eitaa logo
پژوهش حوزه علمیه طالبیه تبریز
249 دنبال‌کننده
188 عکس
8 ویدیو
58 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
باسلام به اطلاع شرکت کنندگان در مسابقه کتابخوانی" کتاب ولایت فقیه" میرساند,آزمون در تاریخ ۱۸ خرداد ماه سال ۹۹ در ساعت ۱۰ صبح در مدرسه طالبیه برگزار خواهد شد.
با سلام به اطلاع طلاب محترم می رساند هر چه سریعتر نسبت به تکمیل مقالات خود وتحویل آن اقدام نمایند,در غیر اینصورت به مقالاتی که در وقت مقرر تحویل داده نشود ترتیب اثر داده نخواهد شد.با تشکر
🚩‏جا داره يه تشكر ويژه از بروبچه هاي كف خيابون آمريكا داشته باشیم كه امسال روز قدس كه بيرون نرفتيم زحمت آتيش زدن پرچم افتاد گردنشون. ان شاءالله تو شادي هاتون جبران كنیم
باسلام به اطلاع شرکت کنندگان در مسابقه کتابخوانی" کتاب ولایت فقیه" میرساند,آزمون در تاریخ ۱۸ خرداد ماه سال ۹۹ در ساعت ۱۰ صبح در مدرسه طالبیه برگزار خواهد شد.
برگزاری مسابقه کتابخوانی "کتاب ولایت فقیه" بارعایت فاصله اجتماعی و موازین بهداشتی در حوزه علمیه طالبیه تبریز👇👇👇
با سلام خدمت طلاب گرامی.با توجه به روزهای اخرزمان ثبت نام جشنواره علامه حلی که تا تاریخ ۳۱خردادماه میباشد لذا دوستان هرچه سریعتر مقالات خود را تکمیل کرده و در سامانه جشنواره علامه حلی نسبت به ثبت نام در جشنواره اقدام کنند. ثبت نام در جشنواره نتیجه مثبت در پژوهش کلاسی دارد.با تشکر
با سلام خدمت طلاب محترم حوزه علميه طالبيه به اطلاع طلاب محترم مي رساند كه هر جه سريعتر نسبت به انتخاب موضوع تحقيق خود وانتخاب استاد راهنما اقدام نماييد.
هدایت شده از طالبی
با سلام خدمت طلاب عزیز نکاتی در مورد پژوهش سال تحصیلی 1399-1400 1.امسال نیز مثل سال گذشته یک موضوع از حوزه های دانشی مرتبط انتخاب کرده و ترم اول فیش های مقاله تحویل داده خواهد شد و ترم دوم اصل مقاله تکمیل شده تحویل داده خواهد شد. 2.حوزه های دانشی عبارتند از: 1)اخلاق اسلامی 2)معارف و عقاید 3)فقه 4)اصول فقه 5)علوم حدیث 6)تفسیر. 3.با توجه به تشکیل گروه های علمی متناسب با حوزه های دانشی ،هر طلبه موظف هست با استاد متخصص آن حوزه دانشی که عضو گروه علمی نیز هست موضوع انتخاب کند و به عنوان استاد راهنما استفاده نماید. مثلا کسی که موضوع فقه را انتخاب می کنند الزاما از اساتیدی که در گروه علمی فقه عضو هستند می تواند به عنوان استاد راهنما استفاده کند. 4.هر استاد به تعداد محدود ،می تواند راهنمای مقالات طلاب را قبول نماید. 5.حوزه های دانشی فقه و اصول در گروه علمی فقه و اصول. حوزه های دانشی معارف و عقاید در گروه علمی علوم عقلی .حوزه دانشی اخلاق اسلامی در گروه علمی اخلاق و حوزه های دانشی علوم حدیث و تفسیر در گروه علمی علوم حدیث و تفسیر.
اساتید گروه کلام وعلوم عقلی 1.استاد صادقیان 2.استاد یوسفی 3.استادسعادتی 4.استاد نعمتی 5.استاد انامق نژاد
هدایت شده از طالبی
لیست اساتید گروه فقه واصول 1.استاد سيد حسين سيدي ثاني 2.استادعلي بدري 3.استادحسين ايماني 4. استادعليرضا انامق نژاد 5.استادجواد نياگار
هدایت شده از طالبی
لیست اساتید گروه علوم قرآن وحدیث 1.استادکاظم احمدزاده 2.استادمحمد امين نعمتي 3.استادحسين ايماني 4.استادعلي بدري 5.استادروح ا.. دهقاني
❇❇ اشتیاق نسبت به مساله، شرط لازم برای استاد در ✳ مهمترین رکن در آموزش پژوهش‌محور استاد است، نه متن درسی. چرا که غایت قصوای این نظام آموزشی تربیت و خلاق است نه تعلیم. ✳ هدف نظام آموزشی حافظه‌محور، تعلیم و انتقال دانش است و لذا استاد به معنی واقعی کلمه «» است. در مقابل استاد در نظام آموزشی پژوهش‌محور به دنبال تربیت علمی و تقویت قوه تفکر و نقد و نوآوری دانش‌پژوه است و لذا باید استاد این نظام آموزشی را «» خواند. تعلیم در نظام آموزشی پژوهش‌محور مقدمه برای تربیت علمی است و لذا معلمی یکی از شئون فرعی استادمربی است لازمه رشد علمی محصلان این نظام آموزشی، مشارکت فعال در کلاس و فکر و ارائه نقطه نظرات پیرامون مساله مورد بحث است. مسلم است که شاگردی کردن بهترین استادمربی‌ها بدون تلاش علمی دانش‌پژوه به سرانجام نمی رسد. ✳ بر فرض مشارکت فعال دانش‌پژوه، طرف دیگر این گونه کلاس‌ها، استادمربی است. برای رسیدن به آرمان این‌گونه کلاس‌ها استادمربی باید همراه با دانش‌پژوه فکر کند و با سوال و نقد و نشان‌دادن نقاط ضعف و قوت یافته‌های دانش‌پژوه، او را رشد دهد. ✳ لازمه چنین امری که طبیعتا با مشقت فراوانی برای استادمربی همراه است، اشتیاق و هیجان‌زدگی او نسبت به مساله مورد بحث در کلاس است. اگر استادمربی نسبت به مساله‌ای که در کلاس مطرح می‌کند مشتاق نباشد به طور طبیعی تشنه نکات جدید هم نیست. زمانی استادمربی «اُذُن خیر» خواهد بود که خود مشتاق یادگرفتن باشد. هیجان ناشی از حل یک مساله علمی انرژی لازم برای بحث و شنیدن نکات جدید به او می‌دهد. ✳ اگر مساله ای که استاد در کلاس مطرح می‌کند، بعد از کلاس هم ساعت‌ها ذهن او را مشغول کند، نقد و نقطه‌نظر دانش‌پژوهان را مغتنم می‌شمارد و اگر نقدی جدی‌ مطرح شود با آغوش باز از آن استقبال می‌کند. چنین استادی با استادی که بعد از کلاس، مساله مورد بحث را فراموش کرده و به سراغ مساله دیگری می‌رود و اساسا مساله بیرون از کلاسش غیر از مساله درون کلاسش است، متفاوت است. استاد دوم ولو از نظر علمی قوی‌تر باشد در جنبه تربیت علمی موفق‌تر نخواهد بود. برخورد چنین استادی با نقد یا نکته جدیدی که پیش از این به ذهنش نرسیده و در کلاس مطرح می‌شود چه خواهد بود؟ ❌ واضح است که مراد از این مطلب این نیست که استادمربی باید درسی را تدریس کند که خودش مطالعات کافی در مورد آن را ندارد. مراد از این بیان این است که مساله مورد بحث در کلاس باید برای استاد تازه باشد و ذهن استاد بدان مشغول باشد. ✳ بنابراین استاد باید بر مساله مورد بحث در خارج از کلاس هم تمرکز داشته باشد، نه اینکه صرفا کارها و پژوهش‌های پیشین خود را تورقی کند و وارد کلاس شود. عموما چنین استادی حوصله و توان اداره چنین کلاسی را نخواهد داشت. با این حساب یک استادمربی در روز چند درس می‌تواند تدریس کند⁉