💠رهبر انقلاب: مسئلهی دعا و عبادت بخصوص در ماه رمضان، بخصوص در شبهای قدر که در پیش است، یکی از نیازهای حتمی و اساسی مردم است؛ این با نیازهای مادّی از یک نظر تفاوتی ندارد، از یک نظر بالاتر از نیازهای مادّی مردم است.
🔹نظر کارشناسی و بررسیشدهی ستاد را معتبر میدانم منتها توصیهام این است که بررسی این مورد را به کسانی بدهید که اهمّیّت حضور دعا و توسّل و مسائل معنوی را به معنای واقعی کلمه درک کرده باشند، اینها بررسی کنند مسئله را و تصمیمگیری کنند؛ هر چه تصمیمگیری کردند، بر عهدهی من و همهی مردم است که بر طبق آن تصمیمگیریها انشاءالله عمل بشود.
۱۳۹۹/۰۲/۲۱
💻 @khamenei_maaref
🌟 شب آرامش دلها
🔺️ رهبرمعظم انقلاب: شب قدر شبی است که خدای متعال آن را به عنوان سلام دانسته است. سلام، هم به معنی درود و تحیّت الهی بر انسانهاست، هم به معنای سلامتی، صلح و آرامش، صفا میان مردم، برای دلها و جانها و جسمها و اجتماعات است. از لحاظ معنوی، چنین شبی است! شبهای قدر را قدر بدانید و برای مسائل کشور، مسائل خودتان، مسائل مسلمین و مسائل کشورهای اسلامی #دعا کنید.
#شب_قدر
التماس دعای فرج😭
2.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چه زیبا گفت شهید آوینی:
اگر شب قدر
شبی باشد که تقدیر عالم
در آن تعیین می گردد،
همه ی شب های جبهه شب قدر است
@nimeyepenhan
#سحرهای_ملکوتی
#شب_قدر
🌹شب قدر است، همگی دعا کنیم برای فرج مولامون، پدر مهربانمون، صاحب الزمان علیهالسلام🌹
"تا بتوانیم بگوییم «یابن الحسن ما بهترین اوقات خود را به تو اختصاص دادیم تو هم بهترین دعاهای خود را به ما اختصاص بده.
وقتی برای ظهور با تمام وجود دعا میکنی، این امام زمان(ع) است که برای تو دعا میکند،
وقتی برای غربت او اشک میریزی، آقای شما برای رنجهای شما اشک میریزد.
وقتی در آسایش هستی و برای رنج مظلومان و محرومان عالم دعا میکنی، ملائکه به وجود تو افتخار میکنند"
🎙استاد پناهیان
✅ دعای امام صادق علیه السلام برای فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بعد از نماز صبح روز بیست و یکم ماه رمضان
حمّاد بن عثمان می گوید: شب بیست و یکم ماه رمضان نزد امام صادق علیه السلام بودم. تا اذان صبح به عبادت مشغول بودیم. سپس نمازصبح را خواندیم. حضرت در رکعت اول بعدازحمد، سوره قدر و در رکعت دوم بعدازحمد، سوره توحید را تلاوت نمودند. بعدازنماز و تسبیح و ثنای الهی، و صلوات و دعا بر همه مسلمین و مسلمات؛ به سجده رفتند و این دعا را خواندند:
«لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ، مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ،خَالِقَ الْخَلْقِ بِلَا حَاجَةٍ فِيكَ إلَيْهِمْ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ، مُبْدِئَ الْخَلْقِ لَا يَنْقُصُ عَنْ مُلْكِكَ شَيْءٌ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ، بَاعِثَ مَنْ فِي الْقُبُورِ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ مُدَبِّرَ الْأُمُورِ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ دَيَّانَ الدِّينِ وَ جَبَّارَ الْجَبَابِرَةِ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ مُجْرِيَ الْمَاءِ فِي الصَّخْرَةِ الصَّمَّاءِ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ مُجْرِيَ الْمَاءِ فِي النَّبَاتِ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ مُكَوِّنَ طَعْمِ الثِّمَارِ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ مُحْصِيَ عَدَدِ الْقَطْرِ وَ مَا تَحْمِلُهُ السَّحَابُ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ مُحْصِيَ عَدَدِ مَا تَجْرِي بِهِ الرِّيَاحُ فِي الْهَوَاءِ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ مُحْصِي مَا فِي الْبِحَارِ مِنْ رَطْبٍ وَ يَابِسٍ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ مُحْصِيَ مَا يَدِبُّ فِي ظُلُمَاتِ الْبِحَارِ وَ فِي أَطْبَاقِ الثَّرَى، أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذِي سَمَّيْتَ بِهِ نَفْسَكَ أَوِ اسْتَأْثَرْتَ بِهِ فِي عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَكَ، وَ أَسْأَلُكَ بِكُلِّ اسْمٍ سَمَّاكَ بِهِ أَحَدٌ مِنْ خَلْقِكَ مِنْ نَبِيٍّ أَوْ صِدِّيقٍ أَوْ شَهِيدٍ أَوْ أَحَدٍ مِنْ مَلَائِكَتِكَ، وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذِي إذَا دُعِيتَ بِهِ أَجَبْتَ، وَ إذَا سُئِلْتَ بِهِ أَعْطَيْتَ، وَ أَسْأَلُكَ بِحَقِّكَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِمْ وَ بَرَكَاتُكَ، وَ بِحَقِّهِمُ الَّذِي أَوْجَبْتَهُ عَلَى نَفْسِكَ وَ أَنَلْتَهُمْ بِهِ فَضْلَكَ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ، الدَّاعِي إلَيْكَ بِإذْنِكَ، وَ سِرَاجِكَ السَّاطِعِ بَيْنَ عِبَادِكَ فِي أَرْضِكَ وَ سَمَائِكَ، وَ جَعَلْتَهُ رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ، وَ نُوراً اسْتَضَاءَ بِهِ الْمُؤْمِنُونَ، فَبَشِّرَنَا بِجَزِيلِ ثَوَابِكَ وَ أَنْذَرَنَا الْأَلِيمَ مِنْ عِقَابِكَ، أَشْهَدُ أَنَّهُ قَدْ جاءَ بِالْحَقِّ وَ صَدَّقَ الْمُرْسَلِينَ، وَ أَشْهَدُ أَنَّ الَّذِينَ كَذَّبُوهُ ذَائِقُو الْعَذَابِ الْأَلِيمِ، أَسْأَلُكَ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ، يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ، يَا سَيِّدِي يَا سَيِّدِي يَا سَيِّدِي، يَا مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ، أَسْأَلُكَ فِي هَذِهِ الْغَدَاةِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ أَنْ تَجْعَلَنِي مِنْ أَوْفَرِ عِبَادِكَ وَ سَائِلِيكَ نَصِيباً، وَ أَنْ تَمُنَّ عَلَيَّ بِفَكَاكِ رَقَبَتِي مِنَ النَّارِ، يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ، وَ أَسْأَلُكَ بِجَمِيعِ مَا سَأَلْتُكَ وَ مَا لَمْ أَسْأَلْكَ، مِنْ عَظِيمِ جَلَالِكَ مَا لَوْ عَلِمْتُهُ لَسَأَلْتُكَ بِهِ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ، وَ أَنْ تَأْذَنَ لِفَرَجِ مَنْ بِفَرَجِهِ فَرَجُ أَوْلِيَائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ مِنْ خَلْقِكَ، وَ بِهِ تَبِيدُ الظَّالِمِينَ وَ تُهْلِكُهُمْ، عَجِّلْ ذَلِكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ، وَ أَعْطِنِي سُؤْلِي يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإكْرَامِ فِي جَمِيعِ مَا سَأَلْتُكَ لِعَاجِلِ الدُّنْيَا وَ آجِلِ الْآخِرَةِ، يَا مَنْ هُوَ أَقْرَبُ إلَيَّ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ، أَقِلْنِي عَثْرَتِي وَ اقْلِبْنِي بِقَضَاءِ حَوَائِجِي، يَا خَالِقِي وَ يَا رَازِقِي وَ يَا بَاعِثِي وَ يَا مُحْيِيَ عِظَامِي وَ هِيَ رَمِيمٌ، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ،وَ اسْتَجِبْ لِي دُعَائِي يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِين».
وقتی حضرت سر مبارک را از سجده برداشتند، عرض کردم:
فدایت شوم، شنیدم برای فرج کسی دعا می کنید که فرج همه برگزیدگان و اولیای الهی به دست اوست. آیا شما همان فرد هستید؟
حضرت فرمود:
خیر، آن فرد، قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف است.
ای حمّاد، امر و فرج صاحب خود را در شب و روزت، انتظار بکش.
(بحارالأنوار، ج۹۸، ص۱۵۷ به نقل از اقبال الاعمال)