آغاز ثبتنام اربعین از امروز
🔹ثبتنام زائران اربعین از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه یکم شهریور ماه امسال در سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir آغاز میشود.
@pbsb14💥💥💥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@rafiei110.mp3
1.38M
🔊فایل صوتی #کوتاه
🔰 داستان علی بن مهزیار اهوازی...⁉️🔰
#استاد_مسعود_عالی
🌷حداقل برای یک نفر ارسال کنید
@pbsb14💥💥💥
💢 چرا دیر ازدواج می کنی❓
⚠️ این پست تابو شکنی دارد 🔞
📺 امروز تلویزیون یک نظر سنجی گذاشته بود که《#چرا_ازدواج_نمی_کنید؟》و همه گزینه ها را عوامل اقتصادی ذکر کرده بود. همانی که #خداوند_وعده داده مشکل زندگی نخواهد بود!
☑️ اما در واقع، اگر بنگریم، شاید جوانان جامعه که مشکل اقتصادی دارند، دیر ازدواج کنند ولی در حقیقت این همه علت نیست.
☑️ بهتر است بگوییم اقتصاد بخش کوچکی از علت تاخیر ازدواج است، ولی همه آن نیست. اما چون راهکار پیدا کردنش و درمانش برای مسئولان و متولیان امر راحت تر است دائما در بوق آن می زنند.
☑️✔️ واقعیت را بخواهید علت اصلی تاخیر ازدواج در بسیاری از جوانان ما عدم نیاز است!
نیاز؛ همانی که بسیاری از جوانان مذهبی و متعهد علیرغم فشار مالی خود را در سختی می اندازند تا گرفتار گناه نشوند.
☑️ ولی به لطف فرهنگ غلط، فضای مجازی و سهل انگاری متولیان امر این نیاز در جوانان به گونه ای دیگر برطرف میشود و خود را در چهارچوب مسئولیت پذیری ازدواج قرار نمی دهند.
👌 نکته دردناک تر اینکه از این ولنگاری بیشترین کسانی که آسیب می بینند دختران هستند، اما متاسفانه همانان هستند که این فضا را تلطیف و فراهم میکنند.
☑️ و بدتر اینکه فضای مجازی پر شده است از لطیفه به خاطر نبود شوهر و به سخره گرفتن جنس دختران جامعه.
👌👌 نکته پایانی این که این مساله در جامعه ما حداکثری نیست ولی حتی کم آن زیاد است.
🌐 پس فکری باید کرد و طرحی نو درانداخت.
@pbsb14💥💥💥
33.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بدون تعارف با شیخ خوش بیان کاشانی
حجت الاسلام قرائتی:
🔹اول انقلاب شهید مطهری من را به تلویزیون معرفی کرد.
🔹مشکل فرهنگی کشور ما این است که جای امثال شهید بهشتی و شهید باهنر در آموزش و پرورش خالی است.
@pbsb14💥💥💥
13.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نفیر الفتح،
تازهترین سرود مقاومت اسلامی
حزب الله لبنان با رویکرد
نماز در قدس شریف
@pbsb14💥💥💥
موضوع:#برتری_علم_نسبت_به_ثروت
سلام علیکم- بسم الله الرحمن الرحیم
در روایات ما دلایل مختلف و فراوانی برای برتری علم نسبت به ثروت بیان کرده اند.
در حدیثی آمده است: علم از هفت جهت بر مال و ثروت برتری دارد:
1- علم میراث پیامبران و مال میراث فرعونیان است.
۲- علم با بخشیدن و خرج کردن کم نمی شود ولی مال با خرج کردن کاسته می گردد.
۳- مال محتاج به نگهبان و محافظ (بانک و صندوق امانات و ...) است ولی علم خود محافظ و نگهبان صاحبش یعنی فرد عالم است.
۴- علم وقت مرگ با انسان همراه است و با او منتقل می شود (یعنی دارائی و ثروتی است که حتی وقت مردن نیز از او جدا نمی شود) ولی مال در وقت مرگ انسان را رها می کند و باقی می ماند.
۵- مال هم در دسترس کافر است و هم مؤمن ولی علم ویژه مؤمن است (البته این در مورد علم خاص یعنی علم توحید و معارف دین است که تنها مؤمن از آن بهره دارد و کافر از آن بی بهره است).
۶- همه مردم به صاحب علم در امر دینشان محتاجند ولی همگی به صاحب مال نیازمند نمی باشند.
۷- علم، انسان را در وقت عبور از پل صراط تقویت و یاری می کند ولی مال (اگر نامشروع و حرام باشد) مانع او از عبور می شود(میزان الحکمه،ج۶، ص۴۵۴،ح۱۳۳۸۵)
@pbsb14💥💥💥
شوک روز؛ سوء استفادۀ بوقچیها از دختران پرسپولیسی و استقلالی!
دختران پرسپولیسی و استقلالی دختران پرسپولیسی و استقلالی اختصاصی | برملا شدن اتفاقی زننده از سوی برخی افراد، موجب بروز جنجالهای فراوان شده است.
ورزش 11 - بر اساس افشاگری صورت گرفته از سوی برخی رسانههای داخلی، برخی از بوقچیهای استادیومهای لیگ برتری که از علاقۀ شدید برخی دختران جوان به فوتبال و خصوصاً دو باشگاه پرسپولیس و استقلال آگاهند، به دنبال وارد کردن آنها به استادیوم، دست به سوءاستفاده مالی از شرایط آنها میزنند.
طبق این گزارش بلند بالا که افشا شده است، برخی از بوقچیها در فضای مجازی و خصوصاً اینستاگرام دختران علاقمند به فوتبال را شناسایی میکنند و با ارائۀ پیشنهاد چند میلیونی، به آنها وعدۀ حضور در استادیوم را از طریق راه مدنظر خود میدهند!
@pbsb14💥💥💥
@Farsna (2).mp3
1.94M
🎙خاکریز فرهنگی
🔹کلیپ صوتی از بیانات اخیر رهبرانقلاب در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت درباره مسئلهی فرهنگ
کوروش؛ اسطوره باستانی یا جنایتکار جنگی؟!
یکی از منابعی که برای وصف سجایای کورش به فراوانی بدان استناد میشود، کورشنامه (سیروپدی) نوشته گزنفون است اما در این استنادها معمولاً به بازگویی بخشهای دلپسند آن اکتفا میشود و بقیه متن را نادیده میانگارند و کوچکترین نقد به رفتار کوروش، برابر با وطنفروشی قلمداد میشود.
گروه تاریخ مشرق - برخی از سایتها به اسم انقلابیگری و اسلامشناسی مطالبی را علیه نمادهای قابل احترام ایران باستان منتشر میکنند که ما در اینجا برای جلب توجه مخاطبان به ویژه مورخان، یکی از آنها را منتشر کردیم و مشرق آمادگی انتشار پاسخهای مستند به این مطلب را دارد.
*****
از حدود یک قرن پیش با وجود ناشناخته بودن شخصی به نام کوروش برای ایرانیان آن دوران، تبلیغات گسترده ای روی کوروش هخامنشی صورت گرفت و با دروغ ها و جعلیات فراوان، کوروش و دیگر شاهان هخامنشی را تا حد پیامبری (و حتی فراتر از آن) بالا بردند و داستانها و افسانه های بسیار از راست و دروغ مخلوط کرده و به خورد جامعه دادند تا به این وسیله کوروش را به عرش رسانده و پس از آن دم رضا شاه و محمدرضا شاه پهلوی را هم به دم این دودمان کهن پیوند بزنند.
این تبلیغات به جایی رسید که ادعای ذوالقرنین بودن کوروش با دلایلی سراسر جعل دروغ توسط ابوالکلام آزاد، وزیر فرهنگ هندوستان مطرح شد و پس از آن علامه طباطبایی، مفسر گرانقدر قرآن و نویسنده تفسیر المیزان نیز با مطالعه مسائلی در رابطه با یکتاپرستی و عدالت کوروش هخامنشی و به دلیل عدم دسترسی به کتب مرجع تاریخی، نظریه ابوالکلام آزاد را به عنوان یک احتمال قوی در رابطه به «کیستی ذوالقرنین» مطرح کردند.
تا کنون نیز موج باستانگرایی در ایران با تلاش بیگانگان در حال پیشرفت و حرکت به جلو است و در این میان بزرگ نشان دادن کوروش هخامنشی یکی از حربه های این جریان است که متأسفانه به دلیل عدم پرداختن دقیق و علمی به این موضوع در میان جوانان، تقریباً اکثریت مردم ایران کوروش را به عنوان یک پیامبر الهی (و یا حداقل یک بنده صالح خدا) و اسطوره عشق و عدالت و آزادی و حقوق بشر و نماد ایران میپندارند به نحوی که کوچکترین نقد به رفتار کوروش برابر با وطن فروشی قلمداد می شود.
کوروش؛ اسطوره باستانی یا جنایتکار جنگی؟ // آماده انتشار
اینک قصد داریم قسمتی بسیار کوچک از جنایات و وحشیگریهای این شاه هخامنشی را آن گونه که در اسناد تاریخی آمده است، بازگو کنیم.
البته واضح است کوروش نیز مانند اکثر شاهان تاریخ از عنصر تزویر بهره می برده و در کنار خشونتهای بی حد و حصرش گاهی لطافتها و بخششهای بینظیری از خود نشان می داده است که باعث جلب توجه مردم آن روز شده بود و حتی آوازه ی برخی از کارهای او به دیگر کشور ها هم رفته بود،چنانکه اکبر مغول پادشاه هند ضمن کشت و کشتارهای خود در خلال جنگ های گسترش طلبانه اش با اسیران جنگی به مهربانی رفتار می کرد و عدالت میان ادیان و مذاهب هند را رعایت میکرد.
۱- مصادره خانه های مردم به نفع سرداران توسط کوروش
گزنفون مورخ یونانی که در کتاب خود،کوروشنامه به تجلیل از شخصیت و اخلاق کوروش هخامنشی پرداخته است(والبته کتاب او به گواهی همه ی استادان تاریخ چندان معتبر نیست)از مصادره خانههای مردم توسط کورش به نفع سردارانی که مجاهدت بیشتری کرده بودند، یاد کرده است.و برخی از ایران شناسان غربی نیز به این موضوع اشاره کرده اند.
برای آگاهی بیشتر از جمله بنگرید به: کورت، آملی، هخامنشیان، ترجمه مرتضی ثاقبفر، تهران، ۱۳۷۸، صفحه ۱۱۹ تا ۱۲۲؛
بریان، پییر، تاریخ امپراتوری هخامنشیان، ترجمه مهدی سمسار، تهران، ۱۳۷۷، جلد اول، صفحه ۱۹۲ تا ۱۹۵؛
گزنفون، کورشنامه، ترجمه رضا مشایخی، چاپ ششم، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی، ۱۳۸۶، صفحه ۲۱۶
بریان، پییر، تاریخ امپراتوری هخامنشیان، ترجمه مهدی سمسار، تهران، ۱۳۷۷، جلد اول، صفحه ۱۹۲ تا ۱۹۵؛
گزنفون، کورشنامه، ترجمه رضا مشایخی، چاپ ششم، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی، ۱۳۸۶، صفحه ۲۱۶
۲- نابودی تمدن ماد توسط کوروش
یکی از جنگهای کورش که منجر به نابودی تمدنی کهن شد، غلبه او بر مادها و تسخیر شهر هگمتانه (همدان/ اکباتان) بود. غلبهای که با مساعدت اشراف و فئودالها صورت پذیرفت و منجر به غارت هگمتانه و به بردگی کشیدن گروهی از مردم آن شد.
او توانست ا به اسارت گرفتن آمیتیس (دختر آخرین پادشاه ماد) و تهدید مبنی بر شکنجه او و فرزندانش، شاه را وادار به تسلیم کند و سپس با کشتن شوهر آمیتیس، او را به همسری خود در آورد. در نهایت نیز شاه نگونبخت و شکست خورده در بیابانی دورافتاده رها شد تا از گرسنگی و تشنگی جان بسپارد.
در تاریخ ایران کمبریج به سرپرستی ایلیا گرشویچ آمده است که «گرایش مردم ماد نسبت به کورش خصمانه بود» (ص ۲۴۱). او هگمتانه را غارت کرد و برخی از مادها را به بردگی گرفت» (ص ۲۴۰).
بنگرید به: بریان، پییر، تاریخ امپراتوری هخامنشیان، ترجمه مهدی سمسار، تهران، انتشارات زریاب، ۱۳۷۷، جلد اول، صفحه ۱۲۵
۶- کوروش و تأمین هزینههای دربار از محل نذورات مردمی
یکی دیگر از اعمالی که پس از تجاوز کورش به بابل و تصرف آن کشور متداول شد، موظف کردن معابد و نیایشگاهها به تأمین مخارج دربار از قبل نذورات مردمی بود. معابد موظف بودهاند که مرتباً و بنا به نیاز، بخشی از مایحتاج و هزینههای کمرشکن خاندان سلطنتی و تشریفات دربار را که همواره بر دوش مردم سنگینی میکرده است، تأمین کنند. در یک سند بازمانده از سال ۵۲۸ پیش از میلاد، معبد اِئانا موظف شده است تا برای یکی از مهمانیهای شاهانه در اسرع وقت ۲۰۰ بره شیرخوار و ۸۰ گاو چاق فراهم کند و تحویل رئیس تشریفات بدهد. چنین درخواستهایی معمولاً با کمبود منابع مالی معبد مواجه میشده و آنان ناچار بودهاند تا برای تأمین آن به راههای دیگری همچون وام گرفتن از رباخواران زیر نظر حکومت یا اجحاف به مردم روی بیاورند. علاوه بر این، معابد موظف بودند در هر زمان که دربار تقاضا کند، برده و کارگر و نیروی انسانی لازم را به خدمت گسیل کنند و حتی گلههای احشام سلطنتی را به خرج خود پرورش دهند و نگهداری کنند.
برای آگاهی بیشتر از جمله بنگرید به: بریان، پییر، تاریخ امپراتوری هخامنشیان، ترجمه مهدی سمسار، تهران، ۱۳۷۷، جلد اول، صفحه ۱۹۲ تا ۱۹۳
۷- چگونگی بخشندگیهای کوروش کبیر
زنان یکی از مظلومترین و ستمکشیدهترین اعضای جوامع انسانی بودهاند که قربانی جنگها و تجاوزهای متجاوزان و جهانگشایان میشدند. زنانی که شوهران یا پدران خود را از دست میدادند و به اسارت و بردگی گرفته میشدند. رفتار کورش با زنان نیز از این قاعده همیشگی تاریخ جنگها و تجاوزات بشری مستثنا نبوده است.
یکی از منابعی که برای وصف سجایای کورش و بخصوص بخشندگیهای او بدان استناد میشود، کورشنامه گزنفون است. اما در این استنادها جزئیات این «بخشندگی» دقیقاً مشخص نمیشود.
به موجب این متن، کورش پس از آنکه دختر زیبایی را که مادها همراه با خیمه و خوابگاه به او تقدیم کرده بودند، به حضور پذیرفت، به سراغ تقسیم زنان اسیر و غنائم جنگی ناشی از غارت ماد و سرزمینهای غربی ایران رفت. او یکی از زنان «تحت تملک» خود را که نوازندهای خوش الحان بود، به یکی از همدستان خود بخشید تا «اقامتگاه جنگیاش دلکشتر و روحپرورتر از خانهاش شود».
برای آگاهی بیشتر بنگرید به: گزنفون، کوروشنامه، ترجمه رضا مشایخی، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ ششم، ۱۳۸۶، صفحه ۱۲۳ تا ۱۲۸
۸- کوروش و تصرف خالهاش
کتزیاس مورخ و زشک رسمی دربار اردشیر دوم هخامنشی آورده است که کورش پس از غلبه بر ماد اسپیتاماس را کشت و زن او را که آمیتیس نام داشت، تصرف کرد. آمیتیس دختر آستیاگ و خواهر ماندانا و خاله کورش بود.
برای آگاهی بیشتر بنگرید به: تاریخ کتزیاس (خلاصه فوتیوس)، ترجمه کامیاب خلیلی، تهران، ۱۳۸۰، ص ۱۹
۹- کوروش در تورات
کورش در متن عهد عتیق تورات گرامی داشته شده و نجات دهنده یهودیان از اسارت هفتاد ساله در بابل معرفی شده است . اما در همان کتاب او مجری خواست و اراده و این سخن خدای یهودیان برای نابودی بابل نیز بوده است:
من خود بر ضد بابل بر خواهم خواست و آنرا نابود خواهم کرد. نسل بابلیان را ریشه کن خواهم کرد تا دیگر کسی از آنان زنده نماند.
بابل را به باتلاق تبدیل خواهم کرد تا جغدها در آن منزل کنند،با جاروی هلاکت بابل را جارو خواهم کرد تا هرچه دارد از بین برود) کتاب اشعیا، باب ۱۴ ،بند ۲۲ و ۲۳
پس از هفتاد سال پادشاه بابل وقوم او را به خاطر گناهانشان مجازات خواهم کرد وسرزمین ایشان را به ویرانه ای ابدی تبدیل خواهم کرد. (کتاب ارمیا، باب ۲۵ ،بند ۱۲)
شواهد تاریخی و اکتشافات باستان شناسان نشان از نابودی تمدن بابل پس از کورش می دهد.
۱۰- راهزنیهای کوروش
کتزیاس میگوید: کورش پسر چوپانی بود از ایل مردها، که از شدت احتیاج مجبور گردید راهزنی پیش گیرد.
کورش در ایام جوانی به کارهای پست اشتغال می ورزید و از این جهت مکرر تازیانه خورد. او با آستیاکس، آخرین پادشاه ماد، هیچ گونه قرابتی نداشت و از راه حیله و تزویر به مقام سلطنت رسید.
حسن پیرنیا، ایران باستان، جلد اول، ص ۲۴۰
کوروش؛ اسطوره باستانی یا جنایتکار جنگی؟ // آماده انتشار
۱۱-فریبکاری کوروش
هرودوت در کتاب اول خود ضمن گزارش نبرد کوروش با کرزوس(شاه لیدی)، ضمن اینکه گزارش میدهد کوروش ابتدا تصمیم به اعدام کرزوس میگیرد ولی بعدا پشیمان میشود، در بند ۸۷-۹۵ میگوید: