eitaa logo
پیک صبا
16.7هزار دنبال‌کننده
25.4هزار عکس
6.7هزار ویدیو
2.2هزار فایل
پیکِ صبا پاتوقِ: #صالحینِ #بصیرِ #ایران ارسال خبر: از طریق مدیران استانی (روابط‌عمومی تعلیم و تربیت استان)
مشاهده در ایتا
دانلود
حتماً 👂🏻بشنوید! 🎙 سخنرانی دکتر سهیل در محضر امام خامنه‌ای در ارتباط با جنگ نرم و فضای مجازی👇🏻 🔗 https://www.leader.ir/fa/media/play/8745?year=1391&type=1 @salehinrasad
✍️خلاصه‌ سخنان من () در با 🔰مقدمه با توجه به مشکلات روز، من را مهمترین مساله امروز کشور نمی‌دانم؛ در عین حال، اهمیتش در ردیف یک مساله جزیی فقهی نیست: غیر از کارکرد اصلی‌اش، در جهان امروز وجهه نمادین هم پیدا کرده است؛ قرآن کریم می‌فرماید «بزرگداشت شعارهای دین خودش مایه تقوای قلب است‏ (سوره حج، آيه۳۲). آیا ارزش پرچم یک کشور برای مردمش، فقط در حد قیمت پارچه‌اش است؟ ✅الف. دلیل ضرورت وجود قانون حجاب در جمهوری اسلامی ایران ، ناظر است به حضور زن در مقابل نامحرم، نه در حریم شخصی خود؛ یعنی برای نحوه حضور زن در مجامع عمومی است؛ پس سنخ این حکم، یک حکم اجتماعی است، نه صرفا مربوط به حریم خصوصی افراد. حکومت همان طور که دغدغه مساله مردم (مثلا کرونا) را دارد، نسبت به مردم (از جمله عفت عمومی) هم باید حساس باشد. درجه‌ای از پوشش و الزام به آن، در عرف بشر در جهان وجود دارد، که درجه‌ی کمی هم نیست؛ بحث ما این است که محدوده قانونیِ‌ آن را اسلام تعیین کند یا سلیقه‌های شخصی؟! در جامعه‌ای که عموم مردم مسلمانند، احکام اجتماعی اسلام باید در عرصه قوانین جدی گرفته شود [اصل چهارم قانون اساسی: ‎‎‎‎‎کلیه‏ قوانین‏ و مقررات‏ مدنی‏، جزایی‏، مالی‏، اقتصادی‏، اداری‏، فرهنگی‏، نظامی‏، سیاسی‏ و غیر اینها باید بر اساس‏ موازین‏ اسلامی‏ باشد.] به علاوه، یک کارکرد مهم قانون حجاب، تعیین مرز معین برای رعایت قانون در عرصه عفت عمومی است؛ درست است که حداقل ۷۰-۸۰ و بلکه ۹۰ درصد زنان جامعه ما عفیف‌اند و اگر قانون حجاب برداشته شود اغلب به نحو زننده‌ای پوشش خود را کنار نمی‌گذارند؛ اما آن ۱۰ درصدی که بی‌عفت‌اند چطور؟! اگر برای حفظ عفت عمومی باید جلوی اینها را گرفت، با چه قانونی؟ با کنار گذاشتن حد و مرزی که خداوند برای رعایت پوشش معین کرده، همواره درباره اینکه چه حدی از عدم پوشش، خلاف عفت عمومی است مناقشه خواهد شد. ✅ب. اشکالات و مخالفت‌ها با قانون حجاب؛ و پاسخ همه اشکالات منطقی‌ای که موجب مخالفت عده‌ای با قانون بودن حجاب می‌شود، ناظر به بد اجرا شدن قانون بوده، نه اصل الزام قانونی؛ اما: 🔹بد اجرا شدن، دلیل موجهی برای «اجرا نکردنِ» قانون نیست: مثلا، آیا اگر پلیس از قانون ممنوعیت عبور از چراغ قرمز سوءاستفاده کرد، باید عبور از چهار‌راه‌ها کاملا دل‌بخواهی شود؟! و 🔹بد اجرا شدن، ناشی از این است که با اینکه مساله حجاب از جنس است، اما جامعه ما فقط را به عنوان می‌شناسد! مساله اصلی در (مثلا قوانین مربوط به دزدی یا قتل)، تعیین مقدار مجازات و سپس مجازات کردن مجرم است. اما مساله اصلی در ، تنظیم روابط افراد جامعه با یکدیگر است؛ مانند قوانین مربوط به معاملات ویا قوانین رانندگی؛ و البته مجازات، آخرین گام آن است. در این دسته از قوانین، نگاه اصلی به قانون، نگاه فرهنگی و اجتماعی است؛ البته حد و مرزها هم مشخص می‌گردد و اگر کسی تخطی کرد مجازات می‌شود. 💢 اشکالات و مخالفت‌های منطقی همه به این برمی‌گردد که چرا می‌خواهید با زور افراد را محجبه کنید؟! منظورشان این است که چرا با «قانون کیفری» می‌خواهید حجاب را مستقر کنید؟! و از این جهت راست می‌گویند. اما اشتباهشان این است که با اصل قانون بودن حجاب مخالفت می‌کنند؛ در حالی که سزاوار بود می‌گفتند: این قانون را به عنوان «قانون مدنی» ببینید و اجرا کنید؛ که الزام گام آخر آن است، نه از ابتدا تا انتهای آن. ✅ج. شرایط دست برداشتن حکومت از اجرای یک قانون اگر واقعا اکثریت مردم در جامعه‌ای با اجرای قانونی مخالفت کنند، هر حکومتی ناچار است در نحوه اجرای آن تجدیدنظر کند؛ اما عمل نکردن افراد، لزوما مخالفت با اصل قانون نیست. از مشاهده افرادی که حجاب شرعی صددرصدی را رعایت نمی‌کنند نمی‌توان نتیجه گرفت آنها مخالف وجود اصل قانون حجاب، و طرفدار غیرالزامی شدن آن هستند؛ مانند این است که گفته شود افرادی که قوانین رانندگی را کامل رعایت نمی‌کنند، مخالف وجود قوانین رانندگی در جامعه، و طرفدار غیرالزامی شدن قوانین رانندگی‌اند؟! همچنین تفاوت بسیار است بین از اجرای برخی از قوانین (= به خاطر مشکلاتی فعلا نتوانیم یک قانونی را اجرا کنیم)، با یک قانون (= به سلیقه خودمان ویا به خاطر عرف، احکام دین را اهم و مهم کرده، از ابتدا اجرای برخی قوانین را معلق کنیم)! قوانین اسلام منظومه‌وار است؛ و خداوند است که مقدار واجب‌الالزام این منظومه را معین کرده است؛‌ ما حق نداریم به تشخیص سلیقه‌ای خود، از قانون دانستن برخی از قوانین اجتماعی اسلام صرف نظر، و این منظومه را کم و زیاد کنیم؛ هرچند ممکن است که گاهی به خاطر شرایط پیرامونی نتوانیم یک قانون را اجرا کنیم. @salehinrasad
مهدی نصیری و حسین سوزنچی4_5987716458287728891.mp3
زمان: حجم: 20.34M
مناسبات حجاب و سیاست در ایران فایل صوتی مناظره مهدی نصیری و حسین سوزنچی با اجرای حبیب‌الله رحیم‌پور ازغدی در برنامه زنده زاویه درباره قانون حجاب در کشور؛ در شبکه چهارم سیما، چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ @salehinrasad
🗓 یکشنبه ٣٠ شهریور ماه ١٣٩٩ 🔻 گزیده‌ای از کتاب ، تلخیص و تحریر کتاب علامه ملا احمد نراقی را در روزهای یکشنبه دنبال کنید: لقمان حکیم به فرزند خود گفت: ای پسر، دنیا را به آخرت بفروش تا از هر دو بهره ببری و آخرت را به دنیا مفروش که از هر دو بازمانی. 📚 نردبان سعادت، ص 232 (تلخیص و تحریر کتاب معراج‌السعادة) 🔻مناسبت‌ها: 🔹 شهادت جناب زید، فرزند امام سجاد علیه‌السلام در کوفه؛ ١٢١ق. ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره @salehinrasad
هدایت شده از KHAMENEI.IR
8.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب مربع‌های قرمز منتشر شد 🔻در مراسم نهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که شامگاه امروز (شنبه) و در آستانه‌ی چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «مربع‌های قرمز» منتشر شد. 💻 @khamenei_ir
17.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ از آرایشگاه های مختلط در تهران چه میدانید؟ منبع تفکر۲۰۳۰ منبع: کانال آزاد اندیشی @salehinrasad
🔻سیر مطالعاتی آثار علیرضا پناهیان - ویرایش خرداد۹۸ 👈 اگر دوست دارید مباحث منتشر شده در سایت را ببینید و بشونید، اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید؛ این مطلب را ببینید. در این سِیر مطالعاتی، مباحث مکتوب، صوتی و تصویری علیرضا پناهیان با توجه به «اهمیت و اولویت» و «تقدم و تأخر» آن، تنظیم و ارائه شده است. 🔻این سیر شامل دو جدول پیشنهادی است: ۱. جدول مرحله‌ای: عبارت است از ۴بسته مقدماتی و ۲بسته پیشرفته که مباحث باید به ترتیب و طبق جدول توسط مخاطب پیگیری شود. این جدول از مباحث مقدماتی و پایه آغاز شده و به تدریج به مباحث تکمیلی و پیشرفته خواهد رسید. ۲. جدول موضوعی: در این جدول مباحث در قالب ۱۱موضوع اصلی ارائه شده است: ولایت، تاریخ و سیرۀ امامان، مهدویت، سیاست، اقتصاد و معیشت، هنر و رسانه، اخلاق و معنویت، خانواده و رابطه زن و مرد، تربیت فرزند و مدرسه، مباحث ویژۀ زنان، اربعین ⚠️ این سیر یک محصول قابل سفارش نیست. صرفا پیشنهادی است برای افرادی که می‌خواهند مباحث را از روی برنامه دنبال کنند. تمام مطالب پیشنهادی به صورت رایگان در سایت قابل دسترسی است. 📌 مشاهده سیر مطالعاتی: Panahian.ir/post/685 @Panahian_ir @salehinrasad
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 لوح | گنجینه‌های جنگ رهبر انقلاب اسلامی: «این رزمندگانی که خاطراتشان را مینویسند یا کسانی که خاطره‌ی پدرها، مادرها، همسرهای شهدا را ثبت میکنند، اینها دارند در واقع جلوی یک ضایعه خسارت‌بار را میگیرند؛ دارند این گنجینه‌های پُرارزش و بی‌بدیل را احیا میکنند.» ۹۷/۷/۴ 💻 @khamenei_ir |
4.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺دکتر محمود نبویان، عضو کمیسیون اصل نود مجلس: براساس بند ۳۶ و ۳۷ برجام، اگر یکی از اطراف برجام به طرف دیگر اعتراض کند، که شما چرا تعهداتتان را انجام نمی‌دهید، پرونده به شورای امنیت می رود و دوباره تحریم‌ها برخواهد گشت./ حتی اگر ایران هم نسبت به عدم انجام تعهدات طرف‌های مقابل اعتراض کند باز هم تحریم‌ها باز می‌گردد!/ چه ما به آن‌ها اعتراض کنیم و چه آن‌ها به ما باز هم تحریم‌ها و قطعنامه‌ها باز می‌گردد./ معلوم نیست آقایان این بندها را خوانده‌اند یا نه؟! 🇮🇷 کانال رصد http://eitta.com/salehinrasad http://sapp.ir/salehinrasad
⭕️ تیم هکر "کرار" سایت امریکایی انتخابات مخصوص ترامپ رو هک کرده و این جمله رو به نمایش میزاره: " ترامپ قمار باز من حریف تو هستم " @salehinrasad
🔹جلیلی توان به دوش کشیدن مسئولیت ریاست‌جمهوری را ندارد؟ احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره کنش‌های انتخاباتی اخیر جبهه پایداری با محوریت نامزدی سعید جلیلی به نامه نیوز گفت: آنچه در کلیت می‌توان گفت این است که نیروهای جبهه پایداری بیش از آنچه هستند، خود را انقلابی می‌دانند. پایداری‌ها معمولا محدود فکر می‌کنند و این درحالی است که با تنگ‌نظری و کوته‌نگری نمی‌توان مملکت را اداره کرد. کشورداری دید وسیعی می‌خواهد که پایداری‌ها از آن بی‌بهره‌اند. او درباره احتمال ریاست‌جمهوری سعید جلیلی هم گفت: «آقای جلیلی هم مانند حمایت‌کنندگانش توان اداره کشور را ندارد و بعید می‌دانم بتواند بار سنگین ریاست‌جمهوری را بر دوش بکشد. کشور ایران به رئیس‌جمهوری نیاز دارد که بتواند مردم را از شرایط سخت فعلی نجات دهد و با مدیریت و برنامه بحران‌ها را یک‌به‌یک پشت سر بگذارد که من چنین خصائلی در آقای جلیلی مشاهده نمی‌کنم». کریمی اصفهانی درخصوص ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور ایدآل گفت: «واقعیت این است که کشور ایران در مقطع کنونی احتیاح به یک قلندر عالم سیاست دارد؛ فردی که مورد وفاق اکثریت نیروهای سیاسی باشد؛ شخصیتی که سابقه خوب مدیریتش بر کسی پوشیده نباشد و از همین حالا بتوان پیش‌بینی کرد که اگر آن شخصیت رئیس‌جمهور شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود». @salehinrasad
🔴فوری فراخوان جذب هیآت علمی و پژوهشگر دانشگاه جامع امام حسین (ع) 📌 مهلت محدود 🇮🇷 کانال رصد http://eitta.com/salehinrasad http://sapp.ir/salehinrasad