eitaa logo
پیام رسان ولایت
77 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
5.1هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پیام رسان ولایت
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خادم الرضا"ع": السلام علیکم یا اهل بیت النبوه اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🍃🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🍃
هدایت شده از پیام رسان ولایت
امام صادق علیه السلام : إِنَّ بَنِی‌أُمَیَّةَ أَطْلَقُوا لِلنَّاسِ تَعْلِیمَ الْإِیمَانِ وَ لَمْ یُطْلِقُوا تَعْلِیمَ الشِّرْکِ لِکَیْ إِذَا حَمَلُوهُمْ عَلَیْهِ لَمْ یَعْرِفُوهُ. بنى‌امیّه آموختن ایمان را براى مردم آزاد گذاشتند، اما شرک‏‌شناسى را آزاد نگذاشتند، تا اگر آنان را به شرک بکشانند، مردم متوجّه نشوند. الکافی، ج۲، ص ۴۱۵ 🍃🌺🍃 بشنوید فرمایش امام صادق علیه السلام را از مکر بنی امیه مردم در امان نبودند، زیرا تعلیم دادن ایمان را بنی امیه آزاد گذاشتند اما اجازه ندادند آموزش مظاهر شرک را أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ، امر خدا در کنار هم بود آموزش ایمان و شرک انبیاء ایمان با دوری از طاغوت لازم و ملزوم است ایمان سازگار نیست با پذیرش سلطه ستمگرها خيلی ظلم و ستم کردند، ضایع کردند حق ما تحمل کنید باید نه ی بزرگی گفت به دشمن ها ان شاءالله خادم الرضا"ع"
〰〰〰〰🇮🇷🌺🍃 استاد قرائتی حفظه الله سوره نحل وَ لَقَدْ بَعَثْنا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلالَةُ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ «36» وهمانا ما در ميان هر امّتى پيامبرى را برانگيختيم (تا به مردم بگويند) كه خدا را بپرستيد و از طاغوت (و هر معبودى جز خدا) دورى نماييد، پس گروهى از مردم كسانى هستند كه خداوند هدايتشان كرده و بعضى از آنان گمراهى بر آنان سزاوار است، پس در زمين سير و سفر كنيد، تا ببينيد كه پايان كار تكذيب كنندگان چگونه بوده است؟ 🍃🌺نکته ها : «أُمَّةٍ» از ريشه‌ى «ام» به معناى چيزى است كه ديگرى را به خود ضميمه مى‌كند. به هر جماعتى كه داراى نوعى وحدت و اشتراك باشند، امّت گفته مى‌شود. اين كلمه 52 بار در قرآن آمده است. «طاغوت» براى مبالغه‌ى طغيان بكار مى‌رود. در قرآن به شيطان، ستمگران و مستكبران و بت‌ها، كه مايه‌ى طغيان و نافرمانى خدا هستند، «طاغوت» گفته شده است. اين كلمه هم در مورد مفرد بكار مى‌رود «يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ» و هم در مورد جمع‌ «أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ» خداوند اسباب هدايت را براى تمام مردم فرستاده است، «بَعَثْنا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا» امّا گروهى مى‌پذيرند و هدايت مى‌يابند، «فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ» و گروهى انكار كرده و گمراه مى‌شوند. «مِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلالَةُ» پس هدايت از اوست، ولى گمراهى از ماست. مثال جالب: زمين كه به دور خورشيد مى‌چرخد، همواره بخشى از آن رو به خورشيد و جلد 4 - صفحه 519 روشن است و بخشى پشت به خورشيد و تاريك است. مى‌توان گفت: هر نورى كه زمين دارد ازخورشيد است، امّا هر تاريكى كه زمين دارد از خود اوست. به هر حال خداوند، ضلالت را به خود نسبت نمى‌دهد، مگر آنكه انسان خود زمينه‌ى آن را فراهم كرده باشد، مانند آيه‌ى‌ «يُضِلُّ اللَّهُ الظَّالِمِينَ» خداوند ستمگران را گمراه مى‌كند وآيه‌ «وَ ما يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفاسِقِينَ» خداوند جز فاسقان را گمراه نمى‌كند. 