eitaa logo
ساکنین پلاک "8"
221 دنبال‌کننده
12هزار عکس
6هزار ویدیو
100 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹اَلسَّلامُ عَلَیڪُـــــم یَا اَولِـــــیاءَاللهِ و اَحِبّائَـــــہُ،اَلسَّلامُ عَلَیڪُـــــم یَا اَصـــــفِیَآءَاللهِ وَ اَوِدّآئَـــــہُ، اَلسَّلامُ عَلَیڪُـــــم یا اَنـــــصارَ دیـــــنِ اللهِ، اَلسَّـــــلامُ عَلَیڪُـــــم یا اَنـــــصارَ رَسُـــــولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیڪُـــــم یا اَنصارَ اَمیرِالمُـــــؤمنینَ، اَلسَّـــــلامُ عَلَیڪُـــــم یا اَنـــــصارَ فـــــاطِمةَ سَیَّدةَ نِســـــآءِالعالَمینَ، 🌹 اَلسَّـــــلامُ عَلَیڪُـــــم یا اَنـــــصارَ اَبے مَحَمَّدٍ الحَـــــسَنِ بنِ عَلِیًَ الوَلِیَّ النّـــــاصِحِ، اَلسَّلامُ عَلَیڪُـــــم یا اَنصارَ اَبے عَبدِاللهِ، 🌹 بِـــــاَبے اَنتُم وَ اُمّے طِـــــبتُم، وَ طابَتِـــــ الاَرضُ الَّتے فیها دُفِـــــنتُم، وَ فُـــــزتُم فَوزًا عَظیمًا، فَیا لَیتَنے ڪُنتُــــــ مَعَڪُـــــم فَاَفُـــــوزَ مَعَڪُـــــم 🌷🌷🌷🌷 هرروزهدیه به۷۲تن شهید کربلابه نیابت ازامام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 👇 https://eitaa.com/pellake8
🌅نهج البلاغه 🌈توضیحات👇 🔷نامه سی ونهم-به عمروعاص(درسال۳۹هجری پس ازنبردصفین) ✍این نامه مملوازسرزنش های شدیدی است که امام علیه السلام نسبت به عمروبن عاص فرموده واورابه جهت سرسپردگیش دربرابرمعاویه ملامت می کندومعاویه رابااوصافی که شایسته اوست توصیف می نماید. ⬅️بخش دیگری ازاین نامه تهدیدی است که امام علیه السلام نسبت به اوومعاویه داردومی فرماید:اگربرشمادونفرپیروزشوم شمارابه مجازاتی که درخورشماست می رسانم واگرپیروزنشوم مجازات الهی درانتظارشماست. ⬅️شایان توجه است که مطابق آنچه درکتاب تمامِ نهج البلاغه آمده این نامه جمله های کوتاهی درآغاز وجمله کوتاهی درپایان داشته که سیدرضی آن رانیاورده است. ⬅️آغازآن چنین بوده ‌ «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ مِنْ عَبْدِاللهِ عَلِیّ أَمیرِالْمُؤْمِنینَ إِلَى الأَبْتَرِ ابْنِ الأَبْتَرِ عَمْرِو بْنِ الْعَاصِ بِنِ وَائِلِ، شَانِئ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد فِی الْجَاهِلِیَّةِ الإِسْلاَمِ. سَلاَمٌ عَلى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدى». و آخر نامه چنین است: «وَاللهُ حَسْبُکُمَا وَکَفى بِانْتِقَامِهِ انْتِقَاماً، وَبِعِقَابِهِ عِقَاباً. السَّلاَمُ لأَهْلِهِ» 🌅🌅🌅
ساکنین پلاک "8"
🌅نهج البلاغه 🌈توضیحات👇 🔷نامه سی ونهم-به عمروعاص(درسال۳۹هجری پس ازنبردصفین) ✍این نامه مملوازسرزن
🎇🎇🕊 🎇 🎇نامه سی ونهم به عمروعاص نهج البلاغه 👇 فَإِنَّکَ قَدْ جَعَلْتَ دِینَکَ تَبَعاً لِدُنْیَا امْرِئ ظَاهِر غَیُّهُ، مَهْتُوک سِتْرُهُ، یَشِینُ الْکَرِیمَ بِمَجْلِسِهِ، وَیُسَفِّهُ الْحَلِیمَ بِخِلْطَتِهِ، فَاتَّبَعْتَ أَثَرَهُ، وَطَلَبْتَ فَضْلَهُ، اتِّبَاعَ الْکَلْبِ لِلضِّرْغَامِ یَلُوذُ بِمَخَالِبِهِ، وَیَنْتَظِرُ مَا یُلْقَى إِلَیْهِ مِنْ فَضْلِ فَرِیسَتِهِ فَأَذْهَبْتَ دُنْیَاکَ وَآخِرَتَکَ! وَلَوْ بِالْحَقِّ أَخَذْتَ أَدْرَکْتَ مَا طَلَبْتَ. فَإِنْ یُمَکِّنِّی اللهُ مِنْکَ وَمِنِ ابْنِ أَبِی سُفْیَانَ أَجْزِکُمَا بِمَا قَدَّمْتُمَا، وَإِنْ تُعْجِزَا وَتَبْقَیَا فَمَا أَمَامَکُمَا شَرٌّ لَکُمَا، وَالسَّلاَمُ تو (اى عمرو بن عاص) دين خود را تابع کسى قرار داده اى که گمراهيش آشکار و پرده حيايش دريده است و به افراد با شخصيت در مجلسش توهين مى کند و عاقل را با معاشرت خود سفيه مى سازد. تو قدم در جاى قدم هاى او نهادى و بخشش او را خواستار شدى همچون سگى که به دنبال شير درنده اى برود و به چنگال او متوسل شود و منتظر پس مانده هاى شکار او باشد که به سويش افکنده شود. تو با اين کار دنيا و آخرتت را تباه کردى. اگر طرفدار حق بودى، به آنچه مى خواستى مى رسيدى و اگر خداوند مرا بر تو و پسر ابوسفيان (معاويه) مسلط سازد، کيفر تمام آنچه را در گذشته انجام داديد به شما خواهم داد و اگر من به شما دست نيابم و (بعد از من) باقى بمانيد، آنچه را (از عذاب الهى در آخرت) در پيش داريد براى شما بدتر است. والسلام 🎇🎇🎇
خواهرانم از شما تمنا دارم! به پهلوی شکسته فاطمه زهرا (س) قسمتان می دهم که حجاب را ؛ حجاب را ؛ حجاب را رعایت کنید ...
💠برخورد با بی‌حجابی باید از صدا و سیما و بدنه دولت و نظام اداری آغاز شود. 🔻حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه ،ترویج بی حجابی را یکی از مظاهر خلاف اسلام دانسته و با انتقاد از برخی برنامه‌های صدا و سیما به این موضوع اشاره داشتند که بر طبق آیه شریفه 59 سوره احزاب در قدم اول در برخورد با بی‌حجابی باید از صدا و سیما و به طور کل از بدنه دولت و نظام اداری کشور آغاز شود. 💢 این پذیرفته نیست که ما در جامعه به مردم تذکر دهیم و برخورد کنیم اما وضع حجاب بعضی از برنامه های صدا و سیما و ادارت به شکل دیگری باشد. 🔻 حکم وجوب حجاب مشخص است و ما مسئولیت داریم این پوششی را که اسلام لازم دانسته رعایت کنیم ، اما باید توجه داشت حجاب و عفاف دو مقوله متفاوت هستند و نباید این دو با یکدیگر خلط و اشتباه گرفته شود، چرا که خیلی ها شاید به جهت بی اطلاعی نداشته باشند اما دارند. باید توجه داشت ترویج فرهنگ حجاب با آگاهی بخشی و بیان صحیح همراه باشد. 📝پ.ن: خیلی دیر اما کاچی به از هیچی.. 〰 زمستان ۱۴۰۱جمعی از نمایندگان بانوان بست نشین ( بیش از ۱۰۰ نفر) محضر علما رفته و پس از ارائه گزارش و تقدیم‌مستندات وضعیت کنونی و آینده پیش رو را محضر ایشان تشریح نمودند و جای تاسف دارد که تا امروز عکس العمل مناسبی نسبت به اوضاع ولنگار جامعه و خطرات آن نداشته اند . https://eitaa.com/pellake8
🌅🌅🌅 🌅🌅 🌅 🌹هرروزدرمحضرقرآن 📗سوره محمد_جزء /۲۶👇 🌅بِسْمِ اللٍَهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمْ فَهَلْ عَسَيْتُمْ إِن تَوَلَّيْتُمْ أَن تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ وَتُقَطِّعُوا أَرْحَامَكُمْ/۲۲ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فَأَصَمَّهُمْ وَأَعْمَي أَبْصَارَهُمْ/۲۳ ☀️پس (اى بيماردلانِ سست ايمان!) اگر (از جهاد) روى گردانيد، جز اين از شما انتظار نمى رود كه در زمين فساد كنيد و پيوندهاى خويشاوندى را قطع كنيد. ☀️آنانند كسانى كه خداوند از رحمت خويش دور و (گوششان را) كر و چشم هايشان را كور ساخته است (نه حقّى مى شنوند و نه حقّى مى بينند نکته‌های آیه👇 ✍مفسّران، «تَولّيتم» را دو گونه معنا كرده اند👇 👈 اعراض و پشت كردن به جبهه و سرگرم شدن به خلافكارى و قطع صله رحم. 👈ولايت بر مردم را به دست گرفتن و سپس قلع و قمع ديگران. ⬅️امّا معناى دوم با سياق آيات سازگار نيست.(۱) ⬅️آيه خطاب به افراد سست ايمان كه به خاطر حفظ جان از شركت در جهاد اعراض مى كنند، مى فرمايد: گمان نكنيد كه با ترك جهاد محفوظ مى مانيد، زيرا با فرار خود از جنگ، زمينه گسترش فساد و قتل را فراهم مى سازيد كه دامان شما را نيز مى گيرد و همچون دوران جاهليّت، حتّى كشتن فرزند را براى شما مباح مى سازد. ----- ۱) تفسير الميزان. پیام‌های آیه👇 ◀️ اعراض از دين و دستورات قرآن، زمينه ساز فساد و تباهى است. «اِن تولّيتم... تفسدوا فى الارض و...» ◀️ترك صله رحم و روابط خويشاوندى، گناهى است در رديف فساد در زمين. «تفسدوا فى الارض و تقطّعوا ارحامكم» ◀️اگر فساد گسترش يابد، انسان حتّى به بستگان خود نيز رحم نمى كند. «تفسدوا فى الارض و تقطّعوا ارحامكم» ◀️فراريان از جنگ، فسادگران و قاطعان رحم، مورد نفرين خداوند هستند. «تولّيتم... تفسدوا... تقطّعوا... اولئك الّذين لعنهم اللّه» ◀️محروميّت از رحمت الهى، نتيجه عملكرد خود ماست. «تفسدوا... تقطّعوا... لعنهم اللّه» ◀️بهره نگرفتن از امكانات، همانند محروميّت از آنها است. (گوش دارد ولى حقّ شنو نيست، چشم دارد ولى حقيقت بين نيست) «لعنهم اللّه فاصمّهم...» ◀️بزرگ ترين محروميّت معنوى، محروميّت از شناخت حقيقت است. «لعنهم اللّه فاصمّهم و اعمى ابصارهم» ◀️استفاده نامشروع و نامتعارف و غير مفيد از استعدادهاى خدادادى، نشانه ى دور شدن از رحمت الهى است. «لعنهم اللّه فاصمّهم و اعمى ابصارهم ادامه دارد..... ---------تفسیرنور حجة الاسلام حاج آقای قراٸتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تسلای دل امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، صلوات
💠 حجت الاسلام والمسلمین تراشیون: 🔽 در مورد ویژگی های زن و مرد اهمیت دارد که: ▫️اصل بر کل نگر بودن مرد است ▪️جزء نگری برای مرد بیماری محسوب می شود ▫️مرد باید در اموری که به نفع زندگی اش است مهارت های جزء نگری را کسب کند 🔽 مواردی که مردان باید نبست به آن جزء نگر باشند: ▫️وضعیت و فیزیک ظاهری همسر ▪️پوشش همسر و تعریف در محیط خانه ▫️سلیقه همسر ▪️دست پخت همسر ▫️صحبت های خانم ▪️روز های مهم زندگی 🔽 مواردی که زن باید نسبت به مرد توجه بیشتری کند: ▫️تلاش مرد در زندگی ▪️احترام گذاشتن به مرد (حفظ غرور مرد ) ▫️اعتماد به مرد ▪️توجه به تفریحات سالم آقا ▫️خانواده شوهر "استاد تراشیون"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆بارک الله به این همه معرفت👆 🌺پيامبر خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله : خداوند متعال، بيست‌ساله‌اى را كه شبيه هشتاد ساله فکر و رفتار كند دوست دارد و از شصت‌ساله‌اى كه رفتارى چون جوان بيست ساله داشته باشد، نفرت دارد. 📚کنزالعمال ۷۷۳۲ 🌺همان حضرت صلی‌الله‌علیه‌وآله: برترى جوانى كه در جوانى خدا را عبادت مى كند بر پيرى كه پس از پير شدن به عبادت مى پردازد، مانند برترى پيامبران الهى نسبت به ديگران است. 📚ميزان‌الحكمه ج ۵ ، ص ۹ درجوانى،پاک‌بودن‌شيوه‌‌ پيغمبرى‌است ورنه‌هر گبرى به‌پيرى‌میشود پرهيزكار
👈معرفی اپلیکیشن جایگزین 🔴 دم این ناشرا گرم! 🔹 یعنی وقتی فهمیدم افتخار کردم به اهالی کتاب و نویسندگی کشورم، با این ناشرا که به خاطر سود ، تن به همکاری با هر تیمی رو نمیدن. 👌بزرگوارانی که در اعتراض به اقدام غیر شرعی و غیرقانونی کارکنان طاقچه، این اپلیکیشن را حذف کرده اند، می توانند از اپلیکیشن استفاده و آن را نصب کنند. @jahade14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هـر روزیـک صفحـه قـرآن برای: ◾️سلامتی و تعجیل درفرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه 🌷هدیه به شهــدا ◾️هدیه به روح پدران ومادران ازدست رفته ◽️آمرزش گناهان ◾️سـلامتی تمـام مـریضها🤲 صفحه/۵۳
❤قـــرار صـــبـــحــگـــاهــی قرار تجدید بیعت روزانه با امام زمان (عج): ☆ بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمْ ‌☆ ♡دعای عهد♡ اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ 🌲🌲🌲 اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ یا حَىُّ یا قَیُّومُ أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ 🌲🌲🌲 یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ یا مُحْیِىَ الْمَوْتى وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ 🌲🌲🌲 اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها سَهْلِها وَ جَبَلِها وَ بَرِّها وَ بَحْرِها وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ وَ مِدادَ کَلِماتِهِ وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ 🌲🌲🌲 أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى لا أَحُولُ عَنْها وَ لا أَزُولُ أَبَداً 🌲🌲🌲 اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ وَالذّابّینَ عَنْهُ وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ وَالْمُحامینَ عَنْهُ وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ 🌲🌲🌲 اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى شاهِراً سَیْفى مُجَرِّداً قَناتى مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى 🌲🌲🌲 اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ وَاشْدُدْ أَزْرَهُ وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ 🌲🌲🌲 فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک َحَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ 🌲🌲🌲 وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ 🌲🌲🌲 اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ 🌲🌲🌲 اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ 🌲🌲🌲 ❄️آنگاه سه بار بر ران خود دست می‌زنی و در هر مرتبه می‌گویی: 💚اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان 💚اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان 💚اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان ِ 🤲اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرج والعافیةَ وَ النَصر بِحَقِّ حضرت زینب سلام الله علیها
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹اَلسَّلامُ عَلَیڪُـــــم یَا اَولِـــــیاءَاللهِ و اَحِبّائَـــــہُ،اَلسَّلامُ عَلَیڪُـــــم یَا اَصـــــفِیَآءَاللهِ وَ اَوِدّآئَـــــہُ، اَلسَّلامُ عَلَیڪُـــــم یا اَنـــــصارَ دیـــــنِ اللهِ، اَلسَّـــــلامُ عَلَیڪُـــــم یا اَنـــــصارَ رَسُـــــولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیڪُـــــم یا اَنصارَ اَمیرِالمُـــــؤمنینَ، اَلسَّـــــلامُ عَلَیڪُـــــم یا اَنـــــصارَ فـــــاطِمةَ سَیَّدةَ نِســـــآءِالعالَمینَ، 🌹 اَلسَّـــــلامُ عَلَیڪُـــــم یا اَنـــــصارَ اَبے مَحَمَّدٍ الحَـــــسَنِ بنِ عَلِیًَ الوَلِیَّ النّـــــاصِحِ، اَلسَّلامُ عَلَیڪُـــــم یا اَنصارَ اَبے عَبدِاللهِ، 🌹 بِـــــاَبے اَنتُم وَ اُمّے طِـــــبتُم، وَ طابَتِـــــ الاَرضُ الَّتے فیها دُفِـــــنتُم، وَ فُـــــزتُم فَوزًا عَظیمًا، فَیا لَیتَنے ڪُنتُــــــ مَعَڪُـــــم فَاَفُـــــوزَ مَعَڪُـــــم 🌷🌷🌷🌷 هرروزهدیه به۷۲تن شهید کربلابه نیابت ازامام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 👇 https://eitaa.com/pellake8
🌅نهج البلاغه 🌈توضیحات👇 🔷نامه چهلم-به یکی ازکارگزارانش(درسال۴۰هجری) نهج البلاغه👇 ✍در اینکه مخاطب در این نامه چه شخصی بوده است بعضی از شارحان زحمت تعیین او را از دوش خود برداشته و به صورت اجمال از آن گذشته اند; ولی آن گونه که از بلاذری درانساب الاشراف و ابن دمشقی درجواهرالمطالب استفاده می شود، مخاطب این نامه عبدالله بن عباس است که در آن زمان فرماندار بصره بوده است. ⬅️توضیح اینکه طبق نقل این دو مورخ، ابوالاسود نامه ای به این مضمون به امیرمؤمنان علی(علیه السلام) نوشت که خداوند تو را والی امین ما و سرپرستی وظیفه شناس قرار داده و ما تو را آزموده ایم و کاملا امین و خیرخواه امت یافته ایم که حق آنها را از بیت المال ادا می کنی و از دنیای آنها چشم می پوشی. ⬅️تو هرگز چیزی از اموال امت را مصرف نمی کنی و هیچ گاه رشوه ای را نپذیرفته ای; ⬅️ولی عمو زاده ات بدون اطلاع تو در اموال بیت المال تصرّف و آن را حیف و میل می کند و من صحیح ندانستم که این امر را از تو کتمان کنم (و این نامه را به خاطر آن به تو نوشتم). 🌅امام(علیه السلام) ✍در نامه ای در پاسخ به ابوالاسود از خیرخواهی او تشکر کرد و سپس نامه مورد بحث را به ابن عباس نوشت.(۱) ⬅️و در ضمن آن او را سرزنش کرد ولی نه به طور قطع، بلکه به این عبارت که اگر خبری که به من رسیده صحیح باشد تو از فرمان من سرپیچی کرده ای و حق امانت را ادا ننموده ای، ⬅️همچنین دستور می دهد فوراً حساب بیت المال را ارسال کند و در پایان نامه نیز به او هشدار می دهد که مراقب باشد که حساب رسی خداوند از حساب رسی خلق برتر است. ⬅️ولی بعضی از شارحان نهج البلاغه در اینکه نامه خطاب به ابن عباس باشد تردید کرده و مقام او را به شهادت تاریخ از این والاتر شمرده اند که مرتکب چنین اعمالی شده باشد. ⬅️قابل توجّه اینکه بلاذری بعد از ذکر نامه ابوالاسود و نامه امام به ابن عباس می نویسد: ابن عباس نامه ای خدمت امام نوشت و در آن تصریح کرد که خبر مزبور نادرست است (و آنها که چنین خبری داده اند یا اشتباه کرده اند و یا غرضی داشته اند). متن نامه ابن عباس چنین بود: « ✍أمّا بَعْدُ فَإنّ الّذی بَلَغَکَ عَنّی باطِلٌ وَأنَا لِما تَحْتَ یَدَیّ أحْوطُ وَأضْبَطُ فَلا تُصَدِّقْ عَلَیّ الأظِنّاءَ رَحِمَکَ اللهُ وَالسّلامُ توضیحات بیشتری در این زمینه در ذیل نامه آینده خواهد آمد. ----------------- ۱-انساب الاشراف،بلاذری،ص۱۶۹و جواهرالمطالب ابن دمشقی ج۲ص۷۹ 🌅🌅🌅
ساکنین پلاک "8"
🌅نهج البلاغه 🌈توضیحات👇 🔷نامه چهلم-به یکی ازکارگزارانش(درسال۴۰هجری) نهج البلاغه👇 ✍در اینکه مخاطب
🎇🎇🕊 🎇 🎇نامه چهلم(به یکی ازکارگزارانش نهج البلاغه 👇 ✍أَمَّا بَعْدُ، فَقَدْ بَلَغَنِی عَنْکَ أَمْرٌ، إِنْ کُنْتَ فَعَلْتَهُ فَقَدْ أَسْخَطْتَ رَبَّکَ، وَعَصَیْتَ إِمَامَکَ، وَأَخْزَیْتَ أَمَانَتَکَ. بَلَغَنِی أَنَّکَ جَرَّدْتَ الاَْرْضَ فَأَخَذْتَ مَا تَحْتَ قَدَمَیْکَ، وَأَکَلْتَ مَا تَحْتَ یَدَیْکَ، فَارْفَعْ إِلَیَّ حِسَابَکَ، وَاعْلَمْ أَنَّ حِسَابَ اللهِ أَعْظَمُ مِنْ حِسَابِ النَّاسِ، وَالسَّلاَمُ ✍اما بعد (از حمد و ثناى الهى)، کارى از تو به من گزارش داده شده که اگر انجام داده باشى پروردگارت را به خشم آورده اى و پيشوايت را عصيان کرده اى و امانت خود را به رسوايى کشيده اى (و خود را به سبب خيانت رسوا و ننگين ساخته اى). به من خبر داده اند که تو زمين هاى آباد را ويران کرده اى و آنچه از بيت المال در زير دست تو بوده است را به خيانت برگرفته و خورده اى، بنابراين حساب خويش را براى من بفرست و بدان که حساب خداوند از حساب مردم (در قيامت) سخت تر و برتر است. والسلام 🎇🎇🎇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😊قبل از دیدن، از ته دل بگید ماشاءلله لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم👏🏻 https://eitaa.com/pellake8
✳️ امام حسین در عاشورا از شرفِ انسانیت دفاع کرد 🔻 خدایا! درود و سلامت را بر جان و روان و جسم این مرد (امام حسین علیه‌السلام) بفرست که از «شرفِ انسانیت» دفاع کرد. برای او فقط خودش مطرح نبود. بسیار کوته‌نظری است که کسی بگوید: حسین‌بن‌علی برای صیانت ذات، برای صیانت شرف و کرامت ذات خویشتن، چنین اقدامی فرمود. اما اگر هم کسی بگوید و تفسیر کند که: خویشتن او (حسین) گسترده بر تمام خویشتن‌های آدمیان است، عیبی ندارد که آنوقت بگویید: حسین از خویشتن دفاع کرده است. ولی معنای خویشتن او چیست؟ معنای خویشتنی که پدرش علی علیه‌السلام نشان داد و فرمود: «شنیده‌ام که از لشکریان معاویه، عده‌ای به انبار حمله کرده‌اند و آنجا از پاها و دست‌های آن دختران و زنان که مسلمان نبودند، ولی با ما «معاهده‌ٔ زندگی» داشتند، خلخال و زیورآلات درآورده‌اند»، چیست؟ این «منِ گسترده» حتی به جان غیرمسلمان‌ها رخنه کرده است. علی می‌گوید: نالهٔ او (انسان) نالهٔ من است. این روح در حسین نیز مجسم است. دفاع حسین علیه‌السلام، دفاع از چنین خویشتنِ گسترده به تمامِ «من»های آدمیان و دفاع از انسان‌ها است. 👤 📚 از کتاب «امام حسین؛ شهید فرهنگ پیشرو انسانیت» 📖 صص ۳۲۷-۳۲۶ اما: لا یوم کیومک اباعبدالله... می‌دویدند با دل مضطر، دختران حرم، پریشان حال کاش راوی دروغگو باشد، در عبارات غارت خلخال کاش راوی دروغگو باشد در همان خط که گفت معجر را این گزارش دروغ باشد کاش، برد از گیسویی گل سر را https://eitaa.com/pellake8
چند استکان هم به نیت من بشوی! 🔻 سال‌های پُرتب‌وتاب دفاع مقدس است... سال‌های خون و آتش و دود... شهید بابایی، خلبان شجاع، پاکباخته و فدایی اسلام و انقلاب به دیدار حضرت امام می‌رود و در حالی که جاذبهٔ ملکوتی امام روح و روانش را تسخیر کرده است خطاب به حضرت ایشان می‌گوید: - امام عزیز! می‌خواهم به گونه‌ای که در کار جنگ خللی پیش نیاید چند روزی به مرخصی بروم. اجازه می‌فرمایيد؟ - در بحبوحهٔ جنگ کجا می‌خواهید بروید؟ - من در دههٔ اول محرم برای شستن استکان چای عزاداران به هیئت‌های جنوب شهر که مرا نمی‌شناسند می‌روم. مرخصی را برای آن می‌خواهم و گوش به زنگم که بلافاصله بعد از اعلام نیاز به جنگ بازگردم. - به یک شرط اجازه مرخصی می‌دهم. - هر چه بفرمایید با جان و دل می‌پذیرم. - به این شرط که هنگام شستن استکان‌ها به نیت من هم چند استکان بشویی. 📰 منبع: روزنامه کیهان | گفت‌وشنود ۳ مرداد ۱۴۰۲ https://eitaa.com/pellake8
امتحان ابراهیم(ع) در عاشورا واقعیت پیدا کرد 🔻 امتحان «ابراهیم» و فرزندش علیهما السلام در «منا»، در «عاشورا» واقعیت پیدا کرد. آن‌جا خدا فرمود: ابراهیم، بس است! امتحانت را دادی. کارد را از روی گلو بردار... اما در «کربلا»: خدایا شاهد باش که دارم «پیغمبر» را جلوی تیر و نیزه می‌فرستم... 👤 آیت‌الله سیدابراهیم خسروشاهی 📝 #⃣ https://eitaa.com/pellake8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 دیدن این ۲ دقیقه بر همه از جمله چادری‌ها واجب است! 🏴 امسال پوشیدن لباس مشکی جهاد است. 🎙 حجت‌‌‌الاسلام راجی 🔅 برای دوستان خود ارسال کنید و در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه سهیم باشید. @pellake8