✅ حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
💠 اگر کسی بفهمد دنیایش، نظیر آخرتش به دست خداست و اوست که مطالب دارَین (دنیا و آخرت) را امضا میکند، خیلی راحت میشود.
📚 در محضر بهجت، ج١، ص٣٢٨
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت
✅ @bahjat_ir
📸 #عکس_نوشت | مجازات قاطع، بازدارنده دشمنان
🔸️مواردی که ما باید اعمال تندی و قاطعیت کنیم مواردی است که یا امنیت کشور اسلامی در خطر باشد [و یا] دشمنانی از خارج حمله کنند.قرآن میگوید: «جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَ الْمُنَافِقِينَ وَ اغْلُظْ عَلَيْهِمْ».(توبه/۷۳) ما در قرآن کلمه خشونت نداریم. معادلش در عربی غلظت است. در مقابل لین (نرمی)، غلظت (درشتی) داریم. میفرماید با کفار و منافقین درشتی کن. باید بچشند درشتی شما را. بدانند که شما برای اجرای حق انعطاف ندارید. قاطعیت دارید. «أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ» ؛(فتح/۲۹) سرسخت در مقابل دشمنان اسلام.
۱۳۸۸/۰۷/۲۷
6.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی امام هادی علیه السلام گوشهای از قدرت خود را به متوکل عباسی نشان میدهد.
تیتر مجله فارین پالیسی در سال ۱۳۵۷ بعد از فرار شاه و بازگشت امام:
"خداحافظ شاهِ آمریکایی!"
نشریه فارین پالیسی، بعد از فرارشاه و ورود #امام_خمینی رحمتاللهعلیه به ایران درسال ۱۹۷۹،گزارشی را تحت عنوان "خداحافظ شاه آمریکایی" منتشر کرد.
💢این نشریه همچنین اعلام کرد که از این پس، هیچ رژیمی در ایران قابل تصور نخواهد بود که دستنشانده و یا حداقل وابسته به آمریکا باشد.
🗓 به مناسبت ۲۶دی، سالروز #فرار_شاه معدوم از ایران
ماه رجب، ماه استغفار .mp3
6.84M
🎧 «حقیقتِ استغفار» و «آثار استغفار» در ماه مبارک رجب
آیت الله میر باقری
#ماه_رجب ماه استغفار و رحمت الهی
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنْ تَسْتَفْتِحُوا فَقَدْ جاءَكُمُ الْفَتْحُ وَ إِنْ تَنْتَهُوا فَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ إِنْ تَعُودُوا نَعُدْ وَ لَنْ تُغْنِيَ عَنْكُمْ فِئَتُكُمْ شَيْئاً وَ لَوْ كَثُرَتْ وَ أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُؤْمِنِينَ «19»
اگر (شما كافران) در انتظار فتح وپيروزى (اسلام) بوديد، كه آن فتح آمد (وحقّانيّت اسلام آشكار شد) واگر دست (از انحراف و باطل خود) برداريد، برايتان بهتر است واگر (شما به كفر وعناد) برگرديد، (ما هم به سوى قهر) برمىگرديم وهرگز گروه شما هر چند بسيار باشد، به كارتان نخواهد آمد، چرا كه خداوند با مؤمنان است.
نکته ها
در اينكه مخاطب اين آيه كيست، دو احتمال بيان شده است: يكى كفّار شكست خورده در جنگ بدر و ديگرى مسلمانانى كه بر تقسيم غنائم اختلاف نظر داشتند.
مؤيّد احتمال اوّل، پيوند اين آيه با آيات قبل است، «أَنَّ اللَّهَ مُوهِنُ كَيْدِ الْكافِرِينَ» چنانكه آنان بودند كه گروه زياد «فِئَةً كَثِيرَةً» بودند و همانان سابقهى كفر و مغضوبيّت داشتند، و در اين آيه مىفرمايد: وَ إِنْ تَعُودُوا نَعُدْ ... وَ لَوْ كَثُرَتْ همچنين سخن ابوجهل فرمانده مشركان كه هنگام بيرون آمدن از مكّه براى جنگ، پردهى كعبه را گرفت و گفت: خدايا! از اين دو گروه، هدايت شدهتر را به پيروزى برسان. «1» به پيروزى خود مطمئن بود ولى سرانجام شكست خورد.
امّا اگر خطاب به مسلمانان باشد، هشدارى به آنان است كه پس از اين فتح، از مجادله و اعتراضهاى خود دست بردارند و اگر به نقزدن وجدالهاى قبلى (اعتراض قبل از جنگ وهنگام تقسيم غنائم) ادامه دهند، باز لطف خدا از آنان دريغ خواهد شد و در مقابل دشمنان رها شده ودچار شكست مىشوند. (البتّه معناى اوّل مناسبتر به نظر مىآيد)
پیام ها
1- خير وصلاح انسان، در پرهيزكردن از انحراف و مقابله با خدا و رسول اوست.
«إِنْ تَنْتَهُوا فَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ»
2- برخوردارى از لطف و قهر خداوند، به انتخاب وعملكرد خود ما بستگى دارد.
إِنْ تَنْتَهُوا ... إِنْ تَعُودُوا
«1». تفسير مجمعالبيان.
جلد 3 - صفحه 290
3- خداوند، اتمام حجّت كرده و تمام راههاى عذرتراشى و بهانهجويى را بسته است. إِنْ تَنْتَهُوا ... إِنْ تَعُودُوا
4- تشويق و هشدار، هر دو لازم است. «خَيْرٌ لَكُمْ وَ إِنْ تَعُودُوا نَعُدْ»
5- جلوى خلافها را بايد با قاطعيّت و صراحت گرفت. «إِنْ تَعُودُوا نَعُدْ» گذشت و بخشش، هميشه مطلوب نيست.
6- جمعيّت زياد، در قهر خداوند نقش و تأثيرى ندارد. «لَنْ تُغْنِيَ عَنْكُمْ فِئَتُكُمْ شَيْئاً وَ لَوْ كَثُرَتْ»
7- ايمان، شرط نصرت وهمراهى خداوند است. «أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُؤْمِنِينَ»
😁😁😁
ما گفتیم، خودتون گوش نکردین
این با اطلاعیه سپاه پاسداران خیلی خیلی فرق داره
یا علی