eitaa logo
@pnu100 📚 دانلود رایگان کتاب، جزوه و نمونه سوالات دانشگاه 🎓
184.6هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
47.3هزار فایل
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋🔖 ❣گروه محفل‌دورهمی دانشجویان👇تلگرام وایتا 💙👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 🧡👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
مشاهده در ایتا
دانلود
اندر احوالات کلاسهای مجازی🤨🤩😜 سلام به همه 👩‍💻تا خل شدن من چیزی باقی نمونده... فقط چند دقیقه از اوضاع تدریس آنلاین رو میگم...🙈😭 👩‍💻من: سلام بچه ها روزتون بخیر _سلام خانوم -سلام خانوم . . . . و ۳۰ تا سلام... 👩‍💻- بچه ها نمیخواد جواب سلاممو بنویسید☺️ - چشم خانوم - چشم خانوم . . . . - ۳۰تا چشم... 👩‍💻من: هیچکی هیچی نگه حتی استیکر هم نفرستید😝 چشم . . . . ۳۰تا چشم... 👩‍💻- من: مگه نمی گم چیزی نفرستید😏 - ببخشید خانوم - ببخشید خانوم . . . . ۳۰ تا ببخشید و استیکر🤪 👩‍💻من:😩😩😩😩😩😩😩 وسط درس یکی یه چیزی میگه... - مگه خانوم نگفت حرف نزنید... - آره راست میگه چرا حرف زدی... -خودتم داری حرف میزنی که... . . . . دعوا و بحث شده که کی زودتر حرف زده... . . 👩‍💻من😭😭😭😭😭😭😭 . . 👩‍💻من : خسته نباشید😢 _خسته نباشید خانم💓 _خسته نباشید خانم🍅 . . . و ۳۰ تا خسته نباشید😁 من :🤦🏼‍♀️khanom left the group ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
‍ 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋🔖 ❣گروه محفل‌دورهمی دانشجویان👇تلگرام وایتا 💙👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 🧡👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
‌‏🏙 اذان صبح 🏙 به افق تهران (استان تهران) ‏——————————————— 🗓 چهارشنبه ۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ‏——————————————— اوقات شرعی امروز 🏙 اذان صبح ۰۴:۴۲ 🌅 طلوع آفتاب ۰۶:۱۴ ☀️ اذان ظهر ۱۳:۰۲ 🌤 اذان عصر ۱۶:۴۶ 🌄 غروب افتاب ۱۹:۵۰ 🌃 اذان مغرب ۲۰:۰۹ 🌌 اذان عشا ۲۱:۰۱ 🌘 نیمه شب ۰۰:۱۵ ‏——————————————— ⚙️ تنظیمات 💡راهنما
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان 💖 ﷽ 💖 🙏🏻🌻اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَكَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِكَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِكَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین.🙏🏻🌻 🍀خدایا قرار بده در این روز از آمرزش جویان وقرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته وفرمانبردارت وقرار بده مرا در این روز ازدوستان نزدیكت به مهربانى خودت اى مهربان ترین مهربانان.🍀 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
کتاب ایمنی و بهداشت فردی. منابع:کمک های اولیه نویسنده ابوالفضل فراهانی، بهداشت وورزش نویسنده محمد حسین علیزاده کد:1215470 کتاب مقدمات جامعه شناسی منابع:مبانی جامعه شناسی در ورزش نویسنده:نادریان جهرمی، سیاست و روابط بین الملل در ورزش نویسنده: شعبانی مقدم و همکاران کد:۱۲۱۵۴۷۲ اینارو هم لطفا بزارید🙏
کتاب مقدمات جامعه شناسی منابع:مبانی جامعه شناسی در ورزش نویسنده:نادریان جهرمی، سیاست و روابط بین الملل در ورزش نویسنده: شعبانی مقدم و همکاران کد:۱۲۱۵۴۷۲
"جامعه شناسی ورزش دانشی میان رشته ای است که دست کم دو حوزه جامعه شناسی و ورزش را در بر می گیرد. 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* جامعه شناسی تفسیری و ورزش * نکاتی چند از نگاه کنش متقابل گرایی نمادی می توان به این امر پرداخت که چگونه کنشگران اجتماعی از طریق زبان محاوره ای و نمادهای غیر کلامی، حالات و حرکات بدن، و انواع کنشهای ورزشی به انتقال مفاهیم پرداخته یا به فهمی مشترک می رسند. چگونه نقش ها و " خود" های هم فراخوان با پایگاه اجتماعی در بستری از کنشهای ورزشی شکل می گیرند؟ چگونه در هم تنیدگی حاصل از فهم مشترک در قالب این کنشها، آنچنان پیوستگی می یابد که به برد در یک مسابقه و فراتر از آن هم فهمی گروه آدمیان می انجامد؟ چگونه هر کنشگر متقابل نمادینی در رویارویی با کنش های خاص دیگری مهم (همبازی ورزشی) یا دیگری تعمیم یافته(گروههای دوستی، تیم ورزشی یا تماشاچیان) دست به احتساب عملگرایانه می زنند؟ اروینگ گافمن (1959) کنشگر اجتماعی را نسبت به نحوه بیان خود در برابر ناظران تا حدی تغییر پذیر می داند. جرج هربرت مید(1934) موقعیت های بازی و تفکر تیمی را در گرو این مهم می داند که بازیکن از کودکی چه ویژگیهایی را از رهگذر کسب نظر دیگران نسبت به عملکرد خودش، پیدا کرده و تا جه حد در بزرگسالی به عضو کارآمدی تبدیل شده باشد. وبر(1978) در کند و کاو پیرامون نسبت بین عوامل فرهنگی و اقتصادی با طبقه اجتماعی و تحولات تاریخی، رابطه دیالکتیکی بین پاره های ذهنی و عینی را در عقلانیت گوشزد می کند. عقلانیتی که پایه مدرنیته در جوامع ورزشی نیز هست. نظریه های پارادایم تفسیری چشم انداز کارآمدی را در خصوص اجتماعی شدن ورزشکاران به عنوان گیرندگان نقش (role takers) و نه صرفا بازیگران نقش (role player) ،عقلانیت و مدرنیته در کارزار ورزش، اقتصاد ورزش، تبیین یا گونه شناسی "خود" در کنشهای ورزشی اراءه می کند. 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
اندیشه نظری در جامعه شناسی ورزش Sport Sociology chanel pnu100 telegrams اندیشه نظری نربرت الیاس از اوان دهه 1980 و از طریق نظریات او در باب تجسم یا (figuration) و شناخت فرایندی در شبکه های اجتماعی جان گرفت و فراگیر شد. این نگاه نظری هم به پیدایش و هم به سیر تکاملی این شبکه ها و طی فرایند متمدن شدن( the civilizing process) می پردازد. اما الیاس پیش از جنگ جهانی دوم با تالیف کتاب "فرایند متمدن شدن" تا دهه 70 با نگارش کتاب مشترکی با همفکرانش در انگلستان و هلند به نام "در جستجوی هیجان" نظریات خود را اساسا وارد حوزه تخصصی جامعه شناسی ورزش کرد. نظریه فیگوراتیو الیاس در جامعه شناسی ورزش در چهار بخش دسته بندی می شود: 1-بررسی شبکه های ارتباطی بشری در زندگی اجتماعی و بررسی نسبت آنها با ورزش در اوقات فراغت 2-بررسی روند شکل گیری تمدن و کاربرد آن در "ورزشی شدن" مسابقات ورزشی 3- تبیین روند شکل گیری تمدن، و رفتارهای اوباش گرانه (hooliganistic) در فوتبال، در پرتو همین اندیشه نظری 4- ارزیابی نقش و میزان اثرگذاری تفکر نظری فیگوراتیو در ورزش 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* پيشقراولان جامعه شناسي ورزش * ورزش به رغم پيشينه تاريخي و کهنش، از دهه هشتاد میلادی وارد حوزه جامعه شناسي شد و کانون توجه اين علم قرار گرفت. علمي که به بررسي رابطه متقابل بين افراد و ساختارهاي جامعه از يک سو و ورزش از سوي ديگر پرداخته و به تفهيم، تبيين و تفسير رابطه متقابل الگوهاي رفتاري انسان با ورزش مي پردازد. جامعه شناسي ورزش به عنوان حوزه اي جديد و نوپيدا به طرح بينش جامعه شناختي جهت شناخت ابعاد کارکردي ورزش در زندگي اجتماعي انسانها روي آورده است. اين حوزه علمي نوپا با چنين انديشه اي به بررسي اين پديده اجتماعي روي آورده تا ضمن بازشناسي کارکردهاي اجتماعي اين پديده در جامعه، از آن به عنوان سازو کاري مناسب جهت بهبود ساختارهاي جوامع استفاده کند. طليعه دار اين حوزه «مارسل موس» جامعه شناس فرانسوي است که با تاليف کتاب «فنون و بدن» به سال 1934 اين سرزمين جديدي را فتح کرد. بعد از وي «هويزينگا»، «کايووا» و «گاتمن» اين انگاره فکري را بسط و گسترش داده و «الياس» و «بورديو» رابطه متقابل ورزش را با سبک زندگي، عادت واره و سرمايه اجتماعي بررسي نمودند، هرچند که «آدورنو» با سنت مکتب فرانکفورتي و با رويکردي انتقادي به آن نگريسته و از ورزش به عنوان توجيه گر مسايل سياسي سخن به ميان آورده است. 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* ورزش * از دیدگاه متفکرین اسلامی و غیراسلامی بد نیست نگاهی به دیدگاه برخی اندیشمندان بزرگ جهان درباره ورزش و فواید آن داشته باشیم. 1- ابن سینا: ورزش، حرکتی است تابع اراده. در ورزش، تنفس بلند و بزرگ و پی در پی می آید [مراد، تنفس عمیق و شدت تنفس در اثر بالا رفتن مقدار اکسیژن مصرفی است]. هر کس بتواند با اسلوب صحیح و متناسب با اعتدال مزاجش و در وقت و هنگام مناسب ورزش کند، از چاره جویی [پیش گیری] و مداوای بیماری های مزاجی که در دنباله آن می آید، بی نیاز می گردد. این بهره برداری از ورزش هنگامی میسّر است که دستورات دیگر بهداشتی را به کلی مراعات کند. آن چه که امروزه در دنیای غرب تحت عنوان تربیت بدنی و ورزش، و آثار مفید آن بر روی بدن مورد توجه است، شالوده اش از او [ابن سینا] ست. او در کتاب گران بهایش، قانون در طب – که در عالم طب معروف است و مسائل پزشکی در آن مطرح گردیده و اطبای بعد از او با الهام از این کتاب به امور طبابت پرداختند، و بارها در کشورهای خارجی تجدید چاپ گردیده – فصلی را به پرورش بدن و ورزش و آثار آن اختصاص داده است و نظرهایی را ارائه نموده است که قسمت اعظم آن در باب تربیت بدنی و ورزش، امروزه نیز مورد قبول می باشد. 2- خواجه نصیرالدین طوسی: در فراگیری [ممارست و تجربه حاصل کردن] هر فنی، ریاضت [ورزش و بازی] که تحریک حرارت غریزی و حفظ صحّت و نفی کسالت و بلادت [کند فهمی] و حدّت ذکا [شدت هوشیاری و سرعت انتقال و سرعت فهم] و بعث نشاط [برانگیخته شدن سرور و بشاشیّت جسمی و روانی] لازم است که به عادت گیرند. 3- ابن خلدون: در شهرها هوا به علت در آمیختن با بخارهای گندیده ای که از فزونی فضولات حاصل می شود، فاسد می گردد، در صورتی که هوا به روح نشاط می بخشد و نشاط روح به علت اثر حرارت غریزی به تقویت و هضم غذا کمک می کند؛ علاوه بر آن چه ذکر شد، ورزش نیز در تعب و نشاط روح، دخیل است که این تعب و نشاط در شهرنشینان کمتر است، به دلیل این که در پیش شهرنشینان، ورزش وجود ندارد؛ علتش این است که آنان غالباً در حالت سکونت و آرامشند و از ثمرات ورزش به هیچ وجه بهره مند نمی شوند، و هیچ نشانه ای از آن در میان ایشان یافت نمی شود؛ بدین دلیل، بیماری های بسیاری در شهرها و بلاد بروز می کند و نسبت به بروز امراض، مردم شهرها به این فن [پزشکی] نیازمند می شوند. 4- شجاع (نویسنده کتاب انیس الناس): بر پدر است که تا رضاع [شیر خوارگی] طفل تمام شد، به تادیب و ریاضت او مشغول گردد و مواد ذیل را به او بیاموزد: الف) فرایض و سنن و قرآنش بیاموزند؛ ب) مقدمات علمی [تعلیمش کند] آن قدر که از دایره عوام بیرون آید تا بعد از آن او خود بی سعی کس، علم خود را زیاد سازد؛ پ) ملعم سلاح ورزی و سواری ملازمش سازد؛ ث) خط و شنا کردن بیاموزد. و اما دیدگاه اندیشمندان غربی 1- افلاطون: جوانی پرزور و زیبا بوده است. شانه های پهن او موجب شد که به وی لقب افلاطون دهند. مردم به او به عنوان یک سرباز جنگ جو نگاه می کردند و در بازی های "ایستن مید" دو دفعه برنده جایزه این بازی ها شد... افلاطون به این ورزش ذهنی [بازی دیالکتیک سقراط] علاقه مندی خاصی نشان می داد، همانند علاقه ای که به ورزش خشن کشتی گراییده بود. 2- سقراط: آندره کرسون، نویسنده کتاب فلاسفه بزرگ می نویسد: سقراط در میان کارهایی که شایسته توجه می دانست، در درجه اول تمرینات بدنی و به خصوص تمرینات نظامی را قرار داده و می گفت که اگر تمرینات نظامی در ملاء عام انجام نمی گیرد، برای خواص دلیلی نمی شود که از آن غفلت ورزند و در کمال توجه بدان نپردازند. بدانید که در هیچ پیکار و در هیچ کاری پشیمان نخواهید شد از این که قوای خود را تقویت کنید. در کلیّه اعمال، بدن ما به کار ما می آید و قدرت و سلامت آن در درجه اول اهمیت قرار دارد، حتی در کارهایی که شما می پندارید بدن کمتر دخیل می باشد، یعنی کارهای فکری. کیست که نداند چه اشتباهاتی اشخاص به علت ورزیده نبودن بدن مرتکب می گردند. منبع: ورزش در اسلام ، حسین صبوری(ورزش از دیدگاه اندیشمندان اسلامی و غیراسلامی) نشر: انتشارات ، 1376 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
جامعه شناسی ورزش: Sociology of Sport * ورزش و جنبشهای اجتماعی * اولتراس، جنبش اجتماعی نوپدید نویسنده: آلبرتو تستا مترجم:سینا امینی زاده طی سال های اخیر، درگیری بین نیروهای پلیس ایتالیا و طرفداران فوتبال افزایش یافته است. این وضعیت در نتیجه تجدید حیات اولتراس است. اولتراس در واقع یک نو واژه در این پژوهش است که درباره طرفداران نئو فاشیستی در فوتبال انجام شد که با طرفدارن سرسخت فوتبال فرق دارند. با این حال اولتراسها در میان ایتالیایی ها دارای محبوبیت هستند. پژوهشهای قوم نگارانه اندکی بر روی اولتراس ها صورت گرفته است. این قوم نگاری بین سال های 2003 تا 2006 به طور پیوسته انجام شده و از سال 2007 تا اوایل 2009 نیز به روز رسانی شده است. پژوهشگران با سنجش پویایی داخلی و خارجی دو گروه مشهور آنها در شهر رم ایتالیا به ارزیابی پدیده اولتراس می پردازند. این دو گروه یعنی پسران رم و Irriducibili (ایرودیسیبیلی به معنای سرسخت، شکست ناپذیر) لاتزیو هستند که به حلقه خود (اجتماع یا در اصطلاح اولتراس ها همان تراس) از استادیوم المپیک شهر، شکل گرفته ایجاد شدند. بحث اساسی این مقاله درباره پیمان ایدءولوژیک بین دو اولتراس رم و لاتزیو است. این اتحاد با مرگ طرفداری از تیم لاتزیو به نام گابریل سندری در سال 2007 پیوستگی یافت و موجب واکنش های خشن اولتراس ها در برابر پلیس و همراهی با اولتراس های ایتالیا (حامیان اولتراس تیم ملی ایتالیا) شد که از عوامل بنیادی ایجاد جبهه ای مخالف دولت شناخته شد. اکنون دیگر مهم اینست که اولتراس ها از عناصر جنبش های اجتماعی نو پدید در کشور ایتالیا هستند. منبع: TESTA, DR ALBERTO. "[The Ultras: An Emerging Social Movement]." (2009). 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d