eitaa logo
پیشکسوتان بسیج فلاورجان
136 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
6.9هزار ویدیو
368 فایل
کانال تحلیلی خبری و بصیرتی سپاه ناحیه فلاورجان ویژه پیشکسوتان
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️صفات 💠الَّذِينَ يَتَرَبَّصُونَ بِكُمْ فَإِنْ كانَ لَكُمْ فَتْحٌ مِنَ اللَّـهِ قالُوا أَ لَمْ نَكُنْ مَعَكُمْ وَ إِنْ كانَ لِلْكافِرِينَ نَصِيبٌ قالُوا أَ لَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَيْكُمْ وَ نَمْنَعْكُمْ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ فَاللَّهُ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرِينَ عَلَی الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلاً (۱۴۱/نساء) ‏ 🌱 منافقان همانها هستند كه پيوسته انتظار می‌كشند و مراقب شما هستند اگر فتح و پيروزی نصيب شما گردد می‌گويند آيا ما با شما نبوديم (پس ما نيز سهيم در افتخارات و غنائم هستيم!) و اگر بهره‌ای نصيب كافران گردد می‌گويند آيا ما شما را تشويق به مبارزه و عدم تسليم در برابر مومنان نمی‌كرديم؟ (پس با شما سهيم خواهيم بود!) خداوند در ميان شما در روز رستاخيز داوری می‌كند و هرگز برای كافران نسبت به مومنان راه تسلطی قرار نداده است. 🔷✨‏اين آيه و آيات بعد قسمتی ديگر از صفات منافقان و انديشه‌های پريشان آنها را بازگو ميكند، و ميگويد:" منافقان كسانی هستند كه هميشه ميخواهند از هر پيش آمدی به نفع خود بهره‌برداری كنند، اگر پيروزی نصيب شما شود فورا خود را در صف مومنان جا زده، ميگويند آيا ما با شما نبوديم و آيا كمكهای ارزنده ما موثر در غلبه و پيروزی شما نبود؟ بنا بر اين ما هم در تمام اين موفقيتها و نتائج معنوی و مادی آن شريك و سهيميم". ‏(الَّذِينَ يَتَرَبَّصُونَ بِكُمْ فَإِنْ كانَ لَكُمْ فَتْحٌ مِنَ اللَّـهِ قالُوا أَ لَمْ نَكُنْ مَعَكُمْ‌). 👈 ‏اما اگر بهره‌ای از اين پيروزی نصيب دشمنان اسلام شود، فورا خود را به آنها نزديك كرده، مراتب رضامندی خويش را به آنها اعلام ميدارند و ميگويند:" اين ما بوديم كه شما را تشويق به مبارزه با مسلمانان و عدم تسليم در برابر آنها كرديم بنا بر اين ما هم در اين پيروزيها سهمی داريم"! (وَ إِنْ كانَ لِلْكافِرِينَ نَصِيبٌ قالُوا أَ لَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَيْكُمْ وَ نَمْنَعْكُمْ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ‌)۱. ‏به اين ترتيب اين دسته با فرصت‌طلبی مخصوص خود ميخواهند در صورت پيروزی مومنان در افتخارات و حتی در غنائم آنان شركت جويند و منتی هم‌ بر آنها بگذارند، و در صورت پيروزی كفار خوشحالند و با مصمم ساختن آنها در كفرشان و جاسوسی به نفع آنان، مقدمات اين پيروزی را فراهم ميسازند، گاهی" رفيق قافله" اند و گاهی" شريك دزد" و عمری را با اين دودوزه‌بازی كردن ميگذرانند!. ‏ولی قرآن سرانجام آنها را با يك جمله كوتاه بيان ميكند و ميگويد: ‏بالآخره روزی فرا ميرسد كه پرده‌ها بالا ميرود و نقاب از چهره زشت آنان برداشته ميشود، آری" در روز قيامت خداوند در ميان شما قضاوت ميكند". 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃
وَ لا تَقْعُدُوا بِكُلِّ صِراطٍ تُوعِدُونَ وَ تَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِهِ وَ تَبْغُونَها عِوَجاً «86اعراف» و بر سر هر راهى منشينيد تا مؤمنان را تهديد كنيد و (آنان را) از راه خدا، كه مى‌دهيد، بازدارید ⚠️ حقّ، براى از ، همه جا در هستند و از هر راه و شيوه‌اى استفاده مى‌كنند. «وَ لا تَقْعُدُوا بِكُلِّ صِراطٍ» ⚠️ مى‌كوشد تا را كند و دهد. «تَبْغُونَها عِوَجاً» صفحه161 ➖➖➖ 🔸استاد قرائتی
👇آیه 94 اَعراف و ، به عنوان يك براى همه‌ى وجود دارد. ☄ و ، ، و است. ☄ هميشه نيست، گاهى است كه به شكل جلوه مى‌كند. «لَعَلَّهُمْ يَضَّرَّعُونَ» 🌙 (همان‌گونه كه گداختن آهن در كوره آتش، سبب و آن است، حوادث و شدايد نيز را و به و وامى‌دارد.) صفحه162 ➖➖➖ 🔸استاد قرائتی
⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️ 🌹 ⭕️مؤمنین چه تکالیف و وظايفی نسبت به (عج) بر عهده دارند؟ (بخش اول) 💠 در مورد (عج) و موقعيت آن حضرت بر عهده دارند که به برخى از آنها اشاره مى كنيم: 1⃣ايمان به (عج)؛ در روايات اهل سنت مى خوانيم كه پيامبر اكرم (ص) فرمود: «مَنْ اَنْكَرَ خُرُوجَ الْمَهْدِىِّ فَقَدْ كَفَرَ بِمَا اُنْزِلَ عَلَى مُحَمَّدٍ؛ هر كس (عج) شود به آنچه بر محمد (ص) نازل شده كفر ورزيده است». [۱] 2⃣صبورى و به در فتنه ها؛ امام صادق (ع) فرمود: «طُوبَى لِمَنْ تَمَسَّكَ بِأَمْرِنَا فِي غَيْبَةِ قَائِمِنَا فَلَمْ يَزِغْ قَلْبُهُ بَعْدَ الْهِدَايَةِ؛ خوشا به حال كسى كه در ما متمسك به امر ما شده و قلب او بعد از هدايت منحرف نشود». [۲] 3⃣ به ؛ امام باقر (ع) از رسول خدا (ص) نقل فرموده كه ایشان فرمود: «طُوبَى لِمَنْ أَدْرَكَ قَائِمَ أَهْلِ بَيْتِي وَ هُوَ يَأْتَمُّ بِهِ فِي غَيْبَتِهِ قَبْلَ قِيَامِهِ وَ ... ؛ خوشا به حال كسى كه اهل بيت مرا درك كند و در او قبل از قيامش به او اقتدا كند و...». [۳] 4⃣ (عج) از خداوند متعال؛ شيخ كلينى (ره) به سند خود از ابو بصير نقل كرده كه امام باقر (ع) به من فرمود: «هَلْ عَرَفْتَ إِمَامَكَ؟ قَالَ قُلْتُ: إِي وَ اللَّهِ قَبْلَ أَنْ أَخْرُجَ مِنَ الْكُوفَةِ، فَقَالَ حَسْبُكَ إِذاً؛ آيا را شناخته اى؟ عرض كردم آرى به خدا سوگند قبل از آنكه از كوفه خارج شوم، فرمود: همین تو را بس است». [۴] 5⃣ و ؛ در دعاى عهد از امام صادق (ع) مى خوانيم: «اللَّهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي صَبِيحَةِ يَوْمِي هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَيَّامِي عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَيْعَةً لَهُ فِي عُنُقِي لَا أَحُولُ عَنْهَا وَ لَا أَزُولُ أَبَداً اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ... ؛ بار خدايا همانا من براى او [حضرت مهدى (عج)] در اين روزم عهد و پيمان و بيعتى را در گردنم تجديد مى كنم، بيعتى كه از آن بازنگشته و هرگز آن را زايل نمى سازم، بار خدايا مرا از ياران و كمك كاران و مدافعين از آن حضرت قرار بده» که در اين دعا سخن از با امام خود در هر روز است. 6⃣ و اشكالات؛ امام صادق (ع) در حديثى فرمود: «فَإِيَّاكُمْ وَ الشَّكَّ وَ الِارْتِيَابَ انْفُوا عَنْ نُفُوسِكُمُ الشُّكُوكَ وَ قَدْ حُذِّرْتُمْ فَاحْذَرُوا وَ مِنَ اللَّهِ أَسْأَلُ تَوْفِيقَكُمْ وَ إِرْشَادَكُمْ؛ پس خود را از و ترديد دور كنيد و از شك ها بپرهيزيد، شما بر حذر شديد پس حَذَر كنيد و من توفيق و ارشاد شما را از خداوند خواستارم». [۶] پی نوشت: [۱] فرائد السمطين في فضائل المرتضى و البتول و السبطين و الأئمة من ذريتهم (عليهم السلام)‏، ابراهيم بن سعد الدين شافعى‏، مؤسسة المحمود، بيروت‏، چ اوّل، ج ‏۲، ص ۳۳۴ [۲] كمال الدين و تمام النعمة، ابن بابويه، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر، اسلاميه‏، تهران، چ دوم‏، ج ‏۲، ص ۳۵۸، باب ۳۳ [۳] كمال الدين و تمام النعمة، همان، ج ‏۱، ص ۲۸۶، باب ۲۵؛ بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏، محقق / مصحح: جمعى از محققان‏، دار إحياء التراث العربي‏، بيروت‏، چ دوم، ج ‏۵۱، ص ۷۲، باب ۱ [۴] الكافي، كلينى، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر و آخوندى، محمد، دارالكتب الإسلامية، تهران، چ چهارم، ج ‏۱، ص ۱۸۵ [۵] بحار الأنوار، همان، ج ‏۹۹، ص ۱۱۱، باب ۷؛ مصباح الزائر و جناح المسافر، أبي القاسم علي بن موسى بن طاوس الحسيني الحلي، تحقيق: مؤسسة آل البيت لإحياء التراث، مؤسسة آل البيت لإحياء التراث، قم، ۱۴۱۷ ق، ص ۲۳۵ [۶] بحار الأنوار، همان، ج ‏۵۱، ص ۱۴۷، باب ۶ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از میثاق وابستگان
‌انهدام یک تیم تروریستی در خوزستان 🔹یک تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های بیگانه در سال جاری که به اقدامات ضدامنیتی مبادرت کرده و گشت انتظامی شهرستان ماهشهر را مورد حمله مسلحانه قرار داده بود، شناسایی و منهدم شد. 🔹این تیم در شهادت ستواندوم «ضرغام پرست» و مجروحیت یکی دیگر از ماموران خدوم ناجا نقش اصلی را داشته است
هدایت شده از میثاق وابستگان
حضرت زینب (س) نشان داد که میتوان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ ✍رهبرانقلاب: در جمهوری اسلامی روز پرستار را با ولادت حضرت زینب کبری (سلام اللَّه علیها) برابر قرار داده‌اند؛ این هم معنای بزرگی دارد. زینب کبری یک نمونه‌ی برجسته‌ی تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکی از مهمترین مسائل تاریخ نشان میدهد. اینکه گفته میشود در عاشورا، در حادثه‌ی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، حضرت زینب بود؛ والّا خون در کربلا تمام شد. حادثه‌ی نظامی با شکست ظاهری نیروهای حق در عرصه‌ی عاشورا به پایان رسید؛ اما آن چیزی که موجب شد این شکست نظامىِ ظاهری، تبدیل به یک پیروزی قطعىِ دائمی شود، عبارت بود از منش زینب کبری؛ نقشی که حضرت زینب بر عهده گرفت؛ این خیلی چیز مهمی است. این حادثه نشان داد که زن در حاشیه‌ی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد. قرآن هم در موارد متعددی به این نکته ناطق است؛ لیکن این مربوط به تاریخ نزدیک است، مربوط به امم گذشته نیست؛ یک حادثه‌ی زنده و ملموس است که انسان زینب کبری را مشاهده میکند که با یک عظمت خیره‌کننده و درخشنده‌ای در عرصه ظاهر میشود؛ کاری میکند که دشمنی که به حسب ظاهر در کارزار نظامی پیروز شده است و مخالفین خود را قلع و قمع کرده است و بر تخت پیروزی تکیه زده است، در مقر قدرت خود، در کاخ ریاست خود، تحقیر و ذلیل شود؛ داغ ننگ ابدی را به پیشانی او میزند و پیروزی او را تبدیل میکند به یک شکست؛ این کارِ زینب کبری است. 🔺 زینب (سلام اللَّه علیها) نشان داد که میتوان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ
هدایت شده از ناصحین
بسم الله الرحمن الرحیم ۳۱.ایمان چهار رکن دارد ؛ صبر، یقین، عدل و جهاد (بانفس) صبر چهار شاخه دارد، شوق (آرزو) ترس ، زهد وانتظار(مرگ)،آن که آرزوی بهشت دارد.شهوت دنیوی زیر پا گذارد وآن که از جهنم می ترسد.عمل حرام انجام نمی دهد و آن که دنیا طلب نباشد.دشواری ها را مشکل نیابد و آن که در انتظار مرگ باشد، در عمل نیکو پیشتاز باشد. یقین چهار شاخه دارد:بینش هوشیارانه، درک عالمانه،پندگرفتن از تجارب دیگران و پیش گرفتن روش نیکوی گذشتگان آن که از طریق بینایی به هوشیاری برسد،ازحکمت بهره مند می شود؛ آن که از حکمت بهره مند می شود.از دیگران اندرز می گیرد و آن که از دیگران اندرز می گیرد، روش نیکوی گذشتگان را پیشه می کند. عدل چهار شاخه دارد:دقت درفهم،رسیدن به حق از راه دانایی، قضاوت درست و برد باری،آن که به حقیقت می رسد درست قضاوت می کند و چون برد بار است ،عجله نمی کند ونام نیکش را حفظ می کند. جهاد با نفس (جهاداکبر)چهار شاخه دارد:امربه معروف،نهی از منکر ،صدق گفتار و دشمنی با نابکاران . آن که امربه معروف می کند. مؤمنان را حمایت می کند،آن که نهی ازمنکر می کند.منافقان را از پای در می آورد.آن که در گفتار و کردار صادق است ،به جا آورنده اعمال نیکوست و آن که با نابکاران ستیز می کند . خداوند وی را حمایت می کند و در روز جزا او را رستگار می کند. کفر چهار پایه دارد: کنجکاوی نابه جا،مجادله(دفاع مفرط ازحق)؛عدول از حق(دفاع ازحق درحد تفریط)؛دشمنی ورزیدن با حق(شقاق) آن که نابه جا کنجکاو شود.از راه راست منحرف شود.آن که در دفاع از حق افراط کند(عدول ازحق)،نیکویی را ناشایست و بدی را شایسته دید و گمراه شد.آن که به حق پشت کرد و دشمنی پیشه کرد .قدرت تمیز نیکی و زشتی را از دست داد و وارد جاده گمراهی می شود. شک (تردید)چهار پایه دارد؛ گفت وشنود تمام نشدنی (جدل در سخن با تماری)ترس،تردید و تسلیم.آن که عادت به بحث های تمام نشدنی دارد،دانا نشود؛آن که در انجام وظیفه ترس دارد.به عقب برمی گردد؛آن که تردید دارد. سرگردان است و در دام شیطان گرفتار می شود و آن که در فکر نیک بودن در دنیا و آخرتش نیست،در دنیا و آخرت نابود می شود. ۳۲.نیکوکار از کارنیک بهتر و بدکار از کار بد بدتر است. ۳۳.بخشنده باش ! نه درحد بی چیز کردن خود. میانه رو باش! نه در حد نظرتنگی و ترس از انفاق، ۳۴.بالاترین درجه ی ثروتمندی ،آزاد بودن از قید آرزو های بی پایان است. ۳۵.آن که در باره فاش کردن عیوب مردم بی پروا باشد.درباره وی نیز بدگویی فراوان خواهد شد. https://eitaa.com/Nasehin
هدایت شده از شهدای ایران
🔴انگشتر متبرک شهید سلیمانی به «جواد فروغی» اهدا شد 🔹 رئیس دفتر فرمانده نیروی قدس سپاه همزمان با روز پرستار با حضور در منزل جواد فروغی مدال‌آور المپیک، که در کسوت پرستاری خدمت می‌کند، انگشتر متبرک شهید سلیمانی را به او اهدا کرد. 🔹 جواد فروغی نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به سردار قاآنی و ضمن ابراز ارادت به فرمانده شهید و رزمندگان جبهه مقاومت، از دریافت انگشتری متبرک شهید سلیمانی، سپاس و قدردانی نمود. 💢کانال خبری @shohadayeiran57
✴️چشم امید ترویکای اروپایی به جریان حریف‌ 🌺یادداشت سیاسی روزنامه جوان مورخ یک‌شنبه ۲۱ آذرماه ۱٤۰۰ بقلم سید عبداله متولیان دور دوم مذاکرات اجرای سند برجام در وین در شرایطی در حال برگزاری است که جریان تحریف در داخل کشور با شدت در جهت فریب مردم، وارونه نمایی صحنه مذاکرات و منحرف کردن افکار عمومی از حقایق، واقعیت‌ها و ظرفیت‌های موجود تلاش می‌کند. غرب که برای اعمال فشار به ایران در صحنه مذاکرات دستش خالی است و در تله تیم مذاکره کننده ایران افتاده، به شبکه نفوذ، احزاب و جریانات سیاسی غربگرا، مراکز سایبری گروهک‌های اپوزیسیون و... و ظرفیت عظیم شبکه های اجتماعی (توئیتر، اینستاگرام و...) برای تحریف حقایق و عوض کردن میدان بازی و انداختن توپ در زمین ایران دل بسته است. جمهوری اسلامی با طرحی منطقی در چارچوب برجام و با چهار خواسته پا در میدان مذاکرات گذاشته است و طرف اروپایی با هیچ حربه و روشی نمی‌تواند به صورت علنی با آن مخالفت کند. طرف غربی اینک در صحنه مذاکره با ایران حداقل با شش مشکل اساسی مواجه است: ۱- گزینه نظامی از روی میز غرب برداشته شده و با تدابیر راهبردی جمهوری اسلامی، تهدید ایران به کاربرد گزینه نظامی بکلی بی اثر شده است. ۲- تشدید و طولانی کردن تحریم‌ها از سوی غرب، یک اشتباه راهبردی بوده و سیاست تحریم در بلند مدت منجر به از دست رفتن آثار تحریم‌ها و ترمیم نقاط آسیب پذیر اقتصاد ایران و نهایتا ناکارآمد شدن گزینه تحریم شده و همین موضوع دست برتر را برای ایران در مذاکرات فراهم آورده است. ۳- کنار رفتن غربگرایان از سپهر سیاسی ایران و روی کارآمدن دولت انقلابی با رویکرد مقاومت و تأکید بر سرعت بخشی به ایجاد اقتصاد مقاومتی، سیاست تشدید فشار همراه با سیاست هویج و چماق علیه ایران را بی اثر کرده است. ٤- پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای و تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران با کشورهای آسیایی بویژه کشورهای همسایه بر سرعت بی اثر شدن تحریم‌‌ها افزوده است. ۵- روحیه مردمی آیت‌الله رئیسی و افزایش اعتماد مردم به دولت سیزدهم امید مردم را به خنثی شدن تحریم زیاد کرده و بسیاری از مردم امیدوارند که تیم مذاکره کننده جدید، با دیپلماسی مقاومت، غرب را مجبور به تسلیم در برابر منطق ایران بنماید. ۶- با تشدید اختلافات بین آمریکا و اروپا با چین و روسیه، این دو کشور رفته رفته منافع خود را در همراهی با ایران و عدم همراهی با غرب جستجو کرده و در پی تدوین اسناد همکاری‌های بلند مدت اقتصادی، امنیتی، علمی و... با ایران بوده و کشورهای دیگر آسیایی نیز از این قاعده تبعیت می‌کنند. در کنار این شش مشکل، آمریکا هم‌اکنون در داخل نیز از یک طرف با مشکلات و شکاف در سطوح تصمیم گیری مواجه بوده و از طرف دیگر شاهد افزایش شکاف بین تل‌آویو و واشنگتن هستیم و همین امر بر استیصال هیأت حاکمه افزوده است. با توجه به مشکلات مذکور طرف غربی، بر استراتژی فشار از داخل امتیازگیری در پای میز مذاکره متمرکز شده است و بر این عقیده است که تعقیب سناریوهای زیر موفق به تغییر میدان بازی به نفع خود خواهد شد: ۱- تعقیب سناریوی هویج و چماق و ارائه بسته های تشویقی فریبنده با هدف دوقطبی سازی افکار عمومی مردم ایران و راه اندازی جنبش مطالبه گری مردمی. غرب امیدوار است با این انشقاق بتواند جمهوری اسلامی را توسط بخشی از مردم ایران برای قبول لغو تحریم با درصد کم بجای اصرار بر لغو کامل و یکجای تحریم‌ها تحت فشار قرار دهد. بدیهی است چنانچه نظام اسلامی با فشار افکار عمومی به پیشنهاد آمریکا تن بدهد بی‌شک صحنه به نفع آمریکا تغییر وضعیت داده و ایران بدون اخذ هیچ نتیجه ای مجبور خواهد شد به خواسته های جدید غرب تن داده و برای موضوعاتی نظیر قدرت دفاعی و مسائل منطقه ای نیز تن به مذاکره بدهد. ۲- تلاش مضاعف برای از هم پاشیدگی اقتصاد ایران با پایین آوردن مصنوعی و روانی ارزش پول ملی و افزایش ارزش دلار. ۳- پروپاگاندا و فشار سنگین رسانه ای و ایجاد جو روانی و تبلیغاتی در داخل ایران و اعلام انسداد و شکست مذاکرات با معرفی کردن تیم مذاکره کننده ایران به‌عنوان عامل اصلی شکست. ٤- اخذ تماس‌ با روسیه و چین بمنظور قانع سازی و همراهی این دو کشور با غرب در فشار به ایران ۵- تلاش برای امنیتی کردن مطالبات مردمی و تحت فشار قراردادن نظام با راه اندازی تحرکات غیر قانونی و آشوبگرانه در سطح کشور. غرب تکیه به ظرفیت جریان تحریف را به‌عنوان نخ تسبیح ۵ طرح مذکور در دستور کار قرار داده و منحرف کردن افکار عمومی از واقعیات در یک جنگ شناختی را تنها راه تغییر میدان بازی به نفع خود می‌داند. وحدت سه قوه در کنار همگرایی و افزایش اعتماد مردم به دولت، مانع جدی اثربخشی پنج طرح غرب بوده و دست غرب را برای تحمیل اراده خود در مذاکرات بسته است. در چنین شرایطی تنها راه خروج از بن‌بست موجود برای غرب دل بستن به جریان تحریف است. پس از دور اول مذاکرات شاهد پروپاگاندای
جریان تحریف به نفع غرب بوده ایم. جریان تحریف در روزهای گذشته تمام توان خود را برای به بن‌بست کشاندن مذاکرات و تأثیرگذاری بر افکار عمومی به کار گرفته است. جمهوری اسلامی ایران در کنار حضور منطقی و عزتمندانه در میدان مذاکرات باید خنثی سازی تلاش تحریف‌گران را با جدیت دنبال نماید و غفلت از این جنگ شناختی به تغییر میدان به نفع غرب خواهد انجامید. باید میز مذاکره علاوه بر وین در داخل نیز منتقل شده و خط اقناع افکار عمومی و شفاف سازی صحنه مذاکرات در دستور کار رسانه های انقلابی قرار گیرد. تردیدی نیست که تنها راه خنثی سازی تلاش های رسانه ای جریان تحریف است. اعتماد مردم به دولت سیزدهم برای مقابله به جریان تحریف یک فرصت طلایی محسوب می‌شود. در این صورت به رغم پیچیدگی‌ها و موانع موجود می‌توان به تحمیل خواسته های منطقی ایران به غرب پای میز مذاکره امیدوار بود. 🌺آدرس اینترنتی مقاله:👇 http://www.javann.ir/004Uu8
🔏 *پانصد هزار تومان کسری بودجه ماهانه به ازای هر ایرانی* ✅ *پانصد هزار میلیارد تومان کسری بودجه سال ۱۴۰۰ می باشد این یعنی *به ازای هر ایرانی ماهانه ۴۹۹ هزار تومان و در سال ۵ میلیون ۸۸۲ هزار تومان کسری بودجه وجود دارد.* ✅این رقم یعنی *دولت به ازای هر خانواده چهار نفره ماهیانه قریب به دو میلیون تومان و سالانه بیش از ۲۳ و نیم میلیون تومان کسری بودجه دارد.* ✅ *یک عده ناآگاه و یک عده مزدور بدون توجه به این واقعیات دائم بر طبل مطالبات و افزایش حقوق می‌کوبند.* 🎩 *عده‌ای مامور بیگانه سعی می‌کنند درست همزمان با مذاکرات وین بر سر موضوع تحریم‌ها اعتصاباتی برای افزایش حقوق راه بیاندازند.* 📚 *معلمان به هوش باشند و کسانی را که درست در این ایام تهدید به تعطیلی آموزش می‌کنند از خود طرد کنند و مطمئن باشند که سرنخ این تحرکات در دست بیگانگان است.* ✍️ *محمد حسن قدیری ابیانه* 📆 ۲۰ آذر ۱۴۰۰
📈 *بودجه ۱۴۰۱ به زبان ساده (به ازای هر ایرانی در هر ماه)* 💰 *در بودجه ۱۴۰۱ موارد زیر در نظر گرفته شده است:* 👥در محاسبات زیر جمعیت سال ۱۴۰۱ ۸۶ میلیون نفر در نظر گرفته شده است. 🔢 بودجه بر اساس نفر ماه تومان محاسبه شده است. یعنی بودجه برای فهم بهتر ابعاد بودجه به ازای هر ایرانی در هر ماه محاسبه گردیده از طریق تقسیم بودجه سالانه تقسیم بر ۸۶ میلیون جمعیت و سپس تقسیم بر ۱۲ ماه تا به ازای هر ایرانی در هر ماه بدست آید. 🛢 *صادرات روزانه نفت ۱.۲ میلیون بشکه در نظر گرفته شده است = *کمتر از ۴۲ صدم یک بشکه به ازای هر ایرانی در هر ماه* (کمتر از نیم بشکه در ماه). 🛢 قیمت نفت خام ۶۰ دلار در بشکه در نطر گرفته شده است که با توجه به صادرات کمتر از ۴۲ صدم یک بشکه به ازای هر ایرانی در هر ماه = *یعنی به ازای هر ایرانی در هر ماه ۲۵ دلار بابت صادرات نفت و میعانات گازی پیش بینی شده است* 💵دولت نرخ دلار را ۲۳ هزار تومان در نظر گرفته است. ⛽️ بخشی از درآمد نفت به شرکت نفت برای هزینه‌ها و پروژه‌ها، بخشی به صندوق توسعه ملی و ۳ درصد هم جدا از سایر بودجه‌ها به مناطق نفت‌خیز و محروم اختصاص می‌یابد. الباقی در بودجه عمومی لحاظ می‌شود. 🛢 صادرات نفت و میعانات گازی ۳۰۷ هزار میلیارد تومان = ۲۹۷۴۸۰ تومان در هر ماه به ازای هر ایرانی صادرات گاز هم ۳ میلیارد و ۸۵ میلیون دلار پیش بینی شده یعنی به ازای هر ایرانی ماهیانه کمتر از ۳ دلار. 🏭 *بودجه عمرانی ۱۶۰ هزار میلیارد تومان یعنی به ازای هر ایرانی ماهیانه ۱۵۵ هزار تومان پیش‌بینی شده است.* farsnews.ir/news/14000920000559 👌 *پیشنهاد می‌‌شود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کل بودجه را برای فهم بهتر ابعاد آن به صورت نفر ماه تومان نیز منتشر کند.* ✅*متأسفانه تصور مردم از ابعاد بودجه و درآمدها، ده‌ها، صدها و گاه هزاران برابر واقعیت است و همین تصور غلط موجب مطالبات و توقعاتی شده است که اصولا در توان اقتصاد کشور و بودجه دولت نیست.* ✍️ *محمد حسن قدیری ابیانه*
جنگ روایت ها را دست کم گرفته ایم! رهبر انقلاب، در دیدار مدافعان سلامت: 🔸شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. اگرشما روایت نکنید دشمن روایت میکند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید دشمن روایت میکند؛ شما اگر حادثه‌ی دفاع مقدس را روایت نکنید دشمن روایت میکند، هرجور دلش میخواهد. توجیه میکند، دروغ میگوید، ۱۸۰ درجه با این خلاف واقع، جای ظالم و مظلوم را عوض میکند. 🔸شما اگر حادثه‌ی تسخیر لانه‌ی جاسوسی را روایت نکنید که متأسفانه نکردید، دشمن روایت میکند و کرده. دشمن روایت کرده، روایتهای دروغ. این کاری است که ما باید انجام بدهیم، این وظیفه‌ی جوانهای ما است.۱۴۰۰/۹/۲۱ ✅در کتاب جنگ های شبکه ای اندیشکده رند سالها قبل آمده است: در جنگ های فردا کسی برنده نیست که بزرگترین بمب ها را دارد، بلکه کسی پیروز‌ است که بهترین روایت را دارد. ⭕️در عصر رسانه های هوشمند قرار داریم. در عصری که پلتفرم و‌محتوا همپوشانی بسیار جدی با یکدیگر با فناوری هایی نظیر هوش مصنوعی و... دارند. ⭕️در این عصر جریانی در عرصه های شناختی، ادراکی و رسانه ای پیروز‌ است که بتواند نخستین و دقیقترین روایت را از یک واقعه، حادثه، موضوع یا چالش بسازد، روایت را مدیریت کند یا روایت خود را در اذهان و قلوب مخاطب تثبیت کند. ⭕️در این عصر پیروزی با روایت غالب را پیروزی بدون جنگ و درگیری هم می‌نامند. ⭕️متاسفانه فرماندهی جنگ روایت ها در داخل کشورمان در فضای مجازی ول در دست غول های روایت ساز سایبری-شناختی نظیر شبکه های اجتماعی و پیام رسان های عمدتا غربی است که با تصویر سازی، بمباران اطلاعاتی، پمپاژ اخبار جعلی و منفی مشغول مهندسی اجتماعی و ذهنی جامعه هستند. ⭕️در این جنگ ابتدا کلان روایت توسط رسانه ها ساخته می شود، سپس پس از زمان مشخصی خرده روایت ها با ۲ عنصر قدرت برانگیختگی و قدرت توزیع شوندگی ساخته می شوند. ⭕️در این شرایط با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید هرچه سریعتر کلان روایت ها و‌خرده روایت ها را برای وقایع مهم انقلاب اسلامی بسازیم. ⭕️یادمان نرود اگر جنگ روایت ها را دست کم بگیریم، اذهان و قلوب مردم با روایت های ساخته شده توسط دشمن تسخیر خواهد شد و این تمام هدف استعمارگران با استعمار فرانو در عرصه های شناختی-سایبری در داخل کشور است. ✍️سید علیرضا آل داود 🇮🇷
*صبحانه فرهنگی با عطرشهدا * 💢 قاسم قاسم 📽 نماهنگی زیبا و دیدنی به یاد مالک اشتر زمان، سردار دل ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی 🎙نیمه های شب ، آروم آروم و بی صدا رفتی شدی قسمت آسمونا و قاسم قاسم پیش خدا رفتی شبیه عطر سحر مثل نسیم توکوچه ها رفتی... 🌸 روحش شاد و یادش گرامی ** نام شهدا فراموش ناشدنیست *** ما تا آخر ایستاده ایم ***
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار پرستاران و خانواده‌های شهدای سلامت ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ 👈 محور اول: در مورد حضرت زینب (سلام‌الله علیها) 📣 زینب کبری (سلام‌اللّه‌ علیها) توانست به همه‌ی تاریخ و همه‌ی جهان ظرفیّت روحی و عقلی عظیمِ جنس زن را نشان بدهد. زینب کبری (سلام‌اللّه‌ علیها) دو نکته را نشان داد: 🔔 اول اینکه زن میتواند اقیانوس عظیمی باشد از صبر و تحمّل؛ ♦️صبر در برابر شهادتها ♦️صبر در برابر اهانتها ♦️صبر در برابر مسئولیّت سنگین جمع‌آوری فرزندان یتیم و زنهای داغدار ♦️صبر در مسئله‌ی پرستاری از حضرت سجّاد (سلام‌اللّه علیه) 🔔دوم اینکه زن میتواند قلّه‌ی بلندی باشد از خردمندی و تدبیر 🔊 راه انداختن جهاد تبیین و جهاد روایت: زینب کبری کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند که منتهی شد به ساقط شدن حکومت اموی 🎬 عقیده‌ی من این است که روی جزء‌جزء رفتار حضرت زینب در دوران اسارت بایستی ما مطالعه کنیم، تأمّل کنیم، بنویسیم، بگوییم، اثر هنری تولید کنیم. ✅ شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ دروغ میگوید [آن هم]۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض میکند. 📛 شما اگر حادثه‌ی تسخیر لانه‌ی جاسوسی را روایت نکنید ــ که متأسّفانه نکردیم ــ دشمن روایت میکند و کرده؛با روایتهای دروغ. این وظیفه‌ی جوانهای ما است. 👈 محور دوم: در مورد پرستاران 🪴 نگاهی به ارزشهای پرستاری 🤝 پرستار کسی است که کمک میکند به انسانی که در همه‌چیز محتاج کمک است. ✍️ یکی از دستورات‌ اهل سلوک و اهل مسیر توحیدی کمک به نیازمندِ کمک است. 🌱 ارزش بعدی پرستاری این است که کار سختی است؛ کارهای سخت، اجر و ارزش بیشتری دارد. 🌾 نقطه‌ی ارزشیِ دیگر اینکه این حرکت پرستاری مایه‌ی امنیّت خاطر است. 🌴 یک ارزش مضاعف هم برای پرستاری در ایران اسلامی هست و آن، این است که مستکبرین عالم، از رنج ملّت ایران خوششان می‌آید! دلیلش بمباران‌های شیمیایی دوران دفاع‌ مقدّس و تحریم دارویی است. خب شما که پرستار هستید، اگر بتوانید در یک چنین فضائی یک لبخندی بر لب بیمار و کسان بیمار بنشانید، در واقع یک مجاهدت در مقابل استکبار کرده‌اید. 📌 اگر چنانچه دانشمندان ما واکسن کرونا را تولید نکرده بودند، معلوم نبود این واکسن چه جوری به دست ملّت ایران و مسئولین میرسید. 🪴 طبیعت کار پرستاری، سختی و تلخی است. نمونه‌هایی از سختی‌های پرستاری: 💔 مشاهده‌ی رنج و درد کشیدن، ناله‌ها و بی‌خوابی‌های بیمار ❤️‍🔥در مواقعی این سختی چند برابر میشود، مثل دوره‌ی کرونا 📝این سختی‌ها را به نظر من بایستی ملّت ایران ببینند، بفهمند، ارزش‌گذاری کنند جامعه‌ی پرستاری را. ❇️ خطابی به هنرمندانمان: ما یک کمبودی در زمینه‌ی روایت هنری این حوادث داریم، از اینها برنامه‌های هنری جذاب به وجود بیاورید با انواع هنرها؛ چه هنرهای نمایشی، چه هنرهای تجسّمی، چه شعر، چه ادبیّات. اینها سرمایه‌ی عظیم فرهنگی است. 🪴 مطالبات پرستاران: تقویت جامعه‌ی پرستاری توسط مسئولان 1️⃣ تعرفه‌گذاریِ خدمات پرستاری 🔷 من اصرار دارم وزارت بهداشت همین مسئله‌ی تعرفه را به طور جدّی در این دولت دنبال کند. این یک درخواست مهمّ پرستاران است؛ یک مطالبه‌ی واقعی است. 2️⃣موضوع کمبود پرستار 🔷 بایستی سرانه‌ی پرستار نسبت به آنچه نیاز هست تکمیل بشود؛ خیلی پایین است. 3️⃣مسئله‌ی امنیّت شغلی 🔷به پرستار، نگاه کارگرِ فصلی نداشته باشید که امروز بیاوریم، فردا بگوییم لازم نیست، بروید! 👈 محور سوم: دو نکته مربوط به قضایای سلامت 1️⃣ بازسازی شبکه‌ی بهداشت کشور و بی‌اعتنائی نکردن به پیشگیری از بیماری 2️⃣ توزیع عادلانه‌ی پزشک ❗️ آنچه که بنده میدانم این است که توزیع پزشک عادلانه نیست. در یک نقاطی از کشور ــ در نقاط دوردست ــ کمبودهایی وجود دارد؛ به توزیع عادلانه‌ی پزشک بایستی توجّه بشود. ✅ هر کسی به خدا توکّل کند، خدا او را کفایت میکند؛ این را بدانید. [البتّه] معنای توکّل به خدا این نیست که کار نکنیم؛ واضح است؛ یعنی با اعتماد به وعده‌ی الهی که فرموده اگر کار کنید برکت میدهم، کار کنیم؛ اعتماد کنیم به وعده‌ی الهی.
‏فیلم از طرف ~~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لودر سواری امیرحسین ثابتی از روی اصلاحات شش دقیقه وقت بذارید تا جواب تخریب‌های چند وقت اخیر اصلاح‌طلبان علیه تیم مذاکره کننده کشورمون رو بشنوید👌 قسمتی از صحبت‌های امیرحسین ثابتی در یک گفتگوی صوتی با حضور تاجزاده و فائزه هاشمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پست معنا دار صفحه‌ی رهبر انقلاب ، بعد از توهین مولوی به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام
در پاسخ به (اگر کسی خلافت عمر را نپذیرد، نمی‌تواند نعوذ بالله از حلال زاده بودن ۹ امام شیعه دفاع کند.) 📌 پاسخ👇 ❶⇦ اولا حضرت شهربانو نه کنیزِ هدیه به امام حسین عليه السلام بود و ونه توسط عمر به نکاح امام حسین (ع) درآمده. بلکه ازدواج رسمی بود. اسراء فتح ایران ابتدا توسط امام علی آزاد شدند و سپس ازدواج رسماً صورت گرفت که طبق عقیده شیعیان خطبه عقد مولای ما امام حسین با شهربانو به دستور امیرالمومنین و توسط جناب حذیفه از شیعیان آن حضرت خوانده شد. (الدرُّ النظیم فی مناقب الائمة اللهامیم/مناقب آل ابی‌طالب) ❷⇦ ثانیا بالفرض کنیز بوده باشد، برحسب فقه صحیح اسلام هر غنیمتی[اموال منقوله،کنیز وجواری،اراضی] که تحت حاکمیت ظالمین از مشرکین گرفته شود،اساساً ملک امام معصوم است. 👇امام مالک کل عالم است و اگر غاصبی چیزی به ایشان ببخشد ملکیت ایشان به خاطر هدیه توسط غاصب نیست. 👇 معاوية بن وهب گويد: به امام صادق عرض كردم: اگر امام افراد را به سريّه بفرستد و غنيمت‌هايى به دست آورند، چگونه تقسيم مى‌شود؟ فرمود: اگر به فرماندهى كسى كه امام او را منصوب فرموده است جنگيده‌اند، بايد يك پنجم كه سهم خدا و رسول است جدا شود و چهار پنجم آن را بين خودشان تقسيم كنند. و اگر در آن جنگ به جنگ مشركان نرفته‌اند، هرچه غنيمت گرفته‌اند براى امام عليه السّلام است و هرطور دوست بدارد با آن رفتار مى‌كند. 📗الکافي ج ۵، ص ۴۳ ✔️لذا برفرض کنیز بودن مادر زین العابدین (ع)، وۍ ملک اهل بیت بوده وعمر بن خطاب مدخلی در ملکیّت وی نداشت که با سلب مشروعیت خلافتش، نکاح امام حسین با شهربانو ابطال شود. لذا سخن گرگیج یک افترای بی سر وته است والزام او از اساس منقوض است‌. ❸⇦ ثالثا کجای فقه اهل‌سنت عاقد باید عادل باشد؟ آیا عاقد فاسد عقدش باطل است؟ 👈طبق نظر بسیاری از علمای شیعه و اهل سنت، می توان کافر را از یک مسلمان وکیل کرد، تا از طرف او عقد نکاح یا... را انجام دهد! پس استدلال آقای گرگیج در مورد اینکه چون خلیفه دوم حضرت شهربانو را به عقد سيد الشهدا در آورده است پس خلافت او شرعی است، نه تنها دلالت بر خلافت ندارد، بلکه این عمل الزاما حتی نمی‌تواند دلالت بر اسلام شخص وکیل داشته باشد! (زكريا الأنصاري، أسنى المطالب في شرح روض الطالب، ج ۲، ص ۲۹۵/ سید یزدی، العروة الوثقی، ج۲، ص۲۰۹).
بزرگواران گرامی توجه کنید لینک کانال تحلیل صوتی از خصوصی به عمومی تغییر پیدا کرد. الان میتوانید لینک رو در تمامی پیام رسان ها برای مخاطبین ارسال بفرمایید تا بدون مشکل وارد کانال بشوند و از مباحث استفاده کنند. لینک کانال تحلیل صوتی هادیان سیاسی فعال طرح ثامن: https://rubika.ir/tahlil_samen
📌هردو امتحان است ⏺فرمود انسان دو حال دارد: یا مبتلای به ثروت و سلامت است یا مبتلای به فقر و مرض، همان‌طور که مریض مبتلا است، سالم هم مبتلا است، مریض مبتلا است؛ یعنی ممتحن است به مرض، سالم مبتلا است ممتحن است به سلامت؛ همان‌طور که یک انسان فقیر مبتلا به فقر است، یک انسان مال‌دار و متمکن هم مبتلا به ثروت است، هردو مبتلا هستند. ابتلا یعنی امتحان، از هر دو قرآن به عنوان امتحان تعبیر می‌کند؛ ولی انسان عادی یک امتحان را به عنوان تکریم می‌شمارد، امتحان دیگر به عنوان تحقیر، نه هر دو امتحان است: ﴿فَأَمَّا اْلإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ فَأَکْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَیَقُولُ رَبّی أَکْرَمَنِ ٭ وَ أَمّا إِذا مَا ابْتَلاهُ فَقَدَرَ عَلَیْهِ رِزْقَهُ فَیَقُولُ رَبّی أَهانَنِ﴾، اگر خداوند سبحان روزی او را تنگ کند و سخت بگیرد، خیال می‌کند خدا او را اهانت کرده است، نه در هر دو حال ابتلاست، امتحان است؛ خواه نعم بیرونی، خواه نعم درونی، گاهی که انسان سالم است، مبتلا به سلامت است و گاهی که بیمار می‌شود، مبتلا به مرض است، هر دو حال امتحان است، اگر در زمان سلامت عمر به بطالت گذراند، از عهده امتحان خوب برنیامد و اگر در زمان مرض جزع کرد، از عهده امتحان به خوبی برنیامد، هر دو حال امتحان است. 🔶بیانی که به امیرمؤمنان(عَلَیْهِ السَّلام) نسبت داده شده، این است که «الْغِنَی وَ الْفَقْرُ بَعْدَ الْعَرْضِ عَلَی اللَّه‏»، در دنیا معلوم نیست که چه کسی فقیر است، چه کسی توانگر، چون هنوز حساب پس داده نشده، فقیر و غنی در قیامت معلوم می‌شود نه در دنیا، «الْغِنَی وَ الْفَقْرُ بَعْدَ الْعَرْضِ عَلَی اللَّه‏»، وقتی انسان بر خدا عرضه شد و حساب داده شد، معلوم شد چه کسی بدهکار است، چه کسی بستانکار، پس فقر و غنای قیامت مهم است، نه فقر و غنای دنیا، فقر و غنا دنیا امتحان است، نه فقر نشانه تحقیر و اهانت است و نه غنا نشانه تکریم و تجلیل. 📼آیت الله 🔊درسگفتار سوره حدید جلسه 16
106. 🔅🔅🔅 ⏪29- مَثَل سراب و ظلمات (موضوع آیه 39و40 سوره نور) 🔘- سخنی از امام خمینی رحمه اللّه در باره فطرت خدا جویی چنانکه از مثل ((سراب )) استفاده می شود هر انسانی به حکم فطرت ، خواهان کمال و سعادت است ، لیکن آدمی در راه رسیدن به کمال ، گاهی به اشتباه می رود ، فطرتش او را به سوی آب حقیقی که مایه حیات و شادابی واقعی است ، دعوت می کند ، ولی او سراب را به جای آب می پندارد و دنبال آن می رود ؛ آب در کوزه دارد و تشنه لبان می گردد ، یار در خانه دارد و دنبال اغیار می دود و سرانجام از یار می ماند و به مقصد نمی رسد . 🔳امام خمینی قدّس سرّه کراراً در بیاناتشان به این مطلب اشاره می کردند ، از جمله در سال 1359 در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، طی سخنان مبسوطی فرمودند : ((و این بشر یک خاصیّتهایی دارد که در هیچ موجودی نیست ، من جمله این است که در فطرت بشر طلب قدرت مطلق است ، نه قدرت محدود ، طلب کمال مطلق است ، نه کمال محدود . علم مطلق را می خواهد ، قدرت مطلقه را می خواهد و چون قدرت مطلق در غیر حقّ تعالی تحقّق ندارد ، بشر به فطرت حقّ را می خواهد و خودش نمی فهمد ، یکی از ادلّه محکم اثبات کمال مطلق ، همین عشق بشر به کمال مطلق است . عشق فعلی دارد به یک کمال نه به توهّم کمال مطلق به حقیقت کمال مطلق . عاشق فعلی بدون معشوق فعلی محال است . در اینجا توهّم و ساختن نفی تاءثیر ندارد برای اینکه فطرت دنبال واقعیت کمال مطلق است نه دنبال یک توهّم کمال مطلق ، تاکسی می گوید بازی خورده است . فطرت بازی نمی خورد . . . 🔹اگر تمام عالم را ، تمام این کهکشانها و تمام این سیّارات و ثوابت و هرچه هست در تحت سلطه یک نفر بیابد . باز قانع نمی شود برای اینکه اینها کمال مطلق نیست . . . 🔹فرض کنید که رئیس جمهور آمریکا نصف قدرت این سیّاره را دارد و خیال می کند که اینکه کم است آنکه من می خواهم این نیست خیال می کند که اگر شوروی را هم شکست بدهد و منزوی کند و همه این سیّاره در تحت قدرت او بیایند بس است این نمی فهمد که اینجور نیست ، این نمی فهمد که عاشق خداست نه عاشق دنیا . دلیل این است که وقتی رسید به آنجا می بیند کافی نیست اگر به او گفتند در سیّاره مشتری هم یک چیزهایی هست می خواهی به او بررسی ؟ هیچ ممکن نیست که بگوید : نه ، می گوید : آری هیچ سیر نمی شود . . . 🔹در تمام فطرتها بلااستثنا تمام فطرتها بی استثنا عشق به کمال مطلق است عشق به خداست ، عذاب برای این است که ما نمی فهمیم ما جاهلیم عوضی می گیریم مسائل را ، اگر روی همین فطرت ما پیش برویم به کمال مطلق می رسیم اینکه انسان را معذّب خواهد کرد ، این است که کمال را عوضی گرفته است . خیال می کند کمال رئیس شدن است رئیس اداره شدن است . رئیس اداره که می شود ، می بیند اینکه کم است ، اداره چه است رئیس یک کشور شدن است ، وقتی رسید می رود سراغ کشور دیگر آن هم وقتی رسید می رود سراغ دیگری همه عالم را به او بدهند باز سیر نمی شود برای این است که کمال مطلق آرزوی انسان است فطرت انسان ( . . . فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا . . . )(325) که این فطرت توحید است ، فطرت کمال مطلق است تا آنجا نرسیدهی می خواهید ، دنبال یک گمشده ای شما هستید ، عوضی می گیرید آن گمشده را . . . پس اینقدر دنبال این ورق و آن ورق و این جبهه و آن جبهه و این طرف و آن طرف نگردید زحمت ندهید خودتان را شما سیر نخواهید شد . . . آنی که انسان را از تزلزل بیرون می آورد آن ذکر خداست ، یاد خداست که تزلزل ها ریخته می شوند ، اطمینان پیدا می شود)) . 🔳و در اواخر عمر شریف خود در نامه ای به ((گورباچف )) ، صدر هیاءت رئیسه اتّحاد جماهیر شوروی آن وقت نوشتند : ((انسان در فطرت خود هر کمالی را به طور مطلق می خواهد و شما خوب می دانید که انسان می خواهد قدرت مطلق جهان باشد و به هیچ قدرتی که ناقص است دل نبسته است اگر عالم را در اختیار داشته باشد و گفته شود جهان دیگری هم هست ، فطرتاً مایل است آن جهان را هم در اختیار داشته باشد انسان هر اندازه دانشمند باشد و گفته شود علوم دیگری هم هست ، فطرتاً مایل است آن علوم را هم بیاموزد . پس قدرت مطلق و علم مطلق باید باشد تا آدمی دل به آن ببندد ، آن خداوند متعال است که همه به آن متوجهیم گرچه خود ندانیم . انسان می خواهد به ((حقّ مطلق )) برسد تا فانی در خدا شود . اصولاً اشتیاق به زندگی ابدی در نهاد هر انسانی نشانه وجود جهان جاوید و مصون از مرگ است . . . )) .