eitaa logo
پیک صبا
19.8هزار دنبال‌کننده
21.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
2.2هزار فایل
پیکِ صبا پاتوقِ: #صالحینِ #بصیرِ #ایران ارسال خبر: از طریق مدیران استانی (روابط‌عمومی تعلیم و تربیت استان)
مشاهده در ایتا
دانلود
حضور نظامی ایران در سوریه؛ از دوره پهلوی تا جمهوری اسلامی واکنش دوگانه روشنفکران؛ سکوت در برابر پهلوی و انتقاد به جمهوری اسلامی! امیرحسین ثابتی 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | امام کاظم علیه‌السلام و مبارزه با زره تقیّه 🌸 پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در سالروز ولادت حضرت امام کاظم علیه‌السلام نماهنگ «امام کاظم علیه‌السلام و مبارزه با زره تقیه» را منتشر می‌کند 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرویز شجاعانه اسامی افراد و نهادهایی که املاک بیت المال را به بنیاد مستضعفان پس نمی دهند، اعلام کرد؛ از خاتمی و احمدی نژاد تا مجلس و مجمع تشخیص. از حداد عادل تا ابتکار و مولاوردی و سپاه و ارتش. ‌ لحظه شماری کنید برای روزی که از چپ و راست تخریب او را شروع کنند. تجربه نشان داده افراد و جناح های مختلف بر سر خوردن از سفره بیت المال بلدند با هم وحدت کنند. ‌ فارغ از هر دعوا و بحث سیاسی، هرکس دغدغه مبارزه را فساد فراجناحی را دارد باید از این رویکرد فتاح حمایت کند. امیرحسین ثابتی 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
🗓 دوشنبه ٢٠ مرداد ماه ١٣٩٩ از آیت‌الله بهجت قدس‌سره سؤال: برای آنکه در نماز با خشوع باشیم چه کنیم؟ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: در اول نماز توسل حقیقی به امام زمان علیه‌السلام باید داشت، تا عمل را با تمامیت مطلقه انجام بدهید. 🔻مناسبت‌ها: 🔹 ولادت حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام؛ ١٢٨ق. 🔹 درگذشت آخوند ملا محمدکاظم خراسانی، مؤلف «کفایة‌الأصول»؛ ١٣٢٩ق. 🔹 درگذشت استاد ادبیات عرب، شیخ محمدتقی ادیب نیشابوری، معروف به ادیب دوم؛ ١٣٩٦ق. ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
🔸 فردی در جهت رشد جمعی و تربیت جمعی است. استاد عابدینی حرکت کاروانی 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ فرانسه ⬅️ استعمار یک کشور آفریقایی (مالی) در قرن ۲۱؛ آنهم در روز روشن! کانال ابرشاگرد 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
🔻در پیشینۀ تاریخی بحث اخیر بر سر وحدت 🔸️یادداشتی مهم از دکتر سجاد صفارهرندی ماجرا ماجرای دیروز و امروز نیست. بحث این روزهای ما دربارۀ وحدت عقبۀ تاریخی دارد. اگر نخواهیم خیلی عقب برویم، دست کم از دهۀ 1340 ما با دو مکتب یا دو مدرسه مواجهیم: از یکسو، مدرسۀ انقلاب اسلامی که اسلام/تشیع را به مثابه دعوتی فراگیر و عمومی در جهت اقامۀ حق و قسط طرح میکند. در مقابل مدرسه ای (البته ریشه دار و کهنسال) که خود را نگهبان تشیع به مثابه نوعی کیش و آموزۀ تاریخی قلمداد میکند. موارد تمایز این دو مدرسه متعدد است اما مشخصاً در سطح هویتی مدرسۀ انقلاب اسلامی دیگریِ خود را «رژیم» و در امتداد آن غرب و صهیونیسم می¬بیند و جریان دیگر، که مسامحتاً می¬تواند جریان «سنتی» یا «ولایتی» نامیده شود، به عادت تاریخی هویت خود را در تمایز