ساکنین پلاک "8"
🎇🎇🕊 🎇 🎇نامه سی ویکم نهج البلاغه 👇 🔶 بخش بیست وپنجم👇 ✍احْمِلْ نَفْسَکَ مِنْ أَخِیکَ عِنْدَ صَرْمِه
🎇🎇🕊
🎇
🎇نامه سی ویکم
نهج البلاغه 👇
🔶 بخش بیست وشش👇
✍وَلاَ تُضِیعَنَّ حَقَّ أَخِیکَ اتِّکَالاً عَلَى مَا بَیْنَکَ وَبَیْنَهُ، فَإِنَّهُ لَیْسَ لَکَ بِأَخ مَنْ أَضَعْتَ حَقَّهُ. وَلاَ یَکُنْ أَهْلُکَ أَشْقَى الْخَلْقِ بِکَ، وَلاَ تَرْغَبَنَّ فِیمَنْ زَهِدَ عَنْکَ، وَلاَ یَکُونَنَّ أَخُوکَ أَقْوَى عَلَى قَطِیعَتِکَ مِنْکَ عَلَى صِلَتِهِ، وَلاَ تَکُونَنَّ عَلَى الاِْسَاءَةِ أَقْوَى مِنْکَ عَلَى الاِْحْسَانِ. وَلاَ یَکْبُرَنَّ عَلَیْکَ ظُلْمُ مَنْ ظَلَمَکَ، فَإِنَّهُ یَسْعَى فِی مَضَرَّتِهِ وَنَفْعِکَ، وَلَیْسَ جَزَاءُ مَنْ سَرَّکَ أَنْ تَسُوءَهُ
✍هيچ گاه به اعتماد رفاقت و يگانگى که ميان تو و برادرت برقرار است حق او را ضايع مکن; زيرا آن کس که حقش را ضايع کنى برادر تو نخواهد بود
⬅️. نبايد خاندان تو بدبخت ترين و ناراحت ترين افراد در برابر تو باشند.
⬅️به کسى که به تو علاقه ندارد (و بى اعتنايى يا تحقير مى کند) اظهار علاقه مکن
⬅️و نبايد برادرت در قطع پيوندِ برادرى، نيرومندتر از تو در برقرارى پيوند باشد و نه در بدى کردن قوى تر از تو در نيکى نمودن
⬅️و هرگز نبايد ظلم و ستمِ کسى که بر تو ستم روا مى دارد بر تو گران آيد، زيرا او در واقع سعى در زيان خود و سود تو دارد (بار گناه خود را سنگين مى کند و ثواب و پاداش تو را افزون مى سازد)
⬅️و البتّه پاداش کسى که تو را خوشحال مى کند اين نيست که به او بدى کنى.
🎇🎇🎇
🌅🌅🌅
🌅🌅
🌅
🌹هرروزدرمحضرقرآن
📗سوره محمد_جزء /۲۶👇
🌅بِسْمِ اللٍَهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمْ
ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ مَوْلَي الَّذِينَ آمَنُوا وَأَنَّ الْكَافِرِينَ لَا مَوْلَي لَهُمْ/۱۱
☀️اين (كيفرِ كافران) به خاطر آن است كه خداوند، ياور كسانى است كه ايمان آورده اند و همانا كافران ياورى ندارند.
نکته های آیه👇
✍مراد از «مولى »، دوست و ياور است وگرنه همه ى هستى تحت ولايت خدا مى باشد و در اين جهت، تفاوتى ميان مؤمن و كافر نمى باشد.
⬅️مؤمنانى كه در اين دنيا به ظاهر بى يار و ياور بوده و تكيه گاهشان فقط خدا ُبود، روز قيامت خداوند ياور آنان است.
⬅️«اللّه مولَى الّذين آمنوا» چنانكه در دنيا نيز چنين است: «اللّه ولىّ الّذين آمنوا»(۱)
⬅️امّا كافران كه در دنيا دوستان و ياورانى داشته اند، «والّذين كفروا اوليائهم الطاغوت»(۲) در قيامت مشخص مى شود كه اينان ياور واقعى آنها نيستند. «و انّ الكافرين لامولى لهم»
------------
۱) بقره/۲۵۶
۲) بقره/۲۵۶
پیام های آیه👇
- ايمان، وسيله جلب حمايت هاى الهى و كفر، عامل از دست دادن آنهاست. «اللّه مولى الّذين آمنوا و انّ الكافرين لامولى لهم»
- در روز قيامت، هيچ يك از حاميان كفّار و مشركان، كارساز نيستند. «و انّ الكافرين لامولى لهم»
ادامه دارد.....
---------تفسیرنور
حجة الاسلام حاج آقای قراٸتی
https://eitaa.com/pellake8
👌عصاره ی همه ی دعاها؛هرصبح بگو:
🤲اَلحَمدُلِلهِ عَلی کُلِّ نِعمَة ِِ
وَ أَسأَلُ اللهَ مِن کُلِّ خَیرِِ
وَ أَعُوذُ بِاللهِ مِن کُلِّ شَرّ ِِ
وَ أَستَغفِرُاللهَ مِن کُلِّ ذَنبِِ
@pellake8
❤قـــرار صـــبـــحــگـــاهــی
قرار تجدید بیعت روزانه با امام زمان (عج):
☆ بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمْ ☆
♡دعای عهد♡
اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ
وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ
وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ
وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ
وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ
وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ
وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ
وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ
🌲🌲🌲
اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ
وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ
وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ
یا حَىُّ یا قَیُّومُ
أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ
الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ
وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ
🌲🌲🌲
یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ
وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ
وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ
یا مُحْیِىَ الْمَوْتى
وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ
یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ
🌲🌲🌲
اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ
الْقائِمَ بِأَمْرِکَ
صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ
عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ
فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها
سَهْلِها وَ جَبَلِها وَ بَرِّها وَ بَحْرِها
وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ
مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ
وَ مِدادَ کَلِماتِهِ
وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ
وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ
🌲🌲🌲
أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ
فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا
وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى
عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى
لا أَحُولُ عَنْها وَ لا أَزُولُ أَبَداً
🌲🌲🌲
اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ
وَالذّابّینَ عَنْهُ
وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ
وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ
وَالْمُحامینَ عَنْهُ
وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ
وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ
🌲🌲🌲
اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ
الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً
فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى
مُؤْتَزِراً کَفَنى
شاهِراً سَیْفى
مُجَرِّداً قَناتى
مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى
فِى الْحاضِرِ وَالْبادى
🌲🌲🌲
اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ
وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ
وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ
وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ
وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ
وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ
وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ
وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ
وَاشْدُدْ أَزْرَهُ
وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ
وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ
فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ
ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ
بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ
🌲🌲🌲
فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ
وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک
َحَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ
وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ
🌲🌲🌲
وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ
وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ
وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ
وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ
وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ
مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ
🌲🌲🌲
اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ
مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ
وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ
وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ
🌲🌲🌲
اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ
عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ
وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ
إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً
وَ نَراهُ قَریباً
بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ
🌲🌲🌲
❄️آنگاه سه بار بر ران خود دست میزنی و در هر مرتبه میگویی:
💚اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
💚اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
💚اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
ِ
🤲اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرج والعافیةَ وَ النَصر بِحَقِّ حضرت زینب سلام الله علیها
ساکنین پلاک "8"
🎇🎇🕊 🎇 🎇نامه سی ویکم نهج البلاغه 👇 🔶 بخش بیست وشش👇 ✍وَلاَ تُضِیعَنَّ حَقَّ أَخِیکَ اتِّکَالاً عَلَ
🎇🎇🕊
🎇
🎇نامه سی ویکم
نهج البلاغه 👇
🔶 بخش بیست وهفتم👇
✍وَاعْلَمْ یَا بُنَیَّ أَنَّ الرِّزْقَ رِزْقَانِ: رِزْقٌ تَطْلُبُهُ، وَرِزْقٌ یَطْلُبُکَ، فَإِنْ أَنْتَ لَمْ تَأْتِهِ أَتَاکَ. مَا أَقْبَحَ الْخُضُوعَ عِنْدَ الْحَاجَةِ، وَالْجَفَاءَ عِنْدَ الْغِنَى إِنَّمَا لَکَ مِنْ دُنْیَاکَ، مَا أَصْلَحْتَ بِهِ مَثْوَاکَ، وَإِنْ کُنْتَ جَازِعاً عَلَى مَا تَفَلَّتَ مِنْ یَدَیْکَ، فَاجْزَعْ عَلَى کُلِّ مَا لَمْ یَصِلْ إِلَیْکَ. اسْتَدِلَّ عَلَى مَا لَمْ یَکُنْ بِمَا قَدْ کَانَ، فَإِنَّ الاُْمُورَ أَشْبَاهٌ; وَلاَ تَکُونَنَّ مِمَّنْ لاَ تَنْفَعُهُ الْعِظَةُ إِلاَّ إِذَا بَالَغْتَ فِی إِیلاَمِهِ، فَإِنَّ الْعَاقِلَ یَتَّعِظُ بِالاْدَابِ الْبَهَائِمَ لاَ تَتَّعِظُ إِلاَّ بِالضَّرْبِ. اطْرَحْ عَنْکَ وَارِدَاتِ الْهُمُومِ بِعَزَائِمِ الصَّبْرِ وَحُسْنِ الْیَقِینِ. مَنْ تَرَکَ الْقَصْدَ جَارَ، وَالصَّاحِبُ مُنَاسِبٌ، وَالصَّدِیقُ مَنْ صَدَقَ غَیْبُهُ. الْهَوَى شَرِیکُ الْعَمَى وَرُبَّ بَعِید أَقْرَبُ مِنْ قَرِیب، وَقَرِیب أَبْعَدُ مِنْ بَعِید، وَالْغَرِیبُ مَنْ لَمْ یَکُنْ لَهُ حَبِیبٌ. مَنْ تَعَدَّى الْحَقَّ ضَاقَ مَذْهَبُهُ، وَمَنِ اقْتَصَرَ عَلَى قَدْرِهِ کَانَ أَبْقَى لَهُ. وَأَوْثَقُ سَبَب أَخَذْتَ، بِهِ سَبَبٌ بَیْنَکَ وَبَیْنَ اللهِ سُبْحَانَهُ. وَمَنْ لَمْ یُبَالِکَ فَهُوَ عَدُوُّکَ. قَدْ یَکُونُ الْیَأْسُ إِدْرَاکاً، إِذَا کَانَ الطَّمَعُ هَلاَکاً. لَیْسَ کُلُّ عَوْرَة تَظْهَرُ، وَلاَ کُلُّ فُرْصَة تُصَابُ، وَرُبَّمَا أَخْطَأَ الْبَصِیرُ قَصْدَهُ، وَأَصَابَ الاَْعْمَى رُشْدَهُ. أَخِّرِ الشَّرَّ فَإِنَّکَ إِذَا شِئْتَ تَعَجَّلْتَهُ، وَقَطِیعَةُ الْجَاهِلِ تَعْدِلُ صِلَةَ الْعَاقِلِ. مَنْ أَمِنَ الزَّمَانَ خَانَهُ، وَمَنْ أَعْظَمَهُ أَهَانَهُ. لَیْسَ کُلُّ مَنْ رَمَى أَصَابَ. إِذَا تَغَیَّرَ السُّلْطَانُ تَغَیَّرَ الزَّمَانُ. سَلْ عَنِ الرَّفِیقِ قَبْلَ الطَّرِیقِ، وَعَنِ الْجَارِ قَبْلَ الدَّارِ. إِیَّاکَ أَنْ تَذْکُرَ مِنَ الْکَلاَمِ مَا یَکُونُ مُضْحِکاً، وَإِنْ حَکَیْتَ ذَلِکَ عَنْ غَیْرِکَ
✍پسرم! بدان که «رزق و روزى» بر دو گونه است👇
👈 يک نوع آن است که به جستجوى آن برمى خيزى (و بايد برخيزى)
👈و نوع ديگرى آن که او به سراغ تو خواهد آمد حتى اگر به دنبالش نروى خود به دنبال تو مى آيد.
⬅️چه زشت است خضوع (در برابر ديگران) به هنگام نياز و جفا و خشونت به هنگام بى نيازى و توانگرى،
⬅️ تنها از دنيا آنقدر مال تو خواهد بود که با آن سراى آخرتت را اصلاح کنى و اگر قرار است براى چيزى که از دست رفته ناراحت شوى و بى تابى کنى پس براى هر چيزى که به تو نرسيده نيز ناراحت باش.
⬅️با آنچه در گذشته واقع شده، نسبت به آنچه واقع نشده استدلال کن; زيرا امور جهان شبيه به يکديگرند.
⬅️ از کسانى مباش که پند و اندرز به آنها سودى نمى بخشد مگر آن زمان که در ملامت او اصرار ورزى; چرا که عاقلان با اندرز و آداب پند مى گيرند; ولى چهارپايان جز با زدن اندرز نمى گيرند.
⬅️ هجوم اندوه و غم ها را با نيروى صبر و حسن يقين از خود دور ساز.
⬅️کسى که ميانه روى را ترک کند از راه حق منحرف مى شود.
⬅️(و بدان) يار و همنشين (خوب) همچون خويشاوند انسان است.