🍃🌺پیام ها : 1- بعثت پيامبران، مخصوص نژاد و منطقه و قبيله‌ى خاصى نبوده است. «بَعَثْنا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا» 2- دعوت به توحيد و دورى از طاغوت، در رأس برنامه پيامبران بوده است. «اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ» 3- خداپرستى با پذيرش سلطه‌ى طاغوت‌ها و ستمگران، نمى‌سازد. «اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ» 4- با عبادت و اتصال به خداوند، انسان قدرت مبارزه با طاغوت‌ها، پيدا مى‌كند. «اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ» 5- خداوند به انسان در انتخاب راه، اختيار داده است. فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى‌ ... وَ مِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ‌ ... 6- سير و سفر بايد عبرت‌آموز باشد. فَسِيرُوا ... فَانْظُرُوا 7- تاريخ قانونمند است و سنّت‌هاى حاكم بر جامعه و تاريخ، ثابت. فَسِيرُوا ... فَانْظُرُوا ... عاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ‌ 8- قرآن، مردم را به جهانگردى هدفدار دعوت كرده است. فَسِيرُوا ... فَانْظُرُوا 🍃🌺🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
〰〰〰〰🇮🇷🌺🍃 السلام علیک یا ابا عبدالله 🍃🌺🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰 وقتی که معلم بزرگ ، در روز فریاد می زند ، آیا کسی هست مرا کند؟ می دانست کسی از این او را نمی کند ، پس این سخن را برای نسل یعنی حال گفته است و ما می رویم تا و اسلام را یاری کنیم و شاید ما مقدار آبی باشد برای نهال . شهید محمود جمشیدیان. 〰〰〰〰〰〰🇮🇷🌺🍃 امام خامنه ای مد ظله العالی : کار امام حسین علیه‌الصّلاه والسّلام در کربلا، با کار جدّ مطهرش حضرت محمد بن عبداللَّه صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله‌وسلم در بعثت، قابل تشبیه و مقایسه است. قضیه این است. *همان طور که پیغمبر در آن جا، یک تنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین هم در ماجرای کربلا، یک تنه با یک دنیا مواجه بود.* 🍃🌺🇮🇷〰〰〰〰〰〰 امام صادق علیه السلام : إِنَّ بَنِی‌أُمَیَّةَ أَطْلَقُوا لِلنَّاسِ تَعْلِیمَ الْإِیمَانِ وَ لَمْ یُطْلِقُوا تَعْلِیمَ الشِّرْکِ لِکَیْ إِذَا حَمَلُوهُمْ عَلَیْهِ لَمْ یَعْرِفُوهُ. بنى‌امیّه آموختن ایمان را براى مردم آزاد گذاشتند، اما شرک‏‌شناسى را آزاد نگذاشتند، تا اگر آنان را به شرک بکشانند، مردم متوجّه نشوند. الکافی، ج۲، ص ۴۱۵ 🍃🌺🍃 بشنوید فرمایش امام صادق علیه السلام را از مکر بنی امیه مردم در امان نبودند، زیرا تعلیم دادن ایمان را بنی امیه آزاد گذاشتند اما اجازه ندادند آموزش مظاهر شرک را أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ، امر خدا در کنار هم بود آموزش ایمان و شرک انبیاء ایمان با دوری از طاغوت لازم و ملزوم است ایمان سازگار نیست با پذیرش سلطه ستمگرها خيلی ظلم و ستم کردند، ضایع کردند حق ما تحمل کنید باید نه ی بزرگی گفت به دشمن ها ان شاءالله خادم الرضا"ع" 〰〰〰〰〰🇮🇷🌺🍃 اَللّهمَ صَلِّ عَلیَ مُحَمّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
📢 اگر کسی امامِ جائر را بپذیرد و زیر چتر ولایتِ طاغوت برود، حسناتش از بین می‌رود. در روایت آمده است که خوبی‌های امامِ عادل، بدی‌های طرفدارانش را می‌پوشاند و بدی‌های امامِ جائر، خوبی‌های طرفدارنش را از بین می‌برد. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: ◀️ "روایتی از ابن‌ابی‌یعفور نقل شده که به امام صادق (علیه‌السلام) عرض کرد: من با مردم معاشرت دارم و تعجب می‌کنم که گاهی دوستان شما رفتار بدی دارند، ولی از آن طرف، دشمنان شما اهل امانت و اهل صدق‌اند؛ راوی می‌گوید حضرت یک نگاه غضب‌آلود به من کردند و فرمودند: «لَا دِينَ لِأُولَئِكَ وَ لَا عَتْبَ عَلَى هَؤُلَاء» (آنها دین ندارند و اینها هم سرزنش نمی‌شوند). من خیلی حیرت کردم. حضرت در ادامه، فرمودند: «أَ لَا تَسْمَعُ لِقَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّور» (قرآن نخواندی که «الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور»؟). ◀️ آنهایی که دنبال امام عادل می‌روند و در این موضوع به حرف خدا گوش می‌دهند و تبعیت می‌کنند، خدای متعال خودش ولایت آنها را به عهده می‌گیرد و آنها را از ظلمات به سمت نور بیرون می‌برد (همه گناهان و صفات رذیله، ظلمات‌اند). بعضی، حتی نور اسلام هم داشتند ولی چون به دنبال امام جائر رفتند، همان حقایق هم از آنها گرفته می‌شود. ◀️ در بعضی روایات، تعبیر این است که: «إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي أَنْ يُعَذِّبَ أُمَّةً دَانَتْ بِإِمَامٍ لَيْسَ مِنَ اللَّهِ وَ إِنْ كَانَتْ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً وَ إِنَّ اللَّهَ لَيَسْتَحْيِي أَنْ يُعَذِّبَ أُمَّةً دَانَتْ بِإِمَامٍ مِنَ اللَّهِ وَ إِنْ كَانَتْ فِي أَعْمَالِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَة». ◀️ در بعضی روایاتِ دیگر، دلیل آن را این‌گونه توضیح دادند که: «لِأَنَّ سَيِّئَاتِ الْإِمَامِ الْجَائِرِ تَغْمِرُ حَسَنَاتِ أَوْلِيَائِهِ، وَ حَسَنَاتِ الْإِمَامِ الْعَادِلِ تَغْمِرُ سَيِّئَاتِ أَوْلِيَائِهِ» (چون: خوبی‌های امامِ عادل بدی‌های طرفدارانش را می‌پوشاند و بدی‌های ائمۀ جور خوبی‌های طرفدارنش را از بین می‌برد." ☑️ @mirbaqeri_ir
🔻کسی که به «لذت و منفعتِ کم» قانع شد، به‌راحتی می‌شود استقلالش را گرفت 🔻ملتی که استقلالش را از دست بدهد هم «منافعش» و هم «عزتش» از بین می‌رود 👈🏼مسئولیت‌پذیری و استقلال، شاخص اصلی ولایت‌مداری - جلسه چهارم ➖رهبر انقلاب می‌فرماید: اگر استقلال یک ملت از او گرفته شد و بیگانگان بر او مسلّط شدند دو چیز را از دست می‌دهد: اوّل، عزّتِ نفس و احساس هویّت خود را؛ دوم، منافع خود را. ➖در جامعۀ ما دو عامل هست که مانع پرداختن به موضوع استقلال می‌شود: مانع اول که در جوامع بشری نوعاً هست «دنبالِ لذت‌های پست و منفعت‌های کم بودن» است. ➖قانع شدن به لذت و منفعتِ کم، موجب می‌شود آدم دنبال استقلال و عزت نباشد. چون شما برای رسیدن به عزت و استقلال باید یک‌مقدار از این کم‌ها بگذرید و بعد به منفعت و لذت بسیار زیاد می‌رسید. ➖کسی که به لذت و منفعتِ کم قانع است و حاضر نیست دست از این منفعتِ کم بردارد، استقلالش را می‌شود گرفت. آنچه می‌تواند آدم‌ها را از این معضل عبور بدهد، تربیت دینی و فرهنگ جامعه است که متاسفانه تربیت دینی و اخلاقی در جامعۀ ما اکثراً صحیح نبوده است. ➖ما نتوانسته‌ایم حقیقت دین و آن بخش زیبا و برجستۀ دین را به مردم منتقل کنیم و الا دل از همۀ اهل عالم می‌برد. شما به هرکسی در عالم بگویید که «دین ما دنبال استقلال انسان است، اصل ارزش در دین ما همین است؛ یعنی اینکه اسیر کسی نباشی و خودت برای خودت تعیین تکلیف بکنی» او طبیعتاً می‌پسندد. ➖عامل دیگری که چالش و مانع بر سر راه استقلال‌طلبی است، فرهنگ اومانیستی غربی است؛ فرهنگی که استقلال و عزتِ تقلبی را تحت عناوینی مثل «آزادی» و «حقوق بشر» رواج داده است. هرچند فریب مردم با این شعارهای تقلبی، سال‌ها است که دیگر لو رفته است. 👤علیرضا پناهیان - ۱۴۰۰.۰۵.۲۱ 👈🏼 متن کامل Panahian.ir/post/6985 و @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 در محضر امام روح الله (۱۵۲۷) 🎥 اگر بُعد سیاسی این مجالس را این‌ها بفهمند، همان غربزده‌ها هم مجلس به‌پا می‌کنند و عزاداری می‌کنند.
نطقه ای و ایجاد هزینه های سنگین برای جمهوری اسلامی هستند. ۱. واکنش تند حسن خمینی به پیشروی طالبان و تحولات افغانستان. ۲. ابطحی : دین طالبان دختران را غنیمت جنگی می داند. (متاثر از خبر دروغ و تحریک آمیز نشریه انگلیسی " دیلی میل " ) ۳. بیانیه تند و افراطی جبهه اصلاحات ایران. ۴. بیانیه تند و تحریک امیز اسدالله بیات زنجانی ، مرجع تقلید خود خوانده اصلاح طلبان. ۵. بیانیه تند و تحریک آمیز مجمع محققین و مدرسین حوزه علیمه . ۶. مواضع افراطی و تحریک آمیز عباس عبدی در مورد به راه افتادن موج شیعه کشی در افغانستان ۷. مواضع تند افراطی و تحریک آمیز .... . 👈 همه اینها در حالی است که طالبان تاکنون به تعهدات خود پایبند بود و شیعیان در مناطق اشغال شده توسط طالبان در امنیت هستند و هر گونه تقابل با طالبان فقط هزینه سازی بی مورد برای جمهوری اسلامی و شیعیان و کمک به داعش و آمریکا می باشد. 👈 بعلاوه آنکه این مواضع موجب تحریک افکار عمومی در داخل کشور و ایجاد مانع در مسیر اقدامات مدبرانه و عاقلانه جمهوری اسلامی می شود. ✍ ارادتمند دوستان غلامعلی کریمی.
یکتا: در زیارت ناحیه مقدسه درباره قاسم بن الحسن علیهما السلام چنین آمده است: السَّلَامُ عَلَى الْقَاسِمِ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْمَضْرُوبِ‏ عَلَى‏ هَامَتِهِ‏ الْمَسْلُوبِ لَامَتُهُ حِينَ نَادَى الْحُسَيْنَ عَمَّهُ فَجَلَا عَلَيْهِ عَمُّهُ كَالصَّقْرِ وَ هُوَ يَفْحَصُ‏ بِرِجْلَيْهِ التُّرَابَ وَ الْحُسَيْنُ يَقُولُ بُعْداً لِقَوْمٍ قَتَلُوكَ وَ مَنْ خَصْمُهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ جَدُّكَ وَ أَبُوكَ ثُمَّ قَالَ عَزَّ وَ اللَّهِ عَلَى عَمِّكَ أَنْ تَدْعُوَهُ فَلَا يُجِيبَكَ أَوْ أَنْ يُجِيبَكَ وَ أَنْتَ قَتِيلٌ جَدِيلٌ فَلَا يَنْفَعَكَ هَذَا وَ اللَّهِ يَوْمٌ كَثُرَ وَاتِرُهُ وَ قَلَّ نَاصِرُهُ جَعَلَنِيَ اللَّهُ مَعَكُمَا يَوْمَ جَمَعَكُمَا وَ بَوَّأَنِي مُبَوَّأَكُمَا وَ لَعَنَ اللَّهُ قَاتِلَكَ عُمَرَ بْنَ سَعْدِ بْنِ عُرْوَةَ بْنِ نُفَيْلٍ الْأَزْدِيَّ وَ أَصْلَاهُ جَحِيماً وَ أَعَدَّ لَهُ عَذَاباً أَلِيماً. ترجمه: سلام بر قاسم، فرزند حسن بن علی؛ ضربت خورده بر سرش؛ و زرهش کنده شده؛ هنگامی که عمویش حسین را صدا زد! پس عمویش خود را مانند بازی شکاری بر بالای سرش رساند و او پاهایش را به خاک می سایید؛ و حسین علیه السلام می فرمود: [از رحمت خدا دور باشند] قاتلان تو؛ کسانی که روز قیامت، دشمنشان جدّ تو و پدر تو هستند! سپس فرمود: به خدا سوگند بر عمویت گران است که او را بخوانی و پاسخت را ندهد یا پاسخت را بدهد ولی تو کشته شده بر خاک افتاده باشی و سودی برایت نداشته باشد. به خدا سوگند امروز روزی است که کشندگان او (عمویت) فراوان و یاورانش اندک اند! خداوند مرا در روز قیامت با شما دو نفر (قاسم و امام حسین علیه السلام) قرار دهد و در جایگاه شما جای دهد. خداوند قاتلت عمر بن سعد بن عروة بن نفیل ازدی را لعنت کند و او را به دوزخ برساند و عذابی دردناک برایش آماده سازد!
هدایت شده از روضه خانگی
روضه خانگی - حضرت قاسم(ع) - 687.mp3
7.88M
🔻روضه (ع) ⏱ | 07:08 👤استاد 💡 کانال روضه‌های کوتاهِ کاملِ خانگی @RozeKhanegee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا