┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄
استاد قرائتی حفظه الله
سوره سبأ
وَ لَوْ تَرى إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْتَ وَ أُخِذُوا مِنْ مَكانٍ قَرِيبٍ «51»
و اگر ببينى وقتى كه كافران (از عذاب سخت) فزع كنند و راه گريزى در كار نيست، و از مكانى نزديك دستگير شوند (تعجب خواهى كرد).
وَ قالُوا آمَنَّا بِهِ وَ أَنَّى لَهُمُ التَّناوُشُ مِنْ مَكانٍ بَعِيدٍ «52»
(و در آن حال) گويند: به او ايمان آورديم و كجا اين دستيابى به ايمان از راه دور (كه توان بر انجام عمل صالحى ندارند) به سودشان خواهد بود.
┄┅❁📖نکته ها :
در اين آيات تا آخر سوره، سيمايى از وضع دلخراش جان دادن مشركان ترسيم شده است.
كلمهى «تناوش» از «نوش» به معناى گرفتن چيزى به آسانى است.
در تفاسير شيعه و سنّى رواياتى آمده است كه رسول اكرم صلى الله عليه و آله اين آيات را به خروج سفيانى به هنگام قيام حضرت مهدى عليه السلام تفسير كردهاند كه خداوند از نزديكترين مكان، آنان را نابود مىكند.
مراد از «مَكانٍ قَرِيبٍ» دنيا و «مَكانٍ بَعِيدٍ» آخرت است.
جلد 7 - صفحه 465
┄┅❁📖پیام ها :
1- جزع و فزع و استمداد مشركان، مشكلى از آنان حل نمىكند. «فَزِعُوا فَلا فَوْتَ» مشركان پناهگاهى ندارند.
2- هر كافرى در لحظهى احساس خطر ايمان مىآورد ولى چه سود. (ايمان انتخابى ارزش دارد نه اضطرارى.) «أُخِذُوا مِنْ مَكانٍ قَرِيبٍ- قالُوا آمَنَّا»
3- مرگ هر جا كه آمد فوراً انسان را مىگيرد. «مَكانٍ قَرِيبٍ»
4- عقوبت مشركان از همين دنيا آغاز مىشود. «مَكانٍ قَرِيبٍ»
5- برگشت به دنيا و جبران گذشتهها راهى دور و ناممكن است. «مَكانٍ بَعِيدٍ»
┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❅ ﷽ ❅┄┅┅┄
السـلام علیک یا بقیة الله فی ارضه
┄┄┄┅═✧❁❁❁✧═┅┄┄┄
شهید حاج قاسم سلیمانی:
جانِ من و جانِ همه شهیدانِ ما، ارزش فدا شدن در راه این #ملت را دارد....
❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁
امام خامنه ای مد ظله العالی :
باید منتظر بود. این نگاه ادیان به پایانِ راهِ کاروان بشرى، نگاه بسیار امیدبخشى است؛ حقیقتاً روحیّهى انتظار و روحیّهى ارتباط با ولىّعصر (ارواحنافداه) و منتظر ظهور بودن و منتظر آن روز بودن، یکى از بزرگترین دریچههاى فرج براى جامعهى اسلامى است. منتظر فرج هستیم؛ خود این انتظار، فرج است؛ خود این انتظار، دریچهى فرج است، امیدبخش است، نیروبخش است؛ از احساس بیهودگى، از احساس ضایع شدن، از نومیدى، از گیج و گمى نسبت به آینده جلوگیرى میکند؛ امید میدهد، خط میدهد. مسئلهى امام زمان (سلام اللهعلیه) این است و امیدواریم که خداى متعال ما را به معناى واقعى کلمه از منتظران قرار بدهد و چشم ما را به تحقّق این وعدهى الهى روشن کند.
۱۳۹۳/۰۳/۲۱
❁❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁❁
امام صادق عليه السلام :
إنّ هذا الأمرَ لا يَأتيكُم إلاّ بعدَ إياسٍ ، لا و اللّه ِ ، حتّى تُمَيَّزوا
به خدا قسم اين امر (ظهور) برايتان در نمى رسد مگر پس از آن كه نوميد شويد، نه به خدا، مگر پس از آن كه سره از نا سره تان جدا شود.
بحار الأنوار : 52/111/20
❅❁📖❁❅
ظهور فرا نرسد مگر پس از نا امیدی و سختی
پاک ز ناپاک جدا شود، بعد از آنکه بود مخفی
وَلَوْ تَرى إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْتَ، راه گریزی نیست
ظهور میکند حجه بن الحسن ، اماممان مهدی
بکوشیـم و آمـاده باشیـم بـرای یاری حضـرت
اگر کـه منتظـرش هستیـم و بسته ایم عهـدی
ان شاء الله
خادم الرضا "ع"
#پیام_رسان_ولایت
*┄┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄┄*
اَللّهمَ صَلِّ عَلیَ مُحَمّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
┄┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄┄┄
7.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #استوری
⚠️ در این میدان کوشش کنید
➕هر هفته یک #نکته_اخلاقی از امام خمینی(ره) به اشتراک بگذارید...
ما به ظهور ولی عصر(عجلالله تعالیفرجهالشریف) امید زیادی داریم و امیدواریم که خدای متعال آن روز را هرچه زودتر برای بشر برساند.
۱۳۶۶/۱/۲۴
#انتظار
🗓 پنجشنبه ١۵ تیر ماه ١۴٠٢
🔻 گزیدهای از روایات #جهاد_با_نفس، مورد توصیه آیتالله بهجت قدسسره
✅ امام صادق علیهالسلام فرمود: کسی که از روی اخلاص «لاالهالّااللَّه» گوید به بهشت داخل شود و اخلاص او این است که گفتن «لاالهالّااللَّه»، او را از ارتکاب آنچه که خداوند بر او حرام نموده، باز دارد.
📚 وسائلالشیعه، ج۱۵، ص۲۵۶
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 شکر نعمت غدیر این است که در کاروان امام زمان(عج) قرار بگیریم و در چارچوب طرح امام زمان(عج) حرکت کنیم و در مقابل طرح آن حضرت، طرح دیگری مطرح نکنیم.
#استاد_میرباقری
مشهد، خانوادههای تبیینی.mp3
8.4M
🔊 #صوت_کامل
✅ تبیینِ «حوائج امام زمان عجاللهفرجه و کیفیت نصرت او و سرعت گرفتن در انجام حوائج امام زمان» بر اساس فرازهایی از دعای عهد.
🕌 مشهد، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄
صفحه : ١۶۶
#جزء_سوم
#سوره_اعراف
❁ قرآن بخوانیم، قبل از اینکه برای ما قرآن بخوانند
📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❁❅﷽❅❁┄┅┄
📖 ترجمه صفحه ١۶۶ قرآن کریم
131 - و چون ناز و نعمت به آنها میرسید میگفتند: این حق ماست، و چون گزندی به ایشان میرسید، به موسی و پیروان او فال بد میزدند آگاه باش که بخت بد آنها نزد خداست ولی اکثرشان نمیفهمند
132 - و گفتند: هرگاه که معجزهای برای ما بیاوری که به وسیله آن سحرمان کنی ما به تو ایمان نخواهیم آورد
133 - پس طوفان و ملخ و شپش و وزغها و خون را که معجزاتی از هم جدا بودند برایشان فرستادیم، باز هم سرکشی کردند و قومی بزهکار بودند
134 - و چون بلا بر آنها واقع شد، گفتند: ای موسی! پروردگار خویش را بدان عهدی که با تو دارد برای ما بخوان که: اگر عذاب را از ما برداری قطعا به تو ایمان میآوریم و حتما بنی اسرائیل را با تو میفرستیم
135 - اما هنگامی که عذاب را تا موعدی که آنان به آن میرسیدند از آنها برمیداشتیم، باز هم پیمان خود میشکستند
136 - ما هم سر انجام از آنان انتقام گرفتیم و در دریا غرقشان ساختیم، چرا که آیات ما را تکذیب کردند و از آن غفلت میورزیدند
137 - و به آن گروهی که تضعیف میشدند، مشرقها و مغربهای [آن] سرزمین را که برکت داده بودیم واگذاشتیم و وعدهی نیک پروردگار تو در حق بنی اسرائیل، به پاس صبوریشان تحقق یافت و آنچه را که فرعون و قوم او میساختند و آنچه را که بر میافراشتند ویران کردیم
📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅┄❁┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄
❁ زیارت حضرت محمد مصطفی
صلی الله علیه و آله در روز شنبه :
أَشْهَدُ أَنْ لَاإِلهَ إِلّا اللّهُ وَحْدَهُ لَاشَرِیک لَهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّک رَسُولُهُ، وَأَنَّک مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِاللّهِ، وَأَشْهَدُ أَنَّک قَدْ بَلَّغْتَ رِسالاتِ رَبِّک وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِک، وَجَاهَدْتَ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِالْحِکمَةِ وَالمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ، وَأَدَّیتَ الَّذِی عَلَیک مِنَ الْحَقِّ، وَأَنَّک قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنِینَ، وَغَلَظْتَ عَلَی الْکافِرِینَ، وَعَبَدْتَ اللّهَ مُخْلِصاً حَتَّی أَتیک الْیقِینُ، فَبَلَغَ اللّهُ بِک أَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُکرَّمِینَ، الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی اسْتَنْقَذَنا بِک مِنَ الشِّرْک وَالضَّلالِ؛
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْ صَلَوَاتِک وَصَلَوَاتِ مَلائِکتِک، وَأَنْبِیائِک وَالْمُرْسَلِینَ وَعِبَادِک الصَّالِحِینَ، وَأَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرَضِینَ، وَمَنْ سَبَّحَ لَک یا رَبَّ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَالْآخِرِینَ، عَلَی مُحَمَّدٍ عَبْدِک وَرَسُولِک، وَنَبِیک وَأَمِینِک، وَنَجِیبِک وَحَبِیبِک، وَصَفِیک وَصِفْوَتِک، وَخَاصَّتِک وَخَالِصَتِک، وَخِیرَتِک مِنْ خَلْقِک، وَأَعْطِهِ الْفَضْلَ وَالْفَضِیلَةَ وَالْوَسِیلَةَ وَالدَّرَجَةَ الرَّفِیعَةَ، وَابْعَثْهُ مَقاماً مَحْمُوداً یغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ. اللّهُمَّ إِنَّک قُلْتَ: ﴿وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُک فَاسْتَغْفَرُوا اللّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللّهَ تَوّاباً رَحِیماً ﴾، إِلهِی فَقَدْ أَتَیتُ نَبِیک مُسْتَغْفِراً تَائِباً مِنْ ذُنُوبِی، فَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَاغْفِرْها لِی، یاسَیدَنا أَتَوَجَّهُ بِک وَبِأَهْلِ بَیتِک إِلَی اللّهِ تَعَالی رَبِّک وَرَبِّی لِیغْفِرَ لِی.
سه بار بگوَ:
«إِنَّا لِلّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ»
سپس بگو:
أُصِبْنا بِک یا حَبِیبَ قُلُوبِنا، فَمَا أَعْظَمَ الْمُصِیبَةَ بِک حَیثُ انْقَطَعَ عَنَّا الْوَحْی، وَحَیثُ فَقَدْنَاک، فَإِنَّا لِلّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ راجِعُونَ. یا سَیدَنا یا رَسُولَ اللّهِ صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَیک وَعَلَی آلِ بَیتِک الطَّاهِرِینَ، هذَا یوْمُ السَّبْتِ وَهُوَ یوْمُک، وَأَنَا فِیهِ ضَیفُک وَجَارُک، فَأَضِفْنِی وَأَجِرْنِی، فَإِنَّک کرِیمٌ تُحِبُّ الضِّیافَةَ، وَمَأمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَأَضِفْنِی وَأَحْسِنْ ضِیافَتِی، وَأَجِرْنا وَأَحْسِنْ إِجَارَتَنا، بِمَنْزِلَةِ اللّهِ عِنْدَک وَعِنْدَ آلِ بَیتِک، وَبِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَهُ، وَبِمَا اسْتَوْدَعَکمْ مِنْ عِلْمِهِ فَإِنَّهُ أَکرَمُ الْأَکرَمِینَ.
❅❁📖❁❅
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