مورد 1️⃣ : در تاریخ 22 مهر 1396، آیت الله حائری شیرازی علیرغم مخالفت های شدید بعضی از اطرافیان و اعضای دفتر، یادداشتی را جهت انتشار در سایت و کانال، مرقوم فرمودند که در آن نسبت به تعبیر نابجایی که در مورد حجه الاسلام #سید_محمد_خاتمی و آیت الله #ری_شهری بکار رفته بود، طلب حلالیت نمودند. متن یادداشت به این شرح است:
📝 عارضۀ اخیرم که تکلم در حد «سلام» و «والسلام» است نه نشان دهندۀ پایان عمرم است و نه چیز دیگر؛ ولی فرصتی است تا از همۀ کسانی که در وادی رقابت سیاسی و ... به آنها ستم کردهام حلیّت بطلبم. مثلاّ از شخصی پرسیدم شما چرا میگویید #خاتمی رئیس جمهور شود؟ او گفت: چون خوشگل است. گفتم: یزید هم خوشگل بود. از دیگری پرسیدم چرا به آقای #ری_شهری رأی میدهی؟ گفت: چون حافظ قرآن است. گفتم: حجاج ابن یوسف هم حافظ قرآن بود.
بالاخره اگر در این دنیا حلال نکنند، عاقبتِ روز بازخواستم، سیاه رویی است. از همه حلیّت میطلبم. دعا فرمایید.
محمد صادق (محی الدین) حائری شیرازی. 22/مهر 1396
————————————————-
🔸ایشان چند روز پس از این یادداشت و به جهت اینکه از این مطلب، تایید مواضع سیاسی آقای سید محمد خاتمی برداشت نشود، بیانیه تکمیلی ای نیز صادر کردند و تاکید نمودند که طلب حلالیت به معنای تبرئه ایشان از نقشی که در فتنه 88 داشتند، نیست:
📝 بسم الله الرحمن الرحیم
چندی قبل گفتم همه باید «توبه» کنیم. اگر اشتباه انسان #علنی بود، ابراز توبه در خصوص آن اشتباه نیز باید علنی باشد. (اگر موضوعی در کل کشور مطرح شده، به همان اندازه باید عیان ابراز توبه شود). من دو مورد مربوط به انتخابات دوم خرداد 76 ذکر کردم و طلب حلیت نمودم. گناه در آن زمان واقع شد که «فتنه» واقع نشده بود و «طلب حلیت» آن زمان، مفهومش #برائت طرف یا عدم مشارکت او و یا نفی تاثیر گذاری در بالاترین حد نیست. چون هرکس مؤثرتر بوده، جرمش بیشتر است.
خدا توفیق دهد خروج محبت دنیا و منفور شدن آن در قلب ما را که اگر به مردم اهمیت میدهیم، برای خدا باشد.
محمد صادق (محی الدین) حائری شیرازی
6/آبان 1396
https://eitaa.com/salehinrasad
Hadaf.mp3
2.29M
🎙هدف وسیله را توجیه نمیکند...
استاد رفیعی
https://eitaa.com/salehinrasad
19.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : ویژگی های خاص و تفاوت ایام الله با سایر ایام
👤 #حجت_الاسلام_والمسلمین_عابدینی
https://eitaa.com/salehinrasad
🔵🔴⚫تبارشناسی مخالفین مرگ بر آمریکا
🔻یادداشت استاد #وحید_جلیلی
🔶️این روزها دوباره در بعضی فضاهای دانشگاهی و رسانهای و سیاسی کشور جریان مقابله با “مرگ بر آمریکا” فعال شده است.
اولین شرط برای مواجهه با این جریان شناخت سابقه آن است. این جریان بیش از شصت سال در این کشور سابقه دارد و از ابزارهای متنوعی چون سرکوب و کشتار، تهدید، تبعید، تحریم، تحریف، تحقیر، ترور و … بهره برده است و تا همین امروز هم هیچ کدام از این ابزارها را کنار نگذاشته است. شاید در برخی مقاطع هم موفقیتهایی داشته است .
اولین باری که جریان مقابله با مرگ بر آمریکا خود را به رخ کشید ۱۶ آذر ۱۳۳۲بود.
متن کامل یادداشت:
http://jalili-vahid.ir/?p=1779
https://eitaa.com/salehinrasad