eitaa logo
معاونت پژوهش مؤسسه دارالثقلین امام عصر(عج)
202 دنبال‌کننده
120 عکس
8 ویدیو
25 فایل
ارتباط با معاونت پژوهش @try110
مشاهده در ایتا
دانلود
شيوه_نامه_نگارش_مقاله_و_پژوهش_درسي.pdf
547K
✅شیوه نامه نگارش مقاله و پژوهش درسی ❇️ابلاغ شده از طرف معاونت پژوهش مرکز مدیریت دانش پژوهان عزیز ⚠️جهت دریافت نمره کامل پژوهشی لازم است مطابق دستور العمل ابلاغ شده مقالات خود را نوشته و به استاد مشاور خود تحویل دهید.
تقریر به ارائه نظرات استاد به بیان شاگرد گفته می‌شود. تقریر را می‌توان در یک نگاه کلی به دو قسم تقسیم کرد: 1- تقریر تطبیقی (استاد محور): به معنای تطبیق تقریر با مطالب ارائه شده در درس استاد است. 2- تقریر تحقیقی (شاگرد محور): به معنای غنابخشی به مباحث درس و پردازش متن درس توسط شاگرد است. با توجه به اینکه تقریر به معنای استادمحور (تطبیق تقریر با مطالب ارائه شده در درس استاد) معمولا تهیه می‌گردد و در سایت بارگزاری می‌شود، این نوع از تقریر برای طلاب درس خارج مورد نظر نیست و موجب اخذ نمره تقریرات نمی‌گردد؛ بلکه فقط تقریر تحقیقی شاگرد محور مورد نظر می‌باشد و مبنای نمره تقریرات قرار می‌گیرد. انواع تقریر: تقریر شاگرد محور به دو صورت ذیل قابل ارائه است: الف) تقریر تشریحی: تقریری است که به صورت نگارش کامل محتوای درس همراه با شرح و رفع ابهام‌ها و تکمیل منابع می‌باشد؛ شیوه نگارش تقریر تشریحی به صورت ذیل است: 1. پیش درآمد: تبیین مسئله و محل نزاع. 2. بدنه تقریر: بیان اقوال، مستندها و مناقشه‌ها. 3. تبیین اقوال و آراء علمی و ادله ارائه شده توسط استاد. 4. شرح و رفع ابهام‌ها از مطالب استاد و توضیح مباحث غامض. 5. جمع بندی و نتیجه گیری: تبیین رای استاد به صورت تشریحی. ب) تقریر پژوهشی: تقریر تفصیلی به صورت نگارش کامل محتوای درس همراه با نقد و بررسی دیدگاه‌ها و اظهار نظر اجتهادی مقرر؛ شیوه نگارش تقریر پژوهشی به صورت ذیل است: 1. پیش درآمد: تبیین مسئله و محل نزاع. 2. بدنه تقریر: بیان اقوال، مستندها و مناقشه‌ها. 3. تبیین اقوال و آراء علمی و ادله ارائه شده توسط استاد. 4. شرح و رفع ابهام‌ها از مطالب استاد. 5. ذکر مناقشه‌های اقوال. 6. تبیین رای استاد به صورت تشریحی. 7. نقد مطالب استاد و اظهار نظر اجتهادی مقرر. 8. جمع بندی و نتیجه گیری. این تقریرات توسط اساتید درس خارج، اعضای لجنه‌های علمی و مشاوران علمی درس خارج مراکز هدایت علمی تربیتی انجام و نمره آن پس از تایید معاونت پژوهش در سامانه نجاح ثبت می‌شود. تبصره: در صورتی که طلبه از تقریر پژوهشی خود، مقاله علمی – پژوهشی (طبق ضوابط مندرج در آیین‌نامه مقاله علمی – پژوهشی) استخراج نماید، پس از ارزیابی و تایید معاونت پژوهش علاوه بر 4 نمره تقریر، از 5 نمره مقاله علمی – پژوهشی نیز برخوردار خواهد شد. تقریر مورد نظر مرکز مدیریت برای دوستانی که در طرح هدایت علمی تربیتی ثبت نام نکرده و می‌خواهند از مزایای درس فقه معاصر استفاده کنند، یکی از این نوع تقریر ها است. بعضی از دوستان تقریرات سایت مدرسه فقاهت را کپی کرده و به عنوان تقریر ارائه می‌کنند و انتظار دارند مورد تأیید قرار گیرد. https://eitaa.com/pejuhesh
قابل توجه طلاب محترم کلاس آشنایی با شیوه‌نامه روش تحقیق موسسه، روز دوشنبه مورخه ۲۳ آبان ساعت ۸ صبح در محل موسسه برگزار می‌گردد.
یادآوری روز پنجشنبه 3 آذر ماه کرسی نظریه پردازی با موضوع «واکاوی فقهی تخلیه اطلاعاتی» رأس ساعت 9 صبح در مؤسسه برگزار می‌گردد. شرکت دانش پژوهان الزامی است. @pejuhesh
گزارش تصویری کرسی نظریه‌پردازی «واکاوی فقهی تخلیه اطلاعاتی».
💐دانش‌پژوهانی که در کرسی نظریه‌پردازی روز پنج‌شنبه گذشته شرکت کردند 2 نمره به یکی از مقالات نوشته‌شده آن‌ها افزوده می‌شود.🌟
✍️دانش‌پژوهانی که تاکنون موضوع پژوهشی ثبت نکرده اند هرچه سریعتر به معانت پژوهش مراجعه نمایند تا از امتیازات پژوهشی بهره مند شوند.
📚برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب با حضور منشورات مؤسسه دارالثقلین امام عصر (عج) 🔔به دانش‌پژوهانی که از نمایشگاه بازدید داشته باشند، امتیازی تعلق خواهد گرفت.
بازدید معاون پژوهش و جمعی از دانش‌پژوهان مؤسسه دارالثقلین امام عصر (عج) از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در محل دارالشفاء.
گزارش تفصیلی از کرسی نظریه‌پردازی "واکاوی فقهی تخلیه اطلاعاتی" برگزارشده در موسسه دارالثقلین امام عصر (عج). http://darolsaqalain.ir/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D9%81%D9%82%D9%87%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C