eitaa logo
ساکنین پلاک "8"
226 دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
6.3هزار ویدیو
102 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ مسئله حجاب قم و چرایی اتفاقات موجود 💠 درباره وضعیت امروز حجاب قم مطالب زیادی به زبان آورده می‌شود اما بررسی‌های میدانی و تحقیقاتی ما مسئله ریشه‌ای را در موارد زیر یافته است: 1️⃣ آرایشگاه‌های خاصی که در ترویج بدحجابی سهم دارند 2️⃣ بعضی کانال‌های قمی 3️⃣ باشگاه‌های زنانه‌ای که در ترویج بدحجابی دخیل هستند 4️⃣ بازاریابی شبکه‌ای که در گذشته مانند گلدکوئیست بودند 5️⃣ موسسات زبان 6️⃣ کافه‌های خاص 7️⃣کتاب‌فروشی‌ها 8️⃣ آموزشگاه‌های موسیقی 🔰 در واقع تلاش ما بر جستجو در پهنای اطلاعات آشکار و میدانی است و چرا که این موضوع مسئولیت نهادها است و به ما ارتباطی ندارد. 🔰 بنابراین مبتنی بر این اطلاعات مسئله تغییر فرهنگ در قم را پی می‌گیریم که نمود ظاهری و آشکار آن در ایجاد تغییر فرهنگ برای گسست اجتماعی مسئله و است. @pellake8 ➖➖➖➖➖➖➖
هدایت شده از رادار انقلاب
11.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️#سکانس_طلایی سریال #دادستان 🔹اگه در ایام #انتخابات وقتی #مناظرات رو تماشا میکردیم ، بجای توجه به دروغهای #عوام_فریبانه راجع به #گشت_ارشاد و #دیوارکشی و .. ؛ به اندیشه سیاسی & #اقتصادی فرد مورد نظر توجه میکردیم الان وضعمون این نبود! #رای_حرام #فریب_ملت #اینبار_آدم_انتخاب_کنیم ✅ به رادار انقلاب بپیوندید: @Radar_enghelab
⁉️ متن شایعه👇👇👇 [۱] "‏امشب اول ماه رجب است و شب آرزوها (لیله الرغائب) . هرکس ده نفر را ازآغاز ماه رجب آگاه کند تمام گناهانش بخشیده میشود.. ‏حضرت محمد(ص) " [۲] "مبارک باشد آمدن ماهی که امام باقر (ع) فرمودند : اگر مومنی را دوست دارید آمدن ماه رجب ر ابه او مژده دهید." ✅ پاسخ شبهه 👇👇👇 1⃣ اولین شب ماه رجب، لیلة الرغائب نیست، بلکه اولین "شب جمعه" این ماه لیلة الرغائب است که شب میل و رغبت هاست نه شب آرزوها! 2⃣ در لیلة الرغائب، ملائك بر زمین نزول می كنند و عطا و بخشش خداوند فراوان است و مومنین با روی آوردن به بارگاه الهی ، شایسته دریافت انعام و عطا و بخشش خداوند می شوند . https://bit.ly/3acYbek 3⃣ واجب شدن بهشت بر خبر دهنده حلول ماه رجب و یا توصیه به بشارت دادن این ماه در منابع روایی یافت نشد اما روایات متعددی در عظمت و فضیلت این ماه موجود است. 4⃣ پیامبر اسلام(ص) در مورد ماه رجب می فرمایند: ...و آن ماهی است كه در آن، رحمت خدا بر كسی كه خدا را عبادت كند، فرو می‌ريزد. @pellake8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به دستور پوتین،به محض ورود دکتر قالیباف آسمان روسیه منقش به پرچم خوش رنگ کشور عزیزمان شد👌👌این قدرت ایرانه💪🇮🇷 در همه گروهها بگذارید تا چرندیاتی که درتضعیف نظام می گذارند خنثی شود. ما با اسلام قدرتمندیم نه نوکری آمریکا🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @pellake8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸سه شنبه ها 🌅درمحضرقرآن برنامه ايمان أورده ها👇 بِسْمِ اللّه الرَّحْمَنِ الرَّحِيمْ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَقُولُوا رَاعِنَا وَقُولُوا انظُرْنَا وَاسْمَعُوا ۗ وَلِلْكَافِرِينَ عَذَابٌ أَلِيمٌ بقره/۱۰۴ اى کسانى که ایمان آورده اید! (هنگامى که از پیامبر تقاضاى مهلت براى درک آیات قرآن مى کنید) نگویید: «راعنا». بلکه بگویید: «انظرنا». (زیرا کلمه اوّل، هم به معناى «ما را مهلت بده»، و هم به معناى «ما را تحمیق کن» مى باشد. و دستاویزى براى دشمن است) و (به دستورات الهى) گوش فرا دهید! و براى کافران عذاب دردناکى است. شأن نزول: ابن عباس مفسر معروف نقل مى کند: مسلمانان صدر اسلام هنگامى که پیامبر (صلى الله علیه وآله) مشغول سخن گفتن بود و بیان آیات و احکام الهى مى کرد گاهى از او مى خواستند کمى با تأنّى سخن بگوید تا بتوانند مطالب را خوب درک کنند، و سؤالات و خواسته هاى خود را نیز مطرح نمایند، براى این درخواست جمله راعنا که از ماده الرعى به معنى مهلت دادن است، به کار مى بردند. ولى یهود همین کلمه راعنا را از ماده الرُّعونة که به معنى کودنى و حماقت است استعمال مى کردند (در صورت اول مفهومش این است به ما مهلت بده ولى در صورت دوم این است که ما را تحمیق کن !). یعنى براى یهود دستاویزى پیدا شده بود که با استفاده از همان جمله اى که مسلمانان مى گفتند، پیامبر یا مسلمانان را استهزاء کنند. نخستین آیه فوق نازل شد و براى جلوگیرى از این سوء استفاده، به مؤمنان دستور داد به جاى جمله راعنا ، جمله انظرنا را به کار برند که همان مفهوم را مى رساند، و دستاویزى براى دشمن لجوج نیست. بعضى دیگر از مفسران گفته اند: جمله راعنا در لغت یهود یک نوع دشنام بود و مفهومش این بود بشنو که هرگز نشنوى این جمله را تکرار مى کردند و مى خندیدند!. بعضى از مفسران نیز نقل کرده اند: یهود به جاى راعنا ، راعینا مى گفتند که معنیش چوپان ما است، و پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) را مخاطب قرار مى دادند و از این راه استهزاء مى کردند. این شأن نزول ها با هم تضادى ندارد و ممکن است همه صحیح باشد. ✍از این آیه به خوبى استفاده مى شود مسلمانان باید در برنامه هاى خود مراقب باشند هرگز بهانه به دست دشمن ندهند، حتى از یک جمله کوتاه که ممکن است سوژه اى براى سوء استفاده دشمنان گردد، احتراز جویند، ⬅️قرآن با صراحت براى جلوگیرى از سوء استفاده مخالفان، به مؤمنان توصیه مى کند: حتى از گفتن یک کلمه مشترک که ممکن است دشمن از آن معنى دیگرى قصد کند و به تضعیف روحیه مؤمنان بپردازد، پرهیز کنند، دامنه سخن و تعبیر وسیع است، چه لزومى دارد انسان جمله اى را به کار برد که قابل تحریف و سخریه دشمن باشد. ⬅️وقتى اسلام تا این اندازه اجازه نمى دهد بهانه به دست دشمنان داده شود، تکلیف مسلمانان در مسائل بزرگ تر، و بزرگ تر روشن است، هم اکنون گاهى اعمالى از ما سر مى زند که از سوى دشمنان داخلى، یا محافل بین المللى سبب تفسیرهاى سوء و بهره گیرى بلندگوهاى تبلیغاتى آنان مى شود، ⬅️ وظیفه ما این است: از این کارها جداً بپرهیزیم و بى جهت بهانه به دست این مفسدان داخلى و خارجى ندهیم. ⬅️این نکته نیز، قابل توجه است که جمله راعنا ـ علاوه بر آنچه گفته شد ـ خالى از یک نوع تعبیر غیر مؤدبانه نیست; زیرا راعنا از ماده مراعات (باب مفاعله) است و مفهومش این مى باشد تو ما را مراعات کن، تا ما هم تو را مراعات کنیم و چون این تعبیر (علاوه بر سوء استفاده هائى که یهود از آن مى کردند) دور از ادب بوده است، قرآن مسلمانان را از آن نهى کرده. تفسیرنمونه/ذیل آیه 🎇🎇🎇
🌅درمحضرنهج البلاغه حکمت۱۹۸ 🌅قال علی علیه السلام لَمَّا سَمِعَ قَوْلَ الْخَوَارِجِ: «لاَ حُكْمَ إِلاَّ لِلَّهِ»: كَلِمَةُ حَقّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ امام(عليه السلام) هنگامى كه اين سخن خوارج راكه مى گفتند«لاحكم الا لله»(حكم مخصوص خداست) شنيد فرمود.«سخن حقى است كه معنى باطلى از آن اراده شده است». ✍ امام(عليه السلام) اين كلام رابعداز جنگ صفين وپس ازداستان حكمين ايراد فرمود. بااين كه داستان حكميت برامام(عليه السلام)تحميل شدولى جمعى كه بعداً به عنوان خوارج ناميده شدندبرامام عليه السلام خرده گرفتند كه چرامسئله حكميت راپذيرفته است بااين كه قرآن مجيد مى گويد: «حكم مخصوص خداست». ⬅️اين درحالى است باقرائنى كه قبل و بعد ازسه آیه قرآن آمده هيچ گونه ارتباطى به ادعاى خوارج ندارد. 🌅قرآن درسوره «انعام» آيه ۵۷ خطاب به پيغمبر(صلى الله عليه وآله) مى گويد: ... إِنِ الْحُكْمُ إِلاَّ للهِِ؛بگومن دليل روشنى از پروردگارم دارم ولى شما آن راتكذيب كرده ايد. آنچه شما(از عذاب الهى) درباره آن شتاب مى كنيددراختيارمن نيست حكم وفرمان تنهاازآنِ خداست حق راازباطل جدامى كند واوبهترين جداكننده (حق از باطل) است». 🌅درآيه ۴۰ از سوره «يوسف» نيزدر پاسخ بت پرستان كه اسم هاى بى مسمايى را بر بت ها نهاده بودندمى فرمايد....إِنِ الْحُكْمُ إِلاَّ لِلَّهِ ؛آنچه غيراز خدامى پرستيد.جزاسم هايى (بى مسمّا) كه شماوپدرانتان آنهارا(خدا)ناميده ايد، نيست; خداوندهيچ دليلى برآن نازل نكرده;حكم تنهاازآن خداست; فرمان داده كه غيرازاورانپرستيد. اين است آيين ثابت و پايدارولى بيشتر مردم نمى دانند». روشن است كه حكم دراين آيه اشاره به فرمان الهى درامر توحيد ومبارزه با شرك و مانند آن است. 🌅 آيه ۶۷ سوره «يوسف» از زبان يعقوب پيغمبر مى گويد: «(وَقَالَ يَا ..........إِنِ الْحُكْمُ إِلاَّ بله.... و (به هنگام حركت، يعقوب) گفت: پسران من; همگى ازيك درواردنشويد; بلكه از درهاى مختلف وارد گرديد(تا توجه مردم به سوى شما جلب نشود);و(من با اين دستور،) نمى توانم تقدير حتمى الهى را از شما دفع كنم! حكم و فرمان، تنها از آنِ خداست! براو توكّل كرده ام; و همه متوكّلان بايد بر او توكّل كنند!». حكم در اين آيه نيز اشاره به اين است كه اگر من به سراغ عالم اسباب مى روم و به شما دستوراتى مى دهم تا گرفتار چشم زخم تا توطئه مخالفان نشويد، بايد بدانيد كه مسبب الاسباب حقيقى خداست و بايد به او توكل كنيد. ⬅️احكامى كه در قرآن مجيد آمده به صورت قوانين كلى است كه به دست رسول اكرم(صلى الله عليه وآله) و اولى الامر براى اجراداده شده است و در اختلافات به دست قضات ومأمورانى كه ازطرف آنهابراى اجراى احكام برگزيده شده اند. ⬅️البته خداونداحكام كلى و قوانين جامعى مقرر فرموده كه مديران جامعه و مجريان احكام و قضات بايداعمال خود رابرآنها تطبيق دهند. اين چيزى است كه خوارج براثر ضعف عقل وحماقت و تعصب شديد نمى توانستندآن رادرك كنند. 