eitaa logo
منتظران ظهور(پایگاه حضرت جعفربن موسی(ع)بسیج خواهران)
113 دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
14هزار ویدیو
278 فایل
بسم‌الله الرحمن الرحیم🔰اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم🔰درودخدابرامام خمینی وشهدای عزیز🌷سلام برامام خامنه ای رهبرعظیم الشان آزادگان ومستضعفان جهان وسلام بر مجاهدان راه حق⭐سلام بر مردم شریف ایران وخوبان جهان @pj_emamzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
💠ما آزادی بیان برای گُفتن، برای نوشتن می‌دهیم لکن برای توطئه اجازه‌ نخواهیم داد و توطئه‌های شما را، شما را اگر توطئه کنید دفن خواهیم کرد. 📚صحیفه نور ،جلد ۶ ،صفحه ١٢١ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
دومین روز بازارچه در هنرستان سرمد غذا داغ خانگی صنایع دستی محصولات عفاف وحجاب و کیا هان آپارتمانی کار چرم و طبخ نان کسمه داغ و حضور سر زده مسئول حوزه حضرت زینب و مسئولین حوزه های دیگر از بازارچه در هنرستان سرمد 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 جهادی امام حسن مجتبی (ع) بسیج خواهران حضرت جعفر بن موسی کاظم (ع) حضرت زینب(س)
8.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕊 برای امام زمانم چه کنم؟ همون‌خدایی‌که‌پشت امام‌خمینی‌ ایستاده‌ امروزمنتظره‌ببینه‌تو‌کجای‌میدون‌ ایستادی؟! ✨✨✨✨✨✨✨ ای وجودت بر تن بی جان عالم جان بیا ای ظهورت دردها را خوشترین درمان بیا... ای جواب ناله مظلومی قرآن بیا ای همه جان‌ها به خاک مقدمت قربان بیا...
🔆زنگ عبرت 🔴 آیا دولت رئیسی در مقابل گرانیها منفعل است؟! ♦️چرا هیچ عکس العملی در برابر حجم افسارگسیخته تورم از سوی دولت دیده نمیشود؟! یکم) دولت آقای کشور رو با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومنی (اونم کسری عملیاتی) تحویل گرفت بدون استقراض از بانک مرکزی کشور رو اداره کرد! دوم) با اینکه روحانی ۱۲ میلیارد دلار ارز ترجیحی مصوب سال ۱۴۰۰ رو تو ۵ ماه اول مصرف کرد، آقای تونست بازار کالاهای اساسی رو مدیریت کنه! سوم) با اینکه آقای بیشترین میزان تورم طی ۷۰ سال اخیر رو از روحانی تحویل گرفت (حدود ۶۰ درصد) تونسته حدود ۱۷درصد نرخ تورم رو کاهش بده! چهارم) به دلیل حساسیت بالای آقای رئیسی در عدم چاپ پول بدون پشتوانه، نه تنها استقراض از بانک مرکزی مدیریت شد که رشد پایه پولی و نقدینگی هم نزولی شد! پنجم) آقای رئیسی از وقتی سرکار اومده بدون وقفه ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومن بدهی اوراق قرضه‌ دولت قبل رو تسویه کرده! ششم) با در پیش گرفتن دیپلماسی منطقه‌ای صادرات کشور تو سال قبل ۳۴درصد رشد داشت و فروش نفت به بالاترین میزانش رسید و بخش مهمی از بدهی ۱۳۶۷هزار میلیارد تومنی دولت قبل تسویه شد! هفتم) الکترونیکی شدن اخذ مجوزهای کسب و کار، اعلام تراز مالی شرکت‌های دولتی در کدال، اعلام اسامی ابربدهکاران بانکی و آغاز وصول مطالبات! هشتم) دیپلماسی خوب: عضویت در سازمان همکاری‌ شانگهای، گرفتن بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی از انگلیس بعد ۴۳ سال، آغاز مجدد خط لوله گاز ترکمنستان- آذربایجان و ... پ.ن: کشوری را تحویل دولت سیزدهم دادیم که به معنای واقعی کلمه باید همانند کشورهای جنگزده آن را ارزیابی کنیم. فعالیتهای چشمگیر و البته زیرساختی دولت سیزدهم طبق تعبیر مقام معظم رهبری در صحیحی قرار گرفته است که برای رسیدن به ثمرات آن و چشیدن شهد شیرین اتکا به منابع داخلی باید اندکی صبر کنیم.... 💠 این مطالب به معنای نقد نکردن دولت نیست ، اتفاقا نقد باید همیشه باشد اما دوستان توجه کنند که در کنار نقد ،از این موارد نکات مثبت دولت هم بگویند تا به مردم اثبات شود این دولت مشغول کار است و نا امید نشوند
1401-08-16(rafiei).mp3
12.56M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: بیماری های اخلاقی و شفا بخشی قرآنی ( شرح دعای هشتم صحیفه سجادیه ) 🗓 دوشنبه شانزدهم آبان ماه ۱۴۰۱ 🗂 حجم : ۱۲ مگابایت متن کامل : در حال آماده سازی 💠 @samtekhoda3
📚 جهاد تبیین 💠 سؤال: آیا جهاد تبیین و مبارزه با جنگ نرمی که دشمنان اسلام در رسانه ها، فضای مجازی و ... راه انداخته اند، واجب شرعی است؟ ✅ جواب: اگر در فضای حقیقی و مجازی و در رسانه ها، منکری انجام شده یا معروفی ترک شود، مانند این که باورهای دینی و اعتقادات حق را تضعیف کنند یا مقدسات و احکام الهی را تمسخر کرده یا به آن توهین کنند، بر همه کسانی که توانایی تبیین حقایق و دفاع را دارند و می توانند اثر گذار باشند، واجب کفایی و فوری است که به وظیفه خود عمل کنند. 🆔 @leader_ahkam
تعداد زیادی از دوستان در مورد مطالبه‌گری از مسئولین پرسیدند، چند نکته را عرض می‌کنم: ۱. مطالبه از دولتمردان، هم حق ماست و هم وظیفۀ ما. حق ماست که مسئولین‌مان به ما پاسخگو باشند و وظیفه‌مان است که مسئولین را پاسخگو کنیم. مسئولین باید پاسخگوی عملکردشان باشند، البته ما هم به‌عنوان مردم باید پاسخگوی عملکردمان باشیم. ما هم وظایف متعددی در عرصه‌های مختلف داریم. جهت اطلاع بیشتر از حقوق و وظایف مردم و حاکمان در حکومت اسلامی به خطبۀ ۲۱۶ نهج‌البلاغه مراجعه بفرمایید. ۲. نکتۀ دوم اینکه برای مطالبه‌گری باید ضعف‌ها و نقص‌ها را دقیق دانست. یعنی باید بدانیم دقیقا مشکل چیست و کجاست. در مرحلۀ بعد باید هم مطالبۀ اصلاح ضعف‌ها رو داشته باشیم و هم راهکار ارائه بدیم. گاهی مشکلی باید رفع شود، گاهی مسئولی باید عوض شود، گاهی باید در انجام کارها شتاب شود، گاهی یک رفتار باید اصلاح شود، گاهی یک قانون باید تصویب شود، گاهی یک قانون باید نسخ شود، گاهی باید نظارت انجام شود، گاهی باید نظارت تشدید شود، گاهی باید نیروی انسانی اضافه شود، گاهی باید کاغذبازی برداشته شود و... ۳. مطالبه‌گری به‌جهت اصلاح انجام می‌شود و نه مچ‌گیری. در حقیقت مطالبه‌گری می‌بایست حرکت قطار تحول و پیشرفت را سرعت بخشد، نه اینکه مانع از حرکت شود. پس نوع اقدام و ادبیات مطالبه‌گری باید مسیر اصلاح را هموار کند نه اینکه خود معضلی جدید باشد. ۴. مدل مطالبه‌گری‌ها باید ارتقا یابد. بهترین نوع مطالبه‌گری، حضور حداکثری مردم در صحنۀ دخالت در امورات کشور است. دخالت یعنی چه؟ یعنی مشارکت. یعنی ورود برای کمک دادن. یعنی نظارت کردن. یعنی حضور داشتن. یعنی بی‌تفاوت نبودن. یعنی به معنای واقعی «مردم‌سالاری». بهترین کار برای اصلاح عملکرد مسئولین وارد کردن مردم به بدنۀ دولت (به معنای عام) است. باید به نظام «امامت همگانی» نزدیک شویم. ان‌شاءالله بزودی در این مورد بیشتر خواهم نوشت. برای فهم بهتر نقش مردم‌سالاری در اصلاح ساختارها و رفتارها، به قسمت پایانی بیانات رهبر انقلاب در تاریخ ۱۲ آذر ۷۹ مراجعه فرمایید: https://khl.ink/f/3039
✨بسم‌الله الرحمن الرحیم ✨ یا حی یا قیوم ☘السلام علیک یا رسول الله السلام علیک یاحبیب الله یا امام الرحمه و رحمةالله وبرکاته☘ 🌼السلام علیکم یا اهل البیت النبوهً ومعدن الرسالهً و مختلف الملائکه و رحمةالله وبرکاته 🌼 السلام علیک یا موسی بن جعفر الکاظم السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی السلام علیک یا محمدبن علی الجواد السلام علیک یا علی بن محمد الهادی ورحمت الله و برکاته 🌼🌼🍃🌼🌼🍃🌼🌼 السلام علیک یا صاحب الزمان یا مهدی جان ادرکنی عجل علی ظهورک 🌼🌼🍃🌼🌼🍃🌼🌼
💠 آیه ای از قرآن کریم ✨بسم‌الله الرحمن الرحیم✨ 🔰 خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ اعراف-199 (به هر حال) با آنها مدارا کن و عذرشان را بپذیر، و به نیکی‌ها دعوت نما، و از جاهلان روی بگردان (و با آنان ستیزه مکن)! ****** نکته ها: با آنكه براى كلمه ى «عفو»، چند معنا بیان شده است: حدّ وسط و میانه، قبول عذر خطاكار و بخشودن او، آسان گرفتن كارها، ولى ظاهراً در این آیه، معناى اوّل مراد است. «خُذ العفو»، به معناى عفو را تحت اختیار و كنترل خود داشتن و به جا استفاده نمودن است، لذا در بعضى موارد باید قاطعانه برخورد كرد، «و لاتأخذكم بهما رأفة فى دین اللّه» (393) چنانكه «اعرض عن الجاهلین» به معناى آزاد و رها نمودن جاهلان و دشمنان نیست، بلكه مراد با آنان نبودن و میل به آنان نداشتن است، امّا گاهى موعظه، تذكّر و یا برخورد با آنان لازم است. «فاعرض عنهم و عظهم» (394) این آیه با تمام سادگى و فشردگى، همه ى اصول اخلاقى را در بر دارد. هم اخلاق فردى «عفو»، هم اخلاق اجتماعى «وأمر بالعُرف»، هم با دوست «عفو»، هم با دشمن «أعرض»، هم زبانى «وأمر»، هم عملى «أعرض»، هم مثبت «خُذ»، هم منفى «أعرض»، هم براى رهبر، هم براى امّت، هم براى آن زمان و هم براى این زمان. چنانكه امام صادق علیه السلام فرمودند: در قرآن آیه اى جامع تر از این آیه در مكارم الاخلاق نیست. (395) البتّه شكّى نیست كه عفو، در مسائل شخصى است، نه در حقّ النّاس و بیت المال. وقتى این آیه نازل شد، پیامبر صلى الله علیه وآله از جبرئیل توضیح و شیوه ى عمل به این آیه را درخواست كرد. جبرئیل پیام آورد كه «تَعفُو عمّن ظلمك، تُعطى مَن حَرمك، تَصِل مَن قطعك»، (396) از كسى كه به تو ظلم كرده در گذر، به كسى كه تو را محروم كرده عطا كن و با كسى كه با تو قطع رابطه كرده است، ارتباط برقرار كن. سراسر این سوره، دعوت به اعتدال است، با تعبیرهاى گوناگون. اعتدال در حقوق (آیه 29)، در مصرف (آیه 31)، در زینت (آیه 32)، در عبادت (آیه 56)، در خانه سازى (آیه 74)، در اقتصاد (آیه 85) و نسبت به شیوه ى اجراى حقّ وعدالت در امّت حضرت موسى علیه السلام و امّت حضرت محمّد صلى الله علیه وآله در آیات 157 و181 نكات ارزشمندى آمده است. 393) نور، 2 394) نساء، 63 395) تفسیر فرقان 396) تفسیر مجمع البیان ؛ بحار، ج 75، ص 114 ****** پیام ها: - همواره باید راه میانه واعتدال را پیشه كرد. «خذ العفو» - تكلیف باید به اندازه ى طاقت باشد، نه بیشتر. «خذ العفو» (اگر «عفو» به معناى حدّ وسط باشد) - تنها خوب بودن كافى نیست، باید در جامعه خوبى ها را ترویج كرد و سفارش نمود. «وأمر بالعرف» - مخاطب آیه تنها پیامبر نیست، هر مسلمان و هر مبلّغ ومصلح اجتماعى باید با لجوجان و جاهلان یاوه گو، برخوردى اعراض آمیز داشته و در برابر توهین و تهمت ها چشم پوشى و صبر كند، نه آنكه درگیر و گلاویز شود. «و اعرض...» - هم باید به معروف امر كرد و هم شیوه ى امر كردن، باید معروف و پسندیده باشد. «و أمر بالعُرف» - مراد از جاهلان، نابخردان است، نه بى سوادان. «واعرض عن الجاهلین» در فرهنگ قرآن و و روایات، معمولاً جهل در برابر عقل است، چنانكه در روایات عنوان «العقل و الجهل» داریم. - در شیوه ى اعراض و عفو و گذشت، نباید به خواسته و گفته ى جاهلان كه بر خلاف مصلحت است توجّه كنیم، بلكه باید محكم و استوار ایستاد. «اعرض عن الجاهلین»
زیارت ائمه اطهار علیهم السلام در روز چهارشنبه روز چهارشنبه منسوب به امام موسی کاظم، امام رضا، امام جواد و امام هادی علیهم السلام می باشد بسم‌الله الرحمن الرحیم السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَوْ لِيَاءَاللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا حُجَجَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا نُورَ اللّٰهِ فِى ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ، صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْكُمْ وَعَلَىٰ آلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، بِأَبِى أَنْتُمْ وَأُمِّى، لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللّٰهَ مُخْلِصِينَ، وَجَاهَدْتُمْ فِى اللّٰهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّىٰ أَتاكُمُ الْيَقِينُ، فَلَعَنَ اللّٰهُ أَعْداءَكُمْ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ أَجْمَعِينَ، وَأَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللّٰهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبا إِبْراهِيمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِىَّ بْنَ مُوسىٰ، يَا مَوْلاىَ يَا أبا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِىَّ بْنَ مُحَمَّدٍ، أَنَا مَوْلىً لَكُمْ، مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَجَهْرِكُمْ، مُتَضَيِّفٌ بِكُمْ فِى يَوْمِكُمْ هٰذَا وَهُوَ يَوْمُ الْأَرْبَعاءِ، وَمُسْتَجِيرٌ بِكُمْ، فَأَضِيفُونِى وَأَجِيرُونِى بِآلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ. سلام بر شما ای دوستان خدا، سلام بر شما ای حجت‌های خدا، سلام بر شما ای نور خدا در تاریکی‌های زمین، سلام بر شما، درودهای خدا بر شما و بر خاندان پاکیزه و پاکتان، پدر و مادرم فدایتان، به‌راستی خدا را خالصانه پرستیدید و در راه خدا آن‌چنان‌که شایسته بود جهاد کردید تا آن‌که مرگ به سویتان آمد، لعنت خدا بر دشمنانتان از تمام پریان و آدمیان، من به‌سوی خدا و به‌سوی شما از دشمنانتان بیزاری می‌جویم، ای سرور من، ای ابا ابراهیم موسی بن جعفر، ای سرور من، ای ابا الحسن علی بن موسی، ای سرور من، ای ابا جعفر محمّد بن علی، ای سرور من، ای ابا الحسن علی بن محمّد، من دل‌بسته شما هستم، ایمان دارم به نهان و آشکار شما، در این روز شما که روز چهارشنبه است از شما درخواست پذیرایی دارم و به بارگاه شما پناه می‌جویم، پس مرا پذیرا باشید و پناهم دهید، به حقّ خاندان  پاکیزه و پاکتان.
🗓 چهارشنبه ١٨ آبان ماه ١۴٠١ از حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ❓ سؤال: آيا اثر شستن دست آلوده به نفت و نيز رنگ خوراکى‌ها ـ مثل گردو و اثر گچ و سيمان و نيز خودکار و خودنويس و چيزى که در مدت طولانى از دست پاک مى‌شود ـ مانع رسيدن آب به اعضا مى‌باشند يا خير؟ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸 در صورت داشتن جرم مانع محسوب مى‌شوند اما اگر فقط رنگ آن به اعضاى وضو باقى مانده باشد، مثل رنگ گردو اشکالى ندارد. 🔻مناسبت‌ها: 🔹 قیام مختار؛ ۶۶ق. 🔹 درگذشت آیت‌الله حاج سید محمدعلی ابن‌الرضا خوانساری؛ ١۴٣١ق. 🔹 روز کیفیت ✅ @bahjat_ir