⬅️دوست آن است که در غياب انسان، حق دوستى را ادا کند.
⬅️هواپرستى شريک و همتاى نابينايى است.
⬅️چه بسا دور افتادگانى که از خويشاوندان نزديک تر و خويشاوندانى که از هرکس دورترند.
⬅️غريب کسى است که دوستى نداشته باشد.
⬅️آن کس که از حق تجاوز کند در تنگنا قرار مى گيرد. و آن کس که به ارزش و قدر خود اکتفا نمايد موقعيتش پايدارتر خواهد بود.
⬅️ مطمئن ترين وسيله اى که مى توانى به آن چنگ زنى آن است که ميان تو و خدايت رابطه اى برقرار سازى.
⬅️کسى که به (کار و حق) تو اهمّيّت نمى دهد در واقع دشمن توست.
⬅️گاه نوميدى نوعى رسيدن به مقصد است،
⬅️در آنجا که طمع موجب هلاکت مى شود. چنان نيست که هر عيب پنهانى آشکار شود. و نه هر فرصتى مورد استفاده قرار گيرد.
⬅️گاه مى شود که شخص بينا به خطا مى رود و نابينا به مقصد مى رسد
⬅️ بدى را به تأخير بيفکن (و در آن عجله مکن) زيرا هر زمان بخواهى مى توانى انجام دهى
⬅️بريدن از جاهل معادلِ پيوند با عاقل است.
⬅️کسى که خود را از حوادث زمان ايمن بداند زمانه به او خيانت خواهد کرد و کسى که آن را بزرگ بشمارد او را خوار مى سازد.
⬅️ چنين نيست که هر تيراندازى به هدف بزند.
⬅️ هرگاه حاکم تغيير پيدا کند زمانه نيز دگرگون مى شود
⬅️ پيش از عزم سفر ببين که هم سفرت کيست و پيش از انتخاب خانه بنگر که همسايه ات چه کسى است؟
⬅️ از گفتن سخنان خنده آور (و بى محتوا) بپرهيز هرچند آن را از ديگرى نقل کنى
🎇🎇🎇
🌅🌅🌅
🌅🌅
🌅
🌹هرروزدرمحضرقرآن
📗سوره محمد_جزء /۲۶👇
🌅بِسْمِ اللٍَهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمْ
إِنَّ اللَّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يَتَمَتَّعُونَ وَيَأْكُلُونَ كَمَا تَأْكُلُ الْأَنْعَامُ وَالنَّارُ مَثْوًي لَّهُمْ/۱۲
☀️همانا خداوند كسانى را كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده اند، به باغ هايى (از بهشت) كه نهرها از زير (درختان) آن جارى است داخل مى كند.
و كسانى كه كفر ورزيدند (از زندگى دنيا) بهره مى گيرند و همانند كه چهارپايان مى خورند و (سرانجام،) آتش جايگاه آنهاست.
نکته های آیه👇
✍در اين آيه، خوردن كفّار به خوردن چهارپايان تشبيه شده است و اين شباهت مى تواند از چند جهت باشد، از جمله:
الف) تمام همّت حيوانات رسيدن به غذاست. چنانكه حضرت على عليه السلام مى فرمايد: «همّها علفها»(۱) همّ و غمّ حيوانات رسيدن به خوراك است. كفّار نيز جز كاميابى اراده اى ندارند. «ولم يرد الاّ الحياة الدنيا»(۲)
ب) چهارپايان غافلند، كفّار نيز از قيامت و مسئوليّت غافلند. «أولئك كالانعام بل هم أضل أولئك هم الغافلون»(۳)
ج) حيوانات، سرچشمه غذا را كه از حلال است يا حرام نمى دانند. بعضى انسان ها نيز فكر حلال و حرام نيستند و به گفته قرآن همين كه به ارث و مال بى زحمتى رسيدند، بدون توجّه به حقوق ديگران در آن تصرّف مى كنند. «و تأكلون التراث أكلاً لمّا»(۴)
حضرت على عليه السلام مى فرمايد: كسى كه تمام توانش را در راه شكمش قرار داده، ارزشش همان چيزى است كه از او خارج مى شود.(۵)
---------------
۱) نهج البلاغه، نامه/۴۵
۲) نجم/۲۹
۳) اعراف/۱۷۹
۴) فجر/۱۹
۵) غررالحكم.
پیام های آیه👇
◀️وارد ساختن مؤمنان به بهشت، جلوه اى از ولايت الهى است. «بانّ اللّه مولى الّذين آمنوا... ان اللّه يدخل»
◀️اهل ايمان و عمل صالح در مقامى هستند كه خداوند خود عهده دار وارد ساختن آنان به بهشت است. «ان اللّه يدخل...»
◀️ملاك، پايان كار است وگرنه بهره گيرى هاى مادّى، كم و بيش براى همه هست. «جنّات تجرى... يأكل كما تأكل الانعام»
◀️ براى تشويق به حقّ، از تمايلات طبيعى مردم استفاده كنيد. (انسان به طور طبيعى از باغ و نهر لذّت مى برد) «جنّات تجرى»
◀️بهره گيرى و كاميابى در چهارچوب مقرّرات الهى جايز است. (آنچه مورد انتقاد قرآن است، كاميابى هاى حيوان گونه است) «يأكلون كما تأكل الانعام»
◀️شكم پرستى، برجسته ترين نفسانيّات انسان است، زيرا مقام، مال و شهوت، هر چند صباحى به سراغ انسان مى آيد، ولى شكم دائماً مزاحم است. (قرآن در كنار عنوان كاميابى، نام خوردن را جداگانه آورده است.) «يتمتّعون و يأكلون»
◀️ زندگى كفّار، از نظر ماهيّت حيوانى است و از نظر پايان و فرجام، دوزخى. «كما تأكل الانعام و النار مثوى لهم»
ادامه دارد.....
---------تفسیرنور
حجة الاسلام حاج آقای قراٸتی
✋
شش پاسخ به شش اشکال مخالفان نهی از منکر
🔺 معمولا کسانی که حجاب را قبول ندارند و رعایت نمیکنند، زمانی که به ایشان تذکر میدهید، یکی از این موارد را در جواب شما خواهند گفت:
1⃣ میگویند: «موسی به دین خود، عیسی به دین خود».
⬅️ پاسخ: البته ما اگر بخواهیم طبق دین خودمان رفتار کنیم، که «امر به معروف و نهی از منکر» را واجب کرده، میبایست به شما تذکر بدهیم. اما شما می گویید کسی نباید دیگران را نسبت به کارهای دینیاش امر و نهی کند، درحالی که خودتان این کار را میکنید. شما میگویید «نهی از منکر» دخالت در کار دیگران است و کار درستی نیست، اما همین الان دارید ما را از تذکر دادن، نهی میکنید و در کار ما دخالت میکنید!
شاید برخی در جواب ما بگویند: «شما زمانی حق دارید به ما تذکر بدهید که ضرری به شما برسد، وگرنه این کار شما، دخالت در مسائل شخصی است. از بی حجابی ما ضرری به شما نمیرسد».
در جواب باید گفت: حتما بیحجابی شما که باعث تحریک دیگران میشود، برای بسیاری افراد جامعه ضرر دارد از جمله فروپاشی خانواده. جدا از این ضررهای اجتماعی که حتی در نتایج تحقیقات دانشمندان غربی هم آمده، باید گفت که نهی از منکر، دستور خدایی است که خالق ما و شماست، اما شما معتقدید که خدا، دستور خوبی نداده و در این مورد با خداوند، اختلاف نظر دارید! اما شما طبق تفکر خودتان رفتار نمی کنید.
2⃣ میگویند: «مگر دین اجباری است؟ لا اکراه فی الدین».
⬅️ پاسخ: این حرف، در مورد اصل پذیرش دین است. یعنی هیچکس را حتی با زور اسلحه، نمیتوان اجبار کرد که به دینی که ما اعتقاد داریم، ایمان بیاورد. ایمان، اعتقاد درونیِ فرد است که با اختیار خودش حاصل میشود. در غیر این صورت، او میتواند در ظاهر بگوید «ایمان آوردم»، ولی واقعا ایمان نیاورد. اگر «لا اکراه فی الدین» به این معنا باشد، پس فلسفه امر و نهی و واجب و حرام الهی چیست؟
قوانین بشری هم همینطور است، شما میتوانید به کشوری، وارد نشوید، اما اگر وارد شدید، مجبورید قوانین آن را رعایت کنید.
3⃣ میگویند: «چرا به اختلاسها و دزدیها اعتراض نمیکنید».
⬅️ پاسخ: دزدی و اختلاس منکر است، بیحجابی و عریانی هم منکر است. اما بستر تحقق بیحجابی، فضای علنی و بستر تحقق اختلاس و دزدی، محیط پنهان است. کسی علنی و آشکار و با اعلان عمومی اختلاس نمیکند. بله اگر همزمان اختلاس و کشف حجاب رخ دهد و شما اطلاع داشته باشید اما فقط به کشفحجاب اعتراض کنید، اشکال شما وارد است. مضافا که ممکن است عدهای به صورت تخصصی به اختلاسها و حفرههای قانونی این منکر اعتراض کنند و عدهای به کشفحجاب، آیا اقدام هر کدام مانع اقدام دیگری خواهد شد؟!
4⃣ میگویند: «این بیحجابی ما، در واقع اعتراض است، اعتراض به اختلاسها و بیعدالتیها».
⬅️ پاسخ: کسی که اختلاس کرده یا عدالت را رعایت نمیکند، یک کار ضددینی و خلاف اسلام انجام داده. آیا اسلام گفته بود برود دزدی و اختلاس کنید؟ اگر شما هم دستور دینی حجاب را کنار بگذارید، شبیه او شدهاید و در همان مسیر حرکت کردهاید. آیا این اعتراض است یا همراهی؟! مثل این است که من در اعتراض به کسی که مواد مخدر مصرف میکند، بگویم چون او مواد مخدر مصرف میکند، من هم در اعتراض به او سیگار میکشم!
5⃣ میگویند: «در شرایطی که وضعیت اقتصاد و گرانی، اینچنین است، شما نمی توانید به بی حجابی، اعتراض کنید. فقر، دینی باقی نمیگذارد. هر وقت وضعیت اقتصاد خوب شد، ما هم حجاب را رعایت میکنیم»
⬅️ پاسخ: اولا که معمولا هر چه به مناطق مرفهتر در شهرها نزدیک میشویم، روند کشف حجاب و عریانی بیشتر میشود. پس فقر، علت اصلی این منکر دینی و قانونی نیست. علاوه بر این، ریشه فقر در بخشی از جامعه، بیدینی بخش دیگر آن است. منکراتی مثل کم فروشی، کم کاری، خیانت، دست درازی به بیتالمال، اختلاس و سیاستهایی که به تقویت سرمایهداری زالو صفتانه میانجامد، از مصادیق بیدینی است نه دینداری.
6⃣ میگویند:«دیگر فایده ای ندارد، شما نمیتوانید وضعیت حجاب را به حالت سابق برگردانید».
⬅️ پاسخ: این نگاه محصول این نظریه است که اکثریت جامعه به ویژه خانمها با مسالهای به نام حجاب مخالفند. درحالی که در طول ماههای گذشته مشخص شد که اکثر بانوان با سیاست کشف حجاب همراه نیستند. بعد از غائله زن، زندگی، آزادی با اینکه تصور برخی سردمداران این جریان کشف حجاب اکثریت خانمهای جامعه بود، اما شاهد بودیم که این اتفاق برعکس افتاد. خصوصا بعد از اینکه مشخص شد که نزاع بر سر کشف حجاب سر نیست و انتهای این مسیر برهنگی، عریانی و از بین رفتن نهاد خانواده است. اینکه وضعیت حجاب به حالت قبل بر میگردد یا نه، وظیفه ما نیست، ما وظیفه داریم در کنار مطالبه اقدام قانونی بازدارنده از سوی نهادهای مسئول، اجرای امر به معروف و نهی از منکر زبانی را اجرا کنیم.
۱۰۰ درصد مورد تایید است.
قبل از آمدن اینجا هم داخل این راهرو، یک نمایشگاه گونهای تنظیم کرده بودند و بعضی از فعّالیّتها و کارها را در آن ذکر کردند که آنها هم برای من بسیار خرسندکننده بود ... آنچه در این نمایشگاه تصویر شد ۱۰۰درصد تایید است.
امام خامنه ای/ ۲۱ تیرماه ۱۴۰۲
💢 یکی از غرفههای این نمایشگاه غرفه #اندیشکده_راهبردی_سعداء بود که مورد بازدید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.
