لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمریکا چگونه متولد شد؟
روایت کمتر شنیده شده از نحوه تولد فرزند نامشروع سرمایه داری غرب از زبان استاد رحیم پورازغدی
✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
✡ سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ (1)
🎯 پروژهای جهانی
1⃣ سند موسوم به ۲۰۳۰ سازمان #یونسکو را میتوان یکی از موارد طراحی #نظام_سلطه بینالمللی دانست. البته این سند تنها یکی از ۱۷ هدف پروژهی #میلینیوم جهانی است.
2⃣ میلینیوم یا اعلامیهی هزارهی سازمان ملل متحد با هدف توسعهی پایدار، از مهمترین طرحهایی است که توسط سازمان ملل به منظور #جهانیسازی ملتها و یکسانسازی فرهنگها سالها در دستور کار نهادهای مرتبط با این سازمان قرار گرفته بود و سرانجام شکست خورد.
3⃣ پس از شکست این پروژه، در سال ۲۰۱۵ برنامهی جدیدی از سوی سازمان ملل مطرح شد و در مجمع عمومی سازمان ملل با حضور رؤسای جمهور کشورهای عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید. نکتهی حائز اهمیت این است که این برنامه به صورت without voting، یعنی بدون رأی و نظر مخالف به تصویب رسیده است، در حالیکه اگر مخالفتی از سوی هیئت ایرانی حاضر صورت گرفته بود، این برنامه با «اجماع عمومی» تصویب نمیشد. امری که انتظار میرفت با توجه به مغایرتها و تضادهای واضح و مشخص این برنامه با فرهنگ و اسناد بالادستی کشورمان، با مخالفت هیئت جمهوری اسلامی بهعنوان داعیهدار حکومت اسلامی قرار بگیرد.
4⃣ پس از اجلاس عمومی سازمان ملل، اجلاسی با حضور وزرای ۱۳۰ کشور از جمله ایران در اینچئون کرهی جنوبی برگزار میشود. سندی که از سال ۲۰۱۴ بهعنوان برنامهی آموزشی در مسقط طراحی شده بود، در این اجلاس به تصویب و امضا میرسد. هرچند که تا به امروز هیچ خبر رسمیای مبنی بر امضای وزیر وقت آموزش و پرورش بر این سند منتشر نشده است.
5⃣ این تعهد در حالی صورت میگیرد که دو نهاد نظارتی مهم در این موضوع یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و نهادهای فراقوهای نظیر مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی امنیت ملی از پذیرفتن این سند بیاطلاع بودهاند!
✍ گزارش از: علیرضا خورسند
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
#⃣ هشتگ اصلی : #سند2030
✡ سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ (2)
🎯 تصویب و اجرای پنهانی
1⃣ در جلسه ۱۳۹۵/۰۶/۲۵ هیئت دولت، اجرای سند ۲۰۳۰ با تشکیل کارگروهی، الزامی میشود! این کارگروه موظف میشود که برنامههای اجرایی این سند را به سایر دستگاههای مربوطه ابلاغ کند و بر اجرای آن نظارت داشته باشد.
2⃣ نخستین واکنش رسمی به این مصوبه هیئت دولت، چهار ماه پس از اجرایی شدن آن صورت میگیرد، زمانی که ستاد نقشه جامع علمی کشور، با گلایه از عدم اطلاعرسانی دولت به شورای عالی انقلاب فرهنگی، نگرانی خود را از تصویب و اجرای این سند اعلام میکند.
3⃣ با ادامه یافتن اجرای این سند و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه، این نگرانی به صحن عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ سرایت کرد و در حضور رئیسجمهور و وزرای مربوطه، نگرانی از تصویب و اجرای سند ۲۰۳۰ با صحبت چند تن از اعضای شورا به ریاستجمهوری منتقل شد. در حالیکه انتظار عمومی اعضای شورا بر این بود که روند رایگیری و در دستورکار قرار گرفتن توقف و اصلاح سند ۲۰۳۰ آغاز میشود اما رئیسجمهور این مسئله را به جلسه بعدی موکول میکند.
4⃣ پس از این اتفاق، موضوع سند ۲۰۳۰، با حضور مدیر کل کمیسیون ملی #یونسکو در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور قرار میگیرد. محورهای این جلسه بدین شرح است:
🔸عدم مشارکت و اطلاعرسانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد انتقاد است.
🔸اسناد آموزشی بالادستی نظام، اسنادی مترقّی هستند که کشور را بینیاز از اسناد ابلاغی از سایر جوامع بیگانه میکند.
🔸روند ابلاغ و ترجمه این سند متوقف شود، تا از تداخل و تعارض در نظام آموزشی کشور جلوگیری شود.
🔸در بسیاری از جملات بیانیه اینچئون عباراتی وجود دارد که نشانگر #الزامآور بودن بندهایی از این بیانیه میشود.
🔸#سکولار بودن و #ترویج_بیدینی، آموزش معلمان به شیوه غربی، #اختلاط_جنسی، حذف آیات جهاد و ممنوعیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و... از جمله موارد اختلافی و متضادی است که این سند با فرهنگ اسلامی ایرانی دارد.
🔸پذیرش نقش راهبری، نظارت و گزارشدهی به یونسکو محکوم میشود.
5⃣ در حقیقت با پذیرش این سند علاوهبر تغییراتی که در نظام آموزشی کشور پدید میآید، این تعهد بهوجود میآید که مهمترین آمارها و اطلاعات که مربوط به نسل جوان و نوجوان کشور است به صورت گزارشهای مداوم به نهادهای بیگانه اعلام شود. در پایان این جلسه که با حضور مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد، مقرر شد تا اجرای این سند سریعاً متوقف شود.
✍ گزارش از: علیرضا خورسند
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
#⃣ هشتگ اصلی : #سند2030
✡ سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ (3)
🎯 علی رغم این مصوبه بازهم دولت اجرای این سند را متوقف نمیکند و ماههای آینده هم اجرای آن ادامه مییابد تا زمانی که رهبر انقلاب در دیدار با معلمان به اجبار، شخصاً به روند اجرای سند ورود میکنند و میفرمایند:
1⃣ «این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانهاش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود.
2⃣ به چه مناسبت یک مجموعهی بهاصطلاح بینالمللیای -که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّتهای گوناگون، با تمدّنهای مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید اینجوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است.
3⃣ اگرچنانچه با اصل کار شما نمیتوانید مخالفت بکنید، حدّاقلّش این است که بِایستید بگویید جمهوری اسلامی خودش ممشیٰ دارد، خطّ و ربط دارد، ما سندهای بالادستی داریم، ما میدانیم باید در زمینههای آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چهکار کنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد.
4⃣ اینکه ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بیسروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست.»
🌐 با این بیانات بود که بلافاصله و به اجبار روند اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شد. از سوی دیگر سند ۲۰۳۰ تعارضات فراوانی با اسناد بالادستی نظام شامل، سند چشمانداز بیست ساله، نقشهی جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و حتی اصول ۷۷و ۱۵۳ قانون اساسی دارد.
✍ گزارش از: علیرضا خورسند
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
#⃣ هشتگ اصلی : #سند2030
✡ سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ (4)
🎯 آموزش بهانه است!
1⃣ سند ۲۰۳۰ را میتوان مدخل ورودی برنامهی جامع سازمان ملل برای تسلط بر کشورها به بهانهی موهوم توسعهی پایدار دانست.
2⃣ این برنامه که در ادامهی پروژهی #میلینیوم جهانی است، در چهارمین و مهمترین هدف از اهداف ۱۷ گانهی این پروژه، قرار گرفته است.
3⃣ در حقیقت آغاز و نقطهی شروع این پروژه با تغییر نظام آموزشی کشورها صورت میگیرد، حال آنکه برای رسیدن به جامعهی جهانی یکپارچه و مقبول #قدرتهای_جهانی، تنها لازم است تا نسل آینده با #هویت ملی و مذهبی خود بیگانه شود.
4⃣ در این میان نباید غافل شد که نهادها و سازمانهای جهانی همواره در راستای همافزایی اطلاعاتی و بازوهای اجرایی ایالات متحده امریکا و همپیمانش در سطح بینالملل فعالیت میکنند.
5⃣ در حقیقت این برنامهی جهانی اهدافی مهمتر از صِرف تغییر نظام آموزشی را در کشور را دنبال میکند و آن تغییر همهجانبه در اقتصاد، سیاست، قوانین مدنی و #سبک_زندگی است، بهگونهای که در نظام مرکز- پیرامونیِ جامعهی جهانی، ایران به کشوری پیرامونی و تابعِ جامعهی جهانی تبدیل شود.
6⃣ کشوری که با قبول سرکردگی و #هژمون یک دولت و فرهنگ خاص، خود را عرضهکنندهی مواد خام و تأمینکنندهی نیروی انسانی برای مناسبات جهانی بداند و حق تصمیمگیری در عرصهی داخلی و بینالمللی را از خود سلب نماید.
7⃣ بیخود نیست که در این سند، از عبارت #شهروند_جهانی برای تعریف مردمان یک سرزمین استفاده شده است. موضوعی که به مرور، روح #استقلال یک ملت را نیز نشانه گرفته و به خطر خواهد انداخت.
✍ گزارش از: علیرضا خورسند
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
#⃣ هشتگ اصلی : #سند2030
متن سند 2030.pdf
1.21M
✡ متن رسمی منتشره سند آموزشی 2030 (بیانیه اینچئون) به زبان فارسی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
4_5929293229341017202.pdf
790.5K
🎯 ارزیابی سند آموزشی 2030 (بیانیه اینچئون) و مقایسهی مفاد آن با سند تحول
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
4_5929293229341017201.pptx
2.3M
🎯 نقدی بر سند آموزشی 2030
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
از: فرمانده کل قوا
به: جوانان فعال فضای مجازی
موضوع :
آرایش جنگی بگیرید
@salehinrasad
9.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥«دفاع بد» ترفند جدید دشمن در فضای مجازی
fna.ir/d9kfuv
@Farsna
رهبری معظم همچنان نگران و دغدغه مند اجرای سند 2030
✍#امیر_حمزه_مهرابی
🔵دو سال پیش، رهبر معظم انقلاب در دیدار صمیمی با معلمان و افسران تعلیم و تربیت ، با شِکوِه از مسئولین ،از اهمال در اجرای سند تحول بنیادین گلایه کردند و فرمودند:
🔸«چرا سند تحول آموزش و پرورش تا به حال عملیاتی نشده است؟ تا چه زمانی باید منتظر آماده شدن نظام نامه های سند تحول بود؟ »
ایشان همچنین به صراحت، ناخوشنودی خویش را از امضا مخفیانه و اجرای بی سر صدای سند 2030 در آموزش و پرورش اعلام کرده و فرمودند:
🔹« این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود .اصل کار غلط است. اینکه ما برویم سندی را امضا کنیم و بعد هم بیایم بیسروصدا آن را اجرا کنیم؛ نخیر! مطلقاً مجاز نیست؛ ما اعلام کردیم و به دستگاههای مسئول نیز اعلام شده است.»
ایشان در ادامه از کوتاهی شورای انقلاب فرهنگی نیز گلایه کرده و فرمودند :
🔹 « از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گلهمند هستم. آنها باید مراقبت می کردند و نباید می گذاشتند که کار به اینجا بکشد که ما بیاییم و جلوی این کار را بگیریم. اینجا جمهوری اسلامی است.» (17 اردیبهشتماه 1396)
🔴انتظار می رفت دولتمردان که طبق شرع و قانون، مجری سیاست ها و تدابیر رهبری هستند ، فرمایشات رهبر را فصل الخطاب تلقی کرده و اجرای سند 2030 را متوقف سازند، ولی بیانات رهبر عظیم الشان در چند روز پیش، با معلمان بیانگر این واقعیت تلخ است که رهبری همچنان دغدغه مند و نگران اجرای سند 2030 هستند و گویا با قطع امید از دولتمردان، غیرت و حمیت معلمان متعهد و انقلابی را مورد خطاب قرار داده و فرمودند:
⭕️اینجاست که اهمیت سند ۲۰۳۰ معلوم میشود؛ لُب کلام این سند، این است که نظام آموزشی ما باید سبک زندگی و فلسفهی حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد. یعنی شما معلمان در کلاس درستان برای غرب، سرباز و رعیت تربیت کنید. ۲۰۳۰ این است (.۱۱ /اردیبهشت/ ۱۳۹۸)
✅تجربه نشان داده است که اگر رهبری از همراهی مسئولین قطع امید کنند و قرار گاه مرکزی را فاقد کارآمدی بدانند ، مسئولیت را به نیروهای دلسوز و جوانان انقلابی محول می کنند .کاری که در حوزه فرهنگ با فرمان «آتش به اختیار» از جانب ایشان صورت گرفت.
آیا در عرصه تعلیم وتربیت نیز چنین فرمانی صادر خواهند فرمود؟ . سربازان و افسران تعلیم و تربیت باید آماده باشند.
#آتش_به_اختیار
#سند_ 2030