eitaa logo
پیک معرفت اردکان
59 دنبال‌کننده
432 عکس
423 ویدیو
22 فایل
مجموعه مطالب و کلیپ های متنوع به مناسبت های مختلف . لینک کانال @peykemarefat مدیران حجج الاسلام حاجی اسماعیلی ، نیکخو و سعید فتاحی @Saeid1360
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ پیامی از دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان 🎙با کلام امام جمعه موقت حجت الاسلام ⏳زمان یک دقیقه و 48 ثانیه @peykemarefat
📜 نكاتي از جزء ٢٤ قرآن كريم 🎊بندگان خدا از رحمت خداوند مأيوس و نااميد نشويد . 👌" ﻗُﻞْ ﻳَﺎ ﻋِﺒَﺎﺩِﻱَ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺃَﺳْﺮَﻓُﻮﺍْ ﻋَﻠَﻲ   ﺃَﻧﻔُﺴِﻬِﻢْ ﻟَﺎ ﺗَﻘْﻨَﻄُﻮﺍْ ﻣِﻦ ﺭَّﺣْﻤَﺔِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺇِﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻳَﻐْﻔِﺮُ ﺍﻟﺬُّﻧُﻮﺏَ ﺟَﻤِﻴﻌﺎً ﺇِﻧَّﻪُ ﻫُﻮَ ﺍﻟْﻐَﻔُﻮﺭُ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢُ " ﺑﮕﻮ: «ﺍﻱ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﻦ ﻛﻪ ﺑﺮ ﻧﻔﺲ ﺧﻮﻳﺶ ﺍﺳﺮﺍﻑ (ﻭ ﺳﺘﻢ) ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﺪ! ﺍﺯ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺄﻳﻮﺱ ﻧﺸﻮﻳﺪ، ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻤﻪ ﻱ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺑﺨﺸﺪ، ﺯﻳﺮﺍ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ.» ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ: ✅ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺒﻞ این سوره ﺗﻬﺪﻳﺪﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻐﺮﻭﺭ است ﻭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻫﻜﺎﺭﺍﻥ ﭘﺸﻴﻤﺎﻥ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ. ﺩﺭ ﺗﻤﺎم ﻛﻠﻤﺎﺕ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻟﻄﻒ ﻭ ﻣﻬﺮ ﺍﻟﻬﻲ ﻧﻬﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ: ١. ﭘﻴﺎم ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺭﺍ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺻﺮﻳﺤﺎً ﺍﻋﻠﺎم ﻛﻨﺪ. «ﻗﻞ» ٢. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ.  «ﻳﺎ» ٣. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﺑﻨﺪﻩ ﻱ ﺧﻮﺩ ﻭ ﻟﺎﻳﻖ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺭﺣﻤﺘﺶ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ. «ﻋﺒﺎﺩﻱ» ٤. ﮔﻨﺎﻫﻜﺎﺭﺍﻥ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﺳﺘﻢ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺿﺮﺭﻱ ﻧﺮﺳﺎﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ. «ﺍﺳﺮﻓﻮﺍ ﻋﻠﻲ ﺍﻧﻔﺴﻬﻢ» ٥. ﻳﺄﺱ ﺍﺯ ﺭﺣﻤﺖ، ﺣﺮﺍم ﺍﺳﺖ. «ﻟﺎ ﺗﻘﻨﻄﻮﺍ» ٦. ﺭﺣﻤﺖ ﺍﻭ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻧﻴﺴﺖ. «ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠّﻪ» («ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠّﻪ» ﺑﻪ ﺟﺎﻱ «ﺭﺣﻤﺘﻲ» ﺭﻣﺰ ﺟﺎﻣﻌﻴّﺖ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﺳﺖ، ﭼﻮﻥ ﻟﻔﻆ «ﺍﻟﻠّﻪ» ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺮﻳﻦ ﺍﺳﻢ ﺍﻭﺳﺖ). ٧. ﻭﻋﺪﻩ ﻱ ﺭﺣﻤﺖ ﻗﻄﻌﻲ ﺍﺳﺖ. «ﺍﻥّ ﺍﻟﻠّﻪ» ٨. ﻛﺎﺭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺨﺸﺶ ﺩﺍﺋﻤﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻳﻐﻔﺮ» ٩. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻤﻪ ﻱ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺑﺨﺸﺪ. «ﺍﻟﺬﻧﻮﺏ» ١٠. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮ ﺑﺨﺸﺶ ﻫﻤﻪ ﻱ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺗﺄﻛﻴﺪ ﺩﺍﺭﺩ. «ﺟﻤﻴﻌﺎً» ١١. ﺧﺪﺍ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ ﻭ ﺭﺣﻴﻢ ﺍﺳﺖ. «ﺍﻧّﻪ ﻫﻮ ﺍﻟﻐﻔﻮﺭ ﺍﻟﺮﺣﻴﻢ» 💡ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺭﺃﻓﺖ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻲ ﺍﻋﻠﺎم ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺗﻬﺪﻳﺪﻫﺎﻱ ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺒﻞ، ﺑﺮﺍﻱ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎﺳﺖ ﻧﻪ ﺍﻧﺘﻘﺎم ﻭ ﻛﻴﻨﻪ. ﺩﺭ ﻓﺮﻫﻨﮓِ ﻗﺮﺁﻥ، ﺍﺳﺮﺍﻑ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻭﺳﻴﻌﻲ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﻋﻠﺎﻭﻩ ﺑﺮ ﺍﺳﺮﺍﻑ ﺩﺭ ﻣﺎﻝ، ﺷﺎﻣﻞ ﺍﺳﺮﺍﻑ ﺩﺭ ﻧﻔﺲ ﻭ ﺟﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. ﺑﺪﻳﻦ ﻣﻌﻨﻲ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﻬﺮﻩ ﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩﻫﺎ ﻭ ﻇﺮﻓﻴّﺖ ﻫﺎﻱ ﻭﺟﻮﺩﻱ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﺣﺪّ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﭼﺎﺭ ﺍﻓﺮﺍﻁ ﻭ ﺗﻔﺮﻳﻂ ﮔﺮﺩﺩ. 🤔ﻣﺮﺍﺩ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻤﻪ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺑﺨﺸﺪ، ﺁﻥ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮔﻨﺎﻩ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺑﮕﻮﻳﺪ ﺧﺪﺍ ﻣﻲ ﺁﻣﺮﺯﺩ، ﺑﻠﻜﻪ ﻣﺮﺍﺩ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻫﺮ ﻗﺪﺭ ﻫﻢ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻗﺎﺑﻞ ﺁﻣﺮﺯﺵ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﻣﺄﻳﻮﺱ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻃﺒﻴﻌﺘﺎً ﺭﺍﻩ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺁﻣﺮﺯﺵ ﺍﻟﻬﻲ، ﺗﻮﺑﻪ ﻭ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﮔﻨﺎﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﺑﻌﺪ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ١- ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﻭ ﺍﺣﻜﺎم ﺍﻟﻬﻲ ﺩﺭ ﺣﺪ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﻲ ﻣﺮﺩم، ﺗﺠﺎﻭﺯ ﺍﺯ ﺣﺪّ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﺍﺳﺖ. «ﺍﺳﺮﻓﻮﺍ ﻋﻠﻲ ﺍﻧﻔﺴﻬﻢ» ٢- ﺩﺭ ﺑﺨﺸﺶ ﺍﻟﻬﻲ ﻧﻮﻉ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺁﻥ ﺗﻔﺎﻭﺗﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ. «ﺍﻟﺬﻧﻮﺏ ﺟﻤﻴﻌﺎً» ٣- ﻳﺄﺱ ﺍﺯ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﺟﺎﻳﺰ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻟﺎ ﺗﻘﻨﻄﻮﺍ» ٤- ﺁﻣﺮﺯﺵ ﮔﻨﺎﻩ ﺍﻗﺘﻀﺎﻱ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ. «ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠّﻪ ﺍﻥّ ﺍﻟﻠّﻪ ﻳﻐﻔﺮ» ٥ - ﺍﻣﻴﺪ ﺑﻪ ﻣﻐﻔﺮﺕ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺁﻣﺮﺯﺵ ﺍﺳﺖ. «ﻟﺎ ﺗﻘﻨﻄﻮﺍ... ﺍﻥّ ﺍﻟﻠّﻪ ﻳﻐﻔﺮ» ٦- ﺍﻳﻦ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻟﻐﺰﺵ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺑﺨﺸﺪ. «ﺍﻧّﻪ ﻫﻮالغفور " ( محسن قرائتی ، تفسیر نور ، ذیل آیه مورد بحث ) @peykemarefat
📜نكته اي تفسيري از جزء ٢٤ یکی را «بدرقه» ؛ یکی را «هِی» می کنند.🤷‍♂ وَ سِیقَ الَّذِینَ كَفَرُواْ إِلىَ‏ جَهَنَّمَ زُمَرًا ... وَ سِیقَ الَّذِینَ اتَّقَوْاْ رَبهَُّمْ إِلىَ الْجَنَّةِ زُمَرًا ... ( زمر /آیات ۷۳ و ۷۵) ✅« سِیقَ» ماضی مجهول فعل «سَاقَ» و از ریشه «سَوق» است و معنای آن حرکت دادن از پشت سر است. از این رو به کسی که حیوانات را از پشت می راند تا حرکت کنند «سائق» گفته می شود. ❇️«زُمَر» که نام همین سوره هم هست جمع «زُمرة» است و زمره به معنای جماعت و گروهی از مردم است ؛ بنابراین معنای آیات مورد بحث این می شود: که منکر شدند و کفر ورزیدند را به صورت گروه گروه به سمت جهنم می برند و در مقابل کسانی که اهل تقوا و خداترسی بودند را هم دسته دسته ساماندهی کرده و به سوی بهشت حرکت می دهند. 🤔نکته قابل توجه این است که برای هر دو دسته از فعل « سِیقَ» استفاده کرده است؛ آیا این بدان معناست که طرز حرکت و انتقال این دو گروه به بهشت و جهنم به یک سبک و سیاق است؟ یا هر یک از این دو طایفه را با سبک و سیاق متناسب با آنها به سمت جایگاه و محل استقرارشان حرکت می دهند؟ 👈پاسخ روشن است؛ بی تردید در روزی که حقیقت ظهور می کند کسانی که عمری به دین خدا احترام گذاشتند؛ احترام خواهند دید و آنان که تا توانستند دین خدا را مسخره کردند و از هیچ بی احترامی نسبت به آن دریغ نورزیدند، جز خفت و خواری چیزی نصیبشان نمی شود. پس معنای « سِیقَ» برای کافران و مؤمنان متفاوت خواهد بود. 😱« سِیقَ» برای کافران یعنی آنها را همچون حیوان از پشت سر هِی کرده و به جهنم می ریزند و😊 « سِیقَ» برای مومنان یعنی آنها را در کمال عزت و احترام بدرقه کرده و با تشریفات خاصی تا بهشت مشایعت می کنند. (منبع : سایت قرآن پویان ) @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️احکام : مواردی که فقط قضاء واجب است و کفاره ندارد : 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان ۱ دقیقه و ۴۵ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ روزه برای غیر مسلمانان هم بوده ؛ 💎چرا روزه می گیریم ؟ 🎙توسط حجت الاسلام ⏳زمان یک دقیقه و ۴۰ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ چند درصد تقوا داشته باشیم خوبه ؟! 🎙توسط حجت الاسلام ⏳زمان یک دقیقه و ۴۳ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ مسافرت قبل‌از روز بیست و سوم و بعد از آن در ماه رمضان 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان ۱ دقیقه و ۴۷ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ مثل آب سیل نباشیم مثل آب چشمه باشیم. 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان ۱ دقیقه و ۲۵ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ مؤمن مسلمان بمير ! 🎙توسط حجت الاسلام ⏳زمان یک دقیقه و ۴۳ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ ٦ نفري كه مستحبه روزه خود رو نگه دارند 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان ۱ دقیقه و ٤٩ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ پیامی از دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان 🎙با کلام امام جمعه موقت حجت الاسلام ⏳زمان یک دقیقه و ۴۷ ثانیه @peykemarefat
📜نکته ای تفسیری از جزء ۲۵ قرآن کریم 💎💎💎مودت اهل بیت(ع)، مزد رسالت ✍چگونه قابل تصور است که مزد رسالت خاتم پیامبران و کامل ترین دین، محبت اهل بیت او باشد؟ آیا این، یک حرف احساسى نیست؟ ✅«قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى »؛ شورى (۴۲)، آیه ۲۳.؛ «بگو من هیچ مزد و پاداشى بر رسالتم درخواست نمى کنم؛ جز دوست داشتن نزدیکانم (-(اهل بیتم )-)». پاسخ این سؤال را خداوند در قرآن داده است؛ در سوره فرقان، آیه ۵۷ مى فرماید: «قُلْ ما أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلاَّ مَنْ شاءَ أَنْ یَتَّخِذَ إِلى رَبِّهِ سَبِیلاً»؛ «بگو من در برابر آن (-(ابلاغ آیین خدا)-)، هیچ گونه پاداشى از شما نمى طلبم؛ مگر کسى که بخواهد راهى به سوى پروردگارش برگزیند (-(این پاداش من است )-)».توضیح: اگر در یک موضوع، دو استثنا آورده شود مانند: ۱. امروز هیچ کس خانه ما نیامد؛ الاّ برادرم. ۲. امروز هیچ کس خانه ما نیامد؛ الاّ حسن در این صورت، یا هر دو مطلب دروغ است یا یکى از آن دو و اگر بخواهد دو مطلب صادق و صحیح باشد، باید یکى از آن دو مطلب، انطباق بر دیگرى داشته باشد و در واقع، آن دو مطلب، یکى باشند؛ یعنى در مثال مذکور، اگر حسن همان برادر گوینده باشد، هر دو جمله صادق هستند. حال در قرآن کریم، دو استثنا در موضوع مزد رسالت پیامبرصلى الله علیه وآله وارد شده است؛ ۱. در سوره شورى مى فرماید: من مزد رسالت نمى خواهم؛ الاّ محبت به اهل بیتم. ۲. در سوره فرقان مى فرماید: من مزد رسالت نمى خواهم؛ الا پیمودن راه خدا. ☀️از آن جا که کذب و اشتباه در قرآن و کلام خداوند راه ندارد، از این دو استثنا، یک موضوع فهمیده مى شود و آن این که محبت به اهل بیت، همان پیمودن راه خداست. در این بیان از مطالب استاد قرائتى، استفاده شده است. محبت، تبعیت مى آورد و اگر انسان شخصى را دوست داشته باشد، سعى مى کند پیرو او باشد و به خواسته ها و سلیقه هاى او، احترام بگذارد و یک محبّ (دوستدار)، هیچ گاه مخالفت با محبوب خویش نمى نماید. 🌧در نتیجه، سود این محبت، رسیدن به خداست؛ زیرا اهل بیت پیامبرعلیهم السلام راهى به غیر از راه خدا نمى روند و به همین جهت، قرآن در سوره سبأ، آیه ۴۷ مى فرماید: «قُلْ ما سَأَلْتُکُمْ مِنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَکُمْ»؛ «بگو: هر اجر و پاداش از شما خواسته ام، براى خود شماست (-(به نفع شما است )-)». 👈نکته مهم: از آن جا که محبت واقعى، هم جهت نفى دارد و هم جهت اثبات، مزد رسالت واقعى، محبتى است که با بغض و دورى از دشمنان اهل بیت علیهم السلام که دشمنان خدا نیز هستند همراه باشد و در نتیجه، ثمره محبت به اهل بیت پیامبرصلى الله علیه وآله نزدیک شدن به خداوند و دور شدن از دشمنان خداست (تولى و تبرى) و قطعاً مى توان گفت که مهم تر و اثرگذارتر از این مسئله در دین دارى انسان ها، وجود ندارد؛ زیرا اگر چیزى از این امر، مهم تر بود، آن چیز، باید مزد رسالت بیست و سه ساله خاتم انبیا قرار مى گرفت. ( علیرضا مستشاری ، تفسیر آیات برگزیده ( پرسش ها و پاسخ های قرآنی ،ج ۲، ص ۲۰۷ ـ ۲۰۹ ) @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ پیامی از دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان 🎙با کلام امام جمعه موقت حجت الاسلام ⏳زمان یک دقیقه و ۴۶ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ بالاترين جهلي كه برای انسان گران تموم میشه 🎙با کلام حجت الاسلام# مهديان ⏳زمان ۱ دقیقه و ٢٤ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ موضوع :مهدویت (۱) 💎آیا فقط مسلمانان و آن هم فقط مذهب شیعه منتظر منجی است ؟ 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان ۱ دقیقه و ۱۰ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ اسلحه تمام پیامبران 🎙با کلام حجت الاسلام _عابدی ⏳زمان ۱ دقیقه و ۴۸ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ روزه تقویت کننده‌ اراده 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان ۲ دقیقه و ۶ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ چه قی کردنی و چه دروغ گفتنی روزه را باطل می کند ؟ 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان ۱ دقیقه و ۵۳ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ ویژگی های مؤمنين از نگاه قرآن 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان ۲ دقیقه و ۱۳ ثانیه @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ چگونه نماز باحال بخونیم ؟! 🎙با کلام حجت الاسلام ⏳زمان ۱ دقیقه و ۴۸ثانیه @peykemarefat
📜نکته ای تفسیری از جزء ۲۶: سوره محمد ( صلی الله علیه و آله وسلم ) آیه ۲۸ 🇮🇷 ایرانیان در اشاره قرآنی 🇮🇷 « هَاأَنتُمْ هَؤُلَاء تُدْعَوْنَ لِتُنفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَمِنکُم مَّن یَبْخَلُ وَمَن یَبْخَلْ فَإِنَّمَا یَبْخَلُ عَن نَّفْسِهِ وَاللَّهُ الْغَنِیُّ وَأَنتُمُ الْفُقَرَاء وَإِن تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ ثُمَّ لَا یَکُونُوا أَمْثَالَکُمْ » ; آگاه باشید! شما اشخاصی هستید که دعوت می شوید تا در راه خدا انفاق کنید. برخی از شما بخل می ورزید. هرکس بخل بورزد، به خود بخل کرده و خدا بی نیاز است و شما همه نیازمندید، و هرگاه سرپیچی کنید، خدا گروه دیگری را جای شما می آورد. پس آنان مانند شما نخواهند بود و سخاوتمندانه در راه خدا انفاق می کنند. قرطبی، از مفسّران نامدار (م 671ق)، می نویسد: هنگامی که این آیه نازل شد، رسول خدا خوش حال گردید و فرمود: این آیه نزد من از همه دنیا محبوب تر است. منظور از جمله (یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ) ایرانیان هستند. برخی مفسّران نیز آنان را یکی از احتمالات آیه دانسته اند. 💡💎💡در حدیث آمده است: هنگامی که رسول خدا(صلی الله علیه وآله) آیه شریفه (وَإِن تَتَوَلَّوْا) را تلاوت کردند، حاضران عرض کردند: ای رسول خدا! کسانی که اگر ما اعراض کردیم خدا آنان را جانشین ما می کند و آنان مانند ما نخواهند بود، کیانند؟ رسول خدا دست بر ران سلمان فارسی زد و فرمود: این و طایفه اش هستند. (سپس اضافه نمود:) اگر دین خدا آویزه ستاره ثریا باشد، حتماً مردانی از فارس به آن خواهند رسید. (کنز العمال ، ج ۱۲ ، ص ۹۰ ، ح ۳۴۱۲۶ ) ابونعیم می نویسد: بیشترین بهره اسلام از آنِ ایرانیان است و اگر اسلام در ستاره ثریا قرار داشته باشد، مردانی از ایران آن را به دست می آورند. 💡💎💡ابوبصیر از امام صادق(علیه السلام) نقل می کند: به خدا سوگند خداوند به این وعده خود وفا کرد و گروهی از غیرعرب را، که بهتر از آنان بودند، جانشینانشان ساخت. ( فضل بن حسن طبرسی ، مجمع البیان ، ج ۵ ، ص ۱۰۸ ) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ نماز خواندن روی صندلی (۱) 🎙با کلام حجت الاسلام پور ⏳زمان ۲دقیقه و ۲۳ثانیه @peykemarefat