eitaa logo
پیک صبا
18.5هزار دنبال‌کننده
23.1هزار عکس
6.2هزار ویدیو
2.2هزار فایل
پیکِ صبا پاتوقِ: #صالحینِ #بصیرِ #ایران ارسال خبر: از طریق مدیران استانی (روابط‌عمومی تعلیم و تربیت استان)
مشاهده در ایتا
دانلود
🖊محمد حسین ساعی رئیس دانشگاه سوره درمورد هک صفحه‌ی ایستاگرام مجری شبکه منوتو نوشت: 🔹خبری آمد که صفحه یک مجری زرد درجه سوم یک شبکه لندنی که بعد از حدود ده سال هنوز منابع مالی چند ده میلیون پوندی خود را در بریتانیای مدعی شفافیت(!) و مبارزه با پول‌شویی(!) روشن نکرده، هک شده است. 🔹اینکه اصل ماجرا واقعی است یا کلک جدید خود این مارهای سمی خوش خط و خال، برای فشار روانی به فعالان صنایع فرهنگی ایران، موضوع بحث من نیست. موضوع بحث من احساس ذلت و خودکوچک‌بینی‌ای است که سلبریتی های درجه یک ایرانی در برابر یک مأمور رسانه‌ای درجه سوم یک شبکه تلویزیونی وابسته به دستگاه‌های جاسوسی دشمن ایران دارند. این احساس ضعف، تواضع و کرنش روانی در برابر چنان فرد غیرمهمی، که او را در جایگاه محل درد دل و سنگ صبور این افراد درآورده است، برای من دردآور بود. 🔹یادم هست امام خمینی که خود در مبارزه بی‌امانی با شاه دوم پهلوی بود، در سخنی از اینکه چرا رسانه‌های آمریکایی عکسی منتشر کرده بودند تا شاه ایران در نسبت تحقیرآمیزی با رئیس جمهور آمریکا قرار بگیرد، انتقاد شدیدی کردند؛ الان من هم شبیه همین احساس را دارم. 🔹دکتر شریعتی در یکی از کتاب‌های خود می‌نویسد، از پنجره کلاس دانشگاه پاریس که در آن درس می‌خواندم یک گدای فرانسوی پیدا بود؛ استاد فرانسوی در حین درس گفت به این گدای فرانسوی نگاه بد نکنید، این اگر در آسیا یا آفریقا بود می‌توانست یک کشور را اداره کند یا حداقل مدیر مدیر یک شرکت بزرگ باشد! 🔹از مرحوم مددپور، بر همین سیاق، شنیدم که در تبیین مفهوم غربزدگی، به مثابه یک بیماری ذهنی و فرهنگی، می‌گفت بعضی‌ها در ایران هستند که گدایی در پاریس را به ریاست در ایران ترجیح می‌دهند. 🔹متاسفانه در همه سال‌های بعد از مشروطه تا انقلاب اسلامی، این تفکر نقش پررنگی در اداره کشور و فرهنگ‌سازی در محیط‌های روشنفکری و هنری داشته است؛ و تا این غربزدگی و خود کوچک‌انگاری فرهنگی در افراد فرهنگ‌ساز ایرانی دیده شود، به جایگاه واقعی خود نمی‌رسیم. @salehinrasad
: 🔹« و الشِّفاءُ النّافِع؛ [ما] مریضیم، بیماری داریم. کشورهای اسلامی را ببینید؛ تسلّط کفّار بر بسیاری از کشورهای اسلامی را ملاحظه کنید؛ اینکه رئیس‌جمهور آمریکا با کمال وقاحت می‌ایستد آنجا و میگوید اگر ما نباشیم، بعضی از این کشورهای عربی یک هفته هم نمیتوانند خودشان را حفظ کنند، این تذلیل مسلمانها است؛ این به‌خاطر این است که این بیماری است، از این بیماری هیچ بیماری‌ای بالاتر و بدتر نیست. این ذلّت است، این به‌خاطر عدم تمسّک به قرآن است، به‌خاطر این است که ما این شفا را از دست داده‌ایم، این درمان را از دست داده‌ایم. 🔹 «عِصمَةٌ لِمَن تَمَسَّکَ‌ بِهِ‌ وَ نَجاةٌ لِمَن تَبِعَه‌» واقعیّت است؛ قرآن این است. ما امروز [به قرآن] احتیاج داریم؛ هم در زندگی شخصی‌مان به قرآن احتیاج داریم، هم در زندگی اجتماعی، هم در سیاستمان، هم در سلوک حکومتی خودمان.» بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن - 1397/02/06 @salehinrasad
8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📘📘آیا نهی از منکر، باعث قضاوت دیگران و گسترش سوءظن در جامعه نمی شود؟ استاد @salehinrasad
: 📝مرز ظریف و اخیرا یادداشتی منتشر شده با عنوان «خرافات و ویروس » ناظر به رفتار ناپسند شخصی در حرم امام رضا ع. نویسنده محترم ضمن اعتراض بر حوزویان که چرا در برابر این خرافات سکوت می‌کنید، به بهانه نقد این رفتار، مقدس بودن زیارتگاه‌ها و شفادهی اولیای خدا را منکر شده است. از اشتباهات بزرگ این است که به خاطر سوءاستفاده از یک امر حق، به مقابله با اصل آن اقدام شود. هر حقیقتی زمینه سوء استفاده دارد؛ نباید به خاطر این سوء استفاده‌ها خود آن حقیقت را زیر سوال برد. مثلا قرآن کریم حاوی بالاترین حقایق است؛ آیا چون امثال معاویه از آن سوءاستفاده می کردند، باید خود قرآن را کنار بگذاریم؟! ⛔️چندی پیش شخصی با تظاهر به دیانت، رفتار ناپسندی انجام داد و بسیاری از روحانیون علیه اقدام وی موضع گرفتند، از جمله خود حقیر؛ (موضع‌گیری بنده همان ایام با عنوان "تاکید «عقلانیت شیعی» بر رعایت بهداشت و مسائل پزشکی" منتشر شد: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/12/13/2215826 ) اما وقوع این رفتار نادرست، نباید بهانه شود که ما اصل مقدس بودن زیارتگاه‌های اولیای دین و یا شفا یافتن انسانها با عنایت اولیاء الله را انکار کنیم. 🕌مقدس بودن زیارتگاه‌های اولیای دین از مسائلی است که در قرآن کریم مورد تأکید بوده است تا حدی که در داستان اصحاب کهف، خداوند از برتری و پیروزی کسانی یاد می‌کند که مقبره آنان را مسجد و عبادتگاه قرار دادند (کهف/21) . (در شیعه هم زیارتگاه‌ها همواره به عنوان محل عبادت خدا مطرح می‌شده، از این رو، مهمترین توصیه دینی در هر زیارتگاهی، ادای «نماز» زیارت است.) (درباره این آیه قبلا به تفصیل بحث کرده‌ام: http://yekaye.ir/al-kahf-18-21/) آیا آرامگاهها صرفا چون ساختمان‌اند مقدس نیستند؟! خوب، کعبه هم یک ساختمان است؛ همه مساجد هم ساختمان‌اند! به علاوه، فرق «محترم» و «مقدس» بودن در چیست؟ اگر به خاطر ساختمان بودن مقدس نیستند، محترم هم نیستند! مقدس و محترم بودن یک مکان به خاطر نسبتی است که با یک امر مقدس و محترم برقرار می‌کند؛ همان گونه که مساجد، کلیساها، کنیسه‌ها به خاطر نسبتی که با خداوند برقرار می‌کنند (محل عبادت خداوندند) مقدس می‌شوند (تقدس و احترام سایر اماکن دینی هم در اسلام مورد تاکید بوده است؛ سوره حج/ آیه40)، مکان‌هایی هم که نسبتی واضح با اولیای خدا برقرار می‌کنند، محترم و مقدس می‌شوند. بله، تفاوت محترم و مقدس در این است که امر مقدس حتما وجهه دینی و الهی دارد؛ ولی چیزی که محترم است، اما مقدس نیست، وجهه الهی و دینی ندارد و فقط در عرف روابط انسانی ارزشمند است، مانند ساختمان سفارت هر کشور در کشور دیگر، (مادام که روابط حسنه‌ای بین دو کشور برقرار است) که فقط محترم است، نه مقدس. 🌧شفابخشی اولیاء الله نیز نه‌تنها در روایات متعدد نقل شده – که برای اهل تحقیق، تواتر معنوی، بلکه تواتر لفظی آنها قابل انکار نیست –، بلکه وقوع آن در همین زمان هم بقدری زیاد بوده است، که منصفی را توان انکار آن نیست؛ مگر آنکه از این موارد بی‌اطلاع باشد. کافی است سری به دفتر امور شفایافتگان حرم امام رضا علیه‌السلام بزنید و موارد متعددی از بیماری‌های لاعلاجی که به عنایت ایشان شفا یافته و مورد تایید پزشکان معتبر ایرانی و غیرایرانی بوده مشاهده کنید. حکایات شفای تربت امام حسین ع هم که معروف‌تر است. ریشه مساله هم در این است که شفا در دست خداست (سوره شعراء، آیه80) و خداوند عوامل متعددی را برای شفا قرار داده: راه عادی آن مراجعه به پزشک و استفاده از داروهای مربوطه است؛ اما وجود این راه دلیلی برای انکار راه‌های دیگر نیست؛ چنانکه در آموزه‌های تمامی ادیان الهی، بر دعا برای شفا یافتن هم تاکید شده است. 🤔آری، قرار نیست چنین شفا دادن‌هایی در زندگی انسانها جایگزین جای روند عادی درمان شود. در حدیث است که شخصی مریض شد و به امید شفادهی خداوند به درمان اقدام نکرد. خداوند به پیامبر زمانش وحی کرد که به او بگو تو را شفا نمی دهم چون می‌خواهی نظامی را که من برای درمان قرار داده‌ام یکسره انکار کنی. به همین جهت است که -چنانکه در یادداشت فوق هم گفته‌ام- با اینکه فراوان‌اند مواردی که افرادی با عنایت اهل بیت ع شفا یافته‌اند، اما آنها این کار را رویه‌ای به جای درمان عادی قرار نمی دادند؛ و از این رو بود که پزشک بر بالین خود ایشان هم حاضر می‌شد. 🔰اگر ما با اقدام موهن آن شخص مخالفیم، نه از این جهت که عنایت اهل بیت ع در شفا دادن را ناممکن می دانیم، بلکه با این مخالفیم که کسی نظام خلقت و دین را به مسخره بگیرد و یک امری را که برای شرایط خاص است، جایگزین نظام و رویه‌ای کند که خود خداوند در جهان قرار داده است. @salehinrasad
باسلام وتحیت وخداقوت خدمت اساتید گرانقدر. تحلیل های زیر تقدیم می گردد : ✅اهداف کاسبان کرونا ✅هند امروز ✅انتظارات از مجلس یازدهم ✅رصد نامه
1_211593858.pdf
270.6K
هندامروز
سلام دوستان بیایید یک را به نیابت از شهید انجام بدهیم. 👇این پیج رئیس جمهور هند هست https://instagram.com/narendramodi?igshid=1fsg6y9uj32sb . زیر پستهاش به انگلیسی این کامنت را بذارید: ترجمه: کشتار مسلمانان هندی را متوقف کنید لطفا این پیام رو برا همه اونایی که فعالند بفرستید. گلچین سیاسی @salehinrasad
بسم الله الرحمن الرحیم به نیت سلامتی و تعجیل در فرج و و 👈ان شاءالله ثواب ختم قرآن را به 14 معصوم علیهم السلام و به طور خاص به حضرت زهرا سلام الله علیها تقدمی می کنیم، تا با توسل به ثقلین، خداوند بلاها را هر چه زودتر و با عافیت دفع نماید. 👉 🌺🌺قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله: «عَلَيْكُمْ بِالقُرآنِ فَاِنَّهُ الشِّفاءُ النافِعُ، وَ الدَّواءُ الْمُبارَكُ وَ عِصْمَةٌ لِمَنْ تَمَسَّكَ بِهِ، وَ نَجاةٌ لِمَنْ تَبِعَهُ». 🌸🌸 💐💐پيامبر بزرگوار صلي الله عليه و آله فرمود: «بر شما باد به قرآن، چون قرآن، شفاى سودمند، و داروى پربركت است و نگهبان كسى است كه به آن چنگ مى زند، و نجاتبخش كسى است كه از آن پيروى كند.»🌷🌷 بزرگوارانی که قصد دارند در ختم قرآن شرکت نمایند، پس از در نکاتی که اشاره خواهد شد، در گروه زیر عضو شوند: https://eitaa.com/joinchat/2551840807G739aaddb6a لطفا نکات زیر را با دقت بخوانید:🙏 1️⃣ هر فرد را انتخاب بفرماید. (یک جزء به بالا) 2️⃣ مهلت قرائت قرآن تا جمعه شب می باشد. : 3️⃣در گروه جزءهایی که تا جمعه شب می توانید قرائت بفرمایید، بنویسید. به عنوان مثال بنویسید: جزءهای یک و دو و سه 4️⃣ لازم است که افراد جزء ها را به ترتیب انتخاب کنند؛ یعنی اگر نفر قبلی جزء دوازده را انتخاب کرده است، انتخاب شما باید از جزء 13 شروع شود. (به این نکته دقت فرمایید که نظم ختم قرآن به هم نخورد.) 5️⃣ لطفا دوستان خود را به این گروه اضافه کنید. اگر کسی امکان حضور در این گروه را ندارد،شما میتوانید تعداد جزءهایی که ایشان می تواند قرائت کند، در گروه بنویسید و به ایشان اطلاع دهید. 6️⃣ اگر می توانید قرائت قرآن با ترجمه و تدبر همراه باشد.