May 11
May 11
▪️با سلام و احترام حضور استادیاران ،سرمربیان،
مربیان،سرگروه ها و فرماندهان حوزه های مقاومت و پایگاه های مقاومت، مدیران تعلیم و تربیت نواحی ،حوزه های مقاومت ،پایگاه های مقاومت،مدیران دارالقرآن بسیج و فعالان محترم تربیتی و فرهنگی
✅بنا به درخواست شما عزیزان کانال شبکه تربیتی صالحین مازندران در راستای توانمندسازی و ارتقای مهارت، بصیرت و معرفت ارکان شبکه با موضوعات متنوع و ارائه تجربیات موفق و انعکاس فعالیت های تربیتی بسیج راه اندازی گردید.
با آرزوی توفیق روزافزون برای همه سربازان انقلاب اسلامی در عرصه تعلیم و تربیت و کادرسازی، مشتاقانه منتظر دریافت پیشنهادات، تجربیات موفق تربیتی و... جهت انعکاس در کانال هستیم.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✅ با ما همراه باشید..
✨️کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان مازندران
https://eitaa.com/joinchat/193331544C3d83436bc1
جهت نشر اطلاعات خود به آیدی زیر پیام بدید💐
🆔 @Admi_moshavereh
پاسخ به سؤال "در حلقه ها چه بگوییم؟"
مربیان تربیتی همواره برای طرح مباحث آموزشی در گروه ، با دو سؤال اساسی مواجه اند:
👈اول آنکه "چه بگویند؟ "
👈دوم آنکه "چگونه بگویند؟"
در علوم حوزوی از سرفصل های، احکام، اخلاق و اعتقادات با عناوین فقه اصغر، فقه اوسط و فقه اکبر نیز یاد می شود. این سه مقوله در واقع سه شاخه اصلی آموزش شریعت آسمانی اسلام می باشند که بدون شناخت آن، التزام عملی به اسلام ممکن نخواهد بود.
بر این اساس تأمل اول پیرامون انتخاب موضوع برای طرح در گروه های تربیتی آن است که بسته پیشنهادی شما برای گروه، حتماً شامل احکام، اخلاق و اعتقادات باشد، اما میزان و نوع آن بستگی دارد به جنسیت، رده سنی و سطوح مختلف متربیان.
تأمل دوم در این خصوص به این نکته اشاره دارد که هر چند نظرسنجی و نیاز سنجی از مخاطب یکی از راه های صحیح انتخاب موضوع در جلسات گروه می باشد اما به چند دلیل نمی توان تنها با استناد به آراء متربیان، موضوع جلسه را تعیین کرد.
👈اول آنکه بسیاری از جوانان و نوجوانان تحت تأثیر جو حاکم بر جامعه قرار گرفته و ذائقه شان به نیازهای کاذب گرایش پیدا کرده است،به عنوان مثال در بسیاری از گروه ها، نتایج نظرسنجی پیرامون انتخاب موضوع، حاکی از آن است که متربیان از همه بیشتر به طرح موضوع "ارتباط دختر و پسر" علاقه مندند. این در حالی است که اولاً این مسئله اولویت اول زندگی آنها نبوده و بسیاری از آنها اصلاً با آن مواجه نیستند. ثانیاً در اسلام "روابط دختروپسر" قابلیت طرح را به عنوان یک موضوع آموزشی ندارد بلکه آنچه باید در این خصوص به مخاطب آموزش داد "حریم محرم و نامحرم" است.
👈دوم آن که در بسیاری از موارد اگر مربی نسنجیده به انتخاب موضوع اقدام نماید ممکن است طرح آن موضوع در گروه جنبه آموزشی و ترویجی پیدا کند، مثلاً در قالب معرفی نمادهای شیطان پرستی به این امر گرایش پیدا کنند.
در نهایت تأمل مهم و اساسی آخر پیرامون طرح موضوع در گروه های تربیتی، توجه و دانستن این مطلب است که معارف عموماً به دو شاخه اصلی تقسیم می شوند :
دسته اول- معارف رو بنایی از قبیل احکام و سایر دستورات عملی دین مبین اسلام
دسته دوم- معادف زیربنایی شامل اعتقادات و مسائل مرتبط با جهان بینی و ایدئولوژی اسلامی.
دلیل اینکه بعضی از جوانان به محض ورود به دانشگاه با القاء اولین شبهه در دین شان متزلزل شده و دچار تردید می شوند آن است که اکثر مربیان تربیتی نسل جوان و نوجوان تنها به انتقال و آموزش معارف روبنایی می پردازند و از معارف مهم و اساسی زیربنایی غافل مانده اند.
البته لازم به یادآوری است از آنجا که انتقال معارف زیربنایی نیازمند مطالعه زیاد، فهم عمیق و آشنایی با آموزه های دینی است این مهم از عهده بسیاری از افراد بر نمی آید.
به هر حال طرح مسائلی همچون:
اثبات ولایت فقیه، فلسفه تشکیل حاکمیت اسلامی، مهدویت و آخر الزمان، پاسخگویی به شبهات و امثال آن را می توان در کنار اصول اعتقادات و مبانی اعتقادات و مبانی اعتقادی شیعه در ردیف معارف زیربنایی قرارداد که پرداختن به آن در گروه های تربیتی ضرورت دارد.
#مهارتهای_سرگروه
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✅ با ما همراه باشید..
✨️کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان مازندران
https://eitaa.com/joinchat/193331544C3d83436bc1
جهت نشر اطلاعات خود به آیدی زیر پیام بدید💐
🆔 @Admi_moshavereh
⛔تکروی ممنوع 1⃣
✅تعریف کار تشکیلاتی
📍تشکل در واقع مجموعه ای از افراد دارای دغدغه ها و آرمان های مشترک شکل گرفته است که به صورت سازمان یافته و منظم از طریق هم افزایی حداکثری براساس مأموریت مشخصی در جهت اهداف مجموعه حرکت می کنند.
🔶مقام معظم رهبری در این خصوص
می فرمایند : (( اصلاً یک کار تشکیلاتی و یک کار جمعی، خصوصیتش این است که فرد باید خودش را در جمع حل کند،گم کند؛که این گم کردن،عین بازیافتن به نحوه درست است.
چیزی کم نمی شود از آدم ها،چیزها افزوده میشود.
🔹به عنوان مثال این لیوان آبی که در آن حبه قند را می اندازید:این یک حبه قند،یک چیز مشخصی است،به قدر خودش شیرینی دارد،به قدر خودش همه چیزهایی که توی قند هست دراین هست.وقتی آن را در لیوان آب انداختی تمام است؛یعنی یک دانه از این ذرات ریزی که زیر دندان می آمد و صدا می کرد و خودش را نشان می داد که هان!منم،یک دانه از این ها،باقی نمی ماند،تمام حل می شود در آب.در آنجایی که قبل از آن،یا بعد از آن،ده حبه قند دیگر حل شده.اما به نظر شما از این حبه قند،یک ذره اش،یک سر سوزنش از بین رفت؟ هیچ چیز از آن از بین نرفت.این قند یک ذره کم نشد،بلکه یک خورده به آن زیاد شد.زیرا آن مقدار شیرینی ای که در این قند بود آمیخته شد با شیرینی های دیگر که در قندهای دیگر بود و در تمام اعضای این آب حل شد، سرایت پیدا کرد، چیزی هم از آن کم نشد؛ اما آن تشخص خودش را از دست نداد؛ آن فردیت خودش را از دست نداد؛یک تشکیلات باید این جور باشد. شکل کامل یک تشکیلات درست جوری است که باید فرد در جمع حل بشود.)) (1359/3/2)
#مهارت_کارتشکیلاتی
#تکروی_ممنوع
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✅ با ما همراه باشید..
✨️کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان مازندران
https://eitaa.com/joinchat/193331544C3d83436bc1
جهت نشر اطلاعات خود به آیدی زیر پیام بدید💐
🆔 @Admi_moshavereh
29.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ اجرای طرح یک شب مانی در مسجد سجـادیه شهرستان #آمل
👈 #اردوی_جذب ویژه حلقه پسران نوجوان محــله
╭══• •══╮
✅ با ما همراه باشید..
✨️کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان مازندران
https://eitaa.com/joinchat/193331544C3d83436bc1
جهت نشر اطلاعات خود به آیدی زیر پیام بدید💐
🆔 @Admi_moshavereh
📌پاتوقِصالحینِبصیرِایراناسلامی