فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ درس هایی از نهج البلاغه
🔺خداوند دستگیر است نه مچگیر
🎙با کلام
حاج آقا #کوثری
⏳زمان
۴۴ ثانیه
#پیک_معرفت
@peykemarefat
✍نکته ای تفسیری از اول جزء ۱۵ :
🕋🕌اسراء ، معراج پیامبر اسلام ( صلی الله علیه و آله وسلم ) یا طی الارض ؟
⚜این دو چه فرقی با هم دارند ؟
« سبحان الذی أسری بعبده لیلاً من المسجد الحرام إلی المسجد الأ قصی الذی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا انّه هو السّمیع البصیر » ( سوره إ سراء آیۀ 1 )
« منزّه آن خدایی که بنده اش را شبانگاهی از مسجد الحرام به سوی مسجد الأقصی _ که پیرامون آن را برکت دادیم _ سیر داد ؛ تا از نشانه های خود به او بنمایانیم که او ، همان شنوای بیناست » .
آیۀ اول سوره اسراء ، سیر دادن و طیّ الارض پیامبر ( ص) را بیان می کند که از مسجد الحرام تا مسجد الاقصی دریک شب ، پیامبر ( ص ) را با همین جسم سیر دادند ؛ تا آیات الهی را به اونشان دهند .
🔰باید توجه داشت که اسراء ( سیر زمینی ) با معراج ( سفر پیامبر به آسمانها ) فرق دارد و آیۀ اول سورۀ مبارکه اسراء در مورد معراج نیست . معراج سفر پیامبر به آسمان هاست ؛ به طوری که از وقایع آسمان ها ، به ویژه آسمان چهارم و هفتم و بهشت و جهنم ، خبرهایی به حضرت دادند که در سوره نجم مطرح شده است ( آیات 7 به بعد ) .
اسراء نیز سیر سریع جسمانی پیامبر اکرم ( ص ) بدون هیچ گونه وسایل ظاهری است ؛ به این صورت که وی برای صلۀ رحم به خانه امّ هانی ، خواهر حضرت علی ( علیه السلام ) نزدیک مره رفته بودند که مسئله اسراء پیش آمد . وقتی پیامبر ( ص) بازگشت و قضیه را تعریف کرد ، کافران مسخره کردند و مسلمانان چه بسا تعجب نمودند که چطور ممکن است پیامبر ( ص ) در یک شب به مسجد الأ قصی برود و بازگردد ؛ شاید خواب دیده ! پیامبر ( ص ) فرمود : من در بیداری طی الارض کردم و اگر می خواهید نشانه هایش را بگویم که در بین راه چه کاروان هایی در راه بودند ، بعضی از آنها یک هفته بعد به مکه می رسند ؛ بعضی دیگر چند روز آینده به مسجد الأقصی می رسند . مردم اینها را در ذهن سپردند که نکند ( نعوذ بالله ) پیامبر ( ص ) خیالاتی شده است ؛ ولی طبق آن نشانه هایی که او داده بود ( حتی نشانۀ بار شترها را می داد که مثلا فلان کاروان که دو سه روزدیگر به مکه می رسد ، بارش فلان چیز است ) معلوم شد همه را پیامبر اکرم ( ص ) درست فرموده ، پس این ثابت می کند که پیامبر ( ص ) طی الارض داشت . برخی اولیای الهی نیز دارای قدرت طی الارض هستند . ( علیرضا مستشاری ، تفسیر آیات برگزیده ، ج 1 ، ص 299_300 )
⁉️چنین انسان شریف و در چنین مکان و در حال چنین عبادتی ، چرا آن را رها می کند ؟!
امام حسن مجتبی ( علیه السلام ) در اعتکاف به سر می برد و در حال طواف خانه خدا بود که ناگهان فردی نزد آن حضرت آمد و عرض کرد : من بدهکارم و طلبکار مرا تهدید کرده که اگر قرض او را ادا نکنم آبرویم را خواهد ریخت . حضرت طواف خود را قطع کرد و از مسجدالحرام خارج شد تا همراه وی به نزد طلبکار برود و برای او مهلت بگیرد . ابن عباس که گمان می کرد حضرت از یاد اعتکاف خویش غافل شده ، عرض کرد : گویا اعتکاف خود را فراموش کرده ای ؟ حضرت فرمود : خیر ، فراموش نکرده ام ، ولی به یاد گفته پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم ) افتادم که فرمود : برآوردن حاجت یک مؤمن مانند آن است که سالیان دراز به عبادت سپری گردد . بنابراین برآوردن حاجت او را از اعتکاف و طواف برتر دانستم . ( ره توشه راهیان نور ، رمضان ۱۴۲۷ ، ص ۳۱۲ )
〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️〽️
تا توانی به جهان خدمت محتاجان کن
به دمی یا درمی یا قلمی یا قدمی
🎊🎊🎉🎊🎊🎉🎊🎊🎉🎊🎊🎉🎊🎉
تیره روزان جهان را به چراغی دریاب
تا پس از مرگ ترا شمع مزاری باشد
🌹🌸🌺🌼🌷🍀☘🌿🌱🌹🌸🌺🌼🌹
#پیک_معرفت
@peykemarefat
15.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ تفسیردعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان
🎙با کلام
امام جمعه موقت حجت الاسلام #محیطی
⏳زمان
دو دقیقه
#پیک_معرفت
@peykemarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ درس هایی از نهج البلاغه
🔺ارزش انسان
🎙با کلام
حاج آقا #کوثری
⏳زمان
۶۲ ثانیه
#پیک_معرفت
@peykemarefat
✍نکته ای تفسیر از جزء ۱۶
🙏 سکوت در آیات قرآن مجید
❇️ فَكُلِي وَاشْرَبِي وَقَرِّي عَيْنًا فَإِمَّا تَرَيِنَّ مِنَ الْبَشَرِ أَحَدًا فَقُولِي إِنِّي نَذَرْتُ لِلرَّحْمَٰنِ صَوْمًا فَلَنْ أُكَلِّمَ الْيَوْمَ إِنسِيًّا
ﭘﺲ [ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻃﺐ] ﺑﺨﻮﺭ ﻭ [ﺍﺯ ﺁﺏ ﻧﻬﺮ] ﺑﻨﻮﺵ ﻭ ﭼﺸﻤﺖ ﺭﺍ [ﺑﻪ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻓﺮﺯﻧﺪ] ﺭﻭﺷﻦ ﺑﺪﺍﺭ. ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﻛﺴﻲ ﺍﺯ ﺁﺩﻣﻴﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﻳﺪﻱ، [ﻛﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻯ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﻣﻲ ﭘﺮﺳﻨﺪ، ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ] ﺑﮕﻮ: «ﻣﻦ ﺑﺮﺍﻱ [ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ] ﺭﺣﻤﺎﻥ، ﺭﻭﺯﻩ [ﺳﻜﻮﺕ] ﻧﺬﺭ ﻛﺮﺩﻩ ﺍم، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺑﺎ ﻫﻴﭻ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﺳﺨﻦ ﻧﺨﻮﺍﻫﻢ ﮔﻔﺖ.» (مریم / ٢٦)
✅در دو مورد از آیات قرآن مجید مساله سکوت به عنوان یک ارزش والا مطرح شده است.که یکی از آنها رابیان می کنیم :
در داستان حضرت مریم علیها السلام می خوانیم که در آن لحظات طوفانی که درد سخت زائیدن به او دست داد آن گونه که او را از آبادی به بیابان خشک و خالی کشاند، به قدری غم و اندوه سراسر وجود او را فراگرفته بود که حساب نداشت، مخصوصا از این که نوزادش متولد شود و رگبار تهمتهای مردم بی ایمان متوجه او گردد تا آنجا که تقاضای مرگ از خدا کرد؛ در این هنگام ندائی شنید که به او دستور می دهد غمگین مباش پروردگارت از پائین پای تو چشمه آب گوارائی جاری ساخته (و درخت خشکیده خرما به فرمان او به بار نشسته است) ... از آن غذای لذیذ بخور و از آن چشمه گوارا بنوش و چشمت را (به مولود تازه) روشن دار و هرگاه انسانی را دیدی و از تو توضیح خواست با اشاره بگو: من برای خدای رحمان روزه گرفته ام و امروز با احدی سخن نمی گویم (مریم ۲۳- ۲۶ )
قابل توجه این که دستور به نذر سکوت، یک دستور الهی بود، خواه به وسیله فرشته الهی به (جبرئیل) ابلاغ شده باشد یا به وسیله حضرت مسیح علیه السلام و می دانیم نذر همواره به کاری تعلق می گیرد که دارای رجحان و مطلوبیت الهی باشد، بنابراین «روزه سکوت» - حداقل - در آن امت یک عمل الهی بود،
و از تعبیر آیه چنین بر می آید که نذر سکوت برای مردم آن زمان یک کار شناخته شده بود؛ به همین دلیل، هنگامی که مریم با اشاره اظهار داشت که روزه سکوت گرفته ام ظاهرا کسی بر این کار او ایراد نگرفت.
این احتمال نیز داده شده است که روزه او از آب و غذا و کلام بوده نه تنها سکوت.
البته روزه سکوت در شریعت اسلام به خاطر تفاوت شرایط زمان و مکان تحریم شده و در حدیثی از امام سجاد، علی بن الحسین علیهما السلام می خوانیم «وصوم الصمت حرام؛ روزه سکوت حرام است! »
اما در روایات اسلامی « صمت : سکوت » دارای اهمیت زیادی است . از جمله در حدیثی از امام رضا (علیه السلام ) می خوانیم : « سکوت دری از درهای دانش است ، سکوت محبت می آورد و دلیل و راهنمای همه خیرات است » ( مکارم شیرازی ، آیات اخلاقی ، ص ۷۸ ـ ۸۰ )
#پیک_معرفت
@peykemarefat
25.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖱آینه باش؛ کاری از برادران دوقلوی روحانی
#پیک_معرفت
@peykemarefat
15.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ پیامی از دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان
🎙با کلام
امام جمعه موقت حجت الاسلام #محیطی
⏳زمان
دو دقیقه
#پیک_معرفت
@peykemarefat
📜 نکاتی تفسیری از جزء ۱۷ قرآن کریم
✳️ آیه ۱ سوره مبارکه حج
《 ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟﻨَّﺎﺱُ ﺍﺗَّﻘُﻮﺍْ ﺭَﺑَّﻜُﻢْ ﺇِﻥَّ ﺯَﻟْﺰَﻟَﺔَ ﺍﻟﺴَّﺎﻋَﺔِ ﺷَﻲْ ءٌ ﻋَﻈِﻴﻢٌ 》
ﺍﻱ ﻣﺮﺩم! ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ، ﻛﻪ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺯﻟﺰﻟﻪ ﻱ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺍﻱ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﻫﻮﻟﻨﺎﻙ ﺍﺳﺖ.
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:
ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺷﻌﺒﺎﻥ ﺳﺎﻝ ﺷﺸﻢ ﻫﺠﺮﻱ، ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺟﻨﮓ «ﺑﻨﻲ ﺍﻟﻤُﺼﻄﻠﻖ» ﺩﺭ ﺣﺮﻛﺖ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺁﻳﻪ ﻱ ﺍﻭّﻝ ﻭ ﺩﻭم ﺳﻮﺭﻩ ﺣﺞ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪ. ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻛﺮم ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺗﻮﻗّﻒ ﺩﺍﺩ، ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻧﺪ، ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﺁﻳﻪ ﺭﺍ ﺗﻠﺎﻭﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ، ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﻳﺎﺭﺍﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺁﻥ ﺷﺐ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮔﺮﻳﻪ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﻴﺰﺍﺭﻱ ﺟﺴﺘﻨﺪ، ﻭﻟﻲ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺑﺎ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﻫﺎﻳﻲ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺁﺭﺍم ﻛﺮﺩﻧﺪ.
