🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#سوال
🔹چرا کمک به تولید ملی امروز #جهاد است؟
💥پاسخ👇
♦️ تولید یک جهاد است. تولید امروز جهاد است. چرا؟ به خاطر اینکه در معنای جهاد مکرر گفتیم که جهاد عبارت است از آن تلاشی که ناظر به حملهی #دشمن و تحرک دشمن باشد، در مقابل دشمن باشد. هر تلاشی جهاد نیست. تلاشی که متوجه به حملهی دشمن است این جهاد است. خب امروز دشمنی دشمنان در مورد اقتصاد کشور، از این واضحتر.
#دهه فجر
#روشنگری ثامن
#پرسش وپاسخ
🍃🥀🍃🥀🍃
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#سوال
🔹چگونه منافقین به آنتن صدا وسیما رسیده وتعدادی از شبکه ها را هک کردند؟
💥پاسخ👇
♦️ سیستمهای فنی و پخش صداوسیما کاملا ایزوله است و پروتکلهای امنیتی قابل قبولی دارد و امکان دسترسی از طریق اینترنت ندارد.
▪️ پیگیریها نشان میدهد که منافقین توانستهاند از طریق سامانه پخش برنامههای بازرگانی و بخشهای ضبطی رادیویی برای لحظاتی روی آنتن صداوسیما خودنمایی کنند.
🔹 هیچکدام از برنامههای زنده صداوسیما مختل نشده و خرابکاریها محدود به برنامههای ضبطی و بازرگانی بوده است.
🔹گروهک منافقین سالهاست فعالیتهایش به دیوارنویسیهای شبانه محدود شده است.
#دهه فجر
#روشنگری ثامن
#پرسش وپاسخ
🍃🥀🍃🥀🍃🥀
#سوال
🌹*آیا رهبری هیچ کاری نسبت به فساد و تخلّف مسئولین نباید انجام دهد؟*🌹
#پاسخ👇👇👇👇
✨اولاً : رهبر جامعه در پشت صحنه بارها و با شدّت ، تذّکرات و هشدارهای جدّی خود را به مسئولین می رساند چه کتبی و چه حضوری.
✨دوماً :اگر رهبری، احساس کند کسی بخواهد به اصل حرکت انقلاب و نظام، صدمه ی جدّی وارد کند یا آن را منحرف نماید و از خطوط قرمز، رد شود شخصاً ورود می کند.مانند قضیه ی فتنه ی ۸۸.
🌹*پس وظیفه ی رهبری در جامعه اسلامی چیست؟*🌹
✨ وظیفه ی رهبری، مدیریت کلان انقلاب و مراقبت از جهت گیری نظام اسلامی است تا از سمت اهداف منحرف نشود.
✨ وظیفه ی دیگر رهبری، روشنگری و تزریق تفکّرات صحیح و اسلامی به جامعه است .یعنی هم با شیوه های متعدد برای روشنگری مردم تلاش می نماید و هم مدیریت خود را با فهم مردم همراه می کند. نمونه اش همین قضیه برجام است. اگر کسی از اول قضیه برجام تمام سخنان رهبری را مانند یک پازل کنار هم بگذارد می فهمد که رهبری صد در صد مخالف این کار بودند ولی متاسفانه غرب گرایان داخل کشور بر خلاف آن عمل می کردند.
#سوال
🌹*چرا رهبری جلوی فسادها را نمی گیرد و یا چرا فلان مسئول مهم دولتی را عزل نمی کند؟*🌹
#پاسخ👇👇👇👇👇
✨تا وقتی فهم تمام یا اکثریت مردم، همراه رهبری دینی جامعه نشود، رهبر جامعه برای حفظ اصل نظام و گاه برای حفظ اصل اسلام، تصمیم حکومتی و بزن بَهادُری نمی گیرد. مگر امیر المومنین علیه السلام نمی توانست کسانی که به خانه ی او حمله کردند با قدرت شمشیر، کنار بزند؟ اگر قرار باشد بنی صدری که ۹۰درصد مردم به او رای داده اند توسط رهبر جامعه، بدون فهم مردم و بدون اینکه مردم متوجه خیانت های او شده باشند عزل شود یقیناً پایه های دینی با این کار، متزلزل می شود و جامعه دچار فتنه می شود. مانند فتنه ۸۸ که عده ای با مکر دشمن داخلی و خارجی، به خیابان ها ریختند و ماه ها برای کشور هزینه تراشیدند.
✨علاوه بر این تا وقتی غالب مردم، خودشان به این نقطه نرسند که فلان مسئول خائن است عزل او عامل تشنج، جنگ روانی، اختلافات قبیله ای، دو قطبی سازی کاذب و حتی فتنه و آشوب می شود.لذا رهبر جامعه بر خود لازم می داند تا به رای مردم احترام بگذارد.
بنابراین خود مردم باید بستر فعّالیّت و تحقّق اهداف امام معصوم را فراهم کنند، یعنی باید مردم، حرف امام را تبعیّت کنند تا حکومت دینی با تمام ابعادش و به طور کامل محقّق شود، یعنی مقبولیت امام معصوم و حکومت دینی به دست مردم است و به طور ساده تر مردم باید بصیرت داشته باشند.
782.pdf
390.2K
📝#یادداشت| این موج کرانه ندارد‼️
🍃🌹🍃
✍️ سعدالله زارعی
#روشنگری | #ثامن | #روایت_درست
🆔 eitaa.com/meyarpb
📝 #یادداشت | چند نکته مهم برای جلسات تبیینی #دهه_فجر
🍃🌹🍃
1⃣ مقایسه اقدامات صورت گرفته بعد از انقلاب با اقدامات زمان طاغوت چندان موثر نیست، امّا مقایسه پیشرفتهای ایران در ابعاد مختلف با کشورهای پیشرفته اثربخشی بیشتری دارد.
2⃣ یکی از سختترین ابعاد روشنگری و تبیینی، حوزه معیشتی است، باید پذیرفت کسانی که با ادبیات تند نسبت به مسائل معیشتی اعتراض میکنند، حق با آنها است. اما دلیل مشکلات معیشتی امروز و راه حل آنها، قابل بحث است. برخیها علت مشکلات معیشتی را به انقلاب ربط میدهند و راهحل آن را عدول از آموزههای انقلاب اسلامی عنوان میکنند که این کاملاً غلط است، زیرا ما باهمین آموزههای انقلابی در ابعاد دفاعی، علمی، بهداشتی و درمانی و ... به موفقیتهای شگرف رسیدهایم، اما در حوزه اقتصادی بعضاً با افکار التقاطی اسلامی _ لیبرالی عمل کردیم، علت نابسامانی معیشت مردم معمولا عمل نکردن به آموزههای انقلابی و اسلامی است.
3⃣ یکی از محورهای موثر مقایسه نوع مدیریت ولی فقیه و امامین انقلاب با محمدرضا پهلوی است. این مقایسه سبک زندگی، نوع مدیریت، شجاعت و اخلاق مداری و ... را شامل شود.
4⃣ هسته مرکزی در امر روشنگری معرفی کامل و هوشمندانه دشمن است. آمریکا، انگلیس و پدر و پسر پهلوی و جنایت های آنها علیه ملت ایران و حتی دزدی های خاندان پهلوی را باید خوب معرفی کرد. به سخن دیگر اگر مشخص شود که تنها شاهان ایران که منصوب به بیگانگان هستند، پسر و پدر پهلوی است و اینکه آنها در طول اراده کسانی که آنها را منصوب نمودند فعالیت میکردند، روشنگری نسبت به مابقی قضایا ساده تر خواهد بود.
5⃣ فلسفه وجودی مسئولان کشور به فرموده مقام معظم رهبری، نوکری مردم است و ارتباط مستمر مسئولان با مردم لازمه فلسفه فوق می باشد لذا صرف هدایتگری هادیان سیاسی و روشنگران فرهنگی کافی نیست، بلکه باید مسئولان بخشهای مختلف حکومتی را در مساجد و پایگاههای فعال به میان مردم آورد و زمینه پاسخگویی آنها را به مردم در موضوعات مختلف فراهم نمود.
6⃣ هدف جلسات تبیینی علاوه بر مقابله با جنگ روایتی دشمنان ملت ایران، باید به تشویق مردم جهت مشارکت در راهپیمایی احتمالی ۲۲ بهمن منتهی گردد و نقش و تاثیر حضور آنها در ارتقاء قدرت ملی کشور برای حل سریعتر مشکلات تبیین شود.
✍ دکتر قاسم حبیبزاده
#روایت_درست | #روشنگری | #ثامن
🆔 eitaa.com/meyarpb
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#سوال
🔹چرا رهبر معظم انقلاب پس از بارها تذکر خودشان وارد میدان جهاد_تبیین شدند؟
🍃🌹🍃
💥پاسخ👇
در ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که جریان اصلاح طلب و غربگرایان بدنبال تولید محتوا و برنامه هایی برای سرپوش گذاشتن بر فجایعی که در دهه ۹۰ بر سرکشور آورده اند هستند و متاسفانه کمتر از سوی رسانههای انقلاب به این موضوع پرداخته می شود!
🔸 برهمین اساس رهبر معظم انقلاب پس از بارها تاکید بر تبیین واقعیات و جهاد تبیین این بار خودشان وارد میدان شدند وهدفشان از این عنوان ،بیدار کردن مردم جهت شناخت بیشتر از تفکر لیبرالی وغرب پرستانه است که با آبروی خود ومردم کشور چه کردند.
#دهه_فجر
#روشنگری #ثامن
#پرسش وپاسخ
🍃🥀🍃🥀🍃🥀
#سوال
🌹*می گویند در زمان شاه در مدارس شیر و میوه رایگان به بچه ها می دادند ولی الان در نظام جمهوری اسلامی خبری از این خدمات نیست؟!*🌹
#پاسخ👇👇👇👇
در جواب این سوال باید گفت.......
✨اولاً : برای عادلانه قضاوت کردن یک چیز باید هم زمان "خوبی ها" و " کاستی ها" را باهم ببینیم تا بتوانیم عادلانه قضاوت کنیم و این را هم بدانیم که برای قضاوت یک نظام باید نگاه کلان و عمیق به آن داشته باشیم و با توجه به اهداف، آرمان ها و مجموعه ی عملکردها، آن را قضاوت و ارزیابی کرد.
✨دوماً: به فرض در زمان شاه، میوه می دادند به دانش آموزان، البته آن هم مقطع خیلی کوتاه، نباید به این معنا باشد که نتیجه بگیریم پس نظام ما نسبت به رژیم پهلوی بدتر است.چرا؟ چون ما یک ملاک عُقلایی و منطقی داریم که برای قضاوت، نسبت به عملکرد یک فرد یا یک نظام باید هم زمان، خدمت ها و خیانت های آن را ببینیم و سپس قضاوت کنیم.
✨سوماً: نظام پهلوی یک سیستمی که فاسد بود، ظالم و شکنجه گر بود، خائن بود، مردم را گوسفند حساب می کرد، وابسته به خارج بود، در همه ی امور در اوج عقب ماندگی بود، دیکتاتور بود، ضد اسلام بود و هیچ غیرتی به خاک کشور نداشت و تکه تکه مثل نقل و نبات تقسیم می کرد را ببینید و بگذارید در کنار چند تا کار مثل میوه دادن در مدرسه، خوب چه نتیجه ای حاصل می شود؟ در مقایسه با خدمات جمهوری اسلامی می شود مثل نتیجه ی بازی فوتبال ایران و مالدیو ؛ یعنی هفده بر صفر. فرض کنید یک گل هم مالدیو زده می شود هفده بر یک. اما اختلاف از زمین تا آسمان است.
#سوال👇👇👇
🌹*چرا وضع اقتصادی مردم زمان شاه خوب بود ولی الان مردم دارند با سختی های زیادی دست و پنجه نرم می کنند؟*🌹
#جواب
در جواب سوال باید گفت که 👇👇👇
اولاً :کشور ما ثروت کمی نداشته و اصلاً عامل حضور استعمار در این کشور، همین ثروت و نفتش بوده تا چپاول کنند. اگر اندکی از تاریخ را مطالعه کنیم، می بینین که ۳۵ درصد مردم ایران در سال ۱۳۵۱ سوء تغذیه داشتند که عامل مرگ و میر می شد. وضعیت بهداشت و عمران شهری واقعاً رنج آور بود.
دوماً: مملکت ما پول نفت، زیاد داشت، اما شاه یا استفاده ی شخصی می کرد یا تسحیلات می خرید و با بی مدیریتی او وضع زندکی قشر عادی جامعه مخصوصاً مردم شهرهای کوچک و روستا خیلی سخت اداره می شد. بر اساس آمار بانک جهانی، ۴۶ درصد مردم ایران در سال ۱۳۵۶ زیر خط فقر بودند. بر اساس گفته های امیر عباس هویدا خیابان های تهران مملو از گدا بود، فقر و بدبختی و مرض بیداد می کرد. این اوضاع مردم در زمان شاه بود.
ثالثاً: ملاک قضاوت ما نباید نرخ اجناس باشد، بلکه باید "قدرت خرید" مردم باشد. در آن زمان حقوق یک کارمند معمولی حدود ۲۰۰ تک تومان و دستمزد روزانه ی یک کارگر، حدود ۶تومن بود.الان یک کارمند می تواند با حقوق ۳۰ ماهش یک پراید بخرد، اما آن موقع یک کارمند با حقوق ۹۰ ماهش می توانست پیکان بخرد. پس "قدرت خرید" مردم ملاک هست که در دوران بعد از انقلاب بالاتر رفته است.
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️ارکان انقلاب اسلامی (بخش اول)
🔶نویسندگان بسیاری تاکنون در داخل و خارج از کشور در رابطه با #ارکان_انقلاب_اسلامی قلمفرسایی کرده و مجموعهای گسترده از نوشتهها دربارهی انقلاب شکل دادهاند. اما فاصلهی زیاد بسیاری از این مکتوبات با واقعیت و ماهیت انقلاب اسلامی و عدم تجانس و حتی وجود تعارض میان خیلی از این آثار، نیاز به #معرفی و #ارزیابی_دقیق #ارکان_انقلاب_اسلامی از خلال #فرمایشات و #دیدگاههای #رهبر_معظم_انقلاب را ضروری میسازد.
🔷براى شکل گیرى هر #انقلابى، #یک_عنصر_فکرى و #دو_عامل_انسانى مورد نیاز است، که بدون حضور و دخالت هر یک از آنها #انقلاب به معنای حقیقی و کامل کلمه شکل نمیگیرد، و تحقق خارجی نخواهد یافت. این #سه_عنصر، که عناصر موجدهی انقلاب هستند، #ارکان_انقلاب نامیده میشوند. این عناصر عبارتاند از #عنصر_فکرى که همان #ایدئولوژى و #مکتبى است که انقلاب بر پایهی آن استوار مى گردد و #عنصر_انسانى نیز یکى #مردماند و دیگرى #رهبرى. هرگاه این #سه_عنصر در کنار هم قرار گیرند و #جهتگیرى_یکسان داشته باشند، #انقلاب شکل مى گیرد و واقعیت خارجی مییابد. بدیهى است هر چه قوت این سه رکن بیشتر باشد، سرعت شکل گیرى و پیروزى انقلاب نیز بیشتر خواهد بود. در ادامه، به بررسی #ارکانعمدهانقلاباسلامی از دیدگاه #مقام_معظم_رهبری میپردازیم.
💠الف. مکتب اسلام (۱)
🔷 #انقلاب_اسلامى_ایران بر پایهی #اندیشه و #جهان_بینى_اسلامى استوار است. تفسیر انسان، تفسیر تاریخ، تحلیل حوادث حال و گذشته و آینده، تفسیر طبیعت، تبیین همهی علایقى که انسان را با دنیاى بیرون از وجود او، یعنى جهان، اشیا و انسانها مرتبط مى کند و نیز فهم و درک آدمى از وجود خود و خلاصه همهی چیزهایى که نظام ارزشى جامعه را مى سازد و آن را بر ادارهی مطلوب خود قادر مى سازد، از این #جهان_بینى_الهى ریشه و مایه مى گیرد و منشعب مى شود. [بیانات در مجمع عمومی سازمان ملل، ۶۶/۶/۳]
🔷نظر به اینکه دو برداشت انحرافى و متضاد از اسلام در جامعه وجود داشت، که یکى فهم کوته نظرانه، تعصب آمیز و متحجّرانه و دیگرى برداشت متجددانه و تساهل آمیز، #رهبر_معظم_انقلاب برداشت صحیح را با نام #اسلام_ناب معرفى میکنند. مقام معظم رهبرى در این باره مى فرماید: «در #انقلاب_اسلامى، #اسلامکتابوسنت، جایگزین اسلام خرافه و بدعت؛ #اسلامجهادوشهادت، جایگزین اسلام قعود و اسارت و ذلت؛ #اسلامتعبدوتعقل، جایگزین اسلام التقاط و جهالت؛ #اسلامدنیاوآخرت، جایگزین اسلام دنیاپرستى یا رهبانیت؛ #اسلامعلمومعرفت، جایگزین اسلام تحجّر و غفلت؛ #اسلام_دیانت و #سیاست، جایگزین اسلام بى بندوبارى و بى تفاوتى؛ #اسلامقیاموعمل، جایگزین اسلام بىحالى و افسردگى؛ #اسلامفردوجامعه، جایگزین اسلام تشریفاتى و بى خاصیت؛ #اسلامنجاتبخشمحرومین، جایگزین اسلام بازیچه ی دست قدرت ها و خلاصه #اسلام_ناب_محمدى (ص) جایگزین اسلام آمریکایى گردید». [بیانات، ۶۹/۳/۱۰]
🔷اساسى ترین مبناى #جهانبینى_الهى و #اسلامى، #اصل_توحید به معنى اعتقاد به وجود خدا و قدرت غیبى او و حاکمیت علم، قدرت، عزت، جلال، جمال مطلق، اراده و مشیّت او بر هستى است، [بیانات، ۷۷/۱۰/۲۲] و همهی امور دیگر به نحوى از انحاء به #توحید باز مى گردند. یکى از نکات برجسته و قابل توجه در زمینهی #انقلاب_اسلامى_ایران این بود که #دین_اسلام #سازنده_فرهنگ_ملّى شد و به همین جهت امورى نظیر #جهاد، #شهادت، پیروى از انسان باتقوا و عادل، بیزارى از ظلم و ظالم، #اتحاد و همبستگى، #توکل_به_خدا و... در متن این #فرهنگ قرار گرفت و خمیرمایهی حرکت انقلابى مردم شد و پیروزى را براى مردم به ارمغان آورد. [بیانات، ۶۴/۴/۱۴]
منبع: پرسمان
#انقلاب_اسلامی
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️
☄
⭕️ #نفوذ پنهان شیطان
🔶مقدمه: #امام_خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار مکتب انقلاب اسلامی، دارای اندیشه و آرمان هایی هستند که بدلیل گسترش روزافزون این اندیشه اسلامی نو و بی بدیل در جهان، حساسیت مخالفان این تفکر را بر آن داشت تا با براندازی نظام تشکیل یافته به مقابله با آن در آیند، اما زمانی که پروژه براندازی بصورت پی در پی با شکست مواجه میشد، #پروژه_نفوذ کلید خورد. یعنی #نفوذ_در_انقلاب بگونه ای که «انقلاب را #استحاله کنند؛ یعنى صورت انقلاب باقى بماند، اما باطن انقلاب، سیرت انقلاب، روح انقلاب از بین برود.»[۱]و در مرحله بعد با ناکارآمد جلوه دادن این تفکر در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همراه با #تحریف_بنیانگذار آن، پایه های نظام را از درون سست کنند و ریشه این مکتب اسلامی را بخشکانند.
💠نفوذ
🔷اولین قدم دشمن در مورد نفوذ، تحریف شخصیت امام خمینی به عنوان بنیانگذار مکتب انقلاب اسلامی است، به این معنا «که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا بهصورت انحرافی و سطحی معنا شود»[۲]و قطعا تحریف شخصیتی که به عنوان رهبر و الگوی جامعه اسلامی است، منجر به تغییر و شبهه در افکار یک ملت خواهد شد و زیان بزرگی در پی خواهد داشت، رهبری دراین باره میفرمایند:«بعضی اینجور میخواهند: امام یک شخصیّت محترمی است، در تاریخ این کشور که روزگاری بود، فعّال بود، مفید بود، بعد هم از میان جمعیّت رفت و روزگار او تمام شد؛ احترامش میکنیم، نامش را با تجلیل میآوریم، صرفاً همین؛ بعضی میخواهند امام را اینجور بشناسند و بشناسانند و اینجور تلقّی کنند؛ این غلط است»[۳] در صورتی که ایشان با داشتن زمینههای برجستهی علمی و اخلاقی با اصول و مبانی فکری انقلابی، وارد میدان مجاهدت فیسبیلالله شد و سلطنت ظالمانه و موروثی چند هزار ساله را در ایران براندازی کرده و با ایجاد و تشکیل یک نظام جمهوری اسلامی، کار را به دست مردم سپرد، «که این هم در تاریخ کشور ما بلکه بعد از صدر اسلام در تاریخ کلّ اسلام بیسابقه بود» که قطعا مصداق بارز این فرمایش خداوند میباشد که: «وَ جاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ»[حج،۷۸] و در (راه) خدا به گونه ای که شایسته اوست جهاد کنید»
🔷امروزه بحث #نفوذ به عنوان #موثرترین_روش در #تغییر_افکار و عقاید مردم یک ملت و با هدف همسو کردن آنها با اهداف شوم خود بوده که در زمینه های سیاسی و فرهنگی پررنگ تر میباشد. نباید گذاشت این فکر و این #امید_شیطانی در دل #دشمن پا بگیرد زیرا خداوند متعال سرنوشت نفوذ دشمن را از دست رفتن دین و دنیا دانسته و در مورد یهودیان و مسیحیان به این نکته اشاره میکند که تا جامعه مسلمانان، دست از اسلامشان بر ندارند، اینها راضی نمیشوند: «هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا به طور کامل ، تسلیم خواسته های آنها شوی»[ترجمه آیه ۱۲۰ بقره]، همچنین در جای دیگر در مورد شرارت یهودیان حتی در حالت قرابت و دوستی میفرماید: «آنها از هر گونه شرّ و فسادی در باره شما کوتاهی نمیکنند. آنها دوست دارند شما در رنج و زحمت باشید. (نشانه های) دشمنی از دهان (و کلام) شان آشکار شده»[ترجمه آیه ۱۱۸ آل عمران].
🔺در مورد شان نزول این آیه از ابن عباس نقل شده: اين آيات هنگامى نازل شده كه عده اى از مسلمانان با يهوديان، به سبب قرابت، يا همسايگى، يا حق رضاع، و يا پيمانى كه پيش از اسلام بسته بودند، دوستى داشتند و بقدرى با آنها صميمى بودند كه اسرار مسلمانان را به آنان میگفتند، بدينوسيله قوم يهود كه دشمن سرسخت اسلام و مسلمين بودند و به ظاهر خود را دوست مسلمانان قلمداد میكردند، از اسرار مسلمانان مطلع میشدند. آيه نازل شد و به آن عده از مسلمانان هشدار داد كه چون آنان در دين شما نيستند، نبايد آنها را محرم اسرار خود قرار دهيد، زيرا آنان درباره شما از هيچ شر و فسادى كوتاهى نمیكنند، آنان میخواهند شما هميشه در رنج و عذاب باشيد. [۴]
🔷نتیجه: بی شک دفاع از این #سنگر_اسلامی در صورتی امکان پذیر است که معرفت و #بصیرت لازم نسبت به این تفکر اسلامی و بنیانگذار آن حاصل شود و طبق فرمایش امام علی(ع) علمداران این عرصه کسانی هستند که #با_بصیرت و با معرفت باشند یعنی #قدرت_تشخیص حق از باطل را داشته باشند:«ِاین پرچم را تنها کسانی میتوانند بر دوش بگیرند که #اهل_بینش، پایداری و آگاه به مواضع حق باشند.»[۵]و تنها راه کسب بصیرت طبق فرمایش #قرآن_کریم #اخلاص در #نیت و انجام عمل برای خداست: «اگر خدا ترس و پرهیزکار شوید خدا به شما فرقان میبخشد»[ترجمه آیه ۲۹ انفال] یعنی دیده #بصیرت میدهد تا به نور باطن، حق را از باطل فرق گذارید»
پی نوشت
۱. مقام معظم رهبری۸۹/۱۱/۱۵
۲. مقام معظم رهبری۹۴/۳/۱۴
۳. همان
۴. مجمع البیان، ذیل آیه۱۱۸همین سوره
۵. بحار،ج۶۹، ص۴۷
منبع وبسایت رهروان ولایت
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️ارکان انقلاب اسلامی (بخش دوم)
🔶نویسندگان بسیاری تاکنون در داخل و خارج از کشور در رابطه با #ارکان_انقلاب_اسلامی قلمفرسایی کرده و مجموعهای گسترده از نوشتهها دربارهی انقلاب شکل دادهاند. اما فاصلهی زیاد بسیاری از این مکتوبات با واقعیت و ماهیت انقلاب اسلامی و عدم تجانس و حتی وجود تعارض میان خیلی از این آثار، نیاز به #معرفی و #ارزیابی_دقیق #ارکان_انقلاب_اسلامی از خلال #فرمایشات و #دیدگاههای #رهبر_معظم_انقلاب را ضروری میسازد.
💠الف. مکتب اسلام (۲)
🔷 #رهبر_فرزانه_انقلاب دربارهی #نقش_اسلام به عنوان یکی از #ارکان_انقلاب_اسلامی میفرمایند: «در همهی این حوادث و با نگاهى وسیعتر در سرگذشت یازدهسالهی #نظام_اسلامى و اساساً در پیدایش این نظام و مقدمات آن و مبارزاتى که به آن منتهى شد، صحنه پرداز اصلى و #عامل_حقیقى، همانا #اسلام و عقیده و #ایمان و #تربیت_اسلامى است. هم #ملت_ایران، که با قیام شجاعانهاش در برابر #نظام_سلطه_جهانى و برضد ابرقدرتهاى شرق و غرب، #کارى_عظیم و بىسابقه انجام داد، هم #رهبر و #قائد_عظیم_الشأن این #انقلاب که مثل کوه در برابر همهی بادهاى مخالف ایستاد و هجوم طوفانها را شکست، اما خود کمترین تکانى نخورد؛ هم #نظام_نوین_اسلامى که توانست کشور را بدون اندک تکیهاى به #بیگانگان اداره کند، و #جنگى را که محل تلاقى نیروهاى شرق و غرب بر ضد او بود و نزدیک به سهچهارم سالیان پس از پیروزى را فرا گرفت، بدون گرایش به هیچ طرف و فقط با تکیه بر خود، شرافتمندانه و با عزت و #پیروزى به پایان بَرَد، همه و همه توان خود را از #اسلام گرفتهاند و #اسلام #جوهر_اصلى این حوادث شگفتآور و #مایه_حقیقى_قدرت و صلابت و عزتى است که #ایران و ایرانى و ملت و رهبر و #انقلاب و نظام ما، در تاریخ معاصر از خود بروز دادهاند». [۱]
🔷ایشان #مشروعیت_انقلاب_اسلامی و نظام برخاسته از آن را به #تفکر_اسلامی و استواری این بنا بر پایهی #اسلام میدانند و معتقدند مردم در جریان انقلاب اسلامی، #امام را با اسلام شناختند و به خاطر فداکارى و عظمت او در راه اسلام پشت سر ایشان راه افتادند و از ایشان تبعیت کردند. [۲] از دیدگاه #رهبر_معظم_انقلاب، #رکن_اسلامی_انقلاب بزرگترین مانع در مقابل #نفوذ_خائنانه_بیگانگان و همچنین سلطهی غیرمشروع و غیرمنطقی #افراد_فاسد است. ایشان در تبیین چرایی این امر میفرمایند: « ... #اسلام، در وهلهی اوّل #دو_عنصر_بزرگ در درون خود دارد، که یکى عبارت است از #احترام_به_شخصیت و #اهتمامبهرشدانسان و دوم #جلوگیرى از #نفوذ_غارتگران و #طاغوتها و قدرتمندان نابحق و ظالم و ستمگر جهانى. در کلمهی توحید، اینها وجود دارد؛ لا اله الا الله». [۳]
🔷در جمعبندی #رکن_اسلامیت_انقلاب، میتوان گفت از دیدگاه معظمله: « ... آنچه که ما داریم، #به_برکت_اسلام داریم. به وجود آمدن #انقلاب، به برکت اسلام بود. اگر #ایمان_اسلامى و عمق این ایمان در دلها نبود، امکان نداشت بعد از آن سوابقى که همه از گذشتههاى این کشور ـ به خصوص در قرن اخیر ـ مىدانید، هیچ دست نیرومندى بتواند این #مردم را به حرکت در بیاورد... #پایدارى این مردم بعد از پیروزى انقلاب و تشکیل و بقا و ریشهدار شدن جمهورى اسلامى تا وضع کنونى و پیشرفتها در جهات مختلف و سرنوشت جنگ تحمیلى و سرنوشت جنگهاى فراوانى که ما تاکنون در دنیاى سیاسى و اقتصادى داشتهایم و همه به سمت #پیروزى_حق بوده است (اگرچه در بسیارى از آنها در نیمهى راه قرار داریم) همهی آنها مرهون #ایمان_اسلامى ما و #اعتقادات_اسلامى این مردم است؛ ما باید آن را حفظ کنیم...». [۴] #ادامهدارد...
پی نوشت ها
[۱] پیام به مناسبت اولین سالگرد ارتحال امام خمینى (ره) ۶۹/۳/۱۰
[۲] بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى ۸۲/۳/۷
[۳] بیانات در دیدار اعضاى اتحادیهى انجمنهاى اسلامى دانشآموزان ۸۲/۶/۲۶
[۴] بیانات در دیدار با اعضاى ستاد پیگیرى قطعنامهى ۵۹۸ شوراى امنیت سازمان ملل متحد ۷۰/۹/۳۰
منبع: پرسمان
#انقلاب_اسلامی
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️ارکان انقلاب اسلامی (بخش سوم)
🔶نویسندگان بسیاری تاکنون در داخل و خارج از کشور در رابطه با #ارکان_انقلاب_اسلامی قلمفرسایی کرده و مجموعهای گسترده از نوشتهها دربارهی انقلاب شکل دادهاند. اما فاصلهی زیاد بسیاری از این مکتوبات با واقعیت و ماهیت انقلاب اسلامی و عدم تجانس و حتی وجود تعارض میان خیلی از این آثار، نیاز به #معرفی و #ارزیابی_دقیق #ارکان_انقلاب_اسلامی از خلال #فرمایشات و #دیدگاههای #رهبر_معظم_انقلاب را ضروری میسازد.
💠ب. رهبری
🔷 #قدرت و قوت #رهبرى در #انقلاب_اسلامى با اتکاى به #اسلام، ناشى از #موقعیت_دینى اوست، که مشروط به برخوردارى از ویژگیهایى نظیر #فقاهت، #عدالت، #علم، #معرفت، #زهد، #مدیریت، #شجاعت، #بینش_سیاسى و #تدبیر است؛ بر خلاف انقلابهاى دیگر که غالباً انسانهایى بهعنوان سیاستمدار حرفه اى با تکیه بر زر و زور و تزویر در جایگاه رهبرى قرار مى گیرند. [۱] #امام_راحل، با برخوردارى از همهی ویژگیهاى مورد نیاز براى رهبرى دینى و الهى، #سکانِ_انقلاب_اسلامى را به دست گرفت و هدایت پیامبرگونهی خود را بر جهانیان آشکار ساخت. یکى از تفاوت هاى عمدهی ایشان با دیگر مصلحان تاریخ اسلام این بود که ضمن حضور در صحنه، #اصول_مکتب_سیاسى خود را براى مردم تبیین نمود و آنان را به ایمان روشن بینانه و آگاهانه رساند [۲]
🔷و پس از اثبات #حقانیت_مکتب_سیاسى خود، توانست #ملت_ایران را آرامآرام وارد #میدان_مبارزه کند، به همراهى این اقیانوس عظیم پرتلاطم، #انقلاب_بزرگ_اسلامى را شکل دهد و در نتیجه، آثار شوم تسلط #قدرتهاى_طاغوتى را در این کشور برطرف و دنیا را متحول کند؛ به گونه اى که حرکت او با هیچ حرکتى از صدر اسلام تاکنون قابل مقایسه نیست. [۳] #امام_خمینی (ره) بهعنوان معمار و رهبر این حرکت در انقلاب خود به مردم با همان چشمى نگاه مىکرد که پیامبران نگاه کرده بودند. پیامبران دنبال آدمهاى برجسته و ممتاز نبودند؛ بلکه در پى #انسانهاى_مؤمن و #توده_مردم مىگشتند. امام هم در این انقلاب دنبال خواص نمىگشت، بلکه به تودهى مردم دل مىداد، با آنها حرف مىزد و با آنها رابطه داشت.
🔷دل دادن به توده و #متن_مردم و همان کسانى که سنگینترین بارهاى #دفاع از #انقلاب و کشور بر دوش آنهاست، از ویژگیهاى رهبری امام (ره) بود. مردم هم به آن بزرگوار پاسخ مناسب دادند و به همینخاطر توانستند این #انقلاب را از راههاى صعبالعبور و خطرناک عبور دهند و بگذرانند. [۴] #عاملاصلیموفقیتامام در حرکت خود در درجهی اول ناشی از #اخلاص_بینظیر او و در درجهی دوم در پرتو #توکل و حسن ظن او به خدا بود. در نظر امام (ره)، پیروزى این نبود که بتواند آن کارى را که مىخواهد، انجام بدهد، بلکه #پیروزى این بود که بر #طبق_تکلیف خود عمل کند. با این روحیه و احساس و انگیزه، او کار را پیش برد و ادامه داد. #امام (ره) دو خصوصیت دیگر هم داشت، که این هم جز با نورانیت الهى ممکن نبود و آن عبارت بود از: #دشمن_شناسى و #دوست_شناسى. او در شناخت دشمنان و دوستان اشتباه نکرد. او همیشه بر مردم و ملتها تکیه مىکرد. [۵]
🔷 #مقام_معظم_رهبری، در توصیف نقش و جایگاه #امام_خمینی (ره) در #انقلاب_اسلامی و نظام اسلامی، میفرمایند: «اگر #نظام_جمهورى_اسلامى و این #انقلاب_بزرگ و جهانى را و رستاخیز عظیمى که در دنیا به وجود آمده و رستاخیز عظیمترى که در درون انسانها پدید آمده و این تحولى که مسها را طلا کرده است، کلمهی طیبه و شجرهی طیبه بدانیم ـ که هست ـ ریشهی این شجرهی طیبه، همین #شخصیت_عظیمى است که همه چیز از او رویید. او بود که این درخت مبارک را رویاند. او همه چیز بود و اگر نبود، ما هیچ چیز نداشتیم». [۶] #ادامهدارد...
پی نوشت ها
[۱] پیام به نشست دانشجویان در آمریکا و کانادا، ۶۷/۱۰/۸، بیانات ۶۷/۱۱/۱۲
[۲] بیانات در سالگرد ارتحال امام راحل، ۸۲/۳/۱۴
[۳] پیام به مناسبت اولین سالگرد ارتحال امام خمینى، ۶۹/۳/۱۰؛ بیانات، ۷۰/۳/۲۸؛ بیانات ۸۲/۳/۱۸
[۴] سخنرانى در مراسم بیعت قشرهاى مختلف مردم سمنان ۶۸/۴/۴
[۵] خطبههاى نماز جمعهی تهران، ۶۸/۴/۲۳
[۶] سخنرانى در مراسم بیعت گروه کثیرى از جانبازان و نیروهاى جهادى احداث ساختمان مرقد مطهر حضرت امام ۶۸/۴/۲۸
«سلسه بحث هایی به مناسبت دهه مبارک فجر»
آیا نظام جمهوری اسلامی کارآمد بوده یا خیر؟
✍️دکترامیرحمزه مهرابی
♦️ «بخش اول»
یکی از سوال هایی که همواره بین دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی مطرح بوده است، این سوال است که نظام جمهوری اسلامی کارآمد بوده است یا خیر؟
همزمان با دهه فجر و آغاز چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی، بنا داریم با زبانی ساده به این موضوع بپردازیم .
عده ای بابیان دلایلی، نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد معرفی کرده و برخی نیز با ذکر شواهدی این نظام را کاملاً کارآمد می دانند .
به جای تأیید یا رّد این دو دیدگاه ، بحثی مختصر پیرامون کارآمدی را مطرح کرده و قضاوت را به خوانندگان عزیز واگذار می کنیم:
کارآمدی در «لغت»یعنی، اثر بخشی ، قابلیت ، لیاقت و سودمندی
کارآمدی در «اصطلاح »: موفقیت در تحقق «اهداف» با توجه به «امکانات»،« شرایط» و «موانع»
با این تعریف در بررسی کارآمدی یک نظام باید میزان تحقق اهداف را با توجه به امکانات ( منابع مادی و معنوی، استعداد ها، ظرفیت ها و ساختارها) و شرایط (سیاسی، اقتصادی، نظامی ،فرهنگی، زمانی، مکانی و ... ) و همچنین میزان و شدت و گستردگی موانع بررسی شود. قضاوت افراد بدون توجه به این ملاک ها ، قاعدتاً ناصحیح خواهد بود .
🔵نظریه های کارآمدی ( ملاک ها و شاخص ها)
*نکته مهم در بررسی کارآمدی ، ملاک و شاخص اندازه گیری است . در این زمینه نظریه های و ملاک های زیادی مطرح شده است که عمده ترین آنها عبارتند از :
نظریه عدالت، نظریه شاخص های بین المللی، نظریه توفیق، نظریه رضایت، نظریه تکلیف مداری، نظریه «خواص گرایی» یا «عوام گرایی»
در اینجا به شرح و توضیح این ملاک ها می پردازیم :
1️⃣-#نظریه_عدالت :
یعنی میزان توفیق حکومت در برقراری عدالت، ملاک کارآمدی آن خواهد بود. باید توجه داشت که:
اولاً:عدالت به معنی مساوات نیست،
ثانیاً: عدالت انواع مختلفی دارد ( توزیعی ، مراوده ای و رویه ای و..)
برای سنجش عدالت، شاخص های مختلفی وجود دارد که یکی از شاخص های رایج برای تحقق عدالت، «ضریب جینی» است. شاخص ضریب جینی بین صفر تا 100 است و توزیع درآمد و شکاف طبقاتی را نشان میدهد. هرچه این رقم بیشتر باشد از شکاف و نابرابری درآمدی بیشتر حکایت دارد.
سازمان ملل در گزارش توسعه انسانی اعلام کرده است که متوسط ضریب جینی ایران طی سالهای 2010 تا 2015 حدود 37.4 شده که نسبت به ضریب 38.3 درصدی سال های 2005 تا 2013 ، نشان از بهبود وضعیت توزیع درآمد و کاهش نابرابری دارد.
ضریب جینی ایران قبل از انقلاب بالاتر از 50 درصد بوده است که نشان می دهد در آن زمان فاصله طبقاتی وحشتناکی حاکم بوده است . بر این اساس، شاخص برابری و عدالت در توزیع درآمد طی 40 سال بعد از انقلاب حدود 26 درصد رشد داشته است(یعنی فاصله طبقاتی کاهش پیدا کرده است ).
طبق این گزارش، آفریقای جنوبی و اوکراین با ضریب جینی 63.4 و 24.1 درصدی ، دارای بیشترین و کمترین شکاف درآمدی و نابرابری درآمدی هستند.
ایران از میان ۱۴۳ کشور مورد بررسی در شکاف طبقاتی در رتبه ۶۷ و بالاتر از کشورهایی چون آمریکا(41 درصد) و ترکیه(43 درصد) قرار دارد و نشان از آن دارد که نسبت به 76 کشور دیگر از شکاف درآمدی کمتری برخوردار است.
همچنین ایران در مقایسه با روسیه، چین، مالزی، ترکیه، مکزیک، برزیل، تایلند، اندونزی، مراکش، گرجستان، سریلانکا و ... وضعیت بهتری دارد.
این بحث ادامه دارد 👇
«سلسه بحث هایی به مناسبت دهه مبارک فجر»
آیا نظام جمهوری اسلامی کارآمد بوده یا خیر؟
✍️دکترامیرحمزه مهرابی
♦️ «بخش دوم»
2⃣- نظریه شاخص های بین المللی:
یکی از رایج ترین روش ها برای ارزیابی میزان کارآمدی، سنجش ابعاد مختلف توسعه و پیشرفت یک کشور با ملاک ها و استاندارد های بین المللی است مثل: حقوق سیاسی(انتخابات )،توسعه منابع انسانی(امید به زندگی، کیفیت و کمیت نظام آموزشی، سرانه درآمد و...)
به عنوان مثال: قبل از انقلاب اسلامی (در سال 1356 ) بنا به گزارش توسعه انسانی سازمان ملل، شاخص امید به زندگی 55 سال بوده است در حالی که در حال حاضر این شاخص برای زنان به 79 سال و برای مردان به 75 سال رسیده است.که رشد حدود 60 پله ای را نشان می دهد.
کتاب #صعود_چهل_ساله نوشته سید محمد حسین راجی و همکاران براساس این نظریه تهیه شده است . مطالعه این کتاب به میزان زیادی به سوالات و شبهات در این زمینه پاسخ می دهد و میزان کارآمدی نظام ج.ا.ا را به روشنی و بر اساس آمار و اطلاعات بین المللی نشان می دهد که واقعاً افتخار آمیز است .
در این کتاب میزان دستیابی جمهوری اسلامی ایران بــه آرمان هایی از قبیـل عدالت، اســتقلال، معنویــت، آزادی، کرامت زن، مردمسالاری دینی، گسـترش رفــاه عمومی و... را بــا اسـتفاده از نزدیکترین و متناسبترین شــاخصه های بین المللــی بــه آرمانهای انقــلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.
نکته منحصر به فرد درباره کتاب مذکور این است که ارجاعات آن بــه معتبرتریــن منابــع بین المللــی نظیــر داده هــای اطلاعاتی سازمان ملل، بانک جهانی، ســازمان جهانــی غــذا و کشــاورزی، ســازمان جهانی سـلامت، دفتر برنامه توســعه ملل متحد و دیگر مراجع آماری جهانی مســتند شــده اســت.
324.1K
چرا امام خامنه ای در سخنرانی های اخیر از جهاد تبیین به عنوان جهاد عظیم این روزگار یاد کرده و بسیار روی آن تاکید کرده اند؟ آیا این جهاد بر همه واجب است؟
361.9K
دستاوردهایی که برای انقلاب اسلامی میفرمایید قبول...
ولی ما داریم سفرهمون رو میبینیم که هر روز کوچکتر میشه و جوانهامون که بیکار موندن و توان مالی برای ازدواج ندارند... انقلاب برای نان شب ما و جوانهای ما قراره چکار کنه؟
274.3K
چرا مجرمین و دزدان اقتصادی محاکمه نمی شوند؟ مثل روحانی و بقیه افرادی که ضربه به این نظام زدند؟
این مردم فقیر هستند که بیشتر از همه صدمه میبینند. اگه یکی از مسئولین متخلف اعدام میشد، حساب کار دست بقیه هم میآمد. ولی چون نظارتی نیست بقیه هم دارند دزدی میکنند
دکل_doqa (1).pdf
38.28M
کتاب دکل
نوشته : روح الله ولی ابرقوئی
مستند داستانی گام دوم انقلاب
اولین کتاب داستانی با محوریت بیانیه گامدوم انقلاب
کتابی سیاسی برای مخاطبین جوان و نوجوان که در آن به گفتگویی جنجالی و هیجانی در مورد انقلاب و مشکلات آن همچون: اختلاس، پیشرفت، مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی، فساد اقتصادی و... میپردازد.
هدف اصلی از تدوین کتاب دکل این است که متن مهم بیانیه گامدوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب(حفظهالله) در بهمنماه ۱۳۹۷ ابلاغ شده، در قالب یک داستان جذاب در معرض مطالعه جوانان عزیز قرار گیرد.
مطالعه کتاب را به همه بزرگواران توصیه میکنم
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️ عوامل تداوم انقلاب اسلامی از دیدگاه شهید مطهری
🔶 #علامه_مطهری از همان زمان که طلیعه #پیروزی_انقلاب_اسلامی نمایان شد، #انقلابیون را نسبت به خطرات در پیش رو، آگاه، و نگرانی خود را به #حفظ و #تداوم_انقلاب و #نظام_جمهوری_اسلامی نشان میدهد و عواملی را که به تداوم انقلاب کمک میکند یاد آوری میکند.
💠عوامل تداوم انقلاب اسلامی از دیدگاه استاد مطهری
🔷آنچه که در ابتدای امر برای او مهم است، تداوم روح رژیم گذاشته در کالبد ساختار جدید است. در گفته ای از ایشان آمده است: بدیهی است کار را تمام شده تلقی کردن ساده لوحی است. قبل از هر چیز، نوعی #فرهنگ_زدایی و #استعمار_زدایی لازم است. [پیرامون جمهوری اسلامی، ص ۹۵] در این جا استاد به مطلب مهمی اشاره میکند. اصولاً در #انقلابات به دلیل سرعت و خشونت جریانات انقلابی، با فروکش کردن تب انقلاب، #نهادهای_سابق به تدریج خود را به شکل دیگری در جامعه انقلابی بازسازی میکنند. بنابراین #سختترین و #حساسترینمرحلهانقلاب، #ساختن_نهادهای_جدیدی است که با #آرمانهای_انقلاب مطابقت داشته باشد و بتواند خلأ نهادهای پیش را پر کند. در غیر اینصورت آرمانها و #اهداف_انقلاب در پرتو قدرت و استحکام نهادهای پیشین، رنگ می بازند.
🔷دومین مسأله ای که به نظر شهید مطهری شرط ضروری تداوم نظام انقلابی است، حفظ #ماهیّت_اسلامی_نظام و #روحیه_دینی_انقلابیون است. نباید #پیروزی و بهره گیری از امکانات قدرت سیاسی باعث شود #روحیه_دینی و #تقوا از بین برود. #انقلاب #جهاد_اصغر است و #حفظ_تقوای_الهی #جهاد_اکبر. با از بین رفتن روحیه دینی #مسئولین و #انقلابیون، #انقلاب نیز از بین خواهد رفت، زیرا از آنجا که #انقلاب ماهیتاً دینی و #اسلامی است، تنها با حفظ همین ویژگی تداوم خواهد یافت.
🔷ایشان در این مورد با اشاره به دو آیه از قرآن کریم «الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلاتخشوهم و اخشون» «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» و #حوادث_صدر_اسلام به خصوص پس از وفات پیامبر (ص) که به #انحراف و تغییر مسیر #انقلاب_اسلامی_پیامبر منجر شد، گوشزد میکند که اگر با #واقع_بینی و #دقت_کامل با مسائل فعلی انقلاب مواجه نشویم، و در آن #تعصبات و #خودخواهی ها را دخالت دهیم، #شکست_انقلاب مان بر اساس این دو آیه حتمی است. [همان، ص ۲۱]
🔷سومین مسأله ای که به نظر ایشان در تضمین آینده انقلاب نقش دارد، اهمیت دادن به #تحقق، #تحلیل و #شناخت_انقلاب است. [همان، ص ۲۲] #عدالتخواهی شرط دیگر تداوم انقلاب است. #انقلاب به شرطی در آینده محفوظ خواهد ماند که حتماً در مسیر #عدالتخواهی_اسلام گام بردارد و برای پر کردن #شکافهای_طبقاتی اقدام کند و #تبعیضها را واقعاً از میان بردارد. اگر انقلاب در مسیر برقراری #عدالت پیش نرود، مطمئناً به نتیجه نخواهد رسید و این خطر هست که انقلاب دیگری با ماهیّت دیگری جای آن را بگیرد. [همان، ص ۴۶]
منبع: راسخون
#انقلاب #انقلاب_اسلامی #انقلابیون #مرتضی_مطهری
🔞🔞🔞🔞 روبرو کردن قاتل نیروی انتظامی با فرزند کوچکش https://chat.whatsapp.com/BXIrd9HVKnO4ZM99q9Kbfr
خوابهای آشفته با فاکتورهایی به نام مردم
✍️
انقلاب اسلامی در حالی چهل و سومین سالگرد خود را جشن میگیرد که علیرغم تمامی سختیها و مشکلات این چهار دهه و برخلاف سیاهنماییها همچنان اکثریت قاطع مردم- به گواه واقعیتهای عینی و غیرقابل کتمان- حامی اصلی انقلاب در صحنههای حساس بودهاند. البته این حمایت مردمی که به اذعان کارشناسان بینالمللی در هیچیک از انقلابهای دنیا تاکنون سابقه نداشته و یقینا عامل مانایی نظام هم بوده، به مذاق دشمنان خارجی و داخلی انقلاب خوش نیامده و اینان در طول این سالها همواره تلاش کردهاند با انواع ترفندهای رسانهای، جادوگریهای هالیوودی و بیانیههای حزبی خواب آشفته خویش مبنی بر جدایی ملت از انقلاب را برای لحظاتی به رویایی واقعی بدل سازند؛ بر همین مبنا نیز روزگاری مدعی «خستگی مردم از جنگ و امام شدند»، روز دیگر ادعای «ختم انقلاب» را سر دادند، یکروز با نظرسازیهای جعلی و خودساخته مدعی شدند» 85 درصد مردم از حکومت ناراضیاند»، روزهایی که با دست رد ملت در انتخابات مواجه شدند مدعی «غیاب مردم در انتخابات شدند» و حالا هم به بهانه سالگرد انقلاب بیانیه صادر میکنند و مدعی میشوند که «بسیاری از مردم نسبت به اصل انقلاب دچار تردید شده و امیدشان به آینده بهتر کمتر شده است».
این خیالپردازیها که همواره به نام مردم فاکتور شده در حالی است که اگر فقط مروری گذرا بر چند نمونه از حضور تاریخی ملت ایران در صحنههای حمایت از انقلاب داشته باشیم خواهیم دید این ادعاهای واهی چقدر با واقعیت فاصله دارد.
نخستین صحنه همراهی مردم با انقلاب در همان 12 بهمن 57 و با وجود فشارهای رژیم طاغوت علیه ملت رقم خورد. در این روز به یادماندنی، حجم جمعیتی که برای استقبال از امام خمینی خود را به تهران و مسیر فرودگاه مهرآباد رساندند آنقدر انبوه بود که خبرگزاری یونایتدپرس تعداد مستقبلین از امام را در طول مسیر فرودگاه تا بهشت زهرا 5 میلیون نفر تخمین زد. رادیو کلن تعداد جمعیت را 5 تا 6 میلیون نفر گزارش کرد. رادیو لندن مثل همیشه دوپهلو سخن پراکند و در حالی که در گزارش خود تأکید میکرد در تاریخ ایران چنین استقبالی بیسابقه بوده است تعداد شرکتکنندگان در مراسم را دو میلیون برآورد کرد! (البته در برنامه دیگرش 6 میلیون گفت) نکته بدیع این استقبال که از دید خبرنگاران خارجی نیز دور نماند، این بود که در این مراسم، از پلیس و نیروهای انتظامی خبری نبود و مردم با رشد اجتماعی و بلوغ سیاسی خود توانستند بزرگترین استقبال قرن را به تعبیر اغلب خبرگزاریها بدون هیچ تلفاتی اداره کنند.
صحنه دیگر حمایت عظیم مردم از انقلاب در مراسم وداع با امام راحل و در شرایطی رقم خورد که رسانههای غربی و منافقین داخلی براساس همان توهمات خیالی گمان میکردند ملت ایران پس از گذشت 11سال از انقلاب و سختیهای دوره جنگ از شرایط کشور خسته شده و دیگر دل در گرو امام و انقلاب ندارند. اما به محض اینکه خبر ارتحال امام عزیز در کشور پخش شد انبوه جمعیت از اقصی نقاط مختلف ایران به سمت تهران سرازیر شدند تا حدی که به گزارش همان رسانههای معاند از جمله رادیوصدای آمریکا «جمعیت چند میلیونی راهی پایتخت شده بود تا مردی که آنها را در انقلاب اسلامی رهبری کرده بود تا آرامگاه ابدیش همراهی کنند». به گفته همین رسانه «مراسم تشییع پیکر (امام)خمینی 10 ساعت طول کشید و عزاداران نوحهخوان که شمارشان دستکم چند میلیون(تا 10میلیون نفر) تخمین زده میشد همه راههایی را که به گورستان در فاصله 35 کیلومتری منتهی میشد بسته بودند و پیکر امام سرانجام با هلیکوپتر به آنجا رفت».
ملت ایران پس از امام نیز همواره در برهههای حساس به صحنه آمدند و با لبیک به ندای رهبری و خلق حماسههایی همچون 23 تیر 78 و 9 دی 88 علاوه بر اینکه فتنهگران مدعی اصلاحطلبی را که با تدارک وسیع بیگانگان بهدنبال براندازی نظام بودند را به حاشیه راندند صحنههای کمنظیری از پشتیبانی خویش از انقلاب و رهبری را هم به تصویر کشیدند. اما جدیدترین نمونه بینظیر حمایت مردم از انقلاب در مراسم تشییع سردار جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی در دیماه 98 رخ داد. دهها میلیون ایرانی در شهرهای مختلف کشور همچون اهواز، مشهد، قم، تهران، کرمان و حتی شهرهایی مثل تبریز که پیکر این شهید به آنجا نرفت به خیابانها آمدند و با پاسداشت مقام شهید سلیمانی که نمونه عملی و تربیت شده فرهنگ امام و انقلاب بود قولا و عملاً با آرمانهای نظام اسلامی تجدید پیمان کردند. جمعیت متراکم مردم فقط در تهران به حدی عظیم بود که حیرت تمامی خبرنگاران رسانههای خارجی را برانگیخت؛ خبرنگار نیویورکتایمز در همین رابطه نوشت: «من همیشه راهپیماییهای چندهزار نفره در ایران را شاهد بوده و آنها را پوشش خبری دادهام. اما هیچگاه اینگونه نبوده است. اکنون میلیونی آمدهاند. آنها همه به میل خود آمدهاند. در طو
ل ۲۵ سال فعا