eitaa logo
ساکنین پلاک "8"
200 دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
6.4هزار ویدیو
103 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇🎇🕊 🎇 🌸سه شنبه ها 🌅درمحضرنهج البلاغه حکمت ۱۹۲👇 🌅قال علی علیه السلام يَا ابْنَ آدَمَ مَا كَسَبْتَ فَوْقَ قُوتِكَ، فَأَنْتَ فِيهِ خَازِنٌ لِغَيْرِكَ امام(عليه السلام) فرمود: اى فرزند آدم هر چه بيش از مقدار خوراك خود به دست آورى (و آن را ذخيره كنى) خزانه دار ديگران در آن خواهى بود ✍غالب مردم حد و اندازه اى براى به دست آوردن مال و ثروت قائل نيستند و معتقدند هر چه بيشتر بهتر; اما هنگامى كه درست دقيق مى شويم مى بينيم بهره ما از اموالمان همان است كه مصرف مى كنيم ⬅️غذايى كه مى خوريم ⬅️نوشابه اى كه مى نوشيم ⬅️لباسى كه مى پوشيم ⬅️خانه اى كه در آن زندگى مى كنيم ⬅️و مركبى كه بر آن سوار مى شويم..... 👈و در مورد بسيارى از اشخاص، اين مواد مصرفى تنها گوشه كوچكى از اموال آنها را شامل مى شود و بقيه را ذخيره مى كنند، پيوسته در حفظ آن كوشش و از آن پاسدارى مى كنند تا سرانجام 👈 به فرزندان و دامادها و ساير بستگان خود بسپارند و با دنيايى از حسرت، چشم از آنها بپوشند و با يك كفن بسيار كم ارزش وارد سراى ديگر شوند. 👈(واى بر اين حسرت غير قابل جبران) از اميرمؤمنان(عليه السلام) سؤال كردند چه كسى روز قيامت حسرتش از همه بيشتر است؟ فرمود: كسى كه در آن روز اموال خود را در ميزان اعمال ديگران ببيند كه خدا او را به واسطه آن مال وارد دوزخ كند و ديگرى را (كه هيچ زحمتى را براى آن نكشيده بود براى نيكوكارى اش) به سبب آن مال وارد بهشت سازد». اين نكته شايان توجه است كه مقصود امام(عليه السلام) از اين سخن آن نيست كه انسان تنها به اندازه تحصيل قوت خود تلاش و فعاليت اقتصادى داشته باشد بلكه به عكس، طبق دستورات اسلام بايد از طرق صحيح بسيار تلاش كرد ولى اموالى را كه جمع آورى مى كند، اضافه آن را در راه خدا و كارهاى خير و خدمت به بندگانش صرف كند، نه اين كه آنها را ذخيره كرده و براى وارثان بگذارد و خودش هيچ بهره اى معنوى از آن نبرد. قرآن مجيد نيز به همين معنا اشاره فرموده آنجا كه مى گويد: «(وَيَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ); از تو سؤال مى كنند چه چيز را انفاق كنند؟ به آنها بگو از مازاد نيازمندى هاى خود انفاق كنيد». «عفو» در لغت معانى فراوانى دارد; از جمله مقدار اضافى مال و نيز بهترين قسمت مال. در حديثى از امام باقر(عليه السلام) آمده است: «الْعَفْوُ ما فَضُلَ عَنْ قُوتِ سَنَة; عفو چيزى است كه از هزينه سال اضافه بيايد». مرحوم علامه مجلسى در بحارالانوار در حديثى از كتاب خصال از اميرمؤمنان على(عليه السلام) چنين نقل مى كند كه شخصى از حاجتمندى اش به اميرمؤمنان(عليه السلام)شكايت كرد، امام(عليه السلام) فرمود: بدان آنچه را از دنيا بيش از مقدار هزينه خود به دست مى آورى خزانه دار ديگران در آن خواهى بود». گويا امام(عليه السلام) مى دانست كه زندگى او تأمين است و نيازى را كه مطرح كرده فوق آن است، همان گونه كه بسيارى از مردم به همين مصيبت گرفتارند; پيوسته جمع آورى و به گمان خود براى روز مبادا ذخيره مى كنند در حالى كه وضع كار و كسب و فعاليت اقتصادى آنها طورى است كه از آينده بدى هرگز خبر نمى دهد. در واقع بسيارى از كسانى كه به اندوختن مال روى مى آورند، نه حقوق آن را مى پردازند و نه صله رحم به جاى مى آورند و نه كار نيك با آن انجام مى دهند و مى گويند: هدف ما تأمين آينده خود و فرزندان است. اينها سوء ظن به رازقيت خدا دارند، همان گونه كه در نامه مالك اشتر نيز قبلاً گذشت كه امام(عليه السلام)مى فرمايد: «إنَّ الْبُخْلَ وَالْجُبْنَ وَالْحِرْصَ غَرائِزٌ شَتّى يَجْمَعُها سُوءُ الظَّنِّ بِاللهِ; بخل و ترس و حرص غريزه هاى مختلفى است كه ريشه همه آن سوء ظن به خداوند است». 🎇🎇🎇
حضرت آيت الله بهجت(ره) ✨تمام سرمایه ما است ڪه اگر بتوانیم آن را نگه داریم ؛ توفیقات زیادی نصیب ما خواهد شد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آن چه عبادتی است که در طول تاریخ ادامه خواهد داشت!؟ 🎤 بیان نکته ی لطیف و مهم توسط استاد حجت الاسلام و المسلمین عالی. [ حجت الاسلام عالی ] @pellake8
9.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆 ⛔️ 🎥 ماموریت فرید مدرسی در حوزه های علمیه ایران و عراق چیست؟ 👈دیدن این فیلم کوتاه، قبل از تحلیل هراتفاق سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی در قم یا عراق واجب عینی است. *نشر حداکثری @pellake8
༺‌‌‌༺‌بسمـ الله الرحمنـ الرحیمـــ༺‌‌‌༺‌ 💢استادقرائتــــی:گواهینامه پل صراط؛ وقتی اون دنیا گفتن نماز! هرچی دم از انسانیت ؛معرفت و... بزنی بہت میگن اینہاخوبه شما اصل کار رو نشون بده... نماز
🌸سه شنبه ها 🌅درمحضرقرآن برنامه ایمان آورده ها👇 🌅يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُوا جَمِيعًا نساء/۷۱ اى کسانى که ایمان آورده اید! آمادگى خود را (در برابر دشمن) حفظ کنید. و در گروه هاى متعدّد، یا به صورت یک گروه، (طبق شرایط موجود، به سوى دشمن) حرکت نمایید. ⬅️نخست مى فرماید: اى کسانى که ایمان آورده اید! با کمال دقت مراقب دشمن باشید مبادا غافلگیر شوید و از ناحیه آنها خطرى به شما برسد. ⬅️آنگاه دستور مى دهد: براى مقابله با دشمن از روش ها و تاکتیک هاى مختلف استفاده کنید و در دسته هاى متعدد یا به صورت دسته واحد(طبق شرایط هرزمان وهرمکان براى دفع دشمن حرکت کنید. ⬅️آنجا که لازم است در دسته هاى مختلف و پراکنده حرکت کنید از این طریق وارد شوید، ⬅️و آنجا که ایجاب مى کند همگى به صورت یک ارتش به هم پیوسته به میدان دشمن بشتابید، اجتماع را فراموش نکنید. ⬅️ثُبات جمع ثُبة (بر وزن گنه) به معنى دسته جات پراکنده است و در اصل از ماده ثَبْى به معنى جمع گرفته شده. ⬅️ حِذْر (بر وزن خضر) به معنى بیدارى و آماده باش و مراقبت در برابر خطر ‌است و گاهى به معنى وسیله اى که به کمک آن با خطر مبارزه مى شود نیز آمده. ⬅️این آیه دستور جامع و همه جانبه اى به تمام مسلمانان، در همه قرون و اعصار، مى دهد که: براى حفظ امنیت خود و دفاع از مرزهاى خویش، دائماً مراقب باشند، و یک نوع آماده باش مادّى و معنوى به طور دائم بر اجتماع آنها حکومت کند. ⬅️جالب این که: معنى حِذْر به قدرى وسیع است که هر گونه وسیله مادّى و معنوى را در بر مى گیرد، از جمله این که مسلمانان باید در هر زمان از موقعیت دشمن، نوع سلاح، روش هاى جنگى، میزان آمادگى، و تعداد اسلحه و کارائى آنها با خبر باشند; زیرا تمام این موضوعات در پیشگیرى از خطر دشمن و حاصل شدن مفهوم حِذْر مؤثر است. ⬅️و از طرف دیگر: براى دفاع از خویشتن نیز هر گونه آمادگى از نظر روانى و معنوى، و از نظر بسیج منابع فرهنگى، اقتصادى و انسانى، و همچنین استفاده از کامل ترین نوع سلاح زمان و طرز به کار گرفتن آن را فراهم سازند. ⬅️مسلماً اگر مسلمانان همین یک آیه را در زندگى خود پیاده کرده بودند در طول تاریخ پر ماجراى خویش هرگز گرفتار شکست و ناکامى نمى شدند. و همان طور که آیه فوق اشاره مى کند نباید در استفاده کردن از روش هاى مختلف مبارزه، جمود به خرج داد، بلکه باید با توجه به مقتضیات زمان و مکان، و چگونگى موقعیت دشمن اقدام نمایند، آنجا که وضع دشمن طورى است که باید در دسته جات مختلف به سوى او بروند از این روش استفاده کنند و هر کدام برنامه مخصوص به خود در مقابله با او داشته باشند، و آنجا که ایجاب مى کند همه با برنامه واحد، تهاجم را شروع کنند در یک صف بایستند. ⬅️از اینجا روشن مى شود این که: بعضى از افراد اصرار دارند مسلمانان در مبارزات اجتماعى خود، همه، روش واحدى را انتخاب کنند و هیچگونه تفاوتى در تاکتیک ها نداشته باشند، علاوه بر این که با منطق و تجربه، سازگار نیست با روح تعلیمات اسلام نیز موافق نمى باشد. و شاید آیه فوق اشاره اى به این معنى نیز در بر داشته باشد که مسأله مهم پیشبرد اهداف واقعى است، خواه موقعیت ایجاب کند که همه از یک روش استفاده کنند و یا از روش هاى گوناگون ⬅️ضمناً از کلمه جَمِیْعاً استفاده مى شود: براى مقابله با دشمن همه مسلمانان بدون استثناء باید شرکت جویند و این حکم اختصاص به دسته معینى ندارد نکاتی ازتفسیرنمونه/ذیل آیه 🎇🎇🎇
♦️اتهامات اصلی روح الله زم چه بود؟ ۱- افساد فی الارض ۲- تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز و صدای مردم با هدف برهم زدن امنیت کشور ۳- جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی اسرائیل به واسطه سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای منطقه ۴- جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه ۵- همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ۶- اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور ۷- مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به طور گسترده ۸- عضویت و مدیریت پایگاه خبری معاند سحام نیوز با هدف برهم زدن امنیت کشور ۹- مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت کشور ۱۰- مشارکت در جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده به قصد ارائه به دیگران با هدف برهم زدن امنیت کشور ۱۱- مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده ۱۲ - تحریک مؤثر نیروهای رزمنده و اشخاصی که به نحوی در خدمت نیروهای مسلح هستند به عصیان، فرار، تسلیم یا عدم اجرای وظایف نظامی ۱۳- توهین به مقدسات اسلام ۱۴- توهین به امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران (رضوان الله علیه) و مقام معظم رهبری (حفظه الله) ۱۵- توهین به مقامات و مأمورین در حال انجام وظیفه یا به سبب آن ۱۶- تحصیل مال از طریق نامشروع جمعاً به میزان نود و هفت هزار و پانصد و پنجاه یورو ۱۷- و شکایت برخی اشخاص حقوقی و حقیقی
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوستان این کلیپ قسمتی از برنامه تلوزیون جمهوری اسلامی ایران هست توصیه به رقصیدن در شب یلدا در پی این در چند سطر مطلبی به صدا و سیما بنویسیم این حرکت زشت و ناپسند را در سالروز تاسیس رادیو و تلویزیون محکوم می‌کنیم همچنین با اعتراض دسته جمعی خود مانع تکرار این گونه حرکت ها شویم پیامک روابط عمومی شبکه دو 300002 پیامک برنامه عصر خانواده 30000211 👆👆👆👆👆