سایر غرفههای این نمایشگاه مربوط به #مجموعههای_فاخر زیر بود👇
🔸 شبکه تولید کنندگان محتوای تبلیغی
🔹 موسسه تخصصی خطابه امیر بیان
🔸 گروه تبلیغی بقیه الله
🔹 گروه جهادی شهید مالامیری
🔸 شبکه مبلغان گردشگری مذهبی روشنا
🔹 آستان مقدس امامزاده صالح
🔸 مدرسه علمیه امام خمینی رحمت الله علیه / شعبه ۲
🔹 مقر کتاب کوثر
🔸 حسینیه اندیشه
🔹 خانه طلاب جوان
🔸 مرکز گفتمان زن حقیقی
🔹 شبکه مبلغان اقتصاد مقاومتی
🔸 شبکه بانوان تبلیغی صبرا
🔹 تشکل فراگیر گروه های تبلیغی
🔸 موسسه منتظران منجی
🔹واحد فرصت
🔸 گروه تبلیغی کریمه ولایت
https://eitaa.com/pellake8
🔴خاخام صهیونیست: باید زاد و ولد را افزایش دهیم، مرز اسرائیل نیل تا فرات است
♦️یک خاخام صهیونیست گفت که ساکنان فلسطین اشغالی باید نرخ زاد و ولد را افزایش دهند تا به قول او بتوانند بر دشمنان اسرائیل غلبه کنند.
https://eitaa.com/pellake8
📢 اگر از تبلیغ غفلت بکنیم دچار استحاله فرهنگی میشویم
✏️ بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور ۱۴۰۲/۴/۲۱
🖼 #سخن_نگاشت
💻 Farsi.Khamenei.ir
⭕️یک عمل قابل تقدیر شهرداری کرمانشاه
🔰دهان مدعیان #ایرانیگری و #ماایرانیهستیم رو بست...
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
❤قـــرار صـــبـــحــگـــاهــی
قرار تجدید بیعت روزانه با امام زمان (عج):
☆ بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمْ ☆
♡دعای عهد♡
اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ
وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ
وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ
وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ
وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ
وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ
وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ
وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ
🌲🌲🌲
اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ
وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ
وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ
یا حَىُّ یا قَیُّومُ
أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ
الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ
وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ
🌲🌲🌲
یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ
وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ
وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ
یا مُحْیِىَ الْمَوْتى
وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ
یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ
🌲🌲🌲
اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ
الْقائِمَ بِأَمْرِکَ
صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ
عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ
فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها
سَهْلِها وَ جَبَلِها وَ بَرِّها وَ بَحْرِها
وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ
مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ
وَ مِدادَ کَلِماتِهِ
وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ
وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ
🌲🌲🌲
أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ
فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا
وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى
عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى
لا أَحُولُ عَنْها وَ لا أَزُولُ أَبَداً
🌲🌲🌲
اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ
وَالذّابّینَ عَنْهُ
وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ
وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ
وَالْمُحامینَ عَنْهُ
وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ
وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ
🌲🌲🌲
اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ
الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً
فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى
مُؤْتَزِراً کَفَنى
شاهِراً سَیْفى
مُجَرِّداً قَناتى
مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى
فِى الْحاضِرِ وَالْبادى
🌲🌲🌲
اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ
وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ
وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ
وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ
وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ
وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ
وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ
وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ
وَاشْدُدْ أَزْرَهُ
وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ
وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ
فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ
ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ
بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ
🌲🌲🌲
فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ
وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک
َحَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ
وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ
🌲🌲🌲
وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ
وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ
وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ
وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ
وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ
مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ
🌲🌲🌲
اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ
مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ
وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ
وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ
🌲🌲🌲
اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ
عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ
وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ
إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً
وَ نَراهُ قَریباً
بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ
🌲🌲🌲
❄️آنگاه سه بار بر ران خود دست میزنی و در هر مرتبه میگویی:
💚اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
💚اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
💚اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
ِ
🤲اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرج والعافیةَ وَ النَصر بِحَقِّ حضرت زینب سلام الله علیها
👌عصاره ی همه ی دعاها؛هرصبح بگو:
🤲اَلحَمدُلِلهِ عَلی کُلِّ نِعمَة ِِ
وَ أَسأَلُ اللهَ مِن کُلِّ خَیرِِ
وَ أَعُوذُ بِاللهِ مِن کُلِّ شَرّ ِِ
وَ أَستَغفِرُاللهَ مِن کُلِّ ذَنبِِ
@pellake8
♦️نماز آخر سال♦️
روز پایان ذیالحجه آخرین روز سال اعراب است. سید بن طاووس در کتاب «اقبال الاعمال» براساس یک روایت ذکر کرده است که دو رکعت نماز بخوان و در هر رکعت سوره «حَمد» «یک مرتبه» و «ده مرتبه» «قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ» و «ده مرتبه» «آیتالکرسی» و پس از نماز بگو:
اللّٰهُمَّ مَا عَمِلْتُ فِی هٰذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَلٍ نَهَیْتَنِی عَنْهُ وَلَمْ تَرْضَهُ وَنَسِیتُهُ وَلَمْ تَنْسَهُ وَدَعَوْتَنِی إِلَی التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرائِی عَلَیْکَ، اللّٰهُمَّ فَإِنِّی أَسْتَغْفِرُکَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لِی، وَمَا عَمِلْتُ مِنْ عَمَلٍ یُقَرِّبُنِی إِلَیْکَ فَاقْبَلْهُ مِنِّی، وَلَا تَقْطَعْ رَجائِی مِنْکَ یَا کَرِیمُ.
