eitaa logo
پیک معرفت اردکان
59 دنبال‌کننده
432 عکس
423 ویدیو
22 فایل
مجموعه مطالب و کلیپ های متنوع به مناسبت های مختلف . لینک کانال @peykemarefat مدیران حجج الاسلام حاجی اسماعیلی ، نیکخو و سعید فتاحی @Saeid1360
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💧سوا كردني نيست ، همه دين با هم 💦 بارش آیه‌ها، جریانی است از نکات حدود ۶۰ ثانیه‌ای برای توجه بیشتر به آیات الهی در ماه بهار قرآن و نزول رحمت الهی... باشد که از این آب زلال، بنوشیم و در زندگی خود به کار گیریم... 🎙با کلام حاج آقا ⏳زمان ۶۴ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💧چه مشتری خوبی و چه معامله زیبایی! 💦 بارش آیه‌ها، جریانی است از نکات حدود ۶۰ ثانیه‌ای برای توجه بیشتر به آیات الهی در ماه بهار قرآن و نزول رحمت الهی... باشد که از این آب زلال، بنوشیم و در زندگی خود به کار گیریم... 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان یک دقیقه و ۱۷ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ وقت افطار دعا کن عاقبت بخیر بشی . 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان کمتر از ۲ دقیقه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️خوشحال ترین در روز عید : بهره مندان بیشتر 🎙با کلام حجت الاسلام شاکر ⏳زمان کمتر از ۲ دقیقه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ شرح دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان 🎙با کلام امام جمعه موقت حجت الاسلام ⏳زمان کمتر از دو دقیقه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ اصول تنبیه فرزندان ( ۴ ) 🎙با کلام حجت الاسلام _حسینی پور ⏳زمان ۷۳ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ اصول تنبیه فرزندان ( ۵ ) 🎙با کلام حجت الاسلام پور ⏳زمان کمتر از ۲ دقیقه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ توصیه هایی جهت آرامش در زندگی ( ۴ ) 🎙با کلام حجت الاسلام پور ⏳زمان کمتر از  دو دقیقه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ محبوب و منفور مؤمن 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان ١ دقیقه و ٢٤ ثانيه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💧برخی حرفها نزد شما کوچک است ولی نزد خدا عظیم است 💦 بارش آیه‌ها، جریانی است از نکات حدود ۶۰ ثانیه‌ای برای توجه بیشتر به آیات الهی در ماه بهار قرآن و نزول رحمت الهی... باشد که از این آب زلال، بنوشیم و در زندگی خود به کار گیریم... 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان یک دقیقه و ۱۰ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️عجب صبری داره روزه دار ! 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان کمتر از ۲ دقیقه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ تفسیردعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان 🎙با کلام امام جمعه موقت حجت الاسلام ⏳زمان کمتر از دو دقیقه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ تفسیردعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان 🎙با کلام امام جمعه موقت حجت الاسلام ⏳زمان کمتر از دو دقیقه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️چه کرمی داره این کریم اهل بیت امام حسن مجتبی ( علیه السلام ) 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان کمتر از ۲ دقیقه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💧همراهی خدا 💦 بارش آیه‌ها، جریانی است از نکات حدود ۶۰ ثانیه‌ای برای توجه بیشتر به آیات الهی در ماه بهار قرآن و نزول رحمت الهی... باشد که از این آب زلال، بنوشیم و در زندگی خود به کار گیریم... 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان کمتر از یک دقیقه @peykemarefat
درس هایی از نهج البلاغه..m4a
1.96M
💠درس هایی از نهج البلاغه ❤️موضوع: خدا دستگیر است نه مچگیر 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان ۵۹ ثانیه @peykemarefat
درس هایی از نهج البلاغه.m4a
2.37M
💠درس هایی از نهج البلاغه ❤️موضوع: رفیق بد 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان یک دقیقه و ۱۲ثانیه @peykemarefat
نکاتی از تفسیر جزء 14:سوره نحل ،آیه 69 و 68 : 🐝🌺وحی به زنبور عسل وشفا بخشی عسل : «وأوحی ربّک الی النّحل أن اتّخذی من الجبال وبیوتاً ومن الشّجر ومما یعرشون *ثمّ کلی من کلّ الثّمرات فاسلکی سبل ربّک ذللاًیخرج من بطونها شرابٌ مختلفٌ ألوانه فیه شفاءٌللنّاس إنّ فی ذلک لآیةً لقومٍ یتفکرون»؛پروردگار تو ،به زنبور عسل وحی فرستاد که از کوه ها ودرختان وداربست هایی که مردم می سازند خانه برگزیند*سپس از تمام ثمرات تناول کن وراههایی که پروردگارت برای تو تعیین کرده است به راحتی بپیما واز درون شکم آن ها نوشیدنی خاصی به رنگ های مختلف خارج می شود که در آن ،شفا برای مردم است .به یقین در این امر ،نشانه ی روشنی برای جمعیّتی که می اندیشند است . -وحی در آیه شریفه به معنای امر کردن ویا الهام کردن می باشد. 1.آیا به غیر از پیامبران (علیهم السّلام )،وحی نازل شده است؟ 2.آیا به حیوانات هم وحی می رسد؟ بله به غیر پیامبران هم وحی رسیده است .همان گونه که قرآن می فرماید به مادر موسی ویا به کوه ویا به زنبور عسل هم وحی شده است. با توجّه به این که خداوند حیوانات وجانداران مختلف آفریده است وبه همه جانداران امر می کند ،تنها نام زنبور عسل را می برد که درباره اش می فرماید :«...به او وحی فرستادیم ؛»دانشمندان دریافته اند ؛زندگی این حشره بسیار شگفت انگیز وممتاز است که از بعضی جهات ، از زندگی اجتماعی وتمدّن بشریّت نیز پیشی گرفته است.(تفسیر نمونه ، ج11،ص297) -مفهوم وحی والهام در این آیه به زنبور عسل امر است وچون به او امر شده است .پس زنبور عسل مأمور است .به چه چیزی مأموریت دارد؟ مأموریت اوّل :خانه سازی .در اوّلین مأموریت قبل از هر دستوری خداوند به زنبور عسل دستور خانه سازی داده است ،چون وجود مسکن نخستین شرط زندگانی وسپس فعالیّت های دیگر هر موجودی است . تا به حال 4500نوع زنبور اهلی و وحشی شناخته شده اند که از میلیون ها سال پیش تا به حال همه یک نوع خانه سازی می کنند.آنان خانه های خود را به شکل شش ضلعی ویا موم می سازند .همه یک نوع مهاجرت وکندو سازی ومکیدن و خوردن گل ها را دارند .(اولین دانشگاه،ج5،ص55به نقل از تفسیر نمونه ، ج11، ص298) شکل خانه سازی آن ها در لای درختان و نوک کوه ها وروی خانه ها وبرج ها در شرق وغرب عالم یکسان است. مأموریت دوّم :مکیدن شهد گلها .مأموریت دوم این است که از تمام ثمرات بخورد.هم چنین رام باشد ودر راه مستقیم ودر راه خدا قدم بر دارد ومطیع امر خداوند باشد ونتیجه خوراک وتلاش آنها چیزی به رنگ های مختلف وخاصیّت های مختلف تولید می کند که جنبه دارویی وشفایی وغذایی دارد . -در پایان آیه دوّم کلمه«آیه»آمده است .آیه به چه معناست ؟به معنای نشانه ؛سؤال این است که زنبور وثمره آن چه شگفتی دارند که به عنوان آیه ونشانه خداوند مطرح شده است ؟ شگفتی ها ورازهای زنبور عسل: 🐝 1-قانون واحد :همه زنبورها حتّی ملکه از یک قانون واحدی پیروی می کنند.هیچ زنبوری حقّ تخلف از قوانین را ندارد.آنان به قانون احترام می گذارند . 🐝2-گم نشدن :هنگام خروج از کندو ،به طرف گلها برای جمع آوری شهد گل ها کیلومترها راه را طی می کنند،امّا موقع برگشت هیچ کدام راه خود را گم نمی کنند چون موقع رفتن از خود بویی به عنوان علامت به جا می گذارند که موقع برگشت از همان مسیر بر می گردند. 🐝3-شهد سمّی :هرچند قرآن دستور داده است که از هر ثمره ای بخورند ،ولی اگر زنبور کارگری شهد سمّی بخورد موقع برگشت و ورود به کندو ،زنبورهای محافظ مانع او میشوند .او باید برگردد وخود را تطهیر کند وگرنه اگر مجدّد با بدن سمّی برگردد به ناچار کشته می شود. 🐝4-تمدّن :موریس مترلینگ یکی از دانشمندان زیست شناس غربی میگوید:اگر زنبورها ازبین بروند ،تمدّن بشری نیز از بین می رود وهزاران نوع میوه وگل از بین میروند ،چون یکی از وظایف زنبور جابه جا کردن گرده گل ها ومیوه ها است. 🐝5-کارخانه:آنچه تابه حال تصوّر می شد،زنبورها شهد ها را می مکند ودر دهان خود ذخیره کرده وبه کندو می برند ودر خانه مومی ذخیره می کنند.ولی دانشمندان دریافته اند که این گونه نیست ،بلکه ساختمان بدن خود زنبور عسل یک کارخانه بسیار پیچیده ای است که وقتی شهد گلها را می مکند از طریق حفره هایی به درون بدن خود می فرستند وطی فرآیندی عسل تولید کرده وازهمان حفره ها بیرون می ریزند که خود ذخیره سازی می کنند.(تفسیر نمونه ، ج11، ص300و306) 🍯-در آیه شریفه کلمه «شفاء»آمده است یعنی قرآن عسل را ماده شفابخش می داند.برای پی بردن به مؤثر بودن وشفابخشی این ماده ارزشمند به این روایت زیبای پیامبر اکرم(ص)توجّه کنید:«من شرب العسل فی کل شهر مرة یرید ماجاء به القرآن عوفی من سبع وسبعین داءٍ» (سفینة البحار، ج22،ص190 به نقل از عبدالکریم شیرازی ، رساله نوین فقه پزشکی ،ج2،ص155) یعنی :کسی که در هر ماه یک بار عسل را به قصد شفایی که قرآن فرموده است بنوشد از بیماری های بسیاری در امان باشد.
