9.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸تفاوت استعمار جدید و قدیم🔸
#لبنان
#فرانسه
#امانوئل_مکرون
#اصلاحات_سیاسی
💐💐💐💐💐
#کانال_رصد
@salehinrasad
حضور نظامی ایران در سوریه؛ از دوره پهلوی تا جمهوری اسلامی
واکنش دوگانه روشنفکران؛ سکوت در برابر پهلوی و انتقاد به جمهوری اسلامی!
امیرحسین ثابتی
💐💐💐💐💐
#کانال_رصد
@salehinrasad
هدایت شده از KHAMENEI.IR
7.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | امام کاظم علیهالسلام و مبارزه با زره تقیّه
🌸 پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در سالروز ولادت حضرت امام کاظم علیهالسلام نماهنگ «امام کاظم علیهالسلام و مبارزه با زره تقیه» را منتشر میکند
💻 @Khamenei_ir
16.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پرویز #فتاح شجاعانه اسامی افراد و نهادهایی که املاک بیت المال را به بنیاد مستضعفان پس نمی دهند، اعلام کرد؛ از خاتمی و احمدی نژاد تا مجلس و مجمع تشخیص. از حداد عادل تا ابتکار و مولاوردی و سپاه و ارتش.
لحظه شماری کنید برای روزی که از چپ و راست تخریب او را شروع کنند. تجربه نشان داده افراد و جناح های مختلف بر سر خوردن از سفره بیت المال بلدند با هم وحدت کنند.
فارغ از هر دعوا و بحث سیاسی، هرکس دغدغه مبارزه را فساد فراجناحی را دارد باید از این رویکرد فتاح حمایت کند.
امیرحسین ثابتی
💐💐💐💐💐
#کانال_رصد
@salehinrasad
🗓 دوشنبه ٢٠ مرداد ماه ١٣٩٩
#پرسش_و_پاسخ از آیتالله بهجت قدسسره
سؤال: برای آنکه در نماز با خشوع باشیم چه کنیم؟
حضرت آیتالله بهجت قدسسره: در اول نماز توسل حقیقی به امام زمان علیهالسلام باید داشت، تا عمل را با تمامیت مطلقه انجام بدهید.
🔻مناسبتها:
🔹 ولادت حضرت امام موسی کاظم علیهالسلام؛ ١٢٨ق.
🔹 درگذشت آخوند ملا محمدکاظم خراسانی، مؤلف «کفایةالأصول»؛ ١٣٢٩ق.
🔹 درگذشت استاد ادبیات عرب، شیخ محمدتقی ادیب نیشابوری، معروف به ادیب دوم؛ ١٣٩٦ق.
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
💐💐💐💐💐
#کانال_رصد
@salehinrasad
🔸 #تربیت فردی در جهت رشد جمعی و تربیت جمعی است.
استاد عابدینی
حرکت کاروانی
💐💐💐💐💐
#کانال_رصد
@salehinrasad
⛅️ گاهِ صبح ⛅️
فرانسه ⬅️ استعمار یک کشور آفریقایی (مالی) در قرن ۲۱؛ آنهم در روز روشن!
کانال ابرشاگرد
💐💐💐💐💐
#کانال_رصد
@salehinrasad
🔻در پیشینۀ تاریخی بحث اخیر بر سر وحدت
🔸️یادداشتی مهم از دکتر سجاد صفارهرندی
ماجرا ماجرای دیروز و امروز نیست. بحث این روزهای ما دربارۀ وحدت عقبۀ تاریخی دارد. اگر نخواهیم خیلی عقب برویم، دست کم از دهۀ 1340 ما با دو مکتب یا دو مدرسه مواجهیم: از یکسو، مدرسۀ انقلاب اسلامی که اسلام/تشیع را به مثابه دعوتی فراگیر و عمومی در جهت اقامۀ حق و قسط طرح میکند. در مقابل مدرسه ای (البته ریشه دار و کهنسال) که خود را نگهبان تشیع به مثابه نوعی کیش و آموزۀ تاریخی قلمداد میکند. موارد تمایز این دو مدرسه متعدد است اما مشخصاً در سطح هویتی مدرسۀ انقلاب اسلامی دیگریِ خود را «رژیم» و در امتداد آن غرب و صهیونیسم می¬بیند و جریان دیگر، که مسامحتاً می¬تواند جریان «سنتی» یا «ولایتی» نامیده شود، به عادت تاریخی هویت خود را در تمایز با عامۀ مسلمین (اهل سنت) یا در مراتبی در تقابل با جریان¬های بدعت آمیزی چون بهائیت و وهابیت تعریف میکند.
در اینجا ما صرفاً از دو ایده یا گفتمان علمی و کلامی که در دوره ای از تاریخ تشیع مقابل هم بوده اند سخن نمی گوییم. سخن از تضادی واقعی و داغ و زنده است. خاطرات پرشمار انقلابیون از آن سالهای تنگنا و شدت و مبارزه حاکی از این واقعیت است که زخمی که آنان از این نارفیقان همخانه میخوردند کم از زخم داغ و درفش دستگاه امنیتی رژیم نبود. «ولایتی»ها البته داغ و درفش نداشتند اما سلاحی داشتند بسیار قدرتمند: زخم زبان. کاری بودن این زخم زبانها را اگر میخواهید ببینید به منشور روحانیت امام مراجعه کنید. (پیام سوم اسفند 67) همان امامی که دنیا و مافیها را در برابر عمل به تکلیف خود هیچ می انگارد، بعد از گذر سالها با یادآوری جفاکاری و زخم زبان «ولایتی»ها و «حجتیه ای»ها سینه اش تنگ و بیانش تلخ میشود.
وقتی انقلاب شد، درخشش نور آن چنان بود که کمتر دیده ای توانایی چشم پوشی از آن را داشت. این چنین بود که اغلب سنتی ها و حجتیه ای ها و ولایتی ها هم ولو دیر به انقلاب پیوستند. برخی صادقانه عهد جدید بستند و بعضی محاسبه گرانه به انتظار گذر زمان نشستند. با گذشت زمان این تمایزها و تفاوتها مجددا سر بر آورد ولی در دهۀ نخست انقلاب میدان واقعی عشقبازی با ولایت چنان نزدیک و آدرس آن در جبهه های غرب و جنوب چنان سرراست بود که مجالی به خودنمایی دیگران نمی داد.
اما در دهه های بعد این شرایط تا حدی دگرگون شد. در سایۀ ناملایمت ها و ناکامی های انقلاب، جریان سنتی مجدداً فضایی برای تجدید حیات یافت و بر تمایز خود از مدل دینداری انقلاب اسلامی تأکید کرد. چیزی که خود را در تأکید مضاعف بر اموری چون قمه زنی و مجالس موسوم به عیدالزهراء و برنامه های تبلیغاتی شبکه های ماهواره ای ظاهر میساخت. فراتر از این، فرآیندی آغاز شد که اینک در آغاز دهۀ پنجم انقلاب با نتایج حاد آن مواجه هستیم. به تدریج برخی محافل و مجامع مذهبی انقلابی نیز از خلال «فرهنگ غیررسمی هیأتی» یا تأثیرات «سلسله مراتب علمایی» بخشهایی از گفتمان سنتی و «ولایتی» پیش از انقلاب را وام گرفته و در آمیزه ای غریب با داعیه ها و شعارهای انقلابی تلفیق کردند. نتیجه ظهور هیأت هایی است که همزمان «رهسپاریم با ولایت تا شهادت» و «با ما مگو که سنی و شیعه برادرند» را دم میگیرند و حتی تأکیدات چندبارۀ رهبری بر مسألۀ وحدت و امثال آن را با عناوینی چون تقیه و امثال آن از سر باز میکنند. بالاتر اینکه، یادآوری معارف و آموزۀ انقلاب اسلامی و بلکه مسلمات برآمده از عقل سلیم را با همان جنس از زخم زبان هایی که در دهۀ چهل و پنجاه رایج بود، سنّیگری و «مُنّیگری» مینامند.
در فرهنگ و مرام انقلاب اسلامی این گزارۀ محوری که «هر گامی که به عقب برداری، دشمن وقیح جلوتر می آید» ناظر به آمریکا و اسرائیل است. اگر برادر فاضلی همین رتوریک را در تعامل با اهل سنت به کار میگیرد، نباید از اینکه فاصلۀ گفتمانی اش با فرهنگ انقلاب اسلامی را یادآوری کنیم، مکدر شود. در اینجا ما از نسب و نسبتهای گفتمانی صحبت میکنیم و داعیۀ قضاوت دربارۀ اشخاص را نداریم. ما که باشیم که کسی را از دایرۀ انقلاب خارج کنیم؟ مسأله تنها این است: آن گفتاری که معتقد است ما با مسألۀ وحدت در مقابل اهل سنت واداده ایم، گفتار برآمده از فرهنگ انقلاب اسلامی نیست. این امتداد گفتار همان شخصیت محترمی است که به طور ضمنی گرایش رهبران انقلاب به وحدت با اکثریت جهان اسلام را «سنّیْ ذلیل بودن» نامید. این امتداد نگاه همانهایی است که به قول امام در منشور روحانیت «حسرت ولایتِ دورۀ شاه را میخورند.» اگر از آنها نیستید، که نیستید، به شیوۀ آنها، سخن نگویید.
💐💐💐💐💐
#کانال_رصد
@salehinrasad
🔴 فتاح و افشاگری
1⃣ دیشب #پرویز_فتاح در برنامه زنده همه را بافته: مجمع تشخیص مصلحت، خاتمی، احمدینژاد، سپاه، ارتش، مرکز پژوهشهای مجلس، مولاوردی، ابتکار، حدادعادل و ... . جناب #فتاح مدعی است زمینهای بنیاد مستضعفان در اختیار یا اجاره اینها بوده و پس نمیدهند. شفافیت و عدالت بسیار اساسی است و شرط بقای نظام است.
2⃣ اما ما از رهبری شنیدیم مسئولین روزنامه نیستند وظیفهی مسئولین پیگیری قانونی و برخورداست تا اظهارات رسانهای. باید دید جناب فتاح پیگیری قانونی و شکایت قضایی کرده برای این موارد؟ مستندات را ارائه کنند. آیا این مجموعهها استفاده شخصی میکردند یا فعالیت اداری؟ اگر اداری در راستای فعالیت دستگاهها بوده، با استفاده شخصی و خصوصی متفاوت است. این افشاگریها در این سطح واقعی است یا خیز برای #انتخابات_۱۴۰۰؟
✅ داود مدرسی یان
💐💐💐💐💐
#کانال_رصد
@salehinrasad