با عامۀ مسلمین (اهل سنت) یا در مراتبی در تقابل با جریان¬های بدعت آمیزی چون بهائیت و وهابیت تعریف میکند. در اینجا ما صرفاً از دو ایده یا گفتمان علمی و کلامی که در دوره ای از تاریخ تشیع مقابل هم بوده اند سخن نمی گوییم. سخن از تضادی واقعی و داغ و زنده است. خاطرات پرشمار انقلابیون از آن سالهای تنگنا و شدت و مبارزه حاکی از این واقعیت است که زخمی که آنان از این نارفیقان همخانه میخوردند کم از زخم داغ و درفش دستگاه امنیتی رژیم نبود. «ولایتی»ها البته داغ و درفش نداشتند اما سلاحی داشتند بسیار قدرتمند: زخم زبان. کاری بودن این زخم زبانها را اگر میخواهید ببینید به منشور روحانیت امام مراجعه کنید. (پیام سوم اسفند 67) همان امامی که دنیا و مافیها را در برابر عمل به تکلیف خود هیچ می انگارد، بعد از گذر سالها با یادآوری جفاکاری و زخم زبان «ولایتی»ها و «حجتیه ای»ها سینه اش تنگ و بیانش تلخ میشود. وقتی انقلاب شد، درخشش نور آن چنان بود که کمتر دیده ای توانایی چشم پوشی از آن را داشت. این چنین بود که اغلب سنتی ها و حجتیه ای ها و ولایتی ها هم ولو دیر به انقلاب پیوستند. برخی صادقانه عهد جدید بستند و بعضی محاسبه گرانه به انتظار گذر زمان نشستند. با گذشت زمان این تمایزها و تفاوتها مجددا سر بر آورد ولی در دهۀ نخست انقلاب میدان واقعی عشقبازی با ولایت چنان نزدیک و آدرس آن در جبهه های غرب و جنوب چنان سرراست بود که مجالی به خودنمایی دیگران نمی داد. اما در دهه های بعد این شرایط تا حدی دگرگون شد. در سایۀ ناملایمت ها و ناکامی های انقلاب، جریان سنتی مجدداً فضایی برای تجدید حیات یافت و بر تمایز خود از مدل دینداری انقلاب اسلامی تأکید کرد. چیزی که خود را در تأکید مضاعف بر اموری چون قمه زنی و مجالس موسوم به عیدالزهراء و برنامه های تبلیغاتی شبکه های ماهواره ای ظاهر میساخت. فراتر از این، فرآیندی آغاز شد که اینک در آغاز دهۀ پنجم انقلاب با نتایج حاد آن مواجه هستیم. به تدریج برخی محافل و مجامع مذهبی انقلابی نیز از خلال «فرهنگ غیررسمی هیأتی» یا تأثیرات «سلسله مراتب علمایی» بخشهایی از گفتمان سنتی و «ولایتی» پیش از انقلاب را وام گرفته و در آمیزه ای غریب با داعیه ها و شعارهای انقلابی تلفیق کردند. نتیجه ظهور هیأت هایی است که همزمان «رهسپاریم با ولایت تا شهادت» و «با ما مگو که سنی و شیعه برادرند» را دم میگیرند و حتی تأکیدات چندبارۀ رهبری بر مسألۀ وحدت و امثال آن را با عناوینی چون تقیه و امثال آن از سر باز میکنند. بالاتر اینکه، یادآوری معارف و آموزۀ انقلاب اسلامی و بلکه مسلمات برآمده از عقل سلیم را با همان جنس از زخم زبان هایی که در دهۀ چهل و پنجاه رایج بود، سنّیگری و «مُنّیگری» مینامند. در فرهنگ و مرام انقلاب اسلامی این گزارۀ محوری که «هر گامی که به عقب برداری، دشمن وقیح جلوتر می آید» ناظر به آمریکا و اسرائیل است. اگر برادر فاضلی همین رتوریک را در تعامل با اهل سنت به کار میگیرد، نباید از اینکه فاصلۀ گفتمانی اش با فرهنگ انقلاب اسلامی را یادآوری کنیم، مکدر شود. در اینجا ما از نسب و نسبتهای گفتمانی صحبت میکنیم و داعیۀ قضاوت دربارۀ اشخاص را نداریم. ما که باشیم که کسی را از دایرۀ انقلاب خارج کنیم؟ مسأله تنها این است: آن گفتاری که معتقد است ما با مسألۀ وحدت در مقابل اهل سنت واداده ایم، گفتار برآمده از فرهنگ انقلاب اسلامی نیست. این امتداد گفتار همان شخصیت محترمی است که به طور ضمنی گرایش رهبران انقلاب به وحدت با اکثریت جهان اسلام را «سنّیْ‌ ذلیل بودن» نامید. این امتداد نگاه همانهایی است که به قول امام در منشور روحانیت «حسرت ولایتِ دورۀ شاه را میخورند.» اگر از آنها نیستید، که نیستید، به شیوۀ آنها، سخن نگویید. 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 فتاح و افشاگری 1⃣ دیشب ‎ در برنامه زنده همه را بافته: مجمع تشخیص مصلحت، خاتمی، احمدی‌نژاد، سپاه، ارتش، مرکز پژوهش‌های مجلس، مولاوردی، ابتکار، حدادعادل و ... . جناب ‎ مدعی است زمین‌های بنیاد مستضعفان در اختیار یا اجاره این‌ها بوده و پس نمی‌دهند. شفافیت و عدالت بسیار اساسی است و شرط بقای نظام است.‏ 2⃣ اما ما از رهبری شنیدیم مسئولین روزنامه نیستند وظیفه‌ی مسئولین پیگیری قانونی و برخورداست تا اظهارات رسانه‌ای. باید دید جناب ‎فتاح پیگیری قانونی و شکایت قضایی کرده برای این موارد؟ مستندات را ارائه کنند. آیا این مجموعه‌ها استفاده شخصی می‌کردند یا فعالیت اداری؟ اگر اداری در راستای فعالیت دستگاه‌ها بوده، با استفاده شخصی و خصوصی متفاوت است. این افشاگری‌ها در این سطح واقعی است یا خیز برای ‎۱۴۰۰؟ ✅ داود مدرسی یان 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
4_5942647880392114768(1).mp3
1.93M
📻 🚦علت زیاد بودن فرزندان علیه‌السلام: قتل عام آل الله 🎙 استاد محمدحسین 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
هدایت شده از فقه و معارف
علیه‌السلام 🔰انسان ۲۵۰ ساله | امام کاظم علیه‌السلام و مبارزه با زره تقیه ‌ 💠رهبر‌انقلاب: یکی از نزدیکان امام میگوید دیدم در اتاق خصوصی ‌موسی‌بن‌جعفر سه چیز است: شمشیری هست که نشان میدهد هدف، جهاد است. لباس خشنی هست که نشان میدهد وسیله، زندگی خشونت‌بارِ رزمی و انقلابی است و ‌قرآنی هست که نشان میدهد هدف، این است؛ میخواهیم به زندگی قرآن برسیم با این وسائل و این سختیها را هم تحمل کنیم. ببینید چه چیز سمبلیک و چه نشانه‌ی زیبائی است! ‌۱۳۶۴/۰۱/۲۳ 💻 @khamenei_maaref
هدایت شده از فقه و معارف
متخصص فقه اقتصادی و صاحب نظر در بانکداری اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجةالاسلام سیّدعباس موسویان از متخصصان فقه اقتصادی را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم درگذشت جناب حجةالاسلام آقای سیّدعباس موسویان رحمةالله‌علیه را به بازماندگان مکرّم ایشان و نیز به شاگردان و همکاران و ارادتمندان این روحانی ارزشمند تسلیت عرض میکنم. ایشان از متخصصان فقه اقتصادی و صاحبنظر در بانکداری اسلامی و دیگر مسائل مالی فقه بودند و فقدان ایشان ضایعه است. از خداوند رحمت و مغفرت و علو درجات برای آن فقید و صبر و آرامش و اجر برای بازماندگانشان مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ 💻 @khamenei_maaref
🔴 💠 یکی از ریشه‌های اینکه آدم خودش را نمی‌گیرد این است که در خانه‌ای بزرگ‌شده که خیلی عیبش را گرفتند، دیگر حاضر نیست عیب خودش را بگیرد همه‌جا می‌خواهد از خودش کند. برخی خیلی دارند بدی‌های بچه‌هایشان را می‌شمارند، این خیلی بد است. 💠 پدر و مادری که می‌توانند از بچه‌هایشان نگیرند، یک روز در هفته را بگذارند بچه‌ها هر کسی برود یک‌گوشه‌ای عیب‌های خودش را برای خودش بنویسد. کانال همسرداری حرفه ای 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📒📒آیا امام کاظم(ع) از هارون الرشید تقاضای کمک مالی کرد؟ استاد 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰لوح | خیانتِ واردات 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «تکیه‌ به امکانات داخلی، دشمن دارد؛ یک عدّه دشمنهای خارجی‌اند، یک عدّه هم بدخواهان داخلی‌اند؛ آن کسی که برای منافع خودش از واردات حاضر است جنسی را که در داخل تولید میشود، برود از خارج بیاورد و رقابت درست کند و کارخانه داخلی را به خاک سیاه بنشاند، دارد خیانت میکند.» ۹۹/۰۵/۱۰ 🔻پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، لوح «خیانت واردات» را منتشر میکند. 💻 @Khamenei_ir
✅ یکی از دستورالعمل‌هایی که آیت‌الله بهجت قدس‌سره برای شفای بیماران می‌فرمودند: 🔸 مریض پس از نماز صبح دو رکعت نماز حاجت بخواند و پس از آن سه مرتبه بگوید: اللَّهُمَ اشْفِنِي بِشِفَائِكَ، وَ دَاوِنِي بِدَوَائِكَ، وَ عَافِنِي [بِعَافِیَتِكَ] مِنْ بَلَائِكَ، فَإِنِّي عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِكَ. خدایا، مرا به شفای خود شفا ده و به دوای خود دوا ده و از بلایت عافیتم بخش؛ چرا که من بندۀ تو و فرزند بندۀ توام. 🔸 پس از آن یک بار بگوید: «بِحُرْمَةِ الإمامِ الکاظِم علیه‌السلام». 📚 بهجت‌الدعا، ص٣۴٩ ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
🚦خیانت به ولایت امیرالمومنین (ع) تمام ارزش‌های اسلامی را نابود می‌کند 🔸مطالعه گزارش مکتوب سخنرانی دکتر رجبی دوانی از طریق لینک زیر:👈 https://tn.ai/2323698 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
طبق پیمان سعدآباد در دوره رضاشاه، کدام قسمت ها از خاک ایران جدا شد؟ 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مجاهد عرصه سلامت؛ بانوی شهیده سوپروایزر بیمارستانی در خرم آباد 🌷مرحبا بر این فهم و بصیرت 🌷درود بر غیورمردانی که چنین تجلیل نمودند 🌷موجب درس آموزی است ⭕️ 🆘 @ANALYSTS
♦️هشدار احمد توکلی به رئیس جمهور: نام ساقط کردن کشور «گشایش» است؟ 🔹اگر ساقط کردن کشور در چند سال دیگر برای جبران ندانم کاری، راحت طلبی و فساد نامش گشایش است، پس فلاکت چیست؟ 🔹خوش بین که باشیم می گوییم نه میدانند، نه می توانند و نه می‌خواهند. کانال مصاف 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸توجه به رحمت الهی🔸 در سورۀ حمد پس از بسم الله و بعد از «الحمد لله»، دوباره «الرحمن الرحیم» تکرار شده است. چرا؟ به این خاطر که رحمت، اساسی‌ترین مسأله در حضور قلب و توجه انسان است و تا رحمت الهی شناخته نشود، دریچۀ قلب انسان باز نمی‌شود. از دلایلی که انسان از رحمت خدا مأیوس می‌شود، نشست و برخاست با غافلین است. در دعای ابوحمزه می‌خوانیم که «اَوْ لَعَلَّكَ رَاَيتَني فِي الْغافِلينَ فَمِنْ رَحْمَتِكَ آيسْتَني»: «شاید در گروه غافلین من را دیده ای که از رحمتت مأیوسم کرده ای»! اگر انسان با غافلین باشد از رحمت خدا مأیوس می‌شود و اگر متوجه رحمت خدا شود، ذاکر می‌گردد. 💐💐💐💐💐 @salehinrasad