🌅اميرمؤمنان على(عليه السلام) در خطبه ۴۰، ازاجراى احكام و مديريت جامعه تعبيربه «إمرة» (اميرى و فرمانروايى) مى كندوازاين رو درادامه همان خطبه مى فرمايد: «مردم نيازمنداميرو حاكمى هستند(كه فرمان خدارادرميان آنها اجراكند)» اشاره به اين كه مسئله حكميت دراين دايره قرار داشت نه دردايره قانون گذارى الهى. با توجه به اين كه لشكر معاويه قرآن ها رابرسر نيزه كردندودرتوطئه اى خطرناك گفتندماهم مسلمانيم وقرآن درميان ماحكومت كندكه چه كسى اميردرميان مسلمانان باشدوازآنجاكه قرآن تعيين اميرى به صورت شخصى و معين به اعتقادآنها نكرده بودگفتند: ما بايدازهرطرف حَكَمى انتخاب كنيم تا درپرتو آيات قرآن بنشينند ويك نفررابه عنوان اميرمسلمانان انتخاب كنندو اين امربرعلى(عليه السلام) وياران خاصش تحميل شد. سپس اقليت خوارج باآن مخالفت كردند كه اصلا انتخاب حَكَم كارغلطى است و حَكَم خداست وشعار«لا حُكْمَ إلاّ لِلّهِ» با اين مفهوم انحرافى بعداز شكست مسئله حَكَميت بالا گرفت، ازاين رو اميرمؤمنان على(عليه السلام)مى فرمود: شعار «لا حُكْمَ إلاّ لِلّهِ» يك واقعيت و سخن حقى است كه آنها معناى باطلى را ازآن اراده كرده اند.حق است به اين دليل كه توحيددرقانون گذارى حكم مى گويد:تشريع قوانين واحكام تنها ازسوى خداست ورسول اكرم(صلى الله عليه وآله) مبلغ و مجرى آن است واما مفهوم باطلى كه آنها ازآن اراده مى كردنداين است كه حكومت وفرماندهى واجراى احكام ومديريت جامعه بايدبه وسيله خداوندصورت گيرد. غافل ازاين كه هرگزخدانمى آيدفرمان جنگ وصلح ياتقسيم غنائم ويانصب امراى بلادراصادركندواگرمنظورآنها اين بوده كه اصلاً نيازى به اميرو زمامداردرجامعه نیست و مردم خودشان احکام رابایدعمل کنند.همان گونه کهدرگذشته وامروزافرادی طرفدار نفس حکومت بودندسستی وبی پایگی این مسئله نه تنهاکمترا اول نیست بلکه بیشتراست نکاتی ازکتاب پیام امام/آیةالله ناصرمکارم شیرازی
✅قــــدر این رهبــــر الهــــی را بدانید ❇️آیت الله : 🔹رهبر عظیم‌الشأن‌تان را دوست بدارید، عالمی،‌ رهبری، موحدی، سیاسی، دینداری، انسانی، ربانی، پاک منزه، کسی که دنیا شکارش نکرده، قدر این نعمت عظما را که خدا به شما عطا فرموده، قدر این رهبر ولی وفی الهی را بدانید، مبادا این جمعیت ما را، مبادا این کشور ما را، مبادا این کشور علوی را، این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند. ☀️✨☀️✨☀️✨☀️
‏اصلاحطلبان از یک سو میگویند دولت اختیار کافی برای اداره کشور ندارد و همه چیز دست رهبر و سپاه و... است، از سوی دیگر 4 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، در جماران برای نشست انتخاباتی برگزار کرده اند! کارنامه دولت روحانی به کنار، با این همه تناقض چرا مردم باید به شما اعتماد کنند؟ *امیرحسین ثابتی* @pellake8