✅این تعبیر وتعریف سربسته قرآن از این ماده شفا بخش امروزه در سایه مطالعات دانشمندان تغذیه پرده ای از اسرار آن برداشته است که دارای خواص ومعجزاتی است که اعجاب هر انسانی را بر می انگیزد. از عجیب بودن عسل سالم ماندن خود ماده عسل است به شرطی که خالص باشد.چون دانشمندان دریافته اند که اگر عسل خالص باشد به خاطر وجود پتاسیم ،میکروب درآن رشد نمی کند وعلاوه برآن عسل ،دارای مقداری مواد ضدّعفونی کننده مانند اسید فورمیک نیز هست .لذا عسل هم خاصیّت جلوگیری از رشد میکروب دارد وهم میکروب کش است .دلیل این ادّعا قبور فراعنه مصری است که باعسل مومیایی شده اند وبا گذشت هزاران سال سالم باقی مانده اند.( تفسیر نمونه ، ج11، ص301و302) 🌺🌷🌹🌸🌼🌻خواص پزشکی وبهداشتی عسل: عسل دارای خاصّیت خون سازی بالا به جهت وجود آهن سرشارش می باشد همچنین رفع کننده خستگی وار بین برنده ی عفونت های روده ومعده است .همچنین در درمان آسم وجلوگیری ودرمان اسهال وسرفه وبرونشیت وسرماخوردگی وزکام بسیار نافع می باشد.برای درمان عصبی ورفع بی خوابی وهمچنین معجزه بزرگی در سوختگی ها از خود به نمایش می گذارد . 👈به عنوان نمونه رئیس بیمارستان تخصصی سوختگی های فاطمة الزهراء(س)تهران ،نقل می کند :پس از سقوط هواپیمایی در شهرک توحید ونشت بنزین چندین نفر سوختگی شدیدی داشتند که به بیمارستان منتقل شدند .به علّت سوختگی شدید وعمقی از 43 قلم داروی سوختگی موجود هیچ کدام قابل استفاده نبودند ؛ناچار پناه آوردیم به طبّ «عسل درمانی»که درهند رایج است این افراد را در عسل قرار دادیم .خیلی زود خوب شدند وهیچ اثر وجراحتی باقی نماند.حتّی چروک های پوستی وعفونت های بدنی هم از بین رفت.🍯 ره توشه راهیان نور،تابستان88،ص61
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ تفسیردعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان 🎙با کلام امام جمعه موقت حجت الاسلام ⏳زمان دو دقیقه و ۱۴ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ درس هایی از نهج البلاغه 🔺خداوند دستگیر است نه مچگیر 🎙با کلام حاج آقا ⏳زمان ۴۴ ثانیه @peykemarefat
✍نکته ای تفسیری از اول جزء ۱۵ : 🕋🕌اسراء ، معراج پیامبر اسلام ( صلی الله علیه و آله وسلم ) یا طی الارض ؟ ⚜این دو چه فرقی با هم دارند ؟ « سبحان الذی أسری بعبده لیلاً من المسجد الحرام إلی المسجد الأ قصی الذی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا انّه هو السّمیع البصیر » ( سوره إ سراء آیۀ 1 ) « منزّه آن خدایی که بنده اش را شبانگاهی از مسجد الحرام به سوی مسجد الأقصی _ که پیرامون آن را برکت دادیم _ سیر داد ؛ تا از نشانه های خود به او بنمایانیم که او ، همان شنوای بیناست » . آیۀ اول سوره اسراء ، سیر دادن و طیّ الارض پیامبر ( ص) را بیان می کند که از مسجد الحرام تا مسجد الاقصی دریک شب ، پیامبر ( ص ) را با همین جسم سیر دادند ؛ تا آیات الهی را به اونشان دهند . 🔰باید توجه داشت که اسراء ( سیر زمینی ) با معراج ( سفر پیامبر به آسمانها ) فرق دارد و آیۀ اول سورۀ مبارکه اسراء در مورد معراج نیست . معراج سفر پیامبر به آسمان هاست ؛ به طوری که از وقایع آسمان ها ، به ویژه آسمان چهارم و هفتم و بهشت و جهنم ، خبرهایی به حضرت دادند که در سوره نجم مطرح شده است ( آیات 7 به بعد ) . اسراء نیز سیر سریع جسمانی پیامبر اکرم ( ص ) بدون هیچ گونه وسایل ظاهری است ؛ به این صورت که وی برای صلۀ رحم به خانه امّ هانی ، خواهر حضرت علی ( علیه السلام ) نزدیک مره رفته بودند که مسئله اسراء پیش آمد . وقتی پیامبر ( ص) بازگشت و قضیه را تعریف کرد ، کافران مسخره کردند و مسلمانان چه بسا تعجب نمودند که چطور ممکن است پیامبر ( ص ) در یک شب به مسجد الأ قصی برود و بازگردد ؛ شاید خواب دیده ! پیامبر ( ص ) فرمود : من در بیداری طی الارض کردم و اگر می خواهید نشانه هایش را بگویم که در بین راه چه کاروان هایی در راه بودند ، بعضی از آنها یک هفته بعد به مکه می رسند ؛ بعضی دیگر چند روز آینده به مسجد الأقصی می رسند . مردم اینها را در ذهن سپردند که نکند ( نعوذ بالله ) پیامبر ( ص ) خیالاتی شده است ؛ ولی طبق آن نشانه هایی که او داده بود ( حتی نشانۀ بار شترها را می داد که مثلا فلان کاروان که دو سه روزدیگر به مکه می رسد ، بارش فلان چیز است ) معلوم شد همه را پیامبر اکرم ( ص ) درست فرموده ، پس این ثابت می کند که پیامبر ( ص ) طی الارض داشت . برخی اولیای الهی نیز دارای قدرت طی الارض هستند . ( علیرضا مستشاری ، تفسیر آیات برگزیده ، ج 1 ، ص 299_300 )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ درس هایی از نهج البلاغه 🔺رفیق بد 🎙با کلام حاج آقا ⏳زمان ۶۳ ثانیه @peykemarefat
⁉️چنین انسان شریف و در چنین مکان و در حال چنین عبادتی ، چرا آن را رها می کند ؟! امام حسن مجتبی ( علیه السلام ) در اعتکاف به سر می برد و در حال طواف خانه خدا بود که ناگهان فردی نزد آن حضرت آمد و عرض کرد : من بدهکارم و طلبکار مرا تهدید کرده که اگر قرض او را ادا نکنم آبرویم را خواهد ریخت . حضرت طواف خود را قطع کرد و از مسجدالحرام خارج شد تا همراه وی به نزد طلبکار برود و برای او مهلت بگیرد . ابن عباس که گمان می کرد حضرت از یاد اعتکاف خویش غافل شده ، عرض کرد : گویا اعتکاف خود را فراموش کرده ای ؟ حضرت فرمود : خیر ، فراموش نکرده ام ، ولی به یاد گفته پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم ) افتادم که فرمود : برآوردن حاجت یک مؤمن مانند آن است که سالیان دراز به عبادت سپری گردد . بنابراین برآوردن حاجت او را از اعتکاف و طواف برتر دانستم . ( ره توشه راهیان نور ، رمضان ۱۴۲۷ ، ص ۳۱۲ ) 〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️ تا توانی به جهان خدمت محتاجان کن به دمی یا درمی یا قلمی یا قدمی 🎊🎊🎉🎊🎊🎉🎊🎊🎉🎊🎊🎉🎊🎉 تیره روزان جهان را به چراغی دریاب تا پس از مرگ ترا شمع مزاری باشد 🌹🌸🌺🌼🌷🍀☘🌿🌱🌹🌸🌺🌼🌹 @peykemarefat