقهاى، اصل نيست. يوسف مصرى نبود، ولى در حكومت مصر وارد شده و مسئوليّت گرفت. (ملّىگرايى، ممنوع) «اجْعَلْنِي عَلى خَزائِنِ الْأَرْضِ»
8- به هنگام ضرورت، بيان لياقت و شايستگى خود، منافاتى با توكلّ و زهد و اخلاص ندارد.
9- از مجموعه دو وصفى كه پادشاه از يوسف عليه السلام بيان كرد؛ «مَكِينٌ، أَمِينٌ» و دو صفتى كه يوسف براى خود بيان نمود؛ «حَفِيظٌ، عَلِيمٌ» اوصاف كارگزاران شايسته به دست مىآيد: قدرت، امانت، پاسدارى و تخصص.
10- در برنامهريزى ونظارت بر مصرف، بايد سهم نسل آيندهحفظ و مراعات شود. حَفِيظٌ عَلِيم
🍃🌹🇮🇷〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰
〰〰〰〰〰🇮🇷🌹🍃
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
🍃🌹🇮🇷〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
#پیامکی_از_بهشت
ما همه مدعی هستیم که انقلاب اسلامیمان باید به جهان صادر شود و همه زیر پوشش اسلام قرار گیرند ولی آیا وظیفه خود را احساس می کنیم و آنرا انجام می دهیم ؟ آیا خود را با فرهنگ اسلام ساخته ایم؟ آیا اخلاقهای بد را از خود دور کرده ایم؟ آیا از غیبت کردنها و تهمت زدنها و بدگوئیها به برادرانمان دوری کرده ایم ؟ چند لحظه فکر کرده ایم که کجا هستیم و چه می کنیم؟ پس بیائید آنگونه باشیم که اسلام می خواهد .
شهید علی رحیمی
〰️〰️〰️〰️〰️🇮🇷🌹🍃
امام خامنه ای مد ظله العالی :
شنیدم گفته شده که نامزدها در مناظرات و در گفتگوها نظر خودشان را در باب فضای مجازی بگویند یا در باب سیاست خارجی بگویند؛ نه آقا، مسئلهی اصلی مردم فضای مجازی و سیاست خارجی و ارتباط با این دولت و آن دولت نیست؛ مسئلهی اصلی مردم چیزهای دیگر است؛ مسئلهی اصلی مردم بیکاری جوانها است، مسئلهی اصلی مردم معیشت طبقات ضعیف جامعه است، مسئلهی اصلی مردم مافیای وارداتی است که کمر تولید داخلی را میشکند، مسئلهی اصلی مردم سیاستهای غلطی است که فلان جوان مبتکر را که میتواند کار انجام بدهد مأیوس میکند... مسائل اصلی مردم اینها است؛ کسانی باید بیایند با اینها مقابله کنند. ۱۴۰۰/۳/۶
🍃🌹🇮🇷〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
رسول خدا صلی الله علیه و آله :
مَن وَلّی مِن أمرِ المُسلِمینَ شَیئا فَوَلّی رَجُلاً و هُوَ یَجِدُ مَن هُوَ أصلَحُ لِلمُسلِمینَ مِنهُ فَقَد خانَ اللّه َ و رَسُولَهُ.
کسی که عهده دار یکی از امور مسلمانان شود و فردی را سرپرست کاری کند، با این که می تواند کسی را که برای مسلمانان بهتر از او باشد بیابد، به خدا و رسولش خیانت کرده است.
سنن بیهقی، ج ۱۰، ص ۱۱
🍃🌹🍃
کسی که می شود عهده دار امور مسلمانها
با اینکه بداند بهتر از او هست برای کارها
خیانت کرده به خدا و رسول بدانیم این را
چقدر خیانت شد به این نظام و به مردم ما
کاش فکر عاقبت باشند و فکر آینده این مردم
هزینه به بار نیاورند بیش از این برای کشور ما
قالَ اجْعَلْنِي عَلى خَزائِنِ الْأَرْضِ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ
حضرت یوسف هم گفت شایستگی های خود را
کسی شایستگی دارد واجب است وارد میدان شود
باید نجات دهیم از این وضعیت مردم و کشور را
ان شاء الله
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
〰️〰️〰️〰️〰️〰️🇮🇷🌹🍃
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
◾️راز مظلومیت سیاستمدار باتقوا◾️
📋 حضور فرد باتقوا در عرصه سیاست با مظلومیت همراه است، چون باید دستورات دین را در سیاست ورزی رعایت کند در حالیکه رقبای بی تقوای او اهل ظلمند.
🎙" استاد علیرضا پناهیان"
📌#سیاستمدار_باتقوا
(رای بدهیم)
🍃اللهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج🍃
6.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اللهم انّا لانعلم منه الا خیرا
😭😭😭
ما راضی هستیم از تو
اما....!
آيا تو راضی هستی از ما ؟
هدایت شده از روضه خانگی
روضه خانگی - حضرت زهرا(س) - 599.mp3
5.9M
🔻روضه #حضرت_زهرا(س)
⏱ #ده_دقیقه | 05:01
👤استاد #صدیقی
💡 کانال روضههای کوتاهِ کاملِ خانگی
@RozeKhanegee
دلایل برای اصلح بودن
۱. آگاه از مشکلات مردم
۲. توانمند در تعامل با نخبگان
۳. همدرد با محرومین و مستضعفین
۴. متحولکننده ساختار پوسیده و پرفساد
۵. متواضع و مردمی
۶. دادستان و حقبستان
۷. مدیری خلاق و نوآور
۸. حامی سرمایهگذاریهای مردمی
۹. تحولگرا در رویکردهای مدیریت اجرایی
۱۰. حقوقدان قانونمدار
۱۱. مخالف جدی ثروتاندوزی
۱۲. تصمیمگیر چابک، نه شتابزده
۱۳. شجاع و مجرب
۱۴. خادم خستگیناپذیر
۱۵. متعهد در مسؤولیت
۱۶. مسلط بر روزنههای فساد
۱۷. قاطع و مقتدر
۱۸. دشمن مفسدین
۱۹. خوشنام و محبوب
۲۰. مسؤول خاضع
۲۱. سادهزیست و وارسته
۲۲. همواره مورد اعتماد بزرگان و متخصصین
۲۳. با سوابق مدیریتی کلان
۲۴. با اخلاق اسلامی
۲۵. امین مردم
۲۶. دارای شفافیت مالی
۲۷. شریف و ضداشرافیت
۲۸. بابرنامه و مدبر
۲۹. مدیرپرور و کادرساز
۳۰. دارای رویکرد تخصصی و علمی
۳۱. علاقمند دیپلماسی باعزت
۳۲. دشمنشناس اصیل
۳۳. اهل تعامل، به جای مچگیری
۳۴. با رویکرد مدیریت بومی
۳۵. مرد بحرانها
۳۶. مورد وثوق معتمدین ملت
۳۷. تحولبخش آستان قدس
۳۸. عملگرا در دستگاه قضا
۳۹. مفتخر به خدمت امام رضا علیهالسلام
۴۰.خادم مردم