eitaa logo
کانون بسیج پیشکسوتان شهرستان فلاورجان
133 دنبال‌کننده
8هزار عکس
8.1هزار ویدیو
398 فایل
کانال تحلیلی خبری و بصیرتی سپاه ناحیه فلاورجان ویژه پیشکسوتان
مشاهده در ایتا
دانلود
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ارکان انقلاب اسلامی (بخش اول) 🔶نویسندگان بسیاری تاکنون در داخل و خارج از کشور در رابطه با قلم‌فرسایی کرده و مجموعه‌ای گسترده از نوشته‌ها درباره‌ی انقلاب شکل داده‌اند. اما فاصله‌ی زیاد بسیاری از این مکتوبات با واقعیت و ماهیت انقلاب اسلامی و عدم تجانس و حتی وجود تعارض میان خیلی از این آثار، نیاز به و از خلال و را ضروری می‌سازد.  🔷براى شکل گیرى هر ، و مورد نیاز است، که بدون حضور و دخالت هر یک از آن‌ها به معنای حقیقی و کامل کلمه شکل نمی‌گیرد، و تحقق خارجی نخواهد یافت. این ، که عناصر موجده‌ی انقلاب هستند، نامیده می‌شوند. این عناصر عبارت‌اند از که همان و است که انقلاب بر پایه‌ی آن استوار مى گردد و نیز یکى و دیگرى . هرگاه این در کنار هم قرار گیرند و داشته باشند، شکل مى گیرد و واقعیت خارجی می‌یابد. بدیهى است هر چه قوت این سه رکن بیشتر باشد، سرعت شکل گیرى و پیروزى انقلاب نیز بیشتر خواهد بود. در ادامه، به بررسی از دیدگاه می‌پردازیم. 💠الف. مکتب اسلام (۱) 🔷 بر پایه‌ی و استوار است. تفسیر انسان، تفسیر تاریخ، تحلیل حوادث حال و گذشته و آینده، تفسیر طبیعت، تبیین همه‌ی علایقى که انسان را با دنیاى بیرون از وجود او، یعنى جهان، اشیا و انسان‌ها مرتبط مى کند و نیز فهم و درک آدمى از وجود خود و خلاصه همه‌ی چیزهایى که نظام ارزشى جامعه را مى سازد و آن را بر اداره‌ی مطلوب خود قادر مى سازد، از این ریشه و مایه مى گیرد و منشعب مى شود. [بیانات در مجمع عمومی سازمان ملل، ۶۶/۶/۳] 🔷نظر به اینکه دو برداشت انحرافى و متضاد از اسلام در جامعه وجود داشت، که یکى فهم کوته نظرانه، تعصب آمیز و متحجّرانه و دیگرى برداشت متجددانه و تساهل آمیز، برداشت صحیح را با نام معرفى می‌کنند. مقام معظم رهبرى در این باره مى فرماید: «در ، ، جایگزین اسلام خرافه و بدعت؛ ، جایگزین اسلام قعود و اسارت و ذلت؛ ، جایگزین اسلام التقاط و جهالت؛ ، جایگزین اسلام دنیاپرستى یا رهبانیت؛ ، جایگزین اسلام تحجّر و غفلت؛ و ، جایگزین اسلام بى بندوبارى و بى تفاوتى؛ ، جایگزین اسلام بى‌حالى و افسردگى؛ ، جایگزین اسلام تشریفاتى و بى خاصیت؛ ، جایگزین اسلام بازیچه ی دست قدرت ها و خلاصه (ص) جایگزین اسلام آمریکایى گردید». [بیانات، ۶۹/۳/۱۰] 🔷اساسى ترین مبناى و ، به معنى اعتقاد به وجود خدا و قدرت غیبى او و حاکمیت علم، قدرت، عزت، جلال، جمال مطلق، اراده و مشیّت او بر هستى است، [بیانات، ۷۷/۱۰/۲۲] و همه‌ی امور دیگر به نحوى از انحاء به باز مى گردند. یکى از نکات برجسته و قابل توجه در زمینه‌ی این بود که شد و به همین جهت امورى نظیر ، ، پیروى از انسان باتقوا و عادل، بیزارى از ظلم و ظالم، و همبستگى، و... در متن این قرار گرفت و خمیرمایه‌ی حرکت انقلابى مردم شد و پیروزى را براى مردم به ارمغان آورد. [بیانات، ۶۴/۴/۱۴] منبع: پرسمان
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️ پنهان شیطان 🔶مقدمه: (ره) به عنوان بنیانگذار مکتب انقلاب اسلامی، دارای اندیشه و آرمان هایی هستند که بدلیل گسترش روزافزون این اندیشه اسلامی نو و بی بدیل در جهان، حساسیت مخالفان این تفکر را بر آن داشت تا با براندازی نظام تشکیل یافته به مقابله با آن در آیند، اما زمانی که پروژه براندازی بصورت پی در پی با شکست مواجه میشد،   کلید خورد. یعنی بگونه ای که «انقلاب را کنند؛ یعنى صورت انقلاب باقى بماند، اما باطن انقلاب، سیرت انقلاب، روح انقلاب از بین برود.»[۱]و در مرحله بعد با ناکارآمد جلوه دادن این تفکر در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همراه با آن، پایه های نظام را از درون سست کنند و ریشه این مکتب اسلامی را بخشکانند. 💠نفوذ 🔷اولین قدم دشمن در مورد نفوذ، تحریف شخصیت امام خمینی به عنوان بنیانگذار مکتب انقلاب اسلامی است، به این معنا «که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به‌صورت انحرافی و سطحی معنا شود»[۲]و قطعا تحریف شخصیتی که به عنوان رهبر و الگوی جامعه اسلامی است، منجر به تغییر و شبهه در افکار یک ملت خواهد شد و زیان بزرگی در پی خواهد داشت، رهبری دراین باره میفرمایند:«بعضی این‌جور میخواهند: امام یک شخصیّت محترمی است، در تاریخ این کشور که روزگاری بود، فعّال بود، مفید بود، بعد هم از میان جمعیّت رفت و روزگار او تمام شد؛ احترامش میکنیم، نامش را با تجلیل می‌آوریم، صرفاً همین؛ بعضی میخواهند امام را این‌جور بشناسند و بشناسانند و این‌جور تلقّی کنند؛ این غلط است»[۳] در صورتی که ایشان با داشتن زمینه‌های برجسته‌ی علمی و اخلاقی  با اصول و مبانی فکری انقلابی، وارد میدان مجاهدت فی‌سبیل‌الله شد و سلطنت ظالمانه و موروثی چند هزار ساله را در ایران براندازی کرده و با ایجاد و تشکیل یک نظام جمهوری اسلامی، کار را به دست مردم سپرد، «که این هم در تاریخ کشور ما بلکه بعد از صدر اسلام در تاریخ کلّ اسلام بی‌سابقه بود» که قطعا مصداق بارز این فرمایش خداوند میباشد که: «وَ جاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ»[حج،۷۸] و در (راه) خدا به گونه ای که شایسته اوست جهاد کنید» 🔷امروزه بحث به عنوان  در و عقاید مردم یک ملت و با هدف همسو کردن آنها با اهداف شوم خود بوده که در زمینه های سیاسی و فرهنگی پررنگ تر میباشد. نباید گذاشت این فکر و این در دل پا بگیرد زیرا خداوند متعال سرنوشت نفوذ دشمن را از دست رفتن دین و دنیا دانسته و در مورد یهودیان و مسیحیان به این نکته اشاره میکند که تا جامعه مسلمانان، دست از اسلامشان بر ندارند، اینها راضی نمیشوند: «هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا به طور کامل ، تسلیم خواسته های آنها شوی»[ترجمه آیه ۱۲۰ بقره]، همچنین در جای دیگر در مورد شرارت یهودیان حتی در حالت قرابت و دوستی میفرماید: «آنها از هر گونه شرّ و فسادی در باره شما کوتاهی نمیکنند. آنها دوست دارند شما در رنج و زحمت باشید. (نشانه های) دشمنی از دهان (و کلام) شان آشکار شده»[ترجمه آیه ۱۱۸ آل عمران]. 🔺در مورد شان نزول این آیه از ابن عباس نقل شده: اين آيات هنگامى نازل شده كه عده‏ اى از مسلمانان با يهوديان، به سبب قرابت، يا همسايگى، يا حق رضاع، و يا پيمانى كه پيش از اسلام بسته بودند، دوستى داشتند و بقدرى با آنها صميمى بودند كه اسرار مسلمانان را به آنان میگفتند، بدينوسيله قوم يهود كه دشمن سرسخت اسلام و مسلمين بودند و به ظاهر خود را دوست مسلمانان قلمداد میكردند، از اسرار مسلمانان مطلع میشدند. آيه نازل شد و به آن عده از مسلمانان هشدار داد كه چون آنان در دين شما نيستند، نبايد آنها را محرم اسرار خود قرار دهيد، زيرا آنان درباره شما از هيچ شر و فسادى كوتاهى نمیكنند، آنان میخواهند شما هميشه در رنج و عذاب باشيد. [۴]                                   🔷نتیجه: بی شک دفاع از این در صورتی امکان پذیر است که معرفت و لازم نسبت به این تفکر اسلامی و بنیانگذار آن حاصل شود و طبق فرمایش امام علی(ع) علمداران این عرصه کسانی هستند که و با معرفت باشند یعنی حق از باطل را داشته باشند:«ِاین پرچم را تنها کسانی میتوانند بر دوش بگیرند که ، پایداری و آگاه به مواضع حق باشند.»[۵]و تنها راه کسب بصیرت طبق فرمایش در و انجام عمل برای خداست: «اگر خدا ترس و پرهیزکار شوید خدا به شما فرقان میبخشد»[ترجمه آیه ۲۹ انفال] یعنی دیده میدهد تا به نور باطن، حق را از باطل فرق گذارید» پی نوشت ۱. مقام معظم رهبری۸۹/۱۱/۱۵ ۲. مقام معظم رهبری۹۴/۳/۱۴ ۳. همان ۴. مجمع البیان، ذیل آیه۱۱۸همین سوره ۵. بحار،ج۶۹، ص۴۷ منبع وبسایت رهروان ولایت
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ارکان انقلاب اسلامی (بخش دوم) 🔶نویسندگان بسیاری تاکنون در داخل و خارج از کشور در رابطه با قلم‌فرسایی کرده و مجموعه‌ای گسترده از نوشته‌ها درباره‌ی انقلاب شکل داده‌اند. اما فاصله‌ی زیاد بسیاری از این مکتوبات با واقعیت و ماهیت انقلاب اسلامی و عدم تجانس و حتی وجود تعارض میان خیلی از این آثار، نیاز به و از خلال و را ضروری می‌سازد.  💠الف. مکتب اسلام (۲) 🔷 درباره‌ی به‌ عنوان یکی از می‌فرمایند: «در همه‌‌ی این حوادث و با نگاهى وسیع‌تر در سرگذشت یازده‌ساله‌ی‌ و اساساً در پیدایش این نظام و مقدمات آن و مبارزاتى که به آن منتهى شد، صحنه‌ پرداز اصلى و ، همانا و عقیده و و است. هم ، که با قیام شجاعانه‌اش در برابر و برضد ابرقدرت‌هاى شرق و غرب، و بى‌سابقه انجام داد، هم و این که مثل کوه در برابر همه‌‌ی بادهاى مخالف ایستاد و هجوم طوفان‌ها را شکست، اما خود کمترین تکانى نخورد؛ هم که توانست کشور را بدون اندک تکیه‌اى به اداره کند، و را که محل تلاقى نیروهاى شرق و غرب بر ضد او بود و نزدیک به سه‌چهارم سالیان پس از پیروزى را فرا گرفت، بدون گرایش به هیچ طرف و فقط با تکیه بر خود، شرافتمندانه و با عزت و به پایان بَرَد، همه و همه توان خود را از گرفته‌اند و این حوادث شگفت‌آور و و صلابت و عزتى است که و ایرانى و ملت و رهبر و و نظام ما، در تاریخ معاصر از خود بروز داده‌اند». [۱] 🔷ایشان و نظام برخاسته از آن را به و استواری این بنا بر پایه‌ی می‌دانند و معتقدند مردم در جریان انقلاب اسلامی، را با اسلام شناختند و به‌ خاطر فداکارى و عظمت او در راه اسلام پشت سر ایشان راه افتادند و از ایشان تبعیت کردند. [۲] از دیدگاه ، بزرگ‌ترین مانع در مقابل و همچنین سلطه‌ی غیرمشروع و غیرمنطقی است. ایشان در تبیین چرایی این امر می‌فرمایند: « ... ، در وهله‌ی‌ اوّل در درون خود دارد، که یکى عبارت است از و و دوم از و و قدرتمندان نابحق و ظالم و ستمگر جهانى. در کلمه‌ی‌ توحید، این‌ها وجود دارد؛ لا اله الا الله». [۳] 🔷در جمع‌بندی ، می‌توان گفت از دیدگاه معظم‌له: « ... آنچه که ما داریم، داریم. به وجود آمدن ، به برکت اسلام بود. اگر و عمق این ایمان در دل‌ها نبود، امکان نداشت بعد از آن سوابقى که همه از گذشته‌هاى این کشور ‌ـ‌ به‌ خصوص در قرن اخیر‌ ـ‌ مى‌دانید، هیچ دست نیرومندى بتواند این را به حرکت در بیاورد... این مردم بعد از پیروزى انقلاب و تشکیل و بقا و ریشه‌دار شدن جمهورى اسلامى تا وضع کنونى و پیشرفت‌ها در جهات مختلف و سرنوشت جنگ تحمیلى و سرنوشت جنگ‌هاى فراوانى که ما تاکنون در دنیاى سیاسى و اقتصادى داشته‌ایم و همه به سمت بوده است (اگرچه در بسیارى از آن‌ها در نیمه‌ى راه قرار داریم) همه‌ی‌ آن‌ها مرهون ما و این مردم است؛ ما باید آن را حفظ کنیم...». [۴] ... پی نوشت ها [۱] پیام به مناسبت اولین سالگرد ارتحال امام خمینى (ره) ۶۹/۳/۱۰ [۲] بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى‌ ۸۲/۳/۷ [۳] بیانات در دیدار اعضاى اتحادیه‌ى انجمن‌هاى اسلامى دانش‌آموزان ۸۲/۶/۲۶ [۴] بیانات در دیدار با اعضاى ستاد پیگیرى قطعنامه‌ى ۵۹۸ شوراى امنیت سازمان ملل متحد‌ ۷۰/۹/۳۰ منبع: پرسمان
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ارکان انقلاب اسلامی (بخش سوم) 🔶نویسندگان بسیاری تاکنون در داخل و خارج از کشور در رابطه با قلم‌فرسایی کرده و مجموعه‌ای گسترده از نوشته‌ها درباره‌ی انقلاب شکل داده‌اند. اما فاصله‌ی زیاد بسیاری از این مکتوبات با واقعیت و ماهیت انقلاب اسلامی و عدم تجانس و حتی وجود تعارض میان خیلی از این آثار، نیاز به و از خلال و را ضروری می‌سازد.  💠ب. رهبری 🔷 و قوت در با اتکاى به ، ناشى از اوست، که مشروط به برخوردارى از ویژگی‌هایى نظیر ، ، ، ، ، ، ، و است؛ بر خلاف انقلاب‌هاى دیگر که غالباً انسان‌هایى به‌عنوان سیاستمدار حرفه اى با تکیه بر زر و زور و تزویر در جایگاه رهبرى قرار مى گیرند. [۱] ، با برخوردارى از همه‌ی ویژگی‌هاى مورد نیاز براى رهبرى دینى و الهى، را به دست گرفت و هدایت پیامبرگونه‌ی خود را بر جهانیان آشکار ساخت. یکى از تفاوت هاى عمده‌ی ایشان با دیگر مصلحان تاریخ اسلام این بود که ضمن حضور در صحنه، خود را براى مردم تبیین نمود و آنان را به ایمان روشن بینانه و آگاهانه رساند [۲] 🔷و پس از اثبات خود، توانست را آرام‌آرام وارد کند، به همراهى این اقیانوس عظیم پرتلاطم، را شکل دهد و در نتیجه، آثار شوم تسلط را در این کشور برطرف و دنیا را متحول کند؛ به‌ گونه اى که حرکت او با هیچ حرکتى از صدر اسلام تاکنون قابل مقایسه نیست. [۳] (ره) به‌عنوان معمار و رهبر این حرکت در انقلاب خود به مردم با همان چشمى نگاه مى‌کرد که پیامبران نگاه کرده بودند. پیامبران دنبال آدم‌هاى برجسته و ممتاز نبودند؛ بلکه در پى و مى‌گشتند. امام هم در این انقلاب دنبال خواص نمى‌گشت، بلکه به توده‌ى مردم دل مى‌داد، با آن‌ها حرف مى‌زد و با آن‌ها رابطه داشت. 🔷دل دادن به توده و و همان کسانى که سنگین‌ترین بارهاى از و کشور بر دوش آن‌هاست، از ویژگی‌هاى رهبری امام (ره) بود. مردم هم به آن بزرگوار پاسخ مناسب ‌دادند و به همین‌خاطر توانستند این را از راه‌هاى صعب‌العبور و خطرناک عبور دهند و بگذرانند. [۴] در حرکت خود در درجه‌ی اول ناشی از او و در درجه‌ی دوم در پرتو و حسن ظن او به خدا بود. در نظر امام (ره)، پیروزى این نبود که بتواند آن کارى را که مى‌خواهد، انجام بدهد، بلکه این بود که بر خود عمل کند. با این روحیه و احساس و انگیزه، او کار را پیش برد و ادامه داد. (ره) دو خصوصیت دیگر هم داشت، که این هم جز با نورانیت الهى ممکن نبود و آن عبارت بود از: و . او در شناخت دشمنان و دوستان اشتباه نکرد. او همیشه بر مردم و ملت‌ها تکیه مى‌کرد. [۵] 🔷 ، در توصیف نقش و جایگاه (ره) در و نظام اسلامی، می‌فرمایند: «اگر و این و جهانى را و رستاخیز عظیمى که در دنیا به وجود آمده و رستاخیز عظیم‌ترى که در درون انسان‌ها پدید آمده و این تحولى که مس‌ها را طلا کرده است، کلمه‌ی‌ طیبه و شجره‌ی‌ طیبه بدانیم ‌ـ‌ که هست‌ ـ ریشه‌‌ی این شجره‌ی‌ طیبه، همین است که همه چیز از او رویید. او بود که این درخت مبارک را رویاند. او همه چیز بود و اگر نبود، ما هیچ چیز نداشتیم». [۶] ... پی نوشت ها [۱] پیام به نشست دانشجویان در آمریکا و کانادا، ۶۷/۱۰/۸، بیانات ۶۷/۱۱/۱۲ [۲] بیانات در سالگرد ارتحال امام راحل، ۸۲/۳/۱۴ [۳] پیام به مناسبت اولین سالگرد ارتحال امام خمینى، ۶۹/۳/۱۰؛ بیانات، ۷۰/۳/۲۸؛ بیانات ۸۲/۳/۱۸ [۴] سخنرانى در مراسم بیعت قشرهاى مختلف مردم سمنان ۶۸/۴/۴ [۵] خطبه‌هاى نماز جمعه‌ی تهران، ۶۸/۴/۲۳ [۶] سخنرانى در مراسم بیعت گروه کثیرى از جانبازان و نیروهاى جهادى احداث ساختمان مرقد مطهر حضرت امام ۶۸/۴/۲۸
«سلسه بحث هایی به مناسبت دهه مبارک فجر» آیا نظام جمهوری اسلامی کارآمد بوده یا خیر؟ ✍️دکترامیرحمزه مهرابی ♦️ «بخش اول» یکی از سوال هایی که همواره بین دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی مطرح بوده است، این سوال است که نظام جمهوری اسلامی کارآمد بوده است یا خیر؟ همزمان با دهه فجر و آغاز چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی، بنا داریم با زبانی ساده به این موضوع بپردازیم . عده ای بابیان دلایلی، نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد معرفی کرده و برخی نیز با ذکر شواهدی این نظام را کاملاً کارآمد می دانند . به جای تأیید یا رّد این دو دیدگاه ، بحثی مختصر پیرامون کارآمدی را مطرح کرده و قضاوت را به خوانندگان عزیز واگذار می کنیم: کارآمدی در «لغت»یعنی، اثر بخشی ، قابلیت ، لیاقت و سودمندی کارآمدی در «اصطلاح »: موفقیت در تحقق «اهداف» با توجه به «امکانات»،« شرایط» و «موانع» با این تعریف در بررسی کارآمدی یک نظام باید میزان تحقق اهداف را با توجه به امکانات ( منابع مادی و معنوی، استعداد ها، ظرفیت ها و ساختارها) و شرایط (سیاسی، اقتصادی، نظامی ،فرهنگی، زمانی، مکانی و ... ) و همچنین میزان و شدت و گستردگی موانع بررسی شود. قضاوت افراد بدون توجه به این ملاک ها ، قاعدتاً ناصحیح خواهد بود . 🔵نظریه های کارآمدی ( ملاک ها و شاخص ها) *نکته مهم در بررسی کارآمدی ، ملاک و شاخص اندازه گیری است . در این زمینه نظریه های و ملاک های زیادی مطرح شده است که عمده ترین آنها عبارتند از : نظریه عدالت، نظریه شاخص های بین المللی، نظریه توفیق، نظریه رضایت، نظریه تکلیف مداری، نظریه «خواص گرایی» یا «عوام گرایی» در اینجا به شرح و توضیح این ملاک ها می پردازیم : 1️⃣- : یعنی میزان توفیق حکومت در برقراری عدالت، ملاک کارآمدی آن خواهد بود. باید توجه داشت که: اولاً:عدالت به معنی مساوات نیست، ثانیاً: عدالت انواع مختلفی دارد ( توزیعی ، مراوده ای و رویه ای و..) برای سنجش عدالت، شاخص های مختلفی وجود دارد که یکی از شاخص های رایج برای تحقق عدالت، «ضریب جینی» است. شاخص ضریب جینی بین صفر تا 100 است و توزیع درآمد و شکاف طبقاتی را نشان می‌دهد. هرچه این رقم بیشتر باشد از شکاف و نابرابری درآمدی بیشتر حکایت دارد. سازمان ملل در گزارش توسعه انسانی اعلام کرده است که متوسط ضریب جینی ایران طی سال‌های 2010 تا 2015 حدود 37.4 شده که نسبت به ضریب 38.3 درصدی سال های 2005 تا 2013 ، نشان از بهبود وضعیت توزیع درآمد و کاهش نابرابری دارد. ضریب جینی ایران قبل از انقلاب بالاتر از 50 درصد بوده است که نشان می دهد در آن زمان فاصله طبقاتی وحشتناکی حاکم بوده است . بر این اساس، شاخص برابری و عدالت در توزیع درآمد طی 40 سال بعد از انقلاب حدود 26 درصد رشد داشته است(یعنی فاصله طبقاتی کاهش پیدا کرده است ). طبق این گزارش، آفریقای جنوبی و اوکراین با ضریب جینی 63.4 و 24.1 درصدی ، دارای بیشترین و کمترین شکاف درآمدی و نابرابری درآمدی هستند. ایران از میان ۱۴۳ کشور مورد بررسی در شکاف طبقاتی در رتبه ۶۷ و بالاتر از کشورهایی چون آمریکا(41 درصد) و ترکیه(43 درصد) قرار دارد و نشان از آن دارد که نسبت به 76 کشور دیگر از شکاف درآمدی کمتری برخوردار است. همچنین ایران در مقایسه با روسیه، چین، مالزی، ترکیه، مکزیک، برزیل، تایلند، اندونزی، مراکش، گرجستان، سریلانکا و ... وضعیت بهتری دارد. این بحث ادامه دارد 👇
«سلسه بحث هایی به مناسبت دهه مبارک فجر» آیا نظام جمهوری اسلامی کارآمد بوده یا خیر؟ ✍️دکترامیرحمزه مهرابی ♦️ «بخش دوم» 2⃣- نظریه شاخص های بین المللی: یکی از رایج ترین روش ها برای ارزیابی میزان کارآمدی، سنجش ابعاد مختلف توسعه و پیشرفت یک کشور با ملاک ها و استاندارد های بین المللی است مثل: حقوق سیاسی(انتخابات )،توسعه منابع انسانی(امید به زندگی، کیفیت و کمیت نظام آموزشی، سرانه درآمد و...) به عنوان مثال: قبل از انقلاب اسلامی (در سال 1356 ) بنا به گزارش توسعه انسانی سازمان ملل، شاخص امید به زندگی 55 سال بوده است در حالی که در حال حاضر این شاخص برای زنان به 79 سال و برای مردان به 75 سال رسیده است.که رشد حدود 60 پله ای را نشان می دهد. کتاب نوشته سید محمد حسین راجی و همکاران براساس این نظریه تهیه شده است . مطالعه این کتاب به میزان زیادی به سوالات و شبهات در این زمینه پاسخ می دهد و میزان کارآمدی نظام ج.ا.ا را به روشنی و بر اساس آمار و اطلاعات بین المللی نشان می دهد که واقعاً افتخار آمیز است . در این کتاب میزان دستیابی جمهوری اسلامی ایران بــه آرمان هایی از قبیـل عدالت، اســتقلال، معنویــت، آزادی، کرامت زن، مردمسالاری دینی، گسـترش رفــاه عمومی و... را بــا اسـتفاده از نزدیکترین و متناسبترین شــاخصه های بین المللــی بــه آرمانهای انقــلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است. نکته منحصر به فرد درباره کتاب مذکور این است که ارجاعات آن بــه معتبرتریــن منابــع بین المللــی نظیــر داده هــای اطلاعاتی سازمان ملل، بانک جهانی، ســازمان جهانــی غــذا و کشــاورزی، ســازمان جهانی سـلامت، دفتر برنامه توســعه ملل متحد و دیگر مراجع آماری جهانی مســتند شــده اســت.
افت اصلی انقلاب اسلامی چیست؟.m4a
9.51M
🍃🌹🍃 📢آفت اصلی انقلاب اسلامی چیست⁉️ 🎙کارشناس: محمدحسین دادخواه
324.1K
چرا امام خامنه ای در سخنرانی های اخیر از جهاد تبیین به عنوان جهاد عظیم این روزگار یاد کرده و بسیار روی آن تاکید کرده اند؟ آیا این جهاد بر همه واجب است؟
361.9K
دستاوردهایی که برای انقلاب اسلامی می‌فرمایید قبول... ولی ما داریم سفره‌مون رو می‌بینیم که هر روز کوچکتر میشه و جوانهامون که بیکار موندن و توان مالی برای ازدواج ندارند... انقلاب برای نان شب ما و جوان‌های ما قراره چکار کنه؟
274.3K
چرا مجرمین و دزدان اقتصادی محاکمه نمی شوند؟ مثل روحانی و بقیه افرادی که ضربه به این نظام زدند؟ این مردم فقیر هستند که بیشتر از همه صدمه می‌بینند. اگه یکی از مسئولین متخلف اعدام میشد، حساب کار دست بقیه هم می‌آمد. ولی چون نظارتی نیست بقیه هم دارند دزدی میکنند
معضل خودروسازها.m4a
8.25M
🍃🌹🍃 📢راه برون رفت از معضل خودرو سازها چیست⁉️ 🎙کارشناس: محمدحسین دادخواه
دکل_doqa (1).pdf
38.28M
کتاب دکل نوشته : روح الله ولی ابرقوئی مستند داستانی گام دوم انقلاب اولین کتاب داستانی با محوریت بیانیه گام‌دوم انقلاب کتابی سیاسی برای مخاطبین جوان و نوجوان که در آن به گفتگویی جنجالی و هیجانی در مورد انقلاب و مشکلات آن همچون: اختلاس، پیشرفت، مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی، فساد اقتصادی و... می‌پردازد. هدف اصلی از تدوین کتاب دکل این است که متن مهم بیانیه گام‌دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) در بهمن‌ماه ۱۳۹۷ ابلاغ شده، در قالب یک داستان جذاب در معرض مطالعه جوانان عزیز قرار گیرد. مطالعه کتاب را به همه بزرگواران توصیه میکنم