eitaa logo
پیام رسان ولایت
75 دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
5هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄ استاد قرائتی حفظه الله سوره صافات وَ إِنَّ مِنْ شِيعَتِهِ لَإِبْراهِيمَ «83» إِذْ جاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ «84» و بى گمان، ابراهيم از پيروان نوح بود. آن گاه كه با دلى سليم و سالم (از هر عيب) به پيشگاه پروردگارش آمد. إِذْ قالَ لِأَبِيهِ وَ قَوْمِهِ ما ذا تَعْبُدُونَ «85» أَ إِفْكاً آلِهَةً دُونَ اللَّهِ تُرِيدُونَ «86» فَما ظَنُّكُمْ بِرَبِّ الْعالَمِينَ «87» آن گاه كه به پدر (سرپرست) و قوم خويش گفت: اين (بت‌ها) چيست كه مى‌پرستيد؟ آيا به دروغ معبودهاى ديگرى غير از خداوند مى‌خواهيد. پس گمان شما به پروردگار جهانيان چيست (كه غير او را مى‌پرستيد)؟ جلد 8 - صفحه 41 ┄┅❁📖نکته ها : كلمه‌ «شِيعَةٍ» به معناى گروهى است كه تابع رئيس خود باشند. امام صادق عليه السلام فرمود: قلب سليم قلبى است كه جز به خداى تعالى به چيزى وابسته نباشد. «1» آرى، شرك يكى از بيمارى‌هاى قلبى است. حضرت ابراهيم در ميان انبيا ويژگى‌هايى داشت از جمله: الف) با اين كه يك نفر بود امّا قرآن او را يك امّت مى‌داند. «إِنَّ إِبْراهِيمَ كانَ أُمَّةً واحدة» «2» ب) علاوه بر نبوّت، امام مردم شد. «إِنِّي جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً» «3» انبيايى مثل حضرت موسى و عيسى و محمّد عليهم السلام از نسل او هستند. د) مراسم حج از يادگارهاى اوست. ه) بر ملكوت و باطن آسمان‌ها دست يافت. «نُرِي إِبْراهِيمَ مَلَكُوتَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» «4» و) در قرآن القاب ويژه‌اى براى او ذكر شده است، مانند: صدّيق، اوّاه، حليم، خليل، حنيف، قانت و داراى قلب سليم. ┄┅❁📖پیام ها : 1- بُعد منزل نبود در سفر روحانى. (با اين كه فاصله حضرت ابراهيم تا حضرت نوح را تا چند هزار سال گفته‌اند، ليكن در قرآن ابراهيم، شيعه و پيرو نوح معرّفى شده و نوح پيشتاز حركت توحيدى است.) «وَ إِنَّ مِنْ شِيعَتِهِ لَإِبْراهِيمَ» 2- راه همه انبيا يكى است و انبيا براى يكديگر الگو و مقتدا هستند و عنصر زمان و مكان در اصول و مبانى اديان آسمانى اثر ندارد. «وَ إِنَّ مِنْ شِيعَتِهِ لَإِبْراهِيمَ» (در جاى ديگر نيز قرآن خطاب به پيامبر اسلام مى‌فرمايد: «فَبِهُداهُمُ اقْتَدِهْ» «5» به هدايت پيامبران پيشين، اقتدا كن.) 3- بر خلاف ادّعاى مخالفان شيعه، كلمه شيعه اختراع ياران حضرت على عليه السلام‌نيست. «وَ إِنَّ مِنْ شِيعَتِهِ» «1». تفسير مجمع‌البيان. «2». نحل، 120. «3». بقره، 124. «4». انعام، 75. «5». انعام، 90. جلد 8 - صفحه 42 4- بعضى از وظايف انبيا از اين قرار است: الف) پيوند با پيامبران پيشين‌ «وَ إِنَّ مِنْ شِيعَتِهِ لَإِبْراهِيمَ» ب) تسليم در برابر خدا «جاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ» ج) نجات جامعه از انواع شرك. «إِذْ قالَ لِأَبِيهِ» 5- ابتدا درون خود را پاك كنيد، سپس به پاك كردن جامعه بپردازيد. (لازمه موفقيّت رهبران دينى، داشتن قلب سليم است) «جاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ إِذْ قالَ لِأَبِيهِ» 6- قلب سليم شرط تقرّب به خدا و بار يافتن به درگاه اوست. «جاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ» 7- كسى شيعه واقعى و پيرو راستين پيامبران است كه از قلبى سليم و پاك برخوردار باشد. «وَ إِنَّ مِنْ شِيعَتِهِ لَإِبْراهِيمَ إِذْ جاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ» 8- صراحت، شهامت و عدم ملاحظات قومى و نسبى، نشانه‌ى ايمان راسخ است. ابراهيم آئين پدر را محكوم كرد. «قالَ لِأَبِيهِ وَ قَوْمِهِ ما ذا تَعْبُدُونَ» 9- مردان خدا در محيط فاسد هضم نمى‌شوند بلكه محيط را عوض مى‌كنند. «قالَ لِأَبِيهِ وَ قَوْمِهِ ما ذا تَعْبُدُونَ» 10- در نهى از منكر سن شرط نيست. «لِأَبِيهِ» عدد شرط نيست. «لِأَبِيهِ وَ قَوْمِهِ» 11- در نهى از منكر، از خودى‌ها شروع كنيم. «لِأَبِيهِ وَ قَوْمِهِ» 12- در نهى از منكر، از منكرات اصلى همچون شرك شروع كنيم. «ما ذا تَعْبُدُونَ» 13- سر لوحه‌ى مبارزه انبيا با شرك است. «قالَ لِأَبِيهِ وَ قَوْمِهِ ما ذا تَعْبُدُونَ» 14- در نهى از منكر، از وجدان خلافكار نيز اقرار بگيريم. «ما ذا تَعْبُدُونَ» 15- در نهى از منكر، احتمال تأثير فورى و كامل شرط نيست، شايد بعداً اثر كند، شايد كم كم اثر كند و شايد .... قالَ‌ ... ما ذا تَعْبُدُونَ‌ 16- بت پرستى يك نوع دروغ است. «أَ إِفْكاً آلِهَةً» 17- نه تنها پرستش، بلكه اراده‌ى پرستشِ غير خدا هم زشت است. «تَعْبُدُونَ‌، تُرِيدُونَ» 18- هستى در سايه ربوبيّت خداوند، اداره مى‌شود. «بِرَبِّ الْعالَمِينَ» ┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❅ ﷽ ❅┄┅┅┄ السلام علیک ایها العلم المنصوب و العلم المصبوب و الغوث و الرحمة الواسعة وعدا غیر مکذوب ┄┄┄┅═✧❁❁❁✧═┅┄┄┄ سيد شهیدان اهل قلم شهدا، اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا علیه السلام هستند پیام آنها عشق و اطاعت است و وفاداری. شهید سید مرتضی آوینی ❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁ امام خامنه ای مد ظله العالی : مسئله‌ی انتظار از کلیدواژه‌های اصلی فهم دین و حرکت اساسی و عمومی و اجتماعی امت اسلامی به سمت اهداف والای اسلام است. ۱۳۹۰/۰۴/۱۸ ❁❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁❁ امام مهدى علیه السّلام فرمودند: إجعَلوا قَصدَكُم إلَينا بِالمَوَدَّةِ عَلَى السُّنَّةِ الواضِحَةِ ؛ گرايش خود را به ما ، با دوست داشتن سنّت روشن همراه كنيد . بحار الأنوار ، ج 53 ، ص 179 ❅❁📖❁❅ سلام ما به مولا حضرت صاحب الزمان روز پر برکات جمعه و متعلق به ایشان عرض تسلیت داریم محضر مقدستان برای شهادت امام هشتم جد غریبتان ما همه شرمنده ایم از محضرتان مولا به خاطر