eitaa logo
ثامن مقداد
389 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
655 فایل
اخبار روز و تحلیل های سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اولین صحنه‌ای که شهید با آن مواجه می شود... ⭕️ این خیلی چیز مهمیه‼️ 🌏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وداع خانواده شهدا و مردم تهران با پیکر شهدای مدافع حرم
روزمان را با آغاز کنیم 🔰برای مادران سرزمینم ایران وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِنْدَكَ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ وَنَجِّنِي مِنْ فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ و خدا برای همه اهل ایمان [چه مردان و چه زنان‌] همسر فرعون را مثل زده است هنگامی كه گفت: ای پروردگار من برای من نزد خودت خانه‌ای در بهشت بنا كن ومرا از فرعون وكردارش رهایی بخش ومرا از مردم ستمكار نجات ده.. پیام‌ها: 1⃣- زن می‌تواند الگوی مردان تاریخ شود. «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ» 2⃣- فشار محیط و جامعه، وابستگی اقتصادی، زن بودن، تقاضای همسر و ترس از آوارگی، هیچ كدام دلیل بی دینی نمی‌شود. ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ‌ ... 3⃣- برای اتمام حجت، یك نمونه هم كافی است. ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا ... امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ‌ 4⃣- حرف اول را اراده انسان می‌زند، نه چیز دیگر. ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا ... امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ‌ 5⃣- نجات از طاغوت، پشتوانه معنوی لازم دارد. «رَبِ‌ .. نَجِّنِی مِنْ فِرْعَوْنَ» 6⃣- ایمان سبب تنفّر از ستمگران است. زن فرعون به خاطر ایمانی كه داشت از تمام رفتارهای فرعونی متنفر بود. «نَجِّنِی مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ» 7⃣- اطاعت زن از مردم در عقیده لازم نیست، بلكه گاهی باید موضع بگیرد. «نَجِّنِی مِنْ فِرْعَوْنَ» 8⃣- روابط خانوادگی مرز دارد و همین كه به انحراف و كفر رسید باید تغییر كند. «نَجِّنِی مِنْ فِرْعَوْنَ»
*محفل انس با قرآن کریم* مصادف با میلادباسعادت امام حسن مجتبی (ع) باحضور قاریان ممتاز کشوری 🌟استادپورعاشوری و استاد حسین مردی 🌟همراه با اجرای گروه سرود نورالزهرا (س) مسجد زینبیه (س) 🌟به یاد شهیدان رضا و حسین فرجی و پدر و مادر مرحومشان 🕰 | زمان: پنج شنبه ۱۷ فروردین از ساعت ۱۷ تا افطار 🕌 | آدرس: انتهای خیابان یادگار جنوب خیابان مالک اشتر کوچه شهید کریمیان مسجد زینبیه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: ما گفتیم رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نمی‌بیند، خودشان عجله کردند و زودتر می‌خواهند بروند...
🔴 آمریکا جنگ اوکراین را راه انداخت و الان بین متحدین اروپایی آمریکا با آمریکا فاصله افتاده/ آمریکا در ونزوئلا میخواست کن فیکون کند اما نتوانستند/ در آمریکای لاتین، دولتهای ضدآمریکایی دارند سر کار می‌آیند/ دلار در دنیا رو به ضعف است 🔻 رهبر انقلاب، امروز در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام: آمریکا جنگ اوکراین را راه انداخت که حالا این ادعای بنده است، دلایل متعددی هم وجود دارد، کسان زیادی هم در دنیا معتقدند به همین، خود آمریکاییها البته قبول نمیکنند، اما آنها جنگ اوکراین را راه انداختند. الان این جنگ موجب شده است که بین متحدین اروپایی آمریکا با آمریکا به تدریج مدام فاصله بیفتد و فاصله زیاد بشود. چون اروپاییها دارند کتکش را میخورند. آمریکا سودش را میبرد. این فشار به وجود آورد. ضعف آمریکاست. آمریکا، آمریکای لاتین را خانه‌ی خلوت خودش، حیاط خودش میداند. الان دولتهای متعدد آمریکای لاتین، دولتهای ضدآمریکایی دارند سر کار می‌آیند. آمریکا میخواست ونزوئلا را کن فیکون کند دیگر، دولت هم معیّن کردند به جای اینکه دولت کنونی ونزوئلا که مخالف آمریکاست، یک رئیس جمهور جعلی هم درست کردند، لشکر هم به او دادند، پول هم به او دادند، سلاح هم دادند، دو سه سال هم کشمکش به وجود آوردند، آخرش نتوانستند. اینها همه نشانه‌ی ضعف است. این که میگوییم جبهه‌ی ضداسلامی ضعیف شده. دلار در دنیا رو به ضعف است. کشورهای زیادی هستند که معاملات دلاری خودشان را دارند تبدیل میکنند به پولهای ملی یا ارزهای دیگر، اینها همه‌اش نشانه‌های ضعف است. ۱۴۰۲/۱/۱۵ 🏷 🔴
🔥موضع‌جدیدرهبری‌پیرامون کشف‌حجاب 🔻رهبر حکیم انقلاب در دیدار نیمه فروردین ۱۴۰۲ هشت نکته اساسی در مورد بیان کردند که همراه پی نوشت تحلیلی تقدیم می شود: 🔻۱-مساله کشف حجاب . 🔸پ.ن: این نکته امیدبخش بیانات امام خامنه‌ای در حوزه فرهنگ و حجاب بود. 🔻۲- کشف حجاب حرام شرعی است 🔸پ.ن: حجاب حکم الهی است و قابل عقب نشینی نیست. 🔻۳-کشف حجاب حرام سیاسی است. 🔸سیاسیون و مسئولان سابق و کنونی ساختار سیاسی کشور به تناسب توان، موظفند در برابر هجوم به حکم الهی حجاب اقدام کنند. 🔻۴- حجاب، امری قانونی است. 🔸پ.ن حتی کسانی که اعتقاد دینی به حجاب ندارند، موظف به رعایت حجاب در محیطهای عمومی هستند. 🔻۵-پشت پرده کشف حجاب دستگاه‌های جاسوسی هستند. 🔸پ.ن:کوتاهی دستگاه‌های امنیتی در برخورد و افشای دستهای پشت پرده جریان ضد حجاب قابل قبول نیست 🔻۶- خیلی از کشف حجاب کنندگان، اگر بدانند دستگاههای جاسوسی پشت سیاست مبارزه با حجاب هستند، قطعا این کار را نمی کنند. 🔸پ.ن: ابتکار و هم افزایی متقابل دستگاههای ، و برای آگاهی بخشی در افکار عمومی بخش‌هایی از جامعه واقعا ضغیف است. 🔻۷- دشمن با نقشه و برنامه وارد کار شده است مسئولین هم باید برنامه داشته باشند و دارند.کارهای بی قاعده نباید انجام گیرد. 🔸پ.ن: اگر برنامه نظام برای مبارزه با کشف حجاب قوی‌تر و سریع‌تر از برنامه دشمن نباشد، کارهای هزینه ساز، شتابزده و نمایشی موجب می شود پازل برنامه دشمن تکمیل شود. 🔻۸- جزو اولین کارهای امام در هفته‌های اول انقلاب،بیان قاطع و الزامی حجاب بود. 🔸پ.ن: برخی از معممین و کت شلواری هایی که در دو جناح سر سفره انقلاب به مراتب علمی و اجتماعی و اقتصادی رسیدند باید در دفاع و تبیین حکم الهی حجاب وارد میدان شوند نه اینکه عافیت طلبانه سکوت کنند یا خائنانه راه دیاثت و شهوت را برگزینند و در حمله دشمن به حجاب، همدست شیطان شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زائران امام هشتم غافلگیر شدند! 🔹حس فوق‌العاده دریافت غذای متبرک حضرت از جایی که فکرش را هم نمی‌کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: اگر منکری دیدید تذکر زبانی بدهید اما نه با زبان گزنده لازم هم نیست سخنرانی کنید؛ یک کلمه بگویید این کار گناه است.
🔴 فقط قربانی! 🔹فنلاند با حضور وزير خارجه آمريكا عضو ناتو شد. ♦️در حالی که وزیر دفاع اوکراین می گوید: "ما به ابزار جنگ نیابتی ناتو تبدیل شده ایم"، اما آمریکا و اروپا با درخواست عضویت اوکراین مخالفت کرده اند. 🔹به تعبیر "مرشایمر" نظریه‌پرداز آمریکایی: "ریشه اصلی جنگ، تلاش آمریکا برای تبدیل اوکراین به خاکریز غرب در مرز روسیه است. اگر سیاست توسعه ناتو دنبال نشده بود، بعید بود جنگ رخ بدهد. آمریکا اوکراین را به ویرانی هدایت کرد". ♦️مكرون گفته: "پیوستن اوکراین به ناتو محتمل نیست". سخنگوی وزارت خارجه فرانسه می گوید: "هیچ‌ یک از اعضای ناتو با روسیه در جنگ نیستند". 🔹به گفته نخست‌وزیر لتونی: "تا وقتی که خصومت‌ها بین روسیه و اوکراین ادامه دارد، هیچکس در ناتو پیوستن اوکراین را بررسی نمی‌کند؛ این، کل ائتلاف را به جنگ می کشاند". ♦️دبیرکل ناتو می گوید: "تا زمانی که اوکراین پیروز نشود، موضوع پیوستنش به ناتو مهم نخواهد بود". او قبل از جنگ گفته بود: "در صورت حمله روسیه، مداخله نخواهیم کرد، زیرا اوکراین عضو ناتو نیست"! 🔹غرب با دستکاری در انتخابات، کمدین زلنسکی را رئیس جمهور کرد. اوکراین همان روز قربانی شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخن کوتاه بود و مهم؛ آقایان مسئول! اقتصاد نابسمان بر روی فرهنگ هم تاثیر می‌گذارد...
🔰شوک عربی به بازار نفت اوپک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پلاس اعلام کرد روزانه 1/16 میلیون بشکه کاهش تولید خواهد داشت. خبری که قیمت شاخص‌های بازار نفت که در کمترین حد ۱۵ ماه اخیر بودند را بالا کشید، به‌گونه‌ای که وست‌تگزاس و برنت هردو وارد کانال ۸۰ دلار شدند. عبدالعزیر بن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سلمان وزیر انرژی عربستان‌ سعودی گفته این تصمیم اوپک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پلاس با هدف «ثبات بازار» صورت ‌گرفته ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌است. رهبران اوپک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پلاس پیش از این اعلام کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بودند نفت ۱۰۰ دلاری را هدف‌گذاری کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند، رقمی که با توجه به انتظار صعود تقاضای پکن در پایان سال ‌۲۰۲۳، عدد عجیبی به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نظر نمی‌رسد. باید دید آمریکا که تا پیش از این با تزریق ذخایر استراتژیک آمریکا سعی در کنترل قیمت‌ها داشت و انتقادات زیادی به دولت مستقر در کاخ‌ سفید معطوف کرد، بار دیگر از این ابزار استفاده خواهد کرد، یا نه؟ 🔰بحران‌زایی برای خروج از بحران فواد ایزدی، عضو ‌‌‌‌‌‏هیئت علمی گروه مطالعات آمریکا، دانشگاه تهران در توئیتی نوشت: «نتانیاهو تنها راه برون‌رفت از فروپاشی داخلی را ایجاد جنگی در خارج از مرزهای فلسطین اشغالی می‌داند. هدف حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه در هفته گذشته همین است. ایران با پاسخ به این حملات در درون سرزمین‌های اشغالی، ضمن گرفتن انتقام، به نتانیاهو اجازه نخواهد داد به هدف خود برسد.» 🔰خرزو خان بود؟! محمد ایمانی در کانال شخصی‌اش نوشت: «آقای روحانی در دیدار برخی مدیران دولت سابق گفته تورم تک‌رقمی در دو سال‌ و‌ نیم دولت من اتفاق افتاد... تا اسم عراقچی آمد، قیمت دلار ۲ هزار تومان کم شد و لابد اگر ظریف می‌رفت ۵ هزار تومان کم می‌شد. لابد کسی هم که خسارت‌های فراوان اقتصادی را به کشور زد و دولت را با تورم ۶۰ درصد و افزایش ۸۰۰ درصدی نرخ ارز تحویل داد، خرزو خان بود!» 🔰کانادا قتلگاه زنان آمارها حاکی از آن است که در هر ۴۸ ساعت یک زن یا دختر در کانادا کشته می‌شود. موارد قتل زنان و دختران، که به عنوان زنان‌کشی شناخته می‌شوند، به سرعت در سراسر کانادا در حال افزایش است. براساس یک گزارش، بیش از ۸۰۰ زن و دختر از سال ۲۰۱۸ در کانادا کشته شده‌اند. 🔰بزنی می‌خوری شبکه صهیونیستی کان در گزارش گفت: «این معادله جدیدی است که ایرانی‌ها در سوریه و در مقابل آمریکا برقرار کرده‌اند، پاسخ در برابر پاسخ. ایرانی‌ها شوخی ندارند؛ بزنی، می‌زنند!» 🔰دیدار همسایه‌ها در سرزمین اژدها روزنامه سعودی الشرق الاوسط اعلام کرد که وزرای خارجه ایران و عربستان پنجشنبه در پکن باهم دیدار می‌کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬برای بهبود معیشت مردم ایران 🔻اکنون وقت آن رسیده که با تحولی عظیم پس از استقلال سیاسی در گام دوم انقلاب به استقلال اقتصادی نیز برسیم تا دچار تکانه های اقتصادی کمتری بشویم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وزیر کشور: گزارش ماجرای تاسیسات وزارت دفاع را فعلاً تایید نمی‌کنم ▪️نیازمند بررسی بیشتر است 🔹احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اخبار مربوط به حمله ناکام یک ریزپرنده به یکی از تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان اظهار کرد: نه ما این گزارش را فعلاً تایید نمی‌کنم؛ باید بررسی بیشتری شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| رهبر انقلاب: بعضی از شرکت‌های بزرگ پردرآمد با مواد اولیۀ داخلی، قیمت محصول خود را با دلار تلگرامیِ جعلی تنظیم می‌کنند ◽ چرا به دلار، حاکمیت می‌دهید؟ چرا در مقابل ریال، ارز خارجی را تقویت می‌کنید؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥این ۶۰ ثانیه را همه باید ببینند. این ۶۰ ثانیه از صحبتهای استاد و مفسر بزرگ قرآن در بحث فلسفه عقلی حجاب که به زبان بسیار ساده مطرح شده است را همه ببینند و به ویژه برای اون دسته از خانم هایی که احیانا زاویه ای با مسئله حجاب دارند بفرستند تا .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا به دنیا آمده ایم...؟! جواب زیبای امام موسی کاظم علیه السلام 🎙استاد مسعود عالی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔰 راهکارهای زندگی موفق در جزء 14 قرآن کریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: فخری‌زاده به معنای واقعی کلمه مخلص بود و خدا پاداشش را داد رهبر انقلاب در دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی: 🔹شهید فخری‌زاده به معنای واقعی کلمه مخلص بود و خدا پاداشش را داد. 🔹جور دیگر مردن امثال فخری‌زاده مایه افسوس است؛ باید همینطور از دنیا می‌رفت مثل حاج قاسم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 وطن بسوزد و من در خروش و جوش نباشم؛ خدا کند که بمیرم وطن فروش نباشم... 🔺 شعرخوانی خانم لیلا حسین‌نیا از تبریز 🔺 رهبر انقلاب: از قول من به همه شاعران تبریز سلام برسانید
🔷 آمار وحشتناک افزایش خودکشی در بین کودکان آمریکایی 🔹 نیویورک تایمز: طی مطالعاتی ۱۱ ساله که از حدود ۴,۷۶۷,۸۴۰ کودک بستری شده در بیمارستانهای آمریکا صورت گرفته شده موارد خودکشی کودکان از ۴۹ هزار مورد در سال ۲۰۰۹ به بیش از ۱۳۰ هزار مورد در سال ۲۰۱۹ رسیده است یعنی افزایش ۱۶۳ درصدی. 🔹 ۶۱.۱% این آمار رو دختران تشکیل می‌دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️برای گریه کردن شانه‌ی بیگانه تسکین نیست... هم‌اکنون دیدار شاعران با رهبر انقلاب؛ برشی از شعر خوانی حسین خزائی از کرمانشاه
🔴رهبر انقلاب: شعر یک رسانه اثرگذار است 🔹رهبر انقلاب در دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی