eitaa logo
پژوهش پیروان حضرت زهرا علیها السلام
167 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
552 ویدیو
722 فایل
📣 برنامه های پژوهشی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(سلام الله علیها) - سطح ۲ و۳ ارتباط با مسئولین : واحد آموزش: @zmomeny واحد پژوهش : @tabatabaei313 واحد فرهنگی @haghighe 🏢آدرس:مشهد مقدس، امام رضا(ع) ۶۰ - پ ۸۴ 🛸تلفن: ۰۵۱۳۳۴۳۵۶۵۵ - 05133411210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا🚩 ◼️ 🚩 ◼️ 🚩 ◼️ 🚩 ◼️ 🚩 ◼️ ا🚩 ◼️ 🚩 ا🚩 ⚜️حضرت ابا صالح المهدی در فرازی از زیارت ناحیه مقدسه خطاب به جد غربشان می فرمایند : " "فَلاَندُبَنَّکَ صَباحَاً وَ مَساءً " (۱) 👈هر صبح و شام به معنایی دقیق تر از صبح تا به شام یعنی تمام آنات و لحظات را بر جد غریبم ندبه می کنم. ▪️مومنین و محبین بر ابا عبدالله چگونه می توانند بر این کلام حضرت ابا صالح المهدی تاسی کنندکه هر لحظه ، صبح و شام ندبه کننده بر مصائب کربلا و ذاکر نام ابا عبدالله باشند. ⚜️حضرت مولانا الصادق علیه السلام در فرمایشی گوهربار برای شیعیانشان بیان می فرمایند: ▪️"نَفَسُ المَهمومِ لِظُلمِنا تَسبیحٌ وَ هَمُّهُ لَنا عِبادَةٌ " (۲) حضرت می فرمایند: نَفَسی که از قلوب و صدور مومنی که محزون و مهموم از ظلم اهل البیت ، که اعظم آن همان اعظم رزیت و مصائب کربلاست خارج می شود تسبیح است و عبادت. 👈هر مومنی که می‌خواهد به کلام نورانی حضرت ابا صالح المهدی (علیه السلام) در زیارت جد غریبشان که می فرمایند : " فَلاَندُبَنَّکَ صَباحَاً وَ مَساءً " اقتدا کند ؛ می تواند با آن نَفَس محزون و مهمومی که از مصائب اباعبدالله در هر لحظه از قلب مقروح و مجروحش خارج می شود این مهم را به جا آورد . ▪️صباحاً اَتَنَفَسُ بِحُب الحسین مَساءاً اَتنَفَسُ بحُب الحسین ▪️فقط کافی است نَفَسی که هر روز هزاران بار دم و بازدم میشود هر بار از قلب و سینه ای عبور کند که؛ 👈 داغ دار از مصیبت کربلاست ؛ 👈محزون از ظلم به آل بیت ابا عبدالله است 👈مجروح از شهادت ابا عبدالله است ▪️نفَس مهموم و محزون ، مقدس است چراکه حضرت صادق علیه السلام شأن تسبیح و عبادت را برای آن قائل هستند. ⚜️ در روایت عظیم الشأن دیگری در بیان جایگاه نَفَس ، امیر المؤمنین علیه السلام می فرمایند: ▪️ " نَفَسُ المَرءِ خُطاهُ اِلی اَجَلِه " (۳) نفس کشیدن انسان گام های او به سوی اجل اوست. که در حقیقت اگر شخص مومن باشد این نَفَس کشیدنش قدم هایی است که او را به اجلی که همانا رسیدن او به پروردگار و رب خویش است رهنمون می سازد. 👈امیر عالم نَفَس را به گام ها و قدم ها تشبیه فرموده‌اند. ▪️ " نَفَسُ المَرء خُطاه " ▪️" نَفَسُ المهموم لظلمنا تسبیح " ▪️طبق فرمایش امیر عالم اَنفاس انسان ، همان خطوات اوست . اگر اين نَفَس ها منسوب به مهموم و محزون در داغ ابا عبدالله الحسين (علیه السلام) باشد ، عبادت و تسبيح است. و در حُكم قدمهاي طيّ طريق الحسين براي او مي باشد. 👈نفَس ها و دم و بازدم كسي كه قلبش روضة الحسين است ، همان شأن و فضيلت قدم برداشتن به سمت حرم و به معناي اَخَص ، قُرب مشايه اربعين را دارد. 👈در واقع نَفَس های یک مومن می تواند گام های او باشد. نَفَس مومنی که محزون و مهموم از مصائب کربلا و ابا عبدالله است می تواند همچون گام های اربعین باشد.
▪️هر نفسی که از ناله و سوز و گداز از مصائب ابا عبدالله از قلوب و صدور مومنین خارج می شود ؛ در حقیقت همان گام هایی است که او را به مولایش رهنمون می سازد. 👈همان امری که در مشایه اربعین مومنین به آن امید در آن را قدم بر میدارند. ⚜️قدم هایی که ملائک آن قدوم را مشایعت میکنند، قدم هایی که محو کننده گناهانند. هر قدمی که در این مسیر برداشته میشود رتبه مومن را بالاتر میبرد، 👈تا زمانی که گنبد را می بیند و اباعبدالله را مخاطب قرار می دهد "السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام" و در منزل آخر به ملاقات رب نائل می‌شود. " کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فَوْقَ عَرْشِهِ" ▪️امام رضا علیه السلام فرمودند: هر کس اباعبدلله علیه السلام را کنار شط فرات زیارت کند، مانند کسی است که خداوند را در بالای عرش زیارت کرده است.(۴) 👈طبق کلام مولا قدم های ما می‌تواند نَفَس هایمان باشد. همان نَفَس هایی که از جنس حزن و همّ و غم اباعبدالله و مصائب کربلاست ، همان ناله و ندبه ای که از قلوب مقروح و محزون و مفجوع خارج شده است . 👈این نفس ها به حدی بالا می رود که هر نَفَس نَفَس زدن برای مصائب ابی عبدالله همان ، قدوم و گام هایی می شود که ملائک مشایعتش میکنند . نفس هایی که موجب آمرزش گناهان مومنین می شود. ونهایتا مومن را به ملاقات و وصال می رساند. 👈هر مومنی که در دلش اشتیاق به قدم برداشتن در مشایه اربعین دارد ؛ می تواند قلبش را حسینیه ای کند که از حزن مصائب اباعبدالله آتش گرفته و گداخته شده و مجروح گشته است. که هر نَفَسی که از این قلب و صدر محزون بر می آید مشایه ی اربعین آن مومن است. ▪️ این نَفَس المهموم ، همان اکسیر اعظمی است که همگان را متصل به " فلاندبنک صباحا و مساءا " می کند. ▪️نفس هایی که همچون گامی هر لحظه جاری می شود و نهایتا ملاقات و صال را به ارمغان می آورد. ⚜️مشایه الحسین امسال را، با نفس های مهموم و محزون، و با ناله هایی که از قلوب و صدور مجروح از مصائب کربلا و اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ، آکنده است، طی طریق خواهیم نمود. و با اقتدا به امام حیّ زمانمان ، حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، نفس نفس زدنمان را صباحاً و مساءاً، مشرف به حزن و مصائب سید الشهدا (علیه السلام) می کنیم ؛ باشد که با نفس هایمان به شرف مشایه کنندگان اربعین حسینی نائل شویم. 📓📓📓📓📓📓📓📓📓📓📓📓 (۱)بحارالأنوار، ج٩٨، ص٢٣۸؛ فرازی از زیارت ناحیه مقدسه (۲)امالی مفید، ص ۳۳۸/الکافی،ج۲،ص۲۲۶؛ (۳)غررالحکم، ج۶، ص ۱۷۹ (۴) تهذیب الاحکام،ج۶،ص۷۶ 🚩 🚩 ◼️ 🚩 🚩 ◼️ 🚩 ◼️ 🚩 ◼️ 🚩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ کلیپ به مناسبت هفته دفاع مقدس ✅ با تشکر از خانم ناهید زارعی طلبه پایه اول🌹 🕌پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها @peyrovanzahra
گزارش نشست استاد نوروزیpdf.pdf
111.6K
♦️موضوع نشست: روش تحصیل پژوهش محور در علوم حوزوی و موانع پیش روی آن 🎙با ارائه ی استاد: حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نوروزی 🕌مدرسه علمیه امام حسن عسکری(علیه السلام) 🕰زمان برگزاری: 31 شهریور 1400 💢سرفصل مباحث: ✅انواع روش تحصیل ✅فوائد تحصیل پژوهش محور ✅مراحل تحصیل پژوهش محور ✅هدف از تحصیل پژوهش محور ✅موانع تحصیل پژوهش محور •┈┈•••🔅•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚 @howzehpajohesh
پژوهشي 📚 با نرم افزارهاي پژوهشي و اسلامي با حضور استاد محترم:سرکار خانم طاهره ناجي صدره(استاد حوزه و دانشگاه) زمان: سه شنبه 1400/7/6 ساعت 4- 5:30 عصر مکان: سامانه LMS 👇👇 سلام لينك كارگاه https://azg.lms2.hozehkh.com/ws/g2w9faeubhd 📚واحد پژوهش مدرسه علميه الزهرا(سلام الله عليها) بردسكن و الزهرا(سلام الله عليها) گناباد و حضرت نرجس(سلام الله عليها) سبزوار •┈┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/howzehpajohesh/4565 ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅موضوع: بررسی مقایسه ای نقش دین در جنگ های غربی (تمدن غرب) با جنگ ها در جامعه اسلامی 🎙 با حضور استاد محترم جناب حجه الاسلام و المسلمین غلامحسین کمیلی 📆سه شنبه 6 مهر 1400 ⏰ساعت: 16:30 الی 17:30 🔗لینک شرکت در جلسه: https://eb.lms2.hozehkh.com/ws/bkkpn73y85l واحد پژوهش مدرسه علمیه عصمتیه شهرستان بشرویه •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═📕🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼📘═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖥 مرکز تخصصی زن و خانواده اسلام شناسی به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می کند: ✅ نشست تخصصی باعنوان: 💠دفاع مقدس و تبیین هویت بانوان💠 🎙باحضور ارزشمند خانم دکتر مینو اصلانی (مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح) ✴️برگزار کننده: مرکز تخصصی زن و خانواده اسلام شناسی 📆 زمان: چهارشنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۰ بصورت آنلاین ⏰ ساعت 10صبح 🔗لینک شرکت در نشست 👇 🌐 https://islamshenasi.lms2.hozehkh.com/ws/hxj3pv19pki ✴️آدرس دبیرخانه: مشهد. امام خمینی ۴۸. پ۸۶۶. ساختمان پژوهش مدرسه علمیه اسلام شناسی. طبقه دوم
پژوهش پیروان حضرت زهرا علیها السلام
#نشست_تخصصی 🖥 مرکز تخصصی زن و خانواده اسلام شناسی به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می کند: ✅ نشست
با تشکر از شرکت کنندگان عزیز خانمها: فاطمه بیجمرانی🌹 نسیم زارع🌹اکرم صباغی 🌹سیده زبیده نبوی🌹فرزانه ابراهیمی🌹فاطمه قلی پور🌹 🕌پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها @peyrovanzahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بررسی فقهی ارتباط با نامحرم در فضای مجازی نشست علمی پژوهشی « بررسی فقهی ارتباط با نامحرم در فضای مجازی» به‌صورت مجازی برگزار شد. خانم سکینه نیک دراین نشست بابیان اینکه در ارتباط چهار صورت گفتاری، دیداری شنیداری، تصویری و کتابی وجود دارد، ابراز کرد: حق‌تعالی در سوره مبارکه نور، شرایط ارتباط با نامحرم را بیان می‌کند و حد پوشش و آشکار کردن زینت (وجه و کفین به غیر زینت) در این سوره ذکرشده است. 💎احکام ارتباط با نامحرم در فضای مجازی را در لینک زیر مطالعه کنید👇👇 https://hozehkh.com/OneEntry?entryID=41170 برگزارکنندگان: واحد پژوهش مدارس علمیه پیروان حضرت زهرا سلام‌الله علیها مشهد، ریحانه الرسول سلام‌الله علیها تربت‌حیدریه و الزهرا سلام‌الله علیها گرمه، •┈┈•••🔆•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚 @howzehpajohesh
‍ روش صحیح مطالعه از نظر آقای "دیوید وکسلر" برای 📚روش وكسلر، مهارت‌های سریع درس خواندن را به دانش‌آموزان یاد می‌دهد. در حال حاضر این تكنیك در بسیاری از مدارس جهان اجرا می‌شود و نتایج مثبتی به همراه داشته است. روش‌های زیر می‌تواند به درس خواندن سریع كمك كند: ✅كتاب یا هر آنچه را كه در حال خواندن آن هستید با زاویه 30 درجه با چشم‌هایتان نگه دارید. هرگز به حالت درازكش كتاب نخوانید این كار باعث درد شبكیه چشم شده و چشم‌ها زود احساس خستگی می‌كنند. به همین خاطر پس از حدود دو ساعت، خشكی و سوزش چشم‌ها شروع می‌شود. ✅هنگام خواندن سر خود را به چپ و راست حركت دهید. شواهد علمی وكسلر نشان می‌دهد حركت سر به جلو و عقب هنگام خواندن كمك می‌كند تا تصاویر روی شبكیه چشم تثبیت شود این عمل رفلكس دهلیزی چشمی یا VOR نامیده می‌شود. حركت سر همچنین كمك می‌كند به جای خواندن كلمات منفرد، عبارات و جملات را بخوانید. راز خواندن كلمات متعدد در یك زمان و افزایش مهارت‌های یادگیری تا دو یا سه برابر این است كه با استفاده از دید محیطی، چشم‌انداز خود را افزایش دهید. شل شدن عضلات كوچك در هر دو طرف چشم، تمركز را كم می‌كند. این تمرین به تنهایی می‌تواند سرعت خواندن را از 200 كلمه به 2500 كلمه در هر دقیقه افزایش دهد. این تفاوت مانند مرز بین صحبت كردن و فكر كردن است. ✅با یك قلم یا اشاره‌گر بخوانید. بطور غریزی چشم‌ها یك شیء در حال حركت در میدان دید را دنبال می‌كنند. وكسلر می‌گوید: قلم، لیزر یا حتی انگشت خود را زیر هر جمله‌ای كه می‌خوانید بگذارید، دید محیطی تا شش كلمه را در هر دو طرف نقطه انتخاب می‌كند و بدین ترتیب می‌توانید یك جمله را شش برابر سریع‌تر از خواندن كلمه به كلمه بخوانید." ✅قلم یا اشاره‌گر تمركز خواننده را افزایش داده و به خواندن سرعت می‌دهد. هنگامی كه از یك اشاره‌گر استفاده می‌كنید هرگز اجازه ندهید، اشاره‌گر صفحه را لمس كند. بهتر است قلم حدود نیم اینچ بالاتر از كلمات صفحه قرار بگیرد. درست 10 دقیقه بعد از تمرین، این روش عادی می‌شود. با این روش سرعت یادگیری تا 7 روز دوبرابر و در 21 روز تا سه برابر افزایش می‌یابد ✅چشم انسان دارای یك گودی كوچك به نام حفره است. بینایی در این نقطه بسیار واضح است. زمانی كه جملات را به سه یا چهار كلمه تقسیم می‌كنید، چشم كلمات مركزی را كه وضوح بیشتری دارد، می‌بیند اما با این حال می‌تواند كلمات اطراف را تشخیص دهد. به جای تكرار كلمات، هر جمله را چند بار بخوانید. ✅قدرت ذهن را نادیده نگیرید. ذهن به مراتب قوی‌تر از آن چیزی است كه تصورش را می‌كنید. اگر باور داشته باشید می‌توانید كاری را انجام دهید، به یقین می‌توانید. همیشه درباره درس خواندن مثبت فكر كنید این مثبت‌اندیشی روی سیستم ذهن و باور شما تأثیر می‌گذارد. ✅قبل از درس خواندن چشم خود را 60 ثانیه ورزش دهید. ورزش دید محیطی را فعال می‌كند و سرعت خواندن و یادگیری را افزایش می‌دهد. یك دقیقه ورزش روزانه از خستگی چشم و عضلات آن جلوگیری می‌كند. ✅ورزش چشم‌ها 🔻 به اندازه سه متر از دیوار فاصله بگیرید و روی یك نقطه تمركز كنید. 🔻 با دست چپ یك نماد را ردیابی كنید این كار هردوطرف مغز را فعال می‌كند. 🔻 چشم‌ها را در جهات مختلف حركت دهید. ❇️ واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج) •┈┈•••🔅•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚 @howzehpajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فصلنامه شماره یازدهم.pdf
2.14M
یازدهمین شماره دو فصلنامه یاس نبی «دو فصلنامه تخصصی پژوهش های علوم اسلامی» ویژه پزشکی در اسلام منتشر گردید. ✳️ عناوین مقالات چاپ شده طلاب ارجمند به شرح زیر تقدیم حضور می‌گردد.👇👇👇 🕌 پژوهش مدرسه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها @peyrovanzahra
یازدهمین شماره دو فصلنامه یاس نبی «دو فصلنامه تخصصی پژوهش های علوم اسلامی» ویژه پزشکی در اسلام منتشر گردید. ✳️ عناوین مقالات چاپ شده طلاب ارجمند به شرح زیر تقدیم حضور می‌گردد: 1️⃣ جایگاه تلقیح مصنوعی در فقه و حقوق پزشکی اسلامی(باتأکید بر چالشهای رحم‌جایگزین) ✍️نویسنده: رضا تاج‌زاده، کارشناس‌ارشد کتابداری و اطّلاع‌رسانی دانشگاه جامع استان مرکزی. 2️⃣ نگاهی به تاریخچه پزشکی در اسلام ✍️ نویسنده: طیبه تارقیان، دانش‌آموخته سطح دو مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا«علیهاالسلام»، مشهد. 3️⃣ بررسی فقهی مراسم تجمّعی کرونا ✍️ نویسنده: معصومه ظریف، طلبه سطح سه مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا«علیهاالسلام»، مشهد. 4️⃣ تاریخچه بیماری سرطان در آثار پزشکی اسلامی ✍️ نویسنده: ابراهیم محمّدزاده مزینان، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه علوم اسلامی گروه تاریخ و تمدّن ملل اسلامي، مشهد. 5️⃣ نگاهی گذرا به پدیده بیوتروریسم از صدر اسلام تاکنون ✍️ نویسنده: آمنه نبی، طلبه سطح سه مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا«علیهاالسلام»، مشهد. 🕌پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها @peyrovanzahra
📣📣 ثبت_نام اینترنت رایگانِ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دانشگاه و ، دانشجویان، و معلمان از طریق سامانه زیر، آغاز شد. ictgifts.ir •┈┈•••🔅•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚 @howzehpajohesh
کرونا در آیینه قرآن و اندیشه های فقهی و حقوقی https://eitaa.com/Pajoohesh_Nafiseh3/1322
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام ✨مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گناباد وفاطمه الزهرا سلام الله علیها درگز برگزار می کند. ✨نشست علمی -پژوهشی✨ ✨موضوع نشست :تاثیر جایگاه علمی امام رضا علیه السلام در پیشرفت فرهنگ و تمدن اسلامی ✨با حضور استاد سرکار خانم رحمت آبادی ✨زمان:ساعت ۹صبح وتاریخ :پنجشنبه ۱۴۰۰/۷/۸ ✨لینک: https://fzd.lms2.hozehkh.com/ws/wqp8xv316ui 💚واحد پژوهش مدرسه علمیه فاطمة الزهرا سلام الله علیها_درگز والزهرا سلام الله علیها گناباد 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