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:
١- ﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ ﻗﺮﺁﻥ، ﻫﻤﻪ ﻱ ﻣﺮﺩﻣﻨﺪ. «ﻳﺎ ﺍﻳّﻬﺎ ﺍﻟﻨّﺎﺱ»
٢- ﺑﺎ ﻏﺎﻓﻠﺎﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺻﺮﻳﺢ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺖ ﻭﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺩﺍﺩ. «ﺍﺗّﻘﻮﺍ... ﺍﻥّ ﺯﻟﺰﻟﺔ ﺍﻟﺴﺎﻋﺔ»
٣- ﺭﺍﻩ ﻧﺠﺎﺕ ﺍﺯ ﺧﻄﺮﻫﺎﻱ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺗﻘﻮﺍﺳﺖ. «ﺍﺗّﻘﻮﺍ... ﺯﻟﺰﻟﺔ ﺍﻟﺴﺎﻋﺔ»
٤- ﻳﺎﺩ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﻋﺎﻣﻞ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺗﻘﻮﺍﺳﺖ. «ﺍﺗّﻘﻮﺍ... ﺯﻟﺰﻟﺔ ﺍﻟﺴﺎﻋﺔ»
٥ - ﺗﻤﺎم ﻫﺴﺘﻲ ﻣﺘﺎﻉ ﻗﻠﻴﻞ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻲ ﺯﻟﺰﻟﻪ ﻱ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ. «ﺯﻟﺰﻟﺔ ﺍﻟﺴﺎﻋﺔ ﺷﻲ ء ﻋﻈﻴﻢ»
٦- ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻳﻲ ﻛﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻭ ﺻﺎﺣﺐ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺳﺖ، ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﻢ. «ﺍﺗّﻘﻮﺍ ﺭﺑﻜﻢ ﺍِﻥّ ﺯﻟﺰﻟﺔ ...»
٧- ﻧﻈﺎم ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻫﺴﺘﻲ، ﺑﺎ ﺯﻟﺰﻟﻪ ﺍﻱ ﺍﺯ ﻫﻢ ﻓﺮﻭﻣﻲ ﭘﺎﺷﺪ. «ﺍِﻥّ ﺯﻟﺰﻟﺔ ﺍﻟﺴﺎﻋﺔ ﺷﻲ ءﻋﻈﻴم "
#پیک_معرفت
@peykemarefat
📜 نکاتی تفسیری از جزء ۱۷ قرآن کریم
✳️ آیه ۲ سوره مبارکه حج
ﻳَﻮْمَ ﺗَﺮَﻭْﻧَﻬَﺎ ﺗَﺬْﻫَﻞُ ﻛُﻞُّ ﻣُﺮْﺿِﻌَﺔٍ ﻋَﻤَّﺂ ﺃَﺭْﺿَﻌَﺖْ ﻭَﺗَﻀَﻊُ ﻛُﻞُّ ﺫَﺍﺕِ ﺣَﻤْﻞٍ ﺣَﻤْﻠَﻬَﺎ ﻭَﺗَﺮَﻱ ﺍﻟﻨَّﺎﺱَ ﺳُﻜَﺎﺭَﻱ ﻭَﻣَﺎ ﻫُﻢ ﺑِﺴُﻜَﺎﺭَﻱ ﻭَﻟَﻜِﻦَّ ﻋَﺬَﺍﺏَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺷَﺪِﻳﺪٌ
ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﺁﻥ (ﺯﻟﺰﻟﻪ ﻱ ﺑﺰﺭﮒ) ﺭﺍ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻛﻨﻴﺪ (ﭼﻨﺎﻥ ﺗﺮﺱ ﻭ ﻭﺣﺸﺖ ﻭﺟﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺍ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ ﻛﻪ) ﻫﺮ ﺷﻴﺮ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺍﻱ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺷﻴﺮ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻛﻨﺪ ﻭ ﻫﺮ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﻱ ﺟﻨﻴﻦ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺳﻘﻂ ﻛﻨﺪ، ﻭ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﻣﺴﺖ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻲ، ﻭﻟﻲ ﻣﺴﺖ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﺪﻳﺪ ﺍﺳﺖ.
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:
ﻗﺮﺁﻥ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺳﻴﻤﺎﻱ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺗﻌﺒﻴﺮﺍﺕ ﺗﻜﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺍﻱ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ:
* «ﻳﻮﻣﺎً ﻳَﺠﻌﻞ ﺍﻟﻮِﻟﺪﺍﻥ ﺷﻴﺒﺎ»(١٨) ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﻛﻮﺩﻛﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﻴﺮ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.
* «ﻳﻮﻣﺎً ﻋَﺒﻮﺳﺎً ﻗَﻤﻄﺮﻳﺮﺍ»(١٩) ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﻋﺒﻮﺱ ﻭ ﺳﺨﺖ ﺍﺳﺖ.
* «ﻳﻮﻣﺎً ﻛﺎﻥ ﺷَﺮّﻩ ﻣُﺴﺘﻄﻴﺮﺍ»(٢٠) ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﻋﺬﺍﺑﺶ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
ﻋﻠﺎﻗﻪ ﻱ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪ، ﻗﻮﻱ ﺗﺮﻳﻦ ﻋﻠﺎﻗﻪ ﻫﺎﺳﺖ. ﻟﺬﺍ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﺑﻴﺎﻥ ﺳﺨﺘﻲ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺑﻪ ﻗﻄﻊ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻱ ﻣﺎﺩﺭ ﺷﻴﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﺑﺎ ﻓﺮﺯﻧﺪﺵ ﻣﺜﺎﻝ ﺯﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﮔﺮﻧﻪ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﻫﻴﭻ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﻳﺎ ﺷﻴﺮﺩﻫﻲ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ.
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:
١- ﺣﻮﺍﺩﺙ ﺳﺨﺖ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﻫﻢ ﻋﺎﻃﻔﻪ ﺭﺍ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﺩ، «ﺗَﺬﻫَﻞ ﻛﻞّ ﻣﺮﺿﻌﺔ» ﻫﻢ ﻋﻘﻞ ﺭﺍ. «ﺗَﺮﻱَ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺳُﻜﺎﺭﻱ »
٢- ﺩﺭ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ، ﺍﺯ ﻣﺜﺎﻝ ﻫﺎﻱ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﻭ ﻋﺎﻃﻔﻲ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻴﻢ. «ﻣُﺮﺿﻌﺔ... ﺫﺍﺕ ﺣﻤﻞ»
٣- ﺗﻤﺜﻴﻞ، ﻟﺎﺯم ﻧﻴﺴﺖ ﺑﺎ ﻭﺍﻗﻌﻴّﺖ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎﺷﺪ. «ﻛﻞّ ﺫﺍﺕ ﺣَﻤﻞ... ﺗَﺮﻱَ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺳُﻜﺎﺭﻱ »
٤- ﺗﻤﺜﻴﻠﺎﺕ ﻗﺮﺁﻥ، ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﻛﻬﻨﻪ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﺩ. «ﻛﻞّ ﺫﺍﺕ ﺣﻤﻞ ...»
٥ - ﻋﺎﻣﻞ ﻣﺴﺘﻲ، ﺗﻨﻬﺎ ﺷﺮﺍﺏ ﻧﻴﺴﺖ. (ﮔﺎﻫﻲ، ﻏﺮﻭﺭ، ﻏﻔﻠﺖ، ﺛﺮﻭﺕ ﻭﻣﻘﺎم ﻧﻴﺰ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻱ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ) «ﺗﺮﻱَ ﺍﻟﻨّﺎﺱ ﺳُﻜﺎﺭﻱ ... ﻋﺬﺍﺏ ﺍﻟﻠّﻪ ﺷﺪﻳﺪ»
٦- ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻛﺮم ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﺍﺯ ﺧﻄﺮﻫﺎﻱ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺑﻴﻤﻪ ﻭ ﻣﺼﻮﻥ ﺍﺳﺖ. «ﺗﺮﻱَ ﺍﻟﻨّﺎﺱ ﺳُﻜﺎﺭﻱ"
( محسن قرائتي ، تفسير نور ، ذيل آيات شريفه )
#پیک_معرفت
@peykemarefat
لیله القدر خیر من الف شهر
بسمه تعالی
باعرض سلام و مژده وصل به مشتاقان وصال محبوب .
اینک که با عنایت پروردگار عالم وهمت بلند شما مردم گشایشی نسبی دراجرای برنامههای مساجد وشبهای قدر فراهم شده است به اطلاع ائمه جماعات و هیات امناء وخدام محترم مساجد میرساند مراسم احیاء شبهای قدر تحت شرایط بهداشتی و پیشگیری خاصی در مساجد شهرستان برگزار خواهد شد لازم است از هم اکنون نسبت به ایجاد آمادگی های لازم از جمله ضد عفونی کامل اجزاء و لوازم مسجد / عدم پذیرایی داخل مسجد/ پذیرش جمعیت به میزان 4/1 فضای مساجد و رعایت فاصله گذاری لازم همانطور که در جلسه با خدام محترم آموزش داده شد داشته باشید ضمنا الزامات دیگری نیز وجود دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد. با تشکر از همکاریتان
اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان