eitaa logo
پیام رسان ولایت
75 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.2هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
34.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 | فراموش نکنیم که ما صاحب داریم 🌸 ۲۹
شرح دعای ندبه_66.mp3
9.69M
۶۶ ✨ شیطان مدتهاست که با استفاده از همین یک حربه ظهور را عقب انداخته! ⚠️ همه ما باید حواسمان را شش دانگ جمع کنیم ☜ فعالان مذهبی و مهدوی بیشتر از بقیه! 💥 فقط هم یک راه برای خنثی کردن این حمله کثیف شیطانی وجود دارد و آن چیزی نیست بجز.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🕊﷽🕊 رسول خدا صلی الله علیه و آله : ثَلاثَةٌ اءخافُهُنَّ عَلی اُمتَّی: الضَّلالَةُ بَعْدَ الْمَعْرِفَةِ، وَ مُضِلاّتُ الْفِتَنِ، وَ شَهْوَةُ الْبَطْنِ وَ الْفَرْجِ . سه چیز است که از آن ها برای امّت خود احساس خطر می کنم: 1 گمراهی، بعد از آن که هدایت و معرفت پیدا کرده باشند. 2 گمراهی ها و لغزش های به وجود آمده از فتنه ها. 3 مشتهیات شکم، و آرزوهای نفسانی و شهوت پرستی. امالی طوسی ج 1 ص 158 🍃🕊🍃 السـلام علیک یـا رسـول اللّـه فاطمیه آمد و غم، هزاران آه شروع هفته ای سراسر عنایات ایام فاطمیه است پر از برکات زمان استثنایی، مغتنم بدارید شما ادا کنیم حق مجلس عزای مادر را پیامبر رحمت هنوز هست نگران ما احساس خطر داشتند برای ایمان ها برای گمراهی پس از هدایت ما و شما نگران لغزش مومنین پس از فتنه ها برای امت خود نگران بوده اند ایشان در برابر شهوات و خواسته نفسانیشان گاهی سکوت اهل دانش و کتمان آنها اهل آتـش دوزخ می کنـد گـروهـی را آيا ارزش دارد برای دو روز کوتاه دنیا از بین ببرید زندگی ابدی خودتان را فَما أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ، شوخی نیست وظیفه ی ما به عنوان انسان چیست؟ من اصلا نمی گویم وظیفه ی شما را می دانم که به خوبی می دانید شما فقط دلسوزانه تلنگر می زنم به شما علم و آگاهی مسولیت آورست مومنها یا رسول الله دریابید خودتان امت را برخی جهنمی می شوند توسط عالمها خادم الرضا "ع"
🕊﷽🕊 〰〰〰〰️〰️〰️〰️🇮🇷🕊🍃 استاد قرائتی حفظه الله سوره بقره «175» أُولئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدى‌ وَ الْعَذابَ بِالْمَغْفِرَةِ فَما أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ آنها (كتمان كنندگان حقّ) كسانى هستند كه گمراهى را به بهاى از دست دادن هدايت و عذاب را به جاى آمرزش خريدند. پس به راستى چقدر در برابر عذاب خداوند تحمّل دارند؟ «176» ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ نَزَّلَ الْكِتابَ بِالْحَقِّ وَ إِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِي الْكِتابِ لَفِي شِقاقٍ بَعِيدٍ آن (عذاب) به جهت آن است كه خداوند كتاب (آسمانى) را به حقّ نازل كرده است و البتّه كسانى كه در كتاب (خدا با كتمان و تحريف) اختلاف (ايجاد) كردند، همواره در ستيزه‌اى عميق هستند. 🍃🕊نکته ها : براى گناه كتمان، هشت تهديد پى در پى آمده است؛ پنج تهديد در آيه قبل، دو تهديد در اين آيه و يك تهديد در آيه بعد. شايد در مورد هيچ گناه ديگر اين همه تهديد پشت سر هم نيامده باشد. انگيزه‌هاى كتمان حقيقت، زياد است. از آن جمله مى‌توان به غرور، تعصّب نابجاى دينى، حفظ موقعيّت، ضعف نفس، عدم شهامت، تنگ نظرى، سفارش بيگانگان، حفظ مقام و مال اشاره كرد. توبه‌ى گناه كتمان، تنها استغفار و گريه نيست، بلكه علاوه بر آن، بيان حقايق است. البتّه در مواردى كتمان لازم است مانند آنكه جان كسى در خطر است و يا فساد و خطرى مطرح است. مانند كتمان گناهان خود يا مردم. اين همه تهديد و وعده‌ى عذاب كه براى كتمان كنندگان حقايق دينى بيان شد، از آن جهت است كه خداوند كتاب آسمانى را چنان روشن و واضح و همراه با دلايل و استدلال نازل كرده است كه جاى هيچ گونه شبهه و ابهام براى كسى باقى نمى‌ماند، امّا با اين حال گروهى از مردم براى حفظ منافع شخصى خود، دست به توجيه و تحريف زده و در فهم كتاب آسمانى اختلاف به وجود مى‌آورند تا به اصطلاح آب را گل آلود نموده و از آن ماهى بگيرند. خداوند در وصف اينان مى‌فرمايد: اين گروه در شقاق و جدايى به سر مى‌برند. يكى از راههاى كتمان حقيقت، ايجاد اختلاف است. در سه آيه‌ى گذشته، تمام تهديدات متوجّه كتمان كنندگان بود. در اين آيه به جاى اينكه بفرمايد: كتمان كنندگان در شقاقند، فرمود: اختلاف كنندگان در كتاب، در شقاقند. اين نشان دهنده‌ى آن است كه كتمان كنندگان، همان اختلاف كنندگان هستند. زيرا در محيط آلوده به اختلاف است كه مى‌توان مردم را سردرگم و حقايق را پنهان كرد. 🍃🕊پیام ها : 1- كتمان حقايق، از گناهان ويژه‌ى دانشمندان است. «أُولئِكَ الَّذِينَ» 2- در بيان كتب آسمانى، هدايت و مغفرت الهى است و در كتمان آنها ضلالت و عذاب. «اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدى‌ وَ الْعَذابَ بِالْمَغْفِرَةِ» 3- دين فروشى و كتمان حقيقت، سخت‌ترين كيفرها را بدنبال دارد. جمله‌ى‌ «فَما أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ» در قرآن تنها در مورد اين گروه بكار رفته است. 4- منشأ اختلافات دينى و مذهبى، دانشمندان هستند، نه كتب آسمانى. «نَزَّلَ الْكِتابَ بِالْحَقِّ ... اخْتَلَفُوا فِي الْكِتابِ» 5- كتمان حقايق، موجب شقاق وشكاف و جدايى وپراكندگى است. «شِقاقٍ بَعِيدٍ» 🍃🕊🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
🕊﷽🕊 🍃🍃🍃🍃🇮🇷🕊🍃 السلام علیک یا رحمة للعالمین 🍃🕊🇮🇷🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 در محضر شهدا : مبادا در دنيا به هواي نفستان دل بسته و فقط به فكر دنیا باشيد . از شما مي خواهم كه تقوا را پيشه كار خود كنيد و تقوا را فراموش نكنيد و هر كاري را انجام مي دهید ، رضاي خدا را در آن بيابيد و بعد انجام دهيد و هميشه هدفتان الله باشد و مبادا از خدا غافل شوید . شهید فتح اله حجتي 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 امام خامنه ای مد ظله العالی : همه‌ی دشواری قضیه، از این‌جا به بعد است. عزیزان من! خواصِ طرفدارِ حق، دو نوعند. یک نوع کسانی هستند که در مقابله با دنیا، زندگی، مقام، شهوت، پول، لذّت، راحت، نام و همه‌ی متاعهای خوبْ قرار دارند. اینهایی که ذکر کردیم، همه از متاعهای خوب است. همه‌اش جزو زیباییهای زندگی است. «متاع الحیاة الّدنیا.» متاع، یعنی بهره. اینها بهره‌های زندگی دنیوی است. در قرآن‌که میفرماید «متاع الحیاة الدنیا»، معنایش این نیست که این متاع، بد است؛ نه. متاع است و خدا برای شما آفریده است. منتها اگر در مقابل این متاعها و بهره‌های زندگی، خدای ناخواسته آن قدر مجذوب شدید که وقتی پای تکلیفِ سخت به میان آمد، نتوانستید دست بردارید، واویلاست! اگر ضمن بهره بردن از متاعهای دنیوی، آن‌جا که پای امتحان سخت پیش می‌آید، میتوانید از آن متاعها به راحتی دست بردارید، آن وقتْ حساب است. میبینید که حتّی خواصِ طرفدارِ حق هم به دو قسم تقسیم میشوند. این مسائل، دقّت و مطالعه لازم دارد. بر حسب اتّفاق نمیشود جامعه، نظام و انقلاب را بیمه کرد. باید به مطالعه و دقّت و فکر پرداخت. اگر در جامعه‌ای، آن نوعِ خوبِ خواصِ طرفدارِ حق؛ یعنی کسانی که میتوانند در صورت لزوم از متاع دنیوی دست بردارند، در اکثریت باشند، هیچ وقت جامعه‌ی اسلامی به سرنوشت جامعه‌ی دوران امام حسین علیه‌السّلام مبتلا نخواهد شد و مطمئنّاً تا ابد بیمه است. اما اگر قضیه به عکس شد و نوع دیگرِ خواصِ طرفدار حق - دل سپردگان به متاع دنیا. آنان که حق شناسند، ولی درعین‌حال مقابل متاع دنیا، پایشان میلرزد - در اکثریت بودند، وامصیبتاست! اصلاً دنیا یعنی چه؟ یعنی پول، یعنی خانه، یعنی شهوت، یعنی مقام، یعنی اسم و شهرت، یعنی پست و مسؤولیت، و یعنی جان. اگر کسانی برای حفظ جانشان، راه خدا را ترک کنند و آن‌جا که باید حق بگویند، نگویند، چون جانشان به خطر میافتد، یا برای مقامشان یا برای شغلشان یا برای پولشان یا محبّت به اولاد، خانواده و نزدیکان و دوستانشان، راه خدا را رها کنند، اگر عده‌ی این‌ها زیاد باشد آن وقت دیگر واویلاست. آن وقت حسین‌بن‌علیها به مسلخ کربلا خواهند رفت و به قتلگاه کشیده خواهند شد. آن وقت، یزیدها بر سرِ کار میآیند و بنی‌امیّه، هزار ماه بر کشوری که پیغمبر به وجود آورده بود، حکومت خواهند کرد و امامت به سلطنت تبدیل خواهد شد، امامت به سلطنت تبدیل خواهد شد! ۱۳۷۵/۰۳/۲۰ فرازی از بیانات در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) 🍃🇮🇷🕊〰〰〰〰〰〰 رسول خدا صلی الله علیه و آله : ثَلاثَةٌ اءخافُهُنَّ عَلی اُمتَّی: الضَّلالَةُ بَعْدَ الْمَعْرِفَةِ، وَ مُضِلاّتُ الْفِتَنِ، وَ شَهْوَةُ الْبَطْنِ وَ الْفَرْجِ . سه چیز است که از آن ها برای امّت خود احساس خطر می کنم: 1 گمراهی، بعد از آن که هدایت و معرفت پیدا کرده باشند. 2 گمراهی ها و لغزش های به وجود آمده از فتنه ها. 3 مشتهیات شکم، و آرزوهای نفسانی و شهوت پرستی. امالی طوسی ج 1 ص 158 🍃🕊🍃 السـلام علیک یـا رسـول اللّـه فاطمیه آمد و غم، هزاران آه شروع هفته ای سراسر عنایات ایام فاطمیه است پر از برکات زمان استثنایی، مغتنم بدارید شما ادا کنیم حق مجلس عزای مادر را پیامبر رحمت هنوز هست نگران ما احساس خطر داشتند برای ایمان ها برای گمراهی پس از هدایت ما و شما نگران لغزش مومنین پس از فتنه ها برای امت خود نگران بوده اند ایشان در برابر شهوات و خواسته نفسانیشان گاهی سکوت اهل دانش و کتمان آنها اهل آتـش دوزخ می کنـد گـروهـی را آيا ارزش دارد برای دو روز کوتاه دنیا از بین ببرید زندگی ابدی خودتان را فَما أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ، شوخی نیست وظیفه ی ما به عنوان انسان چیست؟ من اصلا نمی گویم وظیفه ی شما را می دانم که به خوبی می دانید شما فقط دلسوزانه تلنگر می زنم به شما علم و آگاهی مسولیت آورست مومنها یا رسول الله دریابید خودتان امت را برخی جهنمی می شوند توسط عالمها خادم الرضا "ع" 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
〰〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 امام خامنه ای مد ظله العالی : وقتي که انسان به پروردگار عالم عرض مي کند «اهدنا الصّراط المستقيم» - ما را به راه راست و صراط مستقيم هدايت کن - بعد اين صراط مستقيم را معنا مي کند: «صراط الّذين انعمت عليهم» ؛ راه کساني که به آنها نعمت دادي. خدا به خيليها نعمت داده است؛ به بني اسرائيل هم نعمت داده است: «يا بني اسرائيل اذکروا نعمتي الّتي انعمت عليکم» . نعمت الهي که مخصوص انبيا و صلحا و شهدا نيست: «فاولئک مع الّذين انعم الله عليهم من النّبيّين والصّدّيقين والشّهداء والصّالحين» . آنها هم نعمت داده شده اند؛ اما بني اسرائيل هم نعمت داده شده اند. کساني که نعمت داده شده اند، دوگونه اند: يک عدّه کساني که وقتي نعمت الهي را دريافت کردند، نمي گذارند که خداي متعال بر آنها غضب کند و نمي گذارند گمراه شوند. اينها همانهايي هستند که شما مي گوييد خدايا راه اينها را به ما هدايت کن. «غيرالمغضوب عليهم»، با تعبير علمي و ادبيش، براي «الّذين انعمت عليهم» صفت است؛ که صفت «الّذين»، اين است که «غيرالمغضوب عليهم و لاالضّالّين» ؛ آن کساني که مورد نعمت قرار گرفتند، اما ديگر مورد غضب قرار نگرفتند؛ «و لاالضّالّين»، گمراه هم نشدند. يک دسته هم کساني هستند که خدا به آنها نعمت داد، اما نعمت خدا را تبديل کردند و خراب نمودند. لذا مورد غضب قرار گرفتند؛ يا دنبال آنها راه افتادند، گمراه شدند. البته در روايات ما دارد که «المغضوب عليهم»، مراد يهودند، که اين، بيان مصداق است؛ چون يهود تا زمان حضرت عيسي، با حضرت موسي و جانشينانش، عالماً و عامداً مبارزه کردند. «ضالّين»، نصاري هستند؛ چون نصاري گمراه شدند. وضع مسيحيّت اين گونه بود که از اوّل گمراه شدند - يا لااقل اکثريتشان اين طور بودند - اما مردم مسلمان نعمت پيدا کردند. اين نعمت، به سمت «المغضوب عليهم» و «الضالّين» مي رفت؛ لذا وقتي که امام حسين عليه السّلام به شهادت رسيد، در روايتي از امام صادق عليه السّلام نقل شده است که فرمود: «فلما ان قتل الحسين صلوات الله عليه اشتدّ غضب الله تعالي علي اهل الارض» ؛  وقتي که حسين عليه السّلام کشته شد، غضب خدا درباره مردم شديد شد. معصوم است ديگر. بنابراين، جامعه مورد نعمت الهي، به سمت غضب سير مي کند؛ اين سير را بايد ديد. خيلي مهمّ است، خيلي سخت است، خيلي دقّت نظر لازم دارد. من حالا فقط چند مثال بياورم. خواص و عوام، هر کدام وضعي پيدا کردند. حالا خواصي که گمراه شدند، شايد «مغضوب عليهم» باشند؛ عوام شايد «ضالّين» باشند.....  ١٨/اردیبهشت/ ۱۳۷۷ 🍃🕊🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
📸 | آزادی غربی و نهی از منکر؟! 🔸️آزادی [غربی] و دموکراسی جایی برای امر به معروف و نهی از منکر باقی نمی‌گذارد [با اجرای دموکراسی، دیگر] هر کسی قرائت خاص خودش را از دین [می گوید] و هرطور [میخواهد] عمل می‌کند [و] کسی حق ندارد به او تعرض کند. در چنین جوی، مساله امر به معروف و نهی از منکر اصلا جایی ندارد. ۱۳۷۸/۰۳/۱۳