eitaa logo
پیام رسان ولایت
74 دنبال‌کننده
9هزار عکس
5.2هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅┄❁❅﷽❅❁┄┅┄ 📖ترجمه صفحه ۵٨٣ قرآن کریم 31 - متقیان را در آن جهان مقام گشایش و هر گونه آسایش است. 32 - باغها و تاکستانهاست. 33 - و دختران زیبای دلربا که همه در خوبی و جوانی مانند یکدیگرند. 34 - و جامهای پر از شراب (طهور و انواع نوشابه‌های شیرین و خوش). 35 - هرگز در آنجا سخن بیهوده و دروغ نشنوند. 36 - این (نعمتهای ابدی) مزدی به عطاء و حساب پروردگار توست. 37 - خدایی که آسمانها و زمین و همه مخلوقاتی که در بین آسمان و زمین است بیافریده همان خدای مهربان که (در عین مهربانی) کسی (از قهر و سطوتش) با او به گفتگو نتواند لب گشود. 38 - روزی که آن فرشته بزرگ روح القدس با همه فرشتگان صف زده و به نظم برخیزند و هیچ کس سخن نگوید جز آن کسی که خدای مهربانش به سخن اذن دهد و او سخن به صواب گوید (و به اذن خدا شفاعت گنهکاران کند). 39 - چنین روز حتمی و محقق خواهد بود، پس هر که می‌خواهد نزد خدای خود (در آن روز) مقام و منزلتی یابد (امروز در راه ایمان و طاعت بکوشد). 40 - ما شما را از روز عذاب که نزدیک است ترسانیده و آگاه ساختیم، روزی که هر کس هر چه کرده در پیش روی خود حاضر بیند و کافر در آن روز گوید که ای کاش خاک بودم (تا چنین به آتش کفر خود نمی‌سوختیم). به نام خداوند بخشنده و مهربان 1 - قسم به فرشتگانی که (جان کافران را) به سختی بگیرند. 2 - قسم به فرشتگانی که (جان اهل ایمان را) به آسایش و نشاط ببرند. 3 - و قسم به فرشتگانی که با کمال سرعت (فرمان حق را) انجام دهند. 4 - قسم به فرشتگانی که (درنظم عالم) بر هم سبقت گیرند. 5 - قسم به فرشتگانی که (به فرمان حق) به تدبیر نظام خلق می‌کوشند (که قیامتی و حشری خواهد آمد). 6 - روزی که آن لرزاننده (یعنی نفخه صور الهی، جهان را) بلرزاند. 7 - و لرزاننده دیگر (یعنی نفخه صور دیگر) از پی آن در آید. 8 - در آن روز سخت دلهای برخی مضطرب و هراسان شود. 9 - که (از ترس) چشمها به زیر افکنند. 10 - (مردم غافل دنیا) گویند: آیا ما پس از مرگ باز زندگانی دیگری خواهیم یافت؟ 11 - چگونه چون مردیم و استخوان ما پوسید زنده خواهیم شد؟ 12 - و گویند: در این صورت که دیگر بار زنده شویم بسی زیانکار خواهیم بود. 13 - جز یک صدای مهیب (که در صور اسرافیل کنند) نشنوند. 14 - و ناگاه همه از خاک بر شوند و به صحرای قیامت رهسپار گردند. 15 - آیا خبر موسی عمران به تو رسیده؟ 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅┄❁┅┅┅┅┄
۲۱ شهریور ۱۴۰۳
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ ❁ زیارت امام کاظم و امام رضاو امام جواد و امام هادی علیهم السلام در روز چهارشنبه السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَوْ لِيَاءَاللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا حُجَجَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا نُورَ اللّٰهِ فِى ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ، صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْكُمْ وَعَلَىٰ آلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، بِأَبِى أَنْتُمْ وَأُمِّى، لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللّٰهَ مُخْلِصِينَ، وَجَاهَدْتُمْ فِى اللّٰهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّىٰ أَتاكُمُ الْيَقِينُ، فَلَعَنَ اللّٰهُ أَعْداءَكُمْ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ أَجْمَعِينَ، وَأَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللّٰهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبا إِبْراهِيمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِىَّ بْنَ مُوسىٰ، يَا مَوْلاىَ يَا أبا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِىَّ بْنَ مُحَمَّدٍ، أَنَا مَوْلىً لَكُمْ، مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَجَهْرِكُمْ، مُتَضَيِّفٌ بِكُمْ فِى يَوْمِكُمْ هٰذَا وَهُوَ يَوْمُ الْأَرْبَعاءِ، وَمُسْتَجِيرٌ بِكُمْ، فَأَضِيفُونِى وَأَجِيرُونِى بِآلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ. ❅❁📖❁❅ اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
۲۱ شهریور ۱۴۰۳
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ ❁دعای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در روز چهارشنبه : بسم الله الرحمن الرحیم اللّهُمَّ احرُسنا بِعَینِک الَّتی لا تَنامُ، ورُکنِک الَّذی لا یرامُ، وبِأَسمائِک العِظامِ، وصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِهِ، وَاحفَظ عَلَینا ما لَو حَفِظَهُ غَیرُک ضاعَ، وَاستُر عَلَینا ما لَو سَتَرهُ غَیرُک شاعَ، وَاجعَل کلَّ ذلِک لَنا مِطواعاً، إنَّک سَمیعُ الدُّعاءِ قَریبٌ مُجیبٌ. خداوندا! ما را با چشمت که نمی خوابد، و ستونت که خم نمی شود، و به نام های بزرگت حراست کن و بر محمّد و آل او درود فرست و برای ما حفظ کن آنچه را که اگر دیگران حفظ کنند، از میان می رود و بر ما چیزی را پرده پوشی کن که اگر جز تو پرده پوشی کند، بر ملا می شود و همه اینها را برای ما فرمانبرداری قرار ده که تویی شنوای دعا و نزدیک و اجابت کننده. بحار الأنوار: ج ۹۰ ص ۳۳۹ ح ۴۸ ❅❁📖❁❅ اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
۲۱ شهریور ۱۴۰۳
┄┅┄ ❁﷽❁┄┅┄ حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام : سئل الـرضـا (ع) عن السفله فقـال (ع):من کان له شىء یلهیه عن الله. از امام رضا(ع) سوال شد: سفله کیست؟ فـرمـود: آن که چیزى دارد که از (یـاد) خـدا بـازش دارد. منبع: تحف العقول, ص 442 ❅❁📖❁❅ دوباره چهارشنبه و روز زیارتی امام رضاست برکات مادی و معنوی برای همگی مهیاست بنشینیم بر خوان پر نعمت علی بن موسی حدیث پر از مفاهیم و عبرت برای ما و شما از علی بن موسی پرسیدند فرومایه کیست؟ فرمود کسی که داراییش باعث سر گرمیست از یاد خداوند غافل می شود و سرگرم به دنیا فراموش می کند باید توشه بردارد برای عقبی دلبستگیهامان سخت میکند کار حساب و کتاب ذلِكَ مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ اللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآبِ‌ خادم الرضا "ع" ┄┅┅┅┅┄❁📖❁┄┅┅┅
۲۱ شهریور ۱۴۰۳
┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄ استاد قرائتی حفظه الله سوره آل عمران «14» زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَواتِ مِنَ النِّساءِ وَ الْبَنِينَ وَ الْقَناطِيرِ الْمُقَنْطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ وَ الْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَ الْأَنْعامِ وَ الْحَرْثِ ذلِكَ مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ اللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآبِ‌ عشق و علاقه به زنان و فرزندان و اموال زياد از طلا ونقره و اسبان ممتاز و چهارپايان و كشتزارها كه همه از شهوات و خواسته‌هاى نفسانى است، در نظر مردم جلوه يافته است، (در حالى كه) اينها بهره‌اى گذرا از زندگانى دنياست و سرانجام نيكو تنها نزد خداوند است. ┄┅❁📖نکته ها : «قَناطير» جمع «قِنطار» به معناى مال زياد است وآمدن كلمه‌ى «مُقَنطرة» به دنبال آن، براى تأكيد بيشتر است. نظير اين‌كه بگوييم: آلاف و الوف، هزاران هزار. «خَيل» به معناى اسب و اسب سوار، هردو آمده است و «مُسَوّمة» يعنى نشاندار. اسب‌هايى كه به خاطر زيبايى اندام و يا تعليمى كه مى‌ديدند، داراى برجستگى‌هاى خاصّى مى‌شدند، به آنها «خيل مسومة» مى‌گفتند. جلوه‌كردن دنيا در نظر انسان، گاهى از طريق خيالات شخصى و گاهى از سوى شيطان و گاهى از جانب اطرافيان متملّق صورت مى‌گيرد. از طريق اوهام شخصى: «يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعاً» «1» و «فَرَآهُ حَسَناً» «2» و از سوى شيطان: «زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ أَعْمالَهُمْ» «3» و از طرف اطرافيان متملّق‌ «زُيِّنَ لِفِرْعَوْنَ سُوءُ عَمَلِهِ» «4» مصاديق جلوه‌هاى دنيا كه در آيه ذكر شده، با توجّه به زمان نزول آيه است و مى‌تواند در هر زمانى مصاديق جديدى داشته باشد. طلا و نقره، كنايه از ثروت اندوزى، و اسب كنايه از مركب و وسيله‌ى نقليّه است. سؤال: با اين‌كه خداوند زينت بودن مال و فرزند را پذيرفته است؛ «الْمالُ وَ الْبَنُونَ زِينَةُ الْحَياةِ «1». كهف، 104. «2». فاطر، 8. «3». انفال، 48. «4». غافر، 37. جلد 1 - صفحه 479 الدنيا» «1» پس چرا اين آيه در مقام انتقاد است؟ پاسخ: زينت بودن چيزى، غير از دلبستگى به آن است. در اين آيه انتقاد از دلبستگى شديد است كه از آن به‌ «حُبُّ الشَّهَواتِ» تعبير مى‌كند. كلمه‌ى «بَنين» شامل دختران نيز مى‌شود، نظير اين‌كه مى‌گوييم: عابران محترم از پياده‌رو حركت كنند كه شامل زنان عابر نيز مى‌شود. امام صادق عليه السلام با استناد به‌ «حُبُّ الشَّهَواتِ مِنَ النِّساءِ ...» فرمودند: مردم در دنيا و آخرت از چيزى بيشتر از زنان لذّت نمى‌برند ... اهل بهشت نيز بيش از هر چيز به نكاح تمايل دارند تا خوردنى‌ها و آشاميدنى‌ها. «2» اين روايت حكمت تقدّم «النّساء» را بر ديگر موارد بيان مى‌كند. ┄┅❁📖پیام ها : 1- علاقه‌ى طبيعى به مادّيات، در نهاد هر انسانى وجود دارد، آنچه خطرناك است، فريب خوردن از زينت‌ها وجلوه‌هاى آن و عدم كنترل دلبستگى‌هاست. «زُيِّنَ لِلنَّاسِ ...» 2- جلوه‌ى دنيا براى مردمِ عادّى است، نه افراد فرزانه. «زُيِّنَ لِلنَّاسِ» چنانكه در نظر همسر فرعون كه فرزانه‌ى تاريخ است، كاخ و طلاى او بى‌ارزش است. «نَجِّنِي مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ» «3» 3- علاقه‌ى بيش از حدّ به زن وفرزند، بيش از هر چيز مايه‌ى دلبستگى انسان به دنيا مى‌گردد. «حُبُّ الشَّهَواتِ مِنَ النِّساءِ وَ الْبَنِينَ» 4- مراقب باشيم كه زينت‌ها وجلوه‌هاى دنيا، مقدّمه‌ى غفلت از آخرت است. «زُيِّنَ لِلنَّاسِ ... وَ اللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآبِ» 5- يكى از عوامل بد عاقبت شدن، شيفتگى و دلبستگى به دنياست. زيرا عاقبت نيكو تنها نزد خداست. «زُيِّنَ لِلنَّاسِ ... وَ اللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآبِ» «1». كهف، 46. «2». كافى، ج 5، ص 321. «3». تحريم، 11. جلد 1 - صفحه 480 6- يكى از شيوه‌هاى تربيتى، تحقير مادّيات و بيان عظمت معنويات است. «ذلِكَ مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ اللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآبِ» 7- بهترين راه براى كنترل علائق مخرّب، مقايسه آن با الطاف جاودانه‌ى الهى است. «وَ اللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآبِ» ┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
۲۱ شهریور ۱۴۰۳
┄┅┅┄❅ ﷽ ❅┄┅┅┄ السـلام علیک یا علی بن موسی الرضا ┄┄┄┅═✧❁❁❁✧═┅┄┄┄ سيد شهیدان اهل قلم : انسان امروز از غایات آفرینش خویش در غفلت است و در سایۀ این غفلت بهشت خویش را در زمین می جوید. أفمن یمشی مکبأ علی وجهه أهدی امّن یمشی سوتأ علی صراط مستقیم؟ شهید سید مرتضی آوینی ❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁ امام خامنه ای مد ظله العالی : «حَربٌ‌ لِمَن حارَبَکُم‌» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست؛ به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن، دقیق به هدف زدن است. یعنی با هر کسی که با جبهه‌ی امام حسین علیه‌السلام میجنگد، میجنگم: در دوران شمشیر و نیزه یک جور و در دوران اتم و هوش مصنوعی یک جور دیگر... کارزار میان جبهه‌ی حسینی و جبهه‌ی یزیدی تمام‌نشدنی است. ۱۴۰۳/۶/۴ ❁❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁❁ حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام : سئل الـرضـا (ع) عن السفله فقـال (ع):من کان له شىء یلهیه عن الله. از امام رضا(ع) سوال شد: سفله کیست؟ فـرمـود: آن که چیزى دارد که از (یـاد) خـدا بـازش دارد. منبع: تحف العقول, ص 442 ❅❁📖❁❅ دوباره چهارشنبه و روز زیارتی امام رضاست برکات مادی و معنوی برای همگی مهیاست بنشینیم بر خوان پر نعمت علی بن موسی حدیث پر از مفاهیم و عبرت برای ما و شما از علی بن موسی پرسیدند فرومایه کیست؟ فرمود کسی که داراییش باعث سر گرمیست از یاد خداوند غافل می شود و سرگرم به دنیا فراموش می کند باید توشه بردارد برای عقبی دلبستگیهامان سخت میکند کار حساب و کتاب ذلِكَ مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ اللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآبِ‌ خادم الرضا "ع" *┄┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄┄* اَللّهمَ صَلِّ عَلیَ مُحَمّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم ┄┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄┄┄
۲۱ شهریور ۱۴۰۳
📢 الگوی سلوک شرعی در راه خدا ✏️ رهبر انقلاب: ما در بین سلسله‌ی علمی فقهی و حِکمی خودمان در حوزه‌های علمیه یک جریان خاص‌الخاص داریم که میتواند برای همه الگو باشد... ✏️ این حرکت عظیم سلوکی و ریاضتی را نه با طرق من‌درآوردی و تخیّلی - مثل بعضی از سلسله‌ها و دکانهای تصوّف و عرفان و مانند اینها - بلکه صرفاً از طریق شرع مقدّس آن هم با خبرویت بالا، به دست آوردند. همین سلسله‌ی مرحوم آقای قاضی همه‌شان مجتهدین طراز اول بودند. ۱۳۹۱/۴/۲۶ 🗓 ۶ ربیع الاول، سالروز درگذشت آیت‌الله حاج میرزا علی آقای قاضی
۲۱ شهریور ۱۴۰۳
لذت مرگ برای مؤمنان آیت الله العظمی جوادی آملی: «هيچ لذتی برای به اندازه لذت مرگ نيست! خدا می‌داند كه مرگ برای مؤمن چقدر شيرين است! همه ائمه را زيارت می‌کند؛ آن حديث معروفی كه مرحوم كلينی نقل كرد چقدر شرف‌بخش است به مؤمن و مرگ مؤمن! الآن فخر ما در اين است كه قبور ائمه(عليهم السلام) را زيارت بكنيم ولی اگر خود ائمه معصومين(عليهم الصلاة و عليهم السلام) به بالين ما بيايند، چقدر بايد فخر كرد. هيچ لذتی برای مؤمن به اندازه لذت مردن نيست، طوبی له و حسن مآب! معرفی می‌کنند می‌گویند اينكه پيشاپيش همه است وجود مبارك رسول خدا(صلّی الله عليه و آله و سلّم) است بعد آن‌كه در كنار اوست علی بن‌ ابی طالب است، آنجا حسن‌ بن‌ علی و حسين‌ بن‌ علی (علیهم السلام) تا وجود مبارك ولیّ عصر(ارواحنا فداه) حاضرند . چه لذتی برای مؤمن شيرين‌تر از لذت مرگ است؟! او ميوه شيرين را می‌چشد.» ۱۳۷۱/١٢/٢۱
۲۱ شهریور ۱۴۰۳
12.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیک یا حسن بن علی العسکری
۲۱ شهریور ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۱ شهریور ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۱ شهریور ۱۴۰۳
۲۱ شهریور ۱۴۰۳