eitaa logo
کانون بسیج پیشکسوتان شهرستان فلاورجان
133 دنبال‌کننده
8هزار عکس
8.2هزار ویدیو
399 فایل
کانال تحلیلی خبری و بصیرتی سپاه ناحیه فلاورجان ویژه پیشکسوتان
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐💢انديشه‌هاي را بهتر بشناسيم. 💠به بهانه 10 اذر سالگرد شهادت آيت الله 🛑قسمت دوم: 👈 جایگاه گانه در دیدگاه . ↩الف. 💢👈درباره قوه مجریه، مدرس عقیده دارد که وظیفه اساسی قوه مجریه، مصوبه قوه مقننه است; نه دخالت در قانون گذاری. (۱۱) ↩ب. 💢👈در دیدگاه مدرس، قوه مقننه را انتخاب می کنند و کار قوه مقننه هم است; نه دخالت در حوزه های دیگر، البته قوانین وضع شده نباید تعارضی با قوانین شرع داشته باشند و ذکر این نکته هم خالی از فایده نیست که در دیدگاه شهید مدرس ، قدرت برتر در کشور مجلس می باشد و 👈 اعتقاد دارد که در مقابل هیچ چیز نمی تواند بایستد. (۱۲) ↩ج. : 👈 مدرس بخاطر جلوگیری از تداخل وظایف قوا معتقد است که در کشور، علاوه بر قوای و ، باید یک مرجع عالی و دادگاه مقتدری وجود داشته باشد که تمیز دهد که چه کسانی در مسائل مملکتی خطا کرده اند و چه کسانی خطا نکرده اند. 👈آری در اندیشه استقلال تعبیه شده، که هر کس براحتی نمی تواند در استقلال آن و در حدوده وظایف آن دخالت کند و ما در بررسی آرا و اندیشه او پیرامون شان قاضی و مختصات عدلیه، چشم انداز روشنی را از اندیشه های او در باب مساله تفکیک قوا دیدیم. استقلال قوه قضائیه و چگونگی تحصیل این استقلال و ... را در گفتار ایشان که در ذیل آمده، بخوبی می توان بافت: 💢👈«لیکن مایه و حقیقتش علم است. باید احکام شرعی و را بداند تا در عدلیه بنشیند.👈 بنده نمی گویم باشد; زیرا که مثلا قضاوت در کار نیست، عمل کردن به علم است، از باب امر به معروف و نهی از منکر. سابق بر این، یک حاکمی که یک سندی پیش او می بردند و می گفتندکه از فلان شخص طلب دارم، می فرستاد طرف را می آورد، به چوب می بست که فلان مبلغ را مطابق این سند باید بدهی، بعد که مشروطه شد، 🔻 آمدیم این مساله را اداری کردیم، گفتیم که یک محکمه ابتدایی و یک محکمه استینافی و یک (محکمه) تمیز باشد، که هفت نفر علم پیدا کنند که این شخص مدیون است و مثل سابق نباشد که به زور و قوت از او بگیرند... قضاوت محتاج به شاهد است و وظیفه پیامبر و امام و مؤمن (امتحن الله) عمل به علم است و باید معلومات داشته باشد که هر مساله را بداند، یا اگر نداند، کتب فقه را باز کند، و بفهمد که این مساله حکمش چیست ». (۱۱) محمد ترکمان، پیشین، جلد اول ، ص ۲۳۷، ۲۳۶، ۱۲) محمد ترکمان، همان، ص ۸۱ - ۸۰). 💫ادامه دارد 💻نقل از سايت باقرالعلوم
❇️صفات 💠الَّذِينَ يَتَرَبَّصُونَ بِكُمْ فَإِنْ كانَ لَكُمْ فَتْحٌ مِنَ اللَّـهِ قالُوا أَ لَمْ نَكُنْ مَعَكُمْ وَ إِنْ كانَ لِلْكافِرِينَ نَصِيبٌ قالُوا أَ لَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَيْكُمْ وَ نَمْنَعْكُمْ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ فَاللَّهُ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرِينَ عَلَی الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلاً (۱۴۱/نساء) ‏ 🌱 منافقان همانها هستند كه پيوسته انتظار می‌كشند و مراقب شما هستند اگر فتح و پيروزی نصيب شما گردد می‌گويند آيا ما با شما نبوديم (پس ما نيز سهيم در افتخارات و غنائم هستيم!) و اگر بهره‌ای نصيب كافران گردد می‌گويند آيا ما شما را تشويق به مبارزه و عدم تسليم در برابر مومنان نمی‌كرديم؟ (پس با شما سهيم خواهيم بود!) خداوند در ميان شما در روز رستاخيز داوری می‌كند و هرگز برای كافران نسبت به مومنان راه تسلطی قرار نداده است. 🔷✨‏اين آيه و آيات بعد قسمتی ديگر از صفات منافقان و انديشه‌های پريشان آنها را بازگو ميكند، و ميگويد:" منافقان كسانی هستند كه هميشه ميخواهند از هر پيش آمدی به نفع خود بهره‌برداری كنند، اگر پيروزی نصيب شما شود فورا خود را در صف مومنان جا زده، ميگويند آيا ما با شما نبوديم و آيا كمكهای ارزنده ما موثر در غلبه و پيروزی شما نبود؟ بنا بر اين ما هم در تمام اين موفقيتها و نتائج معنوی و مادی آن شريك و سهيميم". ‏(الَّذِينَ يَتَرَبَّصُونَ بِكُمْ فَإِنْ كانَ لَكُمْ فَتْحٌ مِنَ اللَّـهِ قالُوا أَ لَمْ نَكُنْ مَعَكُمْ‌). 👈 ‏اما اگر بهره‌ای از اين پيروزی نصيب دشمنان اسلام شود، فورا خود را به آنها نزديك كرده، مراتب رضامندی خويش را به آنها اعلام ميدارند و ميگويند:" اين ما بوديم كه شما را تشويق به مبارزه با مسلمانان و عدم تسليم در برابر آنها كرديم بنا بر اين ما هم در اين پيروزيها سهمی داريم"! (وَ إِنْ كانَ لِلْكافِرِينَ نَصِيبٌ قالُوا أَ لَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَيْكُمْ وَ نَمْنَعْكُمْ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ‌)۱. ‏به اين ترتيب اين دسته با فرصت‌طلبی مخصوص خود ميخواهند در صورت پيروزی مومنان در افتخارات و حتی در غنائم آنان شركت جويند و منتی هم‌ بر آنها بگذارند، و در صورت پيروزی كفار خوشحالند و با مصمم ساختن آنها در كفرشان و جاسوسی به نفع آنان، مقدمات اين پيروزی را فراهم ميسازند، گاهی" رفيق قافله" اند و گاهی" شريك دزد" و عمری را با اين دودوزه‌بازی كردن ميگذرانند!. ‏ولی قرآن سرانجام آنها را با يك جمله كوتاه بيان ميكند و ميگويد: ‏بالآخره روزی فرا ميرسد كه پرده‌ها بالا ميرود و نقاب از چهره زشت آنان برداشته ميشود، آری" در روز قيامت خداوند در ميان شما قضاوت ميكند". 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃
وَ لا تَقْعُدُوا بِكُلِّ صِراطٍ تُوعِدُونَ وَ تَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِهِ وَ تَبْغُونَها عِوَجاً «86اعراف» و بر سر هر راهى منشينيد تا مؤمنان را تهديد كنيد و (آنان را) از راه خدا، كه مى‌دهيد، بازدارید ⚠️ حقّ، براى از ، همه جا در هستند و از هر راه و شيوه‌اى استفاده مى‌كنند. «وَ لا تَقْعُدُوا بِكُلِّ صِراطٍ» ⚠️ مى‌كوشد تا را كند و دهد. «تَبْغُونَها عِوَجاً» صفحه161 ➖➖➖ 🔸استاد قرائتی
👇آیه 94 اَعراف و ، به عنوان يك براى همه‌ى وجود دارد. ☄ و ، ، و است. ☄ هميشه نيست، گاهى است كه به شكل جلوه مى‌كند. «لَعَلَّهُمْ يَضَّرَّعُونَ» 🌙 (همان‌گونه كه گداختن آهن در كوره آتش، سبب و آن است، حوادث و شدايد نيز را و به و وامى‌دارد.) صفحه162 ➖➖➖ 🔸استاد قرائتی
⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️ 🌹 ⭕️مؤمنین چه تکالیف و وظايفی نسبت به (عج) بر عهده دارند؟ (بخش اول) 💠 در مورد (عج) و موقعيت آن حضرت بر عهده دارند که به برخى از آنها اشاره مى كنيم: 1⃣ايمان به (عج)؛ در روايات اهل سنت مى خوانيم كه پيامبر اكرم (ص) فرمود: «مَنْ اَنْكَرَ خُرُوجَ الْمَهْدِىِّ فَقَدْ كَفَرَ بِمَا اُنْزِلَ عَلَى مُحَمَّدٍ؛ هر كس (عج) شود به آنچه بر محمد (ص) نازل شده كفر ورزيده است». [۱] 2⃣صبورى و به در فتنه ها؛ امام صادق (ع) فرمود: «طُوبَى لِمَنْ تَمَسَّكَ بِأَمْرِنَا فِي غَيْبَةِ قَائِمِنَا فَلَمْ يَزِغْ قَلْبُهُ بَعْدَ الْهِدَايَةِ؛ خوشا به حال كسى كه در ما متمسك به امر ما شده و قلب او بعد از هدايت منحرف نشود». [۲] 3⃣ به ؛ امام باقر (ع) از رسول خدا (ص) نقل فرموده كه ایشان فرمود: «طُوبَى لِمَنْ أَدْرَكَ قَائِمَ أَهْلِ بَيْتِي وَ هُوَ يَأْتَمُّ بِهِ فِي غَيْبَتِهِ قَبْلَ قِيَامِهِ وَ ... ؛ خوشا به حال كسى كه اهل بيت مرا درك كند و در او قبل از قيامش به او اقتدا كند و...». [۳] 4⃣ (عج) از خداوند متعال؛ شيخ كلينى (ره) به سند خود از ابو بصير نقل كرده كه امام باقر (ع) به من فرمود: «هَلْ عَرَفْتَ إِمَامَكَ؟ قَالَ قُلْتُ: إِي وَ اللَّهِ قَبْلَ أَنْ أَخْرُجَ مِنَ الْكُوفَةِ، فَقَالَ حَسْبُكَ إِذاً؛ آيا را شناخته اى؟ عرض كردم آرى به خدا سوگند قبل از آنكه از كوفه خارج شوم، فرمود: همین تو را بس است». [۴] 5⃣ و ؛ در دعاى عهد از امام صادق (ع) مى خوانيم: «اللَّهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي صَبِيحَةِ يَوْمِي هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَيَّامِي عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَيْعَةً لَهُ فِي عُنُقِي لَا أَحُولُ عَنْهَا وَ لَا أَزُولُ أَبَداً اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ... ؛ بار خدايا همانا من براى او [حضرت مهدى (عج)] در اين روزم عهد و پيمان و بيعتى را در گردنم تجديد مى كنم، بيعتى كه از آن بازنگشته و هرگز آن را زايل نمى سازم، بار خدايا مرا از ياران و كمك كاران و مدافعين از آن حضرت قرار بده» که در اين دعا سخن از با امام خود در هر روز است. 6⃣ و اشكالات؛ امام صادق (ع) در حديثى فرمود: «فَإِيَّاكُمْ وَ الشَّكَّ وَ الِارْتِيَابَ انْفُوا عَنْ نُفُوسِكُمُ الشُّكُوكَ وَ قَدْ حُذِّرْتُمْ فَاحْذَرُوا وَ مِنَ اللَّهِ أَسْأَلُ تَوْفِيقَكُمْ وَ إِرْشَادَكُمْ؛ پس خود را از و ترديد دور كنيد و از شك ها بپرهيزيد، شما بر حذر شديد پس حَذَر كنيد و من توفيق و ارشاد شما را از خداوند خواستارم». [۶] پی نوشت: [۱] فرائد السمطين في فضائل المرتضى و البتول و السبطين و الأئمة من ذريتهم (عليهم السلام)‏، ابراهيم بن سعد الدين شافعى‏، مؤسسة المحمود، بيروت‏، چ اوّل، ج ‏۲، ص ۳۳۴ [۲] كمال الدين و تمام النعمة، ابن بابويه، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر، اسلاميه‏، تهران، چ دوم‏، ج ‏۲، ص ۳۵۸، باب ۳۳ [۳] كمال الدين و تمام النعمة، همان، ج ‏۱، ص ۲۸۶، باب ۲۵؛ بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏، محقق / مصحح: جمعى از محققان‏، دار إحياء التراث العربي‏، بيروت‏، چ دوم، ج ‏۵۱، ص ۷۲، باب ۱ [۴] الكافي، كلينى، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر و آخوندى، محمد، دارالكتب الإسلامية، تهران، چ چهارم، ج ‏۱، ص ۱۸۵ [۵] بحار الأنوار، همان، ج ‏۹۹، ص ۱۱۱، باب ۷؛ مصباح الزائر و جناح المسافر، أبي القاسم علي بن موسى بن طاوس الحسيني الحلي، تحقيق: مؤسسة آل البيت لإحياء التراث، مؤسسة آل البيت لإحياء التراث، قم، ۱۴۱۷ ق، ص ۲۳۵ [۶] بحار الأنوار، همان، ج ‏۵۱، ص ۱۴۷، باب ۶ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از میثاق وابستگان
‌انهدام یک تیم تروریستی در خوزستان 🔹یک تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های بیگانه در سال جاری که به اقدامات ضدامنیتی مبادرت کرده و گشت انتظامی شهرستان ماهشهر را مورد حمله مسلحانه قرار داده بود، شناسایی و منهدم شد. 🔹این تیم در شهادت ستواندوم «ضرغام پرست» و مجروحیت یکی دیگر از ماموران خدوم ناجا نقش اصلی را داشته است
هدایت شده از میثاق وابستگان
حضرت زینب (س) نشان داد که میتوان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ ✍رهبرانقلاب: در جمهوری اسلامی روز پرستار را با ولادت حضرت زینب کبری (سلام اللَّه علیها) برابر قرار داده‌اند؛ این هم معنای بزرگی دارد. زینب کبری یک نمونه‌ی برجسته‌ی تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکی از مهمترین مسائل تاریخ نشان میدهد. اینکه گفته میشود در عاشورا، در حادثه‌ی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، حضرت زینب بود؛ والّا خون در کربلا تمام شد. حادثه‌ی نظامی با شکست ظاهری نیروهای حق در عرصه‌ی عاشورا به پایان رسید؛ اما آن چیزی که موجب شد این شکست نظامىِ ظاهری، تبدیل به یک پیروزی قطعىِ دائمی شود، عبارت بود از منش زینب کبری؛ نقشی که حضرت زینب بر عهده گرفت؛ این خیلی چیز مهمی است. این حادثه نشان داد که زن در حاشیه‌ی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد. قرآن هم در موارد متعددی به این نکته ناطق است؛ لیکن این مربوط به تاریخ نزدیک است، مربوط به امم گذشته نیست؛ یک حادثه‌ی زنده و ملموس است که انسان زینب کبری را مشاهده میکند که با یک عظمت خیره‌کننده و درخشنده‌ای در عرصه ظاهر میشود؛ کاری میکند که دشمنی که به حسب ظاهر در کارزار نظامی پیروز شده است و مخالفین خود را قلع و قمع کرده است و بر تخت پیروزی تکیه زده است، در مقر قدرت خود، در کاخ ریاست خود، تحقیر و ذلیل شود؛ داغ ننگ ابدی را به پیشانی او میزند و پیروزی او را تبدیل میکند به یک شکست؛ این کارِ زینب کبری است. 🔺 زینب (سلام اللَّه علیها) نشان داد که میتوان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ
هدایت شده از ناصحین
بسم الله الرحمن الرحیم ۳۱.ایمان چهار رکن دارد ؛ صبر، یقین، عدل و جهاد (بانفس) صبر چهار شاخه دارد، شوق (آرزو) ترس ، زهد وانتظار(مرگ)،آن که آرزوی بهشت دارد.شهوت دنیوی زیر پا گذارد وآن که از جهنم می ترسد.عمل حرام انجام نمی دهد و آن که دنیا طلب نباشد.دشواری ها را مشکل نیابد و آن که در انتظار مرگ باشد، در عمل نیکو پیشتاز باشد. یقین چهار شاخه دارد:بینش هوشیارانه، درک عالمانه،پندگرفتن از تجارب دیگران و پیش گرفتن روش نیکوی گذشتگان آن که از طریق بینایی به هوشیاری برسد،ازحکمت بهره مند می شود؛ آن که از حکمت بهره مند می شود.از دیگران اندرز می گیرد و آن که از دیگران اندرز می گیرد، روش نیکوی گذشتگان را پیشه می کند. عدل چهار شاخه دارد:دقت درفهم،رسیدن به حق از راه دانایی، قضاوت درست و برد باری،آن که به حقیقت می رسد درست قضاوت می کند و چون برد بار است ،عجله نمی کند ونام نیکش را حفظ می کند. جهاد با نفس (جهاداکبر)چهار شاخه دارد:امربه معروف،نهی از منکر ،صدق گفتار و دشمنی با نابکاران . آن که امربه معروف می کند. مؤمنان را حمایت می کند،آن که نهی ازمنکر می کند.منافقان را از پای در می آورد.آن که در گفتار و کردار صادق است ،به جا آورنده اعمال نیکوست و آن که با نابکاران ستیز می کند . خداوند وی را حمایت می کند و در روز جزا او را رستگار می کند. کفر چهار پایه دارد: کنجکاوی نابه جا،مجادله(دفاع مفرط ازحق)؛عدول از حق(دفاع ازحق درحد تفریط)؛دشمنی ورزیدن با حق(شقاق) آن که نابه جا کنجکاو شود.از راه راست منحرف شود.آن که در دفاع از حق افراط کند(عدول ازحق)،نیکویی را ناشایست و بدی را شایسته دید و گمراه شد.آن که به حق پشت کرد و دشمنی پیشه کرد .قدرت تمیز نیکی و زشتی را از دست داد و وارد جاده گمراهی می شود. شک (تردید)چهار پایه دارد؛ گفت وشنود تمام نشدنی (جدل در سخن با تماری)ترس،تردید و تسلیم.آن که عادت به بحث های تمام نشدنی دارد،دانا نشود؛آن که در انجام وظیفه ترس دارد.به عقب برمی گردد؛آن که تردید دارد. سرگردان است و در دام شیطان گرفتار می شود و آن که در فکر نیک بودن در دنیا و آخرتش نیست،در دنیا و آخرت نابود می شود. ۳۲.نیکوکار از کارنیک بهتر و بدکار از کار بد بدتر است. ۳۳.بخشنده باش ! نه درحد بی چیز کردن خود. میانه رو باش! نه در حد نظرتنگی و ترس از انفاق، ۳۴.بالاترین درجه ی ثروتمندی ،آزاد بودن از قید آرزو های بی پایان است. ۳۵.آن که در باره فاش کردن عیوب مردم بی پروا باشد.درباره وی نیز بدگویی فراوان خواهد شد. https://eitaa.com/Nasehin
هدایت شده از شهدای ایران
🔴انگشتر متبرک شهید سلیمانی به «جواد فروغی» اهدا شد 🔹 رئیس دفتر فرمانده نیروی قدس سپاه همزمان با روز پرستار با حضور در منزل جواد فروغی مدال‌آور المپیک، که در کسوت پرستاری خدمت می‌کند، انگشتر متبرک شهید سلیمانی را به او اهدا کرد. 🔹 جواد فروغی نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به سردار قاآنی و ضمن ابراز ارادت به فرمانده شهید و رزمندگان جبهه مقاومت، از دریافت انگشتری متبرک شهید سلیمانی، سپاس و قدردانی نمود. 💢کانال خبری @shohadayeiran57
✴️چشم امید ترویکای اروپایی به جریان حریف‌ 🌺یادداشت سیاسی روزنامه جوان مورخ یک‌شنبه ۲۱ آذرماه ۱٤۰۰ بقلم سید عبداله متولیان دور دوم مذاکرات اجرای سند برجام در وین در شرایطی در حال برگزاری است که جریان تحریف در داخل کشور با شدت در جهت فریب مردم، وارونه نمایی صحنه مذاکرات و منحرف کردن افکار عمومی از حقایق، واقعیت‌ها و ظرفیت‌های موجود تلاش می‌کند. غرب که برای اعمال فشار به ایران در صحنه مذاکرات دستش خالی است و در تله تیم مذاکره کننده ایران افتاده، به شبکه نفوذ، احزاب و جریانات سیاسی غربگرا، مراکز سایبری گروهک‌های اپوزیسیون و... و ظرفیت عظیم شبکه های اجتماعی (توئیتر، اینستاگرام و...) برای تحریف حقایق و عوض کردن میدان بازی و انداختن توپ در زمین ایران دل بسته است. جمهوری اسلامی با طرحی منطقی در چارچوب برجام و با چهار خواسته پا در میدان مذاکرات گذاشته است و طرف اروپایی با هیچ حربه و روشی نمی‌تواند به صورت علنی با آن مخالفت کند. طرف غربی اینک در صحنه مذاکره با ایران حداقل با شش مشکل اساسی مواجه است: ۱- گزینه نظامی از روی میز غرب برداشته شده و با تدابیر راهبردی جمهوری اسلامی، تهدید ایران به کاربرد گزینه نظامی بکلی بی اثر شده است. ۲- تشدید و طولانی کردن تحریم‌ها از سوی غرب، یک اشتباه راهبردی بوده و سیاست تحریم در بلند مدت منجر به از دست رفتن آثار تحریم‌ها و ترمیم نقاط آسیب پذیر اقتصاد ایران و نهایتا ناکارآمد شدن گزینه تحریم شده و همین موضوع دست برتر را برای ایران در مذاکرات فراهم آورده است. ۳- کنار رفتن غربگرایان از سپهر سیاسی ایران و روی کارآمدن دولت انقلابی با رویکرد مقاومت و تأکید بر سرعت بخشی به ایجاد اقتصاد مقاومتی، سیاست تشدید فشار همراه با سیاست هویج و چماق علیه ایران را بی اثر کرده است. ٤- پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای و تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران با کشورهای آسیایی بویژه کشورهای همسایه بر سرعت بی اثر شدن تحریم‌‌ها افزوده است. ۵- روحیه مردمی آیت‌الله رئیسی و افزایش اعتماد مردم به دولت سیزدهم امید مردم را به خنثی شدن تحریم زیاد کرده و بسیاری از مردم امیدوارند که تیم مذاکره کننده جدید، با دیپلماسی مقاومت، غرب را مجبور به تسلیم در برابر منطق ایران بنماید. ۶- با تشدید اختلافات بین آمریکا و اروپا با چین و روسیه، این دو کشور رفته رفته منافع خود را در همراهی با ایران و عدم همراهی با غرب جستجو کرده و در پی تدوین اسناد همکاری‌های بلند مدت اقتصادی، امنیتی، علمی و... با ایران بوده و کشورهای دیگر آسیایی نیز از این قاعده تبعیت می‌کنند. در کنار این شش مشکل، آمریکا هم‌اکنون در داخل نیز از یک طرف با مشکلات و شکاف در سطوح تصمیم گیری مواجه بوده و از طرف دیگر شاهد افزایش شکاف بین تل‌آویو و واشنگتن هستیم و همین امر بر استیصال هیأت حاکمه افزوده است. با توجه به مشکلات مذکور طرف غربی، بر استراتژی فشار از داخل امتیازگیری در پای میز مذاکره متمرکز شده است و بر این عقیده است که تعقیب سناریوهای زیر موفق به تغییر میدان بازی به نفع خود خواهد شد: ۱- تعقیب سناریوی هویج و چماق و ارائه بسته های تشویقی فریبنده با هدف دوقطبی سازی افکار عمومی مردم ایران و راه اندازی جنبش مطالبه گری مردمی. غرب امیدوار است با این انشقاق بتواند جمهوری اسلامی را توسط بخشی از مردم ایران برای قبول لغو تحریم با درصد کم بجای اصرار بر لغو کامل و یکجای تحریم‌ها تحت فشار قرار دهد. بدیهی است چنانچه نظام اسلامی با فشار افکار عمومی به پیشنهاد آمریکا تن بدهد بی‌شک صحنه به نفع آمریکا تغییر وضعیت داده و ایران بدون اخذ هیچ نتیجه ای مجبور خواهد شد به خواسته های جدید غرب تن داده و برای موضوعاتی نظیر قدرت دفاعی و مسائل منطقه ای نیز تن به مذاکره بدهد. ۲- تلاش مضاعف برای از هم پاشیدگی اقتصاد ایران با پایین آوردن مصنوعی و روانی ارزش پول ملی و افزایش ارزش دلار. ۳- پروپاگاندا و فشار سنگین رسانه ای و ایجاد جو روانی و تبلیغاتی در داخل ایران و اعلام انسداد و شکست مذاکرات با معرفی کردن تیم مذاکره کننده ایران به‌عنوان عامل اصلی شکست. ٤- اخذ تماس‌ با روسیه و چین بمنظور قانع سازی و همراهی این دو کشور با غرب در فشار به ایران ۵- تلاش برای امنیتی کردن مطالبات مردمی و تحت فشار قراردادن نظام با راه اندازی تحرکات غیر قانونی و آشوبگرانه در سطح کشور. غرب تکیه به ظرفیت جریان تحریف را به‌عنوان نخ تسبیح ۵ طرح مذکور در دستور کار قرار داده و منحرف کردن افکار عمومی از واقعیات در یک جنگ شناختی را تنها راه تغییر میدان بازی به نفع خود می‌داند. وحدت سه قوه در کنار همگرایی و افزایش اعتماد مردم به دولت، مانع جدی اثربخشی پنج طرح غرب بوده و دست غرب را برای تحمیل اراده خود در مذاکرات بسته است. در چنین شرایطی تنها راه خروج از بن‌بست موجود برای غرب دل بستن به جریان تحریف است. پس از دور اول مذاکرات شاهد پروپاگاندای
جریان تحریف به نفع غرب بوده ایم. جریان تحریف در روزهای گذشته تمام توان خود را برای به بن‌بست کشاندن مذاکرات و تأثیرگذاری بر افکار عمومی به کار گرفته است. جمهوری اسلامی ایران در کنار حضور منطقی و عزتمندانه در میدان مذاکرات باید خنثی سازی تلاش تحریف‌گران را با جدیت دنبال نماید و غفلت از این جنگ شناختی به تغییر میدان به نفع غرب خواهد انجامید. باید میز مذاکره علاوه بر وین در داخل نیز منتقل شده و خط اقناع افکار عمومی و شفاف سازی صحنه مذاکرات در دستور کار رسانه های انقلابی قرار گیرد. تردیدی نیست که تنها راه خنثی سازی تلاش های رسانه ای جریان تحریف است. اعتماد مردم به دولت سیزدهم برای مقابله به جریان تحریف یک فرصت طلایی محسوب می‌شود. در این صورت به رغم پیچیدگی‌ها و موانع موجود می‌توان به تحمیل خواسته های منطقی ایران به غرب پای میز مذاکره امیدوار بود. 🌺آدرس اینترنتی مقاله:👇 http://www.javann.ir/004Uu8