eitaa logo
پیک صبا
19.9هزار دنبال‌کننده
21.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
2.2هزار فایل
پیکِ صبا پاتوقِ: #صالحینِ #بصیرِ #ایران ارسال خبر: از طریق مدیران استانی (روابط‌عمومی تعلیم و تربیت استان)
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ (1) 🎯 پروژه‌ای جهانی 1⃣ سند موسوم به ۲۰۳۰ سازمان را می‌توان یکی از موارد طراحی بین‌المللی دانست. البته این سند تنها یکی از ۱۷ هدف پروژه‌ی جهانی است. 2⃣ میلینیوم یا اعلامیه‌ی هزاره‌ی سازمان ملل متحد با هدف توسعه‌ی پایدار، از مهم‌ترین طرح‌هایی است که توسط سازمان ملل به منظور ملت‌ها و یکسان‌سازی فرهنگ‌ها سال‌ها در دستور کار نهاد‌های مرتبط با این سازمان قرار گرفته بود و سرانجام شکست خورد. 3⃣ پس از شکست این پروژه، در سال ۲۰۱۵ برنامه‌ی جدیدی از سوی سازمان ملل مطرح شد و در مجمع عمومی سازمان ملل با حضور رؤسای جمهور کشورهای عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید. نکته‌ی حائز اهمیت این است که این برنامه به صورت without voting، یعنی بدون رأی و نظر مخالف به تصویب رسیده است، در حالی‌که اگر مخالفتی از سوی هیئت ایرانی حاضر صورت گرفته بود، این برنامه با «اجماع عمومی» تصویب نمی‌شد. امری که انتظار می‌رفت با توجه به مغایرت‌ها و تضادهای واضح و مشخص این برنامه با فرهنگ و اسناد بالادستی کشورمان، با مخالفت هیئت جمهوری اسلامی به‌عنوان داعیه‌دار حکومت اسلامی قرار بگیرد. 4⃣ پس از اجلاس عمومی سازمان ملل، اجلاسی با حضور وزرای ۱۳۰ کشور از جمله ایران در اینچئون کره‌ی جنوبی برگزار می‌شود. سندی که از سال ۲۰۱۴ به‌عنوان برنامه‌ی آموزشی در مسقط طراحی شده بود، در این اجلاس به تصویب و امضا می‌رسد. هرچند که تا به امروز هیچ خبر رسمی‌ای مبنی بر امضای وزیر وقت آموزش و پرورش بر این سند منتشر نشده است. 5⃣ این تعهد در حالی صورت می‌گیرد که دو نهاد نظارتی مهم در این موضوع یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و نهادهای فراقوه‌ای نظیر مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی امنیت ملی از پذیرفتن این سند بی‌اطلاع بوده‌اند! ✍ گزارش از: علیرضا خورسند ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter #⃣ هشتگ اصلی :
✡ سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ (2) 🎯 تصویب و اجرای پنهانی 1⃣ در جلسه ۱۳۹۵/۰۶/۲۵ هیئت دولت، اجرای سند ۲۰۳۰ با تشکیل کارگروهی، الزامی می‌شود! این کارگروه موظف می‌شود که برنامه‌های اجرایی این سند را به سایر دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کند و بر اجرای آن نظارت داشته باشد. 2⃣ نخستین واکنش رسمی به این مصوبه هیئت دولت، چهار ماه پس از اجرایی شدن آن صورت می‌گیرد، زمانی که ستاد نقشه جامع علمی کشور، با گلایه از عدم اطلاع‌رسانی دولت به شورای عالی انقلاب فرهنگی، نگرانی خود را از تصویب و اجرای این سند اعلام می‌کند. 3⃣ با ادامه یافتن اجرای این سند و عدم پاسخ‌گویی مسئولان مربوطه، این نگرانی به صحن عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ سرایت کرد و در حضور رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه، نگرانی از تصویب و اجرای سند ۲۰۳۰ با صحبت چند تن از اعضای شورا به ریاست‌جمهوری منتقل شد. در حالی‌که انتظار عمومی اعضای شورا بر این بود که روند رای‌گیری و در دستور‌کار قرار گرفتن توقف و اصلاح سند ۲۰۳۰ آغاز می‌شود اما رئیس‌جمهور این مسئله را به جلسه بعدی موکول می‌کند. 4⃣ پس از این اتفاق، موضوع سند ۲۰۳۰، با حضور مدیر کل کمیسیون ملی در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور قرار می‌گیرد. محورهای این جلسه بدین شرح است: 🔸عدم مشارکت و اطلاع‌رسانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد انتقاد است. 