خدایا، آنچه در این سال انجام دادم، از عملی که مرا از آن نهی کردی و به آن راضی نبودی و من آن را فراموش کردم، ولی تو فراموشش ننمودی و پس از گستاخیام بر تو، مرا به توبه دعوت کردی، خدایا من از تو آمرزش میخواهم، پس مرا بیامرز و آنچه انجام دادم از عملی که به تو نزدیکم کند، از من قبول کن و امیدم را از خودت قطع مکن، ای بزرگمنش مهماننواز.
چون این را بگویی، شیطان فریاد میزند: وای بر من آنچه در این سال بر ضدّ او رنج بردم، همه را خراب کرد و سالی که گذشت برای او گواهی میدهد که سالش را به خیر پایان داد.
🔸
🔺مهمترین اخبار خوب و امیدوار کنندهی
۲۴ساعت گذشته=۱۴۰۲/۰۴/۲۶
🖼تصویر : آبشار اسفجیر
#خبرای_خوب
#خبر_خوب
#اختصاصی_کانال
📣انتشار به هر شکلی=جایز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️خطر بیخ گوش ماست!
۲٠سال آینده جامعه و افراد آن ، ارتباط مستقیمی با تصمیم امروز آنها برای #فرزندآوری دارد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام بر حسین علیه السلام
سلام بر محرم
شب اول محرم سینه زنت آرزوشه....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️امام فرمود جام زهر!
چرا چیز دیگهای نگفت؟
ما که میدونیم کار کی بود...
🎬 سکانسی از فیلم سینمایی #رد_خون
📌 ۲۷ تیرماه، سالروز پذیرش #قطعنامه۵۹۸
🧠⚔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️افشاگری رهبرمعظمانقلاب از علت اصلی مجبور شدن حضرت امام(ره) به پذیرش #قطعنامه و نوشیدن #جام_زهر
📍خرداد ۱۳۷۵: قبول قطعنامه توسط امام، بخاطر هجوم دشمن و تهدید آمریکا و ترس نبود؛ امام مجبور به پذیرش شد بخاطر مشکلاتی که مسئولین وقت در مقابل روی امام گذاشتند و اینطور نشان دادند که کشور نمیکشد و نمیتواند...
✍تحمیل قطعنامه۵۹۸ به امامی که تا چندروز قبل میفرمود «امروز بدون شک سرنوشت همه امتها و کشورهای اسلامی به سرنوشت ما در جنگ گره خورده است.» و معتقد بود که «تب جنگ در کشور ما جز به سقوط صدام فرو نخواهد نشست و انشاءالله تا رسیدن به این هدف فاصله چندانی نمانده است»، موجب فروپاشی انسجام و سستی نیروها شد و صدام چندروز بعد از طریق منافقین دست به یک حملهی گستردهتری زد و نیروهای خودش را نیز مجددا به جبهه جنوب گسیل داد!
که نتیجهی آن اسارت حدود ۲۰هزار رزمندهی ایرانی بود؛ درواقع طبق آمار در ۸سال جنگ فقط ۱۲هزار اسیر ایرانی داشتیم که به یکباره و در عرض چندروز به ۳۲هزار نفر افزایش یافت!
به بیان دیگر، پیش از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ تعداد اسرای عراقی حدود ۲۰هزار نفر بیشتر از تعداد اسرای ایرانی بود که عراق با حمله به جنوب کشور توانست تعداد اسراء را برابر سازد و قدرت چانهزنی خود را در مذاکرات بالاتر ببرد!
این اتفاق تلخی بود که هاشمیرفسنجانی بارها بخاطرش به خود بالیده!!!
🖋محمد جوانی
منابع:
https://tn.ai/2060153
https://tn.ai/2171270
📌۲۷تیرماه، سالروز پذيرش قطعنامه از سوی ایران، ۲۹تیرماه سالروز صدور نامه تاریخی جامزهر از سوی حضرت امام(ره)
🧠⚔