اشتباهات و قصورات و بدیها اینکه اظهار دوستی داریم به شما اما همراهی نمی کنیم در رفتار و سنتها وَ إِنَّ مِنْ شِيعَتِهِ لَإِبْراهِيمَ، کلام قرآن باید پیروی مان باشد واقعی و نمایان مایی که با لفظ صدا می زنیم شما را اما چشم ما هست به دست انسانها يقين و باور نداریم وجود نازنین شما کفایت میکند برای همه ی زندگی ما وابسته هستیم به انواع وابستگی ها در صورتی که باید وابسته بود به شما خلاصه که انتظار شده لقلقه بر زبانها عهد بستیم ولی بارها شکسته ایم ما امروز شما را قسم میدهم به امام رضا که یک دعای ویژه کنید برای منتظرها حال ما خوب میشود فقط با نگاهتان الغوث الغوث،الغوث یا صاحب الزمان خادم الرضا "ع" *┄┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄┄* اَللّهمَ صَلِّ عَلیَ مُحَمّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم ┄┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فَاسْتَقِمْ کَما امِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَکَ ❇️ پیغمبر فرمود که من ریشم سفید شد برای این... 🔰 خود ایشان که استقامت داشت، برای اینکه «وَ مَنْ تابَ مَعَکَ» پهلوش است یعنی پیغمبر مامور شده است که اشخاصی هم که همراه او هستند، اشخاصی هم که ایمان به او آوردند، آنها هم استقامت کنند و آن شما هستید... امام خمینی (ره)، ۲۵اردیبهشت ۱۳۶۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ نماهنگ | راهِ اراده‌ها 📹 روایت اخیر رهبر انقلاب از امید به اراده جوانان امروز در راه فتح قله‌ی حاکمیت دین خدا و انجام کاری که از زمان رسول خدا صلی‌الله‌علیه وآله‌وسلم تا امروز انجام نگرفته است ➕ هم‌خوانی سرود
🗓 جمعه ٢۴ شهریور ماه ١۴٠٢ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸 انسان می‌تواند قرآن را آینه قرار دهد برای [حضرت] غایب عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و غایب(امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) را آینه قرار دهد برای قرآن؛ و می‌شود گفت این دو شریک و عدیل یکدیگر و واسطه بین مخلوق وخالق هستند و در درجه «دعوت الی الله» افتراقی(جدایی) ندارند. 📚 نکته‌های ناب از آیت‌الله‌العظمی بهجت، ص٧۴ ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «ما همّتمان اين نباشد كه امام زمان (عج) را ببينيم، همّتمان اين باشد كه آقا ما را ببيند...» ٩۶/۵/١٢ 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
4_5818758363328023073.mp3
13.94M
نوحه های امام زمان عج الله فرجه «بدجور دلم اسیر مرداب...»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5830262523424674333.mp3
13.88M
🎧 | قرائت کامل زیارت آل‌یاسین به همراه بیانات و ذکر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از فرازهای آن 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ چنان غبار به پیشت به اشتیاق حضور گهی سواره و گاهی پیاده می آیم 🎙مداحی آقای مهدی رسولی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا یا امام رضـــــــــــا! اگر بناست که لطف کسی به ما برسد خدا کند فقط از جانب شما برسد نخواه منت بیگانه بر سرم باشد خوش است خیر همیشه از آشنا برسد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ صفحه : ٢٢۴ ❁ قرآن بخوانیم، قبل از اینکه برای ما قرآن بخوانند 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❁❅﷽❅❁┄┅┄ 📖ترجمه صفحه ٢٢۴ قرآن کریم 109 - ‌پس‌ ‌در‌ مورد آنچه‌ ‌ایشان‌ می‌پرستند ‌در‌ تردید مباش‌ ‌آنها‌ جز مانند آنچه‌ ‌را‌ ‌که‌ پدرانشان‌ قبلا می‌پرستیدند نمی‌پرستند و ‌ما قطعا بهره‌ی‌ ‌آنها‌ ‌را‌ کامل‌ و بی‌کم‌ و کاست‌ خواهیم‌ داد 110 - و همانا ‌ما ‌به‌ موسی‌ کتاب‌ [آسمانی‌] دادیم‌، ‌پس‌ ‌در‌ مورد ‌آن‌ اختلاف‌ شد، و ‌اگر‌ پیش‌تر وعده‌ی‌ [مهلت‌] ‌از‌ جانب‌ ‌خدا‌ صادر نشده‌ ‌بود‌، حتما میانشان‌ داوری‌ می‌شد، و همانا ‌ایشان‌ ‌در‌ باره‌ی‌ ‌آن‌ سخت‌ ‌در‌ شک‌ّ و تردیدند 111 - و قطعا پروردگارت‌ [حاصل‌] اعمال‌ همه‌ ‌را‌ تماما ‌به‌ ‌آنها‌ خواهد داد، [و] ‌او‌ ‌به‌ آنچه‌ می‌کنند آگاه‌ ‌است‌ 112 - ‌پس‌ همان‌ گونه‌ ‌که‌ فرمان‌ یافته‌ای‌ پایداری‌ کن‌ و نیز ‌هر‌ ‌که‌ ‌با‌ تو رو ‌به‌ سوی‌ ‌خدا‌ آورده‌ ‌است‌ و سرکشی‌ نکنید ‌که‌ ‌او‌ ‌به‌ آنچه‌ می‌کنید بیناست‌ 113 - و ‌به‌ کسانی‌ ‌که‌ ستم‌ کرده‌اند تمایل‌ نشان‌ ندهید ‌که‌ آتش‌ [دوزخ‌] ‌شما‌ ‌را‌ می‌گیرد ‌در‌ حالی‌ ‌که‌ ‌غیر‌ ‌از‌ ‌خدا‌ ‌شما‌ ‌را‌ مولا و سرپرستی‌ نیست‌ و آن‌گاه‌ یاری‌ نخواهید شد 114 - و ‌در‌ دو طرف‌ روز و اوایل‌ شب‌ نماز ‌را‌ برپا دار، ‌که‌ نیکی‌ها بدی‌ها ‌را‌ ‌از‌ ‌بین‌ می‌برد ‌این‌ تذکری‌ ‌برای‌ پند گیرندگان‌ ‌است‌ 115 - و صبر کن‌ ‌که‌ ‌خدا‌ پاداش‌ نیکوکاران‌ ‌را‌ ضایع‌ نمی‌کند 116 - ‌از‌ چه‌ رو ‌در‌ میان‌ نسل‌های‌ پیش‌ ‌از‌ ‌شما‌ خردمندانی‌ نبودند ‌که‌ [مردم‌ ‌را‌] ‌از‌ فساد ‌در‌ زمین‌ نهی‌ کنند [‌تا‌ گرفتار عذاب‌ نشوند]! جز اندکی‌ ‌از‌ کسانی‌ ‌از‌ ‌آنها‌ ‌که‌ نجاتشان‌ دادیم‌ (پیامبران‌ و پیروانشان‌) و کسانی‌ ‌که‌ ستم‌ کردند، [طبعا] ‌به‌ دنبال‌ رفاه‌ و خوشگذرانی‌ رفتند و اهل‌ گناه‌ بودند 117 - و ‌از‌ سنت‌ خدای‌ تو نبوده‌ ‌است‌ ‌که‌ شهرها ‌را‌ ‌در‌ حالی‌ ‌که‌ مردمش‌ اصلاحگرند ‌به‌ ستم‌ هلاک‌ کند 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅┄❁┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ ❁ زیارت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله در روز شنبه : أَشْهَدُ أَنْ لَاإِلهَ إِلّا اللّهُ وَحْدَهُ لَاشَرِیک لَهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّک رَسُولُهُ، وَأَنَّک مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِاللّهِ، وَأَشْهَدُ أَنَّک قَدْ بَلَّغْتَ رِسالاتِ رَبِّک وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِک، وَجَاهَدْتَ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِالْحِکمَةِ وَالمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ، وَأَدَّیتَ الَّذِی عَلَیک مِنَ الْحَقِّ، وَأَنَّک قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنِینَ، وَغَلَظْتَ عَلَی الْکافِرِینَ، وَعَبَدْتَ اللّهَ مُخْلِصاً حَتَّی أَتیک الْیقِینُ، فَبَلَغَ اللّهُ بِک أَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُکرَّمِینَ، الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی اسْتَنْقَذَنا بِک مِنَ الشِّرْک وَالضَّلالِ؛ اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْ صَلَوَاتِک وَصَلَوَاتِ مَلائِکتِک، وَأَنْبِیائِک وَالْمُرْسَلِینَ وَعِبَادِک الصَّالِحِینَ، وَأَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرَضِینَ، وَمَنْ سَبَّحَ لَک یا رَبَّ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَالْآخِرِینَ، عَلَی مُحَمَّدٍ عَبْدِک وَرَسُولِک، وَنَبِیک وَأَمِینِک، وَنَجِیبِک وَحَبِیبِک، وَصَفِیک وَصِفْوَتِک، وَخَاصَّتِک وَخَالِصَتِک، وَخِیرَتِک مِنْ خَلْقِک، وَأَعْطِهِ الْفَضْلَ وَالْفَضِیلَةَ وَالْوَسِیلَةَ وَالدَّرَجَةَ الرَّفِیعَةَ، وَابْعَثْهُ مَقاماً مَحْمُوداً یغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ. اللّهُمَّ إِنَّک قُلْتَ: ﴿وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُک فَاسْتَغْفَرُوا اللّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللّهَ تَوّاباً رَحِیماً ﴾، إِلهِی فَقَدْ أَتَیتُ نَبِیک مُسْتَغْفِراً تَائِباً مِنْ ذُنُوبِی، فَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَاغْفِرْها لِی، یاسَیدَنا أَتَوَجَّهُ بِک وَبِأَهْلِ بَیتِک إِلَی اللّهِ تَعَالی رَبِّک وَرَبِّی لِیغْفِرَ لِی. سه بار بگوَ: «إِنَّا لِلّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ» سپس بگو: أُصِبْنا بِک یا حَبِیبَ قُلُوبِنا، فَمَا أَعْظَمَ الْمُصِیبَةَ بِک حَیثُ انْقَطَعَ عَنَّا الْوَحْی، وَحَیثُ فَقَدْنَاک، فَإِنَّا لِلّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ راجِعُونَ. یا سَیدَنا یا رَسُولَ اللّهِ صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَیک وَعَلَی آلِ بَیتِک الطَّاهِرِینَ، هذَا یوْمُ السَّبْتِ وَهُوَ یوْمُک، وَأَنَا فِیهِ ضَیفُک وَجَارُک، فَأَضِفْنِی وَأَجِرْنِی، فَإِنَّک کرِیمٌ تُحِبُّ الضِّیافَةَ، وَمَأمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَأَضِفْنِی وَأَحْسِنْ ضِیافَتِی، وَأَجِرْنا وَأَحْسِنْ إِجَارَتَنا، بِمَنْزِلَةِ اللّهِ عِنْدَک وَعِنْدَ آلِ بَیتِک، وَبِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَهُ، وَبِمَا اسْتَوْدَعَکمْ مِنْ عِلْمِهِ فَإِنَّهُ أَکرَمُ الْأَکرَمِینَ. ❅❁📖❁❅ اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