🔸اسناد آموزشی بالادستی نظام، اسنادی مترقّی هستند که کشور را بی‌نیاز از اسناد ابلاغی از سایر جوامع بیگانه می‌کند. 🔸روند ابلاغ و ترجمه این سند متوقف شود، تا از تداخل و تعارض در نظام آموزشی کشور جلوگیری شود. 🔸در بسیاری از جملات بیانیه اینچئون عباراتی وجود دارد که نشانگر بودن بندهایی از این بیانیه می‌شود. 🔸 بودن و ، آموزش معلمان به شیوه غربی، ، حذف آیات جهاد و ممنوعیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و... از جمله موارد اختلافی و متضادی است که این سند با فرهنگ اسلامی ایرانی دارد. 🔸پذیرش نقش راهبری، نظارت و گزارش‌دهی به یونسکو محکوم می‌شود. 5⃣ در حقیقت با پذیرش این سند علاوه‌بر تغییراتی که در نظام آموزشی کشور پدید می‌آید، این تعهد به‌وجود می‌آید که مهم‌ترین آمار‌ها و اطلاعات که مربوط به نسل جوان و نوجوان کشور است به صورت گزارش‌های مداوم به نهادهای بیگانه اعلام شود. در پایان این جلسه که با حضور مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد، مقرر شد تا اجرای این سند سریعاً متوقف شود. ✍ گزارش از: علیرضا خورسند ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter #⃣ هشتگ اصلی :
✡ سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ (3) 🎯 علی رغم این مصوبه بازهم دولت اجرای این سند را متوقف نمی‌کند و ماه‌های آینده هم اجرای آن ادامه می‌یابد تا زمانی که رهبر انقلاب در دیدار با معلمان به اجبار، شخصاً به روند اجرای سند ورود می‌کنند و می‌فرمایند: 1⃣ «این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرف‌ها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیر بار این‌ها بدهد و تسلیم این‌ها بشود. 2⃣ به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی‌ای -که قطعاً تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّت‌های گوناگون، با تمدّن‌های مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید این‌جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است. 3⃣ اگرچنانچه با اصل کار شما نمی‌توانید مخالفت بکنید، حدّاقلّش این است که بِایستید بگویید جمهوری اسلامی خودش ممشیٰ دارد، خطّ و‌ ربط دارد، ما سندهای بالادستی داریم، ما می‌دانیم باید در زمینه‌های آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چه‌کار کنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد. 4⃣ این‌که ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بی‌سروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست.» 🌐 با این بیانات بود که بلافاصله و به اجبار روند اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شد. از سوی دیگر سند ۲۰۳۰ تعارضات فراوانی با اسناد بالادستی نظام شامل، سند چشم‌انداز بیست ساله، نقشه‌ی جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و حتی اصول ۷۷و ۱۵۳ قانون اساسی دارد. ✍ گزارش از: علیرضا خورسند ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter #⃣ هشتگ اصلی :
✡ سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ (4) 🎯 آموزش بهانه است! 1⃣ سند ۲۰۳۰ را می‌توان مدخل ورودی برنامه‌ی جامع سازمان ملل برای تسلط بر کشورها به بهانه‌ی موهوم توسعه‌ی پایدار دانست. 2⃣ این برنامه که در ادامه‌ی پروژه‌ی جهانی است، در چهارمین و مهم‌ترین هدف از اهداف ۱۷ گانه‌ی این پروژه، قرار گرفته است. 3⃣ در حقیقت آغاز و نقطه‌ی شروع این پروژه با تغییر نظام آموزشی کشورها صورت می‌گیرد، حال آن‌که برای رسیدن به جامعه‌ی جهانی یکپارچه و مقبول ، تنها لازم است تا نسل آینده با ملی و مذهبی خود بیگانه شود. 4⃣ در این میان نباید غافل شد که نهادها و سازمان‌های جهانی همواره در راستای هم‌افزایی اطلاعاتی و بازوهای اجرایی ایالات متحده امریکا و هم‌پیمانش در سطح بین‌الملل فعالیت می‌کنند. 5⃣ در حقیقت این برنامه‌ی جهانی اهدافی مهم‌تر از صِرف تغییر نظام آموزشی را در کشور را دنبال می‌کند و آن تغییر همه‌جانبه در اقتصاد، سیاست، قوانین مدنی و است، به‌گونه‌ای که در نظام مرکز- پیرامونیِ جامعه‌ی جهانی، ایران به کشوری پیرامونی و تابعِ جامعه‌ی جهانی تبدیل شود. 6⃣ کشوری که با قبول سرکردگی و یک دولت و فرهنگ خاص، خود را عرضه‌کننده‌ی مواد خام و تأمین‌کننده‌ی نیروی انسانی برای مناسبات جهانی بداند و حق تصمیم‌گیری در عرصه‌ی داخلی و بین‌المللی را از خود سلب نماید. 7⃣ بیخود نیست که در این سند، از عبارت برای تعریف مردمان یک سرزمین استفاده شده است. موضوعی که به مرور، روح یک ملت را نیز نشانه گرفته و به خطر خواهد انداخت. ✍ گزارش از: علیرضا خورسند ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter #⃣ هشتگ اصلی :
متن سند 2030.pdf
1.21M
✡ متن رسمی منتشره سند آموزشی 2030 (بیانیه اینچئون) به زبان فارسی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
4_5929293229341017202.pdf
790.5K
🎯 ارزیابی سند آموزشی 2030 (بیانیه اینچئون) و مقایسه‌ی مفاد آن با سند تحول ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
4_5929293229341017201.pptx
2.3M
🎯 نقدی بر سند آموزشی 2030 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
از: فرمانده کل قوا به: جوانان فعال فضای مجازی موضوع : آرایش جنگی بگیرید @salehinrasad
رییس مجتمع قضایی دادگاه ویژه کارکنان دولت در پاسخ به فارس: 🔹دادگاه، حسین فریدون را به حبس محکوم کرده است. 🔹پس از قطعی شدن رای میزان آن اعلام خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥«دفاع بد» ترفند جدید دشمن در فضای مجازی fna.ir/d9kfuv @Farsna
رهبری معظم همچنان نگران و دغدغه مند اجرای سند 2030 ✍ 🔵دو سال پیش، رهبر معظم انقلاب در دیدار صمیمی با معلمان و افسران تعلیم و تربیت ، با شِکوِه از مسئولین ،از اهمال در اجرای سند تحول بنیادین گلایه کردند و فرمودند: 🔸«چرا سند تحول آموزش و پرورش تا به حال عملیاتی نشده است؟ تا چه زمانی باید منتظر آماده شدن نظام نامه های سند تحول بود؟ » ایشان همچنین به صراحت، ناخوشنودی خویش را از امضا مخفیانه و اجرای بی سر صدای سند 2030 در آموزش و پرورش اعلام کرده و فرمودند: 🔹« این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود .اصل کار غلط است. اینکه ما برویم سندی را امضا کنیم و بعد هم بیایم بی‌سروصدا آن را اجرا کنیم؛ نخیر! مطلقاً مجاز نیست؛ ما اعلام کردیم و به دستگاه‌های مسئول نیز اعلام شده است.» ایشان در ادامه از کوتاهی شورای انقلاب فرهنگی نیز گلایه کرده و فرمودند : 🔹 « از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گله‌مند هستم. آنها باید مراقبت می کردند و نباید می گذاشتند که کار به اینجا بکشد که ما بیاییم و جلوی این کار را بگیریم. اینجا جمهوری اسلامی است.» (17 اردیبهشت‌ماه 1396) 🔴انتظار می رفت دولتمردان که طبق شرع و قانون، مجری سیاست ها و تدابیر رهبری هستند ، فرمایشات رهبر را فصل الخطاب تلقی کرده و اجرای سند 2030 را متوقف سازند، ولی بیانات رهبر عظیم الشان در چند روز پیش، با معلمان بیانگر این واقعیت تلخ است که رهبری همچنان دغدغه مند و نگران اجرای سند 2030 هستند و گویا با قطع امید از دولتمردان، غیرت و حمیت معلمان متعهد و انقلابی را مورد خطاب قرار داده و فرمودند: ⭕️اینجاست که اهمیت سند ۲۰۳۰ معلوم میشود؛ لُب کلام این سند، این است که نظام آموزشی ما باید سبک زندگی و فلسفه‌ی حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد. یعنی شما معلمان در کلاس درستان برای غرب، سرباز و رعیت تربیت کنید. ۲۰۳۰ این است (.۱۱ /اردیبهشت/ ۱۳۹۸) ✅تجربه نشان داده است که اگر رهبری از همراهی مسئولین قطع امید کنند و قرار گاه مرکزی را فاقد کارآمدی بدانند ، مسئولیت را به نیروهای دلسوز و جوانان انقلابی محول می کنند .کاری که در حوزه فرهنگ با فرمان «آتش به اختیار» از جانب ایشان صورت گرفت. آیا در عرصه تعلیم وتربیت نیز چنین فرمانی صادر خواهند فرمود؟ . سربازان و افسران تعلیم و تربیت باید آماده باشند. 2030
استاد علی صفایی حائری-چطور خودسازی کنیم.mp3
12.79M
📢 صوت | استاد علی صفایی حائری (عین.صاد): 💠 چطور خودسازی کنیم؟ 🆔 @yade_ayyaam
قفل بود اما کلید انگاشتیم... 🔹مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها اعلام کرد "نمایشگاه ملی مطبوعات که سال گذشته برگزار نشد، دیگر برگزار نمی‌شود". ♦️با این دست فرمان دولت محترم و وضعیت قیمت کاغذ، احتمالا به عنوان سورپرایز، سال آینده نوبت تعطیلی نمایشگاه کتاب می شود. 🔹پیش درآمدش هم این که، آقای روحانی امسال رویش نشد به نمایشگاه کتاب برود و با ناشرانی که زانوی غم در بغل گرفته اند، مواجه شود و مشکلاتشان را بشنود. مردم که به کنار. ♦️با این اوصاف و با عنایت به تعطیلی پیاپی کارخانه ها و شرکت های تولیدی و تجاری، به نظر می رسد آقای روحانی باید در تبلیغات انتخاباتی، به مردم قفل نشان می داد و نه کلید را. یا اینکه احتمالا، "قفل بود اما کلید انگاشتیم". http://fi9.ir/jr2s5q 🔸به قول حضرت حافظ: "ما ز یاران چشم یاری داشتیم- خود غلط بود آن چه می‌پنداشتیم/ تا درخت دوستی کی بر دهد- حالیا رفتیم و تخمی کاشتیم/ گفت و گو آیین درویشی نبود- ور نه با تو ماجراها داشتیم/ شیوه چشمت فریب جنگ داشت- ما غلط کردیم و صلح انگاشتیم/ ... گفت خود دادی به ما دل حافظا- ما محصل بر کسی نگماشتیم" @IMANI_mohammad
rahtoshe.apk
15.18M
📥📱نسخه موبایلی ره توشه رمضان ۱۳۹۸ @MaharateTabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥افزایش قیمت بنزین با سیاست مقابله با تحریم در تضاد است. آمریکا به دنبال فشار آوردن به ملت است و ما باید از امکانات و ابزارهای خود برای مقابله با این فشار استفاده کنیم، نه اینکه یک عامل فشار دیگر درست کنیم. اگر می‌خواهید جلوی قاچاق را بگیرید، بنزین را سهمیه‌بندی کنید. اگر تصور می‌کنید از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی، منابع مالی دولت افزایش خواهد یافت، سخت در اشتباهید. @syjebraily
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مبانی قرآنی بیانیه‌ی گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری محسن قرائتی 🇮🇷کانال رصد صالحین http://Eitaa.com/salehinrasad http://sapp.ir/salehinrasad
🔰 دفتر مقام معظم رهبری: هلال ماه مبارک رمضان رؤیت نشد 🔴 فردا (دوشنبه) روز آخر ماه شعبان است 📄 متن اطلاعیه: بسم الله الرحمن الرحیم 🔹به اطلاع ملت مؤمن و شریف ایران می رساند، با توجه به اهمیت تعیین روز اول ماه مبارک رمضان گروههای زیادی در سراسر کشور به استهلال پرداختند و هیچگونه گزارش اطمینان بخشی از رؤیت هلال واصل نشد. لذا بر اساس موازین شرعی برای مقام معظّم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) رؤیت هلال در شب دوشنبه به اثبات نرسید و روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۸ روز آخر ماه شعبان است. دفتر مقام معظم رهبری 🔸بنابراین مؤمنینی که مایل به درک ثواب روزه آخرین روز ماه شعبان هستند، می‌توانند به عنوان روزه مستحبی و یا قضا، روزه بگیرند. @Khamenei_ir
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: دوشنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ میلادی: Monday - 06 May 2019 قمری: الإثنين،30شعبان 1440 🌹 امروز متعلق است به: 🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام  🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیهما السّلام  💠 اذکار روز: - یا قاضِیَ الْحاجات (100 مرتبه) - سبحان الله و الحمدلله (1000 مرتبه) - یا لطیف (129 مرتبه) برای کثرت مال ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹بیعت مردم با امام رضا علیه السلام به ولایت عهدی، 200ه-ق 🔹احتجاج اُبی بن کعب بر ابوبکر 🔹مرگ مروان بن حکم لعنة الله علیه، 65ه-ق 🔹غزوه تبوک، 9ه-ق 🔹وفات سیده نفیسه از نوادگان امام حسن مجتبی 📆 روزشمار: ▪️9 روز تا رحلت ام المومنین حضرت خدیجه علیها السلام ▪️14 روز تا ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام ▪️17 روز تا اولین شب قدر ▪️18 روز تا ضربت خوردن امام علی علیه السلام ▪️19 روز تا دومین شب قدر ✅ با ما همراه شوید...
🎥 ویدئو سخنرانی‌‌‌‌ حضرت آیت‌الله‌العظمی استاد با موضوع ⬇️ ⬇️⬇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماه رمضان، فرصت ویژه برای تقویت بنیه‌ی معنوی #رهبر_معظم_انقلاب #امام_خامنه_ای #حلول_ماه_مبارک_رمضان ••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @video_khamenei @t_manzome_f_r
📼 صوت سخنرانی‌‌‌‌‌‌‌‌ حضرت آیت‌الله‌العظمی استاد با موضوع 👇👇👇
ماه‌فرصت‌ها.mp3
3.36M
🔹ما احتیاج داریم به اینکه از این روزها و شب‌ها حداکثر استفاده را ببریم با تقویت رابطه قلبی با عالم معنا... با تضرع و خشوع در مقابل ربّ‌الارباب و بااستحکام پیوند ولایت خودمان با اهل‌بیت علیهم‌السلام🔹 ۹۱/۵/۳ #حلول_ماه_مبارک_رمضان #ماه_فرصت‌ها ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
🌙حلول ماه مبارک رمضان 💠رهبرانقلاب ‼️در اسلام همه چیز مقدمه خودسازی انسان است. همه فرائض، احکام، تکالیف، واجبات، اجتناب از گناهان و نوافل و مستحبات و احکام اجتماعی و فردی، مقدمه حیات طیبه است؛ اگر بشر تحت تربیت الهی قرار گیرد، این حیات طیبه در نفس او بوجود خواهد آمد و محیط را هم طیب و طاهر خواهد کرد و اگر این تربیت الهی نباشد در حد حیوانیت باقی میماند و حیوانی خطرناکتر از حیوانهای دیگر خواهد شد. همانطور که در طول تاریخ ملاحظه کردید که چه انسان صورتهایی با سیرت حیوانات پیدا شدند که افراد بشری را از سلوک در راه خدا باز داشتند. فرعونها، قارونها، نمرودها و شیطانهای مجسم هم استعداد تکامل و ترقّی داشتند اما طغیان هوای نفس، دنیا طلبی، روح بهیمیتشان مانع ترقی شد، عزیزان من! نماز و روزه و همه حرکات و سکنات و هر آنچه در اسلام است، برای این است که ما بر نفس خودمان تسلّط پیدا کنیم. جهاد و حکومت اسلامی هم برای این است که فضا را برای چنین موقعیتی فراهم کند؛ دلها را به خدا نزدیک کند؛ دنیا و آخرت انسانها آباد شود و آنهارا فراتر ببرد! ۷۷/۱۰/۲۸ ⬇️نسخهpdf #نشربامنبع @Jahade_tabeini
آداب روزه داری.pdf
2.42M
@Jahade_tabeini #نشربامنبع