🔴 روش های پروپاگاندا و تکنیک های جنگ رسانه ای
1⃣ #برچسب_زدن: این روش به منظور برانگیختن وحشت یا تعصب افراد جامعه علیه یک گروه مخالف استفاده میشود. این روش باعث میشود که نیازی به ایجاد بحث استدلالی با گروههای مخالف نباشد یکی از این روشها استهزای مخالفان با کاریکاتور میباشد.
2⃣ #شعارهای_فریبنده : دراین روش سعی میشود که بادادن شعارهایی با مفهوم مبهم و کلّی توجه افکار عمومی به پیام مبلغ جلب شود. این پیامها اغلب بر حول محور ارزشهایی همچون شرافت، دین، افتخار به میهن و میهنپرستی یا ارزشهای خانوادگی میباشد.
3⃣ #حمله_شخصی : حمله کردن به شخصیت فرد (مثلاً اتهام روابط نامشروع یا خیانت به کشور)، به جای رد کردن منطقی افکار و سخنان او.
4⃣ #تکرار : تکرار بی وقفه ی یک حرف، مخصوصاً اگر یک شعار ساده باشد، باعث می شود که کم کم به عنوان یک حقیقت بدیهی پذیرفته شود. این حربه اگر همراه با کنترل و سانسور رسانه ها باشد، تأثیر بیشتری خواهد گذاشت.
5⃣ #توسل_به_مرجع : برای اثبات درستی یک سخن، به جای استدلال منطقی، به مرجعیت و اقتدار و محبوبیت گوینده ی آن استناد می شود.
6⃣ #توسل_به_ترس :القای ترس و نگرانی همگانی برای آن که مردم با حکومت همراه شوند، همچون تأکید بر خشونت و وحشی گری دشمنان یا احتمال قریبالوقوع حمله ی آن ها.
7⃣ #توسل_به_اکثریت: القای این حس که اکثریت مردم پیرو این فرد یا حزب هستند و پیروزی آن قطعی است، تا افراد برای همرنگ جماعت شدن، یا برای رسیدن به پیروزی حتمی، به پیروان آن فرد یا حزب بپیوندند.
8⃣ #دروغ_بزرگ: بیان دروغی چنان بزرگ که هیچ کس فکرش را هم نمیکند که کسی آن قدر بی شرم باشد که چنین گستاخانه حقیقت را تحریف کند، در نتیجه همگان آن دروغ را باور خواهند کرد.
9⃣ #سیاه_و_سفیدنمایی: جلوه دادن اوضاع به گونه ای که افراد تنها دو گزینه در برابر خود ببینند: یا دوست کامل بودن یا دشمن کامل بودن.
🔟 #حقیقت_گزینشی: گفتن پیام تبلیغاتی در ضمن حقایق گزینش شده، به شکلی که مخاطب متوجه نشود که مورد هجوم تبلیغاتی قرار گرفته است.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@pezvakhadi
🆔@yazahra4949
پيامبر صلى الله عليه و آله:
تنظّفوا بكلّ ما استطعتم فإنّ اللَّه تعالى بنى الإسلام على النّظافة و لن يدخل الجنّة إلّا كلّ نظيف.
خودتان را با هر وسيله اى كه مى توانيد پاكيزه كنيد، زيرا كه خداى متعال اسلام را برپايه پاكيزگى بنا كرده است و هرگز به بهشت نمى رود، مگر كسى كه پاكيزه باشد.
نهج الفصاحه ص 391 ، ح 1182
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
💐ٺکرار نامِ خوبِ تو را به آسمانِ دلم آویختم
💐مرا هزار امید است و هر هزار تویی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@pezvakhadi
🆔@yazara4949
جنجال بر سر گزارش تفریغ بودجه
واکنش روزنامهها و خبرگزاریها به گزارش تفریغ بودجه 97 جای بسی تأمل دارد. تیتر روزنامه شرق با عنوان «سیاهه تخلفات»، روزنامه دنیای اقتصاد با تیتر «تلفات مالی دلار 4200»، جهان صنعت با تیتر «غارت قانونی» نمونههایی از واکنش رسانهها به گزارش دیوان محاسبات در مورد واگذاری ارز 4200 تومانی است. البته رسانههای اصلاحطلب که بهنوعی حامی دولت هم میباشند در این مسیر پیشتاز بودند.
گزارههای تحلیلی:
1- دوگانه افزایش سرمایه اجتماعی و دفاع از حقوق عامه مردم باید محور هرگونه موضعگیری و اعلام نظر در گزارش تفریغ بودجه قرار بگیرد بهگونهای که هیچکدام فدای دیگری نشود. اختلاف آماری که دیوان محاسبات در گزارشهای تفریغ بهصورت سالانه ارائه میدهد از جهت نظارت بر بودجه کشور، بسیار مهم و حیاتی است ولیکن نباید بهگونهای باشد که به اعتماد عمومی لطمه بزند. 2- اختلاف آمار در گزارش تفریغ مطلقاً به معنی فساد و یا اختلاس نیست، بلکه گزارش مغایرت حسابرسی است که ممکن است در بخشی از آن فسادی نیز رخ داده باشد؛ مثلاً در گزارش تفریغ بودجه سال 97 بنا به ادعای رئیسکل بانک مرکزی بخشی از ارز واگذارشده به تجار برای واردات کالا، زماندار بوده است و شرکتی حق داشته است طی یک سال این میزان کالا را وارد کند؛ بنابراین تسویه وجوه در همان سال مقدور نبوده است و نباید کل این مبلغ بهعنوان فساد و یا اختلاس تلقی شود. 3- سیستم نظارتی دیوان محاسبات در شرایط فعلی نیاز به بازبینی دارد بهگونهای که بتواند نظارت خود را همزمان با مصرف بودجه کشور انجام دهد. گسترش فناوریهای محاسباتی و نظارت هوشمند میتواند هم از اختلافات گزارش تفریغ بکاهد و هم اثربخشی گزارشها را ارتقاء دهد. همکاری و هماهنگی سه قوه در این موضوع راهگشاست.
نکته راهبردی: در تحلیل گزارش تفریغ بودجه عدهای از تحلیلگران و بهویژه فعالان سیاسی و حزبی از این موقعیت برای ضربه زدن به رقیب استفاده میکنند، غافل از اینکه جنجالآفرینی خارج از واقعیت بر سر این موضوع، اعتماد عمومی از کارآمدی نظام را تضعیف میکند.
@pezvakhadi
🔻سید کامل تقوینژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در نشست آنلاین خبری اعلام کرد:
🔹 «در حال دریافت وام از بانک جهانی به میزان ۵۰ میلیون دلار هستیم که مقدمات آن انجام شده و کارهای اولیه با دستگاهها در حال انجام است.
🔹 افزون بر این، دریافت وامی از بانک توسعه اسلامی به میزان ۱۳۰ میلیون یورو برای خرید تجهیزات در حال انجام است که بخشی از اقداماتی است که برای تجهیز منابع انجام شده است.»
🔻 تقوی نژاد در ادامه با تأکید بر مشارکت ۴۰ میلیارد تومانی مردم در تأمین هزینهها، گفت: «سازمان برنامهوبودجه ۳ هزار و ۵۰ میلیارد تومان برای کرونا اختصاص داده